Redresor Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 Eu la ETZ pun OMV carrera 100. O fi bine?Eu am observat ca are putere mai mare motorul,dar e sanatos pt el ? Il incinge mai mult decat benzina premium (Carrera 95) ? Ulei scrie in cartea de Service ca trebuie 30 cc oil to 1 Litre petrol ,adica 30 de grame ulei la litru,nu cum citisem undeva ca doar 20 de grame. Eu de obicei puneam 25g/l ........Ulei : Castrol Actevo X-Tra Scooter : e subtire,se amesteca usor,protejaza la temperaturi mari si nu scoate fum Terminand pe drum Castrol-ul,am luat de nevoie de la benzinaria Petrom ulei de amestec,mult mai gros decat Castrol, asta scoate fum,mai ales cand e rece.....Scoate fum si e urat.....Si nu cred ca unge bine si nu cred ca se amesteca bine ,din moment ce e mai gros si cand ma uit cu lanterna in rezervor,se vede uleiul ca si cum ai pune o picatura de cerneala intr-un pahar cu apa......si dimineata trebuie sa agit iar ca sa omogenizez solutia.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 nu incinge, cifra octanica indica rezistenta la detonare i.e. cu cat e mai mare c.o. cu atat poti sa ai compresie mai mare. ca sa fii pe foarte "safe side" la 100 c.o. poti sa ai compresia de 11. desigur, depinde de multe lucruri printre care si avansul. sunt japoneze cu compresia de 13 sau mai mare care merg cu 98. dar sunt alte materiale, alta conceptie, alta tehnologie... fumul nu are treaba cu ungerea. da, amesteca-l inainte sa pleci si nu, nu mai pune scooter. este facut pt. motoare de putere mica si incarcare mica. nu te gandi ca ating turatii mari ca nu are nici o treaba. cauta motul daca tii la motoras. sau repsol sintetic. sau chiar omv sintetic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 8, 2008 Autor Share Postat Aprilie 8, 2008 Bun, mersi de sfaturi. Credeam ca o sa ziceti ca se topeste pistonul.... Intr-adevar,am compresie buna...Avansul cred ca e reglat bine,dar pana nu ai un comparator nu poti sa faci treaba calumea....Scula e scula.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radoo_cj Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 (editat) eu cand aveam minsk nu puteam sa-i bag benzina fara plumb ca se incingea instant si nu mai tragea . daca ai mai bagat si e ok , nu cred ca dauneaza.. Editat Aprilie 8, 2008 de radoo_cj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 In timp iti vei strica motorul daca o s-o mai tii tot asa cu benzina de 100. Mai degraba cumpara benzina 'cu plumb'/Eco Premium, un ulei de calitate si Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 voi chiar vorbiti serios cu "plumbu" ala? eu sunt chimist de meserie, credeti-ma, nu se strica. la un 4t de generatie foarte, foarte veche ar strica scaunele supapelor benzina fara pb dar cu foarte putin mai repede. nu mai ascultati toti mecanicii de dacii si toti moshii fara pic de studii superioare in domeniu. tetraetilul de plumb era folosit ca antidetonant, i.e. marirea cifrei octanice. continutul de plumb e extrem de mic si nu face mare diferenta la ungere. in jur de 500 de km. a fost scos din uzul civil inca din '98 si se folosesc diferiti inlocuitori care fac aceeasi treaba ca si tetraetilul... adica nimic practic. benzina de 100 de la noi (nu e 100 real dar sa zicem) e mai buna decat cea de 95 nu din cauza cifrei octanice mai mare. nicidecum, motoarele astea vechi merg si cu 80 chiar bine. ij-urile vechi chiar si cu 72. e mai buna datorita aditivilor din ea care lasa mai putina cenusa, nu lasa depuneri precum benzina mai ieftina si are putere calorica mai mare i.e. cuplu marit. nu cu mult dar destul incat sa se inregistreze o diferenta de pana la un litru la suta de km extraurban. p.s. cel cu minsk-ul de mai sus avea avansul prea mic, merge bine cu benzina "proasta" si mai nasol cu benzina "buna". avansul prea mic e la fel de daunator ca si cel mare. poate duce la calarea motorului pe partea evacuarii, parte din flacara se muta spre cotul de evacuare, incingand excesiv zona aceea. avansul e o problema delicata si foarte, foarte multi oameni il ignora pur si simplu. p.s. 2 intra pe www.louis.de si sus in stanga unde trebuie sa bagi un cod ca sa gasesti diferite produse scrie "10003951". este un comparator, costa 17 euro si ti-l poate aduce ROMI3 de pe forum. numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 Cifra octanica marita peste necesar nu are impact benefic asupra felului in care se produce deflagratia (nu ma refer aici la detonatie, aici vorbim de arderea normala). Din contra, arde mai greu, tocmai fiindca are cifra octanica mai mare (din cate am inteles legaturi carbon-hidrogen mai multe fata de carbon-carbon). ?! Cel putin explodeaza mai greu (ca de-aia e anti-detonanta). Nu are putere calorifica (nu calorica) mai mare benzina de 100 fata de aia de 95. Doar daca producatorul benzinei are o alta formula, nu cifra octanica da puterea. Pana nu citim un tabel care include puterea calorifica de la Petrom (asa cum avea acum cativa ani pe site) ramane un mit. Motorul in sine cu raport de compresie ridicat (randament mai bun) dezvolta mai multa putere. Cel mai bine este sa folosesti benzina cu cifra octanica minima indicata de fabrica constructoare. Benzina cu plumb e clar mai buna pentru motoarele astea, tetraetilul de plumb (si sper ca ce baga acum- etanol, metanol, eteri) era un foarte bun anti-detonant si intr-adevar apara scaunele supapelor (4T). In concluzie: Nu iti apara motorul semnificativ mai bine daca alimentezi unde alimenteaza tiganii cu BMW. In orice caz iti distrugi motorul daca nu faci cum spune constructorul cu uleiul. In primul rand cantitatea uleiului, apoi calitatea lui. Cat despre calitatea lui cel putin la 2T constructorii ne lasa cu ochii in soare si nu ne indica ce fel de ulei de 2T trebuie sa folosim, poate super-uleiul de drujba cu carene nu are parametrii necesari unui motor racit cu aer cu alta cproiectare si conditii de functionare. Nu inregistrezi nici un fel de reducere de consum de pana la 1L la 100km daca folosesti benzina de fitze. Inregistrezi insa o gaura in buget de cel putin juma de L la 100km. Toti aditivii din benzina lasa depuneri. . Insa la un 2T conteaza mai putin, uleiul lasa depuneri mult mai mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 Bun, mersi de sfaturi. Credeam ca o sa ziceti ca se topeste pistonul.... Intr-adevar,am compresie buna...Avansul cred ca e reglat bine,dar pana nu ai un comparator nu poti sa faci treaba calumea....Scula e scula.... Incearca pune benzina si ulei intr-o sticla si agita vei observa ca uleiul nu se dizolva lasa 2 zile si nu se mai observa in suspensie. Deci cumpara benzina in canistre si lasa 2,3 zile mai demult era la fiecare PECO o canistra pt. motociclisti care avea o manivele si o elice in int si amestecai benzina. La unguri este pompa speciala pt 2T. La Simson am pus adata di greseala benzina fara plumb si tot asa mergea si nu se supraincalzea.De fapt in carte scrie ca se pune ulei de cea mai buna calitate probabil acum 50 de ani erau 2 feluri de ulei bun si rau. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 8, 2008 Autor Share Postat Aprilie 8, 2008 (editat) Am retinut tot ce trebuia retinut. Sincer sa fiu, eu cand am pus Carrera 100, am simtit ca trage mai bine, demaraj mai mare(viteza creste mai repede).... Ulei: Desi e foarte posibil ca uleiul modern sa nu fie bun pt MZ, care a fost proiectat acum 30 de ani, de uleiul de la Petrom m-am convins: nu o sa mai folosesc .Am spus mai sus care sunt cauzele . Castrol-ul l-am amestecat in pet-uri si am constatat ca se amesteca repede si nu se separa de benzina,deci nu e nevoie sa fie lasat sa se linisteasca 2-3 zile in canistre. Cel de la Petrom, fiind de calitate mai joasa, cred ca asa trebuie. Referitor la pompele speciale pt 2T din peco,acolo nu stii ce ulei iti baga in benzina,poate sa iti bage un rahat,asa stii tu ca bagi Castrol sau Repsol,etc....Desi azi la Petrom a trebuit sa o dau pe gagica-mea jos si sa zgaltai de motocicleta ca sa se amestece,nu-i asa problema mare pt mine sa ma dau jos si sa amestec,chiar daca se uita tiganii care vin si ei sa alimenteze cu benzina scumpa.... In cartea de service de la MZ ETZ scrie ca trebuie folosita benzina fara plumb ,cu cifra octanica cel putin 88. Astazi am mers 50 km si in oras si in afara (2 persoane) si nu am constatat scaderea puterii motorului din cauza supraincalzirii...trage bine la coaste,am urcat chiar cu viteza 4,bineinteles,pana la baza rampei luasem demaraj...>Chiar sunt foarte multumit de cum merge motorul...ca sa ma dau iar mare : rulmenti noi,ambielaj ceas,cutie reparata.... Editat Aprilie 8, 2008 de augustin87r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristacke Postat Aprilie 8, 2008 Share Postat Aprilie 8, 2008 eu am folosit ulei de la petrom si mi se uda bujia si murea motoru dupa maxim 1 minut dupa ce o porneam. nu mi-l ardea deloc. acum am castrol si scoate prea mult fum, mai ales cand e rece, si cand accelerz brusc ( chiar daca e motoru cald) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 8, 2008 Autor Share Postat Aprilie 8, 2008 ce motocicleta ai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristacke Postat Aprilie 9, 2008 Share Postat Aprilie 9, 2008 aprilia AF1 125 cmc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 cand aveam jupiter amestecam 3 parti benzina premium cu 1 parte gaz lampant + 30 gr ulei de 2 timpi de cel mai ieftin...mentionez ca in 2 ani si destui km nu am schimbat setul niciodata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black Wolf Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Eu pe simsonn Sr2 si sport folosesc benzina cu plumb(95) iar ulei pt Sr2 ulei de motor in 2T mineral.Am facut odata prostia sa bag sintetic si nu mio prea placut...ce sa zic motorului.Daca e ceva si mi-ati putea recomanda altceva desi nu stiu daca mi-as schimba benzina si uleiul dar asa ca fapt divers...optiunile si alternativele sunt binevenite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 eu folosesc uleiul OMV BIXXOL motor bike 2T-S si benzina tot de la omv premium. imi merge bine, nu scoate nici un pic de fum, eu pun 1:50(asa a pus vechiul proprietar) dar pe cutie scrie ca 1:100. am un demaraj bun, pornire super(la prima pedala imi porneste sau max la a 2! aicea inteleg prima pedala fara sa dau la sok ci direct pe contact si pedala.....se cam balbaie motorul dar porneste, pe cand la prietenul meu ce foloseste ulei mineral abia dupa a 3 pedala porneste si scoate un fum de ma inec....nu o pot compara 100% ca nu stiu in ce stare sunt segmenti lui..el zice cas buni..dar motorul nu trage ca si al meu!). cel sintetic nu lasa depuneri fata de cel mineral! nu stiu cum voua nu va merge...mai bine dau un ban in + si nu stau toata ziua in garaj sa schimb la segmenti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 cand aveam jupiter amestecam 3 parti benzina premium cu 1 parte gaz lampant + 30 gr ulei de 2 timpi de cel mai ieftin...mentionez ca in 2 ani si destui km nu am schimbat setul niciodata... La fel faceam si eu cand era benzina pe ratie si avea Mobra cu fum impreuna 6 metri. Si toba curatata lunar etc .. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 10, 2008 Autor Share Postat Aprilie 10, 2008 Urat e sa mergi cu fuiorul de fum dupa tine.Mai bine ulei bun decat sa uzezi si sa incingi motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Aprilie 11, 2008 Share Postat Aprilie 11, 2008 asta era prin 97...si mergea super + ca atunci nici nu prea gaseai ulei bun..era ceva arow parca ii zicea, da era scump Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 15, 2008 Share Postat Aprilie 15, 2008 azi am mers sa alimentez dupa ce am ramas fara benzina.cand ajung cu masina la omv constat cu stupoare ce nu mai au benzina cu plub si vor aduce benzina fara plumb dar se da separat ceva aditiv(asa mi sa spus). acuma daca pun benzina fara plumb sa maresc dozajuld ulei? ps. o mica corectare la raspunsul meu anterior nu 1:50 a pus vechiul proprietar ci 1:100(lam intrebat din nou pe proprietar si mia confirmat!) eu azi am pus 1:50. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Aprilie 15, 2008 Share Postat Aprilie 15, 2008 benzina cu plumb nu mai exista de cativa ani. ma rog... ulei se pun 25 ml/litru la mz etz. nu cat scrie pe bidon. este vorba de un calcul facut de fabrica in functie de cum curg gazele prin motor. nu conteaza cat de bun e uleiul. 1:100 inseamna 10 ml.litru. tu ai uzura enorma la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 15, 2008 Share Postat Aprilie 15, 2008 benzina cu plumb nu mai exista de cativa ani. ma rog... ulei se pun 25 ml/litru la mz etz. nu cat scrie pe bidon. este vorba de un calcul facut de fabrica in functie de cum curg gazele prin motor. nu conteaza cat de bun e uleiul. 1:100 inseamna 10 ml.litru. tu ai uzura enorma la motor. pardon!se pun 20ml ulei la 1l benzen[1:50].asa zice constructorul.asta e un raport de compromis[in sarcini mici motorul ar functiona foarte bine si cu mai putin ulei,iar in sarcini mari rportul optim ar fi mai mic].ideal ar fi ca motorul sa fie echipat cu pompa automata de dozaj,care regleaza debitul de ulei functie de deschiderea acceleratiei si turatia motorului[cum au mai toate japonezele in 2 timpi].de altfel au si fost produse ETZ-uri cu pompa de ungere Mikuni insa pe la noi nu am vazut. benzina cu plumb nu se mai gaseste la pompa cam din 2000.cu apa in schimb se gaseste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristacke Postat Aprilie 15, 2008 Share Postat Aprilie 15, 2008 benzina cu plumb nu se mai gaseste la pompa cam din 2000.cu apa in schimb se gaseste... ba da vezi ca se gaseste la Petrom (nu si la Petrom V) este benzina premium si este cu albastru....cea fara plumb este peste tot verde....unde este albastru este cu plumb....cred k mai exista si la unele Lukoil P.S. eu bag mereu de la ei benzina cu plumb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 16, 2008 Share Postat Aprilie 16, 2008 benzina cu plumb nu mai exista de cativa ani. ma rog... ulei se pun 25 ml/litru la mz etz. nu cat scrie pe bidon. este vorba de un calcul facut de fabrica in functie de cum curg gazele prin motor. nu conteaza cat de bun e uleiul. 1:100 inseamna 10 ml.litru. tu ai uzura enorma la motor. fabricantul a dat dozajul pt uleiul de pe atunci!mineral ce o fost.cum am zis eu folosesc ulei full sintetic si pe flacon scrie 1:100. fostul proprieter asa la utilizat si merge motorul brici, eu dintro neintelegere am pus 1:50(acuma nu mam uitat sa vad daca ii ceata dupa mine ca am fost ocupat cu vremea). un L din acest ulei costa 50ron. ps. prin benzina cu plumb(stiu ca a fost scos din 98) inteleg inlocutorul pt plumb...benzina premium!acuma sa scos complet la statiile omv! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 16, 2008 Share Postat Aprilie 16, 2008 ba da vezi ca se gaseste la Petrom (nu si la Petrom V) este benzina premium si este cu albastru....cea fara plumb este peste tot verde....unde este albastru este cu plumb....cred k mai exista si la unele Lukoil P.S. eu bag mereu de la ei benzina cu plumb aia nu e benzina cu plumb ci are ceva inlocuitor[imi scapa denumirea momentan].oricum comercializarea benzinelor cu tetraetil de plumb a incetat de mult.ce se vinde la unele pompe cu acest nume[impropriu]este de fapt un surogat vandut fraierilor cu Dacia care inca mai cred ca benzina fara plumb le dauneaza motoarelor,neavand destula ungere[citez"e prea uscata"].mai dau ceva banuti in plus pe apa de ploaie. eu folosesc benzina fara plumb de cand a aparut pe piata si nu zice nici marc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt master Postat Aprilie 16, 2008 Share Postat Aprilie 16, 2008 Cum amestecati benzina? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.