Sari la conținut

Topicul atasistilor. Pagina oficiala


Aleko
 Share

Postări Recomandate

O intrebara buna ar fi, daca ai pune-o, ar fi: Cine din acest subforum, avand timp si cei 2500 de euro alocati pentru asta, s-ar baga la excursia pe care ai desenat-o pe harta, cu motorul propriu. Si daca vreunul spune da, sa explice la ce s-ar pregati mai bine si de ce s-ar teme mai mult, asa cum vede el lucrurile.

 

Eu as face-o Feri. Dar eu sunt nebun, imi place sa stau cu mainile manjite de ulei si vaselina toata ziua. Singura piesa importanta care as lua-o cu mine in atas (pa langa alte multe piese de rezerva) ar fi inca un motor pus la punct. Frica imi e doar de releele regulatoare pe 6 volti pe care rar le gasesti noi sau bune, abordarea de catre autoritatile diferitor localitati pe unde o sa trec (din cauza zgomotului facut de moto), cretinismul din creierii multor vamesi si vizele dupa care astepti ceva vreme.

 

Fi sigur ca nu sunt singurul care ar face asta daca as avea de aruncat vreo 2500 de euro pe "seceta" asta.

 

Asa cum spuneam, hotararea mea depinde mult de ce sugestii argumentate veti gasi de cuviitza sa imi faceti, voi. Cei actualmente stapani sau fosti proprietari de "comuniste" cu atas. Chiar: cine dintre voi mai merge acum cu moto ruseasca cu atas?

 

 

 

Buna intrebare. M-ar ajuta mult in luarea deciziei un raspuns concret, in datele problemei. :cheers:

 

Eu mai umblu cate o data cu atasul legat de moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator MosRahao

Singura piesa importanta care as lua-o cu mine in atas (pa langa alte multe piese de rezerva) ar fi inca un motor pus la punct. Frica imi e doar de releele regulatoare pe 6 volti

 

:friends:asta e chiar tare ! incurajator, ce sa zic.... :D

 

Eu as face-o Feri.

 

Desi azi mi-a venit ideea, char as face-o. si eu. pe bune! asadar: help me, macar cu sfaturi punctuale....

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zic din experienta mea. Acu 2 ani, mi-am pregatit o iarna motorul sa mergem la intalnirea MZ la sarbi, ca ne-au invitat, pe la NoviSad. Dupa tura de test de rigoare(Brasov-Turda si retur) in loc sa merg la sarbi, am facut un mic poc. Nasol. Dupa 4 luni, eram din nou semi-apt sa merg, si am si mers pana la Mizil. Ce am indoit de pe motor, un ghidon si o scarita, maruntis, am reparat cu 70 de lei max. Deci nu am mai mers la sarbi.

Iarna trecuta, am mai bagat munca si am aranjat si ce nu aranjasem inainte, deci inca o tura de pregatiri, nu scumpe dar cu atentie.

Anul asta am ajuns la sarbi, ne-am adunat 4 insi si ne-am dus. 1200km dus-intors, zero probleme, ba mai mult am plecat cu motorul prins in 2 puncte, un surub il pierdusem, abia la sarbi l-am inlocuit. Peste o saptamana, Brasov-Tulcea si retur. Cat sa mai fie? cateva sute de km, nu mult. Dar alternatorul mi-a tras clapa, noroc ca m-a lasat la intrarea in Buzau, si cu ajutorul lui Lolo_ID cel de fata(plecaciune si inca sunt dator :-) ) l-am reparat de am putut merge mai departe. Depresare inele de colector, dandana mare. Acum ca am spus povestea, socoate si tu halal fiabilitate. Ce faci daca patesti ce am patit si eu? De-aia ziceam ca e bun atasul, acumulator de masina incarcat, stingi farul si tot ce e consumator, lasi numai aprinderea si mergi de te plictisesti, macar pana intr-un oras mai rasarit sa iti faci necazul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

alternatorul mi-a tras clapa, noroc ca m-a lasat la intrarea in Buzau, si cu ajutorul lui Lolo_ID cel de fata(plecaciune si inca sunt dator :-) ) l-am reparat de am putut merge mai departe.

Ce faci daca patesti ce am patit si eu? De-aia ziceam ca e bun atasul, acumulator de masina incarcat, stingi farul si tot ce e consumator, lasi numai aprinderea si mergi de te plictisesti, macar pana intr-un oras mai rasarit sa iti faci necazul.

 

o sa ziceti ca sunt un mare caraghios, dar uite: cum iti e acum, cand povestesti cum Lolo_ID ti-a reparat alternatorul? cum ii e lui? asa-i ca-i tare misto? :cheers:

 

ce fac daca patesc la fel? pai asta e o problema? asa cum exista Lolo_ID, si in rusia sau o tara baltica -fie lituania, estonia sau letonia, zic eu ca un domn ca el (dar poate cu un alt nick pe forumurile lor) ma va ajuta asa cum Lolo_ID a facut cu tine... doar Finlanda ar fi inafara schemei, in rest, sunt de-ai nostri, ca sa zic asa.

 

in plus, Lolo_ID nu este o persoana, ci o atitudine ce din pacate doar pe la noi e o exceptie. asa ca si daca m-o lasa in Finlanda, nu cred ca e un dezastru. si va rog frumos sa nu radeti de mine si de naivitatea mea, ok? :cheers:

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai multe sanse ai sa gasesti piese in Polonia , Lituania , Letonia si Estonia pentru o motocicleta ruseasca decat in Rusia si Ucraina (cel putin pentru marca IJ). In Lituania, Letonia si Estonia preturile pieselor pentru astfel de motociclete sunt cu 50% mai mici decat in Romania.

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ți omule Ural din noua generație, cel cu motor de 750 Âşi te duci unde vrei, fără alte discuții. Dacă te trezeai mai devreme, îl cumpărai pe al lui Valicaddy Âşi făceai afacere. Cumpără-ți un Ural retro sau Ural turist Âşi ai terminat cu dilema, eventual ia legatura cu userul cios, are ambele jivine în proprietate Âşi te sfătuieÂşte mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun... deci NU te pricepi la mecanica

iarna si primavara e greu sa mergi cu motocicleta, repararea si intretinerea se invata mergand

Lolo ID e pe la Buzau, nu-l gaseai in drum intamplator cand se strica motocicleta.

 

2500 euro e la limita, pe drumurile grele din Rusia motocicleta cu atas va consuma 7-8/100km, va necesita schimburi de ulei, va manca si ceva ulei la o adica.

 

Du-te si cumpara motocicleta lui Lidi (cu smirghel si pensula rezolvi si excentricitatile ei) sau ramai in Bucuresti si ia motocicleta lui ioneld. Apoi vii cu ea la mine in Bucale, si-ti dau eu meditatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nicidecum, sunt motociclete care merita toata increderea odata ce ai invatat tehnici de intretinere simple, ai piese de schimb vitale si ai sculele ca sa le poti inlocui sau repara. De exemplu cand am facut o tura de 2500 km cu o motocicleta veche de 50 ani prin tarile balcanice nu am avut decat de reglat sabotii spate ca se tocisera (ar fi trebuit sa fac asta inainte sa plec) si sa strang o piulita (vina era a mea ca nu avea piulita splint). Colegul meu pe o motocicleta veche de 60 de ani a avut de furca cu Delco-ul din cauza unor suruburi cu piulita M3 si a unei bucsi minuscule profilate.

 

Apriliile Pegaso au si ele o faima proasta. Personal nu m-as aventura cu o Aprilia daca as avea banii alocati ci cu Dnepr sau Uralul meu. Asta pentru ca nu am experienta pe Aprilia.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Pana acum, am inteles asa:

 

- ca un Ural ar fi cea mai potrivita alegere (dar nu am inteles de ce);

- ca o viteza de croaziera ar fi 70-80 (90-100 ar fi posibil?) si ca moto cu atas se conduce mai dificil;

- ca ar trebui sa plec cu atasul plin de piese, practic cu inca un motor (oare chiar asa dezastruoasa e o moto cu atas?)

- ca ar consuma un 7-8 %;

- ca e musai sa invat ceva mecanica.

 

totusi, nu-s convins ca ar fi chiar o idee proasta sa fac o tura cu atas si ceva intrebari raman. anume:

 

1. Ce motocicleta ar fi mai potrivita dintre IJ / URAL / DNEPR ? De ce?

2. Care ar fi sansele ca in 6.000 de km sa se defecteze o moto de genul asta, ce gen de defectiuni ar fi de asteptat si ce costuri ar presupune reparatia ei? Exemple?

3. Cat ar costa o asemenea moto in stare rezonabila si apta de un drum de 6.000 km?

 

Bulgaria mai importa Ural/Dnepr? Ar fi o piata mai diversificata acolo? Ma gandesc ca din Rep Moldova sau Ukraina te rup astia cu taxele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care ziceau ca trebuie sa cunosti motocicleta pana la ultimul surub, nu ziceau rau, si nu la general ci chiar motocicleta cu care pornesti, apropo de omul care a facut drumul Timisoara-Murmansk(de 2 ori deja), mi-e prieten, umbla cu nipra aia de aprox 15-16 ani, deci o stie, mai o chestie cand pleaca o reface de la zero, refacut chiulase (nu cu piese originale ci artizanal pe la mesteri strungari din materiale net superioare) si tot ce tine de o revizie la sange si asa a consumat la ultimul drum 10 litri de ulei (parca dus intors), omul nu merge cu motor cu atash ci cu un dnepr modificat, eu zic sa amani macar 1 an aventura asta (un an de la achizitionarea motorului) sa te dai cu el un sezon sa-i prinzi toate smecheriile si poate si asa nu-i suficient, nu compara nici o motocicleta ruseasca cu una moderna fie ea japoneza, italiana etc. La rusesti e cu totul altceva ai sa te convingi daca cumperi una...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care ziceau ca trebuie sa cunosti motocicleta pana la ultimul surub, nu ziceau rau, si nu la general ci chiar motocicleta cu care pornesti, apropo de omul care a facut drumul Timisoara-Murmansk(de 2 ori deja), mi-e prieten, umbla cu nipra aia de aprox 15-16 ani, deci o stie, mai o chestie cand pleaca o reface de la zero, refacut chiulase (nu cu piese originale ci artizanal pe la mesteri strungari din materiale net superioare) si tot ce tine de o revizie la sange si asa a consumat la ultimul drum 10 litri de ulei (parca dus intors), omul nu merge cu motor cu atash ci cu un dnepr modificat, eu zic sa amani macar 1 an aventura asta (un an de la achizitionarea motorului) sa te dai cu el un sezon sa-i prinzi toate smecheriile si poate si asa nu-i suficient, nu compara nici o motocicleta ruseasca cu una moderna fie ea japoneza, italiana etc. La rusesti e cu totul altceva ai sa te convingi daca cumperi una...

 

Pentru 6000km am curaj sa plec cu Simsonul fara scule la mine. Numai scule pentru pana de cauciuc. Nu merg cu mai mult de 60km/ora si consum 4,5l/100km. Ce spuneti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru 6000km am curaj sa plec cu Simsonul fara scule la mine. Numai scule pentru pana de cauciuc. Nu merg cu mai mult de 60km/ora si consum 4,5l/100km. Ce spuneti?

 

stiu, eu nu zic ca e imposibil, s-a demonstrat de nenumarate ori ca se poate, ideea e ca nu poti lua un motor azi si peste o saptamana sa o tai asa intr-o plimbare de 6000 km, ca nu sti unde si daca ajungi ...aia am incercat sa spun, poate nu m-am exprimat suficient de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite inca o vorba de la mine: du-te in piata si cumpara cel mai junghi scuter pe care il gasesti, sa nu treaca de 100 de euro. Cel mai junghi si mai ieftin scuter. Apucate si repara-l, nu-l restaura boboc, ci doar sa-l faci sa mearga bine, sa traga, sa poti sa te plimbi un pic cu el. Incearca sa nu bagi mai mult de 2-3 milioane in el. Du-l in curse mai lungi si trage de el vezi ce o sa pice si unde are necaz la performanta. Mai regleaza-l. O sa iti ia 2 luni minim.

 

Aici eu nu compar comunistele cu cel mai junghi scuter, e vorba de challenge, care e acelasi.

 

Daca gandul de a-mi urma sfatul cu scuterul iti da fiori, NU te mai gandi la comuniste, mergi cu altceva, japo cu atas sau solo.

 

Eu de exemplu, si 99% de aici nu cred ca ar avea vreo tresarire de teama sa se apuce de un junghi de scuter sa-l readuca pe linia de plutire, mai ales sa nu riste bani.

Daca te apuci, te asigur ca o sa fie o investitie foarte buna in cunostintele tale, la sfarsit vinzi scuterul cu cat l-ai luat si ce pierzi financiar o sa fie cei 300 de lei bagati in reparatii, care se poat numi si investitia in scolarizarea ta, deci esti pe plus. Vorba aia , macar cu un scuter si tot o sa fii in stare sa te intorci daca ii dai foc la atas.

 

Daca o sa fii in stare sa faci scuterul, si intrebarile o sa ti se schimbe, nu o sa mai intrebi ural/ij/dnepr dupa ce ai ales deja "ural", o sa intrebi altceva.

 

Pentru 6000km am curaj sa plec cu Simsonul fara scule la mine. Numai scule pentru pana de cauciuc. Nu merg cu mai mult de 60km/ora si consum 4,5l/100km. Ce spuneti?

Am zis si eu ca unul din secrete e mersul potolit.

@constantin57 - cat estimati ca tine daca mergeti cu 90km/h?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum spuneam, hotararea mea depinde mult de ce sugestii argumentate veti gasi de cuviitza sa imi faceti, voi. Cei actualmente stapani sau fosti proprietari de "comuniste" cu atas. Chiar: cine dintre voi mai merge acum cu moto ruseasca cu atas?

 

 

 

Buna intrebare. M-ar ajuta mult in luarea deciziei un raspuns concret, in datele problemei. :cheers:

 

Salut,

 

eu m-as baga in povestea asta cu mobra personala. Am mai facut drumuri de cate 5.000 km cu atasul si nu ma sperie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Daca gandul de a-mi urma sfatul cu scuterul iti da fiori, NU te mai gandi la comuniste

 

IMI DA FIORI ! :D

 

insa foarte bun sfatul tau. sunt insa cam lenes sa ma apuc sa fac asta, recunosc. dar oare e musai, e stiut, e lege ca se va strica pe drum? in doar 6 mii de km?

 

Salut,

 

eu m-as baga in povestea asta cu mobra personala. Am mai facut drumuri de cate 5.000 km cu atasul si nu ma sperie.

 

ar fi super! lasa-mi pe PM un nr de tel, sa incepem calatoria noastra cu o bere! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Festina, iti urmaresc blogul de multa vreme. Parerea mea este ca ai fi in stare sa faci calatoria asta daca: iei un fier reconditionat de profesionisti; desi ador Nipra, recomand un Simson bine pus la punct (calitate nemteazca vs. calitate ruseasca/ukrainiana). Partile electrice esentiale nu ar trebui sa-ti lipseasca din lista pieselor de schimb, adica o aprindere, relee, becuri, alternator. Mecanic: Piston, segmentii, supape, garnituri, o roata de rezerva prinsa de atas, cardan cu tot cu cupla, grup, baie ulei si un bidon de ulei just in case - asta MINIM !!! Si ti-ar mai trebui un spiridus mic (sa nu ocupe spatiu mult in atas), atotcunoscator, cu puteri magice si predispozitie catre conversatiile lungi. :scratch:

 

IMI DA FIORI ! :D

 

insa foarte bun sfatul tau. sunt insa cam lenes sa ma apuc sa fac asta, recunosc. dar oare e musai, e stiut, e lege ca se va strica pe drum? in doar 6 mii de km?

 

 

Nu e lege dar e NATURAL. O moto comunista e varianta metalica a Andreei Marin - Plina de surprize, surprize...

Editat de magic4ce
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

asa as vrea, sa gasesc una buna, sau reconditionata bine. cu un tovaras priceput la drum, iarasi e un lucru mare.

 

imi place sa cred ca dracul nu e chiar asa de negru si ca poate fi posibil sa calatoresti cu o comunista pusa inainte la punct fara sa fie nevoie sa-i schimbi segmentii sau pistoanele sau cardanul (in doar 6 mii de km?)

 

Si ti-ar mai trebui un spiridus mic (sa nu ocupe spatiu mult in atas), atotcunoscator, cu puteri magice si predispozitie catre conversatiile lungi.

 

nu stiu cat de oportun ar fi sa iau "spiridusul" cu mine intr-o motocicleta ce pare predispusa a se strica din clipa-n clipa. :D

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine o luati spre vest la un ocean s-au la o mare mai curata.. si cu o japoneza... decat sa va incapatanati la ambitii prostesti.. cu rusoaice si nord si frig si plm...

Am avut si eu un Simson (prin 96 pana in 2003)de care am inceput sa ma bucur doar din momentul in care m-am scapat de el.

Parciul ramane parci!

 

Succesuri.. dar e prea scurta viata sa te chinui..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu recomand un spiridus de firma, d-ala cu urechi lunguiete si fes asortat cu costumul. Vine craciunul acum si o sa apara la TV o gramada de filme cu Mos Gerila, inspira-te de acolo.

 

On topic. Noi aici nu garantam niciunul ca ti se va strica fierul, ca vei primi sah-mat de la un piston gaurit sau un segment nou care din pacate a crapat dupa 1500 de KM, ca o sa ai nevoie de piesele pe care le iei cu tine dar, nici nu garantam ca NU.

 

P.S. inainte de plecare poti sa-ti faci provizii, de la o manastire acreditata, de cateva materiale spirituale gen: cruciulita sfintita, iconita cu maicuta, tricou cu JC si neaparat o leaca de aghiasma. :ok:

:lol: :lol: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...