Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Vizitator AdrianB1

Lui ii sare lantul pentru ca a facut transmisia 1x8, din ce zice, si e normal sa ii sara pe capete. Transmisiile combinate gen 3x8, 3x9, 2x10 etc functioneaza doar pe anumite combinatii, nu in toate; de pilda nu merg variantele in cruce, foaie mare-pinion mare sau foaie mica-pinion mic, nu doar din cauza ca variatia lungimii lantului e mai mare decat cea mai lunga patina de deraior, dar si din cauza unghiurilor extreme in care sta lantul. Nu stiu cat de bine functioneaza 1x11 sau 1x12 din punctul asta de vedere, pentru ca in specificatii nici foaia din mijloc (care e pozitia la angrenaje 1x11) tot nu e recomandat sa o folosesti cu pinioanele externe.

 

De pila daca ai angrenaj cu foile 1, 2, 3 unde 1 e stanga si 3 e dreapta, si pinioanele 1...8, cu 1 stanga, 8 dreapta, combinatiile astea nu sunt acceptate:

1-8, 1-7, 3-1, 3-2, 2-1, 2-8. El e in situatia de a avea foaia 2 (sper, din poze pare ca a demontat foaia mare, nu e clar daca e un 2x sau un 3x) si sunt sanse mari sa sara pe 2-1, 2-8, mai ales cand are un deraior prastie.

 

Dar pe hartie arata bine ghidajul de lant, sa ne spui cum merge cu el.

 

Bicicleta aia e furata. Una similara in Decathlon era 1500 de lei acum vreo 4 ani cand i-am facut cadou unui nepot, la 750 de lei bicicleta cu frane pe disc, chiar daca furca e neclar de proasta si angrenajul e 3x7, e incredibil de ieftina.

 

Daca totusi o vrea, spune-i clar ca aia nu e MTB decat cu numele. Merge pe un forestier plat, la prima coborare isi da seama cat de proasta e furca si la prima urcare cat de proasta e transmisia. Dupa forma cadrului e aluminiu, dar asta nu ajuta la nimic, chinezariile au obiceiul sa fractureze cadrul chiar la socuri usoare, iar cu suspensia pe care nu o are o sa se rupa repede. Daca o vrea ca bicicleta de oras ... sa isi ia una de oras, nu MTB. Daca vrea sa faca ceva sarituri, sa isi cumpere cosciug si loc de veci din timp, sunt sanse mari sa aibe nevoie. Daca vrea MTB, sa nu se uite la nimic fara o furca decenta (care e spre 1500 doar aia) si transmisie 3x9 (e suficienta, desi 2x10 e iarasi ok), mai bine ia ceva la mana a doua cu piese bune decat aia de pe OLX.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mersi de păreri, nu știam că îți poți da seama cu ochiul liber.

Plăcut surprins că pare a fi din aluminiu bici aia :)

I am zis onului sa ia ceva de marca daca tot ia sh.

 

Și când aveam cele 2 foi cum era din fabrica mergeam pe combinații interzise, fara probleme zic eu. :D

poate ajuta că nu erau decât 2 la număr și doar 8 pinioane, flexa destul de mult dar hei, daca merge - merge.

 

Poate nu m am exprimat clar:

Lanțul nu sare de pe un pinion pe altul ci sare de pe foaie de tot :)

De obicei când cobor ceva mai înalt etc dar a sărit ultima data pe plat fara sa fac nimic și l a și agățat cauciucul și l a băgat acolo :D

 

Când le am zis celor de la service că vreau sa las doar foaia mica mi au zis că o să sară ușor și să scurteze lanțul, ceea ce au și făcut.

 

Îmi pun speranțe mari in ghidajul ăla că peste puțin timp vreau să mă dau la Azuga și nu vreau ca la primul hop sa opresc sa pun lanțul la loc, asta daca nu îl și agață cauciucul ca bonus :grinbandit: 

 

A mai sărit și în trecut când erau 2 foi și "bucla" metalica a schimbătorului. Deci plm.

Dar acum e mult mai des și f enervant.

 

 

 

Între noi fie vorba mă gândeam să "rigidizez" cumva întinzătorul sa reduc și mai mult riscul de a sări, rămânând pe viteza curenta. 

Acum 6 ore, binox a spus:

In primul rand verifica alte aspecte precum alinierea, tensiunea si uzura lantului. 

Pai e doar 1 foaie și 8 pinioane.

O să o duc la Decathlon sa îi pună lanț nou și poate remediază jocul axului pedalelor :)

Acum 6 ore, binox a spus:

Cam greu sa gasesti bicicleta non china

Te cred, dar furca aia pare no name , poate doar cu arc?

Acum 5 ore, AdrianB1 a spus:

Lui ii sare lantul pentru ca a facut transmisia 1x8

Dap

Acum 5 ore, AdrianB1 a spus:

Daca totusi o vrea, spune-i clar ca aia nu e MTB decat cu numele. Merge pe un forestier plat, la prima coborare isi da seama cat de proasta e furca si la prima urcare cat de proasta e transmisia.

Amin.

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

La o bicicleta conteaza mai mult echiparea decat marca. Nu de alta, dar exista modele relativ ieftine ale unor marci cunoscute, cu furca, frane si transmisie slabe si exista (mai greu de gasit) biciclete bune cu cadre putin cunoscute. Varu-meu, motociclist si el, are o bicicleta cu un cadru de care nu auzisem vreodata (cica ar fi o marca bulgareasca), dar cu frane foarte decente si transmisie Deore. Am gasit-o de vanzare in Bucuresti din nimereala si am cumparat-o fara sa stau pe ganduri, se vedea de la o posta ca proprietarul stia cu ce se mananca si facuse o gramada de imbunatatiri.

 

Chiar ai nevoie sa te duci pana la Decathlon ca sa schimbi un lant? Sunt (sau erau, ca nu le mai stiu acum) o gramada de ateliere bune de biciclete, unele mai bune si unele doar faimoase, dar mai bune in general decat Decathlon si aprovizionate cu piese mai bune, nu cu chinezariile proprii: pe langa 11 iunie, langa Piata Sudului, in Baneasa pe Caranfil, in Militari pe Virtutii langa Mol, in Crangasi etc. Asta daca nu ai o presa de lant si o za rapida, cateva zeci de lei cu totul.

 

Eu nu am zis ca sare lantul de pe un pinion pe altul, aia e o problema de reglaj la deraior, banal de rezolvat. Tie iti sare lantul din cauza unghiului pe care il face cu foaia si pinioanele, iar pe foaie mai mica iti sare mai usor decat pe foaie mare, cum tu ai scos foaia mare e normal sa iti sara. Ar mai fi ceva: tu ai 8 pinioane pe spate si angrenajul de 2 foi? Astea de 2 foi sunt pentru 10 viteze, sunt mai inguste, probabil ai un joc lateral sanatos in lant care accentueaza problema. Cum ai reusit sa faci combinatia asta, ca din fabrica nu exista 2x8? Era intr-o seara dupa prea multa tequila?

 

Ca idee, cum deosebesti cadrele de otel de cele de aluminiu (si tine minte ca otelul e in general mai bun, doar ca e mai greu, dar nu il cari tu in spate, el te cara pe tine): cadrele de otel sunt de obicei din tevi rotunde de diametru destul de mic, iar cadrele de aluminiu au nevoie de diametru mare pentru rezistenta similara (otelul rezista oricum mai bine decat aluminiul) si deseori au forme diverse, gen oval sau plate pe unele parti. Cadrele de otel aproape niciodata nu au zone plate in afara imbinarilor si niciodata nu au diametru mare pentru ca nu au nevoie, diametrul mare inseamna si rezistenta aerodinamica mai mare. Cele mai misto cadre, de departe, sunt cele de titan: au diametru mai mic, precum otelul, si greutate mai mica, spre aluminiu. De asemenea au ceva flexibilitate, ca otelul (asta e de bine) si nu au probleme cu rugina (oxideaza, dar nu cat sa se faca praf in timp). Sunt genul de cadre pe care le lasi stranepotilor, pe cand aluminiul crapa intr-un deceniu, iar otelul rugineste pe la toate zgarieturile in vopsea.

 

Jocul in pedale e in axul pedalelor sau in axul angrenajului? Daca e in axul pedalelor schimbi pedalele, daca e in axul angrenajului probabil e un ax pe patrat sau un Hollowtech II, indiferent care e il schimbi cu totul. Un ax pe patrat era vreo 25 de lei ultima data cand am avut vreunul (acum 10 ani), un Hollowtech era vreo 15 Euro, dar sunt mult mai rezistente si mult mai usor de demontat si schimbat, ala pe patrat e groaznic. In orice caz, jocul ala se remediaza cu schimbat de piese si in Decathlon nu prea ai optiuni de piese bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, AdrianB1 a spus:

La o bicicleta conteaza mai mult echiparea decat marca. Nu de alta, dar exista modele relativ ieftine ale unor marci cunoscute, cu furca, frane si transmisie slabe si exista (mai greu de gasit) biciclete bune cu cadre putin cunoscute.

Eu mă gândeam că dacă e din aia generică și nici nu menționa vreun "nume", zicea doar frane pe disc mi era că sunt "de pe fundul butoiului" :)

 

Acum 7 ore, AdrianB1 a spus:

Chiar ai nevoie sa te duci pana la Decathlon ca sa schimbi un lant?

Nu prea mă pricep , n am nici presa și mi e că dacă l fac eu îl fac prost și se "desface" la greu.

 

Mă gândesc că acolo mă duc și pe loc îmi rezolva problemele.

Acum 7 ore, AdrianB1 a spus:

Cum ai reusit sa faci combinatia asta, ca din fabrica nu exista 2x8?

Nimeni nu mă crede că avea 2 foi :grinbandit: e Kona shred 2009

 

Cu greu am găsit detalii despre ea, e "24/36 Teeth FSA Step Up", poza atașată.

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

Tie iti sare lantul din cauza unghiului pe care il face cu foaia si pinioanele, iar pe foaie mai mica iti sare mai usor decat pe foaie mare, cum tu ai scos foaia mare e normal sa iti sara

 

Da, sare f ușor.

Sare și dacă nu face unghi. 😶

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

cadrele de otel sunt de obicei din tevi rotunde de diametru destul de mic, iar cadrele de aluminiu au nevoie de diametru mare pentru rezistenta similara (otelul rezista oricum mai bine decat aluminiul) si deseori au forme diverse, gen oval sau plate pe unele parti.

Tare, mi am adus aminte de bici vechi cu cadrele alea din tuburi subțiri.

 

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

Jocul in pedale e in axul pedalelor sau in axul angrenajului? Daca e in axul pedalelor schimbi pedalele, daca e in axul angrenajului probabil e un ax pe patrat sau un Hollowtech II, indiferent care e il schimbi cu totul.

Habar nu am unde.

F#ck nu vreau sa schimb pedalele.

1 că mi plac și 2 că e cost suplimentar.

 

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

Sunt (sau erau, ca nu le mai stiu acum) o gramada de ateliere bune de biciclete, unele mai bune si unele doar faimoase, dar mai bune in general decat Decathlon si aprovizionate cu piese mai bune, nu cu chinezariile proprii: pe langa 11 iunie, langa Piata Sudului,

O alta problema cu magazinele astea e programul de lucru, că nu pot sa ajung ușor cu bici la ei.

Decathlon e deschis și samb și dum până târziu.

 

Așa rele sunt piesele de la Decathlon? Adică plm... Se rupe lanțul sau?

Eu credeam că sunt decente.

 

Pun poza și cu forma axului pedalelor.

 

 

Mersi că pierzi atâta timp sa explici chestii.

 

Screenshot_2022-07-09-10-11-35-43_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Screenshot_2022-07-09-10-23-20-43_6f8f7a6a69f2aa2976412416ecb84f7a.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Din poza arata a Octalink, e un sistem rar, din cate stiu a aparut ca o tentativa de inlocuit axul pe patrat dar a evoluat in Hollowtech 2 care e foarte raspandit. Inca se gasesc piese - butuci si angrenaje - dar nu stiu la ce preturi. Pe internet nu gasesc specificatii la angrenajul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.07.2022 la 16:40, AdrianB1 a spus:

Din poza arata a Octalink, e un sistem rar, din cate stiu a aparut ca o tentativa de inlocuit axul pe patrat dar a evoluat in Hollowtech 2 care e foarte raspandit. Inca se gasesc piese - butuci si angrenaje - dar nu stiu la ce preturi. Pe internet nu gasesc specificatii la angrenajul ala.

Nu am fost notificat de răspuns..

Ok macar știu ce caut.

 

Ce anume trebuie schimbat daca jocul nu e din ...ax?

Ziceai că in cel mai rău caz trebuie schimbat angrenajul cu totul.

 

 

Am mai avut parte de un soc azi: am trait timp de 10 ani o minciună:

 

Foaia e "narrow" și pinioanele "wide" sau cum le zice..

Și lanțul e probabil pt narrow că stă bine pe foaie, ies dinții din zale, pinioanele in schimb .. sta lanțul pe ele dar dinții sunt mai jos cu 2-3- naiba știe câți mm LOL

 

Eu ziceam că schimb lanțul și aia e.

Poate asta explica trosneli etc? 

Ok lanțul e praf de întins :)

 

O sa caut pinioane narrow de la Shimano.

 

Îmi pare mai ok cum sta lanțul pe foaie, simt o siguranță când văd dinții că ies prin zale.

 

IMG20220712193552.jpg

IMG20220712193603.jpg

IMG20220712193611.jpg

IMG20220712193701.jpg

 

IMG20220712193632.jpg

 

 

Mersi de info pt a nu știu câta oara

IMG20220712193716.jpg

Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, frigider a spus:

Foaia e "narrow" și pinioanele "wide" sau cum le zice..

🤣

Ești in confuzie totală... Narow-wide e tipul de foaie cu dinții alternativ mai groși sau mai subțiri care nu lasă lanțul să sară de pe ea. 

image.thumb.png.5189caa0016fa8c32ad0f925729656ba.png

 

Ce ne arați tu în poze e un sistem de transmisie super uzat, bun de aruncat la coș...

E clar că e de când e bicicleta și cred că nici n-a fost vreodată curățat...

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Nope, gresiti amandoi.

 

Latimea lantului, a foilor si pinioanelor e diferita de la 8 viteze si pana la 11, 8 are cele mai late componente si 11 cele mai inguste; e si logic, ca latimea casetei de pinioane e aceeasi si aia e factorul limita. Pinioanele sunt pe 8 viteze, deci late. Angrenajul ala e de 9 sau 10, nu am gasit specificatii. Lantul probabil e pe masura angrenajului. Nu poti sa pui pinioane "mai inguste" decat daca pui de 9 sau 10 viteze, dar iti trebuie alt deraior, in special schimbatorul de pe ghidon.

 

Nu am zis niciodata ca iti trebuie alt angrenaj, am zis ca ori e axul de la pedale ori axul de la angrenaj. Axul de la angrenaj e piesa separata, se prinde in cadru si de ax se prinde angrenajul. Mai ai putin si o sa zici ca ti-am zis sa schimbi bicicleta din cauza jocului in pedale ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, vis-a-vis a spus:

Ești in confuzie totală...

Vinovat :laugh:

Acum 2 ore, vis-a-vis a spus:

Ce ne arați tu în poze e un sistem de transmisie super uzat, bun de aruncat la coș...

E clar că e de când e bicicleta și cred că nici n-a fost vreodată curățat...

Da, iar pt ce e subliniat garantez cu onoarea mea.

 

De când o am tot trosnea / scăpa dar ieșeam atât de rar încât nu mi a prea păsat, știam că tre să rezolv prob la un mom dat.

 

Iată ne după 10 ani in acel punct astăzi :grinbandit:

Acum 12 minute, AdrianB1 a spus:

Latimea lantului, a foilor si pinioanelor e diferita de la 8 viteze si pana la 11, 8 are cele mai late componente si 11 cele mai inguste; e si logic, ca latimea casetei de pinioane e aceeasi si aia e factorul limita. Pinioanele sunt pe 8 viteze, deci late. Angrenajul ala e de 9 sau 10, nu am gasit specificatii. Lantul probabil e pe masura angrenajului. Nu poti sa pui pinioane "mai inguste" decat daca pui de 9 sau 10 viteze, dar iti trebuie alt deraior, in special schimbatorul de pe ghidon.

Tre să citesc de 5 6 ori și nu garantez că înțeleg.

 

Eu nu înțeleg de ce vizibil e așa mare diferență între forma dinților la pinioane vs foaie.

E normal?

Acum 13 minute, AdrianB1 a spus:

Nu am zis niciodata ca iti trebuie alt angrenaj, am zis ca ori e axul de la pedale ori axul de la angrenaj

Poate am înțeles greșit, nu acuz pe nimeni de nimic :)

 

Oficial renunț, o să mă duc la magazin de bici că s prea multe "?" :D

 

Îmi pare rău că în ciuda explicațiilor de aici nu am putut sa o rezolv singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Eu ti-am explicat latimea - grosimea foilor si pinioanelor, latimea interioara a lantului. Forma dintilor e aproximativ aceeasi pentru orice foaie sau pinion uzual, daca arata ciudat e doar din cauza uzurii excesive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

El chiar are latimi amestecate intre foi si pinioane, despre aia vorbea cand zicea narrow si wide. Tu vorbeai despre altceva, aia e greseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

În sfârșit după ceva luni de zile am reușit sa montez chain guide ul ala.

 

A trebuit luat la pila serios ca sa fie mai mult loc, sa aibă mai multe grade de libertate 🙃

 

Înainte sa l pun a sărit lanțul la primul "aer" de maxim 10cm.

Sa vedem dacă mai sare când oi apuca sa testez iar.

 

Mai pot pili la el dacă tot sare sa fie mai "strâmt"

 

DBCD099A-331C-4C2F-B4A2-253BE816648F.jpeg

6695DD9A-A989-40CF-8EB8-CC8D64C53022.jpeg

FA35ED50-4FA7-4A14-8F46-7B5DE412163E.jpeg

6FE283B2-B474-41A0-B0F8-9587B9B47156.jpeg

E616B532-5068-44C7-A045-9A3D596AB14A.jpeg

Dacă aveți sugestii gen sa fie mai în spate, sau mai în fata ziceți mi.

Eu parcă acolo sus spre în fata foii pare ca am văzut puse.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ar interesa sa cumpar rotile astea de pe olx pt bicicleta veche la care mi-a explodat roata.

Mi se pare ceva ciudat la ele, butucii par fara disc dar jantele parca au suprafata de franare vopsita.

Le-o fi vopsit cineva, sau care-i faza cu ele? Exista jante cu suprafata de franare vopsita din fabrica?

mavic.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

La 09.07.2022 la 8:11, AdrianB1 a spus:

Jocul in pedale e in axul pedalelor sau in axul angrenajului? Daca e in axul pedalelor schimbi pedalele, daca e in axul angrenajului probabil e un ax pe patrat sau un Hollowtech II, indiferent care e il schimbi cu totul. Un ax pe patrat era vreo 25 de lei ultima data cand am avut vreunul (acum 10 ani), un Hollowtech era vreo 15 Euro, dar sunt mult mai rezistente si mult mai usor de demontat si schimbat, ala pe patrat e groaznic. In orice caz, jocul ala se remediaza cu schimbat de piese si in Decathlon nu prea ai optiuni de piese bune.

 

Ca tot zici de axul pedalier, cum ungi rulmentii aia? Banuiesc ca ai nevoie de presa ca sa scoti axul pe patrat.

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Axul pe patrat nu e presat in cadru, e insurubat, exista o cheie tubulara pentru ax care iti trebuie. Exista si butuc presat, sunt foarte bune dar mai scumpe si nu merg pe cadrele cu filet. Presa e ca sa demontezi pedala de pe patrat, ala e tappered (nu stiu cum se zice in romana, ceva gen evazat), dar uneori merge si fara presa, dar uneori tai cu flexul.

 

De obicei sunt capsulate, chiar daca le demontezi nu prea ai ce sa gresezi. Oricum sunt ieftine, le schimbi cu totul.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...