Sari la conținut

Alta Dandana


Redresor
 Share

Postări Recomandate

Pai de cand am reparat-o am mers impecabil 150 km........Mers super,fara nici cea mai mica problema.Acum vreo 2 ore cand ma intorceam de undeva , mi s-a oprit motorul ca si cum i-as fi taiat contactul.AM oprit destul de linistit,am desfacut bujia,am verificat scanteia : totul OK . De precautie, am pus alta bujie (noua). Am dat pedale,nu vrea. Am tras socul, a pornit.Sta cateva secunde,apoi se opreste ca si cum i-as fi taiat contactul.Am repetat operatia pana am inecat bujia.Am schimbat bujia,iar a pornit cateva secunde (doar cu socul tras ), a sta la relanti,apoi s-a oprit ca si cum i-as fi taiat contactul....Cand am prins-o pornita,am zis sa o ambalez un pic.........Nimic, moare

 

Am schimbat platina (aveam platina noua la mine)..........Aceeasi poveste........CE naiba are de porneste cateva secunde si apoi moare ca si cum as taia contactul? Culmea ca porneste doar cu socul tras........

 

Ma duc sa ma barbieresc ,desi sunt asa necajit ca maine nu cred ca ma duc la facultate.......am cursuri de la 8 si trebuie sa ma trezesc la 6 jumate.......... :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am baterie perfecta. De fapt ,cand am cumparat-o ma mers cu bateria moarta.Am mers cu becul rosu aprins la bord....Acum am baterie noua.....Lumini orbitoare.......

 

AM sa desfac carburatorul acum ,sa il curat,desi am suflat cu pompa prin stutul unde intra furtunul de benzina......

 

Sincer sa fiu, ma gandeam sa nu fie bobina sau condensatorul de vina. Nu stiu cum se manifesta cand astea doua dau chix. Ma gandesc totusi ca daca ar fi bobina sau condensatoul de vina nu ar mai porni deloc....

 

<small>--- Mesaj completat în 31 Mar 2008 10:41 -------------</small><br/>Am descoperit: cuiul de dozaj rupt. Nu imi dau seama cum s-a intamplat .Nici nu am mai auzit de asa ceva. E drept ca eu cand bagam shiberul in carburator, cuiul nu intra drept in gaura, intra pe langa si eu ridica shiberul si impingeam un pic cuiul ca sa intre in gaura........

 

Acum daca tot o sa schimb cuiul de dozaj, as vrea sa schimb si ceea ce ar putea fi uzat in carb.De exemplu, piesa spre care arata sageata (cu crestatura pt surubelnita) cred ca este jiclorul de mers .La mine scrie 130 pe el. Din cate stiu,exista si de 125......As vrea sa schimb acest jiclor. De care sa pun?

 

Consider ca piesa pe care scrie 1 nu trebuie schimbata deoarece nu se uzeaza.Sau se uzeaza din cauza cuiului de dozaj care tot culiseaza prin ea ?

 

Consider ca jiclorul pt relanti nu am de ce sa il schimb,chiar daca are crestatura rupta.La relanti merge super.....

 

Ce altceva s-ar mai putea uza in carburator in afara de shiber ,pe care nu cred ca am sa il schimb.......?

post-9285-1206949388_thumb.jpg

Editat de augustin87r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

vezi ca n-ai de ce sa fii suparat? chestii simple, nu s-a rupt nimic major! face "figuri" ca orice lucru mai vechi!

 

 

bafta! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu am ramas cine stie pe unde.....

 

Am facut comanda la Ocanyi. Set reparat carburator : 17 lei. Include jicloarele.

 

Am cumparat si 3 (trei) cuie de dozaj....ca sa am munitie de rezerva :ok:)

 

Am cumparat si cama pt ca eu reglam deschiderea la platina la 0,3mm cand pistonul era la PMS si daca mai roteam de cama in sensul acelor de ceasornic ,dupa cateva grade de rotit , deschiderea se facea de cel putin 1mm............

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu am ramas cine stie pe unde.....

 

Am facut comanda la Ocanyi. Set reparat carburator : 17 lei. Include jicloarele.

 

Am cumparat si 3 (trei) cuie de dozaj....ca sa am munitie de rezerva :ok:)

 

Am cumparat si cama pt ca eu reglam deschiderea la platina la 0,3mm cand pistonul era la PMS si daca mai roteam de cama in sensul acelor de ceasornic ,dupa cateva grade de rotit , deschiderea se facea de cel putin 1mm............

pai daca nu stii sa reglezi o platina ce sa iti fac....

 

reglajul include 2 faze:

- reglaj distanta - o faci de 0.3 sau 0.4 cat scrie la carte pe varful camei adica acolo unde o ridica cel mai mult

- reglaj avans - aiciea ai treaba cu pozitia pistonului - la etz tre sa fie undeva la 2,5 mm inainte de pms si misti de patoul platinii pana iti da scanteie, fara a mai umbla la distanta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ii multumesc lui Dumnezeu ca nu am ramas cine stie pe unde.....

 

Am facut comanda la Ocanyi. Set reparat carburator : 17 lei. Include jicloarele.

 

Am cumparat si 3 (trei) cuie de dozaj....ca sa am munitie de rezerva :ok:)

 

Am cumparat si cama pt ca eu reglam deschiderea la platina la 0,3mm cand pistonul era la PMS si daca mai roteam de cama in sensul acelor de ceasornic ,dupa cateva grade de rotit , deschiderea se facea de cel putin 1mm............

 

Nu iti fa prea multe sperante in ele ca nu o sa vezi mare schimbare dupa ce le montezi..cel mai probabil o sa merga mai prost..

 

Si eu am cumparat un set de jicloare si tot cu cel vechi a mers cel mai bine... sunt de foarte proasta calitate..si nu sunt la conte bune..

am fost la oradea si mi-a aratat vanzatoarea 5 buc de cuie de dozaj dar toate difereau unul de celalat..nici nu stiam pe care sa-l aleg.. :huh:

 

 

Apropo poti sa spui pretul cat costa ficare piesa in parte..sa stiu daca sunt mai scumpe decat la Oradea?...

mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

:huh: ah da... set de "reparatie" carburator... bagam-as ceva in el de set de "reparatie" :crack: le-ai cumparat degeaba... motorul are o anumita uzura , trebe sa reglezi TOT DE LA CAPAT cu "noile" jigloare... si de cele mai multe ori nu iese cum trebuie... am si eu un set de reparatie de carburatoare de DNEPR (K-uri...) si mai are si un amic set de reparatie pt. carburatoare de jawa... ce a mai injurat si el :D ...

 

tot cu alea vechi o sa mearga MZ-ul... :ok:

 

 

bafta! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca nu stii sa reglezi o platina ce sa iti fac....

 

reglajul include 2 faze:

- reglaj distanta - o faci de 0.3 sau 0.4 cat scrie la carte pe varful camei adica acolo unde o ridica cel mai mult

- reglaj avans - aiciea ai treaba cu pozitia pistonului - la etz tre sa fie undeva la 2,5 mm inainte de pms si misti de patoul platinii pana iti da scanteie, fara a mai umbla la distanta

 

 

Cand am cumparat-o asa avea platina reglata (adica prost,cum nu stiam eu pana acum :ok: ,plus ca citisem undeva ca trebuie sa aiba deschidere 0,3mm cand pistonul e la PMS,nu cand e pe varful camei.

 

Acum stiu sa reglez. Si o sa reglez si avansaul cum trebuie,cu becul.Daca se aprinde becul cu 2,5mm inainte de PMS,atunci avansul e corect

 

Preturile :

 

kit reparatie 17 lei

cui dozaj 4 lei/buc

cama 25 lei (nu era pe stoc si nu o mai cumpar avand in vedere ca am aflat cum se regleaza avansul )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am cumparat-o asa avea platina reglata (adica prost,cum nu stiam eu pana acum :huh: ,plus ca citisem undeva ca trebuie sa aiba deschidere 0,3mm cand pistonul e la PMS,nu cand e pe varful camei.

 

Acum stiu sa reglez. Si o sa reglez si avansaul cum trebuie,cu becul.Daca se aprinde becul cu 2,5mm inainte de PMS,atunci avansul e corect

 

Preturile :

 

kit reparatie 17 lei

cui dozaj 4 lei/buc

cama 25 lei (nu era pe stoc si nu o mai cumpar avand in vedere ca am aflat cum se regleaza avansul )

pai asa si trebuie reglat:cu pistonul la PMI[nu PMS ca dam in treburi femeiesti,nu de alta!]se regleaza deschiderea la platina la 0,3mm[+/- 0,05mm]apoi se regleaza avansul dupa ce cobori pistonul 3mm inapoi.daca reglezi dupa unde deschide platina la max. atunci nu o sa mai poti regla avansul veci,ti-o garantez.daca dupa PMI platina continua sa se deschida asta inseamna fie profil uzat la cama[se schimba],fie cama montata gresit pe rotor[asta doar daca nu mi are limba aceea de ghidaj si se poate roti liber in locasul ei],fie rotor descentrat[adica nu mai e coaxial cu vilbrochenul].oricum deschiderea platinii nu e atat de importanta[merge satisfacator si cu deschidere 0,2 si 0,4mm]pe cat e momentul exact cand incepe sa deschida.daca motorul a fost calculat sa mearga cu avans 3mm apoi cu atat trebuie sa mearga ca altfel ii bai.spre ex. la un motor CZ de motocross de 125 cm3 avansul fix si nemodificabil e de 1,45mm.pentru orice alta valoare constructorul nu mai garanteaza functionarea la potential max. a motorului.acuma ca ai fost avertizat faci cum vrei! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asa si trebuie reglat:cu pistonul la PMI[nu PMS ca dam in treburi femeiesti,nu de alta!]se regleaza deschiderea la platina la 0,3mm[+/- 0,05mm]apoi se regleaza avansul dupa ce cobori pistonul 3mm inapoi.daca reglezi dupa unde deschide platina la max. atunci nu o sa mai poti regla avansul veci,ti-o garantez.daca dupa PMI platina continua sa se deschida asta inseamna fie profil uzat la cama[se schimba],fie cama montata gresit pe rotor[asta doar daca nu mi are limba aceea de ghidaj si se poate roti liber in locasul ei],fie rotor descentrat[adica nu mai e coaxial cu vilbrochenul].oricum deschiderea platinii nu e atat de importanta[merge satisfacator si cu deschidere 0,2 si 0,4mm]pe cat e momentul exact cand incepe sa deschida.daca motorul a fost calculat sa mearga cu avans 3mm apoi cu atat trebuie sa mearga ca altfel ii bai.spre ex. la un motor CZ de motocross de 125 cm3 avansul fix si nemodificabil e de 1,45mm.pentru orice alta valoare constructorul nu mai garanteaza functionarea la potential max. a motorului.acuma ca ai fost avertizat faci cum vrei! :ok:

esti primul pe care il aud ca regleaza ceva la motoreta cu pistonul la Punctul Mort Inferior.

de obicei se foloseste Punctul Mort Superior pt reglarea avansului :huh: ca reper de la care dai motorul inapoi pana pistonul coboara cat scrie la carte (nu stiu pt mz cat tre sa fie exact). apoi te muti din platoul de platini pana obtii scan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

esti primul pe care il aud ca regleaza ceva la motoreta cu pistonul la Punctul Mort Inferior.

de obicei se foloseste Punctul Mort Superior pt reglarea avansului :ok: ca reper de la care dai motorul inapoi pana pistonul coboara cat scrie la carte (nu stiu pt mz cat tre sa fie exact). apoi te muti din platoul de platini pana obtii scan

exprimarea PMS si PMI este defectuoasa si contraindicata[punct mort superior si inferior nu are sens decat pentru un motor cu cilindrii verticali,la unul boxer cum mai zici,sau la unul inversat,adica cu arborele cotit deasupra cilindrilor,cum e motorul de pe avionul Zlin 726?].corect se folosesc expresiile si acronimele aferente:punct mort interior si punct mort exterior,P.M.I. si P.M.E..

in engleza se spune Top Dead Center[TDC]si Bottom Dead Center[bDC].top inseamna sus[si nu superior]iar bottom inseamna jos[nu inferior].

@Aleko:mai bine nu dadeai echivalentele alea intre acronime ca ne trezim ca spune unul ca daca PMI=PMS si PME=PMI,atunci PMI=PMI si PMS=PME si dam in altfel de echivalente din astea dubioase.

PMS=incercati sa nu mai folositi[cel putin nu in scris];post menstrual syndrome[nu m-am putut abtine!]

PMI=punct mort interior si nu punct mort inferior,nu faceti confuzii

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am reglat avansul. Kitul de reparatie pt carburator nu l-am folosit,avand in vedere ce ati scris voi pe forum despre kiturile de reparatie....Am pus doar cuiul de dozaj........

 

Tin sa precizez ca pretul pt un cui de dozaj este 8 lei (exagerat)......Cand am facut comanda mi-au spus ca e 4 lei unul.......Asa ca m-au mai tras la pret .Una vorbim ,alta ne intelegem. Plus ca trebuie sa faci comanda de minim 40 lei :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exprimarea PMS si PMI este defectuoasa si contraindicata[punct mort superior si inferior nu are sens decat pentru un motor cu cilindrii verticali,la unul boxer cum mai zici,sau la unul inversat,adica cu arborele cotit deasupra cilindrilor,cum e motorul de pe avionul Zlin 726?].corect se folosesc expresiile si acronimele aferente:punct mort interior si punct mort exterior,P.M.I. si P.M.E..

i

si la ducati (v2 la 90 grade cu unu in sus si unu in fata) e si mai interesant :( . Superior -> cel mai aproape de chiulasa. e termen care il stie mecanicu roman

 

 

@ augustin - ce metoda ai folosit si cum merge ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit metoda pe care o folosisem si inainte,adica distanta 0,3mm reglata cand pistonul este la Punctul Mort Interior ,cu deosebirea ca acum am schimbat platina si deschiderea nu mai creste aiurea (am platina Made in Germany).Platina veche avea piciorul de pertinax uzat neuniform (mai mult ca sigur a fost folosita inainte pe alta cama). Acum am lucru calumea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
Pai de cand am reparat-o am mers impecabil 150 km........Mers super,fara nici cea mai mica problema.Acum vreo 2 ore cand ma intorceam de undeva , mi s-a oprit motorul ca si cum i-as fi taiat contactul.AM oprit destul de linistit,am desfacut bujia,am verificat scanteia : totul OK . De precautie, am pus alta bujie (noua). Am dat pedale,nu vrea. Am tras socul, a pornit.Sta cateva secunde,apoi se opreste ca si cum i-as fi taiat contactul.Am repetat operatia pana am inecat bujia.Am schimbat bujia,iar a pornit cateva secunde (doar cu socul tras ), a sta la relanti,apoi s-a oprit ca si cum i-as fi taiat contactul....Cand am prins-o pornita,am zis sa o ambalez un pic.........Nimic, moare

 

Am schimbat platina (aveam platina noua la mine)..........Aceeasi poveste........CE naiba are de porneste cateva secunde si apoi moare ca si cum as taia contactul? Culmea ca porneste doar cu socul tras........

 

Ma duc sa ma barbieresc ,desi sunt asa necajit ca maine nu cred ca ma duc la facultate.......am cursuri de la 8 si trebuie sa ma trezesc la 6 jumate.......... :cheers:

 

Scuze ca am reiviat un topic terminat, dar poate e interesant ce am patit eu cu exact aceleasi simptoame, acelasi tip de motor: s-a terminat benzina din rezervor, a coborat la nivelul de rezerva, n-am observat, am plecat si am mers 300m, dupa care s-a oprit.

Porneste cu socul tras fiindca jiclorul de soc e in fundul camerei de nivel constant si e independent de nivelul benzinei cat timp mai e benzina in cnc; In acest timp, jiclorul principal e in aer. Rezolvarea: am comutat pe rezerva :-)

 

Patarania s-a intamplat la plecarea de la Baile Boboci catre casa, s-au oprit trei baieti motociclisti care se intorceau cu auto, si m-au ajutat sufland in furtun pe retur, suspectam o sita infundata. Le multumesc pe calea asta si poate se identifica ei sa le fiu dator cu bere tura viitoare.

 

Cum zice un prieten IT-ist: eroarea e intotdeauna in fata calculatorului(la ghidon)

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...