razvan2k4 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Salutare din nou . Iar vin cu probleme... Deci am un Yamaha Aerox si in ultimul timp , dupa 20 de minute de mers (normal) temperatura ajunge aproape de 100. Nu stiu ce sa-i mai fac. Are apa in bidon , am aerisit sistemul de n ori , am curatat radiatorul , pompa de apa merge cum trebuie. Daca pun mana la "gurile" de aer , iese caldura multa (semn ca racirea se face) . Am pus mai jos un paragraf din manualul de aerox . Vreau sa stiu care ar fi cele mai uzuale cauze , deoarece nu vreau sa iau le iau pe toate la rand . Nu am timpul si nici indemanarea necesare. Specific ca am set de 80 cm3 , toba sport , filtru de aer sport , etc. OVER HEATING Ignition system • Improper spark plug gap • Improper spark plug head range • Faulty ignitor unit Fuel system • Improper carburetor setting • Improper fuel level adjustment • Clogged air cleaner element Compression system • Heavy carbon deposit build-up Engine oil • Improper engine oil quality (high viscosity) • Low engine oil quality Brakes • Dragging brake Cooling system • Faulty thermostat • Faulty thermo switch • Incorrect coolant level (low coolant level) • Faulty radiator (Clogged, Damage) • Impeller shaft gear malfunction (bent dowel pin,gear) • Damaged impeller shaft Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
don' juan Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Cea mai uzuala treaba ar fi ca sistemul de racire nu are capacitatea de a raci un motor de 80cc in forja pe o temperatura de peste 30grade. Ce e de facut? Nu stiu...Asteapta toamna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 (editat) Incearca sa adaptezi un radiator cu suprafata de racire mai mare!(teoretic ti-ar trebui un radiator cu suprafata de racire cu 50% mai mare decat ceea ce ai tu acum montat)! chiar daca functioneaza totul ok in instalatia de racire, totusi, un motor de 80 cmc arde mai multa benzina decat unul de 49 cmc... deci si caldura degajata e muult mai mare! la problema aasta trebuia sa te gandesti inainte sa modifici, stiind ca verile la noi sunt "calduroase".... scuterul forjat , capacitatea mai mare> DA' sistemul de racire nemodificat... Succes! Editat August 12, 2008 de DARK-RIDER-82 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Sau, pt ca este posibil sa nu ai loc pt un radiator mai mare, mai inserezi un radiator mai mic undeva pe traseu unde sa poata fi batut de vant sau cu un ventilator pe el. Radiatoare gasesti prin targ, gen cele facute pt racirea uleiului la unele masini sau motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 pune-i un ventilator cat mai mare pe radiator... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan2k4 Postat August 12, 2008 Autor Share Postat August 12, 2008 Scuterul l-am cumparat modificat si nu se incalzea asa! E recenta treaba . Vara trecuta am mers 18 km spre o statiune montana ( Ranca ) unde e mult urcus (de la 800 m la 1500 m altitudine ) , fara ca temperatura sa treaca de 70 de grade. Am gasit intr-un post anterior asta daca fierbe apa dupa cam 15 min de mers e garnitura de la quloasa si al meu e la reparat tot asa fierbe apa si am auzit ca e garnitura de la quloasa . Are vreo legatura? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aplesa Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Scuterul l-am cumparat modificat si nu se incalzea asa! E recenta treaba . Vara trecuta am mers 18 km spre o statiune montana ( Ranca ) unde e mult urcus (de la 800 m la 1500 m altitudine ) , fara ca temperatura sa treaca de 70 de grade. Am gasit intr-un post anterior asta . Are vreo legatura? Daca e asa cum zici, scoate termostatul afara si incearca asa. Poate ca asta e problema, eventual radiatorul infundat. Asta poti verifica daca il demontezi si "verifici" daca trece apa "bine" prin el, pui un furtun la intrare si vezi cum iese apa din radiator, tasneste sau se scurge incet. Totusi optez pe varianta cu termostatul. Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan2k4 Postat August 12, 2008 Autor Share Postat August 12, 2008 Trebuie sa ma duc la service . Mi-e frica ca nu-l pot monta la loc dupa ce-l desfac . Intre timp o sa caut un ventilator , poate o termocupla de dacie ( nu stiu daca incape). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
don' juan Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Ideea cu un ventilator pe radiator e f buna... Daca ar fi dusa garnuitura de chiuloasa, atunci intra apa in motor si nu mai mergea...asa cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Ideea cu un ventilator pe radiator e f buna...Daca ar fi dusa garnuitura de chiuloasa, atunci intra apa in motor si nu mai mergea...asa cred. Si ventilatoru unde se pune ? in fata sau in spate ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dOctOr Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Si ventilatoru unde se pune ? in fata sau in spate ? in mijloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Trebuie pus in fata lui ia curentul de aer sa cada pe radiator,asigurate ca poate trage aer din gaurile acelea.Nu iti trebuie termocupla,aia cupleaza la o anumita temperatura,mai simplu este sa pui doar un electroventilator (10-15 lei pe la dezmembrari auto) si il legi in serie cu un intrerupator la baterie (presupun ca ii de 12 volti)Mai complicat ai putea sa faci cu un senzor care sa modifice turatie ventilatorului in functie de temperatura apei,dar vezi asa cum merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Trebuie pus in fata lui ia curentul de aer sa cada pe radiator,asigurate ca poate trage aer din gaurile acelea.Nu iti trebuie termocupla,aia cupleaza la o anumita temperatura,mai simplu este sa pui doar un electroventilator (10-15 lei pe la dezmembrari auto) si il legi in serie cu un intrerupator la baterie (presupun ca ii de 12 volti)Mai complicat ai putea sa faci cu un senzor care sa modifice turatie ventilatorului in functie de temperatura apei,dar vezi asa cum merge. 15 lei e unu de PC! si e de calitate...nu SH... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Cum a mai scris cineva mai sus, mai intai verifici termostatul, e prima chestie care se verifica la o treaba de genul asta, nu te apuci sa faci modificari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Ce sa faci mah cu un cooler de maxim 150-200 mA cand un electroventilator are 3-4-5 A.Asa ca, cum ii consumul asa ii si curentul de aer pe care il face.Incearca sa aerisesti toata instalatia,si nu mai baga antigel ca ala are proprietatea de a nu ingheta la temperaturi sub 0 grade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 rony Bietul antigel mai are si proprietati de ungere si de crestere a punctului de fierbere. In functie de sezon difera raportul antigel/apa, dar nu se merge fara antigel in instalatie. Asta daca ti la jucarie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
C.J. Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 careva o scris ca trebuie sa il pui in fata radiatorului...trebuie pus in spatele lui, uitati'va si la motoare si si la masini cum este Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 1.Cu antigelul ai dreptate ca are si anumite proprietatie "speciale" dar merge si fara iti spun din propria experienta si nu a patit nimic intreaga instalatie. 2.In masina este pus in spate dar aerul circula din fata si ajunge in spate,nu ca la un scuter,si trebuie si sensul curentului ales astfel incat sa nu exista opunere intre curentul de aer ce intra din exterior din fata atunci cand scuterul ruleaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danielmak3 Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 verifica termostatul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 Ce va certati voi aici pe ventilatoare . Uite ca va zic eu: e foarte simplu...iti iei unul/ doua ventilatoare de la un magazin de calculatoare...cele mai mari pe care le are (cat sa incapa sub masca si sa vina pe radiator) le legi in paralel si apoi in serie la un intrerupator manual si apoi la baterie. Nu conteaza cum le pui conteaza cum circula aerul...eu le-am pus in fata sa impinga aerul (asta e si logica, sa-si traga cat mai mult aer), daca il pui in spate o sa-ti traga aerul din radiator si o sa se duca fix pe fire si alte alea si o sa faci paguba pe-acolo. Ventilatoarele sunt bune atunci cand: mergi in oras bara la bara la 40 grade, cand ti motorul la relanti mai mult timp, cand ai nevoie de extra racire (in cazul meu cand urci panta de 7% de 2km cu doi pe el la 40 grade). Efecte: foarte vizibil pe bord - ati incercat vreodata cand aveti motorul cald sa il lasati neaccelerat pe o panta abrupta sa-si traga aer? Daca da ati observat ca se vede cum coboara acul - cam asa raceste si cu ventilatoarele. Alt efect vizibil care zic eu ca este destul de important - indica cat de bine raceste- ar fi faza ca masca de la radiator prin care isi trage aer este mereu rece si nu se decoloreaza - fata de atunci cand l-am luat cand din rosu aprins se facuse portocaliu sters de la caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
don' juan Postat August 12, 2008 Share Postat August 12, 2008 1.Cu antigelul ai dreptate ca are si anumite proprietatie "speciale" dar merge si fara iti spun din propria experienta si nu a patit nimic intreaga instalatie.2.In masina este pus in spate dar aerul circula din fata si ajunge in spate,nu ca la un scuter,si trebuie si sensul curentului ales astfel incat sa nu exista opunere intre curentul de aer ce intra din exterior din fata atunci cand scuterul ruleaza Rony u esti ala pe care il am in lista de mess? ...._sb92? ........ Intradevar e vine sa ai si antigel in amestecu lichidului de racire...am experimentat eu si chiar se raceste mai bine motorul...si antigelul fiind uleios se unge si mecanismul de racire ceea ce i face bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan2k4 Postat August 13, 2008 Autor Share Postat August 13, 2008 Ok.In primul rand explicati-mi in ce sens sa verific termostatul si in al 2-lea rand aratati-mi pe o poza unde se afla exact. Am gasit un cooler de PC . Ma duc acum sa vad ce rezolv . Revin deseara cu stiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danielmak3 Postat August 13, 2008 Share Postat August 13, 2008 Ok.In primul rand explicati-mi in ce sens sa verific termostatul si in al 2-lea rand aratati-mi pe o poza unde se afla exact. Am gasit un cooler de PC . Ma duc acum sa vad ce rezolv . Revin deseara cu stiri daca e ca la masini - termostatul trebuie sa fie la intrarea in radiator sau iesirea - in furtun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat August 14, 2008 Share Postat August 14, 2008 Da,eu sunt rony_sb92, de ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvan2k4 Postat August 14, 2008 Autor Share Postat August 14, 2008 Iata rezultatul : Acum despre el ... Coolerele sunt lipite cu Picatura ( nu am avut nici o alta idee despre cum sa le prind , poate imi dati alta idee) , dar sunt foarte bine fixate. O sa va intrebati de ce coolerul de sus nu e pus in colt ... pai nu mai puteam pune masca inapoi. Nu arata foarte estetic (fara masca , in schimb cu masca sunt greu de obeservat), dar ceea ce conteaza cel mai mult e faptul ca FUNCTIONEAZA . Mi-au intrecut toate asteptarile . Dupa aprox. 1 ora de mers de colo colo , temperatura a ramas constanta! Urmeaza sa vad ce se intampla cand urca pe coasta. Pacat ca nu e radiatorul putin mai lat (as fi pus 4 coolere ) . Coolerele sunt luate din 2 surse de calculator vechi , am luat deasemenea si un intrerupator tot de acolo. Astept pareri si sfaturi noi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.