Sari la conținut

Eu, Singur Pe Strada ... Incident De Incepator


Reason
 Share

Postări Recomandate

intr-o curba la dreapta, in coborare, am apasat putin mai tare frana de spate..a alunecat, instantaneu din instinct am luat piciorul de pe frana , a prins din nou aderenta si m=a aruncat pe stanga.

 

ce făceai tu acolo era un soi de slide ? măcar dacă aveai inspirația să tragi Âşi ambreiajul ...

 

baftă, că degetul ăla arată scary :crack:

 

eu, în principiu folosesc fața pentru a opri ... mai nasol e cînd mă lasă :crack: :crack: :agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vad ca fiecare are stilul lui ...si cel mai probabil totul depinde de motocicleta

Tdm-ul meu nu franeaza cine stie ce cu spatele, chiar daca ajung sa blochez roata...adica nu se simte

 

Dupa cum s-a spus mai sus ``depinde foarte mult de la motoreta la motoreta (centru de greutate, suspensie) si evident si ce cauciuc ai``... e si parerea mea

 

Tot TDM am si eu si frinez in principal cu spatele prin oras, mai ales la viteza mica, la ce santier e pe strazi mi se pare mult mai safe. Cred ca e doar chestie de antrenament si de obisnuinta cu senzatia de pierdere a controlului (a mea fuge pe stinga imediat ce se blocheaza roata), eventual mergi undeva pe un drum de pamant si faci experiente. Cea mai simpla varianta e sa frinezi cit esti pe linie dreapta, dupa ce va mai cunoasteti vezi tu cum le potrivesti din frine si ambreiaj si pe curbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai important e sa frinezi din vreme, inainte sa iei curba - pe pista si pe strada. Curba se ia SLOW-LOOK-LEAN-ROLL. Adica frinezi si schimbi vitezele, te uiti dincolo de apex, inclini mobra si, cind ajungi pe la apex, incepi sa accelerezi usor.

 

Frina de spate e crima in curbe...la mine derapat x 14mii (nisip in curba, ploaie, viteza, sperietura etc) . Fata pierde mult mai greu aderenta (o singura data la 5 kmh). Cel mai mare necaz este ca data te obisnuiesti sa folosesti spatele, cind te sperii, cel putin eu, aveam tendinta sa apas pedala aia ca la masina si bloca roata imediat, complicind situatia.

 

Daca sa folosesti spatele? Citeodata...masoara discurile de frina pe fata si pe spate - fabricantii stiu ei de ce pun doua imense pe fata si un disc amarit pe spate...

 

Frina de spate este folositoare cind opresti...la semafor de exemplu, frinezi cu fata pina pe la ~10 km/h si folosesti spatele sa opresti de tot, ca sa eviti sa blochezi fata pe ulei sau alte mascari...

 

Daca blochezi rotile? Se mai intimpla: daca blochezi spatele, il tii blocat si mentii echilibrul pina opresti mobra - altfel e highside cind roata prinde din nou aderenta. Daca blochezi fata, faci ca ABS-ul manual: relaxezi maneta imediat si te rogi sa nu cazi :crack:

 

Cei cu dirt-bike (mai nou si eu :crack: ) au dreptate - poti sa controlezi lejer derapajele de spate, daca esti obisnuit cu ele...dupa citeva (zeci) ore de dirtbike, vad ca nu mai am probleme mari cu derapajele pe sportbike.

 

Insanatosire grabnica si cind te faci bine, practica masiv frinarea de urgenta...

 

Razie

 

sincer - acuma folosesc spatele mai mult, dat fiind ca are placute noi iar pe fata mai vechi si n-am avut timp sa le schimb - dar dobitoc is my middle name :crack: si de cind cu dirt-bike-urile nu ma mai sperie asa tare...

Editat de Razie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de ce ti-a spus tipul cu R1 sau R6 sau cat ai zis ca era... ca fost posesor de touring si actual posesor de sport iti pot spune ca la sport nu prea conteaza frana spate... adica nu te incetineste... la touring simteam mult mai bine frana spate si puteam sa le folosesc concomitent, dar la sport n-are rost. si cum au zis multi inaintea mea, gresala ta a fost ca ai franat in curba. trebuie evitata frana in curba fie ca e cu fata fie ca e cu spatele. mai ales ca incepator. si de acord la faza cu discurile de frana... era si argumentul meu dar n-am fost destul de rapid. capacitatea de franare a unei motociclete (aproximativ orice model din cate stiu eu) este de 25% pe roata din spate si 75% pe roata din fata.

 

sa te faci bine repede

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta decat in excess mai bine deloc frana spate.Eu o folosesc doar sa nu solicit in permanenta fata cand cobor dealuri abrupte,sau diferite zone montane.Clar frana de motor si mare grija la curbe cu franatul.Cum spunea colegul mai sus per total 75% fata si 25% spate.

Insanatosire grabnica si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei cu dirt-bike (mai nou si eu :crack: ) au dreptate - poti sa controlezi lejer derapajele de spate, daca esti obisnuit cu ele...dupa citeva (zeci) ore de dirtbike, vad ca nu mai am probleme mari cu derapajele pe sportbike.

 

 

Exact ... mergi pe teren cu un cross Âşi exersează o zi, Âşi după ce ți-a derapat spatele peste tot nu o să te mai sperii

 

PS... vezi să nu pui spatele cînd fața e deja în aer :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...