Razvan17 Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Salut, Mi s-a intamplat sa merg cu motocicleta la o turatie relativ mica si cu pozitia aprinsa. Dupa un timp bateria s-a descarcat. Alternatorul incarca pentru ca am asteptat un timp am pornit si am tinut motorul putin turat, bateria s-a incarcat la loc. Din ce am inteles alternatorul de Nipru genereaza curent peste 1800 rpm. Se poate face o rebobinare a alternatorului sau ceva de genul asta astfel incat sa genereze curent chiar si la turatia de relanti? Este foarte dificil in aglomeratia mai ales cu farul aprins. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 Se poate face o rebobinare a alternatorului sau ceva de genul asta astfel incat sa genereze curent chiar si la turatia de relanti? In principiu nu.Nu-l poti rebobina decat dupa numarul de spire si grosimea sarmei, asa cum este el proiectat.Ai controlat alternatorul sa vezi cat scoate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 In principiu nu.Nu-l poti rebobina decat dupa numarul de spire si grosimea sarmei, asa cum este el proiectat.Ai controlat alternatorul sa vezi cat scoate? Adica sa masor tensiune pe bornele bateriei in mers (turat)? Are cam 13V. In principiu nu.Nu-l poti rebobina decat dupa numarul de spire si grosimea sarmei, asa cum este el proiectat.Ai controlat alternatorul sa vezi cat scoate? Adica sa masor tensiunea pe bornele bateriei in mers (turat)? Are cam 13V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 pune alt releu, eventual unu de dacia reglabil care iti va permite sa faci ce vrei tu. ai grija sa nu parlesti rotorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 turat trebuie sa fie 14v. A explicat cineva pe-aici o smecherie:desfaci alternatoru si legi 3 diode la bornele de alternativ ale statorului alimentind releul prin ele unite la partea cu dunga in felul asta rotorul consumind(aprox 3A) numai cind trebuie , deci nu descarca inutil bateria ,acuma depinde si ce releu ai/ teoretic ai solutii. Ai nevoie de bec sau/si o rezistenta intre+ si +releu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 vezi si bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 turat trebuie sa fie 14v. A explicat cineva pe-aici o smecherie:desfaci alternatoru si legi 3 diode la bornele de alternativ ale statorului alimentind releul prin ele unite la partea cu dunga in felul asta rotorul consumind(aprox 3A) numai cind trebuie , deci nu descarca inutil bateria ,acuma depinde si ce releu ai/ teoretic ai solutii. Ai nevoie de bec sau/si o rezistenta intre+ si +releu Mai ai cumva schema pentru modificare sau link-ul catre discutia respectiva? Bateria este Varta de 12Ah si are cam 1 an si ceva. In iarna am tinut-o in casa. Eu zic ca ar trebui sa fie buna. Releul este unul electronic de Dacie fabricat de IPEE Curtea de Arges. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gremlins Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 /index.php?...9&hl=1n4004 vezi postul5. diodele1n4007 sunt ieftine, pune cite doua in paralel . Daca nu lumineaza becul cind pui contactul trebuie remediat, altfel nu lucreaza corect, si trebe bec 4w, nu led cu rezistenta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 ...chiar de la relanti nu incarca, dar de pe la 1500 trebuie sa ai 14,2 volti...daca e bun releul si daca nu ai probleme cu excitatia la alternator... Ideea cu plusul auxiliar a lui Cristi57 e buna....cred ca am vazut-o folosita prin ceva scheme cu alternatoare Bosch... Releul electronic sau mecanic functioneaza pe principiul "totul sau nimic", adica in comutatie, si o tensiune de referintza care nu este filtrata , cum este cea de pe acel plus auxiliar, favorizeaza procesul de comutatie>>> excitatia urmareste mai bine consumul , lucreaza la curenti mai mici, eventual se incalzeste mai putin.... Releul mecanic , in afara ca iti da satisfactia de a surubari in el, nu prea are alte avantaje....Din pacate am vazut doar saptamana trecuta doua belite plus un alternator din cauza unui dintre ele....Contactul acela pacatos care se arde, si felul in care sunt facute(la avarie , ramane pe ON si baga excitatie cat incape ...adica vreo 27 de volti pe baterie!) ...merge sa-l ai in trusa de rezerva , la un necaz...si sigur rezista la pulsul electromagnetic la unei explozii nucleare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Septembrie 2, 2008 Autor Share Postat Septembrie 2, 2008 Merci, asta era ce vroiam sa aflu. O sa incerc si eu sa vad cum merge. Totusi mai am o mica intrebare: Ce turatie are motorul cand alternatorul are 2300rpm? (cum zice Cristi57 in topicul lui). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 (editat) da jos capacul fata si fa raport de dinti Sau bucura-te ca ai rotorul inca bun si fa-ti stoc de alternatoare. Editat Septembrie 2, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Merci, asta era ce vroiam sa aflu. O sa incerc si eu sa vad cum merge. Totusi mai am o mica intrebare: Ce turatie are motorul cand alternatorul are 2300rpm? (cum zice Cristi57 in topicul lui). Poti calcula numarand dantura celor doua pinioane(vilbrochen si alternator) si facand raportul, dar nu asta conteaza! Probabil ca vei gasii ceva apropiat de 1500 cat spune drobu. Alternatorul este conceput intr-o perioada cand legislatia nu cerea oblgativitatea circulatiei cu lumina aprinsa si este evident ca in ziua de astazi nu face fata cerintelor. Modificarea lui implica, cel putin rebobinarea rotorului, astfel incat sa-l aduci la o impedanta de 5-7 ohmi, operatie ce ti-ar da cca 250W, dar care este prea complicata. Totusi daca reparatia este corecta puterea de 150W este aproape suficenta. Astazi nu am timp sa scriu ce inseamna reparative corecta, dar daca te intereseaza pot reveni in viitor cu o descriere mai amanuntita, poate v-a fii de ajutor si altora… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 Poti calcula numarand dantura celor doua pinioane(vilbrochen si alternator) si facand raportul, dar nu asta conteaza! Probabil ca vei gasii ceva apropiat de 1500 cat spune drobu. Alternatorul este conceput intr-o perioada cand legislatia nu cerea oblgativitatea circulatiei cu lumina aprinsa si este evident ca in ziua de astazi nu face fata cerintelor. Modificarea lui implica, cel putin rebobinarea rotorului, astfel incat sa-l aduci la o impedanta de 5-7 ohmi, operatie ce ti-ar da cca 250W, dar care este prea complicata. Totusi daca reparatia este corecta puterea de 150W este aproape suficenta. Astazi nu am timp sa scriu ce inseamna reparative corecta, dar daca te intereseaza pot reveni in viitor cu o descriere mai amanuntita, poate v-a fii de ajutor si altora… Stiu cum se poate calcula un raport de transmisie dar ma gandeam ca deja stie cineva cat e si nu mai trebuie sa dau jos capacul si sa numar dintii rotilor. Da, alternatorul nu era gandit pentru trafic aglomerat. Vroiam sa stiu cu depasiti voi aceasta problema. Sa inteleg ca daca rebobinez rotorul astfel incat sa aiba impedanta de 5-7 ohmi o sa incarce de la o turatie mai joasa? Puterea conteaza mai putin deoarece, cum ai zis si tu, 150W sunt suficienti. Sigur, o descriere mai amanuntita ar fii de mare ajutor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Salut. Raportul dintre turatia motorului si cea a alternatorului este 1,33. 800/rpm= 1064 rot./ alternator 900/rpm= 1197----------------- 1000/rpm= 1330----------------- Asta daca nu m-a inselat calculatorul. Pentru verificare: pinionul de pe arborele cotit 24 dinti, pinionul de pe axa cu came 48 dinti si cel de pe alternator 18 dinti. Concluzia: nu te uita la o lingura de benzina, regleaza ralantiul la 1000/rpm si vei avea presiune de ulei buna si incarcare. Asta in conditia in care alternatorul si releul de incarcare sint OK. Nu lasa orice "meserias" sa lucreze la instalatia de incarcare. Instalatia electrica la Nipru a fost calculata si executata conform normelor care existau in anii 70-80. Nimeni nu te obliga sa folosesti becuri de far mai mari de 40/45W. Nimeni nu te obliga sa folosesti 2 bobine de inductie in loc de una cum este constructiv. I-mi permit sa-ti fac o recomandare, foloseste o aprindere electronica cu senzor si ai o reducere de consum de curent substantiala, plus ca scapi de o gramada de "dureri". Personal folosesc asa ceva si crede-ma ca am uitat de platina , bobine, scintei, avansuri si toate cele. Tu decizi ce si cum. Numai bine. Asfalt uscat numai sub roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 Salut. Raportul dintre turatia motorului si cea a alternatorului este 1,33. 800/rpm= 1064 rot./ alternator 900/rpm= 1197----------------- 1000/rpm= 1330----------------- Asta daca nu m-a inselat calculatorul. Pentru verificare: pinionul de pe arborele cotit 24 dinti, pinionul de pe axa cu came 48 dinti si cel de pe alternator 18 dinti. Concluzia: nu te uita la o lingura de benzina, regleaza ralantiul la 1000/rpm si vei avea presiune de ulei buna si incarcare. Asta in conditia in care alternatorul si releul de incarcare sint OK. Nu lasa orice "meserias" sa lucreze la instalatia de incarcare. Instalatia electrica la Nipru a fost calculata si executata conform normelor care existau in anii 70-80. Nimeni nu te obliga sa folosesti becuri de far mai mari de 40/45W. Nimeni nu te obliga sa folosesti 2 bobine de inductie in loc de una cum este constructiv. I-mi permit sa-ti fac o recomandare, foloseste o aprindere electronica cu senzor si ai o reducere de consum de curent substantiala, plus ca scapi de o gramada de "dureri". Personal folosesc asa ceva si crede-ma ca am uitat de platina , bobine, scintei, avansuri si toate cele. Tu decizi ce si cum. Numai bine. Asfalt uscat numai sub roti. Cand am cumparat motocicleta avea pe ea 2 bobine de Dacie, apoi i-am cumparat bobina originala si am montat-o impreuna cu aprinderea tranzistorizata (cutiuta rosie) de Targu Mures. Mie mi s-a parut o scadere a consumului de curent cu bobina de Nipru. Aprinderea asta cu senzor cum e? Foloseste tot bobina originala de Nipru? Cat despre platini nu prea am avut probleme cu ele semn ca isi face treaba "cutiuta rosie". Bec in far am din ala cum erau pe Dacii, sferic. Cred ca e original pentru ca scrie pe el ceva in ruseste. Oricum, topicul l-am deschis pentru a vedea cum se descurca ceilalti posesori de Nepra prin aglomeratie atunci cand se merge mult la relanti. Pe Uralurile astea noi am vazut ca se monteaza alternatoare japoneze Denso. Intrebarea e: Se potrivesc pe Dnepr si fac fata noilor conditii de trafic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 Cand am cumparat ..........................conditii de trafic? Observ ca n-ai inteles mare lucru Orice tip de alternator produce curent prin invartire! OK? In toate notele tehnice ale tuturor producatorilor vei gasi o rotatie minima si una maxima in care se incadreaza produsul lor. Pot sa-ti spun ca nu vei gasi alternator sa produca curent sub 1800-2500 rot/min. Nu am timp sa scriu prea multe, vad ca nici nu te intereseaza dealtfel Solutia cea mai ieftina si mai sigura era sa-ti repari alternatorul. In cazul tau poti incerca sa adaptezi un magnetou pt aprindere(debiteaza suficent curent de pornire cca 75-100 rot/min) si un alternator oarecare sau dinam pt lumini. Cum accelerezi vei avea si lumina iar la ralanti cand stai la stop nu conteaza ca lumina este slaba, munca multa si satisfactii putine. Eu am luat imprumut un alternator original de la @sangre, am facut modificarea descrisa anterior si am circulat in Bucuresti timp de cateva saptamani fara probleme, in circulatia care este si in conditiile pe care le mentionezi. Succes!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Razvan17 Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 Observ ca n-ai inteles mare lucru Orice tip de alternator produce curent prin invartire! OK? In toate notele tehnice ale tuturor producatorilor vei gasi o rotatie minima si una maxima in care se incadreaza produsul lor. Pot sa-ti spun ca nu vei gasi alternator sa produca curent sub 1800-2500 rot/min. Nu am timp sa scriu prea multe, vad ca nici nu te intereseaza dealtfel Solutia cea mai ieftina si mai sigura era sa-ti repari alternatorul. In cazul tau poti incerca sa adaptezi un magnetou pt aprindere(debiteaza suficent curent de pornire cca 75-100 rot/min) si un alternator oarecare sau dinam pt lumini. Cum accelerezi vei avea si lumina iar la ralanti cand stai la stop nu conteaza ca lumina este slaba, munca multa si satisfactii putine. Eu am luat imprumut un alternator original de la @sangre, am facut modificarea descrisa anterior si am circulat in Bucuresti timp de cateva saptamani fara probleme, in circulatia care este si in conditiile pe care le mentionezi. Succes!! Cristi, scopul topicului pe care l-am deschis a fost de a lamuri unele probleme, de a gasi unele solutii si nu pentru afirmatii rautacioase de genul: "vad ca nici nu te intereseaza dealtfel " si "Observ ca n-ai inteles mare lucru" dar nu asta e important. Oricum iti multumesc pentru ideile pe care mi le-ai dat. O sa incerc schema pe care ai prezentat-o anterior. Sper sa ma ajute. Succes!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.