mihaio07 Postat Septembrie 11, 2008 Autor Share Postat Septembrie 11, 2008 exista implementari cu un amortizor pe directie ( ex : GAS GAS trial ) . Cum vine asta? Si inca o intrebare: ce se poate intampla daca reglajele sunt complet diferite la cele doua jambe? Teoretic, ma gandesc ca suspensia va functiona fix la media aritmetica: adica 0 la comp/reb stanga si 10 la comp/reb dreapta => furca functioneaza la (10+0)/2=5. Se uzeaza mai mult uleiul sau mecanisme dinauntru? Sau sistemul e foolproof? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Septembrie 12, 2008 Share Postat Septembrie 12, 2008 se uzeaza mai rapid jamba mai stransa si se dezechilibreaza mersul motocicletei Nu stiu daca se dezechilibreaza mersul. Ce stiu este ca mobrele de trial au o jamba stapana de compresie si cealalta de revenire. Deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 12, 2008 Autor Share Postat Septembrie 12, 2008 se uzeaza mai rapid jamba mai stransa si se dezechilibreaza mersul motocicletei M-am gandit si la asta, dar in cazul furcii upside down nu stiu daca se dezechilibreaza. Ma gandesc ca roata creeaza o punte care impiedica una din jambe sa se afunde mai mult decat cealalta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprian Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Bun topic!Si eu am avut de-a lungul timpului tot felul de dileme cu suspensiile astea. La inceput mi-a fost frica sa umblu la setari; mi se parea ca se face totul varza daca ma apuc sa click-uiesc la furci. Apoi am mers si la rally si la enduro si mi se parea mie ca gasisem o solutie de compromis. Gresit de tot La un moment dat, vara trecuta, ma dureau mainile ingrozitor la fiecare tura; Patrick m-a pus sa fac service la furci - am facut si nu m-au mai durut. Apoi m-am tot chinuit cu setarile insa motocicleta nu mergea bine - era foarte nesigura pe coborari si in curbe; si tare. Apoi mi-a setat-o Costi Ludovic Buniku la Gheorghieni si a inceput sa mearga mai civilizat. Pana weekendul asta cand am avut marea revelatie. Veneam la Gheorghieni si Patrick mi-a zis sa ne uitam la furci. Am cumparat bucsele de frictiune de la Motomania (respekt maxim - erau pe stoc!) si am pornit. Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere! Cum o sa fac eu de-acum incolo: - o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune - de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile - nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci) - o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente. eu am adus in romania un tip(neamt) care a fost suspension GP manager la WP pt KTM factory si a lucrat si la kayaba sa faca un curs la ciolpani cu mecanici nostri. asta si pentru ca import kayaba in RO. In domeniu nostru sunt 3 jucatori kayaba, Showa si WP. Cursul a durat 2 zile si am lucrat kayaba si wp. Ce sa va spun la japoneze este o mare lucrare de arta ce este in suspensia aia cu 2 camere, zeci de valve(daca nu ma insel 26 buc/pistonas) de diverse diametre si dimensiuni. La WP este foarte simplu si rudimentar. Cei care au desfacut cunosc. Ce sa mai, nu intru in detalii tehnice, dar cateva concluzii: uleiul de schimba la 15-20 ore de functionare( 10 ore pt cei care fac racing la greu), f importat este calitatea uleiului! nu amestecati uleiurile! sunt 2 tipuri mari si late(fork oil si shock oil). dupa ce spalati bine simeringul de praf se poate baga o vaselina speciala. Reglajele se fac din valve si arcuri, nu din ulei. trebuie verificat sag pentru a sti daca arcul este moale sau tare in funcie de greutatea care o ai. Reglajul suspensilor se face NUMAI in mers pe o portiune de circuit, numai pe aceiasi portiune se testeaza, dupa care pe alta s.a.m.d pana cand gasesti solutia ideala. Cand ii vedeti pe "meseriasi" care iau motocicleta de coarne pe loc si comprima suspensia....fugiti repede. Noi avem la ciolpani tot ce este nevoie sa servisam suspensiile kayaba si WP. Pentru revalving le trimitem in Belgia. Este prea laborios si trebuie sa ai experienta si teste de f multi ani. bafta, cip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 13, 2008 Autor Share Postat Septembrie 13, 2008 La WP este foarte simplu si rudimentar. Dar la WP se rup rotitele si tijele alea dinauntru intr-o veselie. Aveti si toate piesele pe stoc? Ca in functie de ce e busit sa puteti inlocui pe loc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprian Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Dar la WP se rup rotitele si tijele alea dinauntru intr-o veselie. Aveti si toate piesele pe stoc? Ca in functie de ce e busit sa puteti inlocui pe loc? da. sau daca nu sunt pe stoc le comandam si le avem in 48 ore. cip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
husqki Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 despre suspensii si nu numai http://www.pivotworks.com/index.cfm?fuseac...tionVideos.list Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_ktm Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Cum pentru suspensiile motocicletei mele nu gasesc setari,nu vad cum sar putea seta oricum,asa ca intreb.Am o Cagiva T4 350,suspensii Paioli,spate nu e problema,o pot intari din arc,insa la fata e alta problema,nu este nici un reglaj.Cum se apropie sfarsitul sezonului si incepe "uleiala",adica toate schimburile si revizii si etc.,am auzit ca poate influenta faptul ca pun mai mult sau mai putin ulei in telescoape.Adica,mai mult=telescoape mai tari,mai putin=telescoape moi.E adevarat?daca da,cu cat trebuie mai mult.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Cum pentru suspensiile motocicletei mele nu gasesc setari,nu vad cum sar putea seta oricum,asa ca intreb.Am o Cagiva T4 350,suspensii Paioli,spate nu e problema,o pot intari din arc,insa la fata e alta problema,nu este nici un reglaj.Cum se apropie sfarsitul sezonului si incepe "uleiala",adica toate schimburile si revizii si etc.,am auzit ca poate influenta faptul ca pun mai mult sau mai putin ulei in telescoape.Adica,mai mult=telescoape mai tari,mai putin=telescoape moi.E adevarat?daca da,cu cat trebuie mai mult.Multumesc Da, este. Telescopul este un spatiu inchis cu volum variabil . In acest spatiu o parte este ocupata de mecanisme si ulei, adica volum fix si o parte aer adica partea variabila . Pe masura ce telescopul se comprima aerul este comprimat crescindu-i-se presiunea . Forta dezvoltata pe sectiunea interna se adauga la forta dezvoltata in arcuri ( liniara ) si are influenta la comprimari mari ale telescopului . Cum vrei sa fie .. numai tu poti sa stii dupa ce faci reglaje ( pui ulei mai mult sau mai putin ) si vezi cum iti place mersul mobrei deoarece si greutatea ta trebuie luata in calcul . Nu exista reglaj universal . cu verde forta din arcuri Farc =k1 X cu mov se adauga si efectul pernei de aer Faer = k2 X² Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 30, 2008 Autor Share Postat Octombrie 30, 2008 La ce foloseste aerisirea suspensiilor? Cum si cat de des se face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 La ce foloseste aerisirea suspensiilor?Cum si cat de des se face? Cu cat mai des cu atat mai bine. Recomandat dupa fiecare tura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 La ce foloseste aerisirea suspensiilor?Cum si cat de des se face? Obligatoriu se aerisesc dupa ce sunt stranse cu chingile pe remorca (se creeaza o presiune f. mare acolo), si la fel dupa ce sunt coborate de pe remorca. Asta valabil in cazul in care nu ai distantor pt. furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 31, 2008 Autor Share Postat Octombrie 31, 2008 Si exista vreo valva de aerisire? Ca la mobra mea nu am remarcat nimic de genul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 Si exista vreo valva de aerisire? Ca la mobra mea nu am remarcat nimic de genul. pentru ce telescop ? pune macar o poza cu capul amortizorului . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 la ccm ar trebui sa fie aceleasi furci ca pe ktm - WP. Vezi ca ai niste surubele mici in capu de sus al furcii. le desfaci pana auzi fas. poti sa iei aerisitoare rapide de la ktm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kirk Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 la ccm ar trebui sa fie aceleasi furci ca pe ktm - WP. Vezi ca ai niste surubele mici in capu de sus al furcii. le desfaci pana auzi fas. poti sa iei aerisitoare rapide de la ktm Aerisitoarele alea de la KTM costa cam 98 lei si sunt foarte utile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Noiembrie 9, 2008 Share Postat Noiembrie 9, 2008 mai mihaio007 tu ai cumva ccm-ul lui Gabi ex motomania? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Noiembrie 10, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 10, 2008 Da mai. Inca il am si inca merge . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Noiembrie 16, 2008 Share Postat Noiembrie 16, 2008 am desfacut si eu cateva suspansii de spate dar aveau problume doar la elementele de frictiune si etansare... asta al tau e prajit bine de tot... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 salutare .. in primul rand sa va spun .. lucrez la suspensiile unui ktm exc 450 2006 ... .. imi poate spune si mie cineva cum dau jos ansamblul supapelor de la rebound .. alea care se desfac cu tubulara de 19mm .. ideea este ca desfac de-mi vine rau .. si nu reusesc sa le scot afara .. se invart continuu dar reusesc sa le scot ... ma poate lamuri cineva !? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinAR Postat Decembrie 9, 2008 Share Postat Decembrie 9, 2008 (editat) ai 2 optiuni 1-in timp ce desfiletezi apesi tija spre peretele tubului 2-desfiletezi cu pistolul pneumatic Legat de setari REB si COM incercati setarile din tabelul de mai jos http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/suspension_eng.html un link foarte folositor mai jos de tabel sunt descrise diferite simptome si modul de rezolvare al lor punetzi mana pe surubelnite si la treaba !!!! Editat Decembrie 9, 2008 de SorinAR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 Super link-ul Sorine!!! Daca il descopeream si eu acum vreo 2 ani eram jmeker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Borosescu Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 ai 2 optiuni1-in timp ce desfiletezi apesi tija spre peretele tubului 2-desfiletezi cu pistolul pneumatic Legat de setari REB si COM incercati setarile din tabelul de mai jos http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/suspension_eng.html un link foarte folositor mai jos de tabel sunt descrise diferite simptome si modul de rezolvare al lor punetzi mana pe surubelnite si la treaba !!!! multumesc mult ! prima poza mie imi e destinata .. (ca sa pricep ) o sa incerc .. si te anunt daca a mers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
akruno Postat Decembrie 13, 2008 Share Postat Decembrie 13, 2008 sal.vreau si eu sa inalt un BMW f650gs,ma helpuiti si pe mine care stiti cum?am 1,84 si e cam jos.multum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SorinAR Postat Decembrie 13, 2008 Share Postat Decembrie 13, 2008 de inaltat mai mult decat standard nu prea ai cum doar daca afost lasat jos poti sa-l aduci la inaltimea initiala ! sau cum ar spune un prieten........pune-i roti mai mari !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.