Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

Vizitator MosRahao

Singura optiune ieftina si pe care te poti baza este IJ Planeta 5 cu atas, UITA de Dnepr sau Ural.

 

 

da, sunt. tocmai am citit ce spui. a mai zis cineva de Planeta 5, tot asa. dar ce anume o face sa fie mai fiabila decat dnepr sau ural? Esti sigur ca preturile de care zici sunt o estimare realista pentru o mobra buna?

 

Daca tot vrei s-o comiti c-o rusoaica fa-o c-o Planeta 5 cu aprindere Gotronic.

 

aceleasi intrebari si pt. TM06UFO, daca se poate...

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Simplitatea constructiva o face mai buna si faptul dovedit(noua,posesorilor) ca poate functiona cu uzuri MARI. Nu functioneaza functioneaza fara probleme 10 ani dar atunci cand are o problema, continua sa functioneze si tu ai nevoie de lucrul asta.

 

Legat de preturi:

 

Caz 1 10 milioane mobra + 4 milioane mecanic + 7 milioane piesele = 21 milioane

 

Caz 2 20-25 milioane un IJ care arata bine, despre care proprietarul iti spune ca este bun + 3 milioane mecanic (desfacut) + 0 nevoie de piese(improbabil) = 23-28 de milioane

 

 

 

Fa-ti un bine si cumpara motocicleta dintr-un sat, vei avea ocazia sa cumperi cu 10-12 milioane acelasi lucru care pe bikeshop sau forum costa 20.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiabil este cu siguranta un planeta5 dar parca -mi aduc aminte de bancul ala cu vaca omului sarac "iauite bai frate acu' cand am invatato sa nu mai manance a murit" Sa inteleg ca te bate gandul la nipru dar de care mt16 sau mt11? sau 10,9

Editat de lantz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

planeta 5 este o motocicleta care dupa cum a spus andrei poate sa mearga cu uzuri mari, treaba mai pacatoasa la ele este incarcarea dar se poate rezolva definitiv cu punte si releu de dacie, eu am facut sezonul asta aprox 4000 km cu planeta mea, probleme am avut 2: am facut o pana pe spate ca se rosese camera si am pierdut pedala de schimbator :rusinica:

daca ii pui aprindere gotronic uiti sa mai umbli la platina, dar dupa cum au mai spus si antevorbitorii mei, trebuie sa mergi cel putin un sezon cu ea ca sa ii deprinzi toate chichitele si reglajele, eu am mers solo cu ea, dar atasul este in lucru :moto:

 

domnu pedro ai cuvantul :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit acum ceva ani in urma un articol Motolife, in care o persoana a ajuns cu niprul pana in Finlanda daca nu ma insel fara nici o problema....deci se poate...si parca si Basty a facut ceva calatorii destul de lungi, tot cu nipru'!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand eu iti urez MULT SUCCES in ce ti-ai propus, sa te intorci cu bine si sa ne delectezi cu zeci de poze!! :wave:

 

In al doilea rand o sa-mi dau si eu cu parerea, nu e un sfat, orice sfat implica responsabilitate si cunostinte iar eu pe 2 roti nu am atat de multa experienta, in schimb avand la activ mai multe drumuri Bucuresti-Germania cu Dacia 1300, Oltcit si in martie anul asta cu Dacia 1100 pe care o poti vedea si aici pe forum(am vandut-o in Munchen),pot sa-ti spun de ce as alege varianta unei motociclete fiabile, putand in felul asta sa ma bucur de peisaj, locuri noi, oamenii pe care-i intalnesc etc.: traseul pe care ti l-ai ales va fi in tari unde infrastructura este incomparabila cu ce ai intalnit pana acum in pelegrinarile tale, iti respect si mai ales iti apreciez romantismul si poezia cu care insotesti fiecare kilometru parcurs dar crede-ma ca atunci cand vei avea o problema tehnica mai catre apusul soarelui, cu perspectiva de a innopta in camp sau cand vor fi ore, poate zile de ploaie torentiala si tu va trebui sa mesteresti la motor mai devreme sau mai tarziu vei ajunge cu nervii precum ciobanul care,altfel si el isi iubea mioarele"...si cand vine cate-o ploaie imi bag _ula in ea de oaie!..."

 

Banuiesc ca nu vei merge pe autostrazi prea mult, farmecul locurilor noi e pe nationale, gandeste-te cum rezolvi "n" situatii ce pot sa apara la 20 km.de o localitate sau la 100!!

 

Daca vrei sa dovedesti ca ai nervii tari, INSOARA-TE!!! :baldy: :

 

Glumesc... :

 

Pana la urma, tu vrei sa parcurgi un traseu foarte interesant, am fost in Helsinki, in 2 zile ai vazut cam ce e de vazut pe acolo, Finlanda ca tara e extraordinara dar orice problema aparuta pe acolo te va costa crancen de mult sa o rezolvi! Tallin e de poveste, o Sighisoara de zece ori mai mare, mai departe nu stiu la rusi ce si cum, ca in afara de Travel Channel alte informatii nu pot sa-ti dau!

 

Tu ai putut sa te bucuri de drum si farmecul lui pana acum fiindca ai mers fara grija motocicletei, asta e cel mai deranjant la aproape toate comunistele, sunt imprevizibile!! Ai multe topicuri cu useri care au investit dragoste, pasiune, cunostinte si multi bani in ele si totusi multi dintre ei sunt mai degraba posesori si mai putin utilizatori de astfel de motoare!!

 

Si mie imi plac mult comunistele pentru ca sunt parte din copilaria si adolescenta mea, eu fiind nascut in 1972, dar imi place sa mesteresc la ele pe la vreun amic, iar cand va fi sa-mi iau, FOARTE CURAND(prietenii stu ce si de ce...) o sa-mi iau Jawa 350 TS, oameni cu vechi state in ale motociclismului sfatuindu-ma sa aleg intre Jawa si MZ ETZ pentru ce-mi trebuie mie, anume naveta zilnica!

 

In incheiere iti exemplific cu cateva poze din Helsinki, partea frumoasa :bounce: si cateva poze din ultima mea cursa de acum 2 saptamani, cand toata poezia, farmecul zonei(Franta Annecy-St.Tropez, Elvetia, Germania etc.) s-au dus in..._ula mea cand am avut 2 explozii(apropo, cate jdemii de pene trebuie sa fi pregatit sa ai pe drumurile lor ca-n

palma?! :angryfire: ...), mi s-a spart placa de presiune, ni s-a rupt sufa de 2 ori, geamurile electrice au ramas blocate pe jumatate deschise si sirocoul mi s-a stricat inca de la Szeged??!!!

 

Cel mai intelept dupa parerea mea ar fi sa-ti iei motorul cu atas pe care ti-l doresti, sa-l inveti surub cu surub avand o baza tehnica deja asimilata a motoarelor in 2 timpi si in particular cartea tehnica a modelului respectiv, apoi sa-ti propui un traseu de poveste prin tara noastra superba, gen Bucovina-Maramures-Ardeal, cu puncte de asistenta pe care deja sa le stii(si cand zic puncte inteleg useri care stau in zona si te pot ajuta cu sfaturi-piese-cazare) si pentru "extern" sa mergi cu ce motor mic dar decent iti place tie, in felul asta si consumul si toate costurile pentru calatoriile peste granita sunt previzibile si usor de estimat din punct de vedere financiar!

 

Scuze pentru postul lung!

 

Weekend placut tuturor!!

post-52815-0-52762200-1321631286_thumb.jpg

post-52815-0-22042000-1321631306_thumb.jpg

post-52815-0-23193500-1321631327_thumb.jpg

post-52815-0-76233800-1321631374_thumb.jpg

post-52815-0-60121000-1321631387_thumb.jpg

post-52815-0-25966100-1321631452_thumb.jpg

post-52815-0-38666000-1321631467_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Am urmărit cu atenție, dar fără să mă bag în seamă. Pînă acum cînd consider că am ceva de spus:

 

Dacă nu ai cunoÂştințe de mecanică, nici măcar cum funcționează un motor, ... cam greu. AÂşa că în loc să te arunci direct la Nipre - grele, cam complicate Âşi buboase (cu un singur avataj (sau nu?) transmisia pe cardan)- o poți lua mai de la "bază", cu un motor monocilindric, în doi timpi. Excepțională ideea unei Planete cu ataÂş (că o vrei într-una sau două evacuări... astea-s detalii, sau mai bine zis doar.. fluturaÂşi de-ai mei). Cum s-a spus, o aprindere electronică, ulei, petice de roată Âşi.... salut.

Dacă aÂş fi mai aproape ți-aÂş "dona" operațiunile de revizie/montaj pe partea electrică. Adică montajul senzorului+bucÂşei Âşi aprinderii pe bobină, apoi revizia cu măsurarea Âşi toate celelalte necesare la alternator, obligatoriu înlocuirea punții diode mari+mici Âşi releului de încărcare. ÂŞi funcționarea ireproÂşabilă a contactului general, comenzilor de pe ghidon, a luminilor toate Âşi starea ireproÂşabilă a izolației conductorilor.

Însă, logic, este recomandabil, ba chiar obligatoriu să iei la tine un releu de încărcare (îți pot monta un voltmetru minuscul pe rezervor care să îți arate instant tensiunea pe instalație deci Âşi (mal)funcționarea, becuri de toate felurile (astea, ca Âşi uleiul de amestec, le vei găsi Âşi în benzinării serioase), două seturi de segmenți, în rest, da, dacă ai loc, un acumulator auto (să zicem 65 Ah. Acesta nu va putea fi încărcat de la alternatorul motocuicletei în nici un caz din cauza capacității sale Âşi a curentului prea mic debitat) pe care să-l ai în rezervă.

De ce pun accent pe partea electrică? Pentru că e cea mai scîrboasă atunci cînd pleci la drum lung cu capul înainte fără să Âştii prea multe. Însă REPARABILE. Că dacă e să crape ceva în cutie... deja vorbim de belele mari, vitale pentru drumul tău Âşi aproape imposibil remediabile.

Scule o să trebuiască să-ți iei. Levier, cheie reglabilă (posibil franceză medie), patent bun, Âşurubelniță reversibilă, petece instant de cameră (îți recomand călduros! nu tubeless!), ceva cabluri.

Dacă stăm bine să ne gîndim, la cîte ai de luat, probabil încap toate sub scaunul din ataÂş. Îți rămâne loc suficient pentru cort/haine/mîncare/undiță :laugh:

În rest, înainte de a pleca, o revizie a utilajului cap-coadă: furcă: telescoape, prindere roată, rulmenți în cadru; motor - mult de povestit; suspensie spate; prindere ataÂş; roți drepte; rulmenții toți.

La astea cred că o să te găsească co-forumiÂşti din bucureÂşti să te ajute, cu entuziasm chiar.

 

Este dificil, dar nu imposibil. ÎțÂşi urez călduros SUCCES!, Âşi regret că nu am fondurile Âşi timpul necesar pentru a te însoți. Pentru că de Vest, sunt sătul; însă estul.... mă atrage ca Amazonul pe conqistadori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca se poate si nu te deranjeaza, spune si aici povestea cu omologarea atasului ca sigur sunt destui care vor sa faca asta, eu sunt unul dintre ei, daca nu te rog da-mi un pm cu povestea

multumesc

-probabil ca s-a rezolvat in stil romanesc, altfel nu vad misterul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-probabil ca s-a rezolvat in stil romanesc, altfel nu vad misterul !

se poate rezolva in stil traditional si legal dar cei de pe la RAR nu vor sau nu stiu sa faca autentificari pt moto cu atas, decat pt cele care au fost prevazute cu asa ceva

intelegi?

stiu ca trebuie un inginer sau ceva de genu care se ocupa numai cu asa ceva dar cred ca la multe unitati le lipseste cu desavarsire asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Am recitit cu atentie tot ce mi-a scris fiecare si va multumesc mult, in special celor ce imi ofera o mana concreta de ajutor. Cu totii sunteti oameni de isprava si apreciez mult ca v-ati facut timp sa imi dati sfaturi sau idei. :cheers: Dupa tot ce am citit pana acum, impresia ce mi-am format-o, legata de posibila mea calatorie cu o moto cu atas ruseasca e cam asa:

 

1. In topul "candidatelor" s-ar afla IJ Planeta 5. Urmeaza apoi Ural si dupa multe locuri libere, Dnepr.

*** nu am gasit de vanzare nici o IJ Planeta 5 si nici un Ural. Cu Nipru insa sunt multe variante.

 

2. Cu oricare dintre ele, e musai sa plec la drum avand cunostinte temeinice de mecanica si cunoscand indeaproape propriul exemplar.

*** se pare ca doar o primavara de mers prin jur nu e suficient; daca pe o scara de la 1 la 5 (ca sa notam ruseste) cunostintele mele tehnice ar fi la 1,5 sau 2, pentru a merge cu o asemenea moto o luna de zile si 6 mii de km e nevoie sa am cunostinte de minim nota 4. Nu este realist sa cred ca voi avansa intr-o primavara mai mult de nota 3 - insuficient.

 

3. O moto relativ buna, inclusiv reparatii capitale si manopera celui ce o pune la punct nu ar depasi 1.000 - maxim 1.500 de euro inclusiv piese de schimb de rezerva.

*** Insa nici asa nu exista nici o garantie ca va rezista la acest drum fara reparatii majore pe parcurs si nenumarate reglaje si ajustari pe drum, sansele de a se strica fiind foarte mari, datorita: pieselor de schimb de proasta calitate, datorita executiei generale defectuoase a motocicletei si datorita altor numeroase hibe de proiectare si mai ales executie a acestor motociclete.

 

4. Consumul de 7-8 % sau chiar mai mare si o viteza de deplasare de cca 70-80 km/h.

*** aici n-ar fi o drama, partea descurajatoare este insa ca datorita unor dereglari imprevizibile, diverse si de neevitat, consumul poate sa urce enorm iar pauzele datorate reparatiilor vor reduce mult nr. de km parcursi zilnic, asa ca o luna de zile pentru un drum de 6.000 de km poate fi un timp insuficient.

 

5. Implicatiile financiare: se pare ca e imposibil sa prevezi un buget alocat calatoriei, datorita iminentelor probleme tehnice.

*** datorita unor zile de asteptare in vremea reparatiilor (cazare aferenta, mancare, bautura), manopera (presupunand ca plec cu toate piesele posibile de schimb la mine) bugetul nu poate fi prevazut.

 

Asadar, inclin sa dau dreptate celor ce nu considera posibila o astfel de calatorie. Este evident din tot ce povestiti ca totul se poate transforma in chin, nervi si resurse risipite aiurea, de bani si de timp. Fara doar si poate insa ca o calatorie cu moto cu atas este posibila dar cu cel putin doua amendamente: 1. riderul sa fie un as al mecanicii si 2. sa aiba un buget de timp si financiar dublu comparativ cu o calatorie oarecum similara ca dinstanta si durata insa realizata cu o motocicleta fiabila.

 

posturile mele din urma despre plimbarile de anul asta la Baltica, de anul trecut, acum 3 ani etc.

 

din pacate, rasfoind in zona de povesti de calatorie a forumului nu am gasit niciuna... cred ca va trebui sa ma multumesc cu a citi povestile tale pe 3 roti. poti te rog sa-mi dai macar unul din link-uri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am urmarit cu foarte mare interes acest topic , si speram sa iasa ceva bun, dar vad ca ,COTOHARLELE ...... :cheers: astea batrane au reusit sa sperie omu ,cred ca Aleko , Silviu ,Radu ,Pedros erau cei mai in masura sa dea sfaturi si sa nu uitam , de Cristi si Razvan ,de la URAL care au miiiii de km cu atasele pri EUROPA . daca te razgandesti si vrei un partener cu ceva cunostinte despre moto comuniste contacteaza-ma :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Este dificil, dar nu imposibil. ÎțÂşi urez călduros SUCCES!, Âşi regret că nu am fondurile Âşi timpul necesar pentru a te însoți. Pentru că de Vest, sunt sătul; însă estul.... mă atrage ca Amazonul pe conqistadori.

 

Chiar cu ajutorul vostru si al altor oameni dispusi sa ma ajute (si multumesc mult pentru oferta ta legata de partea electrica: ai o inima mare!) nu vad posibila calatoria mea pe o moto cu atas ruseasca datorita fiabilitatii reduse si a lipsei mele de cunostinte tehnice. Am sa ma duc totusi in calatoria asta. Am renuntzat sa mai schimb motocicleta, am sa merg tot cu Virago de 250 - am luat decizia astazi sa nu o mai vand. (altfel spus, am sa merg cu "cioara" din mana, in loc sa alerg dupa "vrabia" de pe gard).

 

Poate in viitor insa, daca vom fi sanatosi, calatorim impreuna! Bafta sa ai, Vulpoiule!

 

am urmarit cu foarte mare interes acest topic , si speram sa iasa ceva bun, dar vad ca ,COTOHARLELE ...... :cheers: astea batrane au reusit sa sperie omu ,cred ca Aleko , Silviu ,Radu ,Pedros erau cei mai in masura sa dea sfaturi si sa nu uitam , de Cristi si Razvan ,de la URAL care au miiiii de km cu atasele pri EUROPA . daca te razgandesti si vrei un partener cu ceva cunostinte despre moto comuniste contacteaza-ma :cheers:

 

recunosc ca m-a speriat mai ales lipsa mea de cunostinte tehnice, combinata cu fiabilitatea redusa a modelului de motocicleta pe care l-as fi gasit (Nipru).

 

multumesc mult pentru oferta si incurajari! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator VULPOIU

Fie cum vrei; chiar cînd voiam să-ți Âşoptesc o informație... Âşi aÂşa ai zis că am o inimă mare (cît lopata' lu' Stalin :laugh:), dar ca să dau de-a dreptul în infarct, pot să-ți spun că Âştiu aci în tîrg la mine o Planetă, stă în fața blocului, sub prelată, arată bine, merge, dar... mai mult stă. Însă din cîte Âştiu are Âşi acte în regulă. O să trec să-l ispitesc pe proprietar, că-l Âştiu, să văd ce Âşi cum.

 

BaÂşca după asta îți montez aprinderea + partea de încărcare. Doar să-mi trimiți piesele sau bani pentru ele. Apoi să îi fac o revizie pe la părțile esențiale.... frîne, ulei, suspensie.

Mulțumirea mea ar fi experiența mersului cu ataÂş cei aprox. 350 km... :rolleyes:

Mîne duminică o să trec totuÂşi pe acolo să-l salut pe omuleț.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Fie cum vrei; chiar cînd voiam să-ți Âşoptesc o informație... Âşi aÂşa ai zis că am o inimă mare (cît lopata' lu' Stalin :laugh:), dar ca să dau de-a dreptul în infarct, pot să-ți spun că Âştiu aci în tîrg la mine o Planetă, stă în fața blocului, sub prelată, arată bine, merge, dar... mai mult stă. Însă din cîte Âştiu are Âşi acte în regulă. O să trec să-l ispitesc pe proprietar, că-l Âştiu, să văd ce Âşi cum.

 

BaÂşca după asta îți montez aprinderea + partea de încărcare. Doar să-mi trimiți piesele sau bani pentru ele. Apoi să îi fac o revizie pe la părțile esențiale.... frîne, ulei, suspensie.

Mulțumirea mea ar fi experiența mersului cu ataÂş cei aprox. 350 km... :rolleyes:

Mîne duminică o să trec totuÂşi pe acolo să-l salut pe omuleț.

 

suna prea bine ce-mi spui. te rog, vorbeste totusi cu proprietarul... infarctul se apropie mai curand de mine! :cheers:

intreaba-l tot ce ar trebui stiut, ca si cum ai cumpara-o tu. daca ar fi sa o vanda. nu ar fi o problema revizia, piesele si banii aferenti (inclusiv pentru manopera - chiar in conditiile in care te-ai oferit sa ma ajuti), sunt un om serios (cred) si ti-as inmana banii necesari la momentul sosirii mele in orasul tau, pentru cumpararea motocicletei (in caz ca ar fi sa fie).

 

recunosc: sunt in acest moment confuz, sunt informatii care se bat cap in cap si majoritatea nu sunt incurajatoare. apreciez mult ca am primit si ajutor concret si sprijin la achizitionarea mobrei: un alt domn "comunist" a gasit o Dnepr bine tzinuta, cu drag si pricepere, de catre un domn in varsta si conditiile sunt tentante - astept vestile si din partea dansului, pentru ca nefiind in Buc e dificil sa o vad persional la acest moment; arata bine si motocicleta vanduta de ioneld - nu mai gasesc acum reply-ul... ideea e ca o sa o vad zilele-astea. tot un Dnepr. ca varianta de rezerva si SIGURA pentru calatorie ramane totusi Viroaga, pe care nu o mai vand.

 

multumesc!si astept vesti, domnul Vulpoiul!

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Festina, nu te lasa descurajat de comenturile noastre. nici unul dintre noi nu (cred ca) a vrut sa te descurajeze ci doar sa te pregateasca sufleteste. Intr-un coltisor al inimii suntem cu totii invidiosi pe determinarea si inclinatiile tale si sigur fiecare dintre noi si-ar dori calatoria despre care vorbesti tu. Risca, mergi anul asta cu o planeta, invata o leaca de mecanica pana la anul si apoi mergi cu un nipru. peste trei ani toti or sa vada ca e posibil daca: ai resurse si cunostinte mecanice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

nu vad posibila calatoria mea pe o moto cu atas ruseasca datorita fiabilitatii reduse si a lipsei mele de cunostinte tehnice.

 

 

 

 

daca nu le ai cu conunistele,ma refer la mecanica si tot ce tine de ele.. nici la cumparaturi nu te sfatuesc sa mergi cu orcare in ele..ca mergi cu moto si te intorci cu taxiul.

 

ai facut cea mai buna alegere(asta datorita faptului ca nu le ai cu mecanica.. si tot de tine de comuniste..,nu ca nu ar fi dus ele drumul asta..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranţă nu e cazul să te laşi descurajat. Nu cred eu că, la asemenea vis, n-ai şi un pic de voinţă. De orice natură ar fi ea. În proza mea de duzină mai scriam impresii cu privire la virusul - adevărată boală pe viaţă, şi contagioasă pe deasupra! - pe care ţi-l injectează-n vene motocicleta veche. Durerile tale de cap n-au o bază raţională: îţi vei cumpăra o comunistă şi fie îţi va plăcea, moment în care vei începe automat să înveţi şi bibileala de rigoare, fie o vei găsi abjectă şi o vei vinde (sau arunca în vreun coteţ de găini) la scurtă vreme dup-aia.

 

Eu am o Jawa de 250 cmc făcută din părţi de la diverse modele de Jawa şi CZ. Astea au fost două fabrici cehoslovace de motociclete care au fuzionat la începutul anilor '60 şi au fost nevoite să-şi standardizeze producţia comună. Ei bine, motorul motocicletei este (cam) din '58. Am bătaie în ambielaj, oala ambreiajului este ruptă de arborele-i picior, carburatorul probabil are ceva uzuri, pistonul a fost turnat de un meşter acum douăj' cinci de ani, pedala schimbătorului a fost refăcută dintr-una de Mobră. Relevant este că deja am făcut cu ea măcar cea mai bună parte din cei 6000 kilometri pe care vrei tu să-i parcurgi. Şi habar n-am de când e oala ambreiajului în starea în care e, dar eu găseam de fiecare dată vitezele şi neutralul. N-am descoperit ruptura decât când am umblat să scot ambreiajul ca să umblu la altă piesă.

 

Singura modificare cu adevărat vitală pe care i-am adus-o a fost trecerea instalaţiei electrice pe 12 volţi. Am cumpărat noul generator (îl produc cehii de la VAPE şi este piesă dedicată) de la un neamţ prin intermediul eBay - m-a costat vreo 750 lei cu totul. Orice s-ar zice, nu vrei să pleci la drum cu dinamul pe 6 volţi. Este tehnologie depăşită, scoate waţi mai puţini, becurile pe 6 volţi sunt mai rare şi el este, în general, mai puţin fiabil decât un alternator modern pe 12. Dar tu oricum n-o să-ţi cumperi Jawă de 250, deci gata cu proorocirile voltaice. Dacă îţi pică prin mâini aşa ceva, îţi fac un review rapid: e nesimţit de simplă, de eficientă, de robustă şi de fiabilă. Putere şi viteză ca de anii '50-'60. Adică suficiente amândouă, dacă n-ai mers încă pe chestii mai mari.

 

Indiferent că a fost pe şase volţi (şi cu instalaţia electrică tocată toată, fiindcă o croisem aiurea în anumite zone delicate) sau pe doişpe, a pornit de fiecare dată la prima pedală în regim de "coboară la ea, îneacă-i carburatorul, dă-i pedală şi pleacă la drum". În afară de penele care m-au bântuit din pricina anvelopelor şi camerelor antice pe care mi-a fost dat să merg, nu am păţit să rămân în drum decât prin uscarea rezervorului. Nicio catastrofă, niciun cataclism, niciun ambielaj zburător prin spaţii. Astă-vară, cu ocazia întrunirii de la Siriu (ca fapt divers, link-ul trimite către o veste cam sumbră de-a lui Roşkatu, care tot Jawă de 250 are :crack:), am calculat un consum de vreo 5-6%. A fost o tură de un pic peste 500 kilometri. Cu toate uzurile motorului, cu pasager şi plin cu bagaje. Şi e ceva urcuş în zona aia. Nu-i rău deloc. Bucegii i-am trecut înapoi în aceeaşi formulă, urcând cu a treia şi cu a patra. Dar pe noapte şi pe ploaie.

 

IMG_0316.JPG IMG_0317.JPG

 

Nu pledez pentru o mentalitate de felul "lasă, bă, că merge" şi nici pentru o utilizare "la noroc", pe premisa că e comunistă şi nu-i pretenţioasă. Ea trebuie pusă la punct, fără discuţie. Dar te poţi folosi de ea mult şi bine şi fii tu liniştit că nu-i dracul aşa de negru. În privinţa motocicletelor ruseşti nu mă pronunţ fiindcă nu le cunosc atât de bine.

 

Am un triciclu Muravey (rusesc, '86, 200 cmc) care nu s-a stricat niciodată cât l-am modificat şi folosit din 2006 până-n 2010. Nu-ţi recomand să-ţi iei aşa ceva pentru aventura ta :P. Dintr-o distracţie spontană am făcut săptămâna trecută ceva mai bine de 250 kilometri pe un Ural solo din '69. Din ăştia, cam o sută i-am făcut pe noapte. A mers absolut minunat, fără niciun fel de probleme, dar am luat totuşi cu mine levierele şi un minim de scule: două şurubelniţe, câteva chei fixe, inelare, combinate şi una de bujii. La ţară am un Nipru cu ataş din '79 pe care l-am luat de la un moş care şi-a cam bătut joc de el. Sărea din treapta a doua, avea plutitoarele ambelor carburatoare fisurate şi inundate cu benzină, toate jicloarele înfundate straşnic şi aşa mai departe. Chiar şi aşa pleca, săracul, la prima pedală (după ce mi-am dat seama că singura bubă "serioasă" era un contact imperfect la baterie). Dacă le pui la punct, sunt îndeajuns de fiabile. Cunoştinţele tale tehnice sunt backup-plan-ul pentru incertitudinea din spatele lui "îndeajuns de".

 

Ţi-am scris toate astea nu pentru vreo reclamă anume, dar ca să-ţi vină un pic inima la loc. În timpul ăsta îmi dau seama că discuţia e mult mai lungă de-atât şi ar trebui tratat fiecare punct pe îndelete. Mai devreme vorbeam cu Ivan şi-mi povestea că ţi-ar recomanda cu dragă inimă o Jawa 638 "TS" (350 cmc, doi timpi, două pistoane, alternator 12V, cam cea mai nervoasă comunistă în doi timpi) cu ataş Velorex (fibră de sticlă, deci ultra-uşor). Nu am experienţă cu aşa ceva dar, dacă e măcar la fel de fiabilă (nu zic simplă) ca o Jawa de prin anii '50-'60 şi cel puţin la fel de forţoasă ca un MZ ETZ de 250 cmc (fii sigur că e), atunci mergi pe ea mai mult decât liniştit. E doar cam urâţică :P. Urmează totuşi sfatul celor de-aici şi plimbă-te mai întâi oleacă prin apropriere de civilizaţie cu fierul dorit, ca să îţi dai seama pe ce lume te afli şi la ce te înhami.

 

Şi hai că te-am umplut de linkuri, ca să-ţi mai treacă stresul prin lectură. Ia-ţi pasageră dacă vrei să stai calm în cazul vreunei defecţiuni :rolleyes: (pozele sunt... tot din tura de 500 kilometri - don't ask).

 

IMG_0409.JPG IMG_0410.JPG

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AdrianS vorbeÂşte aici despre o comunistă fabricată mai la vest,trebuie avut în vedere că e o diferență destul de mare între comunistele sovietice Âşi celelalte care-s ceva mai fiabile.

O vorbă din vremea comunismului spunea "ce face neamțul nu pricepe rusul,ce face rusul nu ridică neamțul" Âşi dacă te apuci să compari Jawa sau MZ cu sovieticele te cam lămureÂşti că avea dreptate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După ce prietenul Adrian ți-a limpezit și mai mult ideile :P, o să-ți povestesc și eu la ce să te aștepți. Cu toate aceste, sînt și eu de părerea lui @Andrei_D, Planeta 5 fiind cea mai bună alegere, indiferent că acum sînt posesorul Uralului din povestea de mai sus a lui Adrian sau că am mers niște ani pe un MZ ES 250 (care își așteaptă rîndul la recondiționare). Planeta 5 e destul de puternică să ducă un ataș plin, să te scoată din aproape orice situație (are un cuplu excelent!), mergi cu ea la 90 de km/h pe șosea bună fără probleme, se simte bine și pe orice forestier, e calul de povară cel mai bun pentru ce vrei tu să faci. Argumentul meu e că e cel mai simplu de întreținut, e simplu de reglat și nu necesită cunoștințe inginerești (pe scara ta ar fi de ajuns să iei nota 3). Un motor verificat cu simț de răspundere înainte de drum (și plimbat măcar într-o tură prin țară pentru acomodare și găsirea eventualelor vicii ascunse) te duce fără probleme cei 6000 de km propuși, singurul lucru de mentenanță zilnică fiind verificarea strîngerii șuruburilor și piulițelor, altfel pățești ca Pedros, pe care îl așteptăm cu toții cu păreri despre Planeta 5.

 

Toate bune! :cheers:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca fost posesor de Ij Planeta 5 pot sa va spun ca este o motocicleta rezistenta, intr-adevar functioneaza cu uzuri mari (nici boxerele in 4T nu stau deloc rau la capitolul asta), are suspensii bune, este mai usoara cu atas decat boxerele, are un atas excelent (BMZ mai elegant decat celelalte), este mai usor de umblat/reglat la 1 cilindru decat la 2, se pot monta piese viale de la modelele anterioare de unde abundenta pieselor de schimb, frane bune, rotile cu spite sunt si in special cele turnate sunt de calitate mai buna

 

 

Pe de alta parte:

1. cu atas nu tine mai mult de 65km/h constant pentru ca nu poti pune pinion mare caci strici ambreiajul

2. are avans fix si vibreaza, asta se traduce prin nevoia de a strange suruburi des caci chiar pierzi piese pe drum. (boxerele nu sufera)

3. are anumite slabiciuni mecanice: semeringul dublu de pe ambielaj, nevoia de a avea etansa partea din mijloc a motorului pt ca-i 2T, ambreiajul destul de high-maintenance, o cutie nu foarte placuta si nici deosebit de rezistenta (precum la Dnepr)

4. nevoia de a da jos motorul si a-i desface carterele,inclusiv a face bucati cutia de viteze, pentru a repara/schimba ambielajul, apoi montarea trebuie facuta cu mult simt de raspundere pe o suprafata plana. La Dnepr dar si la Ural motorul are o alta geometrie, cutia-i separata etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tie un atas dasta ti-ar trebui la Java ta :grinbandit: "orijinal" :bounce:

 

De-ăsta, Ionel :)? N-am cadru pentru el!

 

IMG_7058.JPG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...