Sari la conținut

Nimic Grav...


NoMaam
 Share

Postări Recomandate

Salut. Nu imi doream ca exact in aceasta sectiune sa initiez primul topic de cand am transalpul, dar uite ca s-a intamplat.

 

Veneam azi dinspre Podu Ros spre Tudor, aveam 30 km/h, pe sens unic; merg incet ca-s incepator si cam asa merg prin oras.

 

O camioneta neagra pleaka de pe partea dreapta fara sa se asigure, nu ma vede (desi am geaka bleu deskis merg cu farul aprins ziua), chiar cand ajung in dreptul ei; trag de ambele frane, asfaltul ud, mi se blokeaza roata spate, mobra fuge cu spatele spre dreapta, apoi cade pe partea stanga, si se hashcaie putin pe asfalt.

Ala opreste brusc, scoate capul pe geam si ma intreaba: ai patit ceva? si pleaka.... Nu am avut prezenta de spirit deloc, nu retin marca masinii, doar ca avea nr de italia... Atentia mi-a fost atrasa de mobra, care desi era culcata si intr-a-ntaia, motorul inca mergea si roata nu se invartea....

Am oprit motorul, cand dau sa-l ridic opreste un politist langa mine si ma intreaba daca-s lovit, ii zic nu, ii povestesc, pleaca si el (nu era in serviciu, cred). L-am ridicat, nu mai intra intr-a-ntaia, apoi nu mai iesea de pe liber. In fine, l-am miscat inainte si inapoi cu ambreiajul apasat, s-a auzit un declic in cutia de viteze, apoi a mers normal.

 

Bilant: o julitura de un deget kiar pe muchia laterala din stanga de sub parbriz, si una cat o unghie pe carena (am si bare de protectie), eu intreg fara julituri si vanatai. O sa duc maine totusi mobra la service, sa o verifice la cutie si la directie (desi mi se pare ca merge ca inainte si nu scoate zgomote ciudate).

 

De ce am scris? Nu stiu exact, stiu ca m-am speriat zdravan, si in asemenea situatii nu am prezenta de spirit sa fug dupa ala, sa il opresc... Pur si simplu ma bucur ca-s intreg.

 

Mi-ar prinde bine niste sfaturi, presupun ca frana brusca pe asfalt ud nu era cea mai fericita optiune, de facut countersteering sa evit spre stanga m-am ferit, obisnuit fiind de la categ B sa franez decat sa trag de volan/ghidon fara sa ma asigur.

 

Aveti cuvantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva de genul mi s-a intamplat si mie tot azi , fiind tot incepator . Veneam de pe Sos Alexandriei inspre Piata Rahova si la intersectia de la capatul orasului [ cea care da in Magurele,Alexandria si Antiaeriana ] merg la ~ 10m in spatele unui automobil , el trece de intersectie si un borat imputit [ si la propriu si la figurat ] , tzaran ce conducea o duba se gandeste sa plece de pe loc ,dupa ce trece masina din fata mea , normal ca distanta era prea mica ca sa pot sa opresc si am apasat ambele frane , spatele la fel ca si tie mi-a fugit dreapta insa n-am cazut... I-am dat drumul la frana cand am vazut ca si imputitul s-a oprit . Singura reactie a fost sa ii arat :lol: cand am trecut prin fata lui . Si tot el scosese capul pe geam sa urle,nu stiu ce zicea dar nici nu prea coneaza... A fost cam singura chestie periculoasa petrecuta in trafic in 5 zile de mers , din cauza altui sofer .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu a 2-a zii dupa ce mi-am luat permisu' implicit motocicleta,am cazut la fel,am tras ca disperatu de frana fata ,mi s-a blocat roata si buf.bine ca nu aveam viteza si nici nu a venit nimeni din spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Nu imi doream ca exact in aceasta sectiune sa initiez primul topic de cand am transalpul, dar uite ca s-a intamplat.

 

Veneam azi dinspre Podu Ros spre Tudor, aveam 30 km/h, pe sens unic; merg incet ca-s incepator si cam asa merg prin oras.

 

O camioneta neagra pleaka de pe partea dreapta fara sa se asigure, nu ma vede (desi am geaka bleu deskis merg cu farul aprins ziua), chiar cand ajung in dreptul ei; trag de ambele frane, asfaltul ud, mi se blokeaza roata spate, mobra fuge cu spatele spre dreapta, apoi cade pe partea stanga, si se hashcaie putin pe asfalt.

Ala opreste brusc, scoate capul pe geam si ma intreaba: ai patit ceva? si pleaka.... Nu am avut prezenta de spirit deloc, nu retin marca masinii, doar ca avea nr de italia... Atentia mi-a fost atrasa de mobra, care desi era culcata si intr-a-ntaia, motorul inca mergea si roata nu se invartea....

Am oprit motorul, cand dau sa-l ridic opreste un politist langa mine si ma intreaba daca-s lovit, ii zic nu, ii povestesc, pleaca si el (nu era in serviciu, cred). L-am ridicat, nu mai intra intr-a-ntaia, apoi nu mai iesea de pe liber. In fine, l-am miscat inainte si inapoi cu ambreiajul apasat, s-a auzit un declic in cutia de viteze, apoi a mers normal.

 

Bilant: o julitura de un deget kiar pe muchia laterala din stanga de sub parbriz, si una cat o unghie pe carena (am si bare de protectie), eu intreg fara julituri si vanatai. O sa duc maine totusi mobra la service, sa o verifice la cutie si la directie (desi mi se pare ca merge ca inainte si nu scoate zgomote ciudate).

 

De ce am scris? Nu stiu exact, stiu ca m-am speriat zdravan, si in asemenea situatii nu am prezenta de spirit sa fug dupa ala, sa il opresc... Pur si simplu ma bucur ca-s intreg.

 

Mi-ar prinde bine niste sfaturi, presupun ca frana brusca pe asfalt ud nu era cea mai fericita optiune, de facut countersteering sa evit spre stanga m-am ferit, obisnuit fiind de la categ B sa franez decat sa trag de volan/ghidon fara sa ma asigur.

 

Aveti cuvantul.

 

Cateodata e bine sa incerci sa eviti obstacolul decat sa te infigi in frane, rezultatul acestei actiuni cunoscandu-l cu totii. Data viitoare bazeaza-te mai mult pe frana fata, pentru ca ai un control mai bun asupra ei, si riscul de a bloca roata e mai mic (capacitatea de franare a motocicletei este de 75% pe fata si doar 25% pe spate). Cand simti ca ti-a blocat roata, elibereaza frana si apas-o din nou, de mai multe ori, pana opresti in siguranta.In general, incearca sa eviti coliziunea prin ocolire, decat prin franare violenta. Oricum, pastreaza distanta fata de vechiculul care circula in fata ta, iar daca vezi ca cel din fata franeaza, redu viteza; in orice situatie in care ai dubii in legatura cu ce va urma, redu viteza si pastreaza o distanta suficienta fata de cel din fata, distanta care sa iti poata permite ocolirea lui sau oprirea. Alt sfat, foloseste claxonul cu incredere!

 

Bafta si sa ne vedem cu bine pe soselele deosebit de periculoase ale patriei, sau pe autostrazile din afara!

Editat de Cata MCMLXXXVII
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateodata e bine sa incerci sa eviti obstacolul decat sa te infigi in frane, rezultatul acestei actiuni cunoscandu-l cu totii. Data viitoare bazeaza-te mai mult pe frana fata, pentru ca ai un control mai bun asupra ei, si riscul de a bloca roata e mai mic (capacitatea de franare a motocicletei este de 75% pe fata si doar 25% pe spate). Cand simti ca ti-a blocat roata, elibereaza frana si apas-o din nou, de mai multe ori, pana opresti in siguranta.In general, incearca sa eviti coliziunea prin ocolire, decat prin franare violenta. Oricum, pastreaza distanta fata de vechiculul care circula in fata ta, iar daca vezi ca cel din fata franeaza, redu viteza; in orice situatie in care ai dubii in legatura cu ce va urma, redu viteza si pastreaza o distanta suficienta fata de cel din fata, distanta care sa iti poata permite ocolirea lui sau oprirea. Alt sfat, foloseste claxonul cu incredere!

 

Bafta si sa ne vedem cu bine pe soselele deosebit de periculoase ale patriei, sau pe autostrazile din afara!

 

da-mi doamne mintea romanului de pe urma...

 

LE: scuze, abia apoi am vazut ca initiatorul topicului a cerut sfaturi :lol:

Editat de RaduZ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateodata e bine sa incerci sa eviti obstacolul decat sa te infigi in frane, rezultatul acestei actiuni cunoscandu-l cu totii. Data viitoare bazeaza-te mai mult pe frana fata, pentru ca ai un control mai bun asupra ei, si riscul de a bloca roata e mai mic (capacitatea de franare a motocicletei este de 75% pe fata si doar 25% pe spate). Cand simti ca ti-a blocat roata, elibereaza frana si apas-o din nou, de mai multe ori, pana opresti in siguranta.In general, incearca sa eviti coliziunea prin ocolire, decat prin franare violenta. Oricum, pastreaza distanta fata de vechiculul care circula in fata ta, iar daca vezi ca cel din fata franeaza, redu viteza; in orice situatie in care ai dubii in legatura cu ce va urma, redu viteza si pastreaza o distanta suficienta fata de cel din fata, distanta care sa iti poata permite ocolirea lui sau oprirea. Alt sfat, foloseste claxonul cu incredere!

 

Bafta si sa ne vedem cu bine pe soselele deosebit de periculoase ale patriei, sau pe autostrazile din afara!

foarte bine zici u ,insa ca incepator cand te trezesti cu ceva prima reactie e sa bagi mana in frana ,asa am patit si eu in primele zile de permis si am facut buf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu a 2-a zii dupa ce mi-am luat permisu' implicit motocicleta,am cazut la fel,am tras ca disperatu de frana fata ,mi s-a blocat roata si buf.bine ca nu aveam viteza si nici nu a venit nimeni din spate.

La fel am patit si eu. La 2 zile dupa ce am luat permisul, mergeam cu 58 in localitate, cand eu si masina din fata am vazut politia in fata la 100m. Se mergea in coloana, ala a pus frana brusca, la fel am facut si eu, fara sa astept sa se mute greutatea pe roata din fata si am picat. Noroc ca cel din spate a franat. Cred ca incepatorii ar trebui sa exerseze franarea de urgenta pana le intra in reflex. De evitat... nush ce sa zic... mi se pare mai greu la inceput, trebuie sa stii tot timpul ce e in trafic... eu atunci nu stiam ce e pe banda din dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel am patit si eu. La 2 zile dupa ce am luat permisul, mergeam cu 58 in localitate, cand eu si masina din fata am vazut politia in fata la 100m. Se mergea in coloana, ala a pus frana brusca, la fel am facut si eu, fara sa astept sa se mute greutatea pe roata din fata si am picat. Noroc ca cel din spate a franat. Cred ca incepatorii ar trebui sa exerseze franarea de urgenta pana le intra in reflex. De evitat... nush ce sa zic... mi se pare mai greu la inceput, trebuie sa stii tot timpul ce e in trafic... eu atunci nu stiam ce e pe banda din dreapta.

e chestie de reactie,ca bineinteles ca logic stiu si eu ca nu tre sa bag mana in frana ca disperatu,dar cand esti pus in fata faptului implinit e mai greu .astea se invata doar mergand mii de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La fel am patit si eu. La 2 zile dupa ce am luat permisul, mergeam cu 58 in localitate, cand eu si masina din fata am vazut politia in fata la 100m. Se mergea in coloana, ala a pus frana brusca, la fel am facut si eu, fara sa astept sa se mute greutatea pe roata din fata si am picat. Noroc ca cel din spate a franat. Cred ca incepatorii ar trebui sa exerseze franarea de urgenta pana le intra in reflex. De evitat... nush ce sa zic... mi se pare mai greu la inceput, trebuie sa stii tot timpul ce e in trafic... eu atunci nu stiam ce e pe banda din dreapta.

 

 

da, exact. e greu pana te uiti in oglinda sa te asiguri din spate. mai da naibii careva peste tine daca eviti obstacolul fara sa te asiguri.

 

din pacate in situatiile astea nu prea ai timp de gandire si depinde de fiecare cum reactioneaza pe moment.

 

si mie mi-au iesit de 2 ori niste cretini in fata si instinctul m-a facut sa franez. de fiecare data am fost foarte foarte aproape sa ma imprastii din cauza ca am strans prea brusc frana fata si a inceput roata sa faca "opturi"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de raspunsuri. The main idea deci ar fi sa "simulez" un ABS, daca e sa franez si sa dau drumul cand se blokeaza si tot asa.

Mai am de exersat :lol:

 

Bafta si asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de raspunsuri. The main idea deci ar fi sa "simulez" un ABS, daca e sa franez si sa dau drumul cand se blokeaza si tot asa.

Mai am de exersat :lol:

 

Bafta si asfalt uscat.

 

 

Nu, omule! Asta nu poate s-o faca nici al mai al naibii mobrist! Ar fi o frana al naibii de zgaltzaitoare... :P

 

Ideea reala e sa franezi spatele o idee mai devreme sau mai tare decat fata. Asta la inceputul franarii. Rolul miscarii asteia este de a incarca roata fata cu greutatea ta si a motorului, ceea ce iti va da posibilitatea sa apesi mai cu nadejde frana fata fara riscul blocarii ei! Spatele daca il blochezi, e mai bine sa-l lasi asa. Fata in schimb, daca ai prezenta de spirit sa realizezi ca e pe cale sa se blocheze, elibereaz-o imediat!

 

Acuma, nu inteleg de ce se sperie unii de frana spate. Uneori eu o blochez just for fun! Voi n-ati avut bicle cand erati mici? Nu lasati urme de franare cat mai lungi si incovoiate in praf?

Frana fata in schimb... nu stiu daca macar 1% dintre noi reusesc s-o blocheze si s-o elibereze fara sa se imprastie. Deci aproape matematic, ai blocat fata = ai facut buf!

 

Bafta crancena si fara astfel de incidente de acum inainte, NoMaam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, omule! Asta nu poate s-o faca nici al mai al naibii mobrist! Ar fi o frana al naibii de zgaltzaitoare... :lol:

 

Ideea reala e sa franezi spatele o idee mai devreme sau mai tare decat fata. Asta la inceputul franarii. Rolul miscarii asteia este de a incarca roata fata cu greutatea ta si a motorului, ceea ce iti va da posibilitatea sa apesi mai cu nadejde frana fata fara riscul blocarii ei! Spatele daca il blochezi, e mai bine sa-l lasi asa. Fata in schimb, daca ai prezenta de spirit sa realizezi ca e pe cale sa se blocheze, elibereaz-o imediat!

 

Acuma, nu inteleg de ce se sperie unii de frana spate. Uneori eu o blochez just for fun! Voi n-ati avut bicle cand erati mici? Nu lasati urme de franare cat mai lungi si incovoiate in praf?

Frana fata in schimb... nu stiu daca macar 1% dintre noi reusesc s-o blocheze si s-o elibereze fara sa se imprastie. Deci aproape matematic, ai blocat fata = ai facut buf!

 

Bafta crancena si fara astfel de incidente de acum inainte, NoMaam!

spatele parerea mea ca iti fuge mai rpd decat fata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri era sa o comit rau de tot, evident, din vina mea. viteza foarte mare in oras, undeva intre 120-140 km, vad tarziu semaforul care era deja rosu; initial m-am gandit sa bag si mai tare mana-n gaz si sa trec mai departe, dar tocmai plecasera aia din dreapta (era sens unic). n-am avut ce sa fac, m-am urcat pe frane si am inceput sa zic Tatal Nostru. evident ca m-am oprit fix in mijlocul intersectiei si doar norocul a facut ca sa nu ma ia nimeni pe capota sau sa ma infig eu in cineva (btw, chestiilea alea din filme cand trec aia pe rosu prin intersectii si nu se lovesc - bullshit, credeti-ma, mai ales daca te intersectezi si cu o strada cu mai mult de doua benzi). am aprit intr-un final si am dat in spate in timp ce soferii imi umpleau frigiderul acasa. ceea ce m-a surprins au fost urmele de franare, urma de spate avea vreo 5-7 m iar cea de fata de aproximativ 2 m. am simtit rotile cand s-au blocat, si ma gandeam ca in momentul ala daca fac o miscare gresita, m-am dus pe jos. am avut noroc cu carul.

 

referitor la ce zic cei mai multi de pe aici, cum ca daca blochezi fata esti jos - hmm, de cele mai multe ori da, dar ai si sanse sa ramai pe ea, cum ti-au zis si cei ce au postat inaintea mea, exerseaza cat mai mult franarea de urgenta, pana te obisnuiesti cum sa franezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri era sa o comit rau de tot, evident, din vina mea. viteza foarte mare in oras, undeva intre 120-140 km, vad tarziu semaforul care era deja rosu; initial m-am gandit sa bag si mai tare mana-n gaz si sa trec mai departe, dar tocmai plecasera aia din dreapta (era sens unic). n-am avut ce sa fac, m-am urcat pe frane si am inceput sa zic Tatal Nostru. evident ca m-am oprit fix in mijlocul intersectiei si doar norocul a facut ca sa nu ma ia nimeni pe capota sau sa ma infig eu in cineva (btw, chestiilea alea din filme cand trec aia pe rosu prin intersectii si nu se lovesc - bullshit, credeti-ma, mai ales daca te intersectezi si cu o strada cu mai mult de doua benzi). am aprit intr-un final si am dat in spate in timp ce soferii imi umpleau frigiderul acasa. ceea ce m-a surprins au fost urmele de franare, urma de spate avea vreo 5-7 m iar cea de fata de aproximativ 2 m. am simtit rotile cand s-au blocat, si ma gandeam ca in momentul ala daca fac o miscare gresita, m-am dus pe jos. am avut noroc cu carul.

 

referitor la ce zic cei mai multi de pe aici, cum ca daca blochezi fata esti jos - hmm, de cele mai multe ori da, dar ai si sanse sa ramai pe ea, cum ti-au zis si cei ce au postat inaintea mea, exerseaza cat mai mult franarea de urgenta, pana te obisnuiesti cum sa franezi.

zi si mie p unde ai fugit u cu 120 in oras, sa evit zona :lol:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

panduri.... daca prinzi semafoarele pe verde te duci frumos, dar se pare ca a intervenit faza cu ulciorul. mai e o portiune frumoasa intre bulevardul libertatii - calea 13 septembrie (pe langa Casa Poporului) - intersectia de la Marriot. acum e de forja pe acolo, mai ales ca au pus si gardurile de protectie pentru circuitul ala, te simti un pic altfel. si motorul are o altfel de rezonanta printre alea. cu greu am rezistat tentatiei. ieri in schimb am prins liber si m-am cam bestializat un pic.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

panduri.... daca prinzi semafoarele pe verde te duci frumos, dar se pare ca a intervenit faza cu ulciorul. mai e o portiune frumoasa intre bulevardul libertatii - calea 13 septembrie (pe langa Casa Poporului) - intersectia de la Marriot. acum e de forja pe acolo, mai ales ca au pus si gardurile de protectie pentru circuitul ala, te simti un pic altfel. si motorul are o altfel de rezonanta printre alea. cu greu am rezistat tentatiei. ieri in schimb am prins liber si m-am cam bestializat un pic.

au facut deja traseu pt concursu ala cu masini??adik protectii pe langa drum ?:P) ....bine ca mi-ai zis sa dau si eu o fuga p acolo azi sa vad cum se prezinta pista :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta crancena si fara astfel de incidente de acum inainte, NoMaam!

 

Multam, asa sa fie. Bafta si tie.

 

 

N-are nimic motoru', totul e ok, am fost cu el mai inainte la service. :P

Multzam inca o data pt sfaturi.

 

Numa' bine. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spatele parerea mea ca iti fuge mai rpd decat fata

 

Se blocheaza mai repede, dar e mai controlabil. Orice prostovan poate sa-ti tranteasca o frana cu spatele de 20-30m. Fa si cu fata la fel, daca te tine!

 

... iar cea de fata de aproximativ 2 m. am simtit rotile cand s-au blocat, si ma gandeam ca in momentul ala daca fac o miscare gresita, m-am dus pe jos. am avut noroc cu carul.

 

Ai avut noroc ca au fost ultimii "aproximativ 2m" de franare, si te-ai oprit. Daca dupa 2m de franare cu blocarea rotii fata ai mai fi avut macar un 25km/h erai jos. Da, ai avut noroc cu carul! La fel sa fie si mai departe, dar las-o mai usurel prin oras.

 

Ideal este sa franezi pana la limita blocarii rotilor, fata sau spate. Si pentru asta trebuie exersat. Cu cat mai mult in conditii controlate, adica unde ne propunem noi, cu atat mai rar in trafic!

Bafta si drumuri frumoase!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu procedez la fel franez spatele si apoi fata cu singura diferenta ca trag ambreajul pentru ca motorul sa nu mai traga si bine acum in functie de situatie dojazul fata spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia mergi tu cu mobra pe un camp.......asta daca poti sa o tii, desi ar trebui..mergi usor si franeaza spatele pana incepe sa se blocheze roata, ...cand vezi ca derapeaza ii dai drumul..si vezi cum ai controlat-o..apoi cresti viteza usor......faci la fel......si o sa vezi ca daca inveti sa o controlezi data viitoare va fi mai usor......incearca totusi sa nu te ridici mai mult de 40-50 km/h ... :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce-mi aduc aminte c-am mai citit pe forumul asta, e cam asa (sa ma corecteze care stie mai bine :D):

Nu pui frane brutale cand esti intr-o curba. O sa cazi. Daca ai blocat spatele, nu da drumul la frana, o sa iti fuga spatele si ca incepator s-ar putea s-o patesti. Ramai cu frana blocata pana te opresti, tine bicla dreapta sa nu te versi. Daca pui frana brusc pe fata, risti sa faci triplu salt peste ghidon, sau un stopie (parca asa ii zice).

Eu pana una alta incep sa pun frana cu spatele, destul de departe, si in timp incep sa actionez si frana fata. Cand opresc nu mai tin decat frana fata. O singura data am blocat spatele si m-am dus un pic oblic spre dreapta. N-am dat drumul la frana pana am oprit, si la fel am actionat si fata in timp ce incetineam.

 

Ref la cel cu masina, degeaba ii luai numarul, oficial nu e vinovat ca te-ai varsat singur. Daca nu e contact intre moto si masina nu ai cum sa-l scoti vinovat. Singura chestie e ca te-ar ajuta sa-l regasesti "prieteneste" in trafic si sa-i umpli frigiderul cu carne (sau ce alta metoda de relaxare cunosti) :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateodata e bine sa incerci sa eviti obstacolul decat sa te infigi in frane, rezultatul acestei actiuni cunoscandu-l cu totii. Data viitoare bazeaza-te mai mult pe frana fata, pentru ca ai un control mai bun asupra ei, si riscul de a bloca roata e mai mic (capacitatea de franare a motocicletei este de 75% pe fata si doar 25% pe spate). Cand simti ca ti-a blocat roata, elibereaza frana si apas-o din nou, de mai multe ori, pana opresti in siguranta.In general, incearca sa eviti coliziunea prin ocolire, decat prin franare violenta. Oricum, pastreaza distanta fata de vechiculul care circula in fata ta, iar daca vezi ca cel din fata franeaza, redu viteza; in orice situatie in care ai dubii in legatura cu ce va urma, redu viteza si pastreaza o distanta suficienta fata de cel din fata, distanta care sa iti poata permite ocolirea lui sau oprirea. Alt sfat, foloseste claxonul cu incredere!

 

Bafta si sa ne vedem cu bine pe soselele deosebit de periculoase ale patriei, sau pe autostrazile din afara!

 

Salut,

 

ÂŞi eu am pățit-o a doua zi după ce am luat mobra.

Mergeam pe Lacu Tei Âşi iese unul cu spatele din parcare: îl vad Âşi frânez, ăla mă vede Âşi se opreÂşte Âşi zic să-l ocolesc (mergeam cu max 30); mă uit în retrovizor, nu vine nimeni din spate Âşi iau uÂşor stânga, moment în care vine un "pietont" pe mijlocul străzii din stânga exact pe direcția mea; încer să iau curba mai lejer Âşi să mă "strecor" printre ei Âşi iau razant marginea plăcii de beton pe care sunt Âşinele de tramvai (decalată vreo 5 cm față de asfalt).

 

Rezultatul: cad pe stânga, cu efecte minime pentru trup Âşi mobră (cască, geacă, mănuÂşi Âşi protecții genunchi - toate Âşi-au scos banii !), maxime pentru orgoliu. Că am fost bou Âşi că puteam să mă opresc în siguranță. Asta e!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spatele parerea mea ca iti fuge mai rpd decat fata

 

si spatele este 90% controlabil, cum bine zicea cineva ... cu bicicleta nu ati facut franari cu spatele? era cel mai fun lucru care-l puteai face si cu cel mai amarat pegas :kiss: e drept ca prefer oricand sa o fac cu bicla decat cu mobra dar asta nu inseamna ca nu e controlabil .... poti frana foarte putin cu spatele dar sa ajungi pe o portiune cu nisip si atunci s-a blocat cu gratie, dar o poti controla

 

 

restul de 10% sunt ghinioane, pietre, gropi in asfalt si alte situatii neprevazute

 

Si eu procedez la fel franez spatele si apoi fata cu singura diferenta ca trag ambreajul pentru ca motorul sa nu mai traga si bine acum in functie de situatie dojazul fata spate.

 

la combinatii perverse cand ai timp sa anticipezi poti folosi cu incredere si frana de motor fara frana spate, la frane de motor mai violente am reusit sa blochez spatele fara sa franez cu spatele.

 

cand ai timp si nu esti intr-o situatie neprevazuta mi se pare cea mai eficienta metoda de franare, frana fata + frana de motor

Editat de Kumuya
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si spatele este 90% controlabil, cum bine zicea cineva ... cu bicicleta nu ati facut franari cu spatele? era cel mai fun lucru care-l puteai face si cu cel mai amarat pegas :kiss: e drept ca prefer oricand sa o fac cu bicla decat cu mobra dar asta nu inseamna ca nu e controlabil .... poti frana foarte putin cu spatele dar sa ajungi pe o portiune cu nisip si atunci s-a blocat cu gratie, dar o poti controla

 

 

se poate invata franarea cu spatele, nu vreau sa fac publicitate dar se poate face un curs care iti va schimba radical skilul si cunostiintele despre franari de urgenta, trase, eficienta franarii.. nu stiu ce sa zic ati facut un sacrificiu v-ati luat mobra mai da-ti fratilor un banut in plus pe un curs este cea mai buna investitie va scapa de multe belele pe care le poti avea ca incepator si nu numai.

 

 

 

la combinatii perverse cand ai timp sa anticipezi poti folosi cu incredere si frana de motor fara frana spate, la frane de motor mai violente am reusit sa blochez spatele fara sa franez cu spatele

 

si eu blochez roata pe spate in frana de motor.. da mai bag si mana un pic in ambreaj ca prea tzopaie.. motor de 1000 in v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mmm, e frumoasa teoria, si cert e ca voi exersa franari de urgenta controlate in poligon sau pe o straduta mai putin circulata.

 

Ce ziceti voi cu frana spate + roata spate controlata nu stiu daca se aplica si in cazul asta, deoarece presupunea derapaj pe cativa m, ori treaba a stat cam asa: omul asta statea pe loc parcat pe dreapta paralel cu sensul de mers cand eram la 30m - 20m - 10m - 5m; cand mai aveam vreo 3m pana la el, omu' iese deodata cu coltu stanga al masinii in fatza mea; atunci am tras franele si mare noroc am avut ca motorul a cazut pe stanga.. daka picam pe dreapta ma atingea. Dupa ce am picat m-am uitat unde ajunsese ala cu masina, si era deja cu ciocul in locul din care am inceput sa ma inclin dupa derapaj si sa pic.

 

Mai am de invatat, stiu, insa mi se pare total incorect sa nu fii despagubit in lipsa contactului fizic. :D

 

Bafta.

 

PS: Se pare ca mi-am lovit totusi putin glezna stanga, si desi nu vad nici o vanataie, acum simt ca o amorteala ce ma sageteaza pana in spatele genunchiului stang, cu intermitente. Sper ca nu e vreun nerv atins, o sa ma duc la doctor. :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...