uzunu Postat Iulie 14, 2008 Share Postat Iulie 14, 2008 As dori niste pareri de la proprietari/fosti proprietari despre vacile lor de 650. Pana acum am avut ocazia sa merg pe Tenere '91, Transalp '96 si F650 GS '05. Dintre toate, cel mai mult mi-a placut Tenere-ul, insa as dori pareri care pe topicurile dedicate sunt tare imprastiate. Ce modele am in vedere? Tenere, Transalp, Freewind, Pegaso Cube, F650 (pre-'00), poate chiar si SuperTenere. Ma intereseaza: - probleme cunoscute - autonomie/consum - confort - adaptabilitatea suspensiei pe off Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Iulie 14, 2008 Share Postat Iulie 14, 2008 Vaca mea tocmai a trecut proba de foc.Sambata-duminica am facut o tura de 680 km,incluzand aici si Transalpina.In general sunt foarte multumit de ea,de aproape doi ani(de cand o am) nu am avut nici o defectiune la ea-schimbat ulei,filtre,kit de lant,simeringuri telescoape si-atat.Pe sosea merge bine,protectia la vant destul de buna-la 120 nu simt mare lucru.Daca la off-road aveam emotii,mi-au trecut;am ramas surprins de felul in care m-a servit. Cu un singur lucru nu sunt impacat-consumul.La o singura tura mi-a iesit 6%.In rest,singur,cam 6,5.Saptamana trecuta in 700 km cu pasager si vreo 15 kg de bagaje am iesit cu 7%.Acum singur si cu vreo 10 kg bagaj am iesit cu 7,5 (peste 100 km off-road).Si asta in conditiile in care la o alimentare a mea de 19 litri Dominatorul alimenta 13 iar F 650 GS 10. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexxx Postat Iulie 14, 2008 Share Postat Iulie 14, 2008 (editat) Suzuki XF 650 Freewind - cel mai usor (180 kg plin) - amortizorul spate reglabil - se poate cobori sau inalta 3 cm - cu cauciucuri bune faci minuni, atata timp cat intelegi ca este totusi o ... vacutza - confort bun la drum, farul cam slab dar se rezolva cu un bec mai bun...peste 110 insa te cam bate vantul, se rezolva si asta cu un parbriz mai mare (depinde si de inaltimea ficaruia) - nu mi-a luat mai mult de 6 % si asta in oras in aglomeratie maxima, in rest la drum imi papa chiar si 4,3 % (dar fara pasager) ... eu insa nu merg mai tare de 120 km/h Nush ce sa mai zic, mie imi place, nu-l schimb si pana acum m-am bagat cu el fara frica ... si da, am fost cu el si pe Transalpina (daca tot e traseu de referinta) Editat Iulie 14, 2008 de alexxx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Iulie 14, 2008 Share Postat Iulie 14, 2008 SALUT.EU AM TENERE 660 96,17 LITRI BENZINA AM FACUT 374 KM[NU AM DEPASIT 100 KM/H]AM MERS MAX 150 KM/H CU PASAGER SI CEVA BAGAJE[FOARTE PUTIN] IN REST NU VIBREAZA SUPARATOR,RACIRE PE LICHID,ARE ULEIU IN CADRU INTRUN CUVANT PE ASTA NU IL VAND. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fade2black Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 @uzunu Pentru Transalp fi bun si mergi pe forumu' nostru, acolo gasesti tot ce vrei despre el. Sal, Fade Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 (editat) Ai mai uitat 2 modele, Dominator si DR 650. Tenere 660 : ok, motor fiabil, racirea pe apa este un plus, doar mi s-a parut mie un pic "top heavy" adica centrul de greutate sus. Pegaso 650: nu merge rau, doar ca nu m-am simtit niciodata bine pe una.... in plus intretinerea si surubareala la ea = un cosmar. Transalp 600: Din alta categorie, 2 cilindri, mai grea, mai buna de tura. Bicicleta foarte bine gandita, motor indestructibil, te simti ca "turnat" in sa de la prima incalecare. Totusi nu te joci cu ea asa cum ai face cu un monocilindru. F650: Foarte prietenos, are vana in el, ciclistica foarte buna, imi displace un pic saua mai joasa decat la altele, dar e ok. Dominator 650: caracteristic Honda, te simti bine in sa, te joci cum vrei cu ea, fiabilitate buna, intretinere usoara, suspensii numai bune de hartoape, totusi prea moi pentru viteza la sosea >120. La prima vedere motorul pare mai slabut, dar are viata in ea si ridica fata numai din gaz. Preferata mea din clasa mono 650 stradal. DR650: mi se parte cea mai adaptata pentru offroad, mai ales modelul chel fara carene si eventual fara starter. Din pacate cam multe am vazut cu probleme la motor, dar asta si poate pt ca proprietraii trag de ele fara o intretinere la sange. Freewind : un Dr mai imbracat si mai de strada , nu ma atrage cu nimic. XT600: nu prea am avut de a face cu ele KLR650 Idem XTZ750 Supertenere: deja alta clasa cu totul, nu ai cum sa o bagi in discutii si comparatii cu celelalte de mai sus. Vaca mare si grea, ea poate multe numai sa poti sa te tii de ea. Bafta la alegere! Editat Iulie 15, 2008 de Axa cu Scame Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 15, 2008 Autor Share Postat Iulie 15, 2008 Dominatorul si DR-ul le-am exclus deoarece, la fel ca si tine, am vazut destul de multe cu probleme la motor. Tenere-ul mi s-a parut foarte usor controlabil din gaz (in special dupa vreo doua semi-trante - noroi, e-07, eu care eram sigur ca voi cadea, dar si-a revenit din drift numai din gaz), destul de confortabil, dar parca mult mai mare decat pegaso, de ex. Pegaso nu l-am calarit, insa m-am porcit la USD. Mi-a zis Samo de problemele lui cu cablul de ambreiaj F650 vechi nu mi s-a parut extrem de confortabil, dar nu m-am dat pe el Transalp-ul nu mi-a placut din cauza suspensiei, dezastru pe off, cu o furca foarte moale si un spate groaznic Freewind-ul presupun ca e in aceeasi clasa cu F650 GS, mai ales ca are o cursa minuscula in amortizoare (170mm). Altfel, daca nu ma insel, doar el si Pegaso sunt pe injectie inainte de 2000. Multam fain, Axa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 No, a fost suficient si va multumesc. Si da, Angi, un search rezolva unele intrebari, dar nu pe toate. Ca sa nu ma injuri ca ti-am taiat avantul, personal as alege intre TA si GS / Dakar. Prima, datorita celor doi cilindri este putin mai confortabila pe sosea, dar nici cu GS-ul nu ai probleme. TA-ul, din cauza carenelor ceva mai mari, ti-ar putea crea ceva probleme la eventuale cazaturi, dar cu niste fiare de protectie se rezolva problema. Sunt mobre cam la fel. Ambele fiabile si de incredere. TA are cuplul ceva mai jos, dar nici cu GS-ul nu pierzi prea mult timp daca sti ce sa-i ceri. Din punctul meu de vedere, parca GS-ul are niste mici avataje, si aici ma refer la rezervorul pus sub sa (centrul de greutate jos si diferente de manevrabilitate insesizabile intre un rezervor plin sau unul gol) sau ABS-ul decuplabil, care, din punctul meu de vedere, este nepretuit. Acum poti face si asa: iti alegi doua modele preferate si, in functie de ce oferte gasesti, il p-ala al carei oferta e mai buna. In afara de S-Tenere, toate modelele de care tii tu cont sunt aproximativ la fel. Acum vezi si tu de care esti atras, conteaza si asta. Uite, spre ex. eu, chiar daca imi place la fel de mult TA-ul, parca nu-mi face cu ochiul. In schimb, de pe Dakar nu-mi pot lua ochii. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gothmog Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 (editat) Salve! Pai si Pegasul are 166 mm cursa pe fata,dar nu e scurta,eu nu i-am batut niciodata nici fata nici spatele in capat de cursa,si-am mers si pe off-road cu el cu pasager.Depinde foarte mult ce vrei sa faci cu ea,unde o sa mergi.Toata lumea isi doreste un motor fiabil,bun,suficient de rapid,sa mearga pe ORICE fel de teren,in orice conditii,cu orice incarcatura,dar nu toata lumea are bani de R1200GS ,asa ca noi muritorii de rand ne multumim cu caprele astea. Ai enumerat motoare in 1 resp 2 cilindri.Motorul in 2 e mai fiabil,vibreaza mai putin si e mai confortabil la drum lung.Motorul mono este vanos in ture scurte,agil in oras si ok pe off-road.Niciunul din motoarele enumerate nu bate DR350-ul ala al tau pe off-road mai serios,daca ti-l tii pe ala pentru off-road atunci iti recomand Transalpu,cilindrul ala in plus garanteaza o calatorie mai lina.Super Tenere e alta smecherie,vaca mare si grea,merge numa ca nu e vreo gazela si toata lumea zice ca franele lasa mult de dorit (a propos,nu mi-a placut niciodata frana Pegasului,recomand pe cat posibil 2 discuri de frana-Transalp again). A,mie nu-mi plac Hondele,nu fac reclama Honda si nu o sa-mi iau Honda (vorbesc foarte serios).Bazat pe bruma de experienta acumulata in mersu cu tractorase de-astea on/off,ai inteles cam ce zic eu aicea ,deci bafta si drum intins S-auzim de bine :blink: LE:acu am vaz mai bine ca dai DR-ul de 350. Oricum,nu-ti recomand Pegaso,sa stii,ia mai bine un Freewind.GS-ul de pana-n 2000 e fabricat tot de Aprilia,mai bine-ti iei gandul.In locul tau as alege intre TA si Freewind.IMHO Editat Iulie 15, 2008 de Gothmog Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 Axa le-a zis foarte bine. Sa mai adaug si eu niste chestii: Suzuki DR 650 R e cam cel mai bun pentru offroad dintre modelele mentionate; daca ai grija sa ii schimbi consumabilele la timp (incluzand la consumabile ambreiaj si uneori distributie ), motorul e greu de distrus. Un bun compromis drum lung / drum prost mi se pare Yamaha Tenere 660 deoarece intruneste niste "calitati" precum: motorul fiabil, consuma putin, are suspensia cu cursa mare (si facuta bine - Yamaha e foarte tare la suspensii enduro), ai loc extrasuficient de pasager si bagaje si e relativ usoara. Pentru ca pana la urma nu poti sa le impaci perfect pe toate: vrei confort si fiabilitate in plus - greutatea si manevrabilitatea in teren isi spun cuvantul; vrei performanta - nu ai pretentii la durabilitate / fiabilitate; vrei sa stea bine pe sosea - ai cursa mica la suspensii iar pe teren e naspa, etc etc etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iulie 15, 2008 Autor Share Postat Iulie 15, 2008 Sunt absolut convins ca orice vaca nu va egala agilitatea DR-ului pe teren, insa, atat timp cat totdeauna am facut trasee insotit de asemenea vacute (gen f 650 gs, dominator, supertenere si restul), nu cred ca-i voi duce prea mult lipsa. De altfel, am mai zis-o, eu fac mai mult touring decat enduro cu mobra mea, iar enduro-ul ala se rezuma la forestiere gen Transalpina. Cred ca voi alege doar oferta cea mai buna, aproape indiferent de mobra. Oricum, thread-ul a fost foarte informativ si va multumesc pentru a nu-stiu-cata-oara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sokiforce Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 daca faci mai mult ture lungi si fara hard enduro cauta un TA de 650 (dupa 2000) din pacate e destul de scump. dar merita.cred cai cel mai confortabil dintre toate cele enumerate. oricum testeaza cit mai multe si vezi care iti fura inima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.