Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

...scoate inclusiv fum pe supapa de evacuare cand deschide pe ghid...

1. Ce culoare are bujia? negru/mat inseamna benzina, negru/lucios inseamna ulei!

2. Ce culoare are fumul ce iese pe langa coada supapei? Cand iese, la ralanti sau sarcina? Daca scoti teava de esapament mai scoate?

3. Ulei in cilindru intra doar pe la supapa de admisie, pe la cea de la evacuare niciodata.

4. Ce ulei utilizeaza?

5. Daca sta pe cric sau pe "laba de gasca" nu-i acelasi lucru.

6. Fumul iese constant sau doar la pornire? Cam cat la % ulei consuma? Motorul pierde ulei, pe unde si cat, lasa pata la locul de parcare?

 

Raspunde la asta si mai vorbim.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

dacai fum de nu te vezi e clar buba la ansamblu cilindu -piston.

cu o lanterna mica de bricheta(de preferat lumina albastra) scoti bujia, si urmaresti atent , sigur vor aparea" dire" de ulei pe cilindru.

fumul e alb inecacios pe fiecare detonatie stil semnal de indian.....

la mine se poate sa fi produs deteriorarea oglinzi cilindrului chiar si bucsa de btonz a boltului pistonului

nu e de la supape

da-ti jos segemnti de pe piston verifica fanta de lucru a segmentilor cu lera (distanta intre capetele segmentilor care normal e 0.2-0.25 mare 0.3- 0.4) segemnti montati in cilindru si eventual fanta de lumina intre pereti oglinzi cilindrului si suprafata exterioara a segemntilor in mai multe puncte pe lungimea cilindrului.

verificarea cu lumina se face:

vezi atasament.

mie mi-a masurat cilindrul un meserias cu ceasul comparator o diferenta de 2-3 sutimi care s-a scos prin hornuire, doar hornuire, nu sunt sigur ca va face minuni da era singura cale.... momentan!

 

 

o varianta de reparare a cilindrilor

post-9005-1274691747_thumb.jpg

post-9005-1274692999_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba ssta in felul urmator: segmentii noi cu fanta foarte mica de deschidere, ulei nou nout de 3-4 zile bagat cu mana mea in el 20w50 Mineral, la pornire nici pic de fum cum se incalzeste putin si se subtiaza uleiul cum incepe show-ul, fum alb alb deci nu se pune problema de fum scos de benzina, la fel si pe langa supapa de evacuare, bujia neagra tare si ancrasata, am dat jos tot ansamblul chiulasa cilindru, iar cilindrul si pistonul si bineinteles partea interioara a chiulasei, camera de ardere parca au fost tinute la pastrat in ulei.....sunt curios de treaba cu pistonul si lacasul boltului excentric, eu pana acum tot dupa sageti ma luam la montaj, fiind incepator n-am decat sa invat pe parcurs chestii de genul asteia, spuneti-mi si mie daca e excentric si dupa masurare cum se aseaza corect??? partea mai mare in jos sau sus??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba ssta in felul urmator: segmentii noi cu fanta foarte mica de deschidere, ulei nou nout de 3-4 zile bagat cu mana mea in el 20w50 Mineral, la pornire nici pic de fum cum se incalzeste putin si se subtiaza uleiul cum incepe show-ul, fum alb alb deci nu se pune problema de fum scos de benzina, la fel si pe langa supapa de evacuare, bujia neagra tare si ancrasata, am dat jos tot ansamblul chiulasa cilindru, iar cilindrul si pistonul si bineinteles partea interioara a chiulasei, camera de ardere parca au fost tinute la pastrat in ulei.....sunt curios de treaba cu pistonul si lacasul boltului excentric, eu pana acum tot dupa sageti ma luam la montaj, fiind incepator n-am decat sa invat pe parcurs chestii de genul asteia, spuneti-mi si mie daca e excentric si dupa masurare cum se aseaza corect??? partea mai mare in jos sau sus??

 

 

Daca segmentii sint noi, precum zici, mai mergi vreo 500km sa se pasuiasca, poti avea surpriza sa scapi de probleme :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba ssta in felul urmator: segmentii noi cu fanta foarte mica de deschidere, ulei nou nout de 3-4 zile bagat cu mana mea in el 20w50 Mineral, la pornire nici pic de fum cum se incalzeste putin si se subtiaza uleiul cum incepe show-ul, fum alb alb deci nu se pune problema de fum scos de benzina, la fel si pe langa supapa de evacuare, bujia neagra tare si ancrasata, am dat jos tot ansamblul chiulasa cilindru, iar cilindrul si pistonul si bineinteles partea interioara a chiulasei, camera de ardere parca au fost tinute la pastrat in ulei.....sunt curios de treaba cu pistonul si lacasul boltului excentric, eu pana acum tot dupa sageti ma luam la montaj, fiind incepator n-am decat sa invat pe parcurs chestii de genul asteia, spuneti-mi si mie daca e excentric si dupa masurare cum se aseaza corect??? partea mai mare in jos sau sus??

cilindrul s-a verificat prin masuratoare cu ceasul comparator?cu micrometru iti trebe degete de domnisoara

 

Mesaj completat

cilindrul s-a verificat prin masuratoare cu ceasul comparator?cu micrometru iti trebe degete de domnisoara

verifica daca sunt jocuri bolt-bucsa ori bucsa de bronz in ochiul mic al bielei, ori bolt guara piston, nu se admit jocuri.

boltul tre sa intre usor in bucsa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul este RTA 12, puntea de diode neidentificată dar funcțională, cu aripioare de răcire, montată la exterior asemănătoare cu asta din imagine (concav Âşi fără semipunte), puntea suplimentară cu diode 1N4001, legate ca în schema releului Âşi după indicațiile de pe aici... martorul încărcării nu se aprinde-am tensiune la legăturile lui, intre plusul bateriei Âşi B+. De încărcat încarcă. Alternatorul pare bun, releul la fel-ce părere aveți ? :)

post-22583-1274718599_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de problema lu masoyama, am un prieten la care nipra ii manca ulei pe cilindrul stang si scoate fum de nu te vezi om cu om......idea e ca si cu capacul de chiulasa scos scoate inclusiv fum pe supapa de evacuare cand deschide pe ghid aveti idee ce ar putea fi nasol acolo.....motorul merge ok da de problema asta nu pot scapa nu-i dau nici cum de cap, nea drobu rogu-te da-mi un sfat, nea Cristi, nea Rocknroll si restu sariti in ajutoru nostru va rog sa salvam o nipra din putinele nipre din banat

...ghiduri , supape, frezare de scaune pentru realiniere, repozitionare culbutori, daca se cere taiarea cozilor/renutare la 'capacele'( dupa frezarea supapelor) si pistoane segmenti ( apare pompaj probabil , sub segmenti din cauza jocului din canale)...si gata .Dupa aia nu mai are probleme vreo 20-30.000..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...martorul încărcării nu se aprinde-am tensiune la legăturile lui, intre plusul bateriei Âşi B+. De încărcat încarcă. Alternatorul pare bun, releul la fel-ce părere aveți ? ...

Ai gresit ceva! Ce schema ai folosit? Curentul de alimerntare releu trece prin bec(la punerea contactului), dupa ce alternatorul produce curent prin diodele "mici" alimenteaza regulatorul, astfel becul de control se v-a stinge. Sistemul functioneaza sigur!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

taiarea cozilor/renutare la 'capacele

 

eu personal nu sunt de acord cu aceasta masura din urmatoarele considerente:

capacelele alea sunt foarte importante. Materialul din care sunt facuti culbutorii este mai dur decat coada supapelor, in timp, se va observa o deformare a acestora si pe urma nu cred ca va fi o placere sa le mai scoti.

@Rock'n'roll a mai punctat odata aspectul asta.

Numai bine.

Mesaj completat

...ghiduri , supape, frezare de scaune pentru realiniere, repozitionare culbutori, daca se cere taiarea cozilor/renutare la 'capacele'( dupa frezarea supapelor) si pistoane segmenti ( apare pompaj probabil , sub segmenti din cauza jocului din canale)...si gata .Dupa aia nu mai are probleme vreo 20-30.000..
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nevoie de ajutor cu nipra ;) ... cred ca functioneaza doar un cilindru... am verificat scanteia si este ok la ambele bujii ,cand am cumparat-o nu pornea ,deci nu stiu daca carburatoarele sunt reglate,joc supape corect etc. dupa cateva minute de functionare am verificat esapamentul si doar una dintre tobe era calda.un sfat :lol: ce sa verific,reglez? pot regla undeva carburatoarele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ghiduri , supape, frezare de scaune pentru realiniere, repozitionare culbutori, daca se cere taiarea cozilor/renutare la 'capacele'( dupa frezarea supapelor) si pistoane segmenti ( apare pompaj probabil , sub segmenti din cauza jocului din canale)...si gata .Dupa aia nu mai are probleme vreo 20-30.000..

ce frumos suna! pare a fi dintr-un film SF! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce frumos suna! pare a fi dintr-un film SF! :lol:

 

am cam dat de problema zic eu, am verificat cu segmentul bagat in cilindru fara piston (apasat cu pistonul ca sa stea totusi in pozitie cat mai naturala) si m-am uitat la soare cu el ca printr-un telescop ;) si avem mai multe pozitii prin care trece lumina lejer printre segment si cilindru, deci clar uzura semnificativa la cilindru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pornit din nou nipra... :lol: si da rateuri si pe esapament si in filtrul de aer ... ;) ,nu sta la relanti si din nou cred ca merge doar intr-un piston....sper sa rezolv pana la urma desi nu stiu de une sa ma apuc... .pun si o poza cu nipra, probabil unii o stiu ,eu inainte sa o cumpar am vazut-o pe youtube :wave: , acolo mergea super,e drept ca asta era acum 2 ani cred...

post-55483-1274812605_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am cam dat de problema zic eu, am verificat cu segmentul bagat in cilindru fara piston (apasat cu pistonul ca sa stea totusi in pozitie cat mai naturala) si m-am uitat la soare cu el ca printr-un telescop :lol: si avem mai multe pozitii prin care trece lumina lejer printre segment si cilindru, deci clar uzura semnificativa la cilindru

segmentul fiind nou!?

daca e nou,sunt noi segmenti fa verificarea cu fiecare segment in parte, se intimpla sa ai surpriza si cu segmentii.

prezinta-te la un atelier care poate executa procedeul de hornuire,si faci doar hornuirea, iti va spune nenea cu ceasul comparator daca se mai poate sau nu repara cilindrul fara a trece la alta cota de reparatie....fara a strunji, repet doar hornuit!

daca e vorba de 2-3 sutimi ovalizarea merge doar hornuit...

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...asta...

...pai da, partial corect, adica incomplecta! Incearca asa si merge sigur. Succes in continuare.

Mesaj completat

daca ai al 3-lea fir la regulator, acela este pt referinta tensiune incarcare, se leaga la +baterie.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum realiniez pinioanele, cel al arborelui cu came cu cel al arborelui cotit?

reper pe pinionul arborelui cu came este, o taitura o linie in dreptul unui dinte, insa pe pinionul aborelui cotit nu am nici un reper. din canalul de fixare cu pana al pinionului la arborele cotit al citele dinte pasuieste ca reper?

pinionul e cu partea tesita spre exterior(pe care culca filtru centrifugal) si scobitura" din pinion culca catre bloc motor.

avind sensul de rotatie al arborelui cotit al citelea dinte e reperul de la canalul pana?

Mesaj completat

cum realiniez pinioanele, cel al arborelui cu came cu cel al arborelui cotit?

reper pe pinionul arborelui cu came este, o taitura o linie in dreptul unui dinte, insa pe pinionul aborelui cotit nu am nici un reper. din canalul de fixare cu pana al pinionului la arborele cotit al citele dinte pasuieste ca reper?

pinionul e cu partea tesita spre exterior(pe care culca filtru centrifugal) si scobitura" din pinion culca catre bloc motor.

avind sensul de rotatie al arborelui cotit al citelea dinte e reperul de la canalul pana?

se pare ca la uni e nevoie de o saptamana intreaga pentru a da la vedere un amarat de reper... neatentia costa scump!

da l-am gasit! :lol:

Editat de mas oyama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...uite un reper...din ce am vazut si eu pe ciorsul meu , semnele sunt cam la 90 de grade fata de axele pe care sunt penele...

post-3884-1275208628_thumb.jpg

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pistoane fabricate in Romania, la comanda, sa va vina sa credeti ca se poate!

http://www.turnef.ro/contact-aliaje-aluminiu.htm

pentru a se putea fabrica e nevoie a se trimte fabrici un piston, un segment si boltul pistonului

ca si cost per bucata egaleaza costul unui schimb de reparatie a 3 perechi de pistoane made in China comercializate in Ukraina

se lauda zicand ca,in tara gonesc masini ca citez:BMW ,MERCEDES, PORSHE chiar si JAGUAR cu pistoane fabricate de ei.

o merita no merita?, fiecare cu parerea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic sa incerci

eu bag in masini pistoane aduse de sakal metal o firma ungureasca care comercializeaza piese in special pentru reparatia capitala a motorului si pe unele din ele scria pe cutie ca sunt facute in romania (nu mai retin unde) si nu am avut niciodata probleme si asata intr-un ritm de lucru de aproximativ 2 motoare pe sapt in ultimii 8 ani

sa ai spor la treaba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La KS sau Mahle nu am gasit;

nu potrivesc cotele, doar la cele de M se pupa ceva; dar pistonul ala de nipru nu e drept si simplu ca la m, de asta sansele scad drastic cand vrei sa inventezi ceva

 

eu nu am turnat la nimeni pana acum, am avut si turnate si au fost foarte bune dar nu stiu unde erau facute;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

montat azi aprinderea cu senzor si kitul de carburatoare pt. k 65...... :P nipra isi mentine renumele...nu porneste... :ok: sper sa rezolv curand cu ea...cum reglez nivelul carbuaratoarelor?am montat plutitrul asa cum era nou..se vede treaba k nu era reglat..sau am dereglat aprinderea.... :) in fine asta este nipra.....tot inainte... :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

montat azi aprinderea cu senzor si kitul de carburatoare pt. k 65...... :P nipra isi mentine renumele...nu porneste... :ok: sper sa rezolv curand cu ea...cum reglez nivelul carbuaratoarelor?am montat plutitrul asa cum era nou..se vede treaba k nu era reglat..sau am dereglat aprinderea.... :) in fine asta este nipra.....tot inainte... :blbl:

orice ai face nu te lasa in ispita bauturi, ca intr-un final acolo ajungi B)

vezi ca e un topic legat de carb K68, cam aceasi brinza si K65(astea sunt cu sertar)

aprinderea se monteaza usor si regleaza la fel, avansul il fixezi intre + si - cu reperul in dreptul lui 0

-verifica jocul la supape

-legaturile elctrice(ai si schita de montaj la aprindere)

nu exista sa nu porneasca cu aprinderea electronica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
orice ai face nu te lasa in ispita bauturi, ca intr-un final acolo ajungi :ok:

vezi ca e un topic legat de carb K68, cam aceasi brinza si K65(astea sunt cu sertar)

aprinderea se monteaza usor si regleaza la fel, avansul il fixezi intre + si - cu reperul in dreptul lui 0

-verifica jocul la supape

-legaturile elctrice(ai si schita de montaj la aprindere)

nu exista sa nu porneasca cu aprinderea electronica.

 

 

ei nu exista sa nu porneasca... nepra are personalitate :)) :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...