Sari la conținut

ij tuning


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P
4. imi trebuie si mie programul ala pt calcularea lungimii tobelor :banana:

fa-ti mail pe yahu sau pot sa-ti trimit si prin mess! pe dresa aia de gmail mi-a dat eroare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator stress_L&P

la jupiter volanta are si rolul de a sincroniza pistoanele! adica "leaga" ambielajele intre ele! la planeta e mare tare ambielaju'!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trimite-mi si mie te rog schema sau orice alta informatie in legatura cu aprinderea electronica la ij pe armagheddon@walla.com

 

dau si eu o  :drink:

 

merci

 

:laugh:  :(  :baldy:

daca o vrei pe aia la care pastrezi platina pt semnal si ii pui una din aia mica de dacie (solutie foarte buna) vezi ca are metalghost una de vanzare (el a trecut pe magnetou) si vine prin posta si cu schema si indicatii online :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca a trecut pe magnetou nu o poate folosi?

197393[/snapback]

La magnetou de misk nu mai e nevoie, ca ala deja nu mai are platini si nu mai are nimic de protejat. Are nativ aprindere electronica acum :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu era vorba de protejat, era vorba ca face scanteia mai buna! :bounce: mareste tensiunea asa ca aprinderile alea nu sunt numa' pt. platini!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu era vorba de protejat, era vorba ca face scanteia mai buna! :bounce: mareste tensiunea asa ca aprinderile alea nu sunt numa' pt. platini!

198140[/snapback]

Da, face scanteia mai buna taind mai repede decat platinile curentul prin bobina.

In cazul solutiei cu magnetou de minsk are grija cutia aia smechera de toata bucataria asta, deci nu mai are nevoie de aprindere suplimentara

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

totusi de ce nu incearca sa o puna chiar daca are cutia aia smechera? poate imbunatateste scanteia considerabil!!! si o scanteie buna inseamna putere+consum redus! :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

totusi de ce nu incearca sa o puna chiar daca are cutia aia smechera? poate imbunatateste scanteia considerabil!!! si o scanteie buna inseamna putere+consum redus! :crack:

198257[/snapback]

:bounce:

daca ai gandi putin si ai incerca sa intelegi modul de functionare al chestiilor de genul asta ti-ai da seama ca nu are rost

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: sergiu ai legatura!

198874[/snapback]

 

 

bine ma zidule! asa e!

danutza tu ce faci? razi de mine? bineeeeee!  :crack:  :nono:  :crack:  :D

198942[/snapback]

MOAAAAAAAAA cearta domestica :bounce:

@danutza uite, vezi, daca nu te ocupi suficient de om e odihnit dimineata si abereaza pe aici despre aprinderi suplimentare ca il mananca bujia de o scanteie mai tzapanoasa

 

bun, acum partea serioasa, o mica explicatie despre cum functioneaza treburile astea:

- aprinderea tranzistorizata mareste scanteia pt ca reuseste sa taie curentul prin bobina mult mai repede decat o face platina, si la o bobina de inductie normala obtii tensiune mai mare in secundar daca intrerupi mai rapid curentul in primar. Al 2-lea efect benefic e ala ca foloseste platina doar pentru semnal, nu mai trece prin ea curentul de aproximativ 5 A care apare i mod normal ci unul de ordinul 100mA care nu mai distruge comntactele

- aprinderea de minsk nu are platina, are un senzor inductiv si alimenteaza bobina cu un impuls de tensiune mult mai mare (cam 200V banuiesc, ca nu am cum sa masor ar trebui un osciloscop, luat de la bobina - sau 2 bobine la modelele de fabrica - aia cu muuulte spire dinauntru), trnsiunea din secundar aparand datorita raportului de transformare al bobinei de inductie, in cazul asta este de alta constructie, facuta sa lucreze cu impulsuri de tensiune, desi mere si cu din aia clasica e bine sa pui bobinuta originala.

SA legi in circuit ambele treburi ar fi o tampenie pt ca ar trebui sa pui iar baterie si alte prostii(fara de care primma nu functioneaza) si sa iei semnal de la a 2- a printr-un circuit suplimentar, ca sa nu o ataci pe aia cu tensiune prea mare, toate astea ca sa obtii un rezultat mai prost dat de latentele si incompatibilitatile din sistem.

In plus la bujie tre sa ai o scanteie suficienta, nu exagerata, daca vrei ppoti sa obtii acolo lejer peste 100.000V dar asta nu ar face decat sa distruga bujiile, sa proboace detonatii datorita aprinderii amestecului instantaneu in toata masa lui, sa impuste fisele, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

pai si eu ce am spus??? asa e! (am catat shi eu) dar tot vreu scanteie mai buna! poate poti sa-mi dai niste sfaturi in legatura cu asta ca pe mine nu ma intereseaza daca distrug bujiile o data pe luna, vreau sa scot tot ce se poate dintr-un ij, indiferent de metode!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa conectezi o aprindere electronica de minsk cu una de dacie e o tampenie mare de tot si aproape sigur nu o sa mearga sau in cel mai bun caz o sa mearga mai prost decat fiecare in parte.

Totusi daca vrei scanteie mai buna s-ar preta o aprindere CDI cu ridicator de tensiune. Variantele fara ridicator de tensiune care am vazut ca se folosesc la multe japoneze nu cred ca se preteaza la Ij pt ca difera constructia alternatorului ( la japo tensiunea de c.a. debitata de alternator e considerabil mai mare decat cea de la IJ)

 

Prin revistele Tehnium erau o groaza de scheme de CDI dar mie mi-a fost lene sa construiesc una si oricum nu cred ca merita efortul. Aprinderea mea fara platina am facut-o cu tranzistor exact ca cele de dacie. Daca-ti montezi 2 aprinderi de dacie o sa ai o scanteie mai buna si uzura mai mica la platini(la uzura pastilelor ma refer , uzura camelor e aceiasi)

La jupiter cred totusi ca cea mai buna solutie e folosirea unei aprinderi de trabant cu senzori inductivi.

La Ij-urile noi am vazut ca le baga din fabrica aprinderi asemanatoare cu cele de trabant dar la noi nu se gaseste asa ceva.

O aprindere de trabant + un avans centrifugal+ modificari pe la carburatie si eventual tobe ar apropia jupiterul de performantele yamaha rd 350 dar din pacate nu rezista prea mult piesele astea rusesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am eu niste poze cu un senzor inductiv de jupiter 5. Nu e greu de realizat.

@stress daca vrei sa scoti mai mult e timpul sa te gandesti la un avans variabil (cu microprocesor sau centrifugal) Pt varianta mecanica iti merge unul de trab (am studiat unul, greutatile sunt pe cama si pare cel putin la ochi sa se potriveasca pe rotorul de ij, apoi platoul de platine il fixezi cu ceva bride de adaptare si apoi adaugi 2 aprinderi tranzistorizate de dacia)

 

Atata timp cat ai o scanteie suficient de buna, una muult mai buna nu te ajuta deloc, ba chiar poate dauna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stati ca de aici vorbiti cu mine ca eu o sa-l am pe cap (ij-ul) de acum incolo!

1. de unde draq gasesc eu avans de trabant? si daca gasesc intre ce valori oscileaza (ma refer la avans)?

2. ce-s bridele???

3. carburatia se rezolva destul de usor... carburi de RD 350 daca gasesc

4. cu microprocesor... m-ar tenta mai mult! de ce? simplu: nu se deregleaza avansul primar (sau cum dracu' i se spune, stiti voi la ce ma refer... il pui sa porneasca de la valoarea x) pt. ij am observat (de fapt stressu'_ ca un avans bun este intre 2.3 si 3 mm! poate sa faca cineva o asemenea aprindere? platesc bine!

5. piesele se fac! pistoane facute, cilindri facuti (nu mai avem incredere in "pesele" rusesti) aici va pot spune ceva facut pe ij-ul asta si care nush daca intr-adevar foloseste la ceva dar oricum: capul pistonului si chiuloasa se lustruiesc oglinda si se depun arderile mult mai greu! am ciit undeva (nu mai stiu unde) ca ajuta si la regimul termic bazandu-se pe efectul de oglinda :bounce: ... n-am inteles dar poate intelegeti voi!

inca ceva: pe piston, inainte de primul segment se face un sant mic (la strung) care tine acolo ulei si ajuta la ungere!

Editat de danutza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-351-1120897715_thumb.jpgpost-351-1120897735_thumb.jpgpost-351-1120897758_thumb.jpg

danutza uite un senzor original de ij jupiter 5. asta e una din solutiile pe care le poti adopta pentru a nu se mai deregla avansul. A 2-a ar fi o aprindere electronica de trabant, a 3-a ar fi niste senzori facuti de tine pe acelasi principiu.

Pozele sunt de la un proaspat forumist din iasi. La asta tre sa ii faci tu centrala care da scanteie, pe aia de trabantr o iei cu totul. vezi ca am pus poze pe forum cu una, tot la discutiile de aprinderi electronice.

Aia cu avans centrifugal de la trabant o iei de la dezmembrari, tre sa iei platou cu platini si cama. Nu stiu daca curba de avans oferita de ea e exact ce trebuie la ij, dar pana nu incerci nu ai cum sa afli. Oricum are mari sanse sa mearga.

Aprinderea cu microprocesor calculeaza ea momentul scanteii in functie de semnalul primit de la un senzor (platina, senzor inductiv, traductor hall) Practic face acelasi lucru cu aia cu avans centrifugal si in plus poate lucra cu senzori electronici si ii poti stabili tu printr-un programel ce curba de avans vrei (vb aici de schama pt xt pt care ai linkuri pe aici)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc zidu' dar am niste intrebari:

1. daca ala e senzorul original de ij nu se gaseste si "cutia minune" de cumparat? (si eu si stressu' suntem paraleli cu electronica) si daca gasesc asa ceva pot sa-i pun si aprinderile tranzistorizate? (nu vad de ce nu dar intreb si eu) jupiteru' asta nou are si avans centrifugal?

2. aia de trabi tre' s-o analizez prin targ, poate merge si poate aflu si valorile min/max ale avansului oferit de acest tip de aprindere

3. dak 1 si 2 nu merg poate face cineva o aprindere cu microprocesor? repet: platesc bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...