Sari la conținut

ij tuning


Vizitator stress_L&P
 Share

Postări Recomandate

multumesc zidu' dar am niste intrebari:

1. daca ala e senzorul original de ij nu se gaseste si "cutia minune" de cumparat? (si eu si stressu' suntem paraleli cu electronica) si daca gasesc asa ceva pot sa-i pun si aprinderile tranzistorizate? (nu vad de ce nu dar intreb si eu) jupiteru' asta nou are si avans centrifugal?

Tipul de la care am pozele e din iasi, a zis ca a intrebat la rusi despre cutia minune si aia nu au vazut asa ceva pana acum. El avea un montaj facut de cineva care functiona impreuna cu senzorul. Si nu, nu mai are rost sa pui aprinderile tranzistorizate si nici nu merg doar cu senzorul.

 

2. aia de trabi tre' s-o analizez prin targ, poate merge si poate aflu si valorile min/max ale avansului oferit de acest tip de aprindere

eu zic sa o cumperi si sa vezi daca mere. cred ca are mihaiachi de aici de pe forum. el e trabantist de frunte. Si tot el cred ca te poate ajuta sa gasesti una electronica completa

 

3. dak 1 si 2 nu merg poate face cineva o aprindere cu microprocesor? repet: platesc bine!

Sunt destui electronisti pe aici care ar putea.......

 

 

Oricum ideea e:

- daca vrei sa nu ai belele folosesti aprindere cu senzori, sau aprinderi tranzistorizate + platou de platini.

- daca vrei performanta, dar cu un risc de defectare mai mare folosesti o solutie cu avans variabil (centrifugal sau cu microprocesor)

Sau iei un motor de rd350. Am vazut motor+roata spate sub 10 mil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un sistem de aprindere cu avans variabil functie de turatie , cu procesor, vreau sa-mi fac eu la Ij-ul monocilindric.

Prima parte am facut-o deja, am renuntat la platina si mi-am facut o aprindere bazata pe senzor optic (din capace de pix , led si fotodioda)

Acum am 2 mari dileme:

1) cam ce curba de avans ar trebui sa folosesc? (eu ma gandeam la ceva de genu o variatie liniara intre 2mm pt pornire si vreo 5.5-6mm pt turatia maxima, da nu stiu daca e solutia optima; am niste grafice cu avansu centrifugal de dacie si lada si ambele au variatie liniara, cel putin teoretic)

2) in ce pozitie a pistonului ar trebui sa emit semnalul catre microcontroler care-mi calculeaza intarzierea pana la comanda scanteii?; in functie de pozitie ar trebui scoasa si o formula care sa calculeze avansul din mm in intarzieri pe care sa le execute microcontrolerul dintr-o harta, in functie de turatie.

 

Momentan posed 2 microcontrolere atmega32 (in capsule diferite), stiu ca sunt prea performante pt sistemul de aprindere(ar merge cu unele mult mai simple) dar daca tot le am poate pe langa sis de aprindere mai bag si alte functii gen voltmetru cu leduri , turometru etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ binox Lucrezi mult mai bine daca gandesti avansul in grade si nu in milimetri din cursa pistonului.

Eu zic sa experimentezi cu o vaietate de curbe si sa vezi unde ai cele mai bune performante si nu ai detonatii deloc.

La fel, stabilesti o turatie maxima la care ai avans maxim si intarziere zero. Nu e obligatoriu sa fie reale, e posibil ca motorul sa nu functionese acolo niciodata. de acolo stabilesti curba pana la turatia de pornire (nu ralanty) la care ai intarziere maxima si deci avans minim. Pentru asta stabilessti empiric un avans la care porneste impecabil si il transformi in grade fata de pms cu ajutorul unui raportor.

Atentie, deplasarea pistonului nu variaza liniar cu deplasarea unghiulara a unui punct e pe axul ambielajului (in jurul pms ai deplasare liniara minima si deplasare unghiulara maxima, de aia ai avea rezolutie mai mare pe unghiuri, si curbele care le ai du de la dacia si restul sunt date tot in grade functie de truratie. in plus faci citirea tot in unghiuri, nu in mm de cursa :bounce: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul sincer citesc si nu imi vine sa cred catte chinui binox.Te-am mai vazut pe la zid :crack:

Iar pe tine zidule prin Etrusco :crack:

O intrebare cand modifici un motor in halul asta e : "merita?"

199698[/snapback]

Da, daca modificarile sunt facute pt cresterea fiabilitatii.

NU daca ceea ce urmaresti e cresterea performantelor (nu ai un punct de plecarem, nu ai cum sa ceri mai mult de la aliajele alea, cu un motor tunat risti sa ramai in drum).

Au fost ijuri de fabrica de 32 si de 40 de cai dar in numar foarte mic si erau monopiston :bounce: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul sincer citesc si nu imi vine sa cred catte chinui binox.Te-am mai vazut pe la zid

Iar pe tine zidule prin Etrusco 

O intrebare cand modifici un motor in halul asta e : "merita?"

 

Eu nu ma chinui ca sa fac din Ij japoneza sau avion, stiu ca nu rezista dpdv mecanic, dar fiind proaspat inginer electronist mai exersez si eu niste chestii.

Stiu ca nu se merita un Ij cu procesor, dar daca tot il am de ce sa nu incerc, mai ales ca mai invat niste lucruri.

In schimb aprinderea simpla fara platina, aia cred ca merita efortul si banii pana in 300.000 Am deja cel putin 1500km de cand n-am mai reglat avansul, ultimii 700km, i-am facut saptamana asta la drum lung cu pasager si singura problema tehnica pe care am avut-o a fost ruperea cablului de ambreiaj, da asta se poate intampla si la o japoneza.

Pana strang bani de o japo la care sa nu mai mesteresc atat, mai trag de Ij-ul asta cat o mai merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma face cineva o aprindere alectronica cu avans centrifugal???

200221[/snapback]

Mergi la un loc cu piese de trabant sh si ia un platou cu platini si o cama cu centrifuga. Daca le infici pe alternatorul de ij ai facut deja primul pas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

iata ce am gasit pe un alt site:

 

In vitan duminica vine un mos cu aprinderi electronice facute de el.Am vorbit cu el.E bazat rau tipu(electronist batran).Face aprinderi pt.platina simple si face si cu traductor Hall.Are autorizatie de fabricare.Face si pentru moto cu adapatre pt. senzor hall pt. unu sau mai multi cilindrii.Le si monteaza.Alea simple cu pastrarea platinii sunt 350.000/buc iar alea cu traductor 850.000/buc.I-am luat nr de tel:HUTANU IOAN 021/6864945; 0724630663.

SPER SA VA FIE DE FOLOS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IDEE: cred ca s-ar putea varia proportia ulei/benzina folosind un sistem de pe scuterele mai destepte :kick: (stie cineva cum functioneaza ?) in functie de temperatura motorului. Adica un senzor de tempreatura (termocuplu sau un termistor ) pe chiulasa sa comande cresterea proportiei de ulei din benzina cind se incalzeste motorul...

Ar fi o problema daca se opreste motorul cind e fierbinte si la pornire cind e rece benzina din carburator are foarte mult ulei :ok:

Cel putin la drum lung motorul ar functiona la temperatura aproape constanta, cam greu sa gripezi motorul + ca nu te murdaresti de ulei de fiecare data cind ii pui benzina :birthday:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+ ca daca se strica dispozitivul minune sigur calezi motorul, ca oricum nu ai cum sa-ti dai seama ca nu mai baga ulei. decat poate sa-ti bagi indicator de temperatura pe bord. dar daca se strica si ala?

 

orice dispozitiv adaugat motorului ii micsoreaza fiabilitatea! ca sa zic asa, fiabilitatile sunt subunitare si se inmultesc intre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

mai bine oloi in benzina! intr-adevar o pompa i-ar spori performantele dar daca se strica te-ai cacao in el de motor! mai bine mergi cu 100 (ma refer in special la ragaliile mele) si n-ai probleme si daca ai nevoie vreodata (cine stie cum) sa-i dai 140 ii dai... asta tot la ragaliile mele ma refer! :birthday:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

revenim: face careva aprindere electronica cu avans centrifugal comandat de microprocesor sau nu??? reamintesc ca platesc bineeeeee! am eu o boala si vreau sa fac ceva dintr-un ij, nu ma intereseaza fiabilitatea, doar performanta! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca montezi aprindere tranzistoriala (platinile ramin)si dai peste 4000 ture la motor o sa observi ca are un alt zgomot (aprinderea este continua aproape)

Motorul se incinge destul de tare daca este cald afara (concluzia calare)

E super buna aprinderea tranzistoriala (eu o folosesc) dar tot 100 km ora este indicat la un motor de genul asta

 

Daca vrei performante si zici ca platesti bine

(Vinde IJ-ul si pune diferenta si ea un FZR ceva mai vechi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu vreau fzr, de fapt o sa-mi iau un motor nou la anu' cand o sa ma intorc in tara! ideea era ca vreau eu sa vad ce se poate scoate dintr-un ij! simpla curiozitate! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

exact! erau monocilindre, un jupiter de ce nu ar putea??? offf! si oricum il fac de 400 (puuutintica rabdare, in 3 zile imi vin cilindrii, chiuloasele si pistoanele! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
na stressule tio vint piesele? leai montat? zii si mie cum ii, ce ai schimbat ca vreau si etz-ul meu so fac de 300:d

222654[/snapback]

 

si tu ai o simpla curiozitate sa vezi unde pot ajunge performantzele mz-ului? :blbl:

 

parerea mea e ca strici bunatate de motor nemtzesc :D ... ma rog, parerea mea

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io nu vad dece as strica dak o maresc cilindrea la 300, nui o modificare asa de mare, si dak ii adevarat fiabilitatea ligendara a mz-urilor, ar trebui sa reziste ambielaju si ambreiaju la o crestere de vreo 4-5 CP

Editat de pepsi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...