Sari la conținut

Pistoane NIPRU


cristi-mic
 Share

Postări Recomandate

S-ar putea sa sara multi cu gura pe mine "Ce bai, crezi ca noi nu stiam ???", dar eu vreau sa fiu sigur de ceva:

Am observat ca multi posesori de Nipru se pling ca se incinge tare si cauta tot felul de metode sa raceasca uleiul. Al meu nu se incingea niciodata mai tare decit trebuie, si fara probleme de fiabilitate.

Ideea este ca, daca va uitati foarte atent in cartea tehnica la schita motorului, veti vedea ca boltul pistonului este decalat in lateral (cu vreo 2 mm). Asta inseamna ca pistoanele vor trebui montate strict ca in carte, stinga/dreapta, cu decalajul ca la carte, si cu semnul spre inainte. Deci pistonul de dreapta NU se poate inversa cu cel de pe stinga, si vine montat intr-o singura pozitie.

Daca nu se respecta conditia asta e clar ca frecarea va deveni foarte mare si piesele se vor incalzi/gripa/topi etc.

Spun asta pentru ca observ tendinta de a monta pistoane de Oltcit sau de alte proveniente si care sigur nu respecta decalajul boltului sau dimensiunea decalajului...

Astept reactii. Nu ma injurati daca stiati deja, nu vreau sa fac pe desteptul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

:laugh: si adikaaaa nu-s bune pistoanele de oltcit? :laugh: ele nu au "decalaj" de 2 mm ? eu SIGUR o sa pun de oltcit(tre sa vine banu' :laugh: luna asta) Intreaba-l pe manuel cum merge nipranu' lui cu pestoane de oltcit si segmenti GOETZE :lol: si de ce te-ar injura cineva? de mine doar au facut mistou :huh:

 

 

BAFTA CRISTI! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dark-Rider stai ca de abia le-a pus.Eu am pus mai demult cand eram incepator in ale mecanicii pistoanele (la un BMW) cu sageata spre volant ca asa vazusem eu la Dacie si ele trebuiau puse exact invers si am facut destui km pana a cedat cil.1 si asta fiindca a fost prost bucsat ca altfel poate mai tinea.Oricum cand am desfacut motorul am scos pilitura cu pumnul din baie.Asa ca mai vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde gasesc si eu schema de montare, ca in cartea tehnica pe care o am eu nu e nici un desen! Am observat ca sunt decalate bolturile, am vazut si sagetile... dar totusi... cum se pun??? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lupule, of mai "Jeena" :huh: . Nu mai ai decat o solutie....

Fa Niprul bucatzi si baga-l in cutii, ingroapa-l in curte cu sperantza ca vreun stranepot Raducanu, mai cu kef (si mai cu cap ) o sa faca cu el ceva. Tu de descurcai de minune cu CZ-ul (pana sa-l faci bucatzi :laugh: ). :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E treaba dreaq asta cu pozitia pistoanelor, ele au sageti care trebuiesc indreptate spre EVACUARE. Bun, dar daca schimbb pistoanele intre ele si dup-aia le intorc invers o sa aiba sagetile tot spre evacuare numai ca o sa le aiba mai sus!

 

@Aleko: fa-ti ba electrica si taci... Esti praf! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

hai sa fim seriosi....tre sa existe o modalitate CORECTA de montat pistoanele de oltcit TRS .....ca doar nu-s eu primu.... nu se poate sa scot pilitura cu pumnu' din baia de ulei.... :laugh: nu pot sa cred.... si daca se intampla asa ceva..... o sa gasiti un anunt la rubrica vanzari , fooooaaaarte avantajos pt un nipru cu muuuulte piese japoneze aproape pe degeaba.....(asta numai daca il voi face si el....ma va lasa in drum cu mari defectiuni tehnice.... :laugh: ) dar sa fim optimisti: IT'S ALL BEEN DONE BEFORE!

 

 

BAFTA! :laugh:

:huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu cat e de grav!Eu v-am spus ce am patit eu la BMW(masina nu moto) si nu e obligatoriu sa patiti si voi la Nipre la fel.Oricum daca exista o excentricitate a boltului in umerii pistonului,si pistonul pe care-l adaptati voi nu o are sau nu ela fel cred ca sunteti constienti ca acesta va freca mai mult pe o parte.Plus ca am mai observat niste diferente: pistonul de Nipru are un segment in plus pe care nu cred ca l-a pus fabrica asa ca sa cantareasca Niprul mai mult(ma rog sa zicem ca acest aspect ar fi neglijabil) si am mai vazut o diferenta de inaltime a capului pistonului deci segmenti vor lucra pe o alta suprafata decat cei originali.Din pozele lui Manuel nu prea pot sa-mi dau seama dar s-ar putea sa existe diferente intre lungimea distantei dintre axa boltului si limita superioara a pistonului lucru ce va modifica camera de ardere si implicit raportul de compresie.Pe urma mai este diferenta de greutate(si aici ma refer si la lustruirea si usurarea bielelor- lucru care am mai intrebat: daca e asa mare smecherie de ce nu le face fabrica gata lustruite? si nu am primit nici un raspuns) ce implica o redimensionare a volantului.Manuel am vazut ca a facut si operatia asta dar nu ne-a spus daca a calculat exact cat trebuie sa usureze volantul.Daca toate aspectele astea nu sunt respectate motorul s-ar putea sa mearga nu zic nu dar intrebarea este cat si in ce conditii?Eu astept ca Manuel sa ne mai povesteasca despre tuningul lui,dar deocamdata vad ca nu a mai spus nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce am vrut eu sa spun a fost legat de modul CORECT (de fabrica) a montajului pistoanelor.

Sint si eu curios cum merg pistoanele adaptate de la masina. Ideea e ca daca se strica motorul sau se incinge, asta ar putea fi un motiv serios.

 

PS Sint curios daca si la Oltcit sint decalate bolturile, ca eu nu mai tin minte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La orice motor, orice piston, boltzul NU este simetric.

Motivul este descompunerea fortelor in momentul exploziei - daca boltzul ar fi pe centru, reactiunea bielei ar da un moment ce ar produce o forta de apasare a pistonului in lateral, pe cilindru. Punandu-se decalat, rezultanta asta se anuleaza. Intrebarea "cu cat" trebuie decalat boltzul - cred ca depinde strict de cursa pistonului si lungimea bielei (care nu e acelasi lucru) si deci de unghiul final pe care il face biela cu cilindrul in momentul exploziei. La alezaje comparabile, cred ca unghiul asta e comparabil, deci decalajul de oltcit cred ca e bun pentru nipra, cu conditia sa nu-l pui invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prea prost sa fii sa pui pist la nipru pe dos!

au sageata stantzata pe capu pistonului si daca vrai sa te convingi k e pusa corect(sageata) baga okiu in piston,in interior(ca intro cana) si are si acolo sageata din turnare de la matritza.

NU AI CUM SA LE PUI PE DOS!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde gasesc si eu schema de montare, ca in cartea tehnica pe care o am eu nu e nici un desen! Am observat ca sunt decalate bolturile, am vazut si sagetile... dar totusi... cum se pun??? :laugh:

sint multe tipuri de masini , si multe feluri de pistoane cu tot felul de semne si sageti pe ele.

Problema este aceiasi:

-nu sint pistoane de stinga sau de dreapta elle sint la fel

-montarea se face in asa fel ca, din punctul mort superior(cînd axa maneton-fus este ezact paralelă cu axa cilindrului) după momentul exploziei sa fie usurata rotirea.Adica in acel moment biela sa ocupe o pozitie inclinata în asa fel ca forta exploziei sa aiba o componenta in directia de rotatie.

si cele de dacie sint excentrice dar foarte putin(5 zecimi)si cele de oltcit vreo 2 mm

Daca se monteaza invers se cam dă în goarnă la arbore si la biele la avans mai mare, si inevitabil se gată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...