Sari la conținut

Michelin Pilot Sport


gn77b
 Share

Postări Recomandate

am mers si eu cu pilot sport si pe gsx-r de 750 si pe supermoto. Sunt foarte bune pt strada cu mers ocazional forja si chiar si de circuit dar fara mari pretentii de la ele.

 

Iar cu fugitu de spate.... 1nca nu am gasit cauciuc care sa nu piarda aderenta 1n conditii de forja maxima, asfalt lucios, sau praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se verifica data fabricatiei cauciucurilor? Cum se traduc inscriptiile alea de pe ele?

Vezi ca dupa inscriptia DOT ai de obicei 4 cifre intr-un chenar.

primele 2 reprezinta saptamana in care s-a fabricat guma iar ultimele 2 sunt anul.

Daca sunt mai multe cifre, te uiti la ultimele 4 si le interpretezi cum ti-am zis mai sus.

 

Asa, ca idee, sa fiu ontopic, eu sunt patit cu gume noi in aparenta (cu etichetele pe ele), dar care erau invechite. Pe curbe mi-a fugit fata de 2 ori cand eram aplecat.

Senzatii "catifelate" in chilotzi !!!

Am pus gume NOI si nu m-a mai durut capul.

Nu merita sa te zgarcesti la capitolul asta !

La fel, intr-o situatie in care trebuie sa franezi de urgenta sa vezi ce nasol e cand vezi ca gumele nu te ajuta. Daca strangi mai tare blochezi si te versi, daca nu, te izbesti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e ca virgula chiar vreau sa-mi iau luna asta o pereche si as vrea sa nu ma ard da nici sa exagerez <banuiesc ca fabrica lucreaza si ea pe stoc , mai sta si prin depozite pana ajung la noi, mai sta si la noi pana se dau, dupa ce l-ai luat mai rulezi pa el 1 an>

as vrea sa-mi spuna cineva la cat timp recomanda fabrica sa fie aruncat indiferent de uzura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce am gasit:

De fiecare data cand rulezi pe un cauciuc, acesta se incalzeste, apoi dupa ce te opresti, se raceste. Acesta este un ciclu de incalzire. (heat cycle). Vezi tu, Casey Stoner zice ca a cazut la Brno pt ca guma lui mai trecuse o data printr-un ciclu de asta cu o zi inainte si nu mai era asa aderenta. Pe strada, un cauciuc poate trece printr-un anumit nr de cicluri de incalzire (cateva sute) dupa care isi pierde proprietatile, chiar daca cresturile sau indicatorrii de uzura arata ca mai merge mult si bine. Cica procesul se numeste outgassing, adica bucati minuscule din cauciuc se transforma in gaz, anvelopa in sine devenind mai tare. Deci degeaba are cresturi cauciucul daca a fost folosit de multe ori. Asa ca, daca spatele s-a uzat, schimba si fatza, pt ca a trecut prin acelasi nr de ciclcuri de incalzire. Cica 7-8 ani e varsta maxima dupa care ar trebui schimbat cauciucul, indiferent de aspectul exterior (am vazut asta pe 3 saituri diferite). Acuma m-am uitat si guma fatza e din 2000. Trebuie schimbata urgent.

S-ar putea ca fabrica sa recomande un interval mult mai mic, 2-3 ani, ceea ce e f bine, da sa ne gandim, trebuie si ei sa isi vanda gumele. Asa ca poate undeva intre e varianta buna....4-5 ani max.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite ce am gasit:

De fiecare data cand rulezi pe un cauciuc, acesta se incalzeste, apoi dupa ce te opresti, se raceste. Acesta este un ciclu de incalzire. (heat cycle). Vezi tu, Casey Stoner zice ca a cazut la Brno pt ca guma lui mai trecuse o data printr-un ciclu de asta cu o zi inainte si nu mai era asa aderenta. Pe strada, un cauciuc poate trece printr-un anumit nr de cicluri de incalzire (cateva sute) dupa care isi pierde proprietatile, chiar daca cresturile sau indicatorrii de uzura arata ca mai merge mult si bine. Cica procesul se numeste outgassing, adica bucati minuscule din cauciuc se transforma in gaz, anvelopa in sine devenind mai tare. Deci degeaba are cresturi cauciucul daca a fost folosit de multe ori. Asa ca, daca spatele s-a uzat, schimba si fatza, pt ca a trecut prin acelasi nr de ciclcuri de incalzire. Cica 7-8 ani e varsta maxima dupa care ar trebui schimbat cauciucul, indiferent de aspectul exterior (am vazut asta pe 3 saituri diferite). Acuma m-am uitat si guma fatza e din 2000. Trebuie schimbata urgent.

S-ar putea ca fabrica sa recomande un interval mult mai mic, 2-3 ani, ceea ce e f bine, da sa ne gandim, trebuie si ei sa isi vanda gumele. Asa ca poate undeva intre e varianta buna....4-5 ani max.

 

 

cred k in 4-5 ani e firesc sa o si consumi guma si sa tre sa o schimbi! si a ta poate k are 8 ani dar de cand e pusa pe moto si a dat de cald rece au trecut mai putini ani si e inca buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Socante pozele cu michelinurile decopertate. Pot spune ca am mers cu f multe tipuri de cauciucuri in f multe conditii, un cauciuc bine incalzit are muult mai multa aderanta decat unul rece sau incalzit foarte putin. Michelin Pilot Sport nu mi s-a parut un cauciuc prea stralucit, ceva mai bunicel dar nu extraordinar este Pilot Power dar pe ploaie nu prea e indicat. Din cauciucurile de strada m-au impresionat foarte mult metzeler, erau foarte durabile m-au tinut cam 12 mii de km de mers forja erau f bune si pe ploaie puteam merge peste 200 pe ploaie torentiala, se incalzeau f repede si ofereau aderenta buna in curbe. Si de asemenea m-a impresionat Pirelli Supercorsa, derivat din pneurile de curse dar ceva mai durabil si cu niste santuri pe ele, ofera aderenta exceptionala si incalzit bine, nu dereapeaza deloc pe viraj oricat de violenta ar fi acceleratia. Acum ma dau pe slickuri si chiar daca se tocesc mai repede si se incalzesc mai greu, confera o senzatie unica de stabilitate in curbe si pe franare, plus ca se apleaca mult mai mult decat un cauciuc normal de strada, masurat eu, pe rotund are cam 3 cm pe fiecare parte in plus fata de cele de strada si este mult mai rotund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cica slick-urile au aderenta mai buna pe ploaie decat cauciucurile cu cresturi, pana acvaplaneaza (ceea ce se intampla mult mai repede la slick).

Aveti careva Bridgestone bt016? Pareri? Ma tenteaza si nu stiu cat de repede se uzeaza...

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin tin 15.000 de km de noi daca i-ti pui 016 tre sa-ti schimbi avatarul pentru ca nu cadreaza.

 

Secretul este in genul fiecaruia de mers, voi vreti sa va intelegeti intre voi dar unu este inginer de vapoare si altul de avioane :smoke:

si mai apare unu cu hidro avion care zice ca elicopter subacvatic.

 

Cine merge civilizat poate sa-si puna 016, M1, pilot roud, GP racer, etc. dar ce faci cind tre sa pui frina de urgenta !!?

Cine merge NE civilizat adica stopiie, wiliie, curbe !!! le trbebuie 02,race tech, power, GP.

Slickurile sint escluse numai daca vrei sa mergi cu zx 10 numai prin oras cu 40-50...70 km /h. numai pe spate, fata esclus total sau

reduci la 30-40 km/h. poti sa te aveturezi cu fata pina pe la 70 daca este zi torida.

 

Primul lucru care tre sa-l ai in vedere pina la setari, modificari, si alte specialitati speciale este sa ai motoreta in conditie buna de functionare, sa nu fie barca sau bat, dreapta, cauciucuri, presiune !!!!! (am vazut inteligenti cu 3.2) oameni care de dau pe o roata etc. si se mira de ce cad ......

Editat de abalamuc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum se verifica data fabricatiei cauciucurilor? Cum se traduc inscriptiile alea de pe ele?

http://www.sigemo.ro/info_citim.php

 

am mers si eu cu pilot sport si pe gsx-r de 750 si pe supermoto. Sunt foarte bune pt strada cu mers ocazional forja si chiar si de circuit dar fara mari pretentii de la ele.

 

Iar cu fugitu de spate.... 1nca nu am gasit cauciuc care sa nu piarda aderenta 1n conditii de forja maxima, asfalt lucios, sau praf.

moteaza senile... :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit ca 2-3 ani de la data fabricatiei inscrisa pe guma e bine sa le folosesti. Dupa aia, chiar daca e nefolosit deloc (adica nou), cauciucul nu e indicat a fi cumparat sau folosit. Acuma fiecare dupa buget.

 

Sa-ti spun eu ce cauciucuri am pe motoru meu: Metzler fabricate in 1999; am cumparat motoru cu ele anul trecut(2007) si erau aproape noi.

Din ce spuneti voi mi-am cam pus intrebari in ceea ce priveste timpul in care pot fii folosite!?....dar mi s-au parut ok caucioacele, mai ales ca am mers cu ele chiar si la Brno (doar am fost impreuna) si pe autobahn am bagat chiar si peste 240 km/h in conditiile in care am avut pana pe spate la un moment dat (in 2007) si am snur de pana!

Viteza mea medie de croaziera era undeva la 170 km/h....ai vazut ca baietii din Tg Mures(Punki, Attila etc) nu glumeau pe autobahn si de abia ma tineam de ei :smoke:

 

Motoru e in garaj la ai mei acuma, dar o sa ma duc saptamana viitoare sa ma mai uit odata sa vad daca stiam corect anul fabricatiei!? Is foarte curios!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti spun eu ce cauciucuri am pe motoru meu: Metzler fabricate in 1999; am cumparat motoru cu ele anul trecut(2007) si erau aproape noi.

Din ce spuneti voi mi-am cam pus intrebari in ceea ce priveste timpul in care pot fii folosite!?....dar mi s-au parut ok caucioacele, mai ales ca am mers cu ele chiar si la Brno (doar am fost impreuna) si pe autobahn am bagat chiar si peste 240 km/h in conditiile in care am avut pana pe spate la un moment dat (in 2007) si am snur de pana!

Viteza mea medie de croaziera era undeva la 170 km/h....ai vazut ca baietii din Tg Mures(Punki, Attila etc) nu glumeau pe autobahn si de abia ma tineam de ei smile.gif

 

Motoru e in garaj la ai mei acuma, dar o sa ma duc saptamana viitoare sa ma mai uit odata sa vad daca stiam corect anul fabricatiei!? Is foarte curios!

 

 

SNOWMAN...foarte tare. Traducere libera: nu va mai c.o.i.t.i atata si dati-va :wave:

 

Sincer acuma, am evitat sa scriu ceva pentru ca nu ma pricep la ss, dar dupa juma de an de experienta , e mult mai posibil sa pierzi aderenta din cauza pilotului decat a cauciucului expirat de 2 zile...;)

 

Bafta maxima si scuze de off!

 

Numai bine ;)

 

 

 

Acuma am vazut ca nici macar nu e vorba de ss...deci sunt total off :D...dar si banditu e un moto puternic si fizica e aceeasi. Scuze inca o data de intruziune

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti spun eu ce cauciucuri am pe motoru meu: Metzler fabricate in 1999; am cumparat motoru cu ele anul trecut(2007) si erau aproape noi.

Din ce spuneti voi mi-am cam pus intrebari in ceea ce priveste timpul in care pot fii folosite!?....dar mi s-au parut ok caucioacele, mai ales ca am mers cu ele chiar si la Brno (doar am fost impreuna) si pe autobahn am bagat chiar si peste 240 km/h in conditiile in care am avut pana pe spate la un moment dat (in 2007) si am snur de pana!

Viteza mea medie de croaziera era undeva la 170 km/h....ai vazut ca baietii din Tg Mures(Punki, Attila etc) nu glumeau pe autobahn si de abia ma tineam de ei ;)

 

Motoru e in garaj la ai mei acuma, dar o sa ma duc saptamana viitoare sa ma mai uit odata sa vad daca stiam corect anul fabricatiei!? Is foarte curios!

Atunci auzisem ca 2-3 ani e bine sa aiba maxim o guma, dar ulterior am citit pe vreo 4-5 saituri si toate spuneau ca 6-7 ani e perioada maxima (nu cred ca e coincidenta). Oricum foarte bine ca nu ai patit nimic pana la Brno cu cauciucuri de 10 ani si snur. Eu mi-am schimbat guma spate in Oradea, ca mi-au zis astia ca nu e apta de atata drum (eu nu pa pricepean asa de bine, is incepator...) si apoi am pornit spre Brno. Si eu abia ma tineam dupa astialalti :wave: ....mergeam medie 140 (pt ca aveam lantul slabit)

Apoi cu Hayabusa sau Blackbird (asa parca aveau baietii din TG. Mures) si eu mergeam cu 200... :D Baiatu din Sibiu o zis ca i-o dat 290 sau 300 la CBR cand o mers incolo, ca ramasese in urma ;)

Data viitoare, daca om fi sanatosi, o sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SNOWMAN...foarte tare. Traducere libera: nu va mai c.o.i.t.i atata si dati-va :wave:

 

Sincer acuma, am evitat sa scriu ceva pentru ca nu ma pricep la ss, dar dupa juma de an de experienta , e mult mai posibil sa pierzi aderenta din cauza pilotului decat a cauciucului expirat de 2 zile...:D

 

Bafta maxima si scuze de off!

 

Numai bine ;)

 

 

 

Acuma am vazut ca nici macar nu e vorba de ss...deci sunt total off :P...dar si banditu e un moto puternic si fizica e aceeasi. Scuze inca o data de intruziune

 

Ideea e ca nu sunt chiar asa impulsiv...chiar ma gandesc mult la treburile astea, dar pe de alta parte ma tot gandesc la temerarii care se dadeau cu motoare/ masini in perioada interbelica, sau dupa si mergeau pe eu stiu ce drumuri si cu cauciucuri care chiar nu aveau atata tehnologie integrata in ele (normala de altfel la ritmul real de astazi)... asa ca nu trebuie gandit asa mult, iar in ceea ce priveste sprintul ala maxim pe care l-am facut (240 km/h) eram pe la 200km/h si am tot accelarat si am simtit ca se poate, ma refer raportat la traficul lejer din jur dar si la cat de mult ma acomodasem deja cu motoru la un asemenea drum lung!

 

 

Atunci auzisem ca 2-3 ani e bine sa aiba maxim o guma, dar ulterior am citit pe vreo 4-5 saituri si toate spuneau ca 6-7 ani e perioada maxima (nu cred ca e coincidenta). Oricum foarte bine ca nu ai patit nimic pana la Brno cu cauciucuri de 10 ani si snur. Eu mi-am schimbat guma spate in Oradea, ca mi-au zis astia ca nu e apta de atata drum (eu nu pa pricepean asa de bine, is incepator... si apoi am pornit spre Brno. Si eu abia ma tineam dupa astialalti ....mergeam medie 140 (pt ca aveam lantul slabit)

Apoi cu Hayabusa sau Blackbird (asa parca aveau baietii din TG. Mures) si eu mergeam cu 200... Baiatu din Sibiu o zis ca i-o dat 290 sau 300 la CBR cand o mers incolo, ca ramasese in urma ;)

Data viitoare, daca om fi sanatosi, o sa fie ok.

 

aveau Hayabusa si Honda 1100 XX, iar Flavius din Sibiu o Honda dar nu mai stiu de care...si intr-adevar rulam cu ei si s-au dus pe la 300km/h, inainte de Budapesta i-am pierdut de tot :lol:, dar ne-am reintalnit la un OMV

 

oricum tipul de pe Honda XX, Atilla, mai venea sa ne regrupeze la o anumita perioada...asta ma amuza enorm..noi rulam pe la 200km/h si el se oprea din sprint si ne mai grupa :haha:...baietii din Bucuresti pot sa confirme

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...