Sari la conținut

Vitezometru-turometru


fekete1974
 Share

Postări Recomandate

Am vazut ca s-a mai discutat....dar topicul respectiv s-a oprit........

Am vazut ca se poate adapta computerul(odometrul) de la bicicleta la motocicleta si inca foarte usor.....unele vitezometre de bicicleta merg pana la 300Km/h deci se poate adapta la motocicleta........

A facut cineva ceva de genul asta.........

La turometru merge adaptat asa ceva?????

Mai ales ca unele piese de comuniste se gasesc mai greu..........poate se poate face ceva in sensul vitezei si turatiei.......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator DARK-RIDER-82

NU VA FUNCTIONA! garantat... (am incercat si eeu... la DNEPR... SE RESETA LA PRIMA PEDALA SI APRINDERE...ca doar n-o fi diesel sa se aprinda prin compresieeeee) la o bicicleta nu exista impulsurile electro-magnetice de la o motocicleta/ conserva...COME OOON :D

Editat de DARK-RIDER-82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU VA FUNCTIONA! garantat... (am incercat si eeu... la DNEPR... SE RESETA LA PRIMA PEDALA SI APRINDERE...ca doar n-o fi diesel sa se aprinda prin compresieeeee) la o bicicleta nu exista impulsurile electro-magnetice de la o motocicleta/ conserva...COME OOON :D

Am de mult pe Simson si merge grozav. Nu are de ce sa faca figuri ca nu are nici o legatura cu partea electrica a motocicletei primeste doar semnalul de la roata.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, am vazut(pe site-ul Daciaclub) pus pe Solenza si Dacia clasica asa ceva si merge.......si cred ca omul a adaptat chestia asta pentru ca, piesele sunt foarte scumpe si un computer din asta de bicicleta nu este scump.........problema e de stiut ce model de vitezometru s-a folosit?

Mai ales ca are mai multe functii si poti uza de ele...Km parcursi, viteza medie etc

Intrebarea e daca se poate folosi si la turometru?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.louis.de. vitezometru sigma 500, arata pana la 200 km/h testat, are o gramada de alte functii. dezavantajul e ca nu are luminare. mai e un model de sigma care arata pana la 300 kmh dar la o comunista pur si simplu nu isi are rostul... majoritatea vitezometrelor de bicicleta fac urat de la interferentele electrice produse de o comunista si nu mai arata nimic coerent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

www.louis.de. vitezometru sigma 500, arata pana la 200 km/h testat, are o gramada de alte functii. dezavantajul e ca nu are luminare. mai e un model de sigma care arata pana la 300 kmh dar la o comunista pur si simplu nu isi are rostul... majoritatea vitezometrelor de bicicleta fac urat de la interferentele electrice produse de o comunista si nu mai arata nimic coerent.

Fii amabila si explica-mi si mie cum vine treaba asta cu INTERFERENTE ELECTRICE cand instalatia motocicletei nu are nici macar masa comuna cu a vitezometrului.

 

 

Daca exista interferente atunci trebuie izolat si nu trebuie prins de ghidon ca si la bicicleta ci pe un suport........

interferente la unde radio etc nu la curent continuu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

pai daca trece un curent electric printr-o bobina , se creeaza un camp magnetic NU? bobina de inductie ar putea strica treaba, excitatia de la alternator , ar putea sa deranjeze , etc ...

eu am incercat si n-a mers de nici o culoare... in secunda in care pornea motorul, incepea sa arate de toate... in mers am prins si 238 km/h :D iti dai seama ce tunning i-am tras la nipru ala? nimeni nu ma intrece :D

 

chiar mi-ar place sa stiu CUM naiba il fuck aia de la suzuki sau orice motocicleta cu km electronic (turometru+vitezometru) sa functioneze... ar fi interesant daca poti sa-l adaptezi de la alt motor... da' deja cred ca intra in "scena" computerul de bord... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai daca trece un curent electric printr-o bobina , se creeaza un camp magnetic NU? bobina de inductie ar putea strica treaba, excitatia de la alternator , ar putea sa deranjeze , etc ...

eu am incercat si n-a mers de nici o culoare... in secunda in care pornea motorul, incepea sa arate de toate... in mers am prins si 238 km/h :D iti dai seama ce tunning i-am tras la nipru ala? nimeni nu ma intrece :D

 

chiar mi-ar place sa stiu CUM naiba il fuck aia de la suzuki sau orice motocicleta cu km electronic (turometru+vitezometru) sa functioneze... ar fi interesant daca poti sa-l adaptezi de la alt motor... da' deja cred ca intra in "scena" computerul de bord... :D

Bobina de inductie se afla la distanta cam mare de bobina micuta care se afla aproape de roata deci imposibil sa deranjeze (la mine se afla in cutie de metal ) s-au infasoara bobina in folie de aluminiu si leaga la masa. alternatorul se afla in carcasa motorului deci este ecranat ( cusca lui Faraday)nu stiu ce deranjeaza la tine la mine merge impecabil. Eventual incearca sa-l folosesti la coborarea unui deal fara motorul pornit sa te convingi daca este bun kilometrajul incearca sa pui condensatoare de deparazitare ca la masini. pe alternator si parca la bobina de inductie.La motociclete si ATV uri kilometrajul se leaga la partea electronica a motocicletei si nu primeste semnal de la roata.

Numai bine( spune daca merge si ce ai facut)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frate de ce iti trebuie turometru la comunista? majoritatea nu aveau mz, cz, mobra...

mobra nu avea nici bec de neutral...mare scofala sa schimbi dupa ureche...mi se pare un moft chiar si unele chopere nu au turometru..care este faza?

un vitezometru mai zic ca sa vezi viteza de rulare..dar un turometru zau asa...mi se pare un moft

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

treaba asta am incercat-o cand aveam Dnepr ! acum nu il mai am ,m-am dat pe jawa! :D si banuiesc ca era din cauza alternatorului si a faptului ca bobinile de inductie era afara... (da aveam 2 bobine de inductie...) la nipru alternatorul nu este "la puscarie" :D ma bucur ca functioneaza la tine! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de vitezometru si de motocicleta.

Eu am avut asa ceva pe un IJ si a mers f bine . Intr-o zi am gasit unu mai misto cu cifre mult mai mari si l-am cumparat dar asta indica total aiurea dupa ce porneam motorul. Diferenta dintre cele doua era ca primul avea 2 baterii deci era alimentat la 3V iar al doilea avea doar o baterie de 1.5V

Unele motociclete emit semnale parazite mai puternice decat altele asa ca pe unele s-ar putea sa nu mearga nici cele special facute pt moto. De exemplu la un IJ49 pe 6V nci macar nu pot sa ma apropii cu aparatul de masura digital ca deja arata balarii, in schimb la Ij-ul 56 pe care-l am la 12V pot sa masor fara nici o problema incarcarea cu aparat digital.

 

PS. La roata nu are nici o bobina mica, ala-i un contact cu actionare magnetica ( releu reed)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de vitezometru si de motocicleta.

Eu am avut asa ceva pe un IJ si a mers f bine . Intr-o zi am gasit unu mai misto cu cifre mult mai mari si l-am cumparat dar asta indica total aiurea dupa ce porneam motorul. Diferenta dintre cele doua era ca primul avea 2 baterii deci era alimentat la 3V iar al doilea avea doar o baterie de 1.5V

Unele motociclete emit semnale parazite mai puternice decat altele asa ca pe unele s-ar putea sa nu mearga nici cele special facute pt moto. De exemplu la un IJ49 pe 6V nci macar nu pot sa ma apropii cu aparatul de masura digital ca deja arata balarii, in schimb la Ij-ul 56 pe care-l am la 12V pot sa masor fara nici o problema incarcarea cu aparat digital.

 

PS. La roata nu are nici o bobina mica, ala-i un contact cu actionare magnetica ( releu reed)

Si releul nu are si o bobina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu rezolvi nimic, la vitezometrul ala care nu mergea am observat ca incepea sa arate balarii cum ma apropiam cu el de motocicleta pornita, deci nici macar nu avea cablu, era scos din soclu.

Din cate imi amintesc chestia cu cablu ecranat parca a incercat-u stresu mai demult si tot nu mergea.

Cautati vitezometre deastea pe 3V si nu cred ca o sa fie probleme , eu am incercat pe Ij vreo 2-3 deastea si au mers, si vreo 2 dealea pe 1.5V care nu au mers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu rezolvi nimic, la vitezometrul ala care nu mergea am observat ca incepea sa arate balarii cum ma apropiam cu el de motocicleta pornita, deci nici macar nu avea cablu, era scos din soclu.

Din cate imi amintesc chestia cu cablu ecranat parca a incercat-u stresu mai demult si tot nu mergea.

Cautati vitezometre deastea pe 3V si nu cred ca o sa fie probleme , eu am incercat pe Ij vreo 2-3 deastea si au mers, si vreo 2 dealea pe 1.5V care nu au mers

Ceva explicatie trebe sa fie dar tare multa energie nu merita cheltuita cu aceasta probleme.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatia e destul de simpla, deorece tensiunea de alimentare este foarte mica diferenta dintre nivelele logice 1 si 0 este la randul ei f mica iar datorita semnalelor parazite produse de aprindere se induc in circuitul vitezometrului tensiuni ce pot face din zero logic 1 logic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......eu am sigma 500 care merge f bine...

Sal.. ai putea pune ceva foto? sunt curios cum arata ca aparat, cum ai tras conexiile, plasarea senzorului etc. Am inteles ca display-ul nu este luminat, s-ar putea pune/adapta un LED sau ceva pt iluminare? Asfalt uscat!

 

Exista vitezometre "wireless" - fara nici o sansa pe motocicleta si exista si de-alea cu fir - astea mai au o sansa, dar nici aia garantata. Deci daca e pe 3 volti si cu fir, are sanse maxime de reusita.

Am vazut si eu si este foarte functional! Este vorba de un senzor ce se monteaza in locul valvei de la roata fata, utilizeaza informatia gravitationala, include o baterie si are o autonomie de cca 6 ani. Din pacate nu poate fi utilizat decat la toubeles. Receptorul are indicator cu ac (analog) dar cel la care l-am vazut spunea ca sunt si cu display-uri digitale. Se seteaza diametrul rotii, unitatea de masura si ora pt ca include si ceas. Nu stiu cine il produce, a fost instalat in Franta de unde a fost cumparat motorul SH.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...