Andrei_D Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 Salutari! Am cumparat un motor care a stat ani buni afara, in ploaie/zapada. Am reusit sa desfac mare parte din el dar cilindrul nu vrea sa iasa deoarece segmentii pistonului au ruginit si ambielajul este blocat (ori e ruginit si el, ori are vreo rola crapata si s-a blocat). Am observat ca cilindrul ar iesi usor din blocul motor daca nu l-ar tine ansamblul piston-ambielaj. Am pus in capul pistonului niste benzina dar aceasta nu se poate scurge la segmenti deoarece segmentul de sus a ruginit asa bine incat nu mai lasa benzina sa treaca. Am pus apoi o solutie speciala pentru eliminarea ruginei dar nici aceasta nu poate sa treaca de primul segment (probabil nu este suficient de puternica). Daca reusesc sa deblochez pistonul, pot scoate cilindrul, apoi pot crapa motorul sa vad care e treaba cu ambielajul. Am uitat sa precizez ca pe fereastra de esapament se vede o parte din piston si 2 din 3 segmenti ai acestuia (am turnat si pe aici niste solutie si tot degeaba). Pe fereastra carburatorului se vede doar pistonul, segmentii sunt ceva mai sus si nu am acces la ei. Cum pot debloca pistonul fara sa stric ceva pe acolo? Lichidul de frana este bun? Pot sa bat in capul pistonului cu un ciocan de cauciuc? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 lichidul de frana este bun (doar nu-ti pasa ca ataca garniturile), motorina e buna, ciocanul de cauciuc e bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucyfire_legion Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 mai e si varianta bagat in viteza si impins...in nici un caz nu da la pedala,poate crapa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 ...da, lichid de frana cu incredere...si ciocan de guma bine temperat ...si poti folosi o lampa cu gaz...de la dilatare se disloca mai usor decat lovit.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jethro tull Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 salut!incearca si cu un spray wd 40 de la metro...da din belsug si lasa-l la dospit o zi si incearca din nou...musai sa iasa!!succes!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raddu Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 Am uitat sa precizez ca pe fereastra de esapament se vede o parte din piston si 2 din 3 segmenti ai acestuia (am turnat si pe aici niste solutie si tot degeaba). Pe fereastra carburatorului se vede doar pistonul, segmentii sunt ceva mai sus si nu am acces la ei. Pe fereastra carburatorului nu ai cum sa vezi pistonul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 4, 2008 Autor Share Postat Aprilie 4, 2008 (editat) inseamna ca sunt eu mai special si pot sa-l vad. Probabil tu te gandesti numai la motoarele in 4 timpi. Motorul meu este in 2 timpi Va multumesc pentru raspunsuri. Daca tot nu merge, va dau de stire. Editat Aprilie 4, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 (editat) Exista spray degripant... In lipsa lui pune motorina, apoi lovitura cu ciocanul intr-o bucata de lemn, iar motorina, iar ciocan... pana iese(si iese sigur). Succes...! Si nu conteaza daca vezi sau nu pistonul... lumea vorbeste si cind nu stie! Editat Aprilie 4, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igi Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 Eu am folosit lichidul de frana in situatia asta si a dat rezultate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 Parerea mea e ca si lichidul de frana ca si W40 sunt ca o frectie la un picior de lemn.Nu au nici un efect daca ai rugina in partea inferioara a cilindrului iar acolo nu va ajunge niciodata nici un fel de degripant. Am avut aceiasi problema la un motor si dupa ce l-am tinut o saptamana plin ochi cu W40,l-am suspendat cu lanturi de cilindru si l-am batut in prima faza cu un ciocan de guma iar dupa ce a coborat pistonul am folosit un lemn apropiat in diametru cu cel al pistonului.Oricum pistonul nu cred ca ai sa-l mai poti folosi si de asta ti-as recomanda sa-l bati cu nadejde ca si cum ai vrea sa-l spargi....altfel succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 4, 2008 Autor Share Postat Aprilie 4, 2008 (editat) deocamdata am doar un piston care nu iese. n-o sa ma apuc sa-l distrug. daca vad ca trec 2 saptamani si tot nu reusesc sa-l scot, atunci trec la masuri care cauzeaza drame in portofel. Editat Aprilie 4, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 4, 2008 Share Postat Aprilie 4, 2008 wd40 mult pus pe sus si rabdare sa intre unde trebuie zile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jack2004 Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 Hi, daca e ruginit, inainte de toate incearca cu apa de la robinet si vei reusi... P.S. metoda invatata de la mecanici batrani. Sa auzim de bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 Parerea mea e ca si lichidul de frana ca si W40 sunt ca o frectie la un picior de lemn.Nu au nici un efect daca ai rugina in partea inferioara a cilindrului iar acolo nu va ajunge niciodata nici un fel de degripant. Am avut aceiasi problema la un motor si dupa ce l-am tinut o saptamana plin ochi cu W40,l-am suspendat cu lanturi de cilindru si l-am batut in prima faza cu un ciocan de guma iar dupa ce a coborat pistonul am folosit un lemn apropiat in diametru cu cel al pistonului.Oricum pistonul nu cred ca ai sa-l mai poti folosi si de asta ti-as recomanda sa-l bati cu nadejde ca si cum ai vrea sa-l spargi....altfel succes si eu am avut de a face cu un piston intepenit tot din cauza ruginei... Eu am folosit un lemn in care am dat incet cu o greutate de aprox 10 kg...putin s-a zgariat cilindrul de la rugina iar pistonul a ramas intreg.. Asa ulterior ca si sfat daca poti cumva sa confectionezi o presa..sa nu aplici socuri pistonului ca si cu ciocanul, cii o apasare puternica constanta pe o suprafata cat mai mare a pistonului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduku_moto Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 sa ma corecteze cineva daca gresesc.... ai zis mai devreme ca ai 3 segmenti=> motor in 4 timpi acum zici ca ai motor in 2 timpi=> 2 segmenti. hotarasta-te. pt scos cea mai buna metoda e sa bati cu ciocanul intr-o bucata de lemn apropiata ca diametru cu pistonul.segmentii banuiesc ca s-au "lipit" de piston deci nu stiu ce sanse mai ai sa=l folosesti.bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 Pai el e mai special, ca si mine Si eu am la MZ ETZ tot 3 segmenti si mototrul e in 2 T. Parca si IJ Planeta tot 3 segmenti pe piston are si e tot in 2T...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 5, 2008 Share Postat Aprilie 5, 2008 sa ma corecteze cineva daca gresesc.... ai zis mai devreme ca ai 3 segmenti=> motor in 4 timpi acum zici ca ai motor in 2 timpi=> 2 segmenti. hotarasta-te. pt scos cea mai buna metoda e sa bati cu ciocanul intr-o bucata de lemn apropiata ca diametru cu pistonul.segmentii banuiesc ca s-au "lipit" de piston deci nu stiu ce sanse mai ai sa=l folosesti.bafta nu are legatura numarul de segmenti cu tipul motorului majoritatea motoarelor de pe piata au 3 segmenti. exista si cu 2 si cu 4 dar mai putine tipuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raddu Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 inseamna ca sunt eu mai special si pot sa-l vad. Probabil tu te gandesti numai la motoarele in 4 timpi. Motorul meu este in 2 timpi Va multumesc pentru raspunsuri. Daca tot nu merge, va dau de stire. Mi-am dat seama ca e motor in 2 timpi. Iar la motoarele in 2 timpi amestecul carburant din carburator intra in carter iar din carter intra in cilindru prin canalele de transfer. La unele motoare (cum am presupus eu ca ai si m-am inselat) de la carburator exista un canal care duce in carter prin care nu ai cum sa vezi pistonul. La restul motoarelor in 2 timpi (cum ai si tu) amestecul carburant intra in carter pe sub piston printr-o fanta in cilindru caz in care poti vedea pistonul. Eu o singura data am fost nevoit sa deblochez un piston blocat din cauza ruginii. Am folosit o bucata de lemn, un ciocan mare si mult ulei. Legat de spray-urile degripante (WD 40, 2+2 si altele) parerea mea ca mai mult reclama e de ele. @cristi 57: conteaza daca vezi sau nu pistonul pentru ca daca vezi segmentii prin ferestre poti sa dai cu spray degripant, ulei, motorina sau orice crezi ca direct pe iei si ai mai multe sanse sa eliberezi pistonul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 Legat de spray-urile degripante (WD 40, 2+2 si altele) parerea mea ca mai mult reclama e de ele.@cristi 57: conteaza daca vezi sau nu pistonul pentru ca daca vezi segmentii prin ferestre poti sa dai cu spray degripant, ulei, motorina sau orice crezi ca direct pe iei si ai mai multe sanse sa eliberezi pistonul. Te cam contrazici --- Mesaj completat în 06 Apr 2008 06:28 -------------Apa este cel mai bun degripant in acest caz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raddu Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 Te cam contrazici <small>--- Mesaj completat în 06 Apr 2008 06:28 -------------</small><br/>Apa este cel mai bun degripant in acest caz. Am vrut sa zic ca acele spray-uri nu au un efect prea mare, nu ca nu au efect de loc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 Am vrut sa zic ca acele spray-uri nu au un efect prea mare, nu ca nu au efect de loc. Treaba cu bucata de lemn si greutatea incearca dar vezi ca pistonul sa nu fie in PMI( adica jos) ca atunci poti da pana spargi blocul.Daca-i in PMI ridica putin cilindrul pune niste distantere din lemn( bucati de scanduri) intre cilindru si bloc si pe urma da cu ciocanul. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 6, 2008 Autor Share Postat Aprilie 6, 2008 (editat) Nu este in PMI, este undeva la jumatatea cilindrului, mai are destula cursa pana jos. Am dat cu mult WD40, am lasat motorul sa stea 6 ore, apoi am incercat sa bat in piston dar nu se clinteste. Am incins cilindrul, apoi iar am incercat sa bat si tot nu se misca. Am desfacut astzi motorul dar am fost nevoit sa desfiletez prezoanle. Pistonul nu am reusit sa-l scot. Acum, dupa ce am crapat motorul, am scos cilindrul+piston blocat+ambielaj ruginit, blocat. Oglinda cilindrului, de sub piston, este ruginita bine, nici vorba sa treaca de ea pistonul fara sa fac totul praf. Ambielajul este ruginit, plin de ceva negru care seamana a noroi. Nu stiu cum a ajuns acolo, cred ca fostul proprietar a facut enduro cu ambielajul la vedere. L-am bagat azi intr-o galeata cu apa, poate pana maine isi mai revine, daca nu, trec iar la WD40. Editat Aprilie 6, 2008 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 Nu este in PMI, este undeva la jumatatea cilindrului, mai are destula cursa pana jos. Am dat cu mult WD40, am lasat motorul sa stea 6 ore, apoi am incercat sa bat in piston dar nu se clinteste. Am incins cilindrul, apoi iar am incercat sa bat si tot nu se misca. Am desfacut astzi motorul dar am fost nevoit sa desfiletez prezoanle. Pistonul nu am reusit sa-l scot. Acum, dupa ce am crapat motorul, am scos cilindrul+piston blocat+ambielaj ruginit, blocat. Oglinda cilindrului, de sub piston, este ruginita bine, nici vorba sa treaca de ea pistonul fara sa fac totul praf. Ambielajul este ruginit, plin de ceva negru care seamana a noroi. Nu stiu cum a ajuns acolo, cred ca fostul proprietar a facut enduro cu ambielajul la vedere. L-am bagat azi intr-o galeata cu apa, poate pana maine isi mai revine, daca nu, trec iar la WD40. Daca nu poti altfel sparge pistonul ca precis nu-i bun dar cilindrul se poate aleza Cu bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 Salutare!!!acelashi lucru am patzit si eu.weekendul asta am muncit 2 zile sa-l fac sa porneasca.am un ij planeta 5,(e al fratelui) si nu a mai fost pornit de 2 ani jumate.piston ruginit pe cilindru,ambielajul blocat.am pus degripant shprei wd 40,si cu o bucata de lemn am batut in capul pistonului.mentzionez ca cilindrul era DESFACUT de blocul motor eu il tzineam in mana si fratele batea in lemn.dupa 2 ore de chin l-am scos,si a mers refolosit si piston si segmentzii...dovada ca am ajuns in seara asta acasa cu el pe ploaie.(50 de km).ambielajul l-am deblokat in felul urmator:am turnat in el motorina...si cu mishkari mici ale rotzii in viteza si ale pedalei kickstarter,progresiv l-am deblokat si pe el.era full de rugina.deci se poate.poate sa fie corodat tot...substantzele ataca rugina oricata ar fi.depinde acum cat de eficient e degripantul.eu asta am facut la ij.nush cum e prinderea la mz a cilindrului;orikum tre sa fitzi macar doi inshi sa potzi face fatza.singur nush daca te potzi descurca...in rest potzi folosi si motorina si multa multa rabdare.nu te grabi.pistonul poate fii refolosit;daca nu are "ciupituri" sau altceva suspect la el merge-e din aliaj-NU RUGINESHTE...segmentzii nu shtiu,aia sunt din otzel tratat,alte chestii;depinde cat de atacatzi sunt.numai bine si sa ne spui ce ai mai facut la el.BAFTA!!!... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 6, 2008 Share Postat Aprilie 6, 2008 mai aveti putin si scrieti o carte despre "Metode de recuperat fiare vechi uitate prin fundul gradinii si super-ruginite prin toate incheieturile" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.