Sari la conținut

Problema Electrica... Banuiesc


Postări Recomandate

Oameni buni am nevoi de un sfat. Se pare ca am o problema si nu stiu de unde sa ma apuc, nu de alta dar asta-i primu' meu motor si nu ma prea pricep la mecanica & stuff. Deci, e a doua oara cand patesc chestia asta, merg cu motoru x kilometrii (si 150) apoi, daca stau + elementu cheie - un pic de ploaie, nu mai vrea sa porneasca de nici un fel, curent are - farurile, claxon - merg, dar demaroru' - kanci, se aude un clickait (de la bujii, banuiesc), se mai aude cum ca ar vrea sa invarta ceva pe acolo si gata, isi da duhu - nu porneste. Prima data tot la fel am patit, am lasat-o peste noapte in curte, n-am bagat-o in garaj, a plouato un pic, dimineata, muci. Atunci am bagat-o in garaj si am scos bateria, am crezut ca ea e de vina, mi-a reincaract-o un prieten si a doua zi dupa ce am pus sus bateria, a pornit de la prima cheie. Azi, acum cateva ore, cand s-a intamplat a doua oara, am zis ca bateria e de vina, i-am bagat niste perfuzii (aka curent) de la un Logan, dar nimic, aceleasi simptome, un clicait in motor, un mic zumzet si atat. Nu a vrut sa porneasca. Banuiesc ca e un scurt ceva, pe undeva, sau bujiile, sau naiba stie ce, ca nu ma prea pricep, doar asa, una alta din auzite. Ati mai auzit de ceva asemanator? Maine o aduc yo acasa cu ceva si sambata ma apuc de desfacut si verificat, dar poate ma ajutati si pe mine cu vreun sfat. Ce sa caut? Ce sa verific? De unde sa incep. Sper ca nu v-am plisctisit cu postul meu. Merci anticipat si asfalt uscat, ca yo momentan stau pe tusa ;)

 

p.s. Am mai postat o data, acelasi lucru si la topicu de SV, sper sa nu supar pe nimeni, am mai postat si aici, ca m-am gandtit ca poate ma ajuta cineva cu vreun sfat chiar daca nu e posesor de SV. Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as incepe verificarile cu bornele de la baterie, daca-s oxidate( pot fi oxidate pe interior fara sa se observe) sau nu-s stranse cum trebuie exact asa se manifesta, ai curent pt consumatori obisnuiti dar nu ai suficient pt demaror.

Urmatorul pas ar fi verificarea releului de pornire, e posibil ca acesta sa nu functioneze.

Pasul urmator ar fi verificarea demarorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as incepe tot de la baterie, dar in afara de borne verifica si nivelul apei din ea si daca este scazut, completeaza, incarca din nou bateria si apoi fa probe. Cam asa am patit eu cu BMW f650. Este adevarat ca bateria era aproape dusa dar am mai folosit-o inca 1/2 sezon dupa rezolvarea problemei, punand-o la redresor o data la 2-3 saptamani. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca dupa ce ai incarcat bateria a mers inseamna ca e releul de incarcare!

am bun prieten care a patit acelasi lucru si a fost releul de incarcare! se pare ca la sv este o problema des intalnita de altfel printre putinele probleme pe care le are!

ca sa te convingi cel mai bine ar fi daca reusesti sa o pornesti bineinteles,sa masori incarcarea cu un aparat de masura, tensiunea trebuie sa fie undeva intre 13,8-14 volti!

la prietenul meu sa schimbat releul si de atunci nu a mai avut probleme cu pornirea si spre norocul lui a scapat si bateria!

 

bafta si sa ne spui ce ai facut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact ca prima data! Am scos bateria de pe ea, am lasat-o asa o zi, cat s-a incarcat bateria. Dupa ce am pus-o sus, a pornit la prima cheie. ;) Din pacate nu am avut un aparat de masura la indemana sa verific pe ici pe colo, asa ca nu pot spune momentan care mi-s tensiunile. Voltmetru de pe rederesor, cand am pus bateria pe el imi arata vreo 6V ;) . Deci pe undeva am un scurt, cand ploua, de imi termina bateria instant - probabil ca si bateria e praf de se duce asa de repede. Azi, dupa ce am adus-o acasa, i-am ridicat rezervoru si m-am uitat dupa cabluri si contacte expuse, dar nu am gasit nimic. Inca ceva, de care mi-am adus aminte ulterior, cand am parcat motoru', in ziua cand nu mi-a mai pornit, am bagat-o in curte fara casca pe cap si astfel am auzit, un bazait/zumzet care venea din carcasa vitezometrului, atunci pe moment nu i-am dat mare importanta, dupa aia, spre seara a fost ploicica si cand am dat sa plec, kanci curent. Sper ca maine sa vina un prieten la mine cu un aparat de masura si sa ma apuc sa verific tensiunea de intrare in baterie. Si eventual sa fac o simulare de ploaie, cu un furtun sa vad ce se intampla (cert e ca am spalat motoru si atunci nu s-a intamplat mai nimic, adica a pornit). Ce-i mai rau e ca e vreme faina, dar mi-e cam frica sa plec in plimbari ca daca dracu iar moare si yo-s la dracu in praznic. :laugh: Mor incet, tre sa aflu neaparat ce are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni am nevoi de un sfat. Se pare ca am o problema si nu stiu de unde sa ma apuc, nu de alta dar asta-i primu' meu motor si nu ma prea pricep la mecanica & stuff. Deci, e a doua oara cand patesc chestia asta, merg cu motoru x kilometrii (si 150) apoi, daca stau + elementu cheie - un pic de ploaie, nu mai vrea sa porneasca de nici un fel, curent are - farurile, claxon - merg, dar demaroru' - kanci, se aude un clickait (de la bujii, banuiesc), se mai aude cum ca ar vrea sa invarta ceva pe acolo si gata, isi da duhu - nu porneste. Prima data tot la fel am patit, am lasat-o peste noapte in curte, n-am bagat-o in garaj, a plouato un pic, dimineata, muci. Atunci am bagat-o in garaj si am scos bateria, am crezut ca ea e de vina, mi-a reincaract-o un prieten si a doua zi dupa ce am pus sus bateria, a pornit de la prima cheie. Azi, acum cateva ore, cand s-a intamplat a doua oara, am zis ca bateria e de vina, i-am bagat niste perfuzii (aka curent) de la un Logan, dar nimic, aceleasi simptome, un clicait in motor, un mic zumzet si atat. Nu a vrut sa porneasca. Banuiesc ca e un scurt ceva, pe undeva, sau bujiile, sau naiba stie ce, ca nu ma prea pricep, doar asa, una alta din auzite. Ati mai auzit de ceva asemanator? Maine o aduc yo acasa cu ceva si sambata ma apuc de desfacut si verificat, dar poate ma ajutati si pe mine cu vreun sfat. Ce sa caut? Ce sa verific? De unde sa incep. Sper ca nu v-am plisctisit cu postul meu. Merci anticipat si asfalt uscat, ca yo momentan stau pe tusa ;)

 

p.s. Am mai postat o data, acelasi lucru si la topicu de SV, sper sa nu supar pe nimeni, am mai postat si aici, ca m-am gandtit ca poate ma ajuta cineva cu vreun sfat chiar daca nu e posesor de SV. Merci.

In ordine ar fi:bateria,releul de pornire,electromutorul!

PS Eu cred ca este bateria !Chiar daca ai dat curent de la logan,daca cablurile de curent sunt cu sectiune mica a conductorului nu faci nimic!!!!

Apropo verifica incarcarea!!!!!

 

Oameni buni am nevoi de un sfat. Se pare ca am o problema si nu stiu de unde sa ma apuc, nu de alta dar asta-i primu' meu motor si nu ma prea pricep la mecanica & stuff. Deci, e a doua oara cand patesc chestia asta, merg cu motoru x kilometrii (si 150) apoi, daca stau + elementu cheie - un pic de ploaie, nu mai vrea sa porneasca de nici un fel, curent are - farurile, claxon - merg, dar demaroru' - kanci, se aude un clickait (de la bujii, banuiesc), se mai aude cum ca ar vrea sa invarta ceva pe acolo si gata, isi da duhu - nu porneste. Prima data tot la fel am patit, am lasat-o peste noapte in curte, n-am bagat-o in garaj, a plouato un pic, dimineata, muci. Atunci am bagat-o in garaj si am scos bateria, am crezut ca ea e de vina, mi-a reincaract-o un prieten si a doua zi dupa ce am pus sus bateria, a pornit de la prima cheie. Azi, acum cateva ore, cand s-a intamplat a doua oara, am zis ca bateria e de vina, i-am bagat niste perfuzii (aka curent) de la un Logan, dar nimic, aceleasi simptome, un clicait in motor, un mic zumzet si atat. Nu a vrut sa porneasca. Banuiesc ca e un scurt ceva, pe undeva, sau bujiile, sau naiba stie ce, ca nu ma prea pricep, doar asa, una alta din auzite. Ati mai auzit de ceva asemanator? Maine o aduc yo acasa cu ceva si sambata ma apuc de desfacut si verificat, dar poate ma ajutati si pe mine cu vreun sfat. Ce sa caut? Ce sa verific? De unde sa incep. Sper ca nu v-am plisctisit cu postul meu. Merci anticipat si asfalt uscat, ca yo momentan stau pe tusa ;)

 

p.s. Am mai postat o data, acelasi lucru si la topicu de SV, sper sa nu supar pe nimeni, am mai postat si aici, ca m-am gandtit ca poate ma ajuta cineva cu vreun sfat chiar daca nu e posesor de SV. Merci.

In ordine ar fi:bateria,releul de pornire,electromutorul!

PS Eu cred ca este bateria !Chiar daca ai dat curent de la logan,daca cablurile de curent sunt cu sectiune mica a conductorului nu faci nimic!!!!

Apropo verifica incarcarea!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incep sa cred ca toate SV-urile au probleme electrice :rolleyes:...Mergi cu ea la un electrician/mecanic sa-ti masoare tensiunea..E posibil sa ai probleme cu releul si sa nu incarce. De asemenea, sa ai un cablu bulit pe acolo...Asa a facut si a mea, am dus-o si au constatat baietii ca nu e releul ci niste fire dezbracate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumpara din piata un aparat de masura electronic, ca este foarte ieftin si e bun la casa omului. Porneste motorul si masoara tensiunea la bornele bateriei la ralanti si pe la 3500-4000 rot/min. Tensiunea de incarcare nu trebuie sa depaseasca 14,8V dar nici sa scada sub 12,8-13,5 V. Releul daca este ars de obicei se vede dedesupt rasina de sigilare carbonizata si are un miros specific de ars care nu dispare prea usor. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Azi, acum de dimineata, am scos bateria de la incarcat, 13,ceva volti. Am pus-o sus pe motor, contact - porneste din prima. La masurarea curentului la incarcare: la relanti undeva pe la 13 si ceva volti; la 5000rpm - 14,6-14,8V. Am controlat sa vad daca am scurgeri de curent, nu am, 0. Cred ca e bateria de vina. Am comandat acum una. O sa refac masuratorile si cu noua baterie, cand o sa imi ajunga.

Voi ce credeti e bateria, sau sa ma apuc sa mai sap si sa masor si restu, relele, electromotor, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curentul de incarcare este OK. Cat rezista bateria dupa incarcare? Daca poti circula in oras cateva zile, inca este bine, ca o mai pui la redresor o data pe saptamana si mai tragi de ea pana cumperi una noua.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...