Sari la conținut

De Ce Motocicletele De Enduro Sunt Cu Carburator


Postări Recomandate

Am observat ca aproape toate motocicletele enduro sunt cu carburator si foarte putine pe injectie. Singura pe care o stiu pe injectie este Aprilia RXV 4,5 (5,5). Stiti care ar fi motivul?

Editat de Notka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca aproape toate motocicletele enduro sunt cu carburator si foarte putine pe injectie. Singura pe care o stiu pe injectie este Aprilia RXV 4,5 (5,5). Stiti care ar fi motivul?

pe injectie este si modelul huski de 450 din 2007..chiar sunt curios ce spun colegii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru simplitate se foloseste. Mai sus se spunea si de eficienta si aici nu sunt de acord. Injectia este mult mai eficiena si cu un randament mai bun asupra amestecului carburant.

Se pare ca timpurile, tehnologia, regulile internationale anti poluare vor impinge pe tusa carburatorul.

 

Husaberg model 2009 este pe injectie. Motocicleta ce se afla in teste de un an in marile competitii de enduro

si se pare ca functioneaza bine si linisteste multi sceptici.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar pentru simplitate? Nu cred. Daca iau catalogul moto pe 2008 si ma uit la motoarele de cross si enduro, aproape toate sunt cu carburator. Mai mult, de exemplu Yamaha WR250X sau WR250F (motoare de enduro-cross) sunt pe carburator iar WR250R este pe injectie. WR250R este un dual sport, merge si off-road si on-road.

E evident ca motoarele de strada, chiar cele de capacitate mica de 125cmc si mai ieftine, sunt facute pe injectie, iar cele de cross & enduro pe carburator. Alta trebuie sa fie explicatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles ca poti sa posetezi un motor pe injectie cat vrei..1)nu mai pierde benzina aia

2)porneste instant

ma intreb:cat rezista sondele si calculatorul care gestioneaza injectia la mii de socuri si zeci de trante??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar pentru simplitate? Nu cred. Daca iau catalogul moto pe 2008 si ma uit la motoarele de cross si enduro, aproape toate sunt cu carburator. Mai mult, de exemplu Yamaha WR250X sau WR250F (motoare de enduro-cross) sunt pe carburator iar WR250R este pe injectie. WR250R este un dual sport, merge si off-road si on-road.

E evident ca motoarele de strada, chiar cele de capacitate mica de 125cmc si mai ieftine, sunt facute pe injectie, iar cele de cross & enduro pe carburator. Alta trebuie sa fie explicatia.

 

 

Ba sa crezi. ;)

Ai dreptate doar jumatate. Simplitate in acest caz inseamna si ieftin. Corect.

 

Datorita folosirii motocicletelor in conditii severe este nevoie de servisarea lor relativ rapid si cu putine cunostinte tehnice. Acest lucru imbinat cu faptul ca un model de carburator il intalnesti la mai multe marci si tipuri de motociclete atunci el devine si ieftin pentru ca se fabrica in numar foarte mare.

Daca nu ar veni foarte tare din spate normele EURO garantez ca producatorii mai ales in cazul mobrelor enduro nu s-ar fi gandit la injectie.

Carburatorul nu poate asigura un amestec carburant ce sa indeplineasca normele EURO 3 fara o toba speciala (care este foarte grea). In lupta cu subtierea in kg a mobrelor de enduro numai o toba grea ar mai lipsi. :D

 

Pentru mai multe detalii..... wikipedia. :)

Explicatia este "Simply the best".

 

am inteles ca poti sa posetezi un motor pe injectie cat vrei..1)nu mai pierde benzina aia

2)porneste instant

ma intreb:cat rezista sondele si calculatorul care gestioneaza injectia la mii de socuri si zeci de trante??

 

Si eu fac parte din grupul celor sceptici si .... curiosi, dar cred ca asta o sa fie cea mai mica problema.

Cu tot scepticismul meu am fost intotdeauna in plutonul de incercare al mobrelor, si asta pe banii mei.

Off topic: am avut ktm cand toti iubeau japonezele si vedeau ktm ca pe un stift. Cu husaberg-ul la fel.

Vine cat de curand husabergul pe injectie su cu motorul revolutionar si cred ca ma risc iar. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita folosirii motocicletelor in conditii severe este nevoie de servisarea lor relativ rapid si cu putine cunostinte tehnice.

Asta ar putea fi un motiv serios. Acum imi aduc aminte de un tip ce vindea motoare si facea si service. Avea o Aprilia de 450cmc (banuiesc ca RXV4.5) si era foasrte incantat de motor din punct de vedere al performantelor dar mai spunea ca fara cunostiinte tehnice serioase nu recomanda nimanui sa iasa cu ea pe coclauri. Mi-a spus ca in cazul unei cazaturi e greu de repornit. Omul mi-a explicat atunci fenomenul, dar nu l-am inteles. Era ceva legat de benzina care ajungea nu stiu pe unde in motor ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ar putea fi un motiv serios. Acum imi aduc aminte de un tip ce vindea motoare si facea si service. Avea o Aprilia de 450cmc (banuiesc ca RXV4.5) si era foasrte incantat de motor din punct de vedere al performantelor dar mai spunea ca fara cunostiinte tehnice serioase nu recomanda nimanui sa iasa cu ea pe coclauri. Mi-a spus ca in cazul unei cazaturi e greu de repornit. Omul mi-a explicat atunci fenomenul, dar nu l-am inteles. Era ceva legat de benzina care ajungea nu stiu pe unde in motor ....

 

;) Confunzi putin.

 

Carburatorul ineaca motorul cand dai mobra peste cap.

Injectia nu o ineaca si asta reprezinta un avantaj. A scris si Attilas mai sus.

In concluzie tipul ce vindea motoare nu avea RXV pentru ca asta are injectie si deci nu se putea ineca.

 

Revenind la subiectul principal Simply is the best. :cheers:

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: Confunzi putin.

In concluzie tipul ce vindea motoare nu avea RXV pentru ca asta are injectie si deci nu se putea ineca.

Nu confund ci pur si simplu nu imi aduc aminte care era explicatia omului. La momentul respectiv nu mi-am pus intrebarea asta legata de injectie. Nu stiu daca motorul era RXV, dar era 100% Aprilia pe injectie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

injectia a fost mult timp scumpa si producatorii nu voiau sa creasca aiurea costul pentru niste avantaje neclare.

Cum ziceau si baietzii, presiunea normelor Euro i-a impins pe producatori sa puna la punct injectiile pentru motoarele de enduro. In 3-4 ani toate motoarele in 4t o sa aiba injectie. Eu zic ca sunt numai avantaje pentru motoarele pe injectie. Am mers cu Sherco cu injectie si merge absolut impecabil.

Revolutia vine din europa. Husa are, BMW are, Husky are, Sherco are, Aprilia are. KTM nu mai are mult. Si apoi se vor misca si japonezii, care oricum nu inoveaza nimic in enduro - fac aceleasi motoare de ani de zile.

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiam eu suzuki rmz450 a fost primul care a scos injectia pe cross :cheers: poate ma insel dar asa a dat si in universmoto

injectia e mai pretentioasa ..marimea ei ..trebuia facut un compartiment mai mare ca sa incapa ...si sa nu topeasca rezervoarele de plastic cand se incalzeau ..(de asta au pus rezervor din aluminiu)

suzuki au avut unele retineri cu punerea lui pe piatza desi motorul cu injectie era testat de multa vreme pe quaduri ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam ciudata afirmatia cu japonezii -

Modelul de serie din 2009- Kawasaki KX450F-SR e pe injectie

Suzuki a lansat in 2008 modelul RM-Z 450WS cu injectie.

Yamaha a avut in teste in competitii pe modelul YZ250F injectia.

Iar Honda are la echipa HRC in teste pentru sezonul 2009 injectia.

Sursa revista MotoX din Anglia - numarul MX63 din Junie 2008

Pe ATV -uri injectia e folosita de multi ani, si nu la nivel de teste (nici o firma nu isi permite sa faca test pe motoarele cumparate de clienti) ci ca si dotare de standard.

 

KTM trece incet pe injectie - anul acesta a fost pe platforma motocicletei Husaberg motorizarea pe injectie.

Testerul de injectie folosit in service la modelele mari (Adventure si SupeDuke de 990) se modifica astfel incat sa fie folosit si pe alte motorizari KTM fiind facut compatibil cu modelul de la Husaberg.

In 2007 a fost lansat modelul LC4 690 pe injectie, anul acesta (2008) au venit cu o modificare majora. Posibilitatea de a alege din 9 programe de mapare a injectiei de la soft la race. Ceva de genul - urcare pe noroi - alegi programul 1,2, coborare pe poteca cu viraje largi - alegi programul 8. Schimibi caracteristicile motorului , nu stilul si tehnica de pilotaj.

Inca un plus - la injectie, la alegerea programelor de mapare programul 9 este pentru benzina de proasta calitate cu cifra octanica scazuta. Un avantaj enorm pentru cei care fac ture lungi si stiu ce inseamna 10 litrii de benzina capatati dintr-un put.

 

Personal consider ca un dezavantaj la injectie este ca daca se strica ceva in mijloc de padure iti trebuie un lap-top sa pornesti din nou.

La carburator cu o trusa de scule rudimentare o faceai sa mearga din nou.

Indiferent de preferinte motoarele pe injectie sunt viitorul si nu exsita cale de a le evita.

 

Iar ca sa raspund din timp la posibila dilema: dispar motocicletele pe 2T?!?!

Nici regulamentul de poluare foarte strict (dovada motocicletele 2T de la KTM care vin cu omologare pentru drumuri publice) nici trecerea de la carburator la injectie (pe forumurile din state se vorbeste despre teste pe motoare in 2T cu un fel de injectie pe ele) nu vor face sa dispara motocicletele in 2T.

 

Si pe viitor o sa fim destui care inainte de o tura bagam benzina la canistra (exact 10 litri) si facem pe barmanul cand dozam si amestecam uleiul, cu eterna intrebare framantata de neuronul nostru - 2,5 la % sau 3 la % ?????? :cheers:

Editat de Nomad_shop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles ca poti sa posetezi un motor pe injectie cat vrei..1)nu mai pierde benzina aia

2)porneste instant

ma intreb:cat rezista sondele si calculatorul care gestioneaza injectia la mii de socuri si zeci de trante??

ai inteles bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la injectie merge si kick?

pai se pare ca merge

uite rmz testat si in enduro :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai inteles bine.

asa ma floricele..esti "implicat"direct in discutia asta..asa ca scrie cum se comporta capra ta dupa juma de sezon..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fii oare mai pretentioasa injectia la mersul enduro... prin apa, namol... schimbari bruste de temperatura a motorului cand brusc intra in apa dupa o forja ?

Injectoarele sunt comandate electronic, cu fire. Poate si asta sa fie o cauza ?

Fiabilitatea carburatoarelor contra consumului redus si a posibilitatilor de configurare a injectiei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa ma floricele..esti "implicat"direct in discutia asta..asa ca scrie cum se comporta capra ta dupa juma de sezon..

Dupa juma de sezon si 'jdemii de cazaturi porneste din prima cind o ridic de jos si n-am invatat inca s-o pornesc la pedala.

(La husa eram maestrul pornirilor la kick.)

Singurele modificari pe care i le-am facut: am scos limitarea de la accelaratie si surdina cu care a venit si i-am pus handguarduri.

Mai vreau sa-i pun ciorapei ca n-a avut.

In rest: nu se opreste motorul cand cad, nu se ineaca, nu se opreste cand o dau prin apa. Revizia la 25 de ore de functionare.

E mai grea cu vreo 10 kile decat husa si cred ca ar fi bine sa-i inlocuiesc toba actuala (cu catalizator) cu una mai usoara. As castiga, probabil vreo 5 kile. In rest face tot ce face un 450 cu carburator.

 

O fii oare mai pretentioasa injectia la mersul enduro... prin apa, namol... schimbari bruste de temperatura a motorului cand brusc intra in apa dupa o forja ?

Injectoarele sunt comandate electronic, cu fire. Poate si asta sa fie o cauza ?

Fiabilitatea carburatoarelor contra consumului redus si a posibilitatilor de configurare a injectiei...

n-are nici o greata in noroi sau apa. dar eu am huski.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...