Sari la conținut

Costuri De Intretinere?


ekkemu
 Share

Postări Recomandate

Intrebarea e cea din titlu. Tinand cont ca sunt cam la fel motocicletele astea doua, sunt curios cum e cu intretinerea? Chiar e adevarat mitul ca japonezele sunt fiabile si usor de intretinut? Adica se aplica si la capitolul hard enduro?

 

Pareri de la oameni experimentati, eventual cu cifre gen: schimb de ulei la X km sau X ore de mers. Baia de ulei este de 1.2 L la KTM, la Yam nu stiu cat e, deci si asta are o relevanta. Plasticele costa mai mult la KTM decat la YAM? Ce alte consumabile sunt ?

 

 

Mersi

Adi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plastice mai scumpe la yamaha, capacitate ulei 1,2 l si la yamaha, un singur filtru de ulei, piese ceva mai scumpe si mai putin disponibile.fun factor mai mare la portocala.fiabilitate similara la amandoua. ciclistica destul de diferita, trebuie sa testezi pentru a vedea ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

preturile pieselor de wr sunt sensibil mai mari fata de ktm.

este adevarat ca in afara de consumabile pe care le gasesti pe stoc la reprezentante, restul vin pe comanda cel mai devreme intr-o saptamana, asta daca alegi bine sursa.(nu recomand sa fie comandate piese prin reprezentante care sunt total neserioase si extrem de neglijente cu comenzile)

yamaha este o motocicleta minunata dar foarte prost reprezentata in romania atat in reteaua de vanzari cat si la service.daca ai sa mergi in show-room la dealerul principal in otopeni ei or sa-ti prezinte la vanzare motociclete noi dar numai ca model 2005, iar daca vrei sa vezi cum arata wr-ul 2008 il vezi numai in cataloage.

cu toate astea daca alegi sa-ti iei un wr ai posibilitatea sa-ti aduci piese din germania foarte repede si ai si cativa mecanici dedicati pe care te poti baza.

inca ceva, daca totusi vrei yamaha nu o cumpara din tara unde preturile sunt de japca, drumul yamaha pana in romania este foarte lung!

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice dealer iti aduce modelul 2008, la dual tours chiar l-am vazut la inceputul anului.

 

si daca vorbim de preturi dati un search pe forumul asta si o sa gasiti niste baieti din mures care rup gura oricarui dealer cu preturile la wr. oare de ce?

Editat de Rebelul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice dealer iti aduce modelul 2008, la dual tours chiar l-am vazut la inceputul anului.

 

si daca vorbim de preturi dati un search pe forumul asta si o sa gasiti niste baieti din mures care rup gura oricarui dealer cu preturile la wr. oare de ce?

 

ce baieti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ma intereseaza si pe mine o chestie pt 450exc.....daca nu faci hard enduro cu el ci ceva mai slabutz ca la inceput si nici nu participi la concurs...cam la cati km trebe schimbat uleiul si filtrele? si inafara de astea ce mai inseamna intretinerea la un exc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..la 8 ore de functionare se schimba uleiul si filtrele in numar de 3..asta se recomanda de oricine..daca nu vrei sa iti calezi motorul ..sau cine stie ce defectiune..

Editat de piti_biker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..la 8 ore de functionare se schimba uleiul si filtrele in numar de 3..asta se recomanda de oricine..daca nu vrei sa iti calezi motorul ..sau cine stie ce defectiune..

 

eu zic ca exagerezi putin. Fabricantul zice sa schimbi la 15 ore. Eu asa schimb. Insa pun pariu ca daca as schimba la 20 - 25 de ore nu ar fi nici o problema. Pe advrider am vazut grasi de americani care schimbau la 520 uleiul si filtrele la 2000 km si mergeau cu ele de 2-3 sezoane fara probleme. Nu e bine nici ca ei. Daca schimbi la 15 ore e perfect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costuri de intretinere la KTM

Kit cu toate filtrele de ulei si garnituri - 80 lei

Ulei motor - 2 litrii recomand Motul - undeva pe la 50 lei litru

Filtru aer -55 lei

Bujie NGK - 20 lei

Cam astea schimb eu la 23 de ore de functionare (media ingtre race si hobby)

 

Kit plasticui - 120 euro

 

Iar o data pe an e bine sa schimbi bucsele de la roti si bascula spate + niste rulmenti + lichidul din furca cu semeringuri cu tot + toate lichidele din motor - (frana, racire, ambreaj) Aceast operatie te costa 300 euro fara manopera (se presupune ca o faci tu acasa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Costuri de intretinere la KTM

Kit cu toate filtrele de ulei si garnituri - 80 lei

Ulei motor - 2 litrii recomand Motul - undeva pe la 50 lei litru

Filtru aer -55 lei

Bujie NGK - 20 lei

Cam astea schimb eu la 23 de ore de functionare (media ingtre race si hobby)

 

Kit plasticui - 120 euro

 

Iar o data pe an e bine sa schimbi bucsele de la roti si bascula spate + niste rulmenti + lichidul din furca cu semeringuri cu tot + toate lichidele din motor - (frana, racire, ambreaj) Aceast operatie te costa 300 euro fara manopera (se presupune ca o faci tu acasa).

 

Nu trebuie sa schimbi bujia si filtrul la fiecare revizie. Bujia merge si un sezon. Filtrul e bine sa fie spalat si dat cu spray special dupa fiecare weekend (sau chiar dupa o zi daca s-a mers mult in praf).

Piesele/consumabilele la ce ai enumerat la revizia anuala nu costa mai mult de 150E.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plastice am vazut setul complet la un magazin in sibiu cu 70 de euro,doar ca e facut prin germania..

 

1 lichid ambreiaj magura 35 lei/merge la 2 schimburi complete..

2 l antigel(I.G.A.T) 19 lei

1 lichid frana (mobil)20 lei

toate bucsile si rulmentii (roti,bascula,etc)nu sar de 100 de euro,chiar mai putin..

filtrele cele 2 de ulei se pot schimba si pe producator si nu depaseste setul 35 de lei.

 

in functie de uzura placute frana fata+spate/80+90 lei(ferodo)

Editat de atillas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
plastice am vazut setul complet la un magazin in sibiu cu 70 de euro,doar ca e facut prin germania..

 

1 lichid ambreiaj magura 35 lei/merge la 2 schimburi complete..

2 l antigel(I.G.A.T) 19 lei

1 lichid frana (mobil)20 lei

toate bucsile si rulmentii (roti,bascula,etc)nu sar de 100 de euro,chiar mai putin..

filtrele cele 2 de ulei se pot schimba si pe producator si nu depaseste setul 35 de lei.

 

in functie de uzura placute frana fata+spate/80+90 lei(ferodo)

 

 

 

ktm-ul are 2 filtre de ulei nu prea inteleg altceva ...

eu am wr 400 si din cate stiu eu este un singur filtru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Intrebarea e cea din titlu. Tinand cont ca sunt cam la fel motocicletele astea doua, sunt curios cum e cu intretinerea? Chiar e adevarat mitul ca japonezele sunt fiabile si usor de intretinut? Adica se aplica si la capitolul hard enduro?

 

Pareri de la oameni experimentati, eventual cu cifre gen: schimb de ulei la X km sau X ore de mers. Baia de ulei este de 1.2 L la KTM, la Yam nu stiu cat e, deci si asta are o relevanta. Plasticele costa mai mult la KTM decat la YAM? Ce alte consumabile sunt ?

 

 

Mersi

Adi

uleiul intre 10-20 ore(depinde foarte mult de stilul de pilotaj) ulei full sintetic OFF Road 4+ 47 lei(1,2 litri), filtru ulei hyflo 30 lei(il schimb odata cu uleiul), bujia NGK 32 lei(2/sezon), plastice EUR 100, foaie+pinion+lant 130 EUR, placute frana gold fren 80 lei/set. manete frana/amreiaj 6 eur, filtru aer twin air 2-3/sezon 56 lei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie sa schimbi bujia si filtrul la fiecare revizie. Bujia merge si un sezon. Filtrul e bine sa fie spalat si dat cu spray special dupa fiecare weekend (sau chiar dupa o zi daca s-a mers mult in praf).

Piesele/consumabilele la ce ai enumerat la revizia anuala nu costa mai mult de 150E.

 

Nu am afirmat asa ceva, am enumerat cateva din piesele pe care trebuie sa le ai in vedere la o revizie.

 

Din lista de 300 de euro am uitat kitul de lant cu pinioane si mansoanele.

Mai pui in calcul si niste garnituri pentru revizie, presupunand ca se verifica starea discurilor de ambreaj.

 

Daca trebuie schimabte kitul de placute de ambreaj cu arcuri cu tot costa in jur de 125 euro pentru modele mai vechi si in jur de 250 pentru modelele 2008 -2009

 

KTM de 4t la modele de 2008 -2009 au un singur filtru de ulei. la modele mai vechi sunt 2 filtre . dar amandou kiturile costa cam la fel de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...