LO550 Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 pe roata din fata...f putin , deci am suspensia ca noua... ATUNCI NU AI NEVOIE DE SERVISARE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MacLeod Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) WE asta am simtit foarte tare fata, si asta parca de la tura la tura se intareste mai mult. Din cat am mai citit pe net furca fata la modelel din 2000 e destul de slaba (a se citi proasta) iar eu personal m-am jucat la reglaje si nu am simtit nimic. Cel mai bun reglaj la mine a fost setarea compresiei la minim si reboundul setat la 14 clicuri (asta e setarea standard). In momentul de fata am ulei de 5W. Vreau acu sa refac furca si as pune un 2,5W. O sa revin la setarile standard si sa vedem cum se descurca. Astept si alte pareri sau sfaturi Editat Septembrie 2, 2008 de MacLeod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 cum?? setarea de fabrica este o clicuri la compresie si 14 clicuri la rebound?nu prea cred.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MacLeod Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) nu m-am exprimat gresit setarea standard e 14 clicuri si la rebound si la compresie. am dat pe 0 compresia caci la setarea standard (14 clicuri) tot topaia fata pe teren tare. Editat Septembrie 2, 2008 de MacLeod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 nu m-am exprimat gresit setarea standard e 14 clicuri si la rebound si la compresie. am dat pe 0 compresia caci la setarea standard (14 clicuri) tot topaia fata pe teren tare. pai topaie si de la rebound prea tare. eu as baga mana in foc ca la ktm-ul tau din 2000 nu mai lucreaza reglajul de rebound deloc.. Vezi ce zicea si blueled. Desfa furcile bucati bucatzele ca in documentul pus de blueled, degripeaza reboundul,.schimba bucsile de frictiune (sau cuzinetzii de frictiune cum le mai zic unii) pentru ca si aia sunt varza sigur, pune tot ulei de 5 si vezi dupa aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 2, 2008 Autor Share Postat Septembrie 2, 2008 pai topaie si de la rebound prea tare. eu as baga mana in foc ca la ktm-ul tau din 2000 nu mai lucreaza reglajul de rebound deloc.. Vezi ce zicea si blueled. Desfa furcile bucati bucatzele ca in documentul pus de blueled, degripeaza reboundul,.schimba bucsile de frictiune (sau cuzinetzii de frictiune cum le mai zic unii) pentru ca si aia sunt varza sigur, pune tot ulei de 5 si vezi dupa aia Si eu imi inlocuiesc angrenajul ala de rebound, dar doar la o jamba. Intrebarea este: daca se strica ceva si la cealalta (rugineste, se invarte rotita in gol) afecteaza si reglajul? Sau ramane asa cum era? Ca daca ramane blocat pe cum era, este lux, fiindca vreau si eu sa fiu adeptul metodei Ionut73 in reglarea suspensiilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calinsnow Postat Septembrie 6, 2008 Share Postat Septembrie 6, 2008 (editat) la repararea telescoapelor nu ma pricep...dar la reglare am invatat pe propria experienta...trebuie sa gasesti compromisul intre soft si hard....daca erau prea moi pierdeam aderenta la viteza...daca erau prea tari eram prin aer la denivelari mai mari...nu sunt pro in ati regla altcineva suspensia...eu consider ca e foarte important rebound-ul, sa va spun ce am patit eu cu el...un prieten mi l-a facut la zero( si compresia mai moale), adica telescoapele isi reveneau destul de incet...in ziua aia am zburat de 2 ori la vreo 60 km/ora neintelegand ce se intampla....acum va spun parerea mea...am intrat cu roata in ambele cazuri in niste ogase nu foarte mari si m-am dezechilibrat pt ca telescoapele s-au afundat fara sa-si mai revina in timpul optim, roata s-a oprit in ogas(a alunecat pe el in loc sa iasa din el) asa cum eram obisnuit cand suspensia era mai tare...faptul ca suspensia era asa de moale nu mai apasa roata asa de tare, implicit aderenta mica...ma repet, totul este sa gasesti compromisul intre cele doua...sa mergi pe acelasi drum cu denivelari si sa tot reglezi...daca la un obstacol te arunca prea tare mai slabesti putin suspensia, dar nu prea mult ca pierzi aderenta....cel putin asa am simtit eu...depinde si pe ce teren mergi...la mine suspensiile sunt mai tari....ma zdruncina putin mai tare dar este ok...daca merg foarte mult pe un parau cu pietre mari atunci simt ca ar trebui sa le fac putin mai moi...dar pt padure si lemne sunt ok....repet...tot ceea ce am spus e din propria experienta...fara sa citesc instructiuni care de fapt, parerea mea nu prea isi au rostul la suspensii...este exact ca in alt sport....fiecare isi regleaza propria scula...daca nu simti motorul si micile modificari pe care le faci....atunci apeleaza la altcineva pt reglaje... Editat Septembrie 6, 2008 de calinsnow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unucuktm Postat Septembrie 11, 2008 Share Postat Septembrie 11, 2008 Sal Eu am un LC4 din 2000 cu roti de supermoto care pana sambata mergea parfum ... Vineri m-a mancat in coor sa umblu io la suspensii, mai exact la setarea de "compresion damping" ca asa scria la manual (adica surubelele alea de jos), pentru ca mi se parea mie ca e cam tare. Luat manual, luat surubelnita, verificat cum erau setate (erau la maxim) ... le-am dat inapoi ("counter-clockwise") 20 de clickuri. OK Am mers vineri seara prin oras, totul a mers perfect. Sambata ma duc la servici si pe la 4 o iau spre casa (pe DN1). Drum drept fara denivelari, DAR incepe sa-mi topaie fata de ziceai ca merg pe coclauri ... Am dat 20 de clickuri inapoi (clockwise) adica asa cum erau initial ... face exact la fel ... Inca nush ce are ... poate ati patit-o si voi si aveti vreun sfat ... Multumesc mult si ... da ... stiu ca nu trebuia sa-mi bag surubelnita unde nu ma pricep ... mda ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Poly Postat Septembrie 11, 2008 Share Postat Septembrie 11, 2008 SALUT! SI EU AM PROBLEME CU SUSPENSIA FATA. AM SCHIMBAT SEMERIGURILE SI APARATORILE DE PRAF SI DUPA VREO 1500KM A INCEPUT SA-MI CURGA UNUL DIN TELESCOAPE CU TOTUL CA DUPA FIECARE TURA LE-AM AERISIT. IAR SUSPENSIA ORCAT AM INCERCAT SA O REGLEZ TOT TARE RAMANE. LA MINE PE UN TELECOP SCRIE REB SI PE CELALALT COM SI SINCER SANT CAM NEDUMERIT.NU AR TREBUI SA SCRIE SI REB SI COM PE AMBELE CA DOAR REGLAJUL IL FACI LA FEL LA AMBELE TELESCOPE. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Septembrie 11, 2008 Share Postat Septembrie 11, 2008 SALUT!SI EU AM PROBLEME CU SUSPENSIA FATA. AM SCHIMBAT SEMERIGURILE SI APARATORILE DE PRAF SI DUPA VREO 1500KM A INCEPUT SA-MI CURGA UNUL DIN TELESCOAPE CU TOTUL CA DUPA FIECARE TURA LE-AM AERISIT. IAR SUSPENSIA ORCAT AM INCERCAT SA O REGLEZ TOT TARE RAMANE. LA MINE PE UN TELECOP SCRIE REB SI PE CELALALT COM SI SINCER SANT CAM NEDUMERIT.NU AR TREBUI SA SCRIE SI REB SI COM PE AMBELE CA DOAR REGLAJUL IL FACI LA FEL LA AMBELE TELESCOPE. exista implementari cu un amortizor pe directie ( ex : GAS GAS trial ) . reglajele in caazul tau sunt blocate cumva si nu isi indeplinesc functiile . un service complet ar trebui sa rezolve problema . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 11, 2008 Autor Share Postat Septembrie 11, 2008 exista implementari cu un amortizor pe directie ( ex : GAS GAS trial ) . Cum vine asta? Si inca o intrebare: ce se poate intampla daca reglajele sunt complet diferite la cele doua jambe? Teoretic, ma gandesc ca suspensia va functiona fix la media aritmetica: adica 0 la comp/reb stanga si 10 la comp/reb dreapta => furca functioneaza la (10+0)/2=5. Se uzeaza mai mult uleiul sau mecanisme dinauntru? Sau sistemul e foolproof? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Septembrie 12, 2008 Share Postat Septembrie 12, 2008 se uzeaza mai rapid jamba mai stransa si se dezechilibreaza mersul motocicletei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Septembrie 12, 2008 Share Postat Septembrie 12, 2008 se uzeaza mai rapid jamba mai stransa si se dezechilibreaza mersul motocicletei Nu stiu daca se dezechilibreaza mersul. Ce stiu este ca mobrele de trial au o jamba stapana de compresie si cealalta de revenire. Deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 12, 2008 Autor Share Postat Septembrie 12, 2008 se uzeaza mai rapid jamba mai stransa si se dezechilibreaza mersul motocicletei M-am gandit si la asta, dar in cazul furcii upside down nu stiu daca se dezechilibreaza. Ma gandesc ca roata creeaza o punte care impiedica una din jambe sa se afunde mai mult decat cealalta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprian Postat Septembrie 13, 2008 Share Postat Septembrie 13, 2008 Bun topic!Si eu am avut de-a lungul timpului tot felul de dileme cu suspensiile astea. La inceput mi-a fost frica sa umblu la setari; mi se parea ca se face totul varza daca ma apuc sa click-uiesc la furci. Apoi am mers si la rally si la enduro si mi se parea mie ca gasisem o solutie de compromis. Gresit de tot La un moment dat, vara trecuta, ma dureau mainile ingrozitor la fiecare tura; Patrick m-a pus sa fac service la furci - am facut si nu m-au mai durut. Apoi m-am tot chinuit cu setarile insa motocicleta nu mergea bine - era foarte nesigura pe coborari si in curbe; si tare. Apoi mi-a setat-o Costi Ludovic Buniku la Gheorghieni si a inceput sa mearga mai civilizat. Pana weekendul asta cand am avut marea revelatie. Veneam la Gheorghieni si Patrick mi-a zis sa ne uitam la furci. Am cumparat bucsele de frictiune de la Motomania (respekt maxim - erau pe stoc!) si am pornit. Acolo, Patrick, Csobi si cu Petak au desfacut, au curatat, au facut un cocktail de uleiuri, au schimbat bucsele si semeringurile si la urma Patrick a setat-o. Si acum motocicleta mea sta cum nu a stat niciodata - copiaza f bine terenul, nu arunca fata, nu arunca spatele. E alta motocicleta. Ce sa va mai spun - o placere! Cum o sa fac eu de-acum incolo: - o sa schimb o data pe an bucsele de frictiune - de 2 ori pe an o sa schimb uleiul si semeringurile - nu o sa mai pun neoprene la jambe (intra foarte repede apa in furci) - o sa scot inelul de protectie de praf, o sa curatz bine si o sa bag vaselina dupa fiecare weekend Bineinteles, o sa merg la oamenii care se pricep. Mi se pare prea important ca sa ma apuc sa fac experiente. eu am adus in romania un tip(neamt) care a fost suspension GP manager la WP pt KTM factory si a lucrat si la kayaba sa faca un curs la ciolpani cu mecanici nostri. asta si pentru ca import kayaba in RO. In domeniu nostru sunt 3 jucatori kayaba, Showa si WP. Cursul a durat 2 zile si am lucrat kayaba si wp. Ce sa va spun la japoneze este o mare lucrare de arta ce este in suspensia aia cu 2 camere, zeci de valve(daca nu ma insel 26 buc/pistonas) de diverse diametre si dimensiuni. La WP este foarte simplu si rudimentar. Cei care au desfacut cunosc. Ce sa mai, nu intru in detalii tehnice, dar cateva concluzii: uleiul de schimba la 15-20 ore de functionare( 10 ore pt cei care fac racing la greu), f importat este calitatea uleiului! nu amestecati uleiurile! sunt 2 tipuri mari si late(fork oil si shock oil). dupa ce spalati bine simeringul de praf se poate baga o vaselina speciala. Reglajele se fac din valve si arcuri, nu din ulei. trebuie verificat sag pentru a sti daca arcul este moale sau tare in funcie de greutatea care o ai. Reglajul suspensilor se face NUMAI in mers pe o portiune de circuit, numai pe aceiasi portiune se testeaza, dupa care pe alta s.a.m.d pana cand gasesti solutia ideala. Cand ii vedeti pe "meseriasi" care iau motocicleta de coarne pe loc si comprima suspensia....fugiti repede. Noi avem la ciolpani tot ce este nevoie sa servisam suspensiile kayaba si WP. Pentru revalving le trimitem in Belgia. Este prea laborios si trebuie sa ai experienta si teste de f multi ani. bafta, cip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Septembrie 13, 2008 Autor Share Postat Septembrie 13, 2008 La WP este foarte simplu si rudimentar. Dar la WP se rup rotitele si tijele alea dinauntru intr-o veselie. Aveti si toate piesele pe stoc? Ca in functie de ce e busit sa puteti inlocui pe loc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprian Postat Septembrie 14, 2008 Share Postat Septembrie 14, 2008 Dar la WP se rup rotitele si tijele alea dinauntru intr-o veselie. Aveti si toate piesele pe stoc? Ca in functie de ce e busit sa puteti inlocui pe loc? da. sau daca nu sunt pe stoc le comandam si le avem in 48 ore. cip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
husqki Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 despre suspensii si nu numai http://www.pivotworks.com/index.cfm?fuseac...tionVideos.list Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul_ktm Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Cum pentru suspensiile motocicletei mele nu gasesc setari,nu vad cum sar putea seta oricum,asa ca intreb.Am o Cagiva T4 350,suspensii Paioli,spate nu e problema,o pot intari din arc,insa la fata e alta problema,nu este nici un reglaj.Cum se apropie sfarsitul sezonului si incepe "uleiala",adica toate schimburile si revizii si etc.,am auzit ca poate influenta faptul ca pun mai mult sau mai putin ulei in telescoape.Adica,mai mult=telescoape mai tari,mai putin=telescoape moi.E adevarat?daca da,cu cat trebuie mai mult.Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 Cum pentru suspensiile motocicletei mele nu gasesc setari,nu vad cum sar putea seta oricum,asa ca intreb.Am o Cagiva T4 350,suspensii Paioli,spate nu e problema,o pot intari din arc,insa la fata e alta problema,nu este nici un reglaj.Cum se apropie sfarsitul sezonului si incepe "uleiala",adica toate schimburile si revizii si etc.,am auzit ca poate influenta faptul ca pun mai mult sau mai putin ulei in telescoape.Adica,mai mult=telescoape mai tari,mai putin=telescoape moi.E adevarat?daca da,cu cat trebuie mai mult.Multumesc Da, este. Telescopul este un spatiu inchis cu volum variabil . In acest spatiu o parte este ocupata de mecanisme si ulei, adica volum fix si o parte aer adica partea variabila . Pe masura ce telescopul se comprima aerul este comprimat crescindu-i-se presiunea . Forta dezvoltata pe sectiunea interna se adauga la forta dezvoltata in arcuri ( liniara ) si are influenta la comprimari mari ale telescopului . Cum vrei sa fie .. numai tu poti sa stii dupa ce faci reglaje ( pui ulei mai mult sau mai putin ) si vezi cum iti place mersul mobrei deoarece si greutatea ta trebuie luata in calcul . Nu exista reglaj universal . cu verde forta din arcuri Farc =k1 X cu mov se adauga si efectul pernei de aer Faer = k2 X² Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 30, 2008 Autor Share Postat Octombrie 30, 2008 La ce foloseste aerisirea suspensiilor? Cum si cat de des se face? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 La ce foloseste aerisirea suspensiilor?Cum si cat de des se face? Cu cat mai des cu atat mai bine. Recomandat dupa fiecare tura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 tocmai s-a explicat cum se modifica suspensia functie de volumul de aer. in timpul functionarii se creeaza diferente de presiune fata de atmosferic. prin valvele de aerisire se egalizeaza presiunile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 La ce foloseste aerisirea suspensiilor?Cum si cat de des se face? Obligatoriu se aerisesc dupa ce sunt stranse cu chingile pe remorca (se creeaza o presiune f. mare acolo), si la fel dupa ce sunt coborate de pe remorca. Asta valabil in cazul in care nu ai distantor pt. furca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Octombrie 31, 2008 Autor Share Postat Octombrie 31, 2008 Si exista vreo valva de aerisire? Ca la mobra mea nu am remarcat nimic de genul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.