Sari la conținut

Honda Ape Manual Cam Chain Tensioner


Postări Recomandate

Va salut!

E bine cunoscuta problema cu intinzatorul lantului de distributie la motocicletele Honda,

Avand o Honda Cbr600f4 evident ca ma confrunt si eu cu aceasta problema, nu vreau sa cumpar un intinzator original Honda deoarece am inteles ca v-a reveni tacanitul dupa aproximativ 10000 de Km. Asa ca am tot cautat un intinzator manual marca APE, dar nu am gasit pe nimeni care sa aduca....

Daca este cineva pe forum care cunoaste pe cineva la care sa apelez pt un astfel de intinzator il rog sa ma anunte.

 

Pun si un link cu instructiunile de inlocuiere a acestui intinzator:

 

http://cbrworld.net/forums/thread/85183.aspx

 

a mai fost postat pe forum, dar nu strica :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut!

E bine cunoscuta problema cu intinzatorul lantului de distributie la motocicletele Honda,

Avand o Honda Cbr600f4 evident ca ma confrunt si eu cu aceasta problema, nu vreau sa cumpar un intinzator original Honda deoarece am inteles ca v-a reveni tacanitul dupa aproximativ 10000 de Km. Asa ca am tot cautat un intinzator manual marca APE, dar nu am gasit pe nimeni care sa aduca....

Daca este cineva pe forum care cunoaste pe cineva la care sa apelez pt un astfel de intinzator il rog sa ma anunte.

 

Pun si un link cu instructiunile de inlocuiere a acestui intinzator:

 

http://cbrworld.net/forums/thread/85183.aspx

 

a mai fost postat pe forum, dar nu strica :kiss:

 

Nenea ... Ce mare scartz ti se pare ??? Cam toate motoarele cu intinzatorul de genul ala au probleme. Am facut chestia asta la motorul meu, un kawasaki zephyr '92, si merge brici. As putea sa iti fac si tie unul, dar am nevoie de intinzatorul original(sau unul identic), si o sa dureze cateva zile, lucru ce te-ar tine pe dreapta cateva zile ... daca esti dispus sa faci asta vb pe PM

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nenea ... Ce mare scartz ti se pare ??? Cam toate motoarele cu intinzatorul de genul ala au probleme. Am facut chestia asta la motorul meu, un kawasaki zephyr '92, si merge brici. As putea sa iti fac si tie unul, dar am nevoie de intinzatorul original(sau unul identic), si o sa dureze cateva zile, lucru ce te-ar tine pe dreapta cateva zile ... daca esti dispus sa faci asta vb pe PM

 

Da.....practic nu este decat o flansa ovala cu doua gauri mai mici in lateral cu ajutorul carora se prinde de blocul motor, si o gaura in mijloc pt surubul care realizeaza intinderea lantului.

Stiu ca e o piesa usoara si poate fi realizata fara probleme.....dar costa in jur de 58$ fara transport, deaceea prefer sa gasesc pe cineva care sa o aduca la un pret decent.

Eu iti multumesc pt intentia de a ma ajuta, si daca nu reusesc sa rezolv altfel voi apela la tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da.....practic nu este decat o flansa ovala cu doua gauri mai mici in lateral cu ajutorul carora se prinde de blocul motor, si o gaura in mijloc pt surubul care realizeaza intinderea lantului.

Stiu ca e o piesa usoara si poate fi realizata fara probleme.....dar costa in jur de 58$ fara transport, deaceea prefer sa gasesc pe cineva care sa o aduca la un pret decent.

Eu iti multumesc pt intentia de a ma ajuta, si daca nu reusesc sa rezolv altfel voi apela la tine.

:kiss: eu sincer decat sa dau 1 mil jumate pe o plansa, si asta fara transport, mai degraba as face-o pentru nici 30% din pretul de acolo si scap si de transport ... poti sa cauti si un strungar in zona si te rezolva el :D ca asa am cautat si eu pe cineva sa imi aduca un sincronizator de carburatoare ce era 100 $, si as fi dat chiar si banii aia pe el ... numa s-a mi-l fi adus careva din America, dar nu am gasit pe nimeni asa ca am renuntat la idee :)

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am modificat intinzatorul si merg asa de vara asta. fara probleme

 

pt cbr 600 :

eu nu aduc piese , nu ma ocup cu asa ceva , iar daca gasesti ai gasit mai ieftin forte bine

 

bafta

 

 

Cum anume ai modificat intinzatorul?

Ai schimbat arcul sau l-ai modificat astfel incat sa fie manual?....eu m-am gandit ca te poti folosi de alezajul filetat existent (cel al surubului de etansare) pt introducerea unui surub lung cu cap rotunjit, in prealabil se v-a demonda ansamblul arc > bolt (plunjer) > etc. ........folosindu-se practic decat corpul intinzatorului. Alezajul este coaxial cu boltul, ceea ce inseamna ca surubul v-a apasa exact in acelasi loc ca si boltul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum anume ai modificat intinzatorul?

Ai schimbat arcul sau l-ai modificat astfel incat sa fie manual?....eu m-am gandit ca te poti folosi de alezajul filetat existent (cel al surubului de etansare) pt introducerea unui surub lung cu cap rotunjit, in prealabil se v-a demonda ansamblul arc > bolt (plunjer) > etc. ........folosindu-se practic decat corpul intinzatorului. Alezajul este coaxial cu boltul, ceea ce inseamna ca surubul v-a apasa exact in acelasi loc ca si boltul.

la mine intinzatorul e la fel ca al tau ... am incercat si eu varianta cu filetarea corpului ce tine intinzatorul, dar nu prea merge ... trebuie prinsa pe freza si facuta gaura din interior rotunda si abia apoi dat filet ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am la Hornet tacanitul acela de la lantul de distributie si ma dispera. E o problema intalnita des la Honda? De ce apare? Cum se rezolva: acasa sau la service? E scump?

 

Sunt ceva riscuri daca nu se rezolva? Am auzit ca se pot indoi valvele (bent valves) sau strica motorul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am la Hornet tacanitul acela de la lantul de distributie si ma dispera. E o problema intalnita des la Honda? De ce apare? Cum se rezolva: acasa sau la service? E scump?

 

Sunt ceva riscuri daca nu se rezolva? Am auzit ca se pot indoi valvele (bent valves) sau strica motorul....

 

 

Da....este o problema des intalnita la Honda si nu numai....(este o problema comuna la acest gen de intinzator), apare deoarece se "slabeste" cu timpul arcul din interiorul intinzatorului, ducand astfel la o forta de apasare a boltului pe ghidajul lantului de distributie din ce in ce mai redusa.

Aceasta problema este destul de simplu de rezolvat prin schimbarea intinzatorului (dupa ghidul pe care l-am postat mai sus), numai ca intinzatorul original Honda v-a "ceda" dupa vreo 10000 de km, iar tacanitul v-a reveni.......un intinzator manual este solutia, dar din pacate nu se gaseste la noi in tara, iar daca ti-l aduce cineva costa destul de mult.....

Riscuri sunt doar atunci cand incepe sa se auda foarte tare distributia (nu cred ca e cazul tau ca altfel te duceai imediat la service), lantul poate sari de pe rotile dintate si se poate intampla intradevar ce ai precizat tu ......

 

la mine intinzatorul e la fel ca al tau ... am incercat si eu varianta cu filetarea corpului ce tine intinzatorul, dar nu prea merge ... trebuie prinsa pe freza si facuta gaura din interior rotunda si abia apoi dat filet ...

 

la mine filetul exista nu mai trebuie dat........este exact filetul surubului din capul intinzatorului (se vede in poza de mai jos, surubul pe care il strange respectivul cu cheia)

post-19675-1218235585_thumb.jpg

 

m-am uitat pe net si intradevar si intinzatorul de la Zephyr are surubul acela in cap, nu inteleg de ce zici ca nu ai putut folosi alezajul filetat al acestui surub , ......te rog sa imi explici si mie .......cine stie poate inteleg :kiss: si nu ma apuc sa desfac degeaba .........

am observat ca boltul este frezat in lateral ceea ce inseamna ca si corpul este frezat pt a nu permite boltului sa se invarta.........la asta te-ai referit cand ai zis ca trebuie gaurit (rotunjit) ?.....nu merge introdus un surub lung (care sa ia rolul boltului) prin alezajul acela filetat, deoarece are un diametru mai mare decat distanta dintre cele doua frezari interioare ale corpului ?

Editat de cbr600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da....este o problema des intalnita la Honda si nu numai....(este o problema comuna la acest gen de intinzator), apare deoarece se "slabeste" cu timpul arcul din interiorul intinzatorului, ducand astfel la o forta de apasare a boltului pe ghidajul lantului de distributie din ce in ce mai redusa.

Aceasta problema este destul de simplu de rezolvat prin schimbarea intinzatorului (dupa ghidul pe care l-am postat mai sus), numai ca intinzatorul original Honda v-a "ceda" dupa vreo 10000 de km, iar tacanitul v-a reveni.......un intinzator manual este solutia, dar din pacate nu se gaseste la noi in tara, iar daca ti-l aduce cineva costa destul de mult.....

Riscuri sunt doar atunci cand incepe sa se auda foarte tare distributia (nu cred ca e cazul tau ca altfel te duceai imediat la service), lantul poate sari de pe rotile dintate si se poate intampla intradevar ce ai precizat tu ......

 

 

 

la mine filetul exista nu mai trebuie dat........este exact filetul surubului din capul intinzatorului (se vede in poza de mai jos, surubul pe care il strange respectivul cu cheia)

post-19675-1218235585_thumb.jpg

 

m-am uitat pe net si intradevar si intinzatorul de la Zephyr are surubul acela in cap, nu inteleg de ce zici ca nu ai putut folosi alezajul filetat al acestui surub , ......te rog sa imi explici si mie .......cine stie poate inteleg :D si nu ma apuc sa desfac degeaba .........

am observat ca boltul este frezat in lateral ceea ce inseamna ca si corpul este frezat pt a nu permite boltului sa se invarta.........la asta te-ai referit cand ai zis ca trebuie gaurit (rotunjit) ?.....nu merge introdus un surub lung (care sa ia rolul boltului) prin alezajul acela filetat, deoarece are un diametru mai mare decat distanta dintre cele doua frezari interioare ale corpului ?

O solutie mult mai ieftina, este sa demontati intinzatorul si sa-l armati cu 2/3 ture in plus la arc,merge fara probleme citeva zeci de mii!(fac asta de ani de zile si sa dovedit ca functioneaza)

PS.Din pacate daca lantul este foarte uzat(intins)nici un intinzator din lume nu o sa-l faca sa "taca" :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intinzatorul de la Honda va tine doar 10000 km, atunci asta manual cam cat ar tine?

 

O solutie mult mai ieftina, este sa demontati intinzatorul si sa-l armati cu 2/3 ture in plus la arc,merge fara probleme citeva zeci de mii!(fac asta de ani de zile si sa dovedit ca functioneaza)

 

E complicata treaba asta? Explica te rog mai detaliat, sa stiu ce sale zic la service daca ma duc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine filetul exista nu mai trebuie dat........este exact filetul surubului din capul intinzatorului (se vede in poza de mai jos, surubul pe care il strange respectivul cu cheia)

post-19675-1218235585_thumb.jpg

 

m-am uitat pe net si intradevar si intinzatorul de la Zephyr are surubul acela in cap, nu inteleg de ce zici ca nu ai putut folosi alezajul filetat al acestui surub , ......te rog sa imi explici si mie .......cine stie poate inteleg :kiss: si nu ma apuc sa desfac degeaba .........la tine s-ar putea sa mearga ... la mine trebuia bagat neapar pe freza

am observat ca boltul este frezat in lateral ceea ce inseamna ca si corpul este frezat pt a nu permite boltului sa se invarta.........la asta te-ai referit cand ai zis ca trebuie gaurit (rotunjit) ?da despre asta era vorba.....nu merge introdus un surub lung (care sa ia rolul boltului) prin alezajul acela filetat, deoarece are un diametru mai mare decat distanta dintre cele doua frezari interioare ale corpului ?ba da, defapt asta am si facut, dar nu am stricat intinzatorul original

 

Filetul ce il ai tu dat deja in intinzatorul original e M6 parca, deci e prea mic.... din ce am vazut eu intinzatorul manual pe care vrei tu sa il pui consta intr-o flansa prin care trece un surub ce impinge direct pe patina intinzatoare a lantului de distributie, eu cel putin asa am si merge f bine ... nu inteleg ce vrei tu sa faci defapt la intinzatorul tau(original) ca sa il faci manual, dar nu stiu de ce am o vaga impresia ca nu o sa mearga :D

 

la mine defapt nu era frezat pentru a nu-i permite sa se invarta, acolo unde zici tu ce era frezat defapt are niste dintisori, iar pe corpul intinzatorului era un clichet micutz ce prindea pe dintisorii aia pentru a nu permite tijei intinzatorului sa culiseze inapoi, iar in spatele tijei era un arc cat de cat puternic ...problema la mine este ca dupa un timp acel clichet incepe sa scape ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Imi zicea un mecanic ca poate ar trebui sa schimb si lantul de distributie la Hornetu meu de 37000 km, nu numai intinzatorul.

Se poate sa se auda tacanitul si de la valve...

Stie careva cam cat costa un intinzator original de la Honda? Am auzit ca daca faci comanda la reprezentanta la Honda, iti aduce o versiune imbunatatita a intinzatorului. Dar un lant de distributie cam cat costa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am incercat si eu, fara a reusi, toate metodele de a elimina zgomotul de la intinzator la un CBR 600 F4 fara sa-l schimb cu altul nou (care am auzit ca tot asa face dupa cativa km). Am cumparat unul manual din SUA, dar intre timp am vandut motoru. Asa ca daca e interesat cineva costa 150 ron cu tot cu transport. Info. tel 0745456307.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...