Sari la conținut

Transfagarasan - Balea Lac 2008 Septembrie


ianachim
 Share

Postări Recomandate

Acum 2 saptamani am trecut creasta dar am prins cea mai naspa vreme posibila pentru un sf de august...vizibilitate max 15 m din cauza cetii, frig pe la 6grC si un fel de ploaie..dar daca asta e privelistea ce am ratat, am fost un norocos...

 

cati iubitori de natura... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm..cam asta este peste tot...e ceva ce am vzut "la patrat" la meteora in primavara,spre exemplu....sau ce au vazut pe pasul stelvio prietenii care au fost anul asta....

....cam toate locatiile frumoase devin un fel de mecca turismului,cum spune unul din ei...

Editat de raducu 77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

liniste

marmote

izvoare cu ape cristaline

capre negre

 

 

O TARA FOARTE FRUMOASA

 

PACAT CA.I LOCUITA..............

 

 

erai si tu acolo nu ? am mers si eu acum doi ani si tot cam asa era. am trecut mai departe dar nu e nici o diferenta intre motivele pentru care motoristii merg acolo si motivele pentru care cei cu masini merg. asa ca , de vreme ce eram/erai acolo am facut parte din aceeasi multime, la fel de vinovati pentru aglomeratie.

dar , cu motoreta suntem superiori :bounce: asa-i ?

 

 

astia-s nenorocitii care lasa gunoaie peste tot.

 

astia sunt sa le rupem capetele.

oricum imi dau seama din posturile tale ca romania ar avea mult mai mult de castigat daca ar fi mai multi oameni ca tine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce te face sa crezi ca am vrut sa fiu subtil ? am fost mai mult decat direct.. mi-am spus parerea.

chiar nu as avea de ce sa am subtilitati pe forum ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

erai si tu acolo nu ? am mers si eu acum doi ani si tot cam asa era. am trecut mai departe dar nu e nici o diferenta intre motivele pentru care motoristii merg acolo si motivele pentru care cei cu masini merg. asa ca , de vreme ce eram/erai acolo am facut parte din aceeasi multime, la fel de vinovati pentru aglomeratie.

dar , cu motoreta suntem superiori :bounce: asa-i ?

 

 

 

 

man

problema din pct meu de vedere este urmatoarea

 

tiganeala de acolo este data de catre autoritati

care nu sunt in stare sa faca o parcare supraetajata ca asta de exemplu

sa puna o taxa de intrare pe transfagarasan prin care sa refaca asfaltul si sa aranjeze zona

astfel incat sa nu mai vina toate basinile

frate ai bani bine intri nu ...... asta e

 

pe grosglokner era 18 euro taxa deci............. vrei sa vezi plateste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce sa vezi??...sunt locuri pe la noi muult mai iesite din comun...dar fara drum asa spectaculos,sau deloc...

..insa acolo drumul si temperatura sunt cautate...nu poti pune taxa pt asta...oricum...nu schimba...

...am zis si mai devreme...parcari d-alea lipsesc din locuri cu mai mulr renume...si e cam la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe grosglokner era 18 euro taxa deci............. vrei sa vezi plateste

 

uite ce faceam noi la ultimul nivel al parcarii sus, cand tu faceai poza de jos... :laugh:

poze... ce altceva? :bounce:

 

post-9546-1221598661_thumb.jpgpost-9546-1221598647_thumb.jpg

 

 

cum sa compari frate Grossglockner cu Transfagarasan? (nu ma refer la relief/natura, cu toate ca varful ala are 3800m iar acolo exista biker-point la inaltime mai mare decat cel mai inalt varf din RO)

aia forau in munte cand taranii nostri se scarpinau cu furca in nas...

au pus o taxa, ceea ce este foarte normal, ca nimic nu e gratis pe lumea asta... dar intai au investit, au facut parcari, grupuri sanitare, magazine, restaurante, muzee, drum impecabil intretinut etc etc si abia apoi cer bani ca au pe ce sa ceara... si odata platita intrarea, nu mai platesti nimic dupa aceea (parcare, muzeu, toaleta etc)

Pe Stelvio nu se cer bani dar asfaltul, cel putin pe partea disnpre Trafoi era groaznic!

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

liniste

marmote

izvoare cu ape cristaline

capre negre

 

 

O TARA FOARTE FRUMOASA

 

PACAT CA.I LOCUITA..............

 

Pe langa Budapesta ne-au sarit in fata caprioare, vulpi, iepuri de camp...iar tara lor e bine ca-i locuita, n-am mai vazut asa curatenie si corectitudine decat in Germania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa Budapesta ne-au sarit in fata caprioare, vulpi, iepuri de camp...iar tara lor e bine ca-i locuita, n-am mai vazut asa curatenie si corectitudine decat in Germania

 

 

in budapesta noaptea pe strada am gasit arici

iar inainte de postam la 1 km de intrare in zona locuita mi.au sarit in fata porci mistreti cu pui

 

vezi ce inseamna sa nu aibe si ei un tiriac sa organizeze vanatori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta imi aduce aminte de un banc, de cum se vede aceeasi realitate, din perspective un pic diferite :bounce: -

 

Un tip cu amanta in pat….la un moment dat suna cineva la usa.

Amanta calma ii spune sa fie linistit ca e sotul ei dar rezolva ea! Se duce la usa deschide si spune:

“Aaa Iubi, ce bine ca ai venit … du si tu gunoiul” si ii pune galeata de gunoi in mana. Sotul pleaca cu gunoiul.

Amantul se imbraca pleca linistit si cand coborara gandeste …”Si frumoasa si desteapta…”

Ajungand acasa suna la usa deschide sotia si ii spune “Aaa Iubi ce bine ca ai venit! Du si tu gunoiul asta !!! ” Ia galeata, coboara scarile si in sinea lui zice:”Si urata si cu tupeu” !

 

Anul asta am trecut si eu prin pasul furka si prin oberalp si sincer... chiar se compara cu transfagarasanul, doar ca e de 2-3 ori mai mare, ca lungime, insa ca si peisaj, pe bune ca valea spre arges se deschide mai fain la noi decat prin alpi, acolo sunt cateva praguri, dar nu poti vedea tot traseul, de cand iese din padure pana sus. Diferenta e ca acolo pot ajunge doar in concediu, pe cand pe trans e "tura de fiecare week-end".

 

@Gaxel - sa stii ca motocicletele sunt mult mai putin poluante decat masinile, consuma doar 7 litri de benzina la suta si nu au nici porcarii de-alea de catalizatoare, care eu cred ca mai rau fac mediului :laugh: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de transfagarasan, pusul taxei e cu dus-intors.. drumul ala a fost facut din bani publici. trebuie sa ramana public.. daca se incepe constrctia de parcari etajate rezulta un mare dezastru ecologic si tot asa..

ceea ce vreau sa spun e ca nu poti compara statutul drumurilor din afara cu cel al drumurilor de la noi.. la noi drumurile au fost facute din banii nostri si trebuie sa fie ale publicului ..

 

daca in schimb cineva concesioneaza pamant, construieste o autostrada, e ok sa ceara cat vrea muschiul lui iar eu daca vreau platesc, daca nu , pot folosi drumurile nationale. orice tara in care se platesc autostrazile iti pune la dispozitie retea de drum national care trece prin aceleasi localitati, cu abateri nesemnificative...

exemplu concret : 150km autobanda in franta era 8 euro pentru moto. restrcitie 130. DAR era si drum national, la 3-5km de autobanda unde restrictia era de 110 dar doua benzi pe sens, separate cu gard viu etc.. daca nu eram grabit preferam drumul national. daca era noapte si vroiam sa ajung mai repede, sus pe banda.. mi se pare fiersc, DAR nu cand se pleaca de la o infrastructura facuta pe spinarea unor amarati (poporul roman).

 

daca pui taxa pe trans, inchizi o cale de comunicare pentru care nu ai alternativa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca taxa este singura solutie ca drumul ala sa fie civilizat, cu asfaltul mereu reparat si sa ofere cele necesare (parcari etc). Pana la urma este si un important obiectiv turistic si trebuie valorificat. Si nu este prima prioritate a tarii sa fie intretinut din banii publici daca nu produce nimic, la cate alte urgente sunt de facut in rest. In schimb, daca s-ar percepe taxa, nu poate veni cineva sa ia banii pt altceva.

Sa intretii un drum ca ala in conditii asa speciale (munte, zapada etc) este foarte costisitor.

 

Legat de ideea ca este drum de legatura... si HochAlpenStrasse (asta este de fapt numele, Grossglockner fiind numele varfului) este drum de legatura intre landul Salzburg si Kärnten, fiind una dintre cele 3 posibilitati de trecere. La est se trece in tunel cu masina pusa pe tren (costa 10 euro) iar la vest printr-un tunel unde platesti 8 euro. Deci, oricum tb sa platesti.

Sunt convins ca cei care tb sa treaca zilnic gen naveta/localinici au niste facilitati sa plateasca foarte putin.

 

Pana la urma taxa poate ar insemna si ceva mai putina aglomeratie... si sa fim logici: nu mergi zilnic acolo. Asadar ce preferi: un drum de rahat, stricat, fara locuri civilizate sa opresti, mizerie, fara nici o facilitate sau daca mergi 1-2 ori pe an sa dai cativa lei dar sa fie totul bine, curatenie si sa te simti mai in siguranta? Eu cred ca varianta a doua este mult mai indicata.

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt de acord sa platesc o taxa si sa beneficiez de un drum bun, loc de parcare amenajat si mai ales curatenie. vorba lui @khk, doar nu mergi zilnic pacolo.

problema noastra e ca traim in romania unde civilizatia abia acum se invata :) , unde e mai usor sa arunci gunoiu pe jos si sa strigi in gura mare ca autoritatile nu fac curat (ca doar ele au facut mizerie :P ) unde se plateste deja de vreo cativa ani o taxa de drum si drumurile arata jalnic :bounce: sa vedem unde se platesc si alte taxe si degeaba: podu de la Giurgiu, de la Cernavoda, pastea le stiu io ca se plateste trecerea degeaba :laugh: poate mai sunt si altele.

trebuia sa mai treaca vreo 50 de ani ca sa invatam ceva. civilizarea unei natzii nu se face peste noapte, iar la romani, 20 de ani trecuti de la revolutie nu inseamna nimic, se pare :rock:

Editat de allec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun.. incepem sa punem taxe, a se vedea si modelul mamaia..

ce o sa se intample ? fiecare sat o sa isi puna taxa? fiecare sat in care exista un monument istoric, gen casa memoriala dolanescu (sau nu e memoriala inca?) sau rezidenta irina loghin, fiecare sat de genul asta se declara obiecitv turistic si pune taxe ?

 

acum o sa incepem sa discutam care este si care nu este obiectiv turistic.. ar fi o discutie prea lunga..

 

fireste, comod este sa zicem : punem taxa DAR solutia nu e sa pui taxa ca drumuls a fie bun. rationamentul e gresit..

 

daca tot vrem sa copiem modele straine, hai sa incercam sa le copiem in intregime..

 

nu se pun taxe pe drumuri sa fie bune, se pun taxe pe drumurile speciale, drumurile nationale oricum sunt foarte bune, taxa este pe facilitati (autobanda in loc de drum cu 2 benzi pe sens si restrcitie de viteza mai mica).

 

in fine ceea ce vreau sa zic e ca mi se pare firesc sa platesti taxa pentru lux si/sau confort(autobanda de exemplu) dar absurd sa platesti pentru strictul necesar (drum national) indiferent de cum si unde e el facut (atata timp cat platim oricum impozite)...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TAXA este sa ne fie noua mai bine

adica crezi ca va mai repara cineva acel drum

sincer daca nimeni nu concensioneaza si drumul e public arata ca un poponeata

supa cum arata toate drumurile publice din tara asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...