Jump to content

fuchsia

Super Membru
  • Content Count

    530
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About fuchsia

  • Rank
    -

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    2005
  • Motocicleta
    TDM 4TX
  • Numar Moto
    doua, minca-le-ar tata

Recent Profile Visitors

643 profile views
  1. Asa e, si ea a venit cu frica de haita. Daca vede pana si doi caini in aceeasi gashca bate in retragere, chiar daca sunt pechinezi. La caini solo nu are probleme indiferent de marime, e prietenoasa cu toti si toate. A mai avut niste sechele, intepenea cand vedea carje, bastoane, carucioare de piata, saci de gunoi, saci de santier, barbati inalti. Intepenea la modul ca paraliza pur si simplu de frica si trebuia sa aleg alt drum, ea stie ce o fi patit pe strazi... In primele doua zile era terifiata si de scari si ma plimbam cu ditamai dihania in brate patru etaje I-am aratat incetisor ca nu pateste nimic si acum i-au trecut toate astea, dar la frica de mai multi catei inca lucram.
  2. Tina-Augustina, am luat-o de la un adapost si ne era teama sa nu consume pisici, ca nu stiau cei de acolo ce obiceiuri are
  3. Goe, esti obositor in ultimul hal. Ai terminat cu parapsihologia si acum te agati de toate virgulele, doar-doar o iesi ca tine. Eu n-am nici o jena sa recunosc ca nu sunt vreun expert in dinamica moto, asa ca ti-am cautat un pasaj dintr-o carte ca sa nu te mai zbati atata. Da, am zis ca highside-ul poate aparea si in curba si pe drept. Scrie-i lu' ala ca nu esti de acord si nu ma mai chinui. Ma doare in paispe de teoriile tale, daca tu nu ai prins ideea ca eu am dat doua exemple de chestii care SE POT INTAMPLA, si e suficient sa se intample O SINGURA DATA ca sa iasa ceva nasol DACA ESTI ZERO ABSOLUT, si preferi sa intelegi orice alte balarii, e strict treaba ta. (Motorcycle safety and dynamics) Parerea ta am inteles-o, tu ii dai binecuvantarea ta lui Flower ca daca o chestie nu apare frecvent poate sa franeze intotdeauna cum vrea cu spatele in linie dreapta ca nu pateste nimic, si sa-i dea blana ca nu sunt probleme, ca toti am picat la inceput. Eu am alta parere si recomand in consecinta. Incheiem aici discutia ? @Metal Heart Sonyc a zis ca nu mai posteaza prin iarna trecuta parca, si s-a tinut de cuvant
  4. Liliacul. Ai facut un rezumat perfect, cred ca aveai numai 10 la romana Hai sa n-o mai taraim aiurea ca deja e frectie discutia.
  5. Asta e tot ce poti, sau esti obosit azi ? Rad singur " Cand cineva vorbeste pe un forum ...vorbeste pe un forum...", va fi bine dar va fi si rau.... m-am lamurit, esti calare pe globul de cristal. Ai zis tu bine, catastrofa totala, doar ca ai incurcat persoanele. Hai bafta, ai fost simpatic
  6. Goe, tu chiar esti dubios in stilul de discutie. Zi cu subiect si predicat ce ai de spus ca sa iti argumentezi punctele de vedere, altfel esti greu de urmarit.
  7. Stai ca vad ca au postat baietii o gramada intre timp @goe: Fata are probabil sub 100km in total pe doua roti, a pus deja motorul jos, ii da cu 130 pe autostrada, vorbeste de "nevoia de viteza" si adrenalina si tu imi spui mie ca dau povete de parca ar fi un lucru rau ? Si ca ma bucur daca se duce ca sa zic "i-am zis eu" ? Tu esti normal la cap ? Dai explicatii altora ca sunt paralel si nu stiu despre ce vorbesc, tu ai idee cum fuge de kur spatele daca il blochezi cu aderenta mica ? Franeaza tu blana cu spatele la 130, da drumul franei cand simti ca fuge intr-o dunga si vino sa povestesti. Ii explici lui Xael "nuante", cum sta treaba cu mine, cu bicicleta (care bicicleta ?)... esti paranormal rau, daca tot citesti in stele joaca la 6/49, poate te mai linistesti. Paulynos, eu sperii incepatorii degeaba ? Tu ai facut relativ recent o pana la 150 pe fatza si ai intrat intr-un voblaj cu maronit de chiloti, daca erai la primul tau drum ever ce faceai ? "Stiu ca nu e la misto. Vine asa: am facut pana pe fata si a inceput voblajul, am franat din instinct si a inceput si mai tare si am tras de gaz. Pe urma am franat iarasi, doar cu spatele pentru ca mi-am dat seama ca e ceva in neregula cu fata, iar a intrat in voblaj si iar accelerat+franat cu spatele si tot asa succesiv pana am reusit sa opresc intr-un final pe roti, cu fata pe janta complet. Sa tot fi fost vreo 10-12 succesiuni din astea franat spatele->voblaj->accelerat din nou, pret de cateva sute de metri bune, noroc ca era drum drept fara trafic. Colegu' de drum se uita la mine ca la un nebun, ca nu pricepea de ce ma scalambai in halul ala, eu tremuram ca varga. De mentionat ca un kilometru inainte de patanie mi-a mai intrat intr-un tremurat usor, nefiind roata dezumflata complet, dar nu am bagat de seama pe moment, am zis ca am dat in vreo groapa ceva si i-am dat bice inainte. Dupa ce am schimbat chilotii acasa mi-am adus aminte de faza asta. Am gasit o vulcanizare deschisa si am rezolvat pe moment, am schimbat valva cu probleme la Bucuresti, cauciucul era bun. Abia acasa mi-am revenit complet din starea de soc. Am avut mare noroc." John, e bine ca stii mai bine ca mine ce am dat jos de pe roata. Doar ca valva era coapta cu jdemii de crapaturi pe toata lungimea de parca avea cinspe ierni la activ, nu doar una, n-avea nici o legatura cu montarea gresita. Tinand cont de consecinte eu zic ca nu e greu sa arunci o privire o data pe an sa vezi daca mai traieste valva. Cat de sf e fenomenul nu stiu, dar cand ma gandesc la ce vine din mama china sunt convins ca e mai frecvent decat se asteapta multi. Flower, la intrebarea ta cu franarea in curba in caz de nevoie absoluta... franezi cum te duce capul si cu multe rugaciuni. Sau cu mult antrenament inainte fix pentru situatia asta daca ai de gand sa intri des in belele de genul. Eu habar n-am cum as frana in situatia asta daca as avea o situatie de panica nasoala in curba, cu siguranta la instinct. Dar ideea e sa nu ajungi acolo, oricum e prea devreme acum sa iti pui intrebarea asta. Invata alfabetul si o sa fie bine. Daca intrebarea era doar "cum franez in curba", franezi din timp si intri in curba cu o viteza potrivita. Daca nu ai nevoie de decelerari masive ci doar de corectii mici poti sa franezi fara probleme si in curba. Spor !
  8. @goe 75 Cu o viteza care sa nu-i depaseasca reflexele de franare. Daca nu ai reflexele formate, cu o viteza care sa doara mai putin. @paulynos Fiecare cu parerea lui, eu n-as subestima incepatorii normali.
  9. @Flower-Power: postasem imediat dupa tine si nu am apucat sa raspund. Iti raspund mai jos. "Fără palme în cască, nu sunt genul să stau să le iau , cu vorbă bună merge în cazul meu. Să o luăm punctual: 1.Ce sunt valvele, adică sunt chestiile alea pe unde umflii cauciucul? Cum trebuie să fie, adică mi-ai aruncat-o ,acum explică-mi la ce trebuie să fiu atentă. Cum îmi dau seama că sunt îmbătrânite? 2.Highside , cum trebuie evitat, fără frână de motor atunci când ești înclinat, în curbă? Și fără frână spate? Ce faci dacă trebuie să frânezi în curbă, totuși? 3. Adrenalina, rău...ok,ok. 4. Inevitabil ,important este să pot povesti și să rămân întreagă. Tu ești amicul meu , până acum, care îmi dă palme virtuale în cască. Să încerci cu vorba bună, funcționează mai bine în cazul meu. Merci." Palmele in casca evident ca sunt unele prietenesti, altfel n-ar mai fi amici. 1. Da, chestiile pe unde umfli cauciucul. Tragi de valva si te uiti cu atentie dupa crapaturi. O valva fisurata poate sa zboare cu totul, adica pierzi aerul foarte rapid si te trezesti instant pe janta, faptul ca ai tubeless e egal cu zero. Am avut o valva imbatranita foarte urat in fix un an, montata de noua la service-ul Agusta. Baietii n-au avut nici o vina, materialul a fost foarte prost. A doua zi am montat valve metalice ca sa imi iau o grija de pe cap. Asta cu valvele imbatranite nu e o chestie frecventa, dar tocmai de aia e usor sa fie trecuta cu vederea. A mai fost un incepator pe forum, i s-a retezat valva la 140 de la un capacel de ventil mai greu. A intrat intr-un voblaj nasol dar a avut bulan si a scapat cu julituri usoare parca. De fapt sfatul meu e sa verifici mobra tehnic la un service competent daca nu ai facut-o deja. E foarte posibil sa nu ai nici o problema, dar mai bine sa fii sigura. Un lant uzat, un buson de ulei slabit, orice balarie poate avea consecinte. 2. Highside-ul apare in momentul in care blochezi roata spate, indiferent daca blocarea e datorata franei sau retrogradarii treptelor sau de drum drept sau in curba. Cand blochezi roata spate, motorul fuge de cwr intr-o parte. Cat timp e blocata roata, turatia ei scade. Daca eliberezi roata spate din greseala cat timp e inca fugita intr-o parte, motorul varsa imediat turatie si cuplu in ea, dar din cauza unghiului cu roata fatza ai sanse sa zbori peste sa ca la rodeo. E ca si cum te-ar lovi cineva din lateral si in sus. Ca sa eviti highside-ul trebuie sa eviti sa blochezi roata spate la viteza mare. Daca ai blocat-o, n-o lasa sa fuga prea mult intr-o parte. Daca dozezi corect franele, adica sa franezi suficient cu fatza n-o sa apara problema asta. Daca ai blocat roata si a apucat motorul sa se strambe zdravan, mai bine o tii in continuare blocata si incerci sa franezi cat poti si cu fatza. Dar asta e un scenariu deja nasol in care mai bine nu ajungi. In timp o sa iti faci o idee despre cum si cat fuge roata spate in functie de cauciucuri, asfalt, si alti parametri. Spor la invatat !
  10. @john17: Nu scoate din context afirmatia mea. Fata inca nu stapaneste notiunile de baza ale franarii. A mai avut recent un incident in trafic tot din cauza franarii. Asta cu 130 a fost "prima tura, prima depasire, prima frana de motor, i-am dat 130 ca simteam nevoia de viteza". In conditiile astea cum sa nu-i spun ca 130 e mult pentru ea ? Daca mergi pe autostrada nu inseamna ca esti scutit de evenimente. Dai de un caine, o pasare, te inteapa o albina, crapa o roata, lantul, pune ala din fatza o frana mai brusca, etc. Eu incerc sa o mai temperez si sa explic ca pe motor riscurile pot fi mult mai mari decat se asteapta un incepator. Pot aparea oricand situatii neprevazute cand controlul il preia pilotul automat. Dar pilotul ala trebuie sa stie si el macar manevrele de baza, altfel nu e bine. Si cand inca nu le stie, una e sa faci o boacana la 50 la ora si alta la 130. Nevoia de viteza e foarte periculoasa in etapa asta, e timp destul mai incolo. Las si un link mai vechi, poate e util pentru ce incepatori mai arunca un ochi pe aici: https://motociclism.ro/topic/266935-de-ras-sau-de-plans/
  11. Flower, faci ce faci si o tii din traznaie in traznaie 130 e mult pentru nivelul tau de acum, la o saptamana-doua dupa ce ai comis-o cand n-ai folosit deloc frana fatza. Motorul nu e masina, si tu inca nici macar n-ai idee cate chestii pot merge (foarte) prost pe doua roti. Sfaturile mele ar fi cam asa: - verifica-ti valvele pe spate, si mai ales pe fatza, daca ai din alea clasice din cauciuc. Pentru chinezariile care se monteaza acum e suficient si un singur an ca sa imbatraneasca urat cauciucul ala. Nu vrei sa stii ce se intampla daca pierzi brusc aerul din roata fatza la 130. - fii sigura ca stii sa franezi corect cu ambele roti inainte sa-i dai tare. Iarasi, nu vrei sa te trezesti intr-un highside din cauza ca ai dat aiurea in frana spate la viteza mare. - cat timp ai experienta aproape de zero priveste adrenalina ca pe un semnal de alarma, nu ca pe ceva misto. - interactioneaza cat mai mult cu amici mai experimentati care sa-ti mai traga niste palme peste casca atunci cand faci prostii. Am o senzatie ca o sa mai comiti destule Bafta !
  12. In locul vecinului as da un telefon la Caranda sa-i intreb, au si ei modelul asta. Baietii mi s-au parut tot timpul documentati si de treaba. La bateriile cu litiu electronica din ele e o variabila care tine de producator. https://www.caranda.ro/product/baterie-moto-12v-4ah-cu-lithiu-plfp-14bl/
  13. Cand mai mergi in poligon mai bine tii un ochi si pe masinile care trec pe langa tine, sunt multi berbeci care incurca pedalele si trag aiurea de volan. In Ilioara am vazut cum s-a infipt intr-un stalp un logan care tot facea cercuri, cam ca masina din clipul tau Daca mai ai camasa veche de la cablul de ambreiaj si te distreaza sa iti faci singur chestii, poti sa incerci sa iti faci un cablu de rezerva. 220 de lei mi se pare mult pentru un cablu de ambreiaj, si daca ce ai tu pe mobra n-are cine stie ce complicatii exotice poti sa iti faci singur unul la fel de durabil ca ala de fabrica:
×
×
  • Create New...