Sari la conținut

Despre Suspensii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 317
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

petak, esti sigur?

compression...comportamentul pe faza de comprimare a furcii, adica atunci cand roata urca inspre jug.practic, pe faza ascendenta a denivelarii.

rebound...comportamentul suspensiei pe revenire, modul in care se destinde amortizorul.faza descendenta a denivelarii.

preload...incarcarea statica a suspensiei, sensibilitatea ei la sarcina statica.spre exemplu, diferenta de comprimare a unui arc la intre o greutate de 50 kg si alta greutate de 60 kg indica rezistenta acelui arc la sarcina statica.mai popular, moliciunea arcului din suspensie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

compression...comportamentul pe faza de comprimare a furcii, adica atunci cand roata urca inspre jug.practic, pe faza ascendenta a denivelarii.

rebound...comportamentul suspensiei pe revenire, modul in care se destinde amortizorul.faza descendenta a denivelarii.

 

Suspensia se regleaza la pachet? Adica exista o interdependenta intre rebound si compression? Sau se poate, ipotetic sa zicem, sa ai la un moment dat compresion reglat la minim (cel mai moale) si rebound reglat la maxim (cel mai tare)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suspensia se regleaza la pachet? Adica exista o interdependenta intre rebound si compression? Sau se poate, ipotetic sa zicem, sa ai la un moment dat compresion reglat la minim (cel mai moale) si rebound reglat la maxim (cel mai tare)?

 

 

Depinde de optiunile de reglare. Unele suspensii nu se pot regla deloc, altele doar pe pretensionare, altele doar pe compresie si pretensionare etc. Daca au reglaje pentru compresie si extensie, da, se pot regla separat, una la minim, alta la maximum, desi nu cred ca este un reglaj folosit foarte des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topic!

Si eu am avut de-a lungul timpului tot felul de dileme cu suspensiile astea. La inceput mi-a fost frica sa umblu la setari; mi se parea ca se face totul varza daca ma apuc sa click-uiesc la furci. Apoi am mers si la rally si la enduro si mi se parea mie ca gasisem o solutie de compromis. Gresit de tot :P La un moment dat, vara trecuta, ma dureau mainile ingrozitor la fiecare tura; Patrick m-a pus sa fac service la furci - am facut si nu m-au mai durut. Apoi m-am tot chinuit cu setarile insa motocicleta nu mergea bine - era foarte nesigura pe coborari si in curbe; si tare. Apoi mi-a setat-o Costi Ludovic Buniku la Gheorghieni si a inceput sa mearga mai civilizat.

 

Pana weekendul asta cand am avut marea revelatie. Veneam la Gheorghieni si Patrick mi-a zis sa ne uitam la furci. Am cumparat bucsele de frictiune de la Motomania (respekt maxim - erau pe stoc!) si am pornit. Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere!

 

Cum o sa fac eu de-acum incolo:

- o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune

- de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile

- nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci)

- o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend

Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topic!

Si eu am avut de-a lungul timpului tot felul de dileme cu suspensiile astea. La inceput mi-a fost frica sa umblu la setari; mi se parea ca se face totul varza daca ma apuc sa click-uiesc la furci. Apoi am mers si la rally si la enduro si mi se parea mie ca gasisem o solutie de compromis. Gresit de tot :P La un moment dat, vara trecuta, ma dureau mainile ingrozitor la fiecare tura; Patrick m-a pus sa fac service la furci - am facut si nu m-au mai durut. Apoi m-am tot chinuit cu setarile insa motocicleta nu mergea bine - era foarte nesigura pe coborari si in curbe; si tare. Apoi mi-a setat-o Costi Ludovic Buniku la Gheorghieni si a inceput sa mearga mai civilizat.

 

Pana weekendul asta cand am avut marea revelatie. Veneam la Gheorghieni si Patrick mi-a zis sa ne uitam la furci. Am cumparat bucsele de frictiune de la Motomania (respekt maxim - erau pe stoc!) si am pornit. Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere!

 

Cum o sa fac eu de-acum incolo:

- o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune

- de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile

- nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci)

- o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend

Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente.

 

 

Promiti? :makeout:

 

Acum vorbind serios, cred ca ai dreptate legat de neoprene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe mine ma intereseaza un material despre suspensii, reglaje, etc.

 

am cautat pe net, sunt foarte multe materiale, dar ... sa zic asa diferite si inexacte.

 

daca ne poate ajuta cu un manual de tuning al suspensiilor sa dea si la noi...

 

o sa mai caut si eu, daca gasesc o sa scriu aici. suspensiile sunt foarte importante.

 

ionut a fost un norocos... dar noi restul, cred ca trebuie sa ne descurcam singuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si pe mine ma intereseaza un material despre suspensii, reglaje, etc.

 

am cautat pe net, sunt foarte multe materiale, dar ... sa zic asa diferite si inexacte.

 

daca ne poate ajuta cu un manual de tuning al suspensiilor sa dea si la noi...

 

o sa mai caut si eu, daca gasesc o sa scriu aici. suspensiile sunt foarte importante.

 

ionut a fost un norocos... dar noi restul, cred ca trebuie sa ne descurcam singuri.

 

Manuale de setari gasesti la WP in functie de modelul tau ptr ca vad ca ai ktm. Sunt in engleza. Dupa ce iti insusesti notiunile bine, bine, iti trebuie rabdare si ceva timp pentru ca dupa fiecare setare trebuie sa dau o tura cu mobra prin acelasi loc in care te-ai dat si la prima tura de incercare a amortizoarelor.

Sfatul meu este sa pleci de la setarea standard apoi sa te joci cu clicurile cu plus si cu minus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci)

Apa in furci intra datorita spalarii cu jet sub presiune pe la butonul de reglaj de sus ( vorbesc despre suspensie WP standard pe KTM ) .

Butonul acela negru este " infipt " in capacul de sus si este etansat cu un o_ring . jetul de apa are suficienta presiune sa ocoleasca o_ring-ul si astfel numai citeva picaturi sunt suficiente sa se adune in ventilul de reglaj rebound si sa faca sa rugineasca corpul ventilului . la un service facut amortizorului trebuie neaparat desfacut ansamblul supape din capatul tijei amortizorului si verificat ventilul contra ruginii . ansamblul este infiletat cu pasta de blocare si trebuie incalzit un pic la desfacere . operatia este un pic dificila datorita faptului ca tija nu are locas de cheie fiind perfect lustruita si este nevoie de o penseta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

petak, esti sigur?

compression...comportamentul pe faza de comprimare a furcii, adica atunci cand roata urca inspre jug.practic, pe faza ascendenta a denivelarii.

rebound...comportamentul suspensiei pe revenire, modul in care se destinde amortizorul.faza descendenta a denivelarii.

preload...incarcarea statica a suspensiei, sensibilitatea ei la sarcina statica.spre exemplu, diferenta de comprimare a unui arc la intre o greutate de 50 kg si alta greutate de 60 kg indica rezistenta acelui arc la sarcina statica.mai popular, moliciunea arcului din suspensie.

lasa-l ca stie ce inseamna...exprimarea lui lasa de dorit...dar stie ce vorbeste

p.s: daca vreti o explicatie corecta de la Petike, cereti in magyara... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de optiunile de reglare. Unele suspensii nu se pot regla deloc, altele doar pe pretensionare, altele doar pe compresie si pretensionare etc. Daca au reglaje pentru compresie si extensie, da, se pot regla separat, una la minim, alta la maximum, desi nu cred ca este un reglaj folosit foarte des.

 

Intrebarea asta era defapt: daca are vreun sens sa mergi cu rebound maxim si compression minim sau viceversa.

 

 

Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere!

 

Cum o sa fac eu de-acum incolo:

- o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune

- de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile

- nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci)

- o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend

Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente.

 

Ia spune-ne si noua cate clicuri ai la fiecare? Sau e secret?

Detaliaza te rog problema cu neoprenele ca ma intereseaza in mod direct. Foarte sensibile WP-urile astea. Mie au inceput sa imi planga prima oara la 4000 km fara sa fac enduro decat ocazional. Am zis ca le mai prelungesc viata daca pun neoprene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt de acord cu faptul ca neoprenele nu ajuta.am 3000 km cu motocicleta asta, exclusiv offroad.pe la 2000 am verificat simeringurile de praf, nu am gasit mai nimic acolo.de mentionat ca spal motoreta dupa 8 iesiri din zece.de acord ca reglarea suspensiei este probabil cel mai bune/eficient "tuning" ce se poate face, dupa cura de slabire :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topic!

Si eu am avut de-a lungul timpului tot felul de dileme cu suspensiile astea. La inceput mi-a fost frica sa umblu la setari; mi se parea ca se face totul varza daca ma apuc sa click-uiesc la furci. Apoi am mers si la rally si la enduro si mi se parea mie ca gasisem o solutie de compromis. Gresit de tot :P La un moment dat, vara trecuta, ma dureau mainile ingrozitor la fiecare tura; Patrick m-a pus sa fac service la furci - am facut si nu m-au mai durut. Apoi m-am tot chinuit cu setarile insa motocicleta nu mergea bine - era foarte nesigura pe coborari si in curbe; si tare. Apoi mi-a setat-o Costi Ludovic Buniku la Gheorghieni si a inceput sa mearga mai civilizat.

 

Pana weekendul asta cand am avut marea revelatie. Veneam la Gheorghieni si Patrick mi-a zis sa ne uitam la furci. Am cumparat bucsele de frictiune de la Motomania (respekt maxim - erau pe stoc!) si am pornit. Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere!

 

Cum o sa fac eu de-acum incolo:

- o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune

- de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile

- nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci)

- o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend

Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente.

 

 

Cat te-a costat treaba asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

blue led...poate pui ceva poze la urmatorul service de suspensie pe care il faci, sa intelegem mai bine.multumesc.

o sa fac poze si sa scriu un tutorial dar ... exista de-a gata ! http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf

mai sus vorbeam despre ventilul rebound ( pag 27 poza din mijloc ) . trebuie verificat ca acul de reglaj din alama sa nu se blocheze daca este impins la maxim ( f imporant ) si corpul ventilului sa nu fie ruginit ( grav; caz in care mai bine il schimbi ) .

 

tips

nu este necesara operatia descrisa la pag 18 pozele 1 si 2 . pistonul amortizorului iese prin partea cealalta a tubului dupa ce se scoate "hydraulic stop" pag 19 pozele 1 si 2 .

nu este necesar sa se demonteze "axle clamp"-ul .

prima operatie de service care se face cu furca montata pe motocicleta ( eventual cineva urcat pe motocicleta ) : se slabeste cu tubulara de 19 , doar se slabeste , " compresion holder " de fapt ansamblul supape - ventil de reglaj compresie . cu furca demontata ( capacul de sus scos operatia devine aproape imposibila deoarece piesa se va roti cu tot cu tubul amortizorului iar acestea nu poate fi apucat cu nimic deoarece se va deforma ( piesa de la pag 20 poza de jos piesa din mijloc ) la orice tentativa .

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihai - o sa numar click-urile si o sa-ti spun. Acum mi-e si frica sa umblu la ea sa nu stric ceva :P

Neoprenele se uda si tin apa. Apoi, la fiecare compresie a furcii ele se "storc" si incet incet intra apa in furci pe langa semeringuri (chiar daca semeringurile sunt bune). Eu o sa merg fara neoprene pana la sfarsitul sezxonului, o sa schimb din nou uleiul si va zic.

 

legat de "cura de slabire" de care zicea Soso, e de mentionat un amanunt important - arcurile KTM-ului sunt pentru un pilot de 75kg. Toti astia de 0.1tone ar trebui sa ne comandam arcuri pentru greutatea noastra. La urmatoarea motoreta le schimb din prima.

 

@gabibv - cel mai bine suna-l pe Patrick saptamana viitoare si discutati. Saptamana asta nu e in RO. Nu e relevant cat am dat eu. Sau cere-i lui Dark Petak numarul lui Csobi (eu nu-l am)

 

@blue led - f misto tutotialul!

 

@lucian - asa mi le-au desfacut mie - bucati, bucatele. Cu exceptia reboundului pe care nu l-au dezasamblat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@lucian - asa mi le-au desfacut mie - bucati, bucatele. Cu exceptia reboundului pe care nu l-au dezasamblat.

cere-le banii inapoi :P

pai acea valva & ventil, " rebound tap " pe englezeste, rugineste . ce-am desfacut a fost ruginit . daca este multa rugina acolo atunci cind reglezi "click-urile " cuiul de alama intra si ramine blocat si nu ai de unde sa stii . trebuie sa fii un pilot bun sa simti ca una din furci are rebound-ul set-at maxim . la lazarea zicea greg: "oac" , pina sa desfac furca nu stiam de ce motocicleta nu stie sa "oracaie" :makeout:

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cere-le banii inapoi :P

pai acea valva & ventil, " rebound tap " pe englezeste, rugineste . ce-am desfacut a fost ruginit . daca este multa rugina acolo atunci cind reglezi "click-urile " cuiul de alama intra si ramine blocat si nu ai de unde sa stii . trebuie sa fii un pilot bun sa simti ca una din furci are rebound-ul set-at maxim . la lazarea zicea greg: "oac" , pina sa desfac furca nu stiam de ce motocicleta nu stie sa "oracaie" :makeout:

 

nu era ruginit. Anyway, o sa desfac si reboundul la sfarsitul sezonului. Important pentru mine acum e ca sunt f happy cu mersul motoretei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu era ruginit. Anyway, o sa desfac si reboundul la sfarsitul sezonului. Important pentru mine acum e ca sunt f happy cu mersul motoretei.

nu ai cum sa vezi rugina decit daca demontezi ! sa ne spui , la sfirsitul sezonului, ce-ai gasit inauntru .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihai - o sa numar click-urile si o sa-ti spun. Acum mi-e si frica sa umblu la ea sa nu stric ceva :P

Neoprenele se uda si tin apa. Apoi, la fiecare compresie a furcii ele se "storc" si incet incet intra apa in furci pe langa semeringuri (chiar daca semeringurile sunt bune). Eu o sa merg fara neoprene pana la sfarsitul sezxonului, o sa schimb din nou uleiul si va zic.

 

Da, poate ca ar fi mai bine sa nu umbli, cine stie. Pe mine "m-a ajutat" cineva sa reglez furca, si pe langa faptul ca s-a infipt la rebound (care din cate am inteles nu prea se simte), mi-a invartit rotita aia spre maxim, cand ea era deja la maxim din fabrica. Acum rotita s-a rupt si a trebuit sa comand toata saracia aia de rebound (vreo 36E). Puteam sa iau doar rotita (2E), dar am zis ca sigur o sa desfaca alea si o sa vada ca mai e ceva rupt pe-acolo.

 

Neoprenele nu sunt impermeabile? Eu unulnu prea ma bag prin balti si prin noroaie. Singura mea grija e ca neoprenele astea se rup foarte repede. Eu credeam ca din cauza ca am roti supermoto se intampla asta, dar am vazut un WR enduro care le avea jumulite ca si mine.

 

 

trebuie sa fii un pilot bun sa simti ca una din furci are rebound-ul set-at maxim . la lazarea zicea greg: "oac" , pina sa desfac furca nu stiam de ce motocicleta nu stie sa "oracaie" :makeout:

 

Ce se intampla daca ai bratele furcii setate diferit, 5-10 clickuri distanta? Chit ca e vorba despre rebound sau despre compression.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...