calin2006 Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 Salut Poate ma ajuta cineva si pe mine: Am o Yamaha XT 250 de epoca deja. Motorul porneste foarte repede la prima pedala, merge excelent, are forta. Se aude o usoara bataie cred ca in partea superioara, dar nu sunt foarte sigur daca este de acolo sau este prin propagare. Problema e ca bataia se accentueaza dupa ce motorul se incalzeste. Bataia se aude numai la relanti. Am desfacut tot, si nu sunt jocuri, iar urmele de uzura sunt foarte mici, nesperat de mici. Uzura destul de mare este numai la segmenti si culbutorii aveau deschiderea putin mai mare. Nu-mi pot da seama de unde provine bataia. Toate lagarele sunt pe rulmenti si la ambielaj si la axul cu came. Jocuri nu se simt la rece. Nici la bolt. Distributia e buna, lantul neintins, contragreutatea montata corect, cu rotile la semne. Manualul de reparatii pentru Yamaha XT 250 nu l-am gasit niciunde. Poate aveti ceva sfaturi pentru mine. Sunt intr-o localitate mica, nu am service de moto in zona, am lucrat cu un prieten cu experienta in moto in 4 timpi. Va multumesc Revin cu o precizare: bataia se aude cand este scos din viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 4, 2008 Share Postat Mai 4, 2008 SalutPoate ma ajuta cineva si pe mine: Am o Yamaha XT 250 de epoca deja. Motorul porneste foarte repede la prima pedala, merge excelent, are forta. Se aude o usoara bataie cred ca in partea superioara, dar nu sunt foarte sigur daca este de acolo sau este prin propagare. Problema e ca bataia se accentueaza dupa ce motorul se incalzeste. Bataia se aude numai la relanti. Am desfacut tot, si nu sunt jocuri, iar urmele de uzura sunt foarte mici, nesperat de mici. Uzura destul de mare este numai la segmenti si culbutorii aveau deschiderea putin mai mare. Nu-mi pot da seama de unde provine bataia. Toate lagarele sunt pe rulmenti si la ambielaj si la axul cu came. Jocuri nu se simt la rece. Nici la bolt. Distributia e buna, lantul neintins, contragreutatea montata corect, cu rotile la semne. Manualul de reparatii pentru Yamaha XT 250 nu l-am gasit niciunde. Poate aveti ceva sfaturi pentru mine. Sunt intr-o localitate mica, nu am service de moto in zona, am lucrat cu un prieten cu experienta in moto in 4 timpi. Va multumesc Revin cu o precizare: bataia se aude cand este scos din viteza. daca doar tragi ambreiajul dispare? daca e asa ai un joc la coroana de ambreiaj...tre schimbata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin2006 Postat Mai 5, 2008 Autor Share Postat Mai 5, 2008 daca doar tragi ambreiajul dispare?daca e asa ai un joc la coroana de ambreiaj...tre schimbata. Nu dispare daca strangi ambreajul. Jocul piston cilindru pe diametru este de aprox. 0,1 mm. Este posibil ca la acest joc sa bata pistonul in cilindru si totusi sa se auda numai la relanti? Stie cineva unde pot gasi segmenti cu diametrul exterior de 75 mm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 6, 2008 Share Postat Mai 6, 2008 Daca tot desfaci chiulasa verifica/masoara uzura in partea de sus a camasii. Uneori cand camasa este uzata se formeaza un mic prag la capatul superior al cursei segmentilor si daca la un moment dat s-a facut o segmentare, segmentii noi lovesc in buza formata in camasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin2006 Postat Mai 6, 2008 Autor Share Postat Mai 6, 2008 Acum caut segmenti de fi 75. Cred ca merg cei uzati de la Yamaha YFZ 1000. Daca cineva a schimbat si are si de dat de preferinta impreuna cu cilindrul ii multumesc mult de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 verifica atent si ambielaju... daca prinde uzura la mina nu prea iti dai seama si ajunge sa bata putin pistonul in q-lasa..pe marginile pistonului se vede f usor daca loveste... verifica toate uzurile dar cu cartea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin2006 Postat Mai 7, 2008 Autor Share Postat Mai 7, 2008 Merci Manuel, dar nu am cartea. Am tot cautat pe net si nu gasesc pentru xt 250 din anii 1980-1983 sau 1984. Este modelul cu rezervor tip lacrima. Daca are cineva o carte sau un link ar fi perfect. Am masurat uzurile, astfel: uzura la piston pe fusta max. 0,08mm uzura la cilindru max. 0,06 mm Deci uzura pe diametru este de 7 sutimi. Este posibil sa bata pistonul in cilindru si sa se auda doar la relanti? Nu exista urme de lovituri pe piston, doar cateva mici zgarieturi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 Merci Manuel, dar nu am cartea. Am tot cautat pe net si nu gasesc pentru xt 250 din anii 1980-1983 sau 1984. Este modelul cu rezervor tip lacrima. Daca are cineva o carte sau un link ar fi perfect. Am masurat uzurile, astfel: uzura la piston pe fusta max. 0,08mm uzura la cilindru max. 0,06 mm Deci uzura pe diametru este de 7 sutimi. Este posibil sa bata pistonul in cilindru si sa se auda doar la relanti? Nu exista urme de lovituri pe piston, doar cateva mici zgarieturi. ma,nu cumva bataile se aud mai accentuat in decelerare? adica dupa ce turezi moto in gol si isi revine spre relantiu...pe la o anumita turatie,sa zicem 2700. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin2006 Postat Mai 7, 2008 Autor Share Postat Mai 7, 2008 ma,nu cumva bataile se aud mai accentuat in decelerare? adica dupa ce turezi moto in gol si isi revine spre relantiu...pe la o anumita turatie,sa zicem 2700. Este posibil. Cere este cauza potentiala atunci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 (editat) Este posibil.Cere este cauza potentiala atunci? AMBIELAJUL. ia incearca asa:desfa bujia si capacelul acela mic din partea stinga si invirte motorul cu cheia tubulara asaza pistonul in punctul mort superior si invirte motorul stinga -dreapta,repejor, fata de acest punct si daca e ambielajul se aude o cloncaneala . Editat Mai 8, 2008 de Manuel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 Asculta si tu bataia cu stetoscopul sau macar o surubelnita groasa si localizezi zgomotul. Nu zic ca Manuel nu are dreptate, dar poate sunetul pe care il auzi e normal pe XT 250, ar trebui sa compari cu un alt motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 9, 2008 Share Postat Mai 9, 2008 Asculta si tu bataia cu stetoscopul sau macar o surubelnita groasa si localizezi zgomotul.Nu zic ca Manuel nu are dreptate, dar poate sunetul pe care il auzi e normal pe XT 250, ar trebui sa compari cu un alt motor. stai linistit...omu are nevoie de cit mai multe pareri sa poa sa isi repare motoru.. cu toate ca asa pe forum e dificil fara sa auzi motoru... nu cumva a fost umblat pe la distributie sau e lantul asa uzat de o fi sarit de la punct atit numa sa loveasca oleaca supapele de evacuare?...des intilnit la kawasaki. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin2006 Postat Mai 10, 2008 Autor Share Postat Mai 10, 2008 stai linistit...omu are nevoie de cit mai multe pareri sa poa sa isi repare motoru..cu toate ca asa pe forum e dificil fara sa auzi motoru... nu cumva a fost umblat pe la distributie sau e lantul asa uzat de o fi sarit de la punct atit numa sa loveasca oleaca supapele de evacuare?...des intilnit la kawasaki. Nu a fost umblat la distributie. Lantul nu pare uzat dupa cum se prezinta. Distributia nu a fost sarita, totul a fost la semne. Inclusiv contragreutatea. O fi posibil ca bataia sa provina de la bataia pistonului in cilindru, datorata jocului max de 1,6 zecimi pe diametru, cumulat cu uzura groaznica a segmentilor (deschidere 2-2,5 mm) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 10, 2008 Share Postat Mai 10, 2008 Nu a fost umblat la distributie.Lantul nu pare uzat dupa cum se prezinta. Distributia nu a fost sarita, totul a fost la semne. Inclusiv contragreutatea. O fi posibil ca bataia sa provina de la bataia pistonului in cilindru, datorata jocului max de 1,6 zecimi pe diametru, cumulat cu uzura groaznica a segmentilor (deschidere 2-2,5 mm) ? 2.5mm???? Pai acolo sunt 2/3 zecimi nu milimetri! Cred ca ai o super compresie! Din nou 1.6 mm pe diametru este foarte mult,pistonul va bate pe fiecare miscare pe fusta lui! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Mai 11, 2008 Share Postat Mai 11, 2008 Nu a fost umblat la distributie.Lantul nu pare uzat dupa cum se prezinta. Distributia nu a fost sarita, totul a fost la semne. Inclusiv contragreutatea. O fi posibil ca bataia sa provina de la bataia pistonului in cilindru, datorata jocului max de 1,6 zecimi pe diametru, cumulat cu uzura groaznica a segmentilor (deschidere 2-2,5 mm) ? dif maxima cind e nou intre piston si cil parca tre sa fie de max 4 sutimi pe diametru.(bine,e in functie si de motor dar cu aproximatie pe acolo e)...deci calculeaza si tu unde esti... segmentii aia trebuiau schimjbati de mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dubluefect Postat Mai 11, 2008 Share Postat Mai 11, 2008 ai cilindru uzat rau, trebuie sa masori 1n mai multe puncte pt ca sigur e ovalizat. Solutia ar fi sa bucsezi cilindru si sa-l aduci la cota de 73mm cat e original, bagi piston nou de 73.. cu bolt de 19mm (gen DRZ 250 200X la care gasesti sigur piese) sau daca gasesti original si mai bine... PS: 2 mil bucsat 100E piston nou cu segmenti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin2006 Postat Mai 17, 2008 Autor Share Postat Mai 17, 2008 culmea ca avea compresie buna si motorul tragea foarte bine. Uzura pe cilindru nu este mare, masurata in mai multe puncte este intre 2 si 3 sutimi pe raza. Cota originala era 75 mm, si nu gasesc piese. Totusi daca bate fusta pistonului in cilindru, nu trebuia sa se auda tot timpul, nu numai la relanti? Am pus cilindru, piston si segmenti noi, originali, am schimbat chiuloasa si reglat culbutorii si totul este perfect. Totusi era surprinzatoare forta motorului cu acea uzura a setului motor. Multumesc tuturor care au intervenit cu sfaturi, in special lui Manuel. Topic inchis SalutPoate ma ajuta cineva si pe mine: Am o Yamaha XT 250. Motorul porneste foarte repede la prima pedala, merge excelent, are forta. Se aude o usoara bataie cred ca in partea superioara, dar nu sunt foarte sigur daca este de acolo sau este prin propagare. Problema e ca bataia se accentueaza dupa ce motorul se incalzeste. Bataia se aude numai la relanti. Am desfacut tot, si nu sunt jocuri, iar urmele de uzura sunt foarte mici, nesperat de mici. Uzura destul de mare este numai la segmenti si culbutorii aveau deschiderea putin mai mare. Nu-mi pot da seama de unde provine bataia. Toate lagarele sunt pe rulmenti si la ambielaj si la axul cu came. Jocuri nu se simt la rece. Nici la bolt. Distributia e buna, lantul neintins, contragreutatea montata corect, cu rotile la semne. Manualul de reparatii pentru Yamaha XT 250 nu l-am gasit niciunde. Poate aveti ceva sfaturi pentru mine. Sunt intr-o localitate mica, nu am service de moto in zona, am lucrat cu un prieten cu experienta in moto in 4 timpi. Va multumesc Revin cu o precizare: bataia se aude cand este scos din viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.