Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator MosRahao

ce sa mai spun... sunt foarte incantat, ca un copil. si imi rade toata mutra acum, cand scriu... nici nu stiu ce sa scriu... jos palaria in fata ta! de-abia astept sa te cunosc si sa udam (mai exact sa scaldam) motocicleta, asa cum se cuvine si cum merita asa o rusoaica tzeapana!

 

si ai scris extraordinar de frumos! :hug: mult, mult respect si toate in viata sa le ai pe masura inimii tale mari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ÂŞi bbrrr în ogradă cu ea. Tata, semi-beat... deja pusese mîna pe par, sticlă Âşi brichetă: "Alt cîcat ni-ai adus în ogradă ghiavole???" "STAI BRE CĂ NU-I A MEA!!!!" =))

 

.... :crack: .... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incepand cu pretul motocicletei poate reusesti sa ne tii la curent si cu cheltuielile pregatitoare, asa poate ne dam si noi seama cam cat ar costa toata aventura.

 

Sa stapanesti sanatos IJ-ul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

poate reusesti sa ne tii la curent si cu cheltuielile pregatitoare, asa poate ne dam si noi seama cam cat ar costa toata aventura.

 

bineinteles! o idee f buna. am sa fac asta, sper sa fie de folos si altora. multumesc pt urarile de bine si sustinere!

 

offtopic: nu vreau motocicletă peste 400 cmc. Le consider ca pe autoturismele de peste 2000 cmc: prea mari pentru ce ai nevoie.

 

si eu sunt cam "taliban" in ce priveste automobilele mari... si semi-offtopic, ia uite, si asta tot in 2 timpi:

 

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Am comandat azi de undeva o aprindere (mai bine că nu trebuie să le descopletez pe ale mele), a costat o groază de bani - vreo 20 de lei :laugh: , senzor este, să confecționez Âşi-o bucÂşă, Âşi-apoi ai plici-plici electronic... :)

 

Ieri am fost de serviciu, azi am dormit cam toată ziua, n-am apucat să mă trag. Dar sîmbătă-duminică dacă vremea permite, recuperez eu :)

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

ai plici-plici electronic... :)

 

suuper! si de-abia astept sa ai vreme buna si timp si chef sa dai o tura mai consistenta cu ea :cheers:

 

intre timp, io tocesc youtubele, vizionand ij-uri planeta 5 in actiune... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Hopa henț! Schumi, din schema ta nu înțeleg 2 lucruri: 1: pistonul ar trebui să închidă fanta de admisie 2: de ce circulă gazele după evacuare Âşi înapoi o parte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. in animatia mea motorasul are admisie pe carter si nu clasic pe cilindru,

2. orice motor in 2t aspira o parte din gaze sa le rearda, de ce crezi ca este asa importanta toba la motoarele in 2t, de aceea motoarele de cross in 2t au asa numitul cimpoi, pentru a tine gazele cat mai calde pentru performante mai bune

sper ca te-am lamurit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

nu-l mai speria paule sa invete cutiile de viteza, ca la ij sunt foarte rezistente, nu se strica ele asa usor :peace:

 

nu ma sperie si dealtfel cred ca va trebui sa invat si despre ele cate ceva; chiar mai mult; ca la nivel de principiu, stiu cum functioneaza insa practic... nu.

cat despre motorul in 2T: am avut onoarea si deosebita bucurie sa am o Mini-Mobra si o Vespa, cunosc principiul 2T (dar ele au ambreiaj centrifugal) si am mai si surubarit putin dar superficial...

 

deci orice info, de-acum, nu ma mai sperie: am pornit la drum si decizia e luata. cu Planeta, spre Nord!

 

Multumesc mult si nici nu stii cat de mult conteaza pt. mine participarea voastra! Respect!

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Am văzut Âşi m-am lămurit. "Cimpoiul" credeam că e toba de detentă...

ambreiaj centrifugal

 

...Âşi zici că nu Âştii nimica, eh? :)

la Planeta ai ambreiaj "multidisc umed", adica o intercalare de x plăci (maistor Pedros să ne spună valoarea lu' x) care jumătate din ele, pe exterior sunt antrenate de ambielaj prin lanțul primar iar cealaltă jumătate pe interior antrenează arborele primar al cutiei. Sunt presate să stea lipite de o placă cu arcuri.

Cel puțin aÂşa e la Jawa, dacă diferă la Ij, tot maistor Pedros să ne spună.

 

adică

 

|abababab<-arc

 

a- antrenate de ambielaj

b- antrenează arborele

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@schumydan a exemplificat , relativ, corect modul de functionare al motoarelor 2T, al comunistelor. In functie de grosimea placutelor de textolit, IJ Planeta 5 poate avea 5 sau 6 buc. Cantitatea de ulei din cutie este de 1 litru la fel ca la IJ Jupiter.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

No amu cind il aduci acasa sa incepi antrenamentul :bounce: de acomodare :crack:

 

Pai planul A e ca in aprox 15 dec sa-l aduc acasa (daca vremea o sa ma lase). Intre timp, daca vremea si timpul ii permite, Vulpoiu o sa-i mestereasca noua aprindere. Oricum, indiferent de vreme pe cca 15 voi merge la Husi, pentru finalizarea tranzactiei cu omu`, cu proprietarul. Ocazie cu care macar putin ma dau si io cu IJ-ul si apoi impreuna cu Vulpoiul ne dam si noi la ceva beri...

 

Sa udam jivina cum se cuvine!

 

Planul B e ca daca vremea se strica dramatic, motocicleta va ramane la Vulpoiul pan` la primavara.

 

 

Dupa aducerea acasa, mi-ar face placere sa turnam impreuna ceva beri, am sa va invit la momentul potrivit, pe toti bineinteles, spre celebrarea intrarii mele in randurile "comunistilor"... :banana:

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Da...

M-am înghețat de bună voie azi. La tură lungă :) :moto:

Am alimentat cu vreo 6 litri, pe lîngă ceilalți cam trei Âşi ceva cîți erau. ÂŞi nu mise pare să fi consumat foarte mult, deÂşi am tras la maxim de accelerație

Lăsăm la o parte faptul că... să mă balig în casca mea, e bună, dar intră curentul la ochi de ....

 

Culmea, m-am acomodat repede cu ataÂşul. Am reuÂşit să nu agăț nimic :laugh:

Observații sincere: înafară de faptele recunoscute că ataÂşul trage dreapta Âşi tot trebuie să te înclini chiar dacă, vorbind la obiect, observăm că trebuie mutată janta față. OBLIGATORIU! Oscilează de rupe. O să încerc să pun janta de la ataÂş, să vedem ce diferență face.

Însă, chiar Âşi aÂşa pe platină, are aprindere la sfert, cum am spus. Merge de rupe, nu țăcăne nu detonează.

Îi trebuie musai schimbat cablul de ambreiaj, apoi văzut dacă asta era cauza sau trebuie schimbate Âşi plăcile. DeÂşi nu cred. Ambreiajul semi-automat nu schimbă impecabil... însă la schimbarea cu maneta, se comportă bine. Ceva imperfecțiuni cu a treia, probabil sincron necesar de schimbat. La schimbare gentilă, toate treptele răspund bine.

La ambielaj din cîte cunosc eu, nu am sesizat bătăi.

La drum întins, nu trece de 70 nici la vale. ÂŞi la urcare, neapărat a treia, nu reuÂşeÂşte cu brio cu a patra. Trage, dar mai bună a treia (sper că Âştii că are doar patru trepte?)

Suspensia de sub dos, e în stare foarte bună.

Suspensia față trebuie revizuită, cred completare cu ulei. AtaÂşul, contrar primelor aparențe, e bun aÂşa. Mai ales cînd îl încarci.

Frînele sunt impecabile. Poate cea față puțin-puțin strînsă.

Luminile, cum am spus, impecabile. Nu am măsurat încărcarea că aparatul meu de măsură face figuri, trebuie să-l desfac.

 

În rest... recomand s-o mai supui testelor băieților din BucureÂşti, însă garantez eu că ajungi la BucuureÂşti. Atît doar că nu foarte repede, Âşi mai ales pe vremea asta..... nu Âştiu ce curaj ai. Sau echipament.

Hai primăvară hai...

 

A, Âşi era să uit, am schimbat uleiul în cutie. I-am pus asta, eu zic că e bun 20111124121421.th.jpg

Editat de VULPOIU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Acu îmi spui ? :rusinica: :rusinica: :rusinica:

Păi io cu jupiteru... cunoscînd sistemul... de-aia mergea aproape impecabil cu ambreiajul de manetă...

 

Bun măcar că nu i-am spart cutia omului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...