Sari la conținut

Detinatori de GPZ.


Ablenick
 Share

Postări Recomandate

Salut, tuturor!

 

Am si eu un GPZ 900R din 89, adica A6, pe care il calaresc de aproape un an.

 

Dupa ce am vazut in februarie unul de 11 000 de dolari la Tokyo, ma bate gandul sa-l transform si eu "japanese style". Cand l-am luat era deja modificat la nivel de evacuare si radiator de ulei, dar i-am mai luat cate ceva in plus. In clipa asta incerc sa-i adaptez o roata de zzr 600 pe spate, de 160/60/17, pentru ca cea originala de 130/18 mi se pare cam subtire. Am comandat tot de la fratii japonezi o pompa radiala de frana si una de ambreiaj, si sper sa fie gata in cel mult 2 saptamani.

 

Propun, daca nu s-a facut deja in cele 113 pagini anterioare, sa dam ceva link-uri legate de modificari sau orice altceva util legat de gpz. Mie mi-au lipsit informatiile si a trebuit sa recurg la site-uri japoneze, dar am gasit si prin europa sau state cate ceva.

 

Incep cu asta, al carui proprietar nu e chiar normal... http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=28337

 

Daca sunteti interesati pot pune mai multe si astept pareri din partrea celor pusi pe custom-izare.

 

Toate cele bune!

 

E dus rau cu "pluta cu motor" omuletul din linkul tau! E meserias rau dar spre deosebire de cei din Romania el are "money-ede"!

 

Nu stiu daca se merita sa ii pui roata mai mare. Si eu la EX 500 guma de 150/90 -16 dar nu vreau sa o mai folosesc! am impresia ca ma incurca pe viraje.

Am mai auzit cazuri de modificare la roti regretate! Unul dintre ei chiar vaduse si bascula spate si roata ORIGINALE ... A plans dupa ele!

 

Sa ai spor la modificat! Si sper sa faci alegerea corecta!

Editat de "Fanes"
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut, tuturor!

 

Am si eu un GPZ 900R din 89, adica A6, pe care il calaresc de aproape un an.

 

Dupa ce am vazut in februarie unul de 11 000 de dolari la Tokyo, ma bate gandul sa-l transform si eu "japanese style". Cand l-am luat era deja modificat la nivel de evacuare si radiator de ulei, dar i-am mai luat cate ceva in plus. In clipa asta incerc sa-i adaptez o roata de zzr 600 pe spate, de 160/60/17, pentru ca cea originala de 130/18 mi se pare cam subtire. Am comandat tot de la fratii japonezi o pompa radiala de frana si una de ambreiaj, si sper sa fie gata in cel mult 2 saptamani.

 

Propun, daca nu s-a facut deja in cele 113 pagini anterioare, sa dam ceva link-uri legate de modificari sau orice altceva util legat de gpz. Mie mi-au lipsit informatiile si a trebuit sa recurg la site-uri japoneze, dar am gasit si prin europa sau state cate ceva.

 

Incep cu asta, al carui proprietar nu e chiar normal... http://www.customfighters.com/forums/showthread.php?t=28337

 

Daca sunteti interesati pot pune mai multe si astept pareri din partrea celor pusi pe custom-izare.

 

Toate cele bune!

 

Eu am modificat coditza la un FZR...si mi-a luat o luna. Japonezul vad ca are o intreaga strungarie-lacatuserie acolo la el in garaj , plus ca mai are si bani pe deasupra si timp.

Eu zic ca daca m-as apuca de o asemenea modificare mi-ar lua cam 4 luni cel putin, ziua la job si seara cam 2 ore/zi de lucrat la motor.

Oricum a iesit super mobra lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfat.

Nu modific nimic din ciclistica gpz-ului, banuiesc ca producatorul a calculat echilibrul perfect si a ales varianta asta, ci doar inlocuiesc roata. In trecut ma batuse un gand sa-i adaptez o bascula de zx1100, dar nu cred ca e cazul. Roata de zzr 600 se potriveste perfect, chiar cu axul spate de gpz, dar cred totusi ca trebuie modificata flansa, si, evident, schimbat etrierul.

 

Ar am patit sa merg pe Kiselef unde e drept ca in palma, sa schimb viteza inferioara pentru o frana de motor si sa imi joace spatele. Banuiam ca si roata are ceva de spus la asta, dar, din nou, sunt convins ca e si lipsa mea de experienta.

 

Tipul din link e dus rau. Cred ca a mers mult prea departe. Eu m-as fi oprit dupa furca fata si roata spate. Daca tot modifici, iese orice altceva in afara de gpz 900.

 

Am vrut sa o fac si monoseater, dar am vazut niste scheme si cred ca iese urat. Pentru cei interesati, sau care pot lucra in fibra de sticla o sa pun ceva poze cautate indelung pe net:

post-42821-1269417612_thumb.jpg

post-42821-1269417647_thumb.jpg

post-42821-1269417669_thumb.jpg

post-42821-1269417690_thumb.jpg

post-42821-1269417705_thumb.jpg

post-42821-1269417758_thumb.jpg

post-42821-1269417842_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfat.

Nu modific nimic din ciclistica gpz-ului, banuiesc ca producatorul a calculat echilibrul perfect si a ales varianta asta, ci doar inlocuiesc roata. In trecut ma batuse un gand sa-i adaptez o bascula de zx1100, dar nu cred ca e cazul. Roata de zzr 600 se potriveste perfect, chiar cu axul spate de gpz, dar cred totusi ca trebuie modificata flansa, si, evident, schimbat etrierul.

 

Ar am patit sa merg pe Kiselef unde e drept ca in palma, sa schimb viteza inferioara pentru o frana de motor si sa imi joace spatele. Banuiam ca si roata are ceva de spus la asta, dar, din nou, sunt convins ca e si lipsa mea de experienta.

 

Tipul din link e dus rau. Cred ca a mers mult prea departe. Eu m-as fi oprit dupa furca fata si roata spate. Daca tot modifici, iese orice altceva in afara de gpz 900.

 

Am vrut sa o fac si monoseater, dar am vazut niste scheme si cred ca iese urat. Pentru cei interesati, sau care pot lucra in fibra de sticla o sa pun ceva poze cautate indelung pe net:

 

Depinde cum ai pus frana de motor, daca o folosesti la turatii ridicate trebuie sa cunosti bine raportul dintre turatie si viteza, pentru ca de exemplu : motorul tau intra in rosu sa zicem la 11.000 rpm si tu esti in a-3-a la 11.000 rpm la viteza de 100 km de exemplu. Acum daca tu dai a 2-a teoretic ar trebui ca la viteza de 100 km cu a 2-a sa ai 17.000 rpm, ceea ce nu se poate si iti cam blocheaza spatele ca si cum ai pune frana si normal ca iti fuge. Deci trebuie sa stii diferenta de rpm intre viteze ca sa nu sari peste rosu cand dai inferioara. Acum daca schimbi cand ai 5000 nu e problema sigur pentru ca o sa-ti sara in 7000 ,valoare care este ok.

 

Legat de monoseat eu zic sa mai tai si din lungimea coditei, ca altfel se vede urat(parerea mea). Ceva gen ducati monster monoseat. Plus ca ai ceva de modificat daca vrei sa subtiezi codita pentru ca sub codita sunt tot felul de relee, plus ca si frame-ul e foarte gros si daca subtiezi doar codita o sa ramana framul afara. Eu la FZR am modificat si frame-ul coditei (daca stii cum vrei si un sudor te costa cam 30 de lei). Apoi iti cumperi o alta codita de la care pleci si o adaptezi cu niste fibra (nu e scumpa fibra). Si cu rabdare iti iese.

 

Uite pun niste poze cu codita (inainte si dupa) :

 

post-13253-1269420874_thumb.jpg post-13253-1269420703_thumb.jpg

 

Vroiam si la Gpzica sa ii fac asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam care ar fi bubebele potentiale?

GPz900r poate sa sufara de:

- uzura axe cu came din cauza ungere ineficiente la modele din primii ani

- batai lant de distributie uneori cauzat de intinzator defect

- batai lant de alternator cauzat de intinzator defect

- motoare cu km multi pot sufara de 'starter clutch' fisurat, cea ce inseamna ca nu se mai cupleaza electromotor si porneste doar impins

- unele modele au probleme cu carburatoare care inghet

- rugina pe partea inferioare de rezervor din cauza ca sa acumuleaza apa in interiorul rezervorului (din condens, benzina, ..)

- supape de admisie arse

- sistem anti-dive la furca fata defect (blocat, scurgeri, ..), modele dupa un anumit an nu mai au sistem asta.

- suspensie pe aer defect fata / spate.

- supraincalzire din cauza un defect la sistemul de racire (termostat, termocuplu, ventilator, scurgeri)

- claxoane care nu merg cand sa incinge motorul (fain in trafic de oras)

 

Caute si gasesti pe net :rose:

 

 

Mesaj completat

Multumesc pentru sfat.

Nu modific nimic din ciclistica gpz-ului, banuiesc ca producatorul a calculat echilibrul perfect si a ales varianta asta, ci doar inlocuiesc roata. In trecut ma batuse un gand sa-i adaptez o bascula de zx1100, dar nu cred ca e cazul. Roata de zzr 600 se potriveste perfect, chiar cu axul spate de gpz, dar cred totusi ca trebuie modificata flansa, si, evident, schimbat etrierul.

 

Ar am patit sa merg pe Kiselef unde e drept ca in palma, sa schimb viteza inferioara pentru o frana de motor si sa imi joace spatele. Banuiam ca si roata are ceva de spus la asta, dar, din nou, sunt convins ca e si lipsa mea de experienta.

 

Tipul din link e dus rau. Cred ca a mers mult prea departe. Eu m-as fi oprit dupa furca fata si roata spate. Daca tot modifici, iese orice altceva in afara de gpz 900.

 

Am vrut sa o fac si monoseater, dar am vazut niste scheme si cred ca iese urat. Pentru cei interesati, sau care pot lucra in fibra de sticla o sa pun ceva poze cautate indelung pe net:

Daca din cauza modificari renunti la carene, le as vrea eu. Imi lipsesc cel de mijloc si jos fata.

Latimea ce cauciu nu te ajuta la aderenta cand mergi in linia dreapta. Prin inlocuirea de roata cu ceva mai lat deja modifici ciclistica, iar echilibrul perfect nu exista :rose:

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de monoseat eu zic sa mai tai si din lungimea coditei, ca altfel se vede urat(parerea mea). Ceva gen ducati monster monoseat. Plus ca ai ceva de modificat daca vrei sa subtiezi codita pentru ca sub codita sunt tot felul de relee, plus ca si frame-ul e foarte gros si daca subtiezi doar codita o sa ramana framul afara. Eu la FZR am modificat si frame-ul coditei (daca stii cum vrei si un sudor te costa cam 30 de lei). Apoi iti cumperi o alta codita de la care pleci si o adaptezi cu niste fibra (nu e scumpa fibra). Si cu rabdare iti iese.

 

Multumesc pentru sfaturi, voi tine seama de ele - frana de motor in turatii inalte.

 

In ceea ce priveste coada, am renuntat. O sa tai o parte din buretele seii si o sa o aliniez cu linia carenei, iar pielea sintetica ce acopera saua va fi facuta in doua culori: negru si gri. Deja am cumparat materialul.

 

La coada apare urmatoarea problema. Nu pot face ce ai facut tu la FZR, pentru ca liniile rezervorului nu s-ar potrivi cu o forma aerodinamica specifica motoarelor de dupa 2000. Ar fi un hibrid nereusit. Tie chiar ti-a iesit fzr-ul, dar asta numai pentru ca are si partea din fata mai rotunda.

Mesaj completat

Daca din cauza modificari renunti la carene, le as vrea eu. Imi lipsesc cel de mijloc si jos fata.

Latimea ce cauciu nu te ajuta la aderenta cand mergi in linia dreapta. Prin inlocuirea de roata cu ceva mai lat deja modifici ciclistica, iar echilibrul perfect nu exista :rose:

 

Motocicleta a venit din Japonia fara carene, din cauza evacuarii si a radiatorului de ulei.

 

Am mers o perioada asa, dupa care am comandat pintenul de sub motor, pe care un prieten mi l-a adaptat si l-a prins fara carena din fata. Cand m-am urcat in sa, am avut impresia ca au disparut ceva vibratii si ca motorul "aluneca" mai bine. Asta a fost motivul pentru care am cumparat tot setul de carene si acum incerc sa-i pun la loc si carena fata, cu spatiu decupat pentru radiatorul de ulei. Am un "pinten" - daca asta e carena fata de sub motor - in plus, si cred ca te pot ajuta si cu panourile laterale - cele care acopera vasul de expansiune si panoul de sigurante. In rest, daca reuseste adaptarea rotii de zzr si merge bine, poate vrea cineva si janta de 18 de pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Stie cineva ce turatie trebuie la relanti la un GPZ din 96. Se poate regla si de unde?

 

majoritatea am vazut ca erau pe la 1000 rpm! Dar depinde si de persoana care il conduce. Baga mana intre cele doua carburatoare, pe partea inferioara si vezi ca este o chestie de care poti sa rostesti...un fel de surub! de acolo il reglezi! Surubul respectiv are rolul de a modifica pozitia clapetei care regleaza fluxul de aer(o mentine mai deschisa sau mai inchisa)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti.

Sunt posesorul unui gpz 500 din 1994.Motorul merge ok, sunt multumit de el...mint, defapt il iubesc :) .Am dos-o la service pentru ca mi se parea ca se aude un tacanit dubios la rece in motor.Mesterul de acolo mi-a spus, dupam ce am tinut-o vreo saptamana, ca e nus' ce lant uzat prin ea dar ca sa stau fara grija ca nu are cum sa se rupa, fiind foarte gros si ca dc nu ma deranjeaza fonic, sa-l las asa.o fii ok?

Mai jos aveti si o poza cu frumoasa... ;)

post-54172-1269842761_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut pe toti.

Sunt posesorul unui gpz 500 din 1994.Motorul merge ok, sunt multumit de el...mint, defapt il iubesc :) .Am dos-o la service pentru ca mi se parea ca se aude un tacanit dubios la rece in motor.Mesterul de acolo mi-a spus, dupam ce am tinut-o vreo saptamana, ca e nus' ce lant uzat prin ea dar ca sa stau fara grija ca nu are cum sa se rupa, fiind foarte gros si ca dc nu ma deranjeaza fonic, sa-l las asa.o fii ok?

Mai jos aveti si o poza cu frumoasa... ;)

 

Pai cred ca e lantul de distributie cam slab din cauza intinzatorului . La service ca sa le schimbe(piese+manopera) cred ca te duce in 250 euro. Nu cred nici eu ca se poate rupe lantul. Daca nu face rau de tot, si la cald nici nu se mai aude poti sa il mai lasi(parerea mea). Inca ceva ce mi se pare ciudat este ca nu se mai aude la cald. S-ar putea sa mai fie ceva pe langa lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca e lantul de distributie cam slab din cauza intinzatorului . La service ca sa le schimbe(piese+manopera) cred ca te duce in 250 euro. Nu cred nici eu ca se poate rupe lantul. Daca nu face rau de tot, si la cald nici nu se mai aude poti sa il mai lasi(parerea mea). Inca ceva ce mi se pare ciudat este ca nu se mai aude la cald. S-ar putea sa mai fie ceva pe langa lant.

 

Sincer sa fiu mie mi se pare foarte normal sa nu se mai auda la cald .

In primul rand la rece uleiul nu isi face treaba foarte bine si abia cand uleiul incepe sa ajunga peste tot pe unde trebuie(atunci cand este cald) lantul nu se mai aude!

In al doilea rand cred ca intervine intr-o mica masura si fenomenul de dilatatie (contractie/dilatatie). Creștere a dimensiunilor unui corp sub acțiunea căldurii .

Aceasta este o opinie personala! Am incercat sa o si justific ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa fiu mie mi se pare foarte normal sa nu se mai auda la cald .

In primul rand la rece uleiul nu isi face treaba foarte bine si abia cand uleiul incepe sa ajunga peste tot pe unde trebuie(atunci cand este cald) lantul nu se mai aude!

In al doilea rand cred ca intervine intr-o mica masura si fenomenul de dilatatie (contractie/dilatatie). Creștere a dimensiunilor unui corp sub acțiunea căldurii .

Aceasta este o opinie personala! Am incercat sa o si justific ...

 

Ai dreptate,dar eu nu stiu sigur daca lantul e si el in ulei (la unele motoare nu este).Trebuie vazut in manual. Daca este in ulei atunci e normal sa nu se mai auda la cald, dar daca nu este in ulei, atunci ma gandesc sa nu fie si altceva. Oricum daca la cald nu se mai aude zgomotul si nu dispui de ceva euroi as merge pe vorba romaneasca : "Dorele, las-o mah ca merge asea" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate,dar eu nu stiu sigur daca lantul e si el in ulei (la unele motoare nu este).Trebuie vazut in manual. Daca este in ulei atunci e normal sa nu se mai auda la cald, dar daca nu este in ulei, atunci ma gandesc sa nu fie si altceva. Oricum daca la cald nu se mai aude zgomotul si nu dispui de ceva euroi as merge pe vorba romaneasca : "Dorele, las-o mah ca merge asea" :)

 

nici eu nu stiu exact daca este in ulei dar logic ar fi sa fie pentru ca uleiul are si rolul de a raci anumite componente si lantul acela sigur se incalzeste fiind in interiorul motorului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, dar o adunare a gpz-istilor cand se mai face?

 

Putem aranja o intalnire a posesorilor de GPZ dupa paste daca va intereseaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

In cer scuze ca ma bag in topicul vostru, dar am si eu o intrebare... Si-a luat cineva un lant de distributie de curand? Pentru ca avem cam acelasi tip de motor, si m-ar interesa si pe mine sa stiu cam pe unde pot gasi mai ieftin.

Merci. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as spune o mica adunare sambata asta... :lol:...sau dupa paste

Mesaj completat

Intrebare: Ce presiune bagati in roti cand mergeti cu pasager la drum lung? dar fara?

Editat de Tzestos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...