Sari la conținut

Problema Far


SEBYK
 Share

Postări Recomandate

Am un kawa zzr400( modelul la care se aprinde farul automat dupa pornirea motorului)....problema ar fi ca de aseara nu mi se mai aprinde farul.....ce ar putea fi?? Am verificat becul,siguranta,releul din cutia cu sigurante...nu stiu ce sa ii mai fac...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice efect are o cauza. Important este sa o gasesti.

Gandeste-te la cum era cand mergea si cum e acum, ce s-a intamplat intre cele 2 momente, ce ai facut, ce s-a intamplat.

Ia-o pe indelete, masoara, verifica.

Porneste de la firele care duc la soclul becului, urmareste-le traseul si vezi unde duc, de acolo masori mai departe si tot asa.

Luminile din bord merg? Motocicleta porneste?

Este ceva banal oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoru porneste, pozitia merge, dar nu mi se aprind martorii din bord. Eu am modelul la care se aprinde farul cand pornesc motorul. Am verificat placuta cu relee, alea sunt bune, la fel si traseul pana la far, nu e nici un fir topit sau rupt. Sigurantele sunt bune, la fel si becul..... Ce ar mai putea fi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, am verificat toate sigurantele. SI firele le-am verificat cu aparatu, si am continuitate pe ele. Am verificat inclusiv releul de far (adica dat jos de pe placa, verificat bobina, contacte)si ala pare a fi in conditie buna. Altceva nu ma mai duce capul sa verific.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni...care parte din "nu se aprinde farul....am verificat becul sigurante etc etc" nu ati inteles-o?????/ Daca as avea tensiune pe soclu....oare nu s-ar aprinde cat de putin nenorocitul ala de bec??? Si nu...nu am tensiune pe soclu pentru ca dupa ce am verificat siguranta am verificat chestia cu tensiunea...deci alte idei....??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar tu care parte din "verifica pana dai de miezul problemei" nu ai inteles-o?

Fa motocicleta bucati pana gasesti problema. Mi se pare imposibil sa nu afli care e cauza daca ai un aparat de masura in mana. Eventual o schema electrica a motocicletei, dar merge si babeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei vezi... incet, incet.. de ala nu ai cum sa-ti dai seama ca merge numai uitandu-le la el.. trebuie sa reproduci conditiile in care functioneaza, sa-l alimentezi pe o parte si sa vezi daca conduce pe partea cealalta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK...am revenit cu date noi... Am schimbat aseara releele...ca erau 2...si..surpriza ..la prima proba s-a aprins din prima. Am zis,bun, asta era problema. Am pus totul la loc si am plecat in casa. Peste vreo ora hai sa ies cu mobra...alta surpriza...nu s-a mai aprins decat la a 3 a sau a 4 a incercare...am ajuns la destinatie, dar cand sa ma intorc acasa alta surpriza si mai mare...nu a mai vrut deloc....

 

Farul se aprinde doar dupa ce porneste motorul.

Nu am verificat daca am tensiune de comanda, o sa verific si asta..dar avand in vedere ca dupa ce am schimbat releele s-a aprins imediat...tind sa cred ca tens de comanda exista doar ca e o problema tot de la cutia cu sigurante.,, pe la releele alea e ceva...un scurt pe undeva.... Schema electrica nu am cum sa pun acum, nu o am pe PC-ul asta. o sa revin mai tarziu si cu schema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK...am revenit cu date noi... Am schimbat aseara releele...ca erau 2...si..surpriza ..la prima proba s-a aprins din prima. Am zis,bun, asta era problema. Am pus totul la loc si am plecat in casa. Peste vreo ora hai sa ies cu mobra...alta surpriza...nu s-a mai aprins decat la a 3 a sau a 4 a incercare...am ajuns la destinatie, dar cand sa ma intorc acasa alta surpriza si mai mare...nu a mai vrut deloc....

 

Farul se aprinde doar dupa ce porneste motorul.

Nu am verificat daca am tensiune de comanda, o sa verific si asta..dar avand in vedere ca dupa ce am schimbat releele s-a aprins imediat...tind sa cred ca tens de comanda exista doar ca e o problema tot de la cutia cu sigurante.,, pe la releele alea e ceva...un scurt pe undeva.... Schema electrica nu am cum sa pun acum, nu o am pe PC-ul asta. o sa revin mai tarziu si cu schema

daca aveai un scurt ori iti lua foc mobra ori iti ardea o siguranta, cel putin......contact imperfect se cheama....

:grinbandit:

ps: astea nu sunt probleme care sa se rezolve cu asistenta de pe un topic, pune mana si bibileste pana cand iti iese, altfel nu ai cum, nu mai pierde vremea cu topicul asta......ai schema, ai aparat de masura.....ai baterie, ai mobra defecta.....ce mare branza???

rezolv-o, daca nu poti, du-te la cineva care poate.

caz inchis, din punctul meu de vedere.

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-13858-1222248771_thumb.jpg

 

Asta e schema. Inca nu am reusit sa-i dau de capat. Azi dimineata iar am dat cheie si mi s-a aprins. Am oprit motorul, am dat iar cheie, si nu s-a mai aprins de data asta. Dupa alte 2 chei iar s-a aprins...... Deci e un contact imperfect... treaba e unde sa fie.. ca nu am gasit nimic de genu pe la relee.

Editat de SEBYK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-13858-1222248771_thumb.jpg

 

Asta e schema. Inca nu am reusit sa-i dau de capat. Azi dimineata iar am dat cheie si mi s-a aprins. Am oprit motorul, am dat iar cheie, si nu s-a mai aprins de data asta. Dupa alte 2 chei iar s-a aprins...... Deci e un contact imperfect... treaba e unde sa fie.. ca nu am gasit nimic de genu pe la relee.

nu am mai explicat de o mie de ori????

iei fir cu fir, cupla cu cupla, papuc cu papuc si misti de ele

tu cum crezi ca as depista io altfel?

asta e singura metoda sau, probabil sa te duci la o tiganca ghicitoare... :goodposting:

deci, rabdare si ia fir cu fir, tot ce tine de far, altfel nu ai cum sa faci

e esential sa le misti pe rand ca sa le poti localiza.

 

Usor offtopic, am si eu o intrebare: Ce anume comanda releul DUPA pornirea motorului? Ma intereseaza sa fac si eu ceva de genul acesta, automat, dupa ce imi voi monta xenon.

Merci!

nu inteleg cu este facuta aceasta functie din schema lui.....firul albastru care se duce la comutatorul de faze pleaca din junction box in schema lui, dar ce se intampla in acea cutie nu arata nicaieri.....

in principiu, te poti folosi de o tensiune care apare numai dupa pornirea motorului.....un exemplu simplu si bun ar fi sonda de presiune de ulei, daca ai asa ceva....sau tensiunea de comanda a turometrului....ma rog, in cazul impulsurilor se complica putin treaba, dar nu e imposibil de realizat.....un monostabil ar fi o aplicatie buna in acest domeniu....si il comanzi direct din impulsurile pentru turometru

desigur, ala nu are de unde sa stie daca motorul chiar a pornit.....

sau, mai poti lua din cdi sau calculator, daca o ai pe injectie, dar nu as putea sa-ti spun de unde si ce.....

baga o schema foarte detaliata, o studiez si iti dau solutie....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai verificat cate ceva...legat de verificatul fir cu fir papuc cu papuc la tot ce tine de far...nu am gasit nimic. In schimb m-am gandit ca poate comnada pt releul de far vine de la CDI ..am desfacut mufa si uitati ce am gasit...nu stiu ce sa ii mai fac ce sa mai desfac ce sa mai verific.... nu stiu de ce a ajuns mufa aia in halul asta...de la apa, de la un scurt pe undeva,...da nu il gasesc am luat toata instalatia electrica la verificat..am dat jos toata izolatia aia neagra de pe cabluri nu am gasit nimic...post-13858-1222253718_thumb.jpgpost-13858-1222253903_thumb.jpgpost-13858-1222253917_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercuit pe schema firele care sunt in mufa prajita...daca are cineva vreo idee il rog sa ma ajute...cine nu, sa ma scuteasca de sfaturi inutile ca nu apelam la forum daca era doar becul ars...am probleme mai complicate si nu stiu cum sa le rezolvpost-13858-1222254928_thumb.jpg

 

este foarte probabil sa se fi topit din cauza unui contact imperfect si de acolo sa iti faca probleme!

Ms....Problema e ca mufa e cam distrusa si probabil o sa trebuiasca sa o sparg si sa pun papuci la fire apoi sa conectez direct.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai verificat cate ceva...legat de verificatul fir cu fir papuc cu papuc la tot ce tine de far...nu am gasit nimic. In schimb m-am gandit ca poate comnada pt releul de far vine de la CDI ..am desfacut mufa si uitati ce am gasit...nu stiu ce sa ii mai fac ce sa mai desfac ce sa mai verific.... nu stiu de ce a ajuns mufa aia in halul asta...de la apa, de la un scurt pe undeva,...da nu il gasesc am luat toata instalatia electrica la verificat..am dat jos toata izolatia aia neagra de pe cabluri nu am gasit nimic...post-13858-1222253718_thumb.jpgpost-13858-1222253903_thumb.jpgpost-13858-1222253917_thumb.jpg

ei, ai vazut ca se poate?

tiptil cam are dreptate, in timp, papucii aia au oxidat, consumul o fi fost destul de mare pe acolo si a inceput sa se incinga si sa se oxideze in continuare......te sfatuiesc sa iti cumperi papucii noi, atat mama cat si tata si sa ii inlocuiesti. vezi ca se scot usor din mufa aceea de plastic, au cate un pinten pe care il comprimi astfel incat sa te lase sa tragi papucul afara. cel mai bine ar fi daca ai gasi si alti suporti mama-tata de plastic, dar e mai greu.

schimba papucii si reutilizeaza suportii aia de plastic semi-topiti. sa ai grija ca de asta data sa faca contact bine, eventual, dupa ce ai imbinat cuplele de plastic, impingi din spate cu o surubelnita fiecare papuc in parte.

succes!

 

Am incercuit pe schema firele care sunt in mufa prajita...daca are cineva vreo idee il rog sa ma ajute...cine nu, sa ma scuteasca de sfaturi inutile ca nu apelam la forum daca era doar becul ars...am probleme mai complicate si nu stiu cum sa le rezolvpost-13858-1222254928_thumb.jpg

 

 

Ms....Problema e ca mufa e cam distrusa si probabil o sa trebuiasca sa o sparg si sa pun papuci la fire apoi sa conectez direct.

nu inteleg, ce ajutor vrei?

mufa aia este de la releul regulator, cele trei fire galbene vin de la alternator, tensiune alternativa, albul este plusul general, cel negru vargat este masa iar cel negru plin (negru sau albastru inchis, nu-mi dau seama), este plusul de la contact........

ti-am zis ce sa faci cu mufa aia......

o idee pentru cupla de plastic, daca te duci pe la dezmembrari de dacii vechi, gasesti o cupla asemanatoare, mama-tata cu exact 6 locuri de papuci. atat papuci mama cat si tata gasesti pe la orice magazin de piese auto sau prin piata, pe la tarabagiii care vand orice. sa fii atent ca sa aiba acel pinten de blocaj, ca altfel nu stau fixati in mufa, iti ies cand vrei sa le cuplezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In mod normal ar trebui sa gasesti modurile de testare in cartea de service. Daca nu, incerc sa-ti descriu cum se face la mine.

In principiu e foarte simplu. Ai nevoie de un multimetru (preferabil digital, e mai simplu) cu tester de diode. Ai trei fire albe care vin de la alternator, intra in regulator si de acolo ies firul de masa si firul de plus. Mai intai scoti bateria si desfaci conectorul ala sa separi alternatorul de regulator. Pui multimetrul pr ohmetru pe scala cea mai mica (de ex. 200 ohmi). Intre oricare doua din firele alea albe care ies din alternator trebuie sa ai o rezistenta foarte mica (sub un ohm, valoarea mai exacta o gasesti in manual) iar intre oricare din firele albe si masa trebuie sa ai infinit. Daca obtii alte valori e posibil sa fie nevoie sa desfaci alternatorul (Scurt la masa, spire in scurt, se rezolva prin rebobinare sau inclocuire).

Pentru regulator, comuti aparatul pe testerul de diode, pui testerul rosu (plusul multimetrului) pe firul rosu (plusul instalatiei electrice) si testerul negru pe rand pe cele trei fire albe. Valoarea indicata in fiecare caz trebuie sa fie infinit. Inversezi testerii multimetrului si pe fiecare din cele trei fire albe trebuie sa obtii o valoare intre 400 si 700 mV (tensiunea de deschidere a unei diode) (depinde de aparat, dioda, cat de oxidate sunt contactele etc, normal e cam 600mV). Intre firul negru (masa) si firele albe trebuie sa obtii aceleasi rezultate numai ca invers (diodele se deschid daca testerul rosu e pe firul alb si testerul negru e pe firul negru).

 

Apropo, pe schema data de tine cele trei fire albe sunt galbene, firul de masa e negru/galben iar cel de plus e firul alb. Mai e un fir negru pe acolo, da nu-mi dau seama ce rol are (ceva ignition, poate fi comanda pt far?). Nu se vede releul de care ziceai tu insa e posibil sa fie undeva prin Junction Box. Asta ca sa te mai incurc un pic, daca nu erai deja destul :goodposting:

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...