Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 cer pareri, care credeti ca sunt mai usor de reparat, de intretinut si se gasesc piese mai usor ? Specificati si modelul daca se poate, eu am un simson sport si vad ca nu e usor sa gasesti anumite piese, sa vedem, cum stam cu Jawa ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 cer pareri, care credeti ca sunt mai usor de reparat, de intretinut si se gasesc piese mai usor ? Specificati si modelul daca se poate, eu am un simson sport si vad ca nu e usor sa gasesti anumite piese, sa vedem, cum stam cu Jawa ? Daca comparam Simsonul cu o Jawa de 250 ( care au fost cele mai reusite) este clar ca Jawa este mai usor de reparat insa ai nevuie de mai multa piese ca la Simson. piesele cred ca-s mai ieftine la jawa ca la Simson. Probleme pieselor le ai a toate comunistele mai putin la cele rusesti. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Autor Share Postat Aprilie 26, 2008 Daca comparam Simsonul cu o Jawa de 250 ( care au fost cele mai reusite) este clar ca Jawa este mai usor de reparat insa ai nevuie de mai multa piese ca la Simson. piesele cred ca-s mai ieftine la jawa ca la Simson. Probleme pieselor le ai a toate comunistele mai putin la cele rusesti.Numai bine da dar problema cu 250-ul e ca nu mai prea gasesti, eventual doar 350-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 (editat) Daca comparam Simsonul cu o Jawa de 250 ( care au fost cele mai reusite) este clar ca Jawa este mai usor de reparat insa ai nevuie de mai multa piese ca la Simson. piesele cred ca-s mai ieftine la jawa ca la Simson. Probleme pieselor le ai a toate comunistele mai putin la cele rusesti.Numai bine decat sa cumperi piese rusesti...mai bine bei banii , iesi mai bine... PAREREA MEA ah, uitam: JAWA RULZ :-) mai au si motoare in doi cilindrii in 2 timpi , mai au si piese , mai au si fabrica ...CE DREAQU' ?! CHIAR , MERGE SA CONDUCI O JAWA DE 350! asta daca nu ai bani de japoneza , NOUA! Editat Aprilie 26, 2008 de gabrielradulescu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radoo_cj Postat Aprilie 26, 2008 Share Postat Aprilie 26, 2008 ij planeta 5 iti recomand daca tot vrei ruseasca neaparat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 26, 2008 Autor Share Postat Aprilie 26, 2008 ij planeta 5 iti recomand daca tot vrei ruseasca neaparat nu vreau ruseasca si nici nu am pomenit de asa ceva, din cate stiu eu jawa e din cehia decat sa cumperi piese rusesti...mai bine bei banii , iesi mai bine...PAREREA MEA ah, uitam: JAWA RULZ :-) mai au si motoare in doi cilindrii in 2 timpi , mai au si piese , mai au si fabrica ...CE DREAQU' ?! CHIAR , MERGE SA CONDUCI O JAWA DE 350! asta daca nu ai bani de japoneza , NOUA! daca as avea bani de japoneza noua crezi ca as mai intreba de jawa ? ) nici macar de o japoneza unpic mai veche nu am bani deocamdata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mike06 Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 CATEGORIC JAWA!!! mai ales 'ogarul' cea d 350 se gasesc piese la preturi rezonabile!si la capitolul fiabilitate sta foarte bine jawa! are un motor reusit!dar mai este o problema cu JAWA,are un zgomot specific destul de deranjator!rolele de la boltul pistonului! SI ALTE CHESTII care nu prea stiu din ce cauza fac asa,dar este un defect de fabricatie ,cu fiecare jawa cu care am mers facea acest zgomot!unul le-a schimbat piesele care faceau zgomotul si dupa 500 de km iar a inceput! dar asta daca nu bagi zgomotul in seama o sa te obisnuesti cu el! numai bine si PASTE FERICIT!!TUTUROR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 de ce te limitezi doar la aceste marci?la mz nu teai gandit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 (editat) Majoritatea Jawa de pe aici nu sunt din Cehia. Si ar fi deci si diferente calitative fata de Jawa ceheasca. Problema cu TS este dupa parerea mea ciclistica nasoala, mai nasoala decat la Ij sau alta comunista. Cutia nasoala. Aprinderea originala nasoala. Ceva mai pretentioasa decat rusestile la piese, fiindca piesele originale sunt mai elaborate. Macar se gasesc piese, pe cand la Simson observ ca posesorii inveterati sunt maestri la reparat ambielaje, seturi de Skoda si altele. Neamtul nu prea facea ambielajele reparabile din cate am inteles. Editat Aprilie 27, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 (editat) Oi face eu ironie cand rusii n-or mai face ambielaje si pistoane de pufulet. Daca reusesti sa pui in picioare un Simson, n-ai treaba cu el. Eu circul zilnic cu el si de cand l-am terminat is f multumit. Editat Aprilie 27, 2008 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Nu am zis-o cu ironie, pur si simplu la rusesti piesele astea se repara, pe cand neamtul a zis ca mai bine cumperi nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 CATEGORIC JAWA!!! mai ales 'ogarul' cea d 350 se gasesc piese la preturi rezonabile!si la capitolul fiabilitate sta foarte bine jawa! are un motor reusit!dar mai este o problema cu JAWA,are un zgomot specific destul de deranjator!rolele de la boltul pistonului! SI ALTE CHESTII care nu prea stiu din ce cauza fac asa,dar este un defect de fabricatie ,cu fiecare jawa cu care am mers facea acest zgomot!unul le-a schimbat piesele care faceau zgomotul si dupa 500 de km iar a inceput!dar asta daca nu bagi zgomotul in seama o sa te obisnuesti cu el! numai bine si PASTE FERICIT!!TUTUROR hai mah las-o... JAWA OGAR , nu prea e jawa... practic nu a fost facuta in fabrica jawa... ci fabrica OGAR...asta din ce mi-a explicat "Kyvacka", ca asa am zis si eu: "oauuu , mi-am tras jawa ogar de 350... da' de unde?! ca jawa ogar are roti pe 19" nu 16"... asta ca diferenta "de inceput"... ca in rest habar n-am... da sigur nu-i precum modelul 354 (kyvacka) cum este vechitura asta din hol de la mine (chiar ar trebui sa ma mai ocup de ea... "un pic"...) eu prefer motocicleta usoara , si simpla! nu stiu cate japoneze au sub 150 kg , si mai sunt si relativ simple... si , acuma serios vorbind: UNDE MAI POTI SA-I DAI 160 KM/H SI SA NU TE PRINDA(SA NU STAI CU MORCOVU' DE DOI METRI...) mai bine mergi cu 90-100 km/h si nu te certi cu nimeni... si te mai si tine motorul(nu-l omori de tot... asta nu-i valabil cu japonezele foarte fiabile> VFR-800Fi, VFR-750F ) ciao! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Nu am zis-o cu ironie, pur si simplu la rusesti piesele astea se repara, pe cand neamtul a zis ca mai bine cumperi nou. Se repara fara probleme tot, numai 99% din romani is carpaci, inclusiv meseriasii. De asta e mai greu. Si pt ca pe forum se face cafenea si e greu sa gasesti informatiile necesare care ar ajuta. Ata ete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 27, 2008 Autor Share Postat Aprilie 27, 2008 de ce te limitezi doar la aceste marci?la mz nu teai gandit? imi place si MZ-ul, daca ar fi sa aleg ruseasca as alege MZ, ca sunt cele mai bune rusesti din cate stiu, dar nu vreau ruseasca. CATEGORIC JAWA!!! mai ales 'ogarul' cea d 350 se gasesc piese la preturi rezonabile!si la capitolul fiabilitate sta foarte bine jawa! are un motor reusit!dar mai este o problema cu JAWA,are un zgomot specific destul de deranjator!rolele de la boltul pistonului! SI ALTE CHESTII care nu prea stiu din ce cauza fac asa,dar este un defect de fabricatie ,cu fiecare jawa cu care am mers facea acest zgomot!unul le-a schimbat piesele care faceau zgomotul si dupa 500 de km iar a inceput!dar asta daca nu bagi zgomotul in seama o sa te obisnuesti cu el! numai bine si PASTE FERICIT!!TUTUROR la aia ma si gandeam sa imi cumpar, am gasit una in arad la 300 de euro eu zic ca e ok pretul. Motorul e in stare buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 imi place si MZ-ul, daca ar fi sa aleg ruseasca as alege MZ, ca sunt cele mai bune rusesti din cate stiu, dar nu vreau ruseasca. Atentie!MZ e nemteasca si nu ruseasca.vad ca nu prea stii cu ce se mananca comunistele[cu mana unsa de ulei si vaselina,apropo].cat despre a alege intre Simson si Jawa:simplu-de departe Jawa 250[353 Kejvacka].am avut si una si alta si iti pot zice ca intre o Jawa obosita[dupa vreo 50 de ani de folosire]si un Simson la fel aleg la orice ora Jawa.motive ar fi multe:motor mai simplu si mai usor de reparat,piese mai gasesti[chiar originale daca cauti indeajuns],mai usoara si mai manevrabila,mai nervoasa si mai sportiva.in final trebuie sa spun ca poate sunt si un pic subiectiv pentru ca Jawa sunt motocicletele mele de suflet[una de 250 fiind chiar cea pe care mi-am facut ucenicia]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Atentie!MZ e nemteasca si nu ruseasca.vad ca nu prea stii cu ce se mananca comunistele[cu mana unsa de ulei si vaselina,apropo].cat despre a alege intre Simson si Jawa:simplu-de departe Jawa 250[353 Kejvacka].am avut si una si alta si iti pot zice ca intre o Jawa obosita[dupa vreo 50 de ani de folosire]si un Simson la fel aleg la orice ora Jawa.motive ar fi multe:motor mai simplu si mai usor de reparat,piese mai gasesti[chiar originale daca cauti indeajuns],mai usoara si mai manevrabila,mai nervoasa si mai sportiva.in final trebuie sa spun ca poate sunt si un pic subiectiv pentru ca Jawa sunt motocicletele mele de suflet[una de 250 fiind chiar cea pe care mi-am facut ucenicia]. Hristos a inviat.Am o Jawa de 250 si as fi foarte bucuros s-o dau pe un Simson sport 425.Putem face un schimb? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Aprilie 27, 2008 Autor Share Postat Aprilie 27, 2008 (editat) Atentie!MZ e nemteasca si nu ruseasca.vad ca nu prea stii cu ce se mananca comunistele[cu mana unsa de ulei si vaselina,apropo].cat despre a alege intre Simson si Jawa:simplu-de departe Jawa 250[353 Kejvacka].am avut si una si alta si iti pot zice ca intre o Jawa obosita[dupa vreo 50 de ani de folosire]si un Simson la fel aleg la orice ora Jawa.motive ar fi multe:motor mai simplu si mai usor de reparat,piese mai gasesti[chiar originale daca cauti indeajuns],mai usoara si mai manevrabila,mai nervoasa si mai sportiva.in final trebuie sa spun ca poate sunt si un pic subiectiv pentru ca Jawa sunt motocicletele mele de suflet[una de 250 fiind chiar cea pe care mi-am facut ucenicia]. Am gresit, eu stiam ca este ruseasca scuze , toti gresim. Apropo asta e prima mea motocicleta si inca am de invatat. Editat Aprilie 27, 2008 de swartelf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Hristos a inviat.Am o Jawa de 250 si as fi foarte bucuros s-o dau pe un Simson sport 425.Putem face un schimb? am scris destul de clar ca AM AVUT si una si alta.momentan nu am nici o motocicleta.poate ca Jawa ta a vazut zile mai bune,dar iti zic ca dupa mine merita sa o tii si pe asta[si s-o reconditionezi eventual chiar restaurezi].Jawa e cunoscuta world over pe cand de Simson[mai ales 250]nu prea au auzit occidentalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 eu am fost in dilema(teoret!!!!!! ca buzunarul nu prea ma tragea) intre o japoneza si un MZ(sub mz nici in ruptul capului nu as fi coborat!mai bine numi luam motor). pana la urma un etz 250 miam luat(este primul meu motor..nici scuter sau moped nu am avut sau sa fi condus....doar o jawa 350 pe care am facut scoala). oricum o fi din fostul bloc comunist, dar neamtul tot neam ramane! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 dintr-e aceste doua modele eu as alege simsonul!! e cel mai fiabil motor!!! la jawa daca e vb de cea in 2 cilindrii, niciodata nu o reusesti sa mearga perfect, pe cand la simson.....jos palaria!!1 am avut si simson si jawa dar simsonul e super!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Atentie!MZ e nemteasca si nu ruseasca.vad ca nu prea stii cu ce se mananca comunistele[cu mana unsa de ulei si vaselina,apropo].cat despre a alege intre Simson si Jawa:simplu-de departe Jawa 250[353 Kejvacka].am avut si una si alta si iti pot zice ca intre o Jawa obosita[dupa vreo 50 de ani de folosire]si un Simson la fel aleg la orice ora Jawa.motive ar fi multe:motor mai simplu si mai usor de reparat,piese mai gasesti[chiar originale daca cauti indeajuns],mai usoara si mai manevrabila,mai nervoasa si mai sportiva.in final trebuie sa spun ca poate sunt si un pic subiectiv pentru ca Jawa sunt motocicletele mele de suflet[una de 250 fiind chiar cea pe care mi-am facut ucenicia]. Normal cei care nu le au cu mecanica aleg ce-i mai simplu, piese mai gasesti dar nu uita ca un ambielaj nou de 2T nu poate sa tina cat unul refacut de 4T. Mai sportiva vestevJawa daca stai si-i asculti motorul in garaj. Cum sa fie mai sportiva la cei 4500rot/min care-i are? Admit ca are demarajul mai bun ca Simsonul dar la o intrecere de 50 km castiga precis Simsonul. Am vazut concurs si Jawa cu cheia scoasa mergea la fel de bine ca si cu cheie bineinteles ca motorul a fost gata. Bineinteles tu poti alege ce vrei dar nu ai dreptul sa pacalesti pe altii. Simsonuri sunt mai putine ca Jawe ca au fost mult mai scumpe. Salutari Hristos a inviat.Am o Jawa de 250 si as fi foarte bucuros s-o dau pe un Simson sport 425.Putem face un schimb? Daca gasesti un fraier sa-mi zici si mie ca la remat era una la 500000 lei vechi. Numai bine. eu am fost in dilema(teoret!!!!!! ca buzunarul nu prea ma tragea) intre o japoneza si un MZ(sub mz nici in ruptul capului nu as fi coborat!mai bine numi luam motor).pana la urma un etz 250 miam luat(este primul meu motor..nici scuter sau moped nu am avut sau sa fi condus....doar o jawa 350 pe care am facut scoala). oricum o fi din fostul bloc comunist, dar neamtul tot neam ramane! Ai perfecta dreptate atat ETZ urile cat si Gat de lup f. bune cred cele mai bune la 2T. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 27, 2008 Share Postat Aprilie 27, 2008 Normal cei care nu le au cu mecanica aleg ce-i mai simplu, piese mai gasesti dar nu uita ca un ambielaj nou de 2T nu poate sa tina cat unul refacut de 4T. Mai sportiva vestevJawa daca stai si-i asculti motorul in garaj. Cum sa fie mai sportiva la cei 4500rot/min care-i are? Admit ca are demarajul mai bun ca Simsonul dar la o intrecere de 50 km castiga precis Simsonul. Am vazut concurs si Jawa cu cheia scoasa mergea la fel de bine ca si cu cheie bineinteles ca motorul a fost gata. Bineinteles tu poti alege ce vrei dar nu ai dreptul sa pacalesti pe altii. Simsonuri sunt mai putine ca Jawe ca au fost mult mai scumpe.Salutari Daca gasesti un fraier sa-mi zici si mie ca la remat era una la 500000 lei vechi. Numai bine. Ai perfecta dreptate atat ETZ urile cat si Gat de lup f. bune cred cele mai bune la 2T. Numai bine asta cu cheia scoasa nu o inteleg!ma luminezi?aaaa!poate te referi la autoaprindere.da,posibil,dar asta doar in conditiile:folosire benzin necorespunzatoare[cifra octanica redusa],avns mult prea mic,amestec prea sarac,depozite mari de calamina pe piston si chiulasa.oricum astea tin de nivelul de ingrijire pe care il acorzi motorului[cu cat il bibilesti mai mult cu atat mai mult merge].asta cu 4500 de unde ai scos-o.la Jawa 250 puterea max. este la 4750 rpm[pentru 353-03 si 04]si 5000 rpm ptr. 559-04.asta este turatia de putere max. pe care un 2 timpi o depaseste usor[mai ales in treptele inferioare]daca il supraturezi[MZ ETZ 250 are puterea mx. la 5900 rpm si am turat eu unul in tr. a 2 a la 7000 rpm].Simsonul dezvolta 14 CP la 6500 rpm[parca]si pana ajungi la turatia aia cu ditai volanta de 12kg[cantarita personal]crede-ma ca Jawa s-a dus de mult.chiar daca Simsonul e nitel mai puternic,Jawa are un raport kg/CP mai bun basca o cutie mai bine etajata.eu nu am facut o confruntare Simson-Jawa pe 50 km sa vad cine castiga la final[asa ca nu ma aventurez sa zic ca 100% Jawa,ca tine]dar pun pariu ca nici tu si oricum din 10[ca sa nu zic 100 ca poate nu mai gasesti atatea]Simson-uri in stare mai mult sau mai putin buna nici unul nu e la fel ca altul si in cazul Jawa situatia e exact la fel asa ca nu putem generaliza. acuma din experienta[mers in spate la cineva cu un Fiat Tipo]iti zic ca Jawa 250 la solo fuge cu 115 km/h[atata am mers eu pe drept,solo(am 60kg),aplecat peste ghidonul original(cel drept si jos),cu motor in stare buna,benzina fara plumb,ulei L-150 romanesc si cu pinion de 19 dinti fata si 44 spate(originl era 46). Simsonul pe care l-am avut era din 59,avea piston de Dacia 1300[alezaj 73mm]si deci o cilindree de 285 cm3,aprindere pe magnetou original[cu avns centrifugal functional si nu legat cu sarma cum au unii],grup solo,carburator Jikov 2924 SBD[de pe un CZ 175]ptr. ca cu cel original imi consuma 16l/100km[!].nu neg ca in urma acestor mici modificari nu se misca mai bine decat unul stock dar probabil ca la carburator mai trebuia sa umblu[la jiclorul principal]ptr. ca in tr. a 4a la blana incepea sa se inabuse[semn ca nu mai primea destula benzina]si motorul nu putea dezvolta intreaga putere.viteza max. atinsa in aceste conditii nu cred ca a depasit 90-95 km/h[nu aveam vitezometru si nici nu m-a urmarit nimeni cu unul]. la Simson big no-no:schimbari rapide de viteza[egale cu socuri puternice in transmisie din cauza inertiei mari] la Jawa:ambreiaj semiautomat ce permite schimbarea fara actionarea ambreiajului;daca si cursa pedalei de schimbare a vitezelor ar fi fost mai scurta ai fi putut schimba mult mai repede ca la Simson;asa schimbi doar mai repede la Jawa:roti pe 16 toli,sa joasa,stabilitate buna si mai manevrabila,masa mare pe spate[fata usoara]pierzi mai usor fata in curbe. ultima afirmatie:simson a fost importat in Romania in schimbul petrolului trimis in DDR.in afara de Romania,DDR si Polonia Simsonul nu prea a fost comercializat in alte tari[oricum in cantitati mult mai mici]estice,iar in vest chiar e necunoscut,pe cand Jawa a avut pana prin 1986 reprezentanta in mai toate statele americane[vezi American Jawa Ltd.],in Canada,in Noua Zeelanda,in Suedia a echipat pana in 1975 fortele armate[vezi modelul 579-05 Army],in Iran,Irak,Mexic s.a.in India a fost vanduta licenta modelului 353-04 dupa care a fost produsa prima motocicleta Jezdy,care intr-o varianta modernizata se producea pana acum cativa ani si in China[Xing-Fu].cat despre pacalit...fiecare isi fura singur caciula in tara asta de 2 lei...chiar crezi ca mai trebuie sa pacalesc si eu[sau ca asta intentionez]? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 "HRISTOS A INVIAT" stiam eu ca nu dau degeaba Dnepr-ul pe o Jawa din 1961 (fie ea si nefunctionala!) numai cat ma uit la ea parcata , si imi apare un ranjet pe fatza (are ceva mai optimist in tot look-ul ei , nu stiu ce , DAR E ACOLO!) VA SALUT! si-inca una de la chinezi pacat ca nu-i TYPE 354 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 asta cu cheia scoasa nu o inteleg!ma luminezi?aaaa!poate te referi la autoaprindere.da,posibil,dar asta doar in conditiile:folosire benzin necorespunzatoare[cifra octanica redusa],avns mult prea mic,amestec prea sarac,depozite mari de calamina pe piston si chiulasa.oricum astea tin de nivelul de ingrijire pe care il acorzi motorului[cu cat il bibilesti mai mult cu atat mai mult merge].asta cu 4500 de unde ai scos-o.la Jawa 250 puterea max. este la 4750 rpm[pentru 353-03 si 04]si 5000 rpm ptr. 559-04.asta este turatia de putere max. pe care un 2 timpi o depaseste usor[mai ales in treptele inferioare]daca il supraturezi[MZ ETZ 250 are puterea mx. la 5900 rpm si am turat eu unul in tr. a 2 a la 7000 rpm].Simsonul dezvolta 14 CP la 6500 rpm[parca]si pana ajungi la turatia aia cu ditai volanta de 12kg[cantarita personal]crede-ma ca Jawa s-a dus de mult.chiar daca Simsonul e nitel mai puternic,Jawa are un raport kg/CP mai bun basca o cutie mai bine etajata.eu nu am facut o confruntare Simson-Jawa pe 50 km sa vad cine castiga la final[asa ca nu ma aventurez sa zic ca 100% Jawa,ca tine]dar pun pariu ca nici tu si oricum din 10[ca sa nu zic 100 ca poate nu mai gasesti atatea]Simson-uri in stare mai mult sau mai putin buna nici unul nu e la fel ca altul si in cazul Jawa situatia e exact la fel asa ca nu putem generaliza. acuma din experienta[mers in spate la cineva cu un Fiat Tipo]iti zic ca Jawa 250 la solo fuge cu 115 km/h[atata am mers eu pe drept,solo(am 60kg),aplecat peste ghidonul original(cel drept si jos),cu motor in stare buna,benzina fara plumb,ulei L-150 romanesc si cu pinion de 19 dinti fata si 44 spate(originl era 46). Simsonul pe care l-am avut era din 59,avea piston de Dacia 1300[alezaj 73mm]si deci o cilindree de 285 cm3,aprindere pe magnetou original[cu avns centrifugal functional si nu legat cu sarma cum au unii],grup solo,carburator Jikov 2924 SBD[de pe un CZ 175]ptr. ca cu cel original imi consuma 16l/100km[!].nu neg ca in urma acestor mici modificari nu se misca mai bine decat unul stock dar probabil ca la carburator mai trebuia sa umblu[la jiclorul principal]ptr. ca in tr. a 4a la blana incepea sa se inabuse[semn ca nu mai primea destula benzina]si motorul nu putea dezvolta intreaga putere.viteza max. atinsa in aceste conditii nu cred ca a depasit 90-95 km/h[nu aveam vitezometru si nici nu m-a urmarit nimeni cu unul]. la Simson big no-no:schimbari rapide de viteza[egale cu socuri puternice in transmisie din cauza inertiei mari] la Jawa:ambreiaj semiautomat ce permite schimbarea fara actionarea ambreiajului;daca si cursa pedalei de schimbare a vitezelor ar fi fost mai scurta ai fi putut schimba mult mai repede ca la Simson;asa schimbi doar mai repede la Jawa:roti pe 16 toli,sa joasa,stabilitate buna si mai manevrabila,masa mare pe spate[fata usoara]pierzi mai usor fata in curbe. ultima afirmatie:simson a fost importat in Romania in schimbul petrolului trimis in DDR.in afara de Romania,DDR si Polonia Simsonul nu prea a fost comercializat in alte tari[oricum in cantitati mult mai mici]estice,iar in vest chiar e necunoscut,pe cand Jawa a avut pana prin 1986 reprezentanta in mai toate statele americane[vezi American Jawa Ltd.],in Canada,in Noua Zeelanda,in Suedia a echipat pana in 1975 fortele armate[vezi modelul 579-05 Army],in Iran,Irak,Mexic s.a.in India a fost vanduta licenta modelului 353-04 dupa care a fost produsa prima motocicleta Jezdy,care intr-o varianta modernizata se producea pana acum cativa ani si in China[Xing-Fu].cat despre pacalit...fiecare isi fura singur caciula in tara asta de 2 lei...chiar crezi ca mai trebuie sa pacalesc si eu[sau ca asta intentionez]? [/quote Cu turatia probabil ai dreptate 4500 s-au 4750 cam tot aia e. Concursul a fost facut cu motociclete originale nu trucate. Daca vrei si asa cu pinioanele tale dar cu aceeasi incarcatura tu 60Kg iti mai iei prietena de 40 ca eu am singur 95 si mai vedem. Ambielajul cantaresc astazi ca n-am fost curios dar cred ca de Jawa este mai greu ./ Cu schimbarea vitezelor ai dreptate turata in a IIIa la maxim trebe sa astept un pic sa scada turatia altfel face figuri cutia( s-au dupa 50 de ani nici cutia ni este perfecta) . Dar in viteza a IVa rulez de la 40Km /h pana la maxim deci se schimba rar. La Simsonul tau cu piston de Dacia trebuia sa schimbi arcurile de la avansul centrifugal ca la turatie maxima nu aveai avansul cerut, si carb de CZ 175 cam micut pt 280cc. Am alezat multe motoare ca sa le cresc capacitatea dar nici unul nu a mers cum mi-am dorit simsonul are alezaj 68 cursa 68 ( cred) ala este un motor patrat ( cum zic francezii) si la ora actuala este folosita la motoarele de formula I. La carbul original consum de 16l/100 Km da-mi voie sa nu cred este imposibil la asa consum sa porneasca cu magnetou. Cu viteza maxima nu tare ma intereseaza dar am gume rusesti care au diametrul ext mai mare motorul era bun si m-a luat nevasta la misto zicea tu cu cat mergi cu harbul ala de cu 120 de abia te-am putut depasi si nu eram cu gazul la maxim si sotia are Solenza noua ( 3 ani deci masoara bine viteza). Afirm cu toata seriozitatea ca n-as schimba niciodata Simsonul cu o Jawa de 250( am refuzat anul trecut un ETZde 250 si o Jawa de 350). Probabil m-am atasat de Simson ca tu de Jawa dar am facut cu Mobra 40000Km si nu m-am atasat deloc mai mult le detest si acum din tot sufletul. N-am vrut sa supar pe nimeni dar este parerea mea si nu o pot schimba. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 28, 2008 Share Postat Aprilie 28, 2008 [/quote Cu turatia probabil ai dreptate 4500 s-au 4750 cam tot aia e. Concursul a fost facut cu motociclete originale nu trucate. Daca vrei si asa cu pinioanele tale dar cu aceeasi incarcatura tu 60Kg iti mai iei prietena de 40 ca eu am singur 95 si mai vedem. Ambielajul cantaresc astazi ca n-am fost curios dar cred ca de Jawa este mai greu ./ Cu schimbarea vitezelor ai dreptate turata in a IIIa la maxim trebe sa astept un pic sa scada turatia altfel face figuri cutia( s-au dupa 50 de ani nici cutia ni este perfecta) . Dar in viteza a IVa rulez de la 40Km /h pana la maxim deci se schimba rar. La Simsonul tau cu piston de Dacia trebuia sa schimbi arcurile de la avansul centrifugal ca la turatie maxima nu aveai avansul cerut, si carb de CZ 175 cam micut pt 280cc. Am alezat multe motoare ca sa le cresc capacitatea dar nici unul nu a mers cum mi-am dorit simsonul are alezaj 68 cursa 68 ( cred) ala este un motor patrat ( cum zic francezii) si la ora actuala este folosita la motoarele de formula I. La carbul original consum de 16l/100 Km da-mi voie sa nu cred este imposibil la asa consum sa porneasca cu magnetou. Cu viteza maxima nu tare ma intereseaza dar am gume rusesti care au diametrul ext mai mare motorul era bun si m-a luat nevasta la misto zicea tu cu cat mergi cu harbul ala de cu 120 de abia te-am putut depasi si nu eram cu gazul la maxim si sotia are Solenza noua ( 3 ani deci masoara bine viteza). Afirm cu toata seriozitatea ca n-as schimba niciodata Simsonul cu o Jawa de 250( am refuzat anul trecut un ETZde 250 si o Jawa de 350). Probabil m-am atasat de Simson ca tu de Jawa dar am facut cu Mobra 40000Km si nu m-am atasat deloc mai mult le detest si acum din tot sufletul. N-am vrut sa supar pe nimeni dar este parerea mea si nu o pot schimba. Numai bine formula 1 are motoare suprapatrate[alezaj in jur la 97 mm si cursa de 45 mm,sau pe acolo,aveam vlorile exacte la cateva motoare si v10 si v8 si valorile p-acolo se invart]iar cel de Simson este ptrat.asa ca al meu cu alezaj de 73 mm[5mm mai mare ca original]se apropie mai mult de unul F1.asta cu montarea de piston de Dacia 1300 nu am facut-o eu oricum si tocmai acesta a fost motivul ptr. care am renuntat[de tot]la Simson:faptul ca nu gaseam deloc piese originale sau in fine,doar uzate[piston original cu calota bombata nu am vazut de mult la fata,supape originale fara cozi strambe de asemenea,rampe culbutori fara uzura exagerata la rulmentii cu ace idem,arborele cu came si la al meu avea loburile uzate cel putin 1 mm si jocul intre cele doua pinioane de distributie nu l-am putut regla nicicum.cand am luat motorul avea contragreutatile de la avansul centrifugal legate cu sarma.in loc de arcurile originale am pus niste arcuri de la un centrifugal de Trabant[ca de-ale lui nu am gasit].cu consumul ala atat pot sa iti spun ca da,motorul pornea pe magnetou,dar daca nu pornea din prima sau a doua pedala uda bujia si pana nu schimbam vreo 3-4 nu mai pornea.am pus carb de 175 tocmai ptr. consum.reusisem sa il cobor la valori mai temperate[vreo 6-7 l/100km estimez]dar tot imi inegrea bujia[nu am reusit nici dupa un drum de 100 km sa scot o bujie caramizie din el].cutia tot cand l-am luat avea mocirla in loc de ulei in ea,dar d-aia nu mi-a facut vreo problema decat ca de vreo cateva ori cu motorul pornit si pe liber s-a hotarat brusc sa sara in viteza si era sa ma dea pe jos. sunetul era destul de fain,dar cand auzi un BMW R26 sau 27[ala cu 18 CP la 7000 rpm]parca nu te mai incanta atat. cat despre sunetul de Jawa 250:2 timpi ,monocilindru,cu 2 tobe[nesparte sau fara surdine]e un sunet pentru initiati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.