Sari la conținut

Problema Motor


Postări Recomandate

salut de curand miam luat si eu un dr de 600 tot cu 2 bujii pe piston!una peste alta imi palce dar as avea cateva probleme cu el!!deci ma cam chinui sa il pornesc si acum cand mergeam cu el azi de dimineata deodata a inceput sa se tureze si apoi sa oprit!am ajuns acasa cu el am mai bibil putin pe la el si am dat sa pornesc!a dat sa porneasca si sa oprit!apoi a ramas decompresata si mam chinuit ceva timp pana am nimerit iara decompresorul pe pozitie! am dat cateva pedale si a pornit dar statea cam turata si am dat sa iau din relanti si mi sa oprit!apoi am incercat iara sa pornesc si dupa 2 pedale mia sarit decompresorul si a ramas decompresata si nu mai pot sa il pun pe pozitie!toata compresia o scoate pe evacuare se aude cum trage aer prin carburator!o sa desfac maine si cred ca e ceva pe la decompresor si sa vad cum il pot rezolva!daca aveti ceva informatii sunt recunoscator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 96
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai ce sa desfaci ca nu ai ce..

 

Decompresoarele sunt pe supapele de evacuare, si sunt actionate prin cablu. Un cablu e legat la pedala de pornire si unul e la ghidon. De obicei se foloseste cel de la pedala, in caz ca nu merge ala il folosesti pe cel de la ghidon. Verifica-le, dar nu trebuie sa demontezi nimic pentru asta.

Turatul aiurea e din carburator, nu de la decompresoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc dar io nu am cablul ala de la ghidon legat alea erau puse pe poztie si pornea cu ala din peda dar acum mi sa decompresat din alea de la ghidon de pe chiuloasa si daca nu are nici cablu nimic nu stiu pozitia si e mai aiurea dar cand il puneam pe poztie mergea stas!acum mia sarit si nu mai reusesc sa dau de pozitia lui pe ambele parti cred ca a ramas blocat o sa dau capacul ala mic si sa vad acolo sigur e ceva ca ii invatasem smecheria sa il pun pe compresie si far acablu dedeam cu mana!dar cred ca acum e ceva in neregula acolo!o sa vad maine!si inca ceva cred ca are nivelul cam mare k porneste fara soc dau daor cate un sprit si porneste dar na io il am de 3 ziel si nua mam invatat cu el si am si doar 67 kg deabia il dau peste cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc dar io nu am cablul ala de la ghidon legat alea erau puse pe poztie si pornea cu ala din peda dar acum mi sa decompresat din alea de la ghidon de pe chiuloasa si daca nu are nici cablu nimic nu stiu pozitia si e mai aiurea dar cand il puneam pe poztie mergea stas!acum mia sarit si nu mai reusesc sa dau de pozitia lui pe ambele parti cred ca a ramas blocat o sa dau capacul ala mic si sa vad acolo sigur e ceva ca ii invatasem smecheria sa il pun pe compresie si far acablu dedeam cu mana!dar cred ca acum e ceva in neregula acolo!o sa vad maine!si inca ceva cred ca are nivelul cam mare k porneste fara soc dau daor cate un sprit si porneste dar na io il am de 3 ziel si nua mam invatat cu el si am si doar 67 kg deabia il dau peste cap!

Nu desfa capacul ala mic, ca nu te ajuta la nimic. Pe acolo nu vezi decat bratele culbutorilor, capacele alea sunt pentru reglajul jocului la supape.

 

Vezi ca pozitia clapitelor alea (decompresoarelor) este spre inainte (spre fata motocicletei) si trebuie sa aiba joc. Si mai vezi ca acele 2 clapite trebuie sa aiba arcuri pe ele incat sa le tina spre inainte si sa nu le permita sa se miste aiurea in mers si sa-ti blocheze supapele deschise in mers, ca de-aia se opreste. E de-ajuns una sa se miste liber, fara arc si in mers va ajunge sa-ti blocheze supapa respectiva deschisa.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar o sa incerc maine dar io nu am nici clapitele cu arcuri pe alea e daor axul si io invarteam de ax!maine o sa pun pe pozitie si apoi il ancorez sa nu se mai mute din mers si chestia cu turatia e din carb????si cum sa fac cand pornesc la cald si la rece!trag socu ci dau pedale??mai acelerez spritui???un sfat pentru cald mai ales ca la rece il pornesc io in vre un fel dar si al rece imi e de folos!ms mult

 

mia dat si rateu cand sa oprit din mers dar nu mare sau asa tot din ardere cred din cauza decompresoarelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E naspa ca nu mai ai clapitele, cum naiba rotesti de ax, ca e destul de greu...

 

La rece, tragi socul, dai 2-3 pedale usor in gol, cu decompresorul pus, fara contact, apoi pui contactul si i-o tragi cu putere. Poti eventual sa dai 2-3 sprituri fara sa mai dai pedale in gol.

Nu atingi acceleratia cand dai pedala de pornire.

 

Ai grija la pedala, sa nu dea contra ca ramai :bounce:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da am inteles o sa le pun maine pe blocare si apoi le fac io nijte chesti sa le blochez sa ramana fix sa nu se mai suceasca!si cu pornirea am inteleso dar nu da rateu in pedala k are distributia noua si aprinderea pusa adica e pusa la punc toata dar na io de 3 zile o am si azi ma cam derutat decompresoarele alea!ok ms mult de informatii si raman dator acum!!o sa mai revin cu informatii sper sa rezolv maien problema si sa le pun pe pozitie!io am desfacut bujiile sa le curat si atunci miau sarit de pe pozitie si nu leam mai nimerit in seara asta!dar maine le fac io;)

 

fratilor am desfacut acum capacul de la choiloasa si am gasit chestia mia ramas blocata o supapa de la evacuare dica ea se mica cand invart motorul da nu mai revine pana sus ramane mai jos decat cealata si nu stiu cum sa o deblochez!distributia e pusa la punct tot e noua deci nu are nici un amestec cum pot debloca supapa aia???tre sa dau chiuloasa jos????sa o scot afara supapa si sa vad ce e akolo???deci io nu am mers deloc cu motorul cand a inceput sa fac fite nu era de la decompresoare acum ma duc sa vad ce mai pot face si revin cu informatii!!daca ma puteti ajuta cum sa deblochez supapa aia!!!ar putea sa fie stramba???dar io nu am mers cu ea decat cand era perfecta si nu cred ca o strambam camd am dat la peda ca auzeam ceva!acum ma duc sa vad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, ai desfacut CAPACUL CHIULASEI sau capacelul ala mic de inspectie??? Eu cred ca ai desfacut capacelul ala mic cu 2 suruburi, cel de inspectie. Daca desfaceai capacul chiulasei si invarteai motorul nu se mai apasa nici o supapa, pentru ca nu mai avea cine sa le apese, culbutorii sunt in capacul chiulasei, ii dai afara odata cu el.

 

ceea ce iti tine tie supapa blocata este tija decompresorului, care are un capat tesit si cand o rotesti iti apasa pe bratul culbutorului de evacuare. roteste tija aia pana in pozitia normala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate prima data dat capacele alea mici si am vazut poziti a decompresorului si supapa nu vedea la maxim inapoi apoi am dat tot capacul cu culbutori cu tot si mia mai ramas daor axul cu came si supapele!am dat capacul chiuloasei ca am vazut ca era blocata si nu revine la maxim fata de cealata !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca intr-adevar e cum spui tu, ca ai dat afara capacul chiulasei, si vezi toate cele 4 supape si aia zici ca e mai apasata decat restul 3 nu e decat o singura explicatie. E stramba. Altceva nu are cum sa o blocheze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da asa ziceam si eu acum ma duc sa dau chiuloasa jos si sa vad cum o pot face crezi ca se poate indrepta????dami te rog prin pm un id de mess sa mai vb ca ne putem ajuta!si nca ceva o pot indrepta?????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da asa ziceam si eu acum ma duc sa dau chiuloasa jos si sa vad cum o pot face crezi ca se poate indrepta????dami te rog prin pm un id de mess sa mai vb ca ne putem ajuta!si nca ceva o pot indrepta?????

Da jos chiulasa si vezi ce si cum. Nu se poate indrepta. O cumperi.

Dar mai intai desfa si vezi. Ai incercat sa apesi pe ea sa vezi daca revine la pozitia normala?

Nu prea stau pe mess.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat chiuloasa jos si am vazut ca nu e supapa strabma sau ceva a isit putin in afara cu camasa aia de ghidaj sau nu stiu sigur ca acum o sa astept mecanicul sa o desfaca si sa scaota arcurile deci a venit cam 1,5 mm mai in fata cu camasa aia cu tot ea lucra dar din moment ce era mai jos lucra dar nu venea al nivelul celeilate!o sa vad acum cum sta treaba cu bucsa aia si o fac in vreun fel sa nu ma icobare cu supapa sau ceva de genu!o sa revin cu informatii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat chiuloasa jos si am vazut ca nu e supapa strabma sau ceva a isit putin in afara cu camasa aia de ghidaj sau nu stiu sigur ca acum o sa astept mecanicul sa o desfaca si sa scaota arcurile deci a venit cam 1,5 mm mai in fata cu camasa aia cu tot ea lucra dar din moment ce era mai jos lucra dar nu venea al nivelul celeilate!o sa vad acum cum sta treaba cu bucsa aia si o fac in vreun fel sa nu ma icobare cu supapa sau ceva de genu!o sa revin cu informatii!

 

eu tot stramba cred ca e , de aia nu mai ajunge pana sus sa inchida cum trebuie sau dupa caz de asta s-a distrus ghidul. Pistonul are urme de lovire? Daca a lovit supapa ar fi trebuit sa-i lase o urma in calamina depusa la suprafata.

Din cate imi dau seama NU esti suficient de skilled sa iti bagi mana in motor , asta inseamna ca o sa faci greseli care o sa te coste scump! :bounce:

Editat de ITS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da deci mia iesit ghidul ala in afara cred k e supapa stramba k altfel nu iesea dar nu-s urme ceva pe piston!!!

 

cum pot baga iara ghidul ala in afara???sau cum sa fac acolo??

 

inca ceva am aflat ca se apote face deci supapa nu e stramba sau ceva nu a lovit in piston absolut nimic in schimb din toate 4 supapele asta are ghint pus celelate nu au!cred ca ia fost pus ca nu inchidea cum trebuie!in fine mie mia iesit ghintul ala in afara 1,5 mm am ciocanit cu mecanicu potin in capul supapei acolo cu arcul pus si s sarit imedait la locul lui acum luceaza dar nu o sa tina stiu sigur si nu stiu acum cum pot bloca ghintul ala acolo cum sa fac???cu ceva adeziv??sau sa fac alt ghint la strung din otel si apoi sa il bag presat la cald??sau nu stiu ce sa fac ca inca nu lam scos pe cel vechi doar am vazut cum sta treaba acum lucreaza dar nu osa tina o sa il arunce iarasi in afara!ce ma sfatuiti sa fac in conditiile astea??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da deci mia iesit ghidul ala in afara cred k e supapa stramba k altfel nu iesea dar nu-s urme ceva pe piston!!!

 

cum pot baga iara ghidul ala in afara???sau cum sa fac acolo??

 

inca ceva am aflat ca se apote face deci supapa nu e stramba sau ceva nu a lovit in piston absolut nimic in schimb din toate 4 supapele asta are ghint pus celelate nu au!cred ca ia fost pus ca nu inchidea cum trebuie!in fine mie mia iesit ghintul ala in afara 1,5 mm am ciocanit cu mecanicu potin in capul supapei acolo cu arcul pus si s sarit imedait la locul lui acum luceaza dar nu o sa tina stiu sigur si nu stiu acum cum pot bloca ghintul ala acolo cum sa fac???cu ceva adeziv??sau sa fac alt ghint la strung din otel si apoi sa il bag presat la cald??sau nu stiu ce sa fac ca inca nu lam scos pe cel vechi doar am vazut cum sta treaba acum lucreaza dar nu osa tina o sa il arunce iarasi in afara!ce ma sfatuiti sa fac in conditiile astea??

ba nene, poti fi si tu coerent?

ghid, ghint....chiar nu inteleg nimic.....

cum naiba sa-ti iasa ghidul supapei afara?

si, mai mult, cum sa ti-l arunce spre cilindru??????

io asta inteleg din ce scrii tu

in plus, daca nu te poti exprima in cuvinte, pune poze, ma.....

daca nu explici exact ce e acolo, ce problema ai, cum naiba sa ti se dea sfaturi?

sfaturi la ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate deci nu shidul supapei ala care o ghideaza cel care inchide la auto se mai zice scaunul supapei de inchide el pe e o bucsa care se pune prin rectificare!celealte supape nu au!acum na io trebuie sa aflu cum pot baga iara ghintul ala la loc!sau scaunul supapei asa se mai zice din cate stiu!

 

ghint**** scuze iara am gresit am scris repede mi de scuze iarasi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate deci nu shidul supapei ala care o ghideaza cel care inchide la auto se mai zice scaunul supapei de inchide el pe e o bucsa care se pune prin rectificare!celealte supape nu au!acum na io trebuie sa aflu cum pot baga iara ghintul ala la loc!sau scaunul supapei asa se mai zice din cate stiu!

 

ghint**** scuze iara am gresit am scris repede mi de scuze iarasi

 

Eu nu inteleg daca ai un mecanic langa tine care te ajuta si care stie exact care e problema de ce nu-l intrebi pe el ce sa faci . Noi nu am inteles clar natura problemei , plus ca atunci cand esti prezent la fata locului poti sa-ti dai cu parerea mult mai in cunostinta de cauza. Concluzia....urmeaza sfatul mecanicului care e cu tine daca intradevar e mecanic, si asta e tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am inteles nimic. :bounce: Vorba lui ITS, daca tot ai mecanicul acolo, sa-ti zica ala ce sa faci...

Fa o poza si pune aici, sunt curios sa stiu si eu ce e ala "ghint"... din ce stiam eu, ghinturi sunt santurile interioare in spirala din teava unei pusti sau pistol care fac glontul sa se roteasca odata ce trece prin teava... o mai fi avand si alte sensuri... :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da deci scuze ca v-am derutat acum explic cat pot de clar! mie imi ramasese supapa blocata si era din cauza ca iesise ghintul sau scaunul supapei acolo unde calca supapa sa etanseze a iesit in afara cu 1,5 mm ghint ii sune ca asa mai zis mecanicul si am mai vazut pe net!acum ala lam ciocanit putin in arc si a intrat iara la loc sa centrat si supapa lucreaza normal dar cand am pus capacul la chiuloasa de proba asa insalilat iara ramaena locata si iesea ghintul ala cum ii spune acum trebuie sa gasesc o modalitate sa blochez ghintul ala acolo sa lucreze daor supapa!ea nu e stramba sau ceva e in regula dar ghintul ala nu a fost pus bine de la inceput si acum sia facut joc si a iesit acum am cateva solutii si incerc sa o rezolv!sper sa am explicat mai pe inteles!!mai astept cate o sugestie ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da deci scuze ca v-am derutat acum explic cat pot de clar! mie imi ramasese supapa blocata si era din cauza ca iesise ghintul sau scaunul supapei acolo unde calca supapa sa etanseze a iesit in afara cu 1,5 mm ghint ii sune ca asa mai zis mecanicul si am mai vazut pe net!acum ala lam ciocanit putin in arc si a intrat iara la loc sa centrat si supapa lucreaza normal dar cand am pus capacul la chiuloasa de proba asa insalilat iara ramaena locata si iesea ghintul ala cum ii spune acum trebuie sa gasesc o modalitate sa blochez ghintul ala acolo sa lucreze daor supapa!ea nu e stramba sau ceva e in regula dar ghintul ala nu a fost pus bine de la inceput si acum sia facut joc si a iesit acum am cateva solutii si incerc sa o rezolv!sper sa am explicat mai pe inteles!!mai astept cate o sugestie ceva

in cazul in care ti-a iesit scaunul de supapa din chiulasa, cam poti arunca chiulasa cu totul

ai putea doar sa refrezezi gaura din chiulasa si apoi sa ii faci un scaun mai mare in diametru pe care sa il bagi fortat acolo.

oricum, vezi ca ala se preseaza in chiulasa doar la cald, pentru ca sa fie dilatata gaura in chiulasa iar cand se raceste sa-i asigura strangere.

nu stiu exact valorile, dar am impresia ca este cu + 5 sutimi strangerea.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care ti-a iesit scaunul de supapa din chiulasa, cam poti arunca chiulasa cu totul

ai putea doar sa refrezezi gaura din chiulasa si apoi sa ii faci un scaun mai mare in diametru pe care sa il bagi fortat acolo.

oricum, vezi ca ala se preseaza in chiulasa doar la cald, pentru ca sa fie dilatata gaura in chiulasa iar cand se raceste sa-i asigura strangere.

nu stiu exact valorile, dar am impresia ca este cu + 5 sutimi strangerea.

exact ce s-a spus mai sus.

solutia cea mai buna ar fi sa gasesti o chiulasa buna.

probabil ca si scaunul de supapa care a iesit a fost tot la fel facut si nu a fost facut bine montarea la cald si atunci cand motorul s-a incins a aparut joc.

sau iei chiulasa si o dai de capul aluia de ti-a vandut motorul de te-a tinut 3 zile.

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da fratilor acum stiu ce e de facut scaunul supapei ala era pus de neavizati doar la o supapa celealte nu aveau!in fine ala juca akolo il bagam cu mana iesea usor nu era bagat presat in fine am scos supapa si ala mia cazut in mana!acum am in atelier tot ce am nevoie am facut rost de otel special pentru asa ceva o sa fac alt scaun al strung il bag la cald prin presare incalzesc chiulosa daor in locul ala am o lampa un fel de autogen specail sa incalzeasca in siutuatii de genu si scaunul care il fac la strung am butelie de azot si o sa dau cu azot pe el ajunge pana la -50 de grade si o sa se contracte apoi scaunul o sa fie facut cu coeficient de strangere adica de 3 sutimi nu 5 si bagat la cald akolo o sa ramana nu se mai misca si dupa ce fac asta o sa prind chiuloasa in reza si i ifac locasul ala unde calca supapa am masian de rectificat supape le rectific perfect sa inchida si scaunul ala tot asa am scule tot ce imi trebuie si apoi o sa mearga oricum forta nu e in scaun el doar trebuie sa stea fix acolo sa inchida supapa pe el si il tine si arcul dar cel vechi era pus asa fara coeficent de strangere fara nimic il bag cu 2 degete si il si scot apoi cand deschidea supapa ala cadea odata cu ea si cand supapa revenea nu il mai prindea pe pozitie sa il ghideze la loc so ramanea ingradit si deaia mergea si supapa greu si nu mia revenea acum sa il fac cred ca miercuri ca pana atunci nu am timpul necesar!oricum o sa mai revin su informatii si astept parerile voastre

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da fratilor acum stiu ce e de facut scaunul supapei ala era pus de neavizati doar la o supapa celealte nu aveau!in fine ala juca akolo il bagam cu mana iesea usor nu era bagat presat in fine am scos supapa si ala mia cazut in mana!acum am in atelier tot ce am nevoie am facut rost de otel special pentru asa ceva o sa fac alt scaun al strung il bag la cald prin presare incalzesc chiulosa daor in locul ala am o lampa un fel de autogen specail sa incalzeasca in siutuatii de genu si scaunul care il fac la strung am butelie de azot si o sa dau cu azot pe el ajunge pana la -50 de grade si o sa se contracte apoi scaunul o sa fie facut cu coeficient de strangere adica de 3 sutimi nu 5 si bagat la cald akolo o sa ramana nu se mai misca si dupa ce fac asta o sa prind chiuloasa in reza si i ifac locasul ala unde calca supapa am masian de rectificat supape le rectific perfect sa inchida si scaunul ala tot asa am scule tot ce imi trebuie si apoi o sa mearga oricum forta nu e in scaun el doar trebuie sa stea fix acolo sa inchida supapa pe el si il tine si arcul dar cel vechi era pus asa fara coeficent de strangere fara nimic il bag cu 2 degete si il si scot apoi cand deschidea supapa ala cadea odata cu ea si cand supapa revenea nu il mai prindea pe pozitie sa il ghideze la loc so ramanea ingradit si deaia mergea si supapa greu si nu mia revenea acum sa il fac cred ca miercuri ca pana atunci nu am timpul necesar!oricum o sa mai revin su informatii si astept parerile voastre

vezi ca scaunele de supapa nu se fac din otel, oricat de special ar fi el, ci din fonta nodulara, daca nu ma insel, cred ca este aceeasi fonta din care se face camasa cilindrului.

nu ti-as recomanda sa racesti chiulasa cu azot dupa ce ai incalzit-o!

in nici un caz!

ai 2 optiuni:

- ori incalzesti chiulasa si bagi scaunele reci apoi o lasi sa se raceasca natural;

- ori racesti cu azot scaunul inainte sa-l bagi acolo.

iti recomand prima varianta, cea cu incalzirea, insa, cel mai bine ar fi sa nu o faci cu actiunea directa a flacarii ci pe o plita electrica sau ceva asemanator, incalzire care nu ar trebuie sa se faca peste temperatura de 150 de grade C parca. nu mai stiu exact temperatura dar nici sa o incalzasti pana aproape de temperatura de topire.

inca ceva, nu incalzi pe zone ci toata chiulasa, uniform, deoarece exista pericolul sa o deformezi si papa etansare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu incalziri si raciri aiurea se pot duce in plm tratamentele termice aplicate initial in fabrica.

 

Si da, supapele se confectioneaza (si) din aliaje pe baza otel martensitic rezistent la fluctuatii de temperatura.

 

Si alta chestie - vezi ca e diferenta intre regimurile de lucru ale supapelor de evacuare si respectiv alora de admisie, adicatelea o supapa gandita pentru admisie s-ar putea sa nu tina pe evacuare datorita faptului ca in ultimul caz are de-a face cu gaze fierbinti si corozive de ii da poola in lacrimi. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...