Sari la conținut

CZ


ShereKhan
 Share

Postări Recomandate

dai si aprinderea separat????

 

am luat pentru cz modificat urmatoarele:

post-15737-1221987956_thumb.jpg

acum.. trebuie adaptata aprinderea si pusa la punct. asta .. ma arde pe mine, cum sa o pun la punct/.

 

 

 

apridere 150ron

carburator 120ron

 

noi, nefolosite

 

post-15737-1224230420_thumb.jpg cauciucuri noi/.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

salut

am si eu un cz modelul 356 din 1960 precum se vede in placuta din pozapost-26135-1226000190_thumb.jpg

postez motocicleta vazuta din stanga si din dreaptapost-26135-1226000626_thumb.jpgpost-26135-1226001463_thumb.jpg

 

1. cu ce trebuie inceput la reconditonarea unei motociclete?

2. ce condensator imi trebuie langa platina? (vezi pozele)post-26135-1226001131_thumb.jpgpost-26135-1226001286_thumb.jpg

3. ce trebuie sa verific la instalatia electria?

 

multumesc anticipat pentru raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca poti incepe prin al arunca la fiare vechi si cu banii de pe el faci o seara de pomina la discoteca din village.., vb serios, cred ca ai muuult de munca la ea si ai putea incepe prin cateva exercitii de meditatie transcendentala pt linistirea nervilor si rezistenta la stres, hai ca nu pot fi serios..,SUCCES!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io te sfatuiesc sa nu te apuci de reconditionat la el. in starea in care e , nu prea merita pt ca iti mai trebuie inca unul aproape complet d pe care sa iei piese.. daca mai gasesti. io zic sa il faci de cross, si poate iei ceva pe el , sau il pastrezi si te dai cu el asa. parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul nue chiar atata de ruginit si copt asa cum sant altele din ani aia

Poti lucra fara graba pe indelete mai intai te apuci prin ai verifica aprinderea,incearca sa pornesti ... vezi sai pui baterie de 6 v ca io am patzito la cz'u meu si miracol ca am gasit alta aprindere ca pe cea veche mio arso acumulatoru de 12 asa ca nu te prosti cu bateri de dacie sau alte motoare cauta una de 6 .... ia rezervorul freacal cate un pic in fiecare zi timp de vreo luna si tragei o vopsea splendida :rolleyes: apucate apoi de partile vizibile si vopseste ce ai pe el capace sau ce mai ai pe el ..... poti sai adaptezi piese de mobra aparatori si alte cele si atuncia deocamdata vei avea un motor hibrid pana gasesty restul pieselor necesare ca sal restaurezi 100 % original ... am eu un cz daca te intereseaza nb :nono:

 

nu lua in seama porcaria cu aruncatul la fier vechi sau n'are rost sa te apuci de reconditionat fiind ca indivizi astia nu se pricep la mai nimik decat la cateun sfat deasta prostesc sa te desconsidere pe tine .... se vede ca nu sunt meseriasi :-j succes la reconditionat numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spun din experienta, cat am acolo. sti simsonnul reconditionat de mine?? era intr-o stare asemanatoare doar ca aveam mai multe piese pe el.. adica nu am fost nevoit sa cumpar aripi, roti si alte prostii, doar la cutia de viteze am probleme.

dar uitandu-ma la cz lui sharky, vad ca are multe piese lipsa. prea multe, aprinderea e mancata de rugina.. e rupt saracu. si cati bani o sa il coste piesele lipsa .... nu mai spun. deci e prea multa bataie de cap cu ce are el acolo.

poate sa il faca dar iese rau in pierdere ca o sa bage o gramada de baniii in el!!!!.

eu zic ca tu vorbesti din lipsa de experienta in reconditionat motoare! eu am deja 2 motoare reconditionate si toti cei care le-au vazut le-au placut. deci nu poti sa spui ca nu am experienta..!!! de tine nu am auzit nimik....

uite-te la poza si vezi cate piese ii lipsesc: sha, aparatori(sunt taiate), aprindere, capac motor, lant, cauciucuri, cutii laterale si tablarie, amortizoare, far. cred ca jumate din motocicleta ii lipseste!!= nu se merita!!!

deci... ???cine are dreptate

 

la inceput ma gandeam sa ii ofer eu un pret sa il cumpar.. dar m-am gandit mai bine. la 150ron luam unul mult mai complet si mai lipsit de rugina. ala din timisoara :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spun din experienta, cat am acolo. sti simsonnul reconditionat de mine?? era intr-o stare asemanatoare doar ca aveam mai multe piese pe el.. adica nu am fost nevoit sa cumpar aripi, roti si alte prostii, doar la cutia de viteze am probleme.

dar uitandu-ma la cz lui sharky, vad ca are multe piese lipsa. prea multe, aprinderea e mancata de rugina.. e rupt saracu. si cati bani o sa il coste piesele lipsa .... nu mai spun. deci e prea multa bataie de cap cu ce are el acolo.

poate sa il faca dar iese rau in pierdere ca o sa bage o gramada de baniii in el!!!!.

eu zic ca tu vorbesti din lipsa de experienta in reconditionat motoare! eu am deja 2 motoare reconditionate si toti cei care le-au vazut le-au placut. deci nu poti sa spui ca nu am experienta..!!! de tine nu am auzit nimik....

uite-te la poza si vezi cate piese ii lipsesc: sha, aparatori(sunt taiate), aprindere, capac motor, lant, cauciucuri, cutii laterale si tablarie, amortizoare, far. cred ca jumate din motocicleta ii lipseste!!= nu se merita!!!

deci... ???cine are dreptate

 

la inceput ma gandeam sa ii ofer eu un pret sa il cumpar.. dar m-am gandit mai bine. la 150ron luam unul mult mai complet si mai lipsit de rugina. ala din timisoara :rolleyes:

Din moment ce poti cumpara o Jawa s-au un CZ functional si complet pacat sa te chinuiestisi si sa te coste o avere.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul nue chiar atata de ruginit si copt asa cum sant altele din ani aia

Poti lucra fara graba pe indelete mai intai te apuci prin ai verifica aprinderea,incearca sa pornesti ... vezi sai pui baterie de 6 v ca io am patzito la cz'u meu si miracol ca am gasit alta aprindere ca pe cea veche mio arso acumulatoru de 12 asa ca nu te prosti cu bateri de dacie sau alte motoare cauta una de 6 .... ia rezervorul freacal cate un pic in fiecare zi timp de vreo luna si tragei o vopsea splendida :rolleyes: apucate apoi de partile vizibile si vopseste ce ai pe el capace sau ce mai ai pe el ..... poti sai adaptezi piese de mobra aparatori si alte cele si atuncia deocamdata vei avea un motor hibrid pana gasesty restul pieselor necesare ca sal restaurezi 100 % original ... am eu un cz daca te intereseaza nb :lool:

 

nu lua in seama porcaria cu aruncatul la fier vechi sau n'are rost sa te apuci de reconditionat fiind ca indivizi astia nu se pricep la mai nimik decat la cateun sfat deasta prostesc sa te desconsidere pe tine .... se vede ca nu sunt meseriasi :-j succes la reconditionat numai bine !

Bah, Vitezomanule, ma faci sa rad ( pe fond nervos).., adica tu spui sa cumpere baterie pt ca sa porneasca troaca aia cu juma de piese lipsa.., halal sfat.., inainte sa iti dai cu presupusul despre cineva, invata sa vezi mai intai daca nu esti in eroare.., nu a dat nimeni sfaturi pt ca sa desconsidere pe altul si altadata cand faci aprecieri gratuite, te rog, sa le faci in gand sau altora pt ca pe mine ma nerveaza ignoranta si aroganta afisata de unii, scortosi in gandire si.., ma opresc aici.., succes omului cu Cz-ul

 

Bah, Vitezomanule, ma faci sa rad ( pe fond nervos).., adica tu spui sa cumpere baterie pt ca sa porneasca troaca aia cu juma de piese lipsa.., halal sfat.., inainte sa iti dai cu presupusul despre cineva, invata sa vezi mai intai daca nu esti in eroare.., nu a dat nimeni sfaturi pt ca sa desconsidere pe altul si altadata cand faci aprecieri gratuite, te rog, sa le faci in gand sau altora pt ca pe mine ma nerveaza ignoranta si aroganta afisata de unii, scortosi in gandire si.., ma opresc aici.., succes omului cu Cz-ul

Scuza-ma, acusi vazui ca ai saispe years, multi inainte, te-am luat prea in serios pt varsta ta.., imi place Simsonul tau, daca este cel din semnatura :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate reconditionat a fost un termen nepotrivit

cel putin mi-as dorii sa il pot pornii

am cutiile laterale, capacul de la motor, lantul, am doua tobe desi numai una imi trebuie si o roata cu cauciuc de rezerva

cred ca cineva a vrut sa il faca functional si l-a lasat asa

trebuie sa il intreb pe cel care l-a avut ce piese mai are

1. ce pret are o baterie de 6 v

2. stie cineva ce condensator imi trebuie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poate reconditionat a fost un termen nepotrivit

cel putin mi-as dorii sa il pot pornii

am cutiile laterale, capacul de la motor, lantul, am doua tobe desi numai una imi trebuie si o roata cu cauciuc de rezerva

cred ca cineva a vrut sa il faca functional si l-a lasat asa

trebuie sa il intreb pe cel care l-a avut ce piese mai are

1. ce pret are o baterie de 6 v

2. stie cineva ce condensator imi trebuie?

daca bugetul iti permite iti sugerez o baterie cu gel[asta in caz ca vrei sa il lasi pe dinam 6v]insa mai bine l-ai modifica pe magnetou de Minsk[e pe 12v,nu necesita baterie,aprindere electronica,mult mai fiabil,gabarit redus].pana dai 90 lei[sa zicem]pe o baterie 6v noua iti cumperi[nu neaprat nou]un magnetou de Minsk impreuna cu cutia electronica si il pui pe 12v.

condensator poti sa ii pui unul de Dacia[gasesti la orice magazin piese auto sau benzinarii].vezi sa ceri unul special pentru aprindere[delco] ca cele de deparazitare nu sunt bune.platina sa o cureti bine cu smirghel fin[800-1000]si apoi sa o speli in benzina .daca contactele sunt impuscate adanc atunci iti trebuie o platina noua.daca sunt doar superficial poti sa le rectifici cu o pila foarte fina[sa ai grija sa le iei drept ca sa calce apoi pe toata suprafata].

ca sa clarificam ce ai tu acolo este un hibrid:cadrul e de Jawa-CZ 355/356 si motorul este de CZ 450.la cadrul ala normal trebuia sa ai motor cu 2 tobe.e posibil sa fie schimbat doar cilindrul insa.vezi ce scrie pe carterul motorului in partea stanga[langa carburator,deasupra pedalei de pornire/schimbator].daca seria incepe cu 450 atunci tot motorul e de CZ,daca insa e doar un numar oarecare[ex. 076543]atunci e motor de Jawa.

ce fel de carburator ai?vezi ca scrie tipul sau in partea superioara chiar in spatele flansei de prindere[trebuie sa fie ceva de genul 2924 SB 14b].

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca bugetul iti permite iti sugerez o baterie cu gel[asta in caz ca vrei sa il lasi pe dinam 6v]insa mai bine l-ai modifica pe magnetou de Minsk[e pe 12v,nu necesita baterie,aprindere electronica,mult mai fiabil,gabarit redus].pana dai 90 lei[sa zicem]pe o baterie 6v noua iti cumperi[nu neaprat nou]un magnetou de Minsk impreuna cu cutia electronica si il pui pe 12v.

condensator poti sa ii pui unul de Dacia[gasesti la orice magazin piese auto sau benzinarii].vezi sa ceri unul special pentru aprindere[delco] ca cele de deparazitare nu sunt bune.platina sa o cureti bine cu smirghel fin[800-1000]si apoi sa o speli in benzina .daca contactele sunt impuscate adanc atunci iti trebuie o platina noua.daca sunt doar superficial poti sa le rectifici cu o pila foarte fina[sa ai grija sa le iei drept ca sa calce apoi pe toata suprafata].

ca sa clarificam ce ai tu acolo este un hibrid:cadrul e de Jawa-CZ 355/356 si motorul este de CZ 450.la cadrul ala normal trebuia sa ai motor cu 2 tobe.e posibil sa fie schimbat doar cilindrul insa.vezi ce scrie pe carterul motorului in partea stanga[langa carburator,deasupra pedalei de pornire/schimbator].daca seria incepe cu 450 atunci tot motorul e de CZ,daca insa e doar un numar oarecare[ex. 076543]atunci e motor de Jawa.

ce fel de carburator ai?vezi ca scrie tipul sau in partea superioara chiar in spatele flansei de prindere[trebuie sa fie ceva de genul 2924 SB 14b].

 

 

modificarea care o propui cu magnetoul de minsk este complicata? (desi suna ciudat intrebarea sunt la inceput si nu vreau sa comit greseli)

sau doar demontez actuala instalatie de aprindere (si releul de 6 v) si montez magnetoul si aprinderea electronica de minsk

ce pret are un magnetoul si aprinderea electronica de minsk

am intrebat si eu pe cineva de pretul unei baterii de 6 v si a spus ca este 90 lei exact cat a spus theiceman

in legatura cu motorul este asa cum ai spus tu este de 450post-26135-1226247981_thumb.jpg din pacate la carburator nu i-am facut poza ca sa vad acum seria (motocicleta e undeva la tara o sa fac poza cand o sa merg data viitoare) insa l-am desfacu si l-am desfundat este complet desi intr-o poza este fara capacul de deasupra

postes si poza cu seria de pe chiuloasa care confirma inca o data ca motorul este de 450post-26135-1226248755_thumb.jpgpost-26135-1226248841_thumb.jpg

vad ca nici releul nu arata pea bine (astept parerea unui specialist)post-26135-1226247949_thumb.jpg

in legatura cu cadru cu doua tobe am doua cum am spus si anterior

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah, Vitezomanule, ma faci sa rad ( pe fond nervos).., adica tu spui sa cumpere baterie pt ca sa porneasca troaca aia cu juma de piese lipsa.., halal sfat.., inainte sa iti dai cu presupusul despre cineva, invata sa vezi mai intai daca nu esti in eroare.., nu a dat nimeni sfaturi pt ca sa desconsidere pe altul si altadata cand faci aprecieri gratuite, te rog, sa le faci in gand sau altora pt ca pe mine ma nerveaza ignoranta si aroganta afisata de unii, scortosi in gandire si.., ma opresc aici.., succes omului cu Cz-ul

 

 

 

Cred ca te dai cam mare si nu te pricepi defapt la mai nimik vreau s avad cat de tare o sa te scremi dandumi mie o replica acu ... chiar is curios decat sa faci tam tam si s ate scremi pe topicu asta mai bine teai abtzine dracu !!!!! macar deai avea un sfert din experietntza mea ..... ce replici ai mah

cred ca tu afisezi ........

 

eu am incercat sa incuraje un om care reconditioneaza o motocicleta veche

tu ce'ai facut ? tiai batut joc ? mai bine teai abtzine !

hai saty vad replicile atotstiutorule !

 

Pt uni deastia ca tine intru tot mai rar pe forum ar trebui sa observe si admini chestiile astea !!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modificarea care o propui cu magnetoul de minsk este complicata? (desi suna ciudat intrebarea sunt la inceput si nu vreau sa comit greseli)

sau doar demontez actuala instalatie de aprindere (si releul de 6 v) si montez magnetoul si aprinderea electronica de minsk

ce pret are un magnetoul si aprinderea electronica de minsk

am intrebat si eu pe cineva de pretul unei baterii de 6 v si a spus ca este 90 lei exact cat a spus theiceman

in legatura cu motorul este asa cum ai spus tu este de 450post-26135-1226247981_thumb.jpg din pacate la carburator nu i-am facut poza ca sa vad acum seria (motocicleta e undeva la tara o sa fac poza cand o sa merg data viitoare) insa l-am desfacu si l-am desfundat este complet desi intr-o poza este fara capacul de deasupra

postes si poza cu seria de pe chiuloasa care confirma inca o data ca motorul este de 450post-26135-1226248755_thumb.jpgpost-26135-1226248841_thumb.jpg

vad ca nici releul nu arata pea bine (astept parerea unui specialist)post-26135-1226247949_thumb.jpg

in legatura cu cadru cu doua tobe am doua cum am spus si anterior

 

in primul rand desfa contactele alea de acolo de la releu si curata-le de rugina cu un shmirghel. apoi poti sa incerci daca e bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modificarea care o propui cu magnetoul de minsk este complicata? (desi suna ciudat intrebarea sunt la inceput si nu vreau sa comit greseli)

sau doar demontez actuala instalatie de aprindere (si releul de 6 v) si montez magnetoul si aprinderea electronica de minsk

ce pret are un magnetoul si aprinderea electronica de minsk

am intrebat si eu pe cineva de pretul unei baterii de 6 v si a spus ca este 90 lei exact cat a spus theiceman

in legatura cu motorul este asa cum ai spus tu este de 450post-26135-1226247981_thumb.jpg din pacate la carburator nu i-am facut poza ca sa vad acum seria (motocicleta e undeva la tara o sa fac poza cand o sa merg data viitoare) insa l-am desfacu si l-am desfundat este complet desi intr-o poza este fara capacul de deasupra

postes si poza cu seria de pe chiuloasa care confirma inca o data ca motorul este de 450post-26135-1226248755_thumb.jpgpost-26135-1226248841_thumb.jpg

vad ca nici releul nu arata pea bine (astept parerea unui specialist)post-26135-1226247949_thumb.jpg

in legatura cu cadru cu doua tobe am doua cum am spus si anterior

motorul nu e de 450 cm3[daca asta ai crezut]ci e de pe modelul CZ 450-01 si are exact 171,7 cm3[alezaj 58mm,cursa 65mm]si dezvolta[in zilele lui bune]10 CP la vreo 5000 rpm.practic e acelasi motor cu cel de Jawa 356[multe piese se potrivesc de la unul la altul sau sunt identice]insa cilindrul are doar o toba,mecanismul de kick-starter e mai simplu si motorul e nitel mai nervos deoarece are fazele de distributie modificate si un raport de compresie mai mare.releul nu arata prea bine dar poate ca se mai poate repara[vezi ca gasesti datele de reglaj mecanic ale lui pe forum chiar pe acest topic].

pentru a monta magnetou de Minsk iti trebuie o flansa facuta pe strung.nu merge direct in locul dinamului ptr. ca statorul are diametrul mai mare.cat despre pret:unul nou te va ajunge la vreo 150 lei probabil dar poate gasesti unul folosit.

tobele originale de Jawa 356[cum e si cadrul]sunt pentru coturi de esapament cu diam. exterior de 36 mm,iar cotul de CZ are diam. de 39mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul nu e de 450 cm3[daca asta ai crezut]ci e de pe modelul CZ 450-01 si are exact 171,7 cm3[alezaj 58mm,cursa 65mm]si dezvolta[in zilele lui bune]10 CP la vreo 5000 rpm.practic e acelasi motor cu cel de Jawa 356[multe piese se potrivesc de la unul la altul sau sunt identice]insa cilindrul are doar o toba,mecanismul de kick-starter e mai simplu si motorul e nitel mai nervos deoarece are fazele de distributie modificate si un raport de compresie mai mare.releul nu arata prea bine dar poate ca se mai poate repara[vezi ca gasesti datele de reglaj mecanic ale lui pe forum chiar pe acest topic].

pentru a monta magnetou de Minsk iti trebuie o flansa facuta pe strung.nu merge direct in locul dinamului ptr. ca statorul are diametrul mai mare.cat despre pret:unul nou te va ajunge la vreo 150 lei probabil dar poate gasesti unul folosit.

tobele originale de Jawa 356[cum e si cadrul]sunt pentru coturi de esapament cu diam. exterior de 36 mm,iar cotul de CZ are diam. de 39mm.

 

 

banuiam ca 450 vine de la model find numarul apropiat de 356 iar dimensiunea pistonului cred ca trebuia sa fie mai mare pt a fi de 450 cmc

intrebare (poate ciudata) de ce nu porneste cz ca si hoinarul (pe care il detin) fara baterie?

pai condensatorul pt dacie la delcou este pt 12 v iar la cz nu trebuie de 6 v? ce valoare are ce model este?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

banuiam ca 450 vine de la model find numarul apropiat de 356 iar dimensiunea pistonului cred ca trebuia sa fie mai mare pt a fi de 450 cmc

intrebare (poate ciudata) de ce nu porneste cz ca si hoinarul (pe care il detin) fara baterie?

pai condensatorul pt dacie la delcou este pt 12 v iar la cz nu trebuie de 6 v? ce valoare are ce model este?

Hoinarul[si toate motocicletele pe magnetou]porneste fara baterie pentru ca magnetoul nu are nevoie de curent de excitatie de la o baterie ca sa inceapa sa debiteze curent.acest rol il au magnetii permanenti din rotor.dar acum o sa te surprind poate:nici dinamul[cum ai tu pe motor]nu are nevoie de curent de excitatie de la baterie[magnetismul remanent din stator ii ofera necesarul de curent pentru excitatie]si atunci cand este invartit destul de repede[eu zic ca pe la 700 rpm]ofera destul curent cat sa porneasca motorul.de altfel multe motoare vechi pe dinam[vezi MZ RT 125,ES 250,Jawa,DKW etc.]aveau o pozitie a cheii de contact in care bobina de inductie[aprinderea]era alimentata direct de la dinam[borna 61 in cazul dinamului PAL ce echipeaza si motorul tau].ca sa pornesti fara baterie insa trebuie sa impingi motorul destul de repede in tr. 2 sau 1 astfel ca turatia sa fie destul de mare ca dinamul sa genereze curent.in cazul tau[cand nu stii sigur daca dinamul este bun sau nu]este insa bine sa faci rost de o baterie de 6v buna cu care sa il pornesti in prima faza.daca dinamul incarca atunci poti sa utilizezi motorul si fara baterie o vreme insa de pornit o sa poti sa il pornesti doar impins in viteza[ceea ce nu e prea comod iti zic eu].

cat despre condensator merge fara probleme de Dacia.la fel poti folosi o bobina de inductie auto pe 12v in locul celei originale de 6v.scanteia va fi mai puternica si pornirile mai usoare.

pana la urma te-ai uitat ce tip de carburator ai?observ din pozele tale ca capacul de la camera de nivel constant[cea in care este plutitorul care regleaza nivelul de combustibil]nu mai are titilatorul[aceea parghie mica cu care poti pasa plutitorul in jos ca sa supraalimentezi carburatorul la pornirea la rece].cum Jawa nu are alt dispozitiv de pornire la rece iti va trebui un betigas sau altfel de tija ca sa iidai mai multa benzina inainte sa il pornesti prima oara.pana nu tasneste benzina pe acel mic orificiu din capac nu va porni la rece[mai ales ca a stat nepornit atata timp].

dupa ce demontezi platina ca sa o cureti[sau schimbi]va trebuie sa reglezi din nou avansul la aprindere.in cazul motorului tau acesta trebuie sa fie intre 3,5 si 4mm de la PMI[adica scanteia trebuie sa se produca atunci cand pistonul mai are 3,5 sau 4mm pana sa ajunga in punctul cel mai de sus al cursei sale].deschiderea max. a platinei trebuie sa fie de 0,4mm si se masoara cu o lera.in prima faza reglezi deschiderea cu pistonul la PMI[moment pe care il stabilesti introducand o tija pe orificiul bujie si invartind de motor,atunci cand tija nu mai urca si inainte ca ea sa inceapa sa cobvoara pistonul este la PMI].slabesti surubelul care tine fixa platina ,reglezi deschiderea cu lera si strngi apoi surubelul.lera de 0,4mm trebuie sa alunece intre contacte cu o usoara frecare.apoi ca sa reglezi avansul trebuie sa rotesti motorul in sens invers acelor de ceas pana cand pistonul coboara la 3,5-4mm.masori aceasta distanta prin gaura bujiei cu tija de adancime a unui subler mentinut perpendicular si sprijinit pe marginile orificiului bujiei.atunci cand pistonul este la 3,5-4mm platinele trebuie sa inceapa sa deschida[0,05mm,sau cat o foita de tigara].daca ele sunt din contra inchise sau deschiderea este mai mare atunci va trebui sa rotesti placa de aprindere[pe care se fixeaza platina si condensatorul]inainte sau inapoi ca sa reglezi avansul.daca platinele nu sunt inca deschise rotesti placa spre inapoi[ca sa maresti avansul],iar daca distanta intre ele este prea mare spre inainte[ca sa micsorezi avansul].odata stabilit avansul readuci pistonul la PMI si verifici din nou deschiderea platinei.daca ea s-a modificat dupa reglarea avansului va trebui sa reiei procedura de la capat[asta bineninteles ca daca modificarea este majora,adica de la 0,4mm deschiderea a scazut la 0,2 sau a crescut la 0,6mm,sa zicem,pentru ca altfel modificari minore de cateva sutimi oricum o sa se produca dar sunt nesemnificative si inevitabile].

post-10713-1226389548_thumb.jpg

post-10713-1226389721_thumb.jpg

post-10713-1226389983_thumb.jpg

post-10713-1226390317_thumb.jpg

post-10713-1226390419_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hoinarul[si toate motocicletele pe magnetou]porneste fara baterie pentru ca magnetoul nu are nevoie de curent de excitatie de la o baterie ca sa inceapa sa debiteze curent.acest rol il au magnetii permanenti din rotor.dar acum o sa te surprind poate:nici dinamul[cum ai tu pe motor]nu are nevoie de curent de excitatie de la baterie[magnetismul remanent din stator ii ofera necesarul de curent pentru excitatie]si atunci cand este invartit destul de repede[eu zic ca pe la 700 rpm]ofera destul curent cat sa porneasca motorul.de altfel multe motoare vechi pe dinam[vezi MZ RT 125,ES 250,Jawa,DKW etc.]aveau o pozitie a cheii de contact in care bobina de inductie[aprinderea]era alimentata direct de la dinam[borna 61 in cazul dinamului PAL ce echipeaza si motorul tau].ca sa pornesti fara baterie insa trebuie sa impingi motorul destul de repede in tr. 2 sau 1 astfel ca turatia sa fie destul de mare ca dinamul sa genereze curent.in cazul tau[cand nu stii sigur daca dinamul este bun sau nu]este insa bine sa faci rost de o baterie de 6v buna cu care sa il pornesti in prima faza.daca dinamul incarca atunci poti sa utilizezi motorul si fara baterie o vreme insa de pornit o sa poti sa il pornesti doar impins in viteza[ceea ce nu e prea comod iti zic eu].

cat despre condensator merge fara probleme de Dacia.la fel poti folosi o bobina de inductie auto pe 12v in locul celei originale de 6v.scanteia va fi mai puternica si pornirile mai usoare.

pana la urma te-ai uitat ce tip de carburator ai?observ din pozele tale ca capacul de la camera de nivel constant[cea in care este plutitorul care regleaza nivelul de combustibil]nu mai are titilatorul[aceea parghie mica cu care poti pasa plutitorul in jos ca sa supraalimentezi carburatorul la pornirea la rece].cum Jawa nu are alt dispozitiv de pornire la rece iti va trebui un betigas sau altfel de tija ca sa iidai mai multa benzina inainte sa il pornesti prima oara.pana nu tasneste benzina pe acel mic orificiu din capac nu va porni la rece[mai ales ca a stat nepornit atata timp].

dupa ce demontezi platina ca sa o cureti[sau schimbi]va trebuie sa reglezi din nou avansul la aprindere.in cazul motorului tau acesta trebuie sa fie intre 3,5 si 4mm de la PMI[adica scanteia trebuie sa se produca atunci cand pistonul mai are 3,5 sau 4mm pana sa ajunga in punctul cel mai de sus al cursei sale].deschiderea max. a platinei trebuie sa fie de 0,4mm si se masoara cu o lera.in prima faza reglezi deschiderea cu pistonul la PMI[moment pe care il stabilesti introducand o tija pe orificiul bujie si invartind de motor,atunci cand tija nu mai urca si inainte ca ea sa inceapa sa cobvoara pistonul este la PMI].slabesti surubelul care tine fixa platina ,reglezi deschiderea cu lera si strngi apoi surubelul.lera de 0,4mm trebuie sa alunece intre contacte cu o usoara frecare.apoi ca sa reglezi avansul trebuie sa rotesti motorul in sens invers acelor de ceas pana cand pistonul coboara la 3,5-4mm.masori aceasta distanta prin gaura bujiei cu tija de adancime a unui subler mentinut perpendicular si sprijinit pe marginile orificiului bujiei.atunci cand pistonul este la 3,5-4mm platinele trebuie sa inceapa sa deschida[0,05mm,sau cat o foita de tigara].daca ele sunt din contra inchise sau deschiderea este mai mare atunci va trebui sa rotesti placa de aprindere[pe care se fixeaza platina si condensatorul]inainte sau inapoi ca sa reglezi avansul.daca platinele nu sunt inca deschise rotesti placa spre inapoi[ca sa maresti avansul],iar daca distanta intre ele este prea mare spre inainte[ca sa micsorezi avansul].odata stabilit avansul readuci pistonul la PMI si verifici din nou deschiderea platinei.daca ea s-a modificat dupa reglarea avansului va trebui sa reiei procedura de la capat[asta bineninteles ca daca modificarea este majora,adica de la 0,4mm deschiderea a scazut la 0,2 sau a crescut la 0,6mm,sa zicem,pentru ca altfel modificari minore de cateva sutimi oricum o sa se produca dar sunt nesemnificative si inevitabile].

 

la chestia cu dinamul m-am gandit si eu dar eram putin confuz deoarece avand denumirea de dinam presupune sa aiba un stator fie bobina fie magneti si un rotor la fel fie bobina fie magneti si inca nu inteleg care este diferenta intre magnetou si dinam (nu stiu cum arata dinamul din motor dar banuiesc ca magnetii sunt ficsi si se invarte bobina, iar la magnetou bobina este fixa si se invart magnetii) amandoua avand aceleas principiu transformarea energiei cinetice in energie electrica

tija de la camera de nivel constant am facut-o prima data dintr-un electrod dar eu am cautat electrodul care are cel mai mic joc adica sa culiseze perfect fara jocuri in lateral si nu stiu daca poate sa iese benzina pe langa, la mobra iese pe lanaga tija, iar la hoinar este un orificu superior prin care iese

in weekend o sa merg la tara si o pozez carburatorul intreg si desfacut pe bucati apoi o sa desfac platina sa o curat (ca si marime cea de dacie este buna sau e mare?) contactele de la releu o sa le curat si o sa pozez si dinamul si celelate piese

in pozele 1 3, 4 vad ca este despre releul, in 5 este instalatia electrica dar in poza doi nu inteleg despre ce e vorba daca ai putea sa explici pozele

ce ai vrea sa mai fotografiez la motocicleta mai cu seama la motor pt a ma ajuta prin sfaturi ca sa il pornesc

multumesc foarte mult pentru sfaturile acordate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la chestia cu dinamul m-am gandit si eu dar eram putin confuz deoarece avand denumirea de dinam presupune sa aiba un stator fie bobina fie magneti si un rotor la fel fie bobina fie magneti si inca nu inteleg care este diferenta intre magnetou si dinam (nu stiu cum arata dinamul din motor dar banuiesc ca magnetii sunt ficsi si se invarte bobina, iar la magnetou bobina este fixa si se invart magnetii) amandoua avand aceleas principiu transformarea energiei cinetice in energie electrica

tija de la camera de nivel constant am facut-o prima data dintr-un electrod dar eu am cautat electrodul care are cel mai mic joc adica sa culiseze perfect fara jocuri in lateral si nu stiu daca poate sa iese benzina pe langa, la mobra iese pe lanaga tija, iar la hoinar este un orificu superior prin care iese

in weekend o sa merg la tara si o pozez carburatorul intreg si desfacut pe bucati apoi o sa desfac platina sa o curat (ca si marime cea de dacie este buna sau e mare?) contactele de la releu o sa le curat si o sa pozez si dinamul si celelate piese

in pozele 1 3, 4 vad ca este despre releul, in 5 este instalatia electrica dar in poza doi nu inteleg despre ce e vorba daca ai putea sa explici pozele

ce ai vrea sa mai fotografiez la motocicleta mai cu seama la motor pt a ma ajuta prin sfaturi ca sa il pornesc

multumesc foarte mult pentru sfaturile acordate

in poza doi este un dispozitiv pentru reglarea avansului,dispozitiv ce se insurubeaza in locul bujiei[asta bineinteles doar la motoarele care au bujia centrala si in axa cilindrului]si iti permite sa fixezi pistonul exact la cota indicata.in cel mai rau caz ar merge cu unele modificari si o platina de Dacia.identica este o platina de pe Skodele alea vechi cu motor in spate.benzina nu iese pe langa tija ci are un orificiu de preaplin in capac.ct timp tija culiseaza fara sa agate este buna.

prea multe nu sunt de pozat.pregateste platina,carburatorul,releul si cand esti gata mai vedem.spor la treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in poza doi este un dispozitiv pentru reglarea avansului,dispozitiv ce se insurubeaza in locul bujiei[asta bineinteles doar la motoarele care au bujia centrala si in axa cilindrului]si iti permite sa fixezi pistonul exact la cota indicata.in cel mai rau caz ar merge cu unele modificari si o platina de Dacia.identica este o platina de pe Skodele alea vechi cu motor in spate.benzina nu iese pe langa tija ci are un orificiu de preaplin in capac.ct timp tija culiseaza fara sa agate este buna.

prea multe nu sunt de pozat.pregateste platina,carburatorul,releul si cand esti gata mai vedem.spor la treaba!

 

profesorul de karting avea un dispozitiv care se infileta in locul bujiei cu tija centrala care misca un ac pe o scala gradata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moshnegutzu

salut fratilor am si eu de un an un 356/1960 si nu am capac la rezervor si robinetul. merge de rupe se ridik usor pe o roate plus k mai am si un motor de rezerva model 453 parca din care am luat pinioane si furcile pentru ca am rupt cutia in doua de 3 orii acum imi sare din a lll-a posibil sincroanele sau o furca indoita. daca are cineva capac si robinet sau alte piese il rog sa ma contacteze. am acelasi id si pe mess.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut fratilor am si eu de un an un 356/1960 si nu am capac la rezervor si robinetul. merge de rupe se ridik usor pe o roate plus k mai am si un motor de rezerva model 453 parca din care am luat pinioane si furcile pentru ca am rupt cutia in doua de 3 orii acum imi sare din a lll-a posibil sincroanele sau o furca indoita. daca are cineva capac si robinet sau alte piese il rog sa ma contacteze. am acelasi id si pe mess.

vezi ca e Jawa-CZ 356 si nu CZ 356.modelul 453[CZ]este de 125 cm3 si are cilindru cu o singura toba.in cutie de moto nu ai sincroane.cel mai probabil craboti uzati la pinioane a 3a si joc axial mare la arbori cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat sa descifrez seria de pe carburatorul de cz dar nu am reusit asa ca am fotografiat unde este scris dar si carburatorul din mai multe unghiuri

post-26135-1226869290_thumb.jpgpost-26135-1226869324_thumb.jpgpost-26135-1226869944_thumb.jpgpost-26135-1226870013_thumb.jpgpost-26135-1226870061_thumb.jpg

am pozat si flansa ce se monteasa pe capacul carburatorului seria de pe ea se intelege mai bine

post-26135-1226869581_thumb.jpg

am pozat si dinamul, care acum este la un electrician care il v-a verifica,

post-26135-1226870717_thumb.jpgpost-26135-1226870802_thumb.jpgpost-26135-1226870901_thumb.jpgpost-26135-1226870935_thumb.jpg

platina nu este puscata si deschidea inainte sa dau dinamul jos fara sa verific momentul cand deschide

daca functioneaza dinamul cum pot lega pe direct de la el la bobina de inductie, la care dintre contactele 1B, 51, 61 trebuie legata

post-26135-1226871373_thumb.jpg

rezervoare am doua unul de jawa si unul de cz care sa il pun avad cadru de jawa si motor de cz

post-26135-1226871647_thumb.jpgpost-26135-1226871692_thumb.jpgpost-26135-1226871920_thumb.jpg

am mai pozat cutiile de scule si tobele

post-26135-1226872076_thumb.jpgpost-26135-1226872123_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...