Sari la conținut

Transalp 97-99 Vs Tenere 660 '96 Vs Ktm 640 Adventure '98


Lee_e
 Share

Postări Recomandate

Salutare!

 

Doresc o comparatie pt cei care cunosc bine modelele, si care au circulat cu ele.

Comparatie din punct devedere off-road cat si on-road, atat al calitatii motocicletelor-a executie, cat si a durabilitatii si mentenabilitatii acestora.

 

1.Honda Transalp 97, dublu disc fr. fata,

2.Yamaha Tenere 660 '96 modelul carenat mai serios

3.KTM 640 Adventure '98 modelul carenat mai serios

 

Eu momentan am Honda Transalp xl600v '97, o motocicleta foarte buna, dar care pur si simplu nu ma mai entuziasmeaza.

 

Incerc sa fac o schitat clasica, un eventual tabel de raspuns ( stiu... prea matematic :cheers: )

 

Ex:

Durabilitatea motorului:

Transalp: duce peste 100.000 km fara reparatii capitale, piesel se gasesc, find o motocicleta uzuala

Tenere: peste 100.000km fara mari probleme, piese garla

KTM: motor mai pretentios ce necesitat multa munca si piese, piese scumpe si greu de procurat, o sa fi nevoit sa lucrezi al bicicletat

 

Capabilitatti off-road:

Transalp: soft enduro, doar cu crash-bar ! fara crash bar? = doar stradal :rock: glumesc! se pot face multe peripetii cu Ta-ul :P trage liniar in ture joase

Tenere: bun pt ca este o vacutza ceva mai usoara, monocilindru,manevrabil .. etc

KTM: f bun , suspensii flexibile , orgie in pantatloni ce mai :(

 

Capabilitati stradale:

Transalp: bicilindru v-twin, f bun, etc..

Tenere: vibreaza serios de la 110 km/h, poti merge in conditi de siguranta la max 120

KTM: poarta platosa la buca, pt ca o sa ai nevoie.. vibratii infernale.. sau nu :(

 

Sper ca nu va doare capul prea mult, nu asta e scopul cautat de mine... eu deja am o idee bine conturata, dar poate imi scapa ceva anume, asa ca va cer sfatul si spuneti-va parerea :(

 

Va multumesc :)

Editat de Lee_e
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Durabilitatea motorului:

Tenere: peste 100.000km fara mari probleme, piese garla

KTM: motor mai pretentios ce necesitat multa munca si piese, piese scumpe si greu de procurat, o sa fi nevoit sa lucrezi al bicicleta

 

Tenere-le nu duce 100.000 de km daca faci cu ea ce a fost gandita sa faca. Maxim 85-90.000.

Ktm este foarte bine reprezentat in Romania si piesele se obtin repede.

 

Capabilitatti off-road:

Tenere: bun pt ca este o vacutza ceva mai usoara, monocilindru,manevrabil .. etc

Intr-adevar este mai usoara in teren dar daca nu ii pui cauciucurile potrivite devine un cosmar si ea, mai ales in namoale.

Ce am observat la Tenere fata de Transalp este ca iti da senzatia unei fete mult mai usoare (nu vb. de greutatea suspensiei fata + ghidon ci de faptul ca are alt unghi la furca, care face manevrarea la viteze mici mai usoara. La Transalp cum trageam un pic de ghidon stanga/dreapta venea tot motorul peste mine)

 

 

Capabilitati stradale:

Tenere: vibreaza serios de la 110 km/h, poti merge in conditi de siguranta la max 120

 

Tenere-le de dupa 1995 este cel mai bun Tenere stradal. Merge lejer 100-130 pe strada, constant. Ca grad de confort...nu e 1200 Gs. Incepe nebunia de pe la 140 fiindca e usor si are cursa suspensiilor lunga - incepe sa cam pluteasca pe deasupra soselei.

 

Parerea mea e in felul urmator :

Vrei enduro - iti iei un 350-400, ii pui crampoane, il pui pe remorca si te dai.

Vrei touring-enduro (85%-15%) - Iti iei Super Tenere, Africa, Bmw R-GS si te dai doar pe drumuri uscate si batatorite.

 

Daca nu esti un tip foarte pretentios si vrei o motocicleta care sa le faca pe amandoua, iti iei un mono de 600-650.

Nu o sa faca nimic exceptional dar te va duce peste tot. Pe strada iti vei injura prietenii cu motoare mari care merg fara stres la peste 120 si tu esti la limita sigurantei iar de pe off-road, daca nu ai crash-bar -uri macar, vii cu ea vatamata rau inapoi.

Cauciucurile la fel - pui crampoane ca sa te distrezi in off-road, le vei termina instant pe strada, pana ajungi acolo. Nu ai crampoane - mergi super pe strada dar iti blestemi zilele si iti faci motorul praf pe munti si prin paduri.

Cauciucuri intermediare ? Ramane sa vad, desi simt de pe acum ca va fi o amagire de 2 lei - nici sosea bine, nici off-road.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Mihai, esti un "banatean" cu obraz :cheers: :)

 

Sunt sfaturi de bun simtz si foartet realiste din punctul meu de vedere.

 

Ideea e ca nu vreau sa fac hard enduro, dar nici doar drum batatorit unde pot sa merg si cu un chopper.

Sunt o persoana realista, si sunt foarte constient ca nu am cum sa le fac bine pe amandoua, nu se gaseste motocicleta perfecta care sa faca si on si off-road suficient de bine, asta exceptand faptul ca as fi dispus sa imi cumpar o motocicleta de raliu cum ar fi pt Dakar, si momentan nu sunt :rock:

 

Nu sunt foarte pretentios cu viteza maxima, 120kmh viteza de croziera e suficient pt mine, ce-i prea mult strica.

 

dintre Tenere si Adventure? care ar fi alegerea mai propice? si de ce m-ar ajuta :P

 

Numai bine! :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai KTM Adventure e mult mai potrivit pentru offroad, as spune o proportie de 75 - 80% offroad si restul strada. E mai usoara, e ceva mai vivace pe reprize scurte dar in schimb vibreaza ca dracii, seaua e cam incomoda (nu chiar ca la LC4 dar tot acolo). Pana la urma se educa si kuru pentru o anumita sea. :(

 

Tenere-ul e mult mai misto de touring decat Adventure-ul si intra si pe forestiere mai greutze (unde nu intrii sigur cu chopper/street/speed :cheers: ), e ceva mai "camion" decat KTM-ul la o greutate nu cu mult mai mare (deci inghite mai multe bagaje si pasageri solizi - in limita bunului simt - fara probleme).

Viteza de croaziera e pe-acolo. La Tenere cu pinoane stock 15/45 mergi drum lung 130 km/h (are si demaraj f bun la raportul asta), cu 14/46 cum am eu acum mergi 110 - 120 dar demarajul e sesizabil f bun pentru oras - i-ai dat si s-a dus, cu raport 15/43 cum vreau sa imi pun eu in viitorul apropiat se merge lejer 130 - 140 km/h drum lung cu un consum foarte bun, deci e un raport mai de "cruising".

 

Deci totul depinde de gradul de offroad pe care vrei sa il faci. Ambele se comporta in off mai bine ca Transalpul doar ca Tenereul ceva mai putin ca Adventure, surclasandu-l pe partea ailalata - de touring.

 

Spor la alegere! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tenere-ul e mult mai misto de touring decat Adventure-ul si intra si pe forestiere mai greutze (unde nu intrii sigur cu chopper/street/speed :cheers: ), e ceva mai "camion" decat KTM-ul la o greutate nu cu mult mai mare (deci inghite mai multe bagaje si pasageri solizi - in limita bunului simt - fara probleme).

 

Multumesc pt reply :rock:

 

La greutate sunt mai usoare ca TA-ul... dar totusi exista diferente destutl de sesizabile intre Tenere 171.0 kg la gol si Adventure 146.0 kg la gol.

25 kg reprezinta totusi un spor de greutate deloc de neglijat. Daca ma gandesc mai bine este cam diferenta de greutate intre Transalp si Tenere :)

iar acele 146kg ale KTM-ului mie personal experimentand mersul doar pe motoare grele mi se pare pur si simplu bicicleta... CEEA CE E SUPER :P

 

dificila alegerea :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
bai inginerule...nu am mai vb de Tenere pe mess?? nu vibreaza la 110, neica! la 4500 de ture e in 110 si mere brici

tenere rulz! mi-e dor de el pe off-road

Da imi aduc aminte, dar sincer, pt off-road, cred ca nu are rost sa vbim comparativ cu KTM-ul, care il indoaie :crack:

 

Doar atat? :crack:

 

eu deja sunt decis, dar totusi, nic o alta sugestie cat de cat realista?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pt reply :jump:

 

La greutate sunt mai usoare ca TA-ul... dar totusi exista diferente destutl de sesizabile intre Tenere 171.0 kg la gol si Adventure 146.0 kg la gol.

25 kg reprezinta totusi un spor de greutate deloc de neglijat. Daca ma gandesc mai bine este cam diferenta de greutate intre Transalp si Tenere :P

iar acele 146kg ale KTM-ului mie personal experimentand mersul doar pe motoare grele mi se pare pur si simplu bicicleta... CEEA CE E SUPER :jump:

 

dificila alegerea :jump:

 

Ce tot vorbiti de greutatea ,,la gol" ? Doar nu o sa mergeti fara benzina, ulei si apa ! Eu cred ca trebuie luata in seama greutatea ,,la plin" + individul (echipat) ce sta calare pe respectiva mobra ! La kilogramele rezultate se schimba putin datele problemei !

Orice mobra din cele trei, te rupe de oase daca o dai pe jos ! ...... chiar si un ,,fulg" ca LC4 Adv.

 

Hai bafta ! :jump:

Editat de petrica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa te intreb ceva: ce fel de casca preferi pentru genu asta de mers, de cross sau intregrala?

De aici o sa vina cel mai simplu raspunsul. Si nu radeti pt ca asa ii. :P

 

Iti place casca integrala? Iti place sa nu te bata vantul si sa fie liniste? Iti place confortul? Iti place ceva care merge lin si nu te bate vantu? Iti iei super tenere, africana, bla bla bla....ma rog....vacutze mai mult sau mai putin usoare care fac cate un forestier usurel.

 

Iti place casca deschisa si ochelari? Nu te deranjeaza vibratile? Nu te deranjeaza vantul care te bate? Iti place sa mergi mult si in picioare(si nu pe sa/scandura)? Iti place sa faca mai mult offroad si sa o poti calca fara probleme pe macadam? Iti iei un lc4 aventure, un lc4, 690 enduro si orice alt dual-sport mai mult sau mai putin carenat. Lc4 adventure scrie si pe el ca ii dual-sport adica cam 50-50 strada/off. Cu niste tkc'uri, sau mt 21 cu motocicleta aia te poti baga pe forestiere pe care cu cu un enduro-touring tie frica, pe drumuri cu mai multa piatra si denivelate(suspensi superioare) nu omori motocicleta si nici pe tine.

 

Ii simplu transalp si tenere is enduro-touring, iar lc4 adventure ii un dual-sport(diferenta: aripa sus, garda mai mare la sol, suspensi mai bune, pozitia buna de mers in picioare). Acuma greutatea ii clar ca nu poate fi ca in cazul unui enduro deoarece rezervorul de 20 de litri plin si carenele de pe ea cantaresc ceva. Plus si bagaje, ii de inteles ca nu prea are cum sa o fie pana in 150-160kg.

 

Cat despre piese. Si Ktm'ul daca a fost intretinut bine, se incalzeste cum trebuie inainte de plecare si se fac verificarile periodice nu ar avea de ce sa nu mearga foarte multi km. Plus de asta ca reprezentanta KTM este in Romania si piesele vin cam intr-o saptamana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tenere nu vibreaza suparator nici la 130.am mers 150 cu el cu pasager si bagaje abia pe la 140 a inceput sa se simta vibratile,na vrut mai mult.am fost pe drumuri forestiere,pe campuri[imala la maxim]nu ma lasat niciodata.transalpu e mai bun la turing e mai echilibrat motoru find 2 cilindri. La consum sta grozav 17 l benzina 374km cand sa oprit.

post-28762-1215117759_thumb.jpg

post-28762-1215117831_thumb.jpg

post-28762-1215117861_thumb.jpg

Editat de cs-marius-b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...