Polenstein Postat August 3, 2005 Share Postat August 3, 2005 Salutare...ma bag si eu in seama.... in vremurile de demult...cand eram un destoinic posesor de dacia 1300 imi "pendula" si mie acul la chilometraj... pana mi-a zis cineva ca e cablul cu cateva lite rupte...si ala face probleme.. am schimbat cablul...si statea acul ca dupa viagra....(indiferent de pozitie...statea fix)....la motoare probabil e aceiasi problema... cat despre turometru de oltcit am vazut pe undeva o schema de conectare... chiar pentru ij (cred ca pt 2 cilindrii) Bafta multa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 11, 2008 Share Postat Iunie 11, 2008 Daca montez un turometru de Oltcit la MZ ce imi va indica ? Indica turatia reala ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 11, 2008 Share Postat Iunie 11, 2008 Daca montez un turometru de Oltcit la MZ ce imi va indica ? Indica turatia reala ? Nu, iti va indica jumatate din turatia reala. Eu am montat candva unul pe IJ monocilindric , i-am modificat o rezistenta si parca si un condensator. N-am avut schema si modificarile le-am facut pur empiric, din cate imi amintesc avea o rezistenta sau vreo 2 in paralel montate pe 2 cose, am presupus ca alea-s pentru calibrare , am montat in locul lor un semireglabil si am inceput tatonarile. Ca etalon am folosit dacia cu turometrul ei, l-am montat si pe cel de olcit in paralel si am modificat valoarea semireglabilului pana cand am obtinut pe turometrul de olcit valoare dubla fata de cea afisata pe cel de pe dacie. In final am avut si o scula profesionala de masurat turatia , cu afisaj , cu care masuram turatia motorului de Ij si astfel am facut calibrarea de "precizie" ( semireglabilul l-am inlocuit cu rez cu toleranta 1%). Ce nu mi-a placut la acest turometru a fost lipsa de liniaritate, adica daca-l setam sa-mi arate corect la 1500rpm la 4000 arata un pic aiurea, daca-l setam sa arate bine la 4000 nu mai era precis la 1500, am ales o solutie de compromis adica sa arate corect pe la 3000. ( chestia asta se observa numai cu scula aia, cand faceam comparataia cu turometrul de dacie nu prea se simtea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iunie 12, 2008 Share Postat Iunie 12, 2008 (editat) Nu, iti va indica jumatate din turatia reala. Eu am montat candva unul pe IJ monocilindric , i-am modificat o rezistenta si parca si un condensator. N-am avut schema si modificarile le-am facut pur empiric, din cate imi amintesc avea o rezistenta sau vreo 2 in paralel montate pe 2 cose, am presupus ca alea-s pentru calibrare , am montat in locul lor un semireglabil si am inceput tatonarile. Ca etalon am folosit dacia cu turometrul ei, l-am montat si pe cel de olcit in paralel si am modificat valoarea semireglabilului pana cand am obtinut pe turometrul de olcit valoare dubla fata de cea afisata pe cel de pe dacie. In final am avut si o scula profesionala de masurat turatia , cu afisaj , cu care masuram turatia motorului de Ij si astfel am facut calibrarea de "precizie" ( semireglabilul l-am inlocuit cu rez cu toleranta 1%). Ce nu mi-a placut la acest turometru a fost lipsa de liniaritate, adica daca-l setam sa-mi arate corect la 1500rpm la 4000 arata un pic aiurea, daca-l setam sa arate bine la 4000 nu mai era precis la 1500, am ales o solutie de compromis adica sa arate corect pe la 3000. ( chestia asta se observa numai cu scula aia, cand faceam comparataia cu turometrul de dacie nu prea se simtea) Pai si nu s-a gasit nimeni si motociclist si electronist si curios in acelasi timp? Daca ar pune cineva o schema scoasa a afacerii s-ar explica multe (turometrul asta este pina la urma un frecventmetru electronic probabil tranzistorizat, iar neliniaritatea este data de condensatorul din componenta lui (probabil cel de care se vorbea anterior)) Editat Iunie 12, 2008 de elm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 12, 2008 Share Postat Iunie 12, 2008 Pai m-am gasit eu....Dar deocamdata nu am timp ca sunt in sesiune... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 12, 2008 Share Postat Iunie 12, 2008 Pai si nu s-a gasit nimeni si motociclist si electronist si curios in acelasi timp?Daca ar pune cineva o schema scoasa a afacerii s-ar explica multe (turometrul asta este pina la urma un frecventmetru electronic probabil tranzistorizat, iar neliniaritatea este data de condensatorul din componenta lui (probabil cel de care se vorbea anterior)) Da, cu o schema sigur s-ar putea imbunatati problema de liniaritate dar cablajul e destul de imbarligat si mi-a fost lene sa stau sa scot schema ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 vad ca va stresati din plin cu un turometru va atasez un turometru cu 2 digiti(afisaj pe leduri) de la velleman. Personal nu am realizat montajul ca doresc sa fac altul cu LCD, dar este interesat + este facuta de o firma cu renume. Daca nu se grabeste lumea de pe aici, cand imi fac timp am sa desenzez schema si desenul pbc pt a va usura munca. veleman Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elm Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 vad ca va stresati din plin cu un turometru va atasez un turometru cu 2 digiti(afisaj pe leduri) de la velleman. Personal nu am realizat montajul ca doresc sa fac altul cu LCD, dar este interesat + este facuta de o firma cu renume. Daca nu se grabeste lumea de pe aici, cand imi fac timp am sa desenzez schema si desenul pbc pt a va usura munca. veleman Niet domne, numeric n'are nici un farmec, nu turometrul, oricum. Poate vitezometrul ar mai merge (desi nici) , dar turometrul clar nu. Am vazut pe un Kawasaki un bord electronic, cu turometru si vitezometru, ambele electronice, dar cu ac indicator. Asta mi se pare cea mai potrivita abordare, pentru ca sint speciale pentru moto, deci aspectoase si usor de montat. Eu, personal, am achizitionat un bord original de Ij si ramin cu ala, dar pe cine tre sa treaca pe electronic, cred ca in directia asta e cel mai bine sa pedaleze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 daca macar o singura persoana este interesata de acest turometru am sa redesenez schema si fac desenul PBC pt a va usura mult lucrul!degeaba nu il fac!eu nu sunt interesat de ea dar poate altcineva da! din turometru se poate face vitezometru cu ajutorul senzorilor hall dar pt ati afisa viteza si nu nr de impulsuri/minut treuie facute cateva calcule: diametrul rotii. cate impulsuri da senzorul/km(adica cate rotatii face pe un km). pe undeva am o schema gata facut vitezometru cu afisaj pe leduri. inca nu am avut timp sa caut schema pe care am prosiso dar sper ca astazi seara sa o pot pune. Intre timp pun ceva poze cu proiectul meu in derulare, inca nui gata nici pe jumatate. Saptamana aceasta trebuie sami soseasca senzorii hall si sper sa reusesc sal testez macar ca de instalat pe motocicleta nu am sal pun momentan doar in sezonul de pauza. De ce este in stare: - masoara kilometri pe ora pana la 255. - distanta parcursa, fara a se 'sterge' la intreruperea alimentarii, pana la 9999.9km uite cateva poze cu vitezometru(fara senzorul de rotatie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat Iunie 17, 2008 Share Postat Iunie 17, 2008 Sau... http://www.veypor.com/veypor.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 Turometru de oltcit si dacia merg adaptate, eu am incercat la nipra. Turatia se regleaza prin ajustarea lui Rx. Schema este data pt doua impulsuri pe rotatie. Exista totusi o problema: vibratia motorului se transmite in furca si mai departe in suprtul km-ajului unde am montat si turometrul. Aceasta vibratie nu-i place. Daca tin turometrul in mana merge super bine, cind il pun pe motor o ia razna. Pt moment am renuntat la el, pana gasesc o solutie. ...tot incerc sa atasez si schema electrica si nu reusesc chiar si daca micsorez imaginea ...daca cineva este interesat sa anunte si mai incerc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 18, 2008 Share Postat Iunie 18, 2008 Eu sunt foarte interesat de schema daca o aveti... (de dacia sau de oltcit) .......Cat despre vibratii: nu ma asteptam...Acum ma gandesc ca resortul respectiv nu a fost gandit sa tina acul fix la vibratii foarte mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 (editat) azi am ansamblat turometrul construit mai demult dar neterminat. este inca in faza de test si emulatorul controleaza turatia, pe motor nu lam pus iar pe masina nu ma bag ca am 2 si daca mai conectez inca una varza rezulta(am mai incercat si alta data cu alt turometru). cateva poze pun. Editat Iulie 7, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 azi am ansamblat ..........................................varza rezulta(am mai incercat si alta data cu alt turometru). Sal.. Cate de mult te pricepi la electronica, poti concepe montaje functie de necesitati? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 Un turometru cu cifre nu-si are rostul decat la reglaje. In functionarea normala creierul nu are timp sa proceseze informatia furnizata de afisaj suficient de rapid pentru a mai fi folositoare, turatia motorului variaza mai rapid de cat viteza de aceea producatorii doteaza motoarele numai cu vitezometru cu afisaj numeric in timp ce turometrul (tot electronic) are indicator cu ac. Daca vrei sa faci un turometru fara ac si sa fie totusi util exista varianta cu bargraph ce poate fi realizata ori cu leduri ori cu lcd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 (editat) Un turometru cu cifre nu-si are rostul decat la reglaje. In functionarea normala creierul nu are timp sa proceseze informatia furnizata de afisaj suficient de rapid pentru a mai fi folositoare, turatia motorului variaza mai rapid de cat viteza de aceea producatorii doteaza motoarele numai cu vitezometru cu afisaj numeric in timp ce turometrul (tot electronic) are indicator cu ac.Daca vrei sa faci un turometru fara ac si sa fie totusi util exista varianta cu bargraph ce poate fi realizata ori cu leduri ori cu lcd Se poate face si cu afisaj digital, citirea facandu-se impulsional afisand pt un timp scurt(zecimi de secunda) astfel incat se afiseaza defapt o medie a turatiei pe unitatea respectiva de timp. Eu am vazut turometre digitale. La capitolul acesta de electronica nu ma pricep foarte bine, dar un bun electronist poate confirma acest lucru. Editat Iulie 7, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 (editat) @cristi 57 aicea nui electronica problema....aia ii foarte simpla dar problema reprezinta programarea si cunostintele de functionare a procesoarelor(personal agreez atmelul deoarece ii mai ieftin mai multe dotari are). Schemele de pe net le descarc si eventual le modific dar de la 0 nu ma descurc. In mod normal turometrul afiseaza pe 4digiti pt a nu face confuzie sau sa derajeze pe cineva se poate elimina ultimi 2 digiti dar nu de tot, in locul lor aparand 0. personal folosesc la masina un astfel de turometru (numai am preluat afisajul de la casetofon) Am versiuni care sunt un fel de Bord Computer. Masoara turatie/temperatura/viteza/km parcursi/km totoali/ consumul. Editat Iulie 7, 2008 de christensen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 OK, spune mai multe, sunt ochi si urechii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Iulie 7, 2008 Share Postat Iulie 7, 2008 Consumul nu o sati arate niciodata pe una cu carburatie. masina imi este pe injectie si masor timpul de deschidere a supapei+viteza masini+cantitatea estimata a combustibilului evacuat prin supapa. mai am dat de ceva cei ar fi interesant, un modul ce afiseaza 2 temperaturi(una de la motor alta exterioara), ora(daca se intrerupe alimentarea sa dus cu ora), tensiunea la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 Consumul nu o sati arate niciodata pe una cu carburatie........................ ...aici te inseli, Trabantul are un traductor vacumatic care indica la bord prin niste leduri consumul instantaneu, aceasta ajutandu-te sa conduci economic. Informatia nu este data in procente, este evident informativa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christensen Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 stiu ca are dar pe motor nu ai sal pui si nu cred ca are rost! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 Se poate face si cu afisaj digital, citirea facandu-se impulsional afisand pt un timp scurt(zecimi de secunda) astfel incat se afiseaza defapt o medie a turatiei pe unitatea respectiva de timp. Eu am vazut turometre digitale Nu ma intelegeti gresit, eu nu am zis ca nu se poate face, se poate face si cu afisare instantanee si cu intarziere si cu afisarea unei medii si cu afisarea doar primilor 2 digiti etc. Informatia transmisa de turometru are importanta cea mai mare la schimbarea vitezelor, atunci cand e important sa stii exact cand ai ajuns la un anumit prag. In cazul afisajului numeric sesizarea atingerii acelui prag dureaza mai mult decat in cazul indicatorului cu ac deoarece creierul are nevoie de mai mult timp pentru a interpreta niste cifre care se mai si schimba rapid fata de interpretare pozitiei unui ac. De aceea la curse de exemplu nu se folosesc indicatoare de turatie numerice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iulie 8, 2008 Share Postat Iulie 8, 2008 stiu ca are dar pe motor nu ai sal pui si nu cred ca are rost! ...ba da! Nu degeaba am intrebat, iar utilitatea acestui "economizor" (acesta-i rolul lui) pt mine este mai importanta decat turometru sau alte chestii inutile. Oricine sta cu ochii pe el poate invata sa conduca economic, iti poti schimba si stilul de conducere etc. In sfarsit daca poti face asa ceva bine, daca nu iar bine Nu ma intelegeti gresit, eu nu am zis ca nu se poate face, se poate face si cu afisare instantanee si cu intarziere si cu afisarea unei medii si cu afisarea doar primilor 2 digiti etc. Informatia transmisa de turometru are importanta cea mai mare la schimbarea vitezelor, ............................. D-le aici ai dreptate, intradevar acesta-i motivul pt care si vitezometru ca si turometrul au indicatoare mecanice (analogice), cu leduri ori cu lcd. In ceeace priveste utilitatea schimbarii treptelor de viteza dupa turometru , ai sa fim seriosi vorbim de pilotaj nu de presiune in pneuri. Toti ce care conducem din placerea de a conduce, "simtim motorul" si stim exact momentul cand trebuie schimbata treapta. Suntem totusi atinsi de un virus numit "motociclist" nu suntem imuni precum "cizmarii". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iulie 11, 2008 Share Postat Iulie 11, 2008 In ceeace priveste utilitatea schimbarii treptelor de viteza dupa turometru roflol.gif , ai sa fim seriosi vorbim de pilotaj nu de presiune in pneuri. Toti ce care conducem din placerea de a conduce, "simtim motorul" si stim exact momentul cand trebuie schimbata treapta. Suntem totusi atinsi de un virus numit "motociclist" nu suntem imuni precum "cizmarii". In mersul de zi cu zi nu e asa de importanta schimbarea la o anumita turatie dar daca vrei sa mergi sportiv si sa scoti tot ce se poate din motor "simtitul" motorului nu e suficient de eficient., in astfel de situatii iti trebuie turometru, si nu unul cu afisaj numeric Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iulie 11, 2008 Share Postat Iulie 11, 2008 ...ba da! Nu degeaba am intrebat, iar utilitatea acestui "economizor" (acesta-i rolul lui) pt mine este mai importanta decat turometru sau alte chestii inutile. Oricine sta cu ochii pe el poate invata sa conduca economic, iti poti schimba si stilul de conducere etc.In sfarsit daca poti face asa ceva bine, daca nu iar bine D-le aici ai dreptate, intradevar acesta-i motivul pt care si vitezometru ca si turometrul au indicatoare mecanice (analogice), cu leduri ori cu lcd. In ceeace priveste utilitatea schimbarii treptelor de viteza dupa turometru , ai sa fim seriosi vorbim de pilotaj nu de presiune in pneuri. Toti ce care conducem din placerea de a conduce, "simtim motorul" si stim exact momentul cand trebuie schimbata treapta. Suntem totusi atinsi de un virus numit "motociclist" nu suntem imuni precum "cizmarii". Sora mea conduce si dupa 18 ani dupa turometru se descurca merge Ok dar de condus FRUMOS ne va conduce niciodata. La care-i trebe turometru pt a schimba vitezele sa-si cumpere Scuter. Nu zic ca nu mi-ar conveni sa am unul este o treba buna. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.