cristi 57 Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 ...scoate inclusiv fum pe supapa de evacuare cand deschide pe ghid... 1. Ce culoare are bujia? negru/mat inseamna benzina, negru/lucios inseamna ulei! 2. Ce culoare are fumul ce iese pe langa coada supapei? Cand iese, la ralanti sau sarcina? Daca scoti teava de esapament mai scoate? 3. Ulei in cilindru intra doar pe la supapa de admisie, pe la cea de la evacuare niciodata. 4. Ce ulei utilizeaza? 5. Daca sta pe cric sau pe "laba de gasca" nu-i acelasi lucru. 6. Fumul iese constant sau doar la pornire? Cam cat la % ulei consuma? Motorul pierde ulei, pe unde si cat, lasa pata la locul de parcare? Raspunde la asta si mai vorbim.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 dacai fum de nu te vezi e clar buba la ansamblu cilindu -piston. cu o lanterna mica de bricheta(de preferat lumina albastra) scoti bujia, si urmaresti atent , sigur vor aparea" dire" de ulei pe cilindru. fumul e alb inecacios pe fiecare detonatie stil semnal de indian..... la mine se poate sa fi produs deteriorarea oglinzi cilindrului chiar si bucsa de btonz a boltului pistonului nu e de la supape da-ti jos segemnti de pe piston verifica fanta de lucru a segmentilor cu lera (distanta intre capetele segmentilor care normal e 0.2-0.25 mare 0.3- 0.4) segemnti montati in cilindru si eventual fanta de lumina intre pereti oglinzi cilindrului si suprafata exterioara a segemntilor in mai multe puncte pe lungimea cilindrului. verificarea cu lumina se face: vezi atasament. mie mi-a masurat cilindrul un meserias cu ceasul comparator o diferenta de 2-3 sutimi care s-a scos prin hornuire, doar hornuire, nu sunt sigur ca va face minuni da era singura cale.... momentan! o varianta de reparare a cilindrilor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 treaba ssta in felul urmator: segmentii noi cu fanta foarte mica de deschidere, ulei nou nout de 3-4 zile bagat cu mana mea in el 20w50 Mineral, la pornire nici pic de fum cum se incalzeste putin si se subtiaza uleiul cum incepe show-ul, fum alb alb deci nu se pune problema de fum scos de benzina, la fel si pe langa supapa de evacuare, bujia neagra tare si ancrasata, am dat jos tot ansamblul chiulasa cilindru, iar cilindrul si pistonul si bineinteles partea interioara a chiulasei, camera de ardere parca au fost tinute la pastrat in ulei.....sunt curios de treaba cu pistonul si lacasul boltului excentric, eu pana acum tot dupa sageti ma luam la montaj, fiind incepator n-am decat sa invat pe parcurs chestii de genul asteia, spuneti-mi si mie daca e excentric si dupa masurare cum se aseaza corect??? partea mai mare in jos sau sus?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 treaba ssta in felul urmator: segmentii noi cu fanta foarte mica de deschidere, ulei nou nout de 3-4 zile bagat cu mana mea in el 20w50 Mineral, la pornire nici pic de fum cum se incalzeste putin si se subtiaza uleiul cum incepe show-ul, fum alb alb deci nu se pune problema de fum scos de benzina, la fel si pe langa supapa de evacuare, bujia neagra tare si ancrasata, am dat jos tot ansamblul chiulasa cilindru, iar cilindrul si pistonul si bineinteles partea interioara a chiulasei, camera de ardere parca au fost tinute la pastrat in ulei.....sunt curios de treaba cu pistonul si lacasul boltului excentric, eu pana acum tot dupa sageti ma luam la montaj, fiind incepator n-am decat sa invat pe parcurs chestii de genul asteia, spuneti-mi si mie daca e excentric si dupa masurare cum se aseaza corect??? partea mai mare in jos sau sus?? Daca segmentii sint noi, precum zici, mai mergi vreo 500km sa se pasuiasca, poti avea surpriza sa scapi de probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 treaba ssta in felul urmator: segmentii noi cu fanta foarte mica de deschidere, ulei nou nout de 3-4 zile bagat cu mana mea in el 20w50 Mineral, la pornire nici pic de fum cum se incalzeste putin si se subtiaza uleiul cum incepe show-ul, fum alb alb deci nu se pune problema de fum scos de benzina, la fel si pe langa supapa de evacuare, bujia neagra tare si ancrasata, am dat jos tot ansamblul chiulasa cilindru, iar cilindrul si pistonul si bineinteles partea interioara a chiulasei, camera de ardere parca au fost tinute la pastrat in ulei.....sunt curios de treaba cu pistonul si lacasul boltului excentric, eu pana acum tot dupa sageti ma luam la montaj, fiind incepator n-am decat sa invat pe parcurs chestii de genul asteia, spuneti-mi si mie daca e excentric si dupa masurare cum se aseaza corect??? partea mai mare in jos sau sus?? cilindrul s-a verificat prin masuratoare cu ceasul comparator?cu micrometru iti trebe degete de domnisoara Mesaj completat cilindrul s-a verificat prin masuratoare cu ceasul comparator?cu micrometru iti trebe degete de domnisoara verifica daca sunt jocuri bolt-bucsa ori bucsa de bronz in ochiul mic al bielei, ori bolt guara piston, nu se admit jocuri. boltul tre sa intre usor in bucsa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ro nin Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Releul este RTA 12, puntea de diode neidentificată dar funcțională, cu aripioare de răcire, montată la exterior asemănătoare cu asta din imagine (concav Âşi fără semipunte), puntea suplimentară cu diode 1N4001, legate ca în schema releului Âşi după indicațiile de pe aici... martorul încărcării nu se aprinde-am tensiune la legăturile lui, intre plusul bateriei Âşi B+. De încărcat încarcă. Alternatorul pare bun, releul la fel-ce părere aveți ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 apropo de problema lu masoyama, am un prieten la care nipra ii manca ulei pe cilindrul stang si scoate fum de nu te vezi om cu om......idea e ca si cu capacul de chiulasa scos scoate inclusiv fum pe supapa de evacuare cand deschide pe ghid aveti idee ce ar putea fi nasol acolo.....motorul merge ok da de problema asta nu pot scapa nu-i dau nici cum de cap, nea drobu rogu-te da-mi un sfat, nea Cristi, nea Rocknroll si restu sariti in ajutoru nostru va rog sa salvam o nipra din putinele nipre din banat ...ghiduri , supape, frezare de scaune pentru realiniere, repozitionare culbutori, daca se cere taiarea cozilor/renutare la 'capacele'( dupa frezarea supapelor) si pistoane segmenti ( apare pompaj probabil , sub segmenti din cauza jocului din canale)...si gata .Dupa aia nu mai are probleme vreo 20-30.000.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 ...martorul încărcării nu se aprinde-am tensiune la legăturile lui, intre plusul bateriei Âşi B+. De încărcat încarcă. Alternatorul pare bun, releul la fel-ce părere aveți ? ... Ai gresit ceva! Ce schema ai folosit? Curentul de alimerntare releu trece prin bec(la punerea contactului), dupa ce alternatorul produce curent prin diodele "mici" alimenteaza regulatorul, astfel becul de control se v-a stinge. Sistemul functioneaza sigur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 taiarea cozilor/renutare la 'capacele eu personal nu sunt de acord cu aceasta masura din urmatoarele considerente: capacelele alea sunt foarte importante. Materialul din care sunt facuti culbutorii este mai dur decat coada supapelor, in timp, se va observa o deformare a acestora si pe urma nu cred ca va fi o placere sa le mai scoti. @Rock'n'roll a mai punctat odata aspectul asta. Numai bine. Mesaj completat ...ghiduri , supape, frezare de scaune pentru realiniere, repozitionare culbutori, daca se cere taiarea cozilor/renutare la 'capacele'( dupa frezarea supapelor) si pistoane segmenti ( apare pompaj probabil , sub segmenti din cauza jocului din canale)...si gata .Dupa aia nu mai are probleme vreo 20-30.000.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ro nin Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Ce schema ai folosit? asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morbid_angel Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 nevoie de ajutor cu nipra ... cred ca functioneaza doar un cilindru... am verificat scanteia si este ok la ambele bujii ,cand am cumparat-o nu pornea ,deci nu stiu daca carburatoarele sunt reglate,joc supape corect etc. dupa cateva minute de functionare am verificat esapamentul si doar una dintre tobe era calda.un sfat ce sa verific,reglez? pot regla undeva carburatoarele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 ...ghiduri , supape, frezare de scaune pentru realiniere, repozitionare culbutori, daca se cere taiarea cozilor/renutare la 'capacele'( dupa frezarea supapelor) si pistoane segmenti ( apare pompaj probabil , sub segmenti din cauza jocului din canale)...si gata .Dupa aia nu mai are probleme vreo 20-30.000.. ce frumos suna! pare a fi dintr-un film SF! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 ce frumos suna! pare a fi dintr-un film SF! am cam dat de problema zic eu, am verificat cu segmentul bagat in cilindru fara piston (apasat cu pistonul ca sa stea totusi in pozitie cat mai naturala) si m-am uitat la soare cu el ca printr-un telescop si avem mai multe pozitii prin care trece lumina lejer printre segment si cilindru, deci clar uzura semnificativa la cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morbid_angel Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 pornit din nou nipra... si da rateuri si pe esapament si in filtrul de aer ... ,nu sta la relanti si din nou cred ca merge doar intr-un piston....sper sa rezolv pana la urma desi nu stiu de une sa ma apuc... .pun si o poza cu nipra, probabil unii o stiu ,eu inainte sa o cumpar am vazut-o pe youtube , acolo mergea super,e drept ca asta era acum 2 ani cred... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) am cam dat de problema zic eu, am verificat cu segmentul bagat in cilindru fara piston (apasat cu pistonul ca sa stea totusi in pozitie cat mai naturala) si m-am uitat la soare cu el ca printr-un telescop si avem mai multe pozitii prin care trece lumina lejer printre segment si cilindru, deci clar uzura semnificativa la cilindru segmentul fiind nou!? daca e nou,sunt noi segmenti fa verificarea cu fiecare segment in parte, se intimpla sa ai surpriza si cu segmentii. prezinta-te la un atelier care poate executa procedeul de hornuire,si faci doar hornuirea, iti va spune nenea cu ceasul comparator daca se mai poate sau nu repara cilindrul fara a trece la alta cota de reparatie....fara a strunji, repet doar hornuit! daca e vorba de 2-3 sutimi ovalizarea merge doar hornuit... Editat Mai 26, 2010 de mas oyama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 (editat) ...asta... ...pai da, partial corect, adica incomplecta! Incearca asa si merge sigur. Succes in continuare. Mesaj completat daca ai al 3-lea fir la regulator, acela este pt referinta tensiune incarcare, se leaga la +baterie. Editat Mai 26, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Mai 29, 2010 Share Postat Mai 29, 2010 (editat) cum realiniez pinioanele, cel al arborelui cu came cu cel al arborelui cotit? reper pe pinionul arborelui cu came este, o taitura o linie in dreptul unui dinte, insa pe pinionul aborelui cotit nu am nici un reper. din canalul de fixare cu pana al pinionului la arborele cotit al citele dinte pasuieste ca reper? pinionul e cu partea tesita spre exterior(pe care culca filtru centrifugal) si scobitura" din pinion culca catre bloc motor. avind sensul de rotatie al arborelui cotit al citelea dinte e reperul de la canalul pana? Mesaj completat cum realiniez pinioanele, cel al arborelui cu came cu cel al arborelui cotit?reper pe pinionul arborelui cu came este, o taitura o linie in dreptul unui dinte, insa pe pinionul aborelui cotit nu am nici un reper. din canalul de fixare cu pana al pinionului la arborele cotit al citele dinte pasuieste ca reper? pinionul e cu partea tesita spre exterior(pe care culca filtru centrifugal) si scobitura" din pinion culca catre bloc motor. avind sensul de rotatie al arborelui cotit al citelea dinte e reperul de la canalul pana? se pare ca la uni e nevoie de o saptamana intreaga pentru a da la vedere un amarat de reper... neatentia costa scump! da l-am gasit! Editat Mai 29, 2010 de mas oyama Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Mai 30, 2010 Share Postat Mai 30, 2010 (editat) ...uite un reper...din ce am vazut si eu pe ciorsul meu , semnele sunt cam la 90 de grade fata de axele pe care sunt penele... Editat Mai 30, 2010 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 pistoane fabricate in Romania, la comanda, sa va vina sa credeti ca se poate! http://www.turnef.ro/contact-aliaje-aluminiu.htm pentru a se putea fabrica e nevoie a se trimte fabrici un piston, un segment si boltul pistonului ca si cost per bucata egaleaza costul unui schimb de reparatie a 3 perechi de pistoane made in China comercializate in Ukraina se lauda zicand ca,in tara gonesc masini ca citez:BMW ,MERCEDES, PORSHE chiar si JAGUAR cu pistoane fabricate de ei. o merita no merita?, fiecare cu parerea lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bn13hor Postat Iunie 1, 2010 Share Postat Iunie 1, 2010 eu zic sa incerci eu bag in masini pistoane aduse de sakal metal o firma ungureasca care comercializeaza piese in special pentru reparatia capitala a motorului si pe unele din ele scria pe cutie ca sunt facute in romania (nu mai retin unde) si nu am avut niciodata probleme si asata intr-un ritm de lucru de aproximativ 2 motoare pe sapt in ultimii 8 ani sa ai spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 http://4818.ua.all-biz.info/en/ ...mai ukraineasca asa, decat ungureasca ..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 La KS sau Mahle nu am gasit; nu potrivesc cotele, doar la cele de M se pupa ceva; dar pistonul ala de nipru nu e drept si simplu ca la m, de asta sansele scad drastic cand vrei sa inventezi ceva eu nu am turnat la nimeni pana acum, am avut si turnate si au fost foarte bune dar nu stiu unde erau facute; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morbid_angel Postat Iunie 11, 2010 Share Postat Iunie 11, 2010 montat azi aprinderea cu senzor si kitul de carburatoare pt. k 65...... nipra isi mentine renumele...nu porneste... sper sa rezolv curand cu ea...cum reglez nivelul carbuaratoarelor?am montat plutitrul asa cum era nou..se vede treaba k nu era reglat..sau am dereglat aprinderea.... in fine asta este nipra.....tot inainte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 montat azi aprinderea cu senzor si kitul de carburatoare pt. k 65...... nipra isi mentine renumele...nu porneste... sper sa rezolv curand cu ea...cum reglez nivelul carbuaratoarelor?am montat plutitrul asa cum era nou..se vede treaba k nu era reglat..sau am dereglat aprinderea.... in fine asta este nipra.....tot inainte... orice ai face nu te lasa in ispita bauturi, ca intr-un final acolo ajungi vezi ca e un topic legat de carb K68, cam aceasi brinza si K65(astea sunt cu sertar) aprinderea se monteaza usor si regleaza la fel, avansul il fixezi intre + si - cu reperul in dreptul lui 0 -verifica jocul la supape -legaturile elctrice(ai si schita de montaj la aprindere) nu exista sa nu porneasca cu aprinderea electronica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 12, 2010 Share Postat Iunie 12, 2010 orice ai face nu te lasa in ispita bauturi, ca intr-un final acolo ajungi vezi ca e un topic legat de carb K68, cam aceasi brinza si K65(astea sunt cu sertar) aprinderea se monteaza usor si regleaza la fel, avansul il fixezi intre + si - cu reperul in dreptul lui 0 -verifica jocul la supape -legaturile elctrice(ai si schita de montaj la aprindere) nu exista sa nu porneasca cu aprinderea electronica. ei nu exista sa nu porneasca... nepra are personalitate ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.