Sari la conținut

Despre Suspensii


Postări Recomandate

exista implementari cu un amortizor pe directie ( ex : GAS GAS trial ) .

 

Cum vine asta?

 

Si inca o intrebare: ce se poate intampla daca reglajele sunt complet diferite la cele doua jambe? Teoretic, ma gandesc ca suspensia va functiona fix la media aritmetica: adica 0 la comp/reb stanga si 10 la comp/reb dreapta => furca functioneaza la (10+0)/2=5. Se uzeaza mai mult uleiul sau mecanisme dinauntru? Sau sistemul e foolproof?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 293
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

se uzeaza mai rapid jamba mai stransa si se dezechilibreaza mersul motocicletei

 

M-am gandit si la asta, dar in cazul furcii upside down nu stiu daca se dezechilibreaza. Ma gandesc ca roata creeaza o punte care impiedica una din jambe sa se afunde mai mult decat cealalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun topic!

Si eu am avut de-a lungul timpului tot felul de dileme cu suspensiile astea. La inceput mi-a fost frica sa umblu la setari; mi se parea ca se face totul varza daca ma apuc sa click-uiesc la furci. Apoi am mers si la rally si la enduro si mi se parea mie ca gasisem o solutie de compromis. Gresit de tot :laugh: La un moment dat, vara trecuta, ma dureau mainile ingrozitor la fiecare tura; Patrick m-a pus sa fac service la furci - am facut si nu m-au mai durut. Apoi m-am tot chinuit cu setarile insa motocicleta nu mergea bine - era foarte nesigura pe coborari si in curbe; si tare. Apoi mi-a setat-o Costi Ludovic Buniku la Gheorghieni si a inceput sa mearga mai civilizat.

 

Pana weekendul asta cand am avut marea revelatie. Veneam la Gheorghieni si Patrick mi-a zis sa ne uitam la furci. Am cumparat bucsele de frictiune de la Motomania (respekt maxim - erau pe stoc!) si am pornit. Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere!

 

Cum o sa fac eu de-acum incolo:

- o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune

- de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile

- nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci)

- o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend

Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente.

 

eu am adus in romania un tip(neamt) care a fost suspension GP manager la WP pt KTM factory si a lucrat si la kayaba sa faca un curs la ciolpani cu mecanici nostri. asta si pentru ca import kayaba in RO. In domeniu nostru sunt 3 jucatori kayaba, Showa si WP. Cursul a durat 2 zile si am lucrat kayaba si wp.

Ce sa va spun la japoneze este o mare lucrare de arta ce este in suspensia aia cu 2 camere, zeci de valve(daca nu ma insel 26 buc/pistonas) de diverse diametre si dimensiuni.

La WP este foarte simplu si rudimentar. Cei care au desfacut cunosc.

Ce sa mai, nu intru in detalii tehnice, dar cateva concluzii: uleiul de schimba la 15-20 ore de functionare( 10 ore pt cei care fac racing la greu), f importat este calitatea uleiului! nu amestecati uleiurile! sunt 2 tipuri mari si late(fork oil si shock oil). dupa ce spalati bine simeringul de praf se poate baga o vaselina speciala. Reglajele se fac din valve si arcuri, nu din ulei. trebuie verificat sag pentru a sti daca arcul este moale sau tare in funcie de greutatea care o ai.

Reglajul suspensilor se face NUMAI in mers pe o portiune de circuit, numai pe aceiasi portiune se testeaza, dupa care pe alta s.a.m.d pana cand gasesti solutia ideala. Cand ii vedeti pe "meseriasi" care iau motocicleta de coarne pe loc si comprima suspensia....fugiti repede.

Noi avem la ciolpani tot ce este nevoie sa servisam suspensiile kayaba si WP. Pentru revalving le trimitem in Belgia. Este prea laborios si trebuie sa ai experienta si teste de f multi ani.

bafta,

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar la WP se rup rotitele si tijele alea dinauntru intr-o veselie.

 

Aveti si toate piesele pe stoc? Ca in functie de ce e busit sa puteti inlocui pe loc?

da. sau daca nu sunt pe stoc le comandam si le avem in 48 ore.

cip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Cum pentru suspensiile motocicletei mele nu gasesc setari,nu vad cum sar putea seta oricum,asa ca intreb.Am o Cagiva T4 350,suspensii Paioli,spate nu e problema,o pot intari din arc,insa la fata e alta problema,nu este nici un reglaj.Cum se apropie sfarsitul sezonului si incepe "uleiala",adica toate schimburile si revizii si etc.,am auzit ca poate influenta faptul ca pun mai mult sau mai putin ulei in telescoape.Adica,mai mult=telescoape mai tari,mai putin=telescoape moi.E adevarat?daca da,cu cat trebuie mai mult.Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum pentru suspensiile motocicletei mele nu gasesc setari,nu vad cum sar putea seta oricum,asa ca intreb.Am o Cagiva T4 350,suspensii Paioli,spate nu e problema,o pot intari din arc,insa la fata e alta problema,nu este nici un reglaj.Cum se apropie sfarsitul sezonului si incepe "uleiala",adica toate schimburile si revizii si etc.,am auzit ca poate influenta faptul ca pun mai mult sau mai putin ulei in telescoape.Adica,mai mult=telescoape mai tari,mai putin=telescoape moi.E adevarat?daca da,cu cat trebuie mai mult.Multumesc

Da, este.

Telescopul este un spatiu inchis cu volum variabil . In acest spatiu o parte este ocupata de mecanisme si ulei, adica volum fix si o parte aer adica partea variabila . Pe masura ce telescopul se comprima aerul este comprimat crescindu-i-se presiunea . Forta dezvoltata pe sectiunea interna se adauga la forta dezvoltata in arcuri ( liniara ) si are influenta la comprimari mari ale telescopului . Cum vrei sa fie .. numai tu poti sa stii dupa ce faci reglaje ( pui ulei mai mult sau mai putin ) si vezi cum iti place mersul mobrei deoarece si greutatea ta trebuie luata in calcul . Nu exista reglaj universal .

cu verde forta din arcuri Farc =k1 X

cu mov se adauga si efectul pernei de aer Faer = k2 X²

post-37333-1225315890_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ce foloseste aerisirea suspensiilor?

Cum si cat de des se face?

Obligatoriu se aerisesc dupa ce sunt stranse cu chingile pe remorca (se creeaza o presiune f. mare acolo), si la fel dupa ce sunt coborate de pe remorca. Asta valabil in cazul in care nu ai distantor pt. furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ccm ar trebui sa fie aceleasi furci ca pe ktm - WP. Vezi ca ai niste surubele mici in capu de sus al furcii. le desfaci pana auzi fas. poti sa iei aerisitoare rapide de la ktm

 

Aerisitoarele alea de la KTM costa cam 98 lei si sunt foarte utile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

salutare .. in primul rand sa va spun .. lucrez la suspensiile unui ktm exc 450 2006 ... ..

imi poate spune si mie cineva cum dau jos ansamblul supapelor de la rebound .. alea care se desfac cu tubulara de 19mm .. ideea este ca desfac de-mi vine rau .. si nu reusesc sa le scot afara .. se invart continuu dar reusesc sa le scot ... ma poate lamuri cineva !? multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai 2 optiuni

1-in timp ce desfiletezi apesi tija spre peretele tubului

2-desfiletezi cu pistolul pneumatic

 

:D

 

Legat de setari REB si COM incercati setarile din tabelul de mai jos

 

http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/suspension_eng.html

un link foarte folositor

mai jos de tabel sunt descrise diferite simptome si modul de rezolvare al lor

punetzi mana pe surubelnite si la treaba !!!!

post-42772-1228848515_thumb.jpg

post-42772-1228856989_thumb.jpg

Editat de SorinAR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai 2 optiuni

1-in timp ce desfiletezi apesi tija spre peretele tubului

2-desfiletezi cu pistolul pneumatic

 

:laugh:

 

Legat de setari REB si COM incercati setarile din tabelul de mai jos

 

http://home.wanadoo.nl/menk/_otr/suspension_eng.html

un link foarte folositor

mai jos de tabel sunt descrise diferite simptome si modul de rezolvare al lor

punetzi mana pe surubelnite si la treaba !!!!

multumesc mult !:) prima poza mie imi e destinata :P .. (ca sa pricep ) :laugh:

o sa incerc .. si te anunt daca a mers :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de inaltat mai mult decat standard nu prea ai cum

doar daca afost lasat jos poti sa-l aduci la inaltimea initiala !

sau cum ar spune un prieten........pune-i roti mai mari !!! :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...