Sari la conținut

"comprimarea" Motorului


moshulik
 Share

Postări Recomandate

Sa va zic ce idee mi-a venit.

Plecand de la premisa ca puterea si randamentul unui motor cresc exponentzial cu raportul de compresie, m-am gandit ca ar fi bine sa maresc raportul de compresie de la bietul meu SImsonache printr-o metoda, zic eu neconventzionala, pentru ca nu am mai auzit altundeva de ea.

Cum raportul de compresie este raportul intre volumul cilindrului cand pistonul e la PMI si volumul inchis cand pistonul e la PMS, rezulta ca , daca micsorez volumul camerei de ardere cu cativa cmc, castig o gramada de raport de compresie.

Din calcule, mi-a iesit ca la SImson camera de ardere are 35cc . Deocamdata, motorul are un raport de compresie de 8:1 . Ei bine, daca as reduce camera la 25cc, raportul ar ajunge la 10:1 !!!. Tot ce ar fi de facut ar fi sa gasesc o modalitate de a baga 10cc de "ceva" pe-acolo. As putea astepta efectul binefacator al depunerii de calamina, dar mi-e teama ca e cam mult de asteptat. Si atunci ??? Niste "sunci" desenate frumos si prinse cu suruburi in aluminiul chiulasei... ??? Ce parere avetzi ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic merge. practic, exista posibilitatea sa nu mai poti da motorul peste cap datorita presiunii (nu cred ca o sa ajungi chiar pina acolo), si de asemeni exista posibilitatea sa se aprinda amestecul spontan, din cauza presiunii, trebuie reglat si amestecul in functie de raportul de compresie. inca o problema consta in faptul ca motorul ala a fost conceput sa reziste la o anumita putere a exploziilor, care dupa modificare va fi mult mai mare, si exista iar riscuri.

 

una peste alta, zi-ne si noua cum decurge treaba, ca e un experiment interesant :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata sunt la "recoltare de informatii si pareri". Ca realizare, am ceva idei, dar din pacate nu prea sunt testabile... M-am gandit la o piesa cu volumul de 10cc, cu o forma cat mai "dulce", incat sa nu stanjeneasca "air-flow-ul" pe-acolo. O data obtinuta piesa, as prinde-o cu niste suruburi cu capul ingropat in piesa, suruburi ce le-as baga in niste gauri filetate date in aluminiul chiulasi - intrebarea e daca am carne suficienta si daca un filet metric e suficient de rezistent in aluminiu, sau imi trebuie niste suruburi/tarod speciale, cu pas mai adanc...... Din pacate, nu am inca o chiulasa de rezerva/proba..... Daca e vreun simsonar cu vreo chiulasa de proba (ghiduri uzate, aripi rupte, galerii bushite, suprafata de etansare "fecundata" (ca sa evit - "cuvant urat" :P))))) ) , astept oferte.

A... sa va zic ideea de realizare a piesei. Iau o bila de plastilina cu volumul de fix 10cc (masurata prin volumul de apa dezlocuit dintr-un vas ingust, cu seringa gradata). Ei bine, modelez bila asta pe chiulasa (in zona opusa locului unde e bujia), in asa fel incat sa obtin o forma - sferica inspre chiulasa si plana - inspre piston si cat mai "ergnomica". E... urmeaza partea mai delicata - bag plastilina la congelator, apoi imprim forma intr-o argila de matritze (poate e vreun meserias care imi zice si mie daca exista asa ceva :D))))) ). Ce mai... scopul final este obtinerea unei "Forme" in care sa pot turna aluminiu topit (plumbul mi-e teama ca s-ar topi in camera de ardere). Am acces la un cuptor de topit aluminiu, dar ar fi bine ca macar matritza sa o pot realiza inainte.

Astept pareri, sugestii, informatzii mai avizate....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:P :D :)

in primul rand salut mushuluick

this is the real easy rider

solutzia ta are ceva sambure de adevar. problema e ca o sa cam incurci arderea

vezi tu, camera de ardere are o forma oarecum emisferica, pentru a favoriza propagarea frontului de ardere. exista solutzia de slefuire a suprafetelor chiulasei. la simson ai 2 sup care e cam greu sa le "frezezi" perfect. da potzi freza sup dintre cilindru shi carter. efectul e acelashi.

daca te preocupa problema supapelor, potzi sa faci degajari in piston in zona in care s-ar putea atinge.

:( B) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat priveste celelalte aspecte... "pesimiste"... eu zic ca merita riscul... M-am uitat pe specificatii de motoare de generatie actuala 250cc, 4 timpi, 2 supape, deci exact ca simsonu. Raportul de compresie 10:1 si putere 20 CP (fatza de 14 la SImson). Diferentza e de raport alezajXcursa - la SImson 68x68, la astea 72X54 parca. Deci biela mai scurta si mai rezistenta probabil. Deci doar aspecte de fiabilitate. Oricum, riscurile nu cred ca sunt prea mari... Raportul de amestec al carburatiei e independent de raportul de compresie. Ce s-ar putea sa varieze este punctul de avans la aprindere (explozia se propaga mai bine intr-un mediu mai dens). Datul motorului peste cap ar fi influentat de greutatea prea mica a volantei, dar cu un ralantiu mai mare cred ca nu e o problema....

Autoapriderea tine de calitatea benzinei, mai precis de cifra octanica. Singurul motiv pentru care SImsonul a fost proiectat cu raport mic de compresie a fost tocmai pentru a putea functziona cu cam orice fel de combustibil, oricat de prost (conditzii de razboi bmw r25). Intrebarea care ramane e daca solicitarea suplimentara ce revine lagarelor se incadreaza in limitele de tolerantza ale acestora.

Totusi... am auzit de alte barbarii... pistoane de dacie... adica alezaje de 74mm. Sa facem un calcul simplu. Alezaj 74 (de la 68), cursa 68, camera de ardere 35cc. Cat e noul raport de compresie ? Noua capacitate va fi 292cc. Raportul va fi (292+35)/35 = 9.4 !!! Ei... poftim aspect... (Dacia Nova are 9.5). Si inca nu am auzit de biele rupte la aia care au 300cmc pe Simson. Intr-adevar, marirea alezajului are duble avantaje - creste si capacitatea si raportul de compresie, insa apar problemele de echilibrare... In orice caz, solutzie mea pare mai ieftina si mai nevinovata.

Eii... am trezit interesul prin lumea "Nipra mea prinde 180..." ??? Cum ar suna un motor de 650, boxer, cu raport de compresie de 10:1 ??????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles ce solutie propui tu, E.Z. Sa cobor cilindrul, ca pistonul sa urce mai sus si astfel sa micsorez camera de ardere. Mi-e teama insa ca solutzia nu prea e suficienta. Mai mult de 3mm nu cred ca pot sa urc cu pistonul, ca ma apropii de concavitatea chiulasei...presupunand ca supapele nu ar face probleme... La un alezaj de 68 mm, da, intr-adevar, s-ar reduce cu fix 10cc camera de ardere. Intrebarea e, o data, daca pot sa sap in piston locuri pentru supape (cat carne are pistonul meu de skoda in cap) si a doua... nu prea am cum sa ajung la suprafatza cilindrului dinspre carter, ca sa o subtziez. Pe de alta parte, nu m-as simti bine sa nu am garda intre supape si piston (uzura bucsii din biela face pistonul sa urce milimetrii buni in timp). Oricum, e o solutzie, dar mi se pare mult mai eleganta aia a mea cu "balastul".

Acum... ce nu inteleg, de ce va tot legatzi de "sfericitatea camerei de ardere". Din manualul ala de pe site, am vazut o gramada de forme de camere de ardere. Pana si dacia cea de toate zilele are camera ovala si destul de urata (ca sa vina supapele alea "twin").

Ramane intrebarea morcovitoare... O sa stea "balastul", "sunca" aia agatza acolo in suruburi...?????? Ca daca nu, mai am alta idee. Pun sunca in partea cealalta, la bujie. Pun bujie de oltcit (cu filetul luuuung) si dau filet de 14 in sunca ce va fi tinuta de bujie. plus doua surubele de fixare, pentru atunci cand scot bujia. Eh... deocamdata imi trebuie o chiulasa de proba si niste plastilina, sa vad cat volum liber am pe-acolo...

Ce raport de compresie are niprul ? Si ce putere ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu raportu' alazaj/cursa are alte ratziuni

la un motor cu o cursa a pistonului mai mica, in turatie mare, pistonul are o viteza periferica mai mica (la o rotatie a arborelui pistonul face o cursa dus-intors pe lungimea constructiva dist/timp=viteza). asta are ca implicatii inertii mai mici, forte de frecare reduse, etc.

probleme de fiabilitate nu vor fi din cauza rezistentei bielei, ci din cauza ambielajului, a sistemului de ungere.

toate pot fi remediate prin dif masuri.

poate vb. diseara in Herastrau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-mi dau si eu cu parerea:

 

-10:1 n-ar trebui sa fie un raport prea mare, cu benzina de 98 ar trebui sa mearga bine, dar trebuie redus avansul, probabil cu vreo 1-2 mm, trebuie testat.

-Intr-adevar, prin alezare apar 2 efecte: te trezesti cu un motor mai mare ca cmc si cu raport mai bun, chiar daca tu ai luat in considerare doar cmc, si dupa aia te miri de ce merge asa de bine..

-La problema cu fiabilitatea nu ma bag, mai depinde si cum mergi cu el, oricum la astea mici daca n-ai simt in mina se vede la cit de des ajungi sa-l repari..

 

-Referitor la metodele de marire a compresiei: Prerea mea e ca e mai complexa abordarea cu o piesa straina in chiulasa sau pe capul pistonului, nu-mi dau seama cit de fiabila poate fi, si pe de alta parte daca se desprinde chestia aia de pe locul ei poti ..te motorul destul de rau...In schimba chestia cu luat (planat) chiulasa sau mai bine, niste pistoane turnate in asa fel incit sa obtii raportul de compresie dorit

ar putea fi si mai ieftina, si mai sigura..

Acuma referitor la partea cu supapele: De ce ar face pistonul diferenta intre o chestie straina in chiulasa si o supapa cu care a crescut de mic (adica de ce n-ar pocni umplutura la fel de bine ca o supapa?). Pe de alta parte, de ce ar pocni supapele, caci daca sa zicem ca iei din chiulasa, iei in asa fel incit sa fie totusi un spatiu de garda acolo, si in mod normal n-ar trebui sa fie necesare nici degajari in piston, caci la pms cind alea sint inchise cred ca trebuie sa ai un raport f mare de compresie (adica sa fi luat in nestire din chiulasa sau sa fie un joc extrem de mare) ca sa ajungi sa lovesti supapele...Ar mai fi si varianta sa torni alta chiulasa da aici cred ca ma aberez..

Varianta cu alezatul si piston mai mare mie personal imi suna cel mai bine, orice s-ar zice, dimensiunea chiar conteaza!!!!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai piesa aia de surplus va fi pusa undeva unde nu e in calea supapelor. Si nici nu va zbura prin camera de ardere. Nu pot sa o pun pe capul pistonului, deoarece i-as mari greutatea si as ajunge la vibratzii mai mari (datorita neechilibrarii cu suncile arborelui cotit). Chiar si alezarea mai mare si piston mai mare ridica aceleasi probleme, solutie foarte costisitoare - plimba motoru in bratze, etc. etc. Ce mai... trebuie testat... Cei care au ceva experientza in tehnologie, poate ma invatza cum pot sa fac matritza din materiale care se gasesc cat de cat si cum as putea prinde mai bine "balastul" pe bolta camerei de ardere. Doua suruburi de 8 cred ca si-ar face treaba. In primul rand, nici o fortza nu trage de suncile alea in jos. Presiunea e egala de jur imprejurul ei, chiulasa nu se afla in miscare. Doar faza cu vibratziile poate sa fie o chestie...

In fine... eu zic ca merita incercat. Solutzia s-ar putea aplica pe orice motor, 4timpi, 2 timpi, un cilindru, 2 cilindri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragu' moşului, voi 'oţ' bolonzit? Hai s-o luam metodic...Crezi că dacă mergi cu puşcă de lemn la vânătoare de elefanţi şi strigi POC în megafon...

 

1. Cât la % din puterea declarată de fabricant obţi actualmente din motorul tău, date fiind uzuri, reglaje deficiente, etc...Prima etapă de tuningeală este cea de optimizare a reglajelor bazale, fluidizare de admisie şi evacuare bla-bla-bla..ştii perfect la ce mă refer.

2. Creşterea raportului de compresie prin reducerea camerei de ardere se poate face adaosuri, dar în nici un caz fixate prin metode şurubăristice FIINDCĂ: va rămâne un spaţiu în care va intra ulei, care se arde şi face calamină, de aici supraîncălziri locale, coeficiente diferite de dilataţie, creştere progresivă jocuri, desprinderi=buba; nu mai zic că prin supraîncălzire datorită transferului ineficient de căldură rezultă puncte de autoaprindere. Eventual încărcare cu material şi prelucrare mecanică ulterioară (biax, până la lustruire)

 

Deci MULT mai eficientă ar fi o regare optimă, inclusiv a biciclisticii (echilibrări roţi, alinieri roţi, pentru scăderea la minim a efortului de rulare); Învie tu cei 14 cai în aşa fel încât să-i aduci la ce a zis fabricantul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De acord cu tine. Mai mult ca sigur ca nu mai am nici 10 catari legatzi la atelaj, dar scopul meu perfid nu este atat atingerea unor performantze nebune, cat mai ales pasiunea mea nativa pentru Research and Development. Cata vreme pusca de lemn si megafonul sunt mai ieftine decat "sniperu" (<B><4><7> pentru cunoscatori), merita incercat. Poate elefantu se sperie, ii cade fildesu si fuge speriat.

Deci, daca dupa "interventzie", animalu da semne vizibile de pofta de viatza, atunci poate o sa ma gandesc sa-i tratez si gripa rebela sau acneea ce-i produce grave perturbatii psihologice.

Intr-adevar, versiunea surubaristica imi creeaza si mie oareshce disconfort, din motive dilataristice, dar folosind materiale identice, riscurile scad. Riscurile de autoaprindere cresc, intr-adevar, dar parca tot nu-mi vine sa cred ca Simsonu va face vreodata "poc" cu fisa de la bujie scoasa... De asemenea, constient de ipoteza unui insucces, prefer sa am solutzie perfect reversibila (scot surubu), decat cu adaos de material prin sudura (care nu stiu unde se poate face... avand in vedere masa mare de aluminiu a chiulasei, care banuiesc ca trebuie sa atinga o temperatura... in fine, nu stiu tehnologia de sudare a aluminiului)...

Am aflat de la cineva ca a incercat ceva de genul asta. A pus piston de Simson 425T (AWO, cum e cunoscut in folclor), pe varianta SPORT, cel mai raspandit. Camera de ardere de AWO probabil era mai mare, ca la raport de compresie sunt cam la fel. In fine, cu pistonul bombat de AWO bagat in SPORT s-a atins un raport de compresie mai mare. Urmare imediata - necesitatea fixarii unei turatzii de ralanti mai mare (altfel sta, volanta prea "usoara"). Comportament la drum - repriza mai lenta, dar putere in sarcina la turatzie constanta categoric marita. Acuma, daca toti indicatorii mergeau in jos, ma lasam pagubash, dar cum apar si semne pozitive, inseamna ca subiectul merita cercetat. Probabil avea repriza mai slaba datorita modifcarilor ce trebuiau facute pe lantzul de aprindere (avans initzial mai mic, arcurile de la centrifugal intarite...) Oricum, per ansamblu, un comportament mai "diesel" al motorului (cuplu marit la turatzii joase, repriza mai slaba - poate aici tzine si de carburatzie si de volanta.....

E... si asa se naste ideea unui motor cu RAPORT de COMPRESIE variabil. Pe reprize raport mic, amestec bogat, sa urce usor in turatzie, iar la turatzie constanta raport mare, pentru putere si randament maxime. Acum... ca realizare... e mai greu..., dar solutzii trebuie sa fie ... (Ax cu came in coada supapelor, antrenat prin curea de cauciuc cu intinzator ce permite o elasticitate cat de cat, mecanism hidraulic de ridicare/coborare a ansamblului cilindru-chiulasa relativ la blocul motor (nu sunt probleme majore de etansare, acolo e presiune reziduala...), pentru variatzia volumului efectiv al camerei de ardere....

grea toamna........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

N-am prea inteles chestia cu repriza mai lenta si pistonul cu raport de compresie mai mare si puterea in sarcina...

 

Eu cind am ales sa umblu la un motor mai adinc a fost un ij jupiter.

Considerentele erau urmatoarele: Piese ieftine, motor in 2 timpi (adica orice modificare la distributie se rezolva cu pila), piese mai putine in miscare, motor suficient ( pe dracu) de solid.. Daca usurai volanta ( la strung sau cu bohrmasina),

chiar daca era un pic dezechilibrata nu mai conta, oricum motorul ala nu era pt aviatie asa ca fiabilitatea nu era punctul 1 urmarit, puteai obtine o repriza buna (sare instantaneu in ture), dar problema e ca la plecari de pe loc + ralanti are probleme in cazul asta, deoarce fiind inertia mai mica la volant trebui miriit mai tare din gaz..(la un cz de motocros e chiar enervant sa pleci cu 2 pe el). In schimb cind ii dai gaz urca mult mai repede in ture. Acelasi efect si cu raport de compresie marit, are si repriza si putere mai mare. Dupa parerea mea, alta e cauza la manifestarea aia cu raport marit/ repriza lenta / putere buna in sarcina...

Corect ar fi fost raport marit/repriza mai buna/putere mai mare...

 

Pe de alta parte, cind incepi sa te joci la compresie, ar trebui sa te joci si la reglaje de carb/aprindere si in mod normal ar trebui sa-i faci si o toba buna, ca sa pui in valoare toate modificarile...

Oricum pt mine tuningul la 4 timpi mi se pare destul de complicat din cauza ca nu cresc pe cimp axe cu came competitive...

Oricum, ce ar mai merge fain la un 4 timpi, ar fi sa-i maresti diametrul supapelor, si asta cred ca s-ar putea face cu ceva efort (sint firme care repara/corecteaza scaunele de supape si astia ti le-ar putea mari, dar iti trebe si alte supape care pina la urma n-ar fi chiar asa de greu de facut), insa daca iti strica chiulasa iti trebe alta si asta e de rau..

Din punctul meu de vedere, materialul din start nu prea se preteaza, ca sint piesele destul de putine, si nu-ti prea permiti sa risti..

 

Oricum daca iti faci pistoane la comanda, ai si tu grija pe unde le faci ca daca sint din material prost, se pot gripa..(aliaj de caca = se dilata pina se blocheaza).

Am citit undeva ca a usura mase de translatie 1 kg = a usura masina cu 200 kg, deci usurarea pieselor de motor (ambielaj + piston) = repriza mai buna..(Se confirma de altfel, e, acuma chiar 1 kg n-am scos -:P )

Cam asta a fost parerea mea,

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu am inteles. Ai marit raportul de compresie ? daca da, cum ? Daca nu, ce "manareli" ai facut ?

Din lista de manareli cunoscute ca "tuningeala" la motoare (de masina) : usurarea pieselor, lustruirea galeriilor, profile de came mai agresive, deci "periaj".

Marirea raportului de compresie e o chestie importanta, de structura practic.

Nu am nici timp, nici bani sa torn piston, din cate stiu eu, un piston e o piesa mult mai delicata decat pare... Tot ce vreau e sa bag naiba acolo un balaur pe tavanul camerei de ardere, dar vad o rezistentza indarjita :P))

Cineva a zis de solutzia cu alezaj mai mare si bagata o bucsa "hoatza" pe-acolo

totusi... nu prea e de joaca cu filete in filete.... se duce dracu etansarea si degeaba am eu raport teoretic de 10, daca pufaie peste tot.

Eh... de testat nu ma las si tot o sa leg "surubu cu atza", in vreun fel. Sudura parca m-ar tenta mai mult decat surubelul... dar nu m-as mai lauda cu "ce poate face omu dintr-o bormasina, un kil de plictiseala si 4 ore in plus"....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lista de minareli e cam asa (tine cont ca e ij jupiter, deci 2 timpi, 2 cilindri):

-pistoane mai mari -raport de compresie mai mare, mai multi cmc

-luat din chiulasa la strung (strict afectat doar raportul de compresie)

-2 carburatoare in loc de 1

-pilite ferestrele

-gaurit volanta din mijloc (pisa de legatura)

-astupate toate gaurile din volant + bolturi de piston cu doape de pluta

Asta l-a dus cam la 10500 rpm in gol, vmax atinsa pe ceas cu 2 pe el 140+

 

Ce era in plan:

-muzicuta (reed valve) sau mutate carburile in carter - cu muzicuta n-am reusit sa facem rost (oricum trebe 2), si sa le bagi in carter cu disc rotativ e distractie mare..

-tobe acordate pentru vreo 5000 rpm

-aprindere electronica (asta a a vut tot timpul probleme)

-pistoane si mai mari, dar trebuiau alte bucse ( al nostru mai avea camasi de 1 mm la baza..), si pt asta trebuiau depresate/strunjite camasile originale, bagate altele mai mari si mutate suruburile ca sa incapa

Ce era in plan, in plan a ramas si pina in ziua de azi, partea cu tobele si aprinderea ar fi cel mai usor de realizat dar n-am timp..Oricum ce-am facut la el e de acum vreo 3-4 ani...Intre timp mi-am luat un cz de motocros si dupa ce brother a trecut pe gpz 1000 rx, ne-am mai calmat .. Acuma ne interesa mai mult turbo..asta e..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm... Am o nedumerire. La IJul in doi cilindri, cum lucreaza pistoanele ? Urca ambele simultan si coboara simultan, sau alternativ ? Din cate imi amintesc, parca este vorba despre doua platouri cu platini, deci inseamna ca e vorba de doua scantei diferite, deci pistoanele merg alternativ. Asta inseamna ca, intr-adevar, in cazul tau, pentru ca ai motor in 2 cilindri, nu te deranjeaza marirea raportului de compresie, deoarece permanent ai un timp activ, ce ajuta celalat piston sa urce sus, sa-si faca compresia. Deci iti permiti sa usurezi volanta fara nici o problema. La tine, volanta trebuie sa inmagazineze energie cinetica doar de la deschiderea fantei de evacuare la cilindrul 1 pana la urcarea la PMS a pistonului 2. Oricum, ijul are un ralanti mai inalt decat simsonu.

La prapaditul meu de Simson, volanta trebuie sa acopere toti cei 3 timpi mortzi. La un motor in 4 timpi, de-aia e nevoie de 4 cilindri, ca orice compresie sa se faca pe un timp activ de detenta al altui cilindru. Si de-aia volanta de dacie e mult mai mica decat aia de Simson.

Mda... nasoala chestie. Ma intreb cum se rezolva problema asta a necesitatzii unei volante foarte grele la motoarele actuale, de aceeasi conceptie ca motorul de simson (monocilindru, 4t,2supape, DAR raport de compresie mare - 10:1). Hm... pe net vad ca se tot vorbeste de "crank inertia" si "engine brake". Deci e clar o problema, insa rezolvata cumva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva exemple :

Suzuki RM-Z250k4

Engine Type : 4stroke, single-cilinder, liquid-cooled, DOHC, 4 valve

Displacement : 249cc

Bore x Stroke : 77 x 53.6

Claimed power : 43hp @ 11.000 rpm

Compresion ratio : 12.1 : 1

etc.etc. Ce-i drept, asta are DOHC si 4 supape, nu 2.

 

Malaguti Madison :

Horizontal, single cylinder 4 stroke Yamaha engine - 250 cc.

Distribution by two valves overhead single-camshaft

Liquid cooling system

Bore x Stroke: 69x 66,8 mm

Compression ratio: 10,2:1

Digital electronic ignition

Digital instrument panel - LCD display

Electric start - Automatic choke

Automatic primary transmission by V-belt speed change gear

Final transmission by gears

Automatic centrifugal dry clutch

Max power: 14 kW at 7000 rpm - 19 CV at 7000 rpm

 

Deci e clara legatura raport de compresie --->>> putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, intr-adevar la ij merg in paralel. Acuma chestia e ca si cu raportul ala de 2 timpi e cu cintec, ca de ex daca iti zic eu ca avea raport de compresie de sa zicem 14, o sa zici ca e mult, dar acolo sint 2 metrici: Aia normala si aia in care se tine cont doar de volumul cilindrului incepind de unde incepe sa se deschida fereastra de evacuare, ceea ce din 14 il face la sa zicem 11 in metrica de 4 timpi..

Oricum, daca creste raportul de compresie, intr-adevar ca pistonul are mai mult de muncit cind urca, dar ar trebui sa si coboare mai tare ( explozia ar trebui sa compenseze mult mai bine compresia). Oricum, daca sint probleme de avans-carburatie, poate sa se manifeste la fel de lenes ca inainte, dar daca e reglat bine ar trebui sa mearga ata..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, intr-adevar raportul de compresie creste puterea, dar nu are legatura directa cu nr de supape, si tipul distributiei ( ohc, dohc sau cu axa cu came in bloc), ci are legatura directa cu forma camerei de ardere (legatura indirecta cu pozitia si nr supapelor), cu tipul de combustibil folosit (pe alcool merge si peste 12 dupa cite stiu eu, plus ca sint si alte tipuri -eteri, etc), cu destinatia motorului (cele de anduranta merg cu raport mai mic -aici n-o lua strict, materialele se mai schimba), si tipul motorului ( turbo merge cu raport mai mic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incercam sa gasesc un model cat mai asemanator cu SImsonul, cu singura diferenta sa ramana raportul de compresie si puterea. Daca pun 4 supape pe Simson, sigur ar creste si la mine puterea, pastrand raportul de compresie acelasi.

Poate o sa gasesc o alta solutzie de a micsora camera de ardere, fara "balast". Aia cu urcarea pistonului mai sus ar trebui sa fie buna. 3 mm imi aduc exact 10cc. Din pacate, e destul de dificil sa "cobor" cilindrul... Ar merge sa subtziez fatza chiulasei, dar simsonul are o particularitate si ar trebui luat si din buza cilindrului, deci iar manopera "calificata"...

Astept sugestii tehnologice de realizare a matritzei pentru turnarea pieselor alea din aluminiu... De turnat tot trebuie sa le torn, cum le-oi prinde apoi... suruburi, sudura, "colier" - adica un canal sapat in chiulasa cu doua iesiri in camera de ardere, prin care sa treaca ceva...

Totusi, parca nu as face experimentele astea pe singura chiulasa pe care o am :P((

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Mosulik,

o solutie la problema enuntata de tine ar fi sa folosesti niste pistoane care in loc sa fie plane, sa fie cu un trunchi de con adaugat peste suprafata de contact cu camera de ardere(adica dintr-o singura piesa nu din 2) - poate se gasesc gata facute pt. vreo masina (parca oaz - asta era valabil la ural); in ele poti face loc supapelor (niste fante frezate); o alta metoda de marire a compresiei ar fi sa folosesti segmenti cu profil in "L" care ar etansa mai bine; chestiile astea le-am gasit pe www.oppozit.ru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonul de 425 T cred ca e singura solutie acceptabila. Nu poti sa sti daca motorul va rezista la modificarile tale. Oricum e bine ca te gandesti la modificari. Apropos, la Oltcit nu ai facut nimic pana acum? Tuning zic. In caz ca ai de gand iti dau linkul asta: www.myke-oltcit.go.ro. Ma bate serios gandul sa imi iau un oltcit....Dupa o motocicleta ca lumea, normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...