Aleko Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) raportul ideal masic aer/benzina este raportul stoichiometric de 14,7 : 1. Oridinea de la un raport mare la unul mic este: amestec sarac, amestec saracit, amestec ideal, amestec imbogatit, amestec bogat. Este bine sa te situezi intre amestec ideal si cel imbogatit pentru o functionare buna a motorului, putere si durata de viata. Insa raportul stoichiometric este un raport de masa iar carburatoarele aspira volume de aer. Se stie ca densitatea aerului variaza cu altitudinea si cu temperatura. De aceea variind sectiunea acului dozator (la K63, primele K65 prin insurubare, la K65 si K68 prin urcarea pe crestaturi) se realizeaza corectarea "altimetrica". Pentru motocicletele echipate cu carburatoare K63,65,68 situarea corecta pentru altitudinea de campie/deal este crestatura din mijloc. Editat Septembrie 12, 2010 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) La K68 se pot spune multe... pana acum nu am vazut inca varianta "doi", posibil sa existe, dar... Se pare ca exista! Poza a fost gasita AICI Si bag sama ca astea-s alea care au porturi de testare... Editat Septembrie 12, 2010 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) , dar el lucreaza invers(coborarea lui imbogateste amestecul). Initial, citind(superficial) explicatia, am crezut ca-i o greseala...Revin maine cum am promis cu un desen si ceva explicatii.. Da un link. unde ai citit? Cu cit ridici cuiul cu atit dai mai multa benzina.S-au schimbat legile fizicii?Iarna se ridica, vara se coboara, eu asa am invatat la scoala, si e si logic. Mesaj completat http://hobbymoto.ro/?p=216 Editat Septembrie 12, 2010 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) Si bag sama ca astea-s alea care au porturi de testare... Am citit ce scrie posesorul... le-a achizitionat si intreaba de's originale... Sunt aceleasi carburi care le aduce dany, am un set la care am lucrat pt un amic, adaugand stuturile de sincronizare(vezi ceva postari mai in urma). Din poza prezentata nu se intelege nimic, oricat am marito. Daca ti neaparat pot adauga foto suplimentare cu detaliile necesare(carburile sunt inca la mine). Da un link. unde ai citit?Cu cit ridici cuiul cu atit dai mai multa benzina.S-au schimbat legile fizicii?Iarna se ridica... Am cautat link-ul, nu-l gasesc si am renuntat... Era un blog spaniol scris in engleza, nu l-am salvat zicandu-mi(atunci) ca bate campii. Asta este daca-l gasesc, am sa-ti dau link-ul. Acolo scria clar, ca ridicand acul dozator saracesti amestecul. Aceasta fraza m-a derutat si pe mine... Sant la a IV-a bere, chinuindu-ma sa-ti fac desenele. Uitate atent si ai sa intelegi cum functioneaza sistemul! In primul desen vacuumul creat in difuzor absoarbe o emulsie de aer/benzina prin putul de amestec creand o depresiune in tubul prin care coboara acul dozator. Ridicand acul v-a intra aer mai mult. In al doilea desen depresiunea din difuzor trage doar benzina pe linga ac. Deci efect invers daca-l ridici. Fa abstractie de alimentarea relantiului. Editat Septembrie 12, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) Am citit ce scrie posesorul... le-a achizitionat si intreaba de's originale...Sunt aceleasi carburi care le aduce dany, am un set la care am lucrat pt un amic, adaugand stuturile de sincronizare(vezi ceva postari mai in urma). Din poza prezentata nu se intelege nimic, oricat am marito. Daca ti neaparat pot adauga foto suplimentare cu detaliile necesare(carburile sunt inca la mine). Da, se pare ca e doar putin schimbat designul. Socurile alea m-au derutat.... Pai baga si video... e mai interesant (carburile sunt inca la mine). Ai gasit cumparator la ele? Editat Septembrie 12, 2010 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 Olimpiux te felicit pt efortul tau de a aduna informatii, cred ca meriti o bere(poate o da krokodilu)... Krokodile citeste varianta "doi" a lui olimpius(pagina 8) "Adjustment of the mixture due to climactic condition changes" sa vezi si sa nu crezi... Si spunene si noua la o bere cum este cu "legile fizicii schimbate" poate vi la mizil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 n-am inteles bine ce ai explicat cu reglajul carburatorului, dar din cate am citit pt orice carb cu cui de dozaj dadea asa: ridici cuiul imbogatesti amestecul, cobori cuiul saracesti amestecul.asta la toate modelele de carburatoare vazute de mine pana acum. a pus careva la furca originala de dnepr alte semeringuri mai acatarii? ce dimensiuni au? asa incerca unele de moto japoneza sa tina uleiul colo si sa nu mai intre apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Septembrie 12, 2010 Share Postat Septembrie 12, 2010 (editat) e grele! clar tre sa stai de vorba cu nea cristi! sa vii pregatit! asta cu carburile.. cu semeringurile nu stiu...poti incerca..mai multe ca sa zic asa , este de luat in seama si uzura jambelor furcii poti pune semeringuri mai ''stranse''. din punctul meu de vedere tot ce ai de facut este sa mosori de trei patru ori si sa cumperi semeringu' care se ''pupa'' cel ma bine. ar fii culmea ca o furca reparata/reconditionata sa ''dea ulei''. subler cred ca e bun parca masoara cu doi cifre dupa zero. ps: masoara in zona de uzura maxima Mesaj completat "legile fizicii schimbate" poate vi la mizil... SA inteleg ca nipra galbena vine la mizil? Editat Septembrie 12, 2010 de lantz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 13, 2010 Share Postat Septembrie 13, 2010 Olimpiux te felicit pt efortul tau de a aduna informatii, cred ca meriti o bere(poate o da krokodilu)... Krokodile citeste varianta "doi" a lui olimpius(pagina 8) "Adjustment of the mixture due to climactic condition changes" sa vezi si sa nu crezi... Si spunene si noua la o bere cum este cu "legile fizicii schimbate" poate vi la mizil... La ce altitudine e Mizilul, sa stiu cind mut pozitia cuielor.....Cetateanul asta explica cel mai bine, eu mai bine le fac decit sa le vorbesc sau scriu : http://hobbymoto.ro/?p=202, http://hobbymoto.ro/?p=216 De fapt e interesant de citit cam tot: http://hobbymoto.ro/?cat=11 Mesaj completat Uite si un extras :Functie de pozitia saibei, amestecul va fi mai sarac sau mai bogat, prin ridicarea acului obtinadu’se un amestec mai bogat in timp ce prin coborarea sa unul mai sarac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 16, 2010 Share Postat Septembrie 16, 2010 (editat) ...nu are gaura transversala prin ea, e un absorbant un fel de burete... Asa-i, la mine funcioneaza! Am inlaturat oscilatiile acelor, obtinand cursivitate si acuratetea masuratorii. Atasez foto... ...din cate am citit pt orice carb cu cui de dozaj dadea asa: ridici cuiul imbogatesti amestecul... ...asta inseamna ca n-ai citit inca tot ce s-a scris! Discutam de carburatoare diferite constructiv. Repet: si eu am crezut initial ca-i o greseala(cu mult timp in urma). Apoi cand faci afirmatii categorice, insotestele cu argumente... ...De fapt e interesant de citit cam tot... Aici ai mare dreptate, din pacate tu nu o faci... In varianta "doi", data de olimpiux, este vorba de un k68(un model pe care nu l-ai vazut inca, nici eu nu l-am intalnit, poate ca nimeni in RO...), dar este explicat modul de functionare si reglaj destul de detailat. M-am chinuit in van sa fac un desen din care n-ai inteles nimic(sau nu vrei sa intelegi)... Imi dau seama ca habar n-ai cum sunt construite carburile tale, cum lucreaza, invarti de suruburi "la ureche", apoi daca merge este ok(in sinea ta esti "specialist")... Citez: Adjustment of the mixture due to climactic condition changes. This involves changes to the needle vale (8 and 9 Fig 1) (11 and 12 Fig 2). With the needle moved upward, the mixture is leaned, movement down and the mixture is enriched. Needle movement occurs through removal of the lock and moving the needle to the next groove (coarse adjustment). Fine adjustment occurs through transposition of regulation washer (9 Fig 1) (19 Fig 2). Renunt sa mai discut cu tine pe aceasta tema, este inutil, n-ai argumente, esti "Gica Contra" mereu... Acum a fost pentru ultima oara. Mult succes in continuare. Editat Septembrie 16, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 16, 2010 Share Postat Septembrie 16, 2010 (editat) ...asta inseamna ca n-ai citit inca tot ce s-a scris! Discutam de carburatoare diferite constructiv. Repet: si eu am crezut initial ca-i o greseala(cu mult timp in urma). Apoi cand faci afirmatii categorice, insotestele cu argumente... Aici ai mare dreptate, din pacate tu nu o faci... In varianta "doi", data de olimpiux, este vorba de un k68(un model pe care nu l-ai vazut inca, nici eu nu l-am intalnit, poate ca nimeni in RO...), dar este explicat modul de functionare si reglaj destul de detailat. M-am chinuit in van sa fac un desen din care n-ai inteles nimic(sau nu vrei sa intelegi)... Imi dau seama ca habar n-ai cum sunt construite carburile tale, cum lucreaza, invarti de suruburi "la ureche", apoi daca merge este ok(in sinea ta esti "specialist")... Citez: Adjustment of the mixture due to climactic condition changes. This involves changes to the needle vale (8 and 9 Fig 1) (11 and 12 Fig 2). With the needle moved upward, the mixture is leaned, movement down and the mixture is enriched. Needle movement occurs through removal of the lock and moving the needle to the next groove (coarse adjustment). Fine adjustment occurs through transposition of regulation washer (9 Fig 1) (19 Fig 2). Renunt sa mai discut cu tine pe aceasta tema, este inutil, n-ai argumente, esti "Gica Contra" mereu... Acum a fost pentru ultima oara. Mult succes in continuare. Imi pare rau ca te-ai suparat nenea Cristi, esti invatat sa-ti dea toti dreptate si sa fi privit ca taticul niprelor care vine la intrunirea de comuniste cu japoneza.Daca nu poti purta o conversatie civilizata....o lasam balta.Mai scriu si eu pentru ultima data pe tema aceasta cu toate ca sint convins ca e in zadar. Cazurile 1 si 2 ale lui olimpiux te-au derutat, doar limbile in care sint scrise textele sint diferite.In comentariile tale ai confundat sensurile de circulatie a aerului/amestecului prin carburator.Nu ai sesizat ca (8 si 9 figura 1) ; (11 si 12 figura 2) nu au legatura cu ce discutam noi , ci sunt inversate figurile intre ele.Nu tot ce se scrie pe net este si adevarat. Carburatorul k68 este foarte asemanator carburatorului elementar, iar "Adjustment of the mixture due to climactic condition changes." inseamna aproximativ 99% schimbarea temperaturii si diferenta , ceilalti factori atmosferici. In baza celor expuse aici am mers pina acum 3500km cu uralul fara a mai regla motorul deloc, doar o singura data, pe la 3000km, am refact jocurile la culbutori.Consum 5%, viteza maxima 140, viteza de croaziera 110, cu grupul normal de atas.Ce performante as obtine daca ar fi reglate carburile dupa dumneata? Inca odata imi cer scuza ca te-am suparat. Editat Septembrie 16, 2010 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 16, 2010 Share Postat Septembrie 16, 2010 (editat) Stai linistit, nu m-am suparat. Apoi nici nu ma pot supara tocmai pe tine. Incerc doar sa inteleg carburatia citind tot ce-mi pica in mana. M-am aprins cand ai scris ca inventez(notiuni scrise acum 60 de ani - vezi PH prima editie). Acolo nu-i greseala, pe nici un k68 eu nu am vazut canalul 16 si nici tub emulsor. (intre noi fie v-ba, nici tu nu ai vazut asa ceva, insa in desen exista, in ambele desene, oricat le-ai inversa, exista si explicatii... posibil inversate). Altfel, poate ne vedem pe 1,2 sau 3, multa si pastrama, vine si Adrian asa ca nu vei fii singur la drum exerseaza un ariva-riva-riva... Mesaj completat Rectific: Am scris ca tubul emulsor nu exista. Exista, dar nu are acest rol. Este un simplu tub prin care se face dozarea, prin intermediul acului dozator sau obturator(cum vrei sa-l numesti). Evident ca in acest caz ridicarea lui imbogateste amestecul. Asta este valabil la toate K-urile pe care le-am vazut pana acum. Mesaj completat http://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca...AVZHqKH6UfTFNkA Editat Septembrie 16, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 Imi pare rau ca te-ai suparat nenea Cristi, esti invatat sa-ti dea toti dreptate si sa fi privit ca taticul niprelor care vine la intrunirea de comuniste cu japoneza. Ai de capul meuuuuu. Cum ti-ai permis bai Kroko sa te iei de d-nul Cristi "tata lor". e o nerusinare, o nesimtire, ce daca a venit cu VIROAGA la Mizil, el isi permite , noi nu. Te rog frumos sa-ti retragi cuvintele. "Ba da bine le-ai zis" te rog sa continui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 (editat) Rectific:Am scris ca tubul emulsor nu exista. Exista, dar nu are acest rol. Este un simplu tub prin care se face dozarea, prin intermediul acului dozator sau obturator(cum vrei sa-l numesti). Evident ca in acest caz ridicarea lui imbogateste amestecul. Asta este valabil la toate K-urile pe care le-am vazut pana acum. Mesaj completat http://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca...AVZHqKH6UfTFNkA Din cite fiare am desfacut eu, canalul ala exista la k65, dar tubul emulsor nu mai are gaurile radiale.Incerc sa pun maine poze ,daca nu ma duc la intrunirea baietilor de la Roman. Editat Septembrie 17, 2010 de krokodilu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 (editat) Schimb putin subiectul.... Sper ca nu e fatal! Vreau sa dau jos chiulosa, sa-mi repar filetele la cilindri... Si cu ocazia asta probabil ca va trebui sa mai pun o scula printre scule As vrea sa stiu cat de important e sa folosesc o cheie dinamometrica? are rost? sau mai bine ma consolez ca Ivan, dupa cateva litre de votci, n-ar face asa ceva: (?) Editat Septembrie 18, 2010 de Vizitator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 Cu toate ca am dinamometrica, la nipra n-am folosito niciodata. In manual, gasesti un tabel cu cuplurile de strangere. In schimb am folosit blocator 1/2 tare la toate piulitele si suruburile pe care le stiam cu "probleme", nu s-au mai slabit singure. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 poate facem un tabel cu toate semeringurile si rulmentii care sunt la un dnepr. din exploatarea rulmentilor rusesti am constatat ca nu mai sunt demult ce erau odata. putem pune acum rulmenti mult mai buni. nu mai zic de semeringuri care sunt un dezastru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 Exista tebele cu rulmenti si cu semeringuri. Rulmentii ii poti gasi si in cataloagul SKF, KOYO, etc... Apoi trebuie stiut ca semeringurile sunt confectionate de diverse cooperative care folosesc ce gasaesc, materiale ieftine sau cu alte destinatii. Insa cel mai important lucru este verificarea calitatii suprafetei axului ce trebuie etansat(rugozitatea), deasemeni excentricitatea lui, factori ce au carente la mai ales la piesele deschimb(confectionate tot de diversi). In Ucraina fabrica nu mai produce de mult timp, piesele de pe stoc(originale) sunt tot mai rare, iar cooperatiile sunt tot mai multe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 18, 2010 Share Postat Septembrie 18, 2010 Exista tebele cu rulmenti si cu semeringuri. Rulmentii ii poti gasi si in cataloagul SKF, KOYO, etc... Apoi trebuie stiut ca semeringurile sunt confectionate de diverse cooperative care folosesc ce gasaesc, materiale ieftine sau cu alte destinatii. Insa cel mai important lucru este verificarea calitatii suprafetei axului ce trebuie etansat(rugozitatea), deasemeni excentricitatea lui, factori ce au carente la mai ales la piesele deschimb(confectionate tot de diversi). In Ucraina fabrica nu mai produce de mult timp, piesele de pe stoc(originale) sunt tot mai rare, iar cooperatiile sunt tot mai multe... catalog de rulmenti am, in scchimb nu am tabelul cu rulmentii folositi. am un tabel cu semeringurile, dar au niste marimi mai ciudate sa zic asa, mai greu de gasit. de ex la grup am folosit semering 32x50x7 nu 32x49x7 si am preferat sa marescc alezajul sa intre semeringul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 Aha, adica vrei un tabel cu adaptari si modificari, cu piese ce pot fii intalnite la alte marci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 ideea e sa ai cand te apuci de facut motorul sau cutia sau grupul, toti rulmentii si semeringurile pregatite dinainte, nu sa te apuci dupa ce deschizi sa vezi ce rulment/semering este si apoi sa cauti. eu cand am deschis una din subansable am schimbat toti rulmentii si semeringurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 ...am centrat tuburile amortizoarelor in jambe, cu niste saibe cu grosime variabila...cred ca e singurul ciors la care arcurile merg perfect coaxial cu tuburile!... Ce-ar mai trebui sa stiu despre furca fata? Vreau s-o demontez peste cateva zile, nu sunt multumit cum lucreaza, telescoapele sunt rigide, la trepidatiile create de piatra cubica si alte denivelari, devine "saltareata" si instabila. Cursa telescoapelor relativ scurta, as fii vruto mai lunga si mai "moale". Arcurile nu-mi plac cum ghideaza, probabil sigur flambeaza in interior producand frecari inutile... Niciodata n-am fost multumit de suspensia fata, decateori am desfacut telescoapele am gasit apa ce forma in combinatie cu uleiul o emulsie laptoasa opaca si vascoasa. Burdufurile sunt ok, apa patrunde probabil pe la pantalonasi pe langa inelele de cauciuc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 Ce-ar mai trebui sa stiu despre furca fata? Vreau s-o demontez peste cateva zile, nu sunt multumit cum lucreaza, telescoapele sunt rigide, la trepidatiile create de piatra cubica si alte denivelari, devine "saltareata" si instabila. Cursa telescoapelor relativ scurta, as fii vruto mai lunga si mai "moale". Arcurile nu-mi plac cum ghideaza, probabil sigur flambeaza in interior producand frecari inutile... Niciodata n-am fost multumit de suspensia fata, decateori am desfacut telescoapele am gasit apa ce forma in combinatie cu uleiul o emulsie laptoasa opaca si vascoasa. Burdufurile sunt ok, apa patrunde probabil pe la pantalonasi pe langa inelele de cauciuc... Cristi, dar asa la liber nu le-ai incercat! Eu am avut o tamponare si mi s-au strambat tevile subtiri! Am luat altele, simeringuri si le-am montat! Apoi le-am pus piulita aia de sus avand grija sa infiletez si tija! Apoi m-am apasat pe ele sa vad cum functioneaza! Si daca au aceeasi elasticitate! Nu a lasat nici ulei pe la simeringuri! Si de un an nu prezinta nici o problema! Pe spate le-am luat noi! Si Niprul se aseaza perfect pe orice teren! Norocul meu! Cu hernia mea de disc muream de mijloc pana acum! Multa bafta! Pe 4 octombrie imi expira asigurarea! Nipruletul va intra in conservare pana la primavara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 22, 2010 Share Postat Septembrie 22, 2010 (editat) Ideea era de a afla ce au facut altii, ceva ce eu n-am facut inca. Am rasfoit toata "sinteza" in cautarea unor informatii... Cred ca trebe facut ceva la sistemul de culisare interioara a arcului si la celelalte parti in miscare, trebuie redusa frecarea cat de mult se poate. Solutia inlocuirii cu alt model nu o accept. Asa cum este acum nu ma multumeste, nu-mi place nici ciclistica, este prea obositoare. Incep prin a lustrui tevile subtiri, apoi o-i mai vedea, poate mai apare ceva intretimp.. Deasaemeni trebuie revizuit sistemul de franare fata, nu prea mai tine deloc, nu-mi dau seama ce a intervenit, acum 2 ani roata fata se bloca daca franam mai violent. Editat Septembrie 22, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dnepr&Sidecar Postat Septembrie 24, 2010 Share Postat Septembrie 24, 2010 (editat) Azi m-am apucat sa pun o roata(de Virago 535) cu frana pe disc (xj550),pe atas,dupa ce am pus in prealabil un cauciuc 3,75x19 pe ea. Suportul etrierului (de Honda),l-am facut dintr-un intinzator de alternator auto. Axul mai subtire a fost presat intr-o bucse care la randul ei a fost presata in bascula. M-ai ramane sa fac rost de pompa de frana de picior si de furtun. Editat Septembrie 24, 2010 de voshodij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.