Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Citat

Normal ca o janta (nu roata, bre, e janta) poate sa crape, nu sa explodeze, daca materialul e subtiat de frana de-a lungul timpului.

Asta chiar a explodat, nu a crapat pur si simplu, a bubuit de mi-au tiuit urechile vreo 2 ore.

Ai dreptate cu mentenanta dar la unele chestii e mai greu sa-ti dai seama cand a ajuns la limita.

De ex jantele astea nu aveau semn de uzura ca sa stii cand sunt la limita. Poate scria pe undeva printr-un manual dar dracu stie ce jante erau si daca chiar exista informatia pe undeva... ( bicicleta veche luata din targ)

Ultimul cauciuc care mi-a bubuit a fot un kojak. E drept ca avea cel putin 5 ani dar la fel, nu are martor de uzura. La slickuri e greu sa-ti dai seama cand e gata, eu deobicei le schimb cand incep sa fac pene des, atunci mi-e clar ca trebuie schimbate. Asta care a bubuit nu avea probleme cu penele asa ca n-am stat sa-l studiez prea tare. M-am trezit dimineata cu roata dezumflata desi seara cand ma intorsesem de la munca era ok. M-am gandit ca oi fi luat vreo sarmulita si s-a dezumflat incet, dar nu, bubuise pe lateral.

La bicicleta cred ca singura consumabila pe care o schimb preventiv e lantul, restul le schimb cand cedeaza sau cand este evident ca vor ceda curand, consider ca e mai eficient asa dpdv financiar, cel putin pentru bicicletele utilitare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, binox a spus:

bicicletele utilitare

Mă fascinează alea de curieri care au fost ieftine și slabe calitativ la vremea lor dar acum au o vârstă și o uzura accentuată și ei încă merg cu ele.

Profit maxXxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, binox a spus:

De ex jantele astea nu aveau semn de uzura ca sa stii cand sunt la limita.

Hai că se vede cu ochiul liber că au șanț de la frânarea cu saboți. Acolo materialul s-a subțiat și janta a cedat. Asta e cauza exploziei. Jantele mai noi au și limită de presiune ca să nu pățești "explozie"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Tot e așa viu topicul asta:

 

Știți vreun om care se dă super bine street cu trickuri sa fie dispus să facem niste producții?

El se dă,eu vin cu scenariul + filmez și editez.

Totul în numele caterincii.

 

Eu nu le mai pot face din motive de condiție fizică vai de morții ei + ceva probleme existente.  😐

 

 

*Eu nu mă dau "super bine" dar știu că sunt oameni f tari pe partea asta in Buc.

Vb aia, daca tot le fac sa fie calitate maxXxima :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, l.u.v a spus:

Eu știu să joc table, poate găsești un rol și pentru mine 😊

Ah da, tablele eternul dușman (archenemy) al jocului de șah :D

*totuși ai fost aproape, o sa am o scenă cu șah :)

 

Cum era bancul ăla:

– Auzi mă, întrebă unul, ce e ăla şah?

– Bă, îi răspunde celălalt, şahul e piesele alea care le băgam noi în pungă când jucăm table.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poți încerca cu puștii ăia din Herastrau de la rampe sau orice alt parc unde e zonă d-asta. Sunt sigur că e vreunu' dispus să ajungă vedetă...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 20 ore, binox a spus:

La bicicleta cred ca singura consumabila pe care o schimb preventiv e lantul, restul le schimb cand cedeaza sau cand este evident ca vor ceda curand, consider ca e mai eficient asa dpdv financiar, cel putin pentru bicicletele utilitare. 

La Tohan-ul bunicului, cu care mergeam in copilarie, nu a schimbat nimeni nimic preventiv. Nici macar lantul, ca alea erau solide si nu pateau mai nimic. La astea de acum lanturile si pinioanele sunt mult mai subtiri ca sa incapa mai multe pinioane in acelasi spatiu (sa ai mai multe viteze), asa ca toata transmisia e foarte consumabila si e mai bine sa schimbi preventiv decat ca mine sa se rupa lantul in fata troleibuzului care tocmai accelera. Exista masurator de lanturi, cand se alungeste peste o limita trebuie schimbat.

 

Cauciucurile nu explodeaza de obicei, camerele din ele explodeaza. Unele de la suprapresiune, altele de la socuri (frate-meu cu 120 km la o aterizare de vreun metru pe verticala la un concurs de MTB) sau din cauza montajului gresit (camera cu pliuri in interiorul cauciucului), dar am observat ca la cauciucurile care mi s-au facut praf cu asemenea ocazii a cedat peretele lateral care e mult mai subtire.

 

Dar la bicicletele cu frana pe janta e si janta consumabil si e unul periculos, ca daca la 40 km/h la vale troznesti o janta si blocheaza complet roata poti sa zbori in cap in diverse moduri neplacute, mai ales daca zbori pe contrasens si vine o masina din sensul opus. Asa ca daca tii la fundul tau le verifici macar de 1-2 ori pe an, depinde si cat mergi. Si verifici si sabotii de frana cu ocazia aia, ca la unii se mai rupe materialul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, vis-a-vis a spus:

Poți încerca cu puștii ăia din Herastrau de la rampe sau orice alt parc unde e zonă d-asta. Sunt sigur că e vreunu' dispus să ajungă vedetă...

 

Da, acum că am nevoie de om mă gândesc nici sa o dau in bălării cu vreo accidentare ceva sa intru la corupere de minori.

Adică dacă le făceam eu era totul pe barba mea, nu mă băgam daca nu eram eu dispus să risc iar eu nu făceam chestii extreme ca cei din clip.

 

Tre să "vânez" un adult responsabil care sa fie ok cu scenariul 

 

Singurul lucru bun in toată situația e că nu mai sunt presat de timp/anotimp(poate) + de învățat chestii noi + mai puține duble daca găsesc în care o arde la alt nivel + nu mai stau sa explic cuiva cum vreau sa filmeze.

 

Am zis sa întreb și aici că știi cum e, ceri o recomandare și mergi cât de cât la sigur.

Gen plm "am un coleg care o arde tare".


 

Acum 2 ore, AdrianB1 a spus:

decat ca mine sa se rupa lantul in fata troleibuzului care tocmai accelera.

Vezi?

De aia te dai jos sa traversezi :grinbandit:

Unde mai pui că troleul are cuplul maxim la pornire fiind electric înainte să fie la modă

 

 

Ps. Regret acum că nu am luat BMX in loc de troaca asta mare și grea de o am că poate eram altundeva azi. (macar era mai compact, că greutate tot pe acolo)

Sau poate nu, conform genunchilor mei :crack:

 

Deja incep sa se adune regretele și nu am 60 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Ce sa traversezi mon cher? Eu eram la semafor, pe strada, in aceeasi directie cu troleibuzul care era in spatele meu. Cand s-a pus verde eu am plecat de pe loc, troleibuzul dupa mine, forta din pedale a rupt lantul, care a blocat roata spate si m-a oprit in o jumata de metru. Troleibuzul a franat si a oprit la mai putin de o jumatate de metru de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, AdrianB1 a spus:

e mai bine sa schimbi preventiv decat ca mine sa se rupa lantul in fata troleibuzului care tocmai accelera

Eu il schimb preventiv nu din cauza ca s-ar rupe ci pentru ca un lant uzat si intins excesiv uzeaza aiurea pinioanele si foile si cand pui pana la urma lant nou constati ca nu merge cum trebuie si ajungi sa schimbi toata transmisia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AdrianB1 a spus:

Ce sa traversezi mon cher? Eu eram la semafor, pe strada, in aceeasi directie cu troleibuzul care era in spatele meu. Cand s-a pus verde eu am plecat de pe loc, troleibuzul dupa mine, forta din pedale a rupt lantul, care a blocat roata spate si m-a oprit in o jumata de metru. Troleibuzul a franat si a oprit la mai putin de o jumatate de metru de mine.

My bad 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Acum 3 ore, binox a spus:

Eu il schimb preventiv nu din cauza ca s-ar rupe ci pentru ca ...

Tocmai de-aia am zis ca exista scula aia de masurat intinderea lantului si nu il schimbi preventiv, ci cand ajunge la limita de schimbare. Preventiv ai face-o fara sa stii cand trebuie schimbat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

help!

 

 

ma baga in mormant standardele astea pt chain guide:

 

image.thumb.png.6e0605b6af9329760444638a7561b8a6.png

 

io am facut poza la bici a mea si nu vad naibii nicio gaura din cele 3.

sa inteleg ca e asa veche bici ca nu le are? model 2009.

IMG20220706200019.thumb.jpg.828f996dd2e2d6bb0cc3c0ebe08d70da.jpg

scuze dar sunt pardaf .

 

alta intrebare: am pinion max de 32 parca, pp ca daca vreau mai mare tre sa pun extensie din aia de deraior sau cum ii zice?

pare la limita cum e, dar urca pe cea mare. (e din fabrica)

 

IMG20220706195812.thumb.jpg.22eb6083316523fc171c2b7aec119ba9.jpgIMG20220706195854.thumb.jpg.ec673036af1ff237952a22e0ce50bd0b.jpg  

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Majoritatea cadrelor nu au nici un fel de monturi pentru chain guide. Probabil bicicleta ta e una "normala".

 

Daca vrei anumite combinatii de foi si pinioane iti trebuie deraior scurt, mediu sau lung. Exista tabele cu informatii, dar ideea e ca un deraior lung merge cu aproape orice combinatie, cu negativele ca e mai putin rezistent, scutura mai zdravan de lant daca nu are ambreiaj (foarte putine au, in general alea foarte scumpe) si il agati mai usor in crengi si alte obstacole. Daca ai un Altus pe bicicleta, care e pentru biciclete de supermarket, cred ca ai multe de schimbat. Din poze ai un deraior cu patina scurta, cauta direct unul cu patina lunga. Ce caseta ai, pe 9 viteze? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, AdrianB1 a spus:

Majoritatea cadrelor nu au nici un fel de monturi pentru chain guide. Probabil bicicleta ta e una "normala".

 

Daca vrei anumite combinatii de foi si pinioane iti trebuie deraior scurt, mediu sau lung. Exista tabele cu informatii, dar ideea e ca un deraior lung merge cu aproape orice combinatie, cu negativele ca e mai putin rezistent, scutura mai zdravan de lant daca nu are ambreiaj (foarte putine au, in general alea foarte scumpe) si il agati mai usor in crengi si alte obstacole. Daca ai un Altus pe bicicleta, care e pentru biciclete de supermarket, cred ca ai multe de schimbat. Din poze ai un deraior cu patina scurta, cauta direct unul cu patina lunga. Ce caseta ai, pe 9 viteze? 

Mi ai dat fatală cu imposibilitatea montării de chain guide.

O sa pun la loc schimbătorul de foi :crack:doar bucata aia de trece lanțul prin ea.

 

Chiar nu sunt ghidaje universale? Fara standard din ăla? 

 

 

Caseta cu 8 pinioane.

As căuta cu pinioane mai mari doar daca sunt uzate astea.

 

Ghidajul ăla de lant mă omoară că sare f ușor de pe foaie.

Azi a sărit așa la mișto, total gratuit, nu făceam nimic și a sărit.

 

Mă de info, am o imagine mai bună ref unde mă aflu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am sesizat că trag mai ușor la pedale cu un lanț și pinioane curate și proaspăt unse decât atunci când astea sunt îmbâcsite, negre.

Este doar o impresia sau chiar efortul este mai ușor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Daca lantul e foarte murdar se poate simti diferenta dupa o curatare, dar nu e chiar astronomica.

 

@frigider, nu stiu ce piese non-standard gasesti pentru 8 viteze, in special pinioane mai mari. Abia pe 10 incep sa fie mai mari si pe 11 ajungi sus, dar inseamna alt angrenaj, alt lant, alta caseta, maneta schimbator, iese destul de scump la final. Nu stiu ce vrei exact sa faci, doar iti spun la ce sa te astepti.

 

Cred ca fabrica cineva si chain guide cu prindere pe cadru normal, dar nu stiu sa iti spun cine, nu m-a interesat subiectul. Vezi pe forumul ciclism.ro daca a mai ramas cineva, acum 10 ani erao o gramada de oameni care se pricepeau, dar au cam parasit forumul. Nu te costa nimic sa arunci o intrebare si acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AdrianB1 a spus:

@frigider, nu stiu ce piese non-standard gasesti pentru 8 viteze, in special pinioane mai mari. Abia pe 10 incep sa fie mai mari si pe 11 ajungi sus, dar inseamna alt angrenaj, alt lant, alta caseta, maneta schimbator, iese destul de scump la final. Nu stiu ce vrei exact sa faci, doar iti spun la ce sa te astepti.

 

Cred ca fabrica cineva si chain guide cu prindere pe cadru normal, dar nu stiu sa iti spun cine, nu m-a interesat subiectul. Vezi pe forumul ciclism.ro daca a mai ramas cineva, acum 10 ani erao o gramada de oameni care se pricepeau, dar au cam parasit forumul. Nu te costa nimic sa arunci o intrebare si acolo.

Non standard mă refeream la chain guide ăla, adică să nu fie standard din ăla iscg sau cum ii zice.

 

Bântui și pe acolo pe ciclism.

 

Ms de info.

 

 

ps. am gasit asta - par f reglabil, sa vedem cand o veni.

 

image.thumb.png.1ccb982188a515c6a60e7586caaf39cf.png

 

 

 

Tot eu: 

 

I s a pus pata unui prieten pe bici asta 

 

https://m.olx.ro/d/oferta/vand-schimb-bicicicleta-mountain-bike-noua-IDf7QKO.html

 

Mie îmi pare sinistră rău și China rău.

 

Plus că ăla minte că e din aluminiu cadrul cand pe tot netul găsesc otel.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Ghidajul ăla de lant mă omoară că sare f ușor de pe foaie.

In primul rand verifica alte aspecte precum alinierea, tensiunea si uzura lantului. 

Chain-guide -ul ala cred ca-si are rolul in conditii de utilizare mai extrema (schimbari rapide, teren denivelat, sarituri etc), la mers normal daca totul e ok ma gandesc ca nu te-ar ajuta decat daca ti-ar forta lantul in pozitie ceea ce inseamna ca pozitia nu e corecta si ar freca tot timpul de lant. Cel putin eu asa inteleg treaba dar e posibil sa ma insel...

Citat

Mie îmi pare sinistră rău și China rău.

Cam greu sa gasesti bicicleta non china in zilele noastre, inclusiv cele de firma , doar asamblarea se face prin alte tari pt a evita tariful protectionist vamal pe care UE il are la importul bicicletelor asamblate in China ( ultima data cand am verificat era ceva gen 90% taxe vamale)

La banii aia nu ai cum sa te astepti la calitate mai ales ca vorbim de o bicicleta "noua".

Citat

Plus că ăla minte că e din aluminiu cadrul cand pe tot netul găsesc otel.

Asa dupa forma  si dimensiunile  tevilor mi se pare a fi din aluminiu. Alea din otel au deobicei alte forme si sectiuni mai mici la tevi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...