Sari la conținut

Electrostarter La Nipru


Chopper
 Share

Postări Recomandate

Fratilor cu Nipre,vreau sa va intreb daca ati incercat ceva in sensul asta sau daca ati reusit ceva,ca vreau sa ma apuc si eu de modificat una bucata Nipra,si ma cam ingrozeste gindu de a trage pedale cu femeia in spate in mijlocul intersectiei.

Pai o pui pe ea sa dea la pedale :P :D io asa ii fac lu' frate-miu

 

Io m-am obisnuit cu ideea. Se mai aude din spatele meu: 134, 135, 136 .. a pornit

 

Daca iti faci avansu klumea nu mai sunt probleme cu starteru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi frate-tu nu-i nimica fatza de un prieten de-al meu ce o ajuns la 500 de pedale,pina s-o rumpt clichetul de la pedala de pornire.Asta din cauza ca nu a mai fost pornita Nipra de vreo 5 ani si pusa la punct cum trebe...

A,tot a fost ceva.Era sa-i rupa piciorul cu niste rateuri de parca avea armata aplicatzii pe strada.De vreo douazeci de ori am numarat cum o sarit cotul de la evacuare.A dracului dihanie.

Deci totusi,vreau sa va intreb serios acuma,daca ati incercat careva.A,si am auzit ca astea noi ar avea demarou.Nu s-ar putea face rost de piesele necesare montarii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu sau fara elctrostarter, problema pornirii ramane daca nu e reglat cum trebuie....doar ca incercand sa o pornesti omori bateria,care se regenereaza mult mai greu decat forta musculara :D :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu inteleg de ce nu adoptatzi solutzia cu impinsul motocicletei. Oricat de grea o fi nipra aia, o data ce ai luat ceva viteza cu , categoric e mai eficient sa invartzi motorul intr-un ritm continuu, decat la pedala. Iar alta chestie - pedaland, in timpii de repaus, motorul se opreste cel mai probabil pe compresie, deci cu platina inchisa, deci bateria se descarca energic pe bobina de inductzie, ceea ce nu e bine. La impins, in schimb, bobina lucreaza in regim transitoriu normal, ba mai mult, alternatorul mai da si el ceva curent, macar cat sa nu mai manance din baterie.

Ca tehnica de impins, recomand : Se da usor de pedala pana cand motorul trece de compresie. Se cupleaza viteza a treia. Se apasa ambreiajul si se cupleaza contactul (bateria sa fie "odihnita") , apoi se impinge motocicleta, pentru a lua ceva inertzie. Se da drumul la ambreiaj mai repede ca de obicei, dar nu chiar brusc. Motorul fiind trecut de compresie, volanta apuca sa isi ia ceva inertzie pentru prima tura, dupa care motorul incepe sa se invarta. Se schimba rapid in viteza a doua, continuand sa se impinga motorul si manevrand acceleratzia (ca sa traga amestecul optim). Daca nu porneste, atunci sigur nu va porni nici la a 50-a pedala.......

 

Toata grija trebuie avuta la alegerea sensului de impins, ca daca strada are o leaca de panta, atunci chiar va omoara musculatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai tehnica.

Trebuie ca in momentul in care dai drumul la ambreiaj sa fii in cadere pe sa. astfel incat presiunea pe roata spate sa fie mare.

Eu pornesc Africa fara probleme, si pe asfalt ud, cu treapta a I-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai tehnica.

Trebuie ca in momentul in care dai drumul la ambreiaj sa fii in cadere pe sa. astfel incat presiunea pe roata spate sa fie mare.

Eu pornesc Africa fara probleme, si pe asfalt ud, cu treapta a I-a.

M-a inpins frate-miu si tot degeaba. Fara viteza nu merge.

Nipra are 250 kile ... e greu de impins. Pliz nu le compara cu africa twin :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man... ti-am descris cat am putut de bine tehnica. Deci : punctul 1 - aduci motoru la punctul de dupa compresie (pentru ca volanta sa isi ia ceva inertzie). Punctul 2 - incepi procedura cu cutia cuplata intr-a 3-a . sa nu-mi spui ca-ti patineaza roata in viteza a treia. Apoi, dupa ce motorul se invarte (foarte lent, dar se misca), dai a doua si continui sa impingi. Daca reusesti sa mai pastrezi viteza, poti sa-i dai si a-ntaia. Eu la Simson reusesc sa o pornesc astfel, abia intr-antaia, cand e bateria moarta-moarta (de-abia mai inroseste filamentul de la becul de pozitzie) !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man... ti-am descris cat am putut de bine tehnica. Deci : punctul 1 - aduci motoru la punctul de dupa compresie (pentru ca volanta sa isi ia ceva inertzie). Punctul 2 - incepi procedura cu cutia cuplata intr-a 3-a . sa nu-mi spui ca-ti patineaza roata in viteza a treia. Apoi, dupa ce motorul se invarte (foarte lent, dar se misca), dai a doua si continui sa impingi. Daca reusesti sa mai pastrezi viteza, poti sa-i dai si a-ntaia. Eu la Simson reusesc sa o pornesc astfel, abia intr-antaia, cand e bateria moarta-moarta (de-abia mai inroseste filamentul de la becul de pozitzie) !!!

sincer nu am incercat metoda ta. Prefer sa dau la pedale .. mai mult de 20 nu dau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am gandit si eu la treaba cu demaroru.

eu cred ca ar merge pus in prelungirea axului de la alternator. problema e ca ar ramane tot timpul cuplat.

alta metoda nu prea cred ca se poate implementa, fara prea multe modificari asupra blocului motor . mai datzi-va si voi cu parerea poate iese ceva pana la urma :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bah Sergiu,da ce poza ti-ai pus mah....

Referitor la demaror,bendixu are un arc care readuce pinionu inapoi ,asa ca n-are cum ramane cuplat....insa ar trebui pus sa actioneze volanta,ca sa fie eficient si nu in locul alternatorului,......insa doar locul in care e alternatoru acuma,ar fi potrivit pt demaror....naiba mai stie!

zic,nu spun.....

oare la neprele noi, unde au pus rushii demaroru?

"ideal ar fi sa pui un demaror care are atasat un motor de bmw "...muahahahahah

 

 

 

Blackrider

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la poza...e de pe vremea cand eram barbos.. :D

buna treaba cu pusul demarorului cu tot cu motor....la volanta nu cred ca potzi sa ajungi asa usor..de asta ma gandeam eu ca poate ar fi o treaba buna daca il potzi pune in locul alternatorului ...eventual pus alternatorul paralel cu demarorul iar in mijloc un pinion care sa angreneze la pornire demarorul ...cred ca asta ar fi o treaba mai buna...si asa si-ar face treaba si bendixu' :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datzi fratzilor cu ochiu la mos Ural sa vedetzi unde vine pus demarorul. Si nici nu este foarte complicat daca ai respectivul demaror ( sau ceva asemanator ). Parerea mea. Tre facuta o gaurica in carter si danturata volanta ( sau de pus o coroana pe volanta - asta acu mi-a venit ). Plus niste gauri filetate ca sa prinzi animalu. Avantaj pentru cei care au volanta lata. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vali,ai vreun link cu ceva poze in sensu asta?

Chestia cu demarou la Niprele noi am aflat-o de la rubrica Service a forumului,era un topic acolo despre ceva parti electrice si careva o pus o schema de nipra model nou,parca.

Va intreb pe cei care ati lucrat in Dacii daca nu s-ar putea folosi demarou de la asa ceva.Le gasesti pe toate gardurile,si daca strici ceva nu e problem ca se afla inlocuitor.Baiu ar fi cu bateria,ca ar trebui una mai mare,da eu cred ca ar merge si de 12A/ora,de moto.Compresia si efortul depus de demarou sint oricum mai mici la Nipra decit la Dacie.

Oricum ar fi mishto de ar iesi ceva,ca am vazut o ghiotura de Nipre modificate de iti picau plombele,da le lipseau un singur lucru,si anume despre ce discutam noi amu.

Si ca veni vorba de modificari,cu voia voastra,fratilor,va arat ce mi-am facut eu in apartament(etaju3),si am terminat anu trecut.Pacat ca la noi in Bistrita nu sint asa de populare Niprele cum sint MZ-urile.Eu numa amu am aflat una ieftina cu vreo 2000km de la un mos,care nu o mai pornit-o decind o luat-o de la rusi,si as vrea s-o execut.Da ca si voi,as vrea demarou.

motor.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intra la www.imz-ural.com

Gasesti "engine upgrade" si vezi frumusetzea. Daca ai demarorul este destul de simplu. Ideal ar fi sa ai volanta lata in care sa faci o treapta pe care sa prinzi o coroana in asa fel incit sa pastrezi si greutatea neschimbata (a volantei). Prinderea demarorului o dai la tzigani sa o toarne. Faci un model din lemn. Trebuie folosit un demaror de la mocicleta sau de la o masina "mica" caruia sa nu-i fie necesara o baterie imensa. Sanatos sa fiu ca o fac si pe asta. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut nepristilor!!

faci cum a spus vali, eu am vazut asa la intalnirea DE LA SIBIU DE ANU TRECUT, sau il cuplezi la cutia de viteza cum e la ural wolf

ca demaror poti folosi unul de tico sau alta motocicleta NUMAI CA TRE SA URMARESTI SENSUL DE INVARTIRE AL DEMARORULUI

bafta nu e greu credema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salut fratilor. uitativa pe un site lituanian kofmoto.virtualave.net, daca nu merge ca atare incercati sa cautati kofmoto cu google. E acolo cutie de viteze cu 5 trepte pt orice nipru, ural sau M 72, cu suport pentru demaror. uitati poza aici dar costa doar 650 $.

post-8-1070948696_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"This package can be used with any electric start transmission that has ear mounts (small alignment tabs)."

 

si aia de la ural tot pe cutie au pus

 

nupoti pune pe axul alternatorului pt ca nu ar avea demultiplicarea de care are nevoie

in ceea ce priveste compresia nu e departe de dacia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

nu mere decat la cutie, adik pe volanta. demaroru' de dacie e mare si prost, consuma 2 kw, fa un calcul. da' pe bune nu inteleg. ieri am pus carburatoarele la loc, dupa cateva luni bune de zakut si-a plecat sub 10 carje. aia cu intersectia e altceva: o ineci. si nu mai pleaka. cu impinsu' sa fim seriosi. nu e de greutate, apropos de afrika twin. e de kardan. revenind, dk tre sa dai mai mult de 10 carje VREODATA, ai probleme mari. bibileste aprinderea:bujii bune, fishe silikonice- se gasesc la bucata-aprindere electronica, si o bobina ca lumea. merg de dacie, da' alea-s de 3 amperi, consuma. io am de citroen axel sau visa, cu o intrare si 2 iesiri, 100.000 in targ. marfa.

iti urez bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io zic sa va reglat bine motocicletele

aprindrea carburatoarele

si sigur porneste la pedala ca de aia a fost facuta pedala

nu tre sa inpingi motorul ca sal pornesti

doara dacai pierut pedala :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor cu Nipre,vreau sa va intreb daca ati incercat ceva in sensul asta sau daca ati reusit ceva,ca vreau sa ma apuc si eu de modificat una bucata Nipra,si ma cam ingrozeste gindu de a trage pedale cu femeia in spate in mijlocul intersectiei.

am vazut eu l un prieten.nu m-am uitat prea bine la sistem.dar am discutat la o bere cu el.neaparat o baterie de 35A.asta ca sa nu ai probleme de loc cu pornirea.el nu a avut la motor din fabrica asa ceva dar se poater adapta.deci,electromotoru`vine deasupra.,cu bendixu` acionand pe volanta.se ciupeste putin capacul de aluminiu acolo. el a luat la strung volantul si apoi a presat la cald o coroana dintata.demarorul si coroana le-a luat de la rus.deci el vine prins de cadru exact sub sa.si vine in continuarae alternatorului.singura problema a avuto cu rusu ca nu a stiut sa-i spuna care e+ si care e - si a nenorocit putin motoru pina a descoperit de ce nu o lua.:D)apoi totul a mers struna.daca vrei o sa ma uit mai bine... cind ma gasesc cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...