dangero Postat August 27, 2005 Share Postat August 27, 2005 ma,hai sa-ti spun cam cum sta treaba...tipul asta a avut set de 300 si pe cilindru de ES si ETZ..da si-a cam batut joc de motoare,de cand si-a majo cil eu nu stiu sa fi facut un drum mai lung fara sa se defecteze..sa vedeti la el ce fiabil e ETZ-ul..da omu si l-a facut''de curse ''...oricum cu jupiteru il fac din orice pozitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dangero Postat August 27, 2005 Share Postat August 27, 2005 asa,are piston de trabant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 Baieti, despre ETZ-uri pot sa va zic si io cateva... Am etz de vre-o 6 ani jumate... L-am luat de la un tip (avea tipul cam 38 -39 de ani) care il avea de 5 ani, luat direct de la unguri... Tipul mi-a zis: "nu stiu cat mere, io mai mult de 3000 - 3500 ture intr-a V-a nu i-am dat (nu merea vitezometru la vremea aia) ca mi-e frica si in plus consuma... da din cate am vazut io, la 3000 de ture ai 80". Cica el facuse in 5 ani aproape 5 mii de km, si "la motor nu am umblat, nu stiu daca e uzat sau nu.. daca mere, pai de ce sa umblu???" Bai fratilor, a deschis capacul de la baterie si erau panze de paienjeni si praf peste tot acolo! - deci omul nu mintea... Nevasta lui mi-a zis ca el se ducea cu motorul in special la pescuit si atat... si ca vrea sa-si ia masina. Intr-adevar, a fost motor NEFORJAT, adica 5 ani neumblat la motor (cat l-a avut ala) si inca aproape 6 ani pe mana mea - NU S-A UMBLAT LA SET motor sau alte alea-alea. Toba era cam infundata, cand l-am luat nu prea tragea, asa ca un amic mi-a taiat-o si a ars amortizorul.. ei bine, de atunci s-a schimbat radical comportamentul ETZ-ului meu.. Eram student, iubeam la nebunie motorul, de-abia asteptam sa se termine cursurile ca sa ma plimb... pur si simplu imi placea sa ma plimb sa merg pe la prieteni etc. Nu mi-a placut niciodata sa "ii dau in gura" - aveam prea mare grija de motor... si poate de-aia m-a tinut atat. Aveam prieteni cu ETZ la arad care schimbau in fiecare an setul... io schimbam cate un bec din cand in cand . Probleme am avut cu el in primul an la primul drum lung... adica am luat motorul din arad, am mers la bucuresti cu trenul (motorul l-am lasat in arad) - am facut scoala & luat carnet & inscris motor intr-o singura saptamana pt ca apoi sa vin la arad si ziua urmatoare sa plec la bucuresti pe 2 roti . Probleme mari am avut... pe la Sibiu venea in bot si se aprindea becu ala rosu in bord, semn ca nu avea curent.... io habarnist, nu mi-am dat seama ce are.. de-abia la Bucuresti am constatat ca erau prafuite sigurantele si siguranta principala NU FACEA MEREU CONTACT . Am schimbat dupa 2 ani telescoapele spate, unul n-a rezistat mai mult de 3 luni , apoi dupa inca un an un cablu de acceleratie, cablul de shoc, apoi mi s-a rupt lantul si mi-a rupt toate plasticaraiele&crapat carcasa de la cutie... Da cam astea au fost belele in aproape 6 ani de folosire... Iar la viteza maxima.. io aveam pe vremea aia jiglor principal de 110, si cred ca o singura data i-am dat in gura, am prins 120 si mi se parea "insecure". Mai ales ca observasem io, dupa ce i-am reparat kilometrajul - ca la 3000 de ture ai doar 70 si nu 80! In fine, dupa ce m-am angajat, am inlocuit jiglorul principal cu unul de 135, a crescut consumul de la 3,5 in oras la 4 - 4,5, da tot asa de linisiti am mers cu el... Imi place la drum lung sa il tin la 80 - 85 (la 90 ai 4000 de ture in tr. a V-a!). Abia anul asta l-am footot dintr-o prostie de-a mea... i-am dat si io in goarna, l-am tinut la 8000 de ture pana s-a blocat ambielajul (s-a topit cosarul ala de aluminiu!). Mi l-a reparat un prieten, peste o saptamana iarasi i-am dat in gura ca nu imi placea cum mere si iar s-a dus ambielajul... . Apoi iarasi mi l-a reparat, set nou & stuff, schimbat absolut toate semeringurile + rulmentii din motor si acum mere in sfarsit foarte bine.. da e mai zgomotos ca inainte! Deci, ETZ = motor FOARTE FOARTE fiabil daca stii sa te porti cu el. Daca ii dai in gura normal ca se duce dreaku! Viteza maxima acum nu stiu... ca nu i-am mai dat peste 120. Adica am prins 120 cu nevasta in spate in pozitia culcat inainte sa il stric... Probabil ca mergea inca vre-o 5 -10 km/h in plus, da mi-a fost mila de el. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 1, 2005 Share Postat Septembrie 1, 2005 (editat) i-am dat si io in goarna, l-am tinut la 8000 de ture pana s-a blocat ambielajul (s-a topit cosarul ala de aluminiu!). 234850[/snapback] Hehe.. Merge pana in 8000 de ture?!? .. eu am dat numai pana in 6500-7000... Da acum sincer cu consumul acela de 3.5...4.. 4.5.. in oras e adevarat??? La mine consuma 6 l la 100 km in oras..Si nici cum nu reusesc sa scad consumul.. Editat Septembrie 1, 2005 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Septembrie 2, 2005 Share Postat Septembrie 2, 2005 cred ca reusesti, daca ii saracesti amestecul. dar nu-ti recomand, dai in alte alea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 3, 2005 Autor Share Postat Septembrie 3, 2005 ma ce tapa am luat.... vai vai.... nu mai luati piese de la MOTORLINE din Tg Mures, insfarsit am dat de cap, dece nu mere ambreiaju, chiar si dupa ce am schibat piesa uzata, pai ca sa vedeti, ca piesa noua era buba, piesa ii facuta la strung dupa cine stie ce cote, am comparato cu piesa originala (ii vorba de butucu de ambreiaj) si ca sa vedeti, in multe locuri are alt cote/marime, mai mare, decat piesa originala (scuzati pt exprimarea gresita).... am dat piesa la un strungar (mare motorist si el) si o sa-mi faca dupa cel original... sper.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 3, 2005 Autor Share Postat Septembrie 3, 2005 si nu numa piesa asta o fost rea, am mai comandat tot de la ei o cama, si ca sa vedeti no fost buna.... excentricu era cam cu 40-45 de grade mai in fata, am taiato (defapt mi lo facut cineva) ca sa dea scanteia in mometu exact, na si dupa ce lam montat ne-am dat seama, ca ii si prea gros... deci venea de la alt model, probabil cel de 125 sau 150, ala care are sensul de rotatie a ambielajului invers.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Septembrie 3, 2005 Share Postat Septembrie 3, 2005 vezi de ce zic ca nu ii bine sa iti iei motor cu defectiuni....si eu am luat defect si am bagat bani de am crezut ca turbez (s-o dublat costurile). Eu zic sa cauti prin service-uri din cluj sau la cunostinte piese second in stare foarte buna, preferabil subansambluri intregi (ambreiajul in cazul tau). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 3, 2005 Share Postat Septembrie 3, 2005 La carcasa de ambreiaj ce am cumparat "NOU" si eu de la Oradea a trebuit sa ajustez o cota la un strungar ca nu era ca cel original, nu mergea montat, dar in rest era ok..acum e curios oare cat tine?!? am mai comandat garnitura de carburator am primit alt model.... intrerupator pentru stop din frana de mana nou si nu merge (95.000).. La setul jigloare noi suruburile de reglaj erau foarte proaste, trebuia sa montez la loc suruburile originale!! duzele gaurite excentric.. ce sa mai zic.. Deci..asta e calitatea la piese la MZ!!! dar bine ca se mai gasesc usor si totusi nu sunt la preturi astronomice!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 3, 2005 Autor Share Postat Septembrie 3, 2005 @bogdiv unde sunt serviceuri moto in cluj??? prieteni cu motare nu prea am....numa cativa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 3, 2005 Autor Share Postat Septembrie 3, 2005 btw, lo facut unu butucu de ambreiaj cel "nou si bun" la strung dupa cotele depe cel original, azi, defapt inainte sa ajung acasa, am montat-o, si tot nu debraiaza ambreiaju, aveti vreo idee? dak trag ambreiaju si dau la pedala, se aude un scartait, aveti vreo idee de unde sa fie? precizez, ca nu io singur lam montat , ci cu un prieten care se pricepe f bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 3, 2005 Share Postat Septembrie 3, 2005 (editat) o fi rulmentul de la ambreiaj?!? Cat a costat carcasa de amreiaj facut la un strungar? (apropo trebuie sa fie bine echilibrat, sa nu vibreze la turatii) Editat Septembrie 3, 2005 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 3, 2005 Autor Share Postat Septembrie 3, 2005 ma e vorba de butucu de ambreiaj, care lam cumparat, si nu era bun, lam dat la un strungar so faca dupa cel original, nu mio cerut nimik deoarece ii motorist si el.... nush daca e di rulment ca pe langa scartitura aia mai si mere greu pedala cand e tras ambreiaju Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 3, 2005 Share Postat Septembrie 3, 2005 Poti sa zici si butuc..habar nu am care e denumirea profesionala.. deci e partea in care vin placutele de ambreiaj? Acolo ai un rulment, si mai ai rulmentul cu ace in plastic..acolo mai este un distantier care conteaza foarte mult..ai grija la ordinea de montare... in fuctie de gaura conica din butuc se pun distantiere.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Septembrie 3, 2005 Share Postat Septembrie 3, 2005 pepsi, in cluj sunt 4 optiuni mari de service-uri moto si tu cu ETZ te cam incadrezi la toate. 1) Sanyi pe Septimiu Albini nr apx 70 (SC Bike&Motor Service) care nu-l recomand decat pt. reglaje ca-i cam neserios (m-o tinut o iarna intreaga cu motorul desfacut un ES de 250 ca sa-i puna niste segmenti amarati) 2) Am mai auzit de un service moto pe Traian da nu stiu exact unde, incerc sa aflu 3)La Ocsi inainte de iesirea dinspre Someseni, chiar dupa Peco. El are ETZ si cica se pricepe bine.... 4)Mai este un domn undeva vis-a-vis de Sora cu un atelier intr-o curte, Daca mai ii ceva sa ma intrebi sa incerc si eu sa aflu mai multe. Daca cumva vrei piese noi sau second bune vino si tu sambata in Oser si vorbeste cu domnul Vultur (cel cu duba alba din Reghin) ca el iti poate aduce orice vrei. De asemena pe Oser mai este un tip batran care vine cu un Festival si care are piese de IJ-uri si de MZ ocazional. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 4, 2005 Autor Share Postat Septembrie 4, 2005 uitate la poza inainte de a citi deci io am schimbat piesa 13, cu unu "nou" ... si nu era bun, lam dat la unu lo facut pe strung bla bla bla..... ordinea de montare ma gandesc ca ii buna ca nu io singur am montato ci cu un om care se pricepe f bine la orice motor... ce mio atras mie atentia e piesa 18 si 19, care la mine nu exista, stupid me, numa azi mam gandit sa ma uit si la astea.... oare de aici ar putea fii baiu? @bogdiV o sa apelez la tine cand va mai trebui ceva piesa.... deocamdata sa vad dak aia era baiu ca lipseau distantierele alea 18 si 19 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Septembrie 4, 2005 Share Postat Septembrie 4, 2005 Exact distantierele alea care nu le ai...alea trebuie puse!!! Apropo..daca mai vrei sa-l faci sa mearga mai bine, chiar piesa aia care a fost facut la strungar trebuie modificata, sa poti sa ai demaraj mai bun.. Am citit pe alt forum se dau mai multe gauri...in asa fel devine "butucul" mai usor..inertie mai mica.. deci poti avea super acceleratii!!!! dar sa stii ca ai gasit un super meserias care a putut sa faca piesa aceea...conul acela este destul de greu de facut, fara sa stii cotele originale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogu007 Postat Septembrie 4, 2005 Share Postat Septembrie 4, 2005 pepsi, in cluj sunt 4 optiuni mari de service-uri moto si tu cu ETZ te cam incadrezi la toate. 1) Sanyi pe Septimiu Albini nr apx 70 (SC Bike&Motor Service) care nu-l recomand decat pt. reglaje ca-i cam neserios (m-o tinut o iarna intreaga cu motorul desfacut un ES de 250 ca sa-i puna niste segmenti amarati) 2) Am mai auzit de un service moto pe Traian da nu stiu exact unde, incerc sa aflu 3)La Ocsi inainte de iesirea dinspre Someseni, chiar dupa Peco. El are ETZ si cica se pricepe bine.... 4)Mai este un domn undeva vis-a-vis de Sora cu un atelier intr-o curte, Daca mai ii ceva sa ma intrebi sa incerc si eu sa aflu mai multe. Daca cumva vrei piese noi sau second bune vino si tu sambata in Oser si vorbeste cu domnul Vultur (cel cu duba alba din Reghin) ca el iti poate aduce orice vrei. De asemena pe Oser mai este un tip batran care vine cu un Festival si care are piese de IJ-uri si de MZ ocazional. 236705[/snapback] Din pacate: 1) Sanyi se reface cu greu dupa un accident destul de nasol; ( ) 2) Este service-ul lui Radu Zarnescu (str Traian nr.21, tel 0723-873.061) dar nu se mai ocupa de comuniste; 3) Ocsi daca-l intrebi si el zice ca nu se mai ocupa de comuniste (dar daca insisti nu cred ca te lasa nerezolvat); 4) Trebuie sa-l prinzi pe vreme buna caci e cam batran si avand atelierul intr-o boxa in curte nu lucreaza pe vreme friguroasa. Curtea este cu o poarta mai sus de magazinul de articole de vanatoare. Deci ...concluzia e ca trebuie sa te pregatesti sa-ti faci tu treaba, eventual cu niste sfaturi de la cei de mai sus. Succes! P.S. Pe dl Vultur il gasesti la 0265-521.589 si 0744-607.480, dai comanda si abea dupa aia il cauti in Oser. Poti comanda si din TgMures si-ti trimite ramburs: Motor Line SRL, Zoltan Okanyi, 0722-66.99.46 si 0744-50.66.24 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdiV Postat Septembrie 5, 2005 Share Postat Septembrie 5, 2005 sanyi ii back in business ca am vorbit eu ieri cu el. Apropo, ce o patit ca nu am reusit sa aflu decat ca a stat 1 luna in spital?? Daca cauti reparatii de comuniste gogu are dreptate, el ii cam singurul la care poti merge. Pe oser sambata mai poti gasi piese ca am vazut destule gupuri de oameni cu piese de MZ si IJ-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gogu007 Postat Septembrie 5, 2005 Share Postat Septembrie 5, 2005 ...sanyi ii back in business ca am vorbit eu ieri cu el. ... 237172[/snapback] Uite o veste buna! Ma bucur ca si-a revenit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 5, 2005 Autor Share Postat Septembrie 5, 2005 Poti comanda si din TgMures si-ti trimite ramburs: Motor Line SRL, Zoltan Okanyi, 0722-66.99.46 si 0744-50.66.24 de la en ? nici vorba, deja mio trimis 2 piese rele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 5, 2005 Autor Share Postat Septembrie 5, 2005 mai bine fac io din lemn sau piatra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 8, 2005 Autor Share Postat Septembrie 8, 2005 na am gasit baiu la ambreiaj ... cel putin asa cred.... cei care se pricep la etz sau posed, stiti roata acea mare dintata, care e invartit de celalata roata dintata(dubla, in poza piesa nr21)... noah, roata acea tre sa fie f aproape de ambreiaj, numa cat sa nu se atinga, iar la mine cu butucu cel nou e o distanta de vreo 5 mm. am pus sus unu de ES (ambreiaj) ... si ca sa vezi.. perfect fit, fara sa o fortezi intra pe con ca de abea lam mai scos si distanta intre ea si roata acea dintata e ff mica... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 8, 2005 Autor Share Postat Septembrie 8, 2005 deci concluzia... logica ar fii ca butucu nou, comandat de la motoline nu are conicitatea buna, sau asa ceva si nu prinde destul pe conu de pe ambielaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Septembrie 8, 2005 Autor Share Postat Septembrie 8, 2005 ce incercam noi sa facem e sa punem butucu de la ES cu capacu arcurile si placutele de la ETZ...imediat, defapt la 18.00 imi vine mecanicu s-o incercam, sper ca i se potriveste capacu de etz, ca de nu, mare bai, tre sa fac rost de un rulment de presiune , care sa se potriveasca in capacu de ambreiaj de la ES si nush de unde drak.... dak aveti careva vreo idee, parere.. o astept cu placere.... numa bine si asfalt uscat.... si sper ca azi imi gat motoru, dupa 2 luni de reparati Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.