bavareze Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 (editat) salutare cer sfatul celor mai experimentat in enduro / touring. am inceput sa planuiesc o excursie relativ lunga pe 2 roti, si anume din los angeles, california, prin america de sud si pana la capul horn. in linie dreapta ar fi vreo 20.000km dar probabil o sa mai ma invart pana la 25.000km. momentan am in posesie un bmw k75, cu 50.000mile la bord (80.000km) care merge de zici ca e nou, dar totusi cum incerc sa intru cu el pe drumuri mai demolate se plafoneaza. in schimb este o motocicleta extrem de fiabila. cum prin america de sud si america centrala anticipez sa gasesc in general drumuri proaste, in mare parte neasfalatate, imi trebuie ceva cu valente mai off road. dupa ce am vazut ca poate acest bmw as inclina tot spre bmw. dar poate altii mai cunoscatori au alte pareri (argumentate). astept sugestii + sfaturi de calatorie. merci, ~ama LE: am uitat sa precizez ca pe motocicleta voi fi impreuna cu inca o persoana, iar alaturi de noi nu va mai fi nimeni in aceasta expeditie. asa ca fiabilitatea trece pe primul plan! Editat Septembrie 28, 2008 de bavareze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 salutare cer sfatul celor mai experimentat in enduro / touring. am inceput sa planuiesc o excursie relativ lunga pe 2 roti, si anume din los angeles, california, prin america de sud si pana la capul horn. in linie dreapta ar fi vreo 20.000km dar probabil o sa mai ma invart pana la 25.000km. momentan am in posesie un bmw k75, cu 50.000mile la bord (80.000km) care merge de zici ca e nou, dar totusi cum incerc sa intru cu el pe drumuri mai demolate se plafoneaza. in schimb este o motocicleta extrem de fiabila. cum prin america de sud si america centrala anticipez sa gasesc in general drumuri proaste, in mare parte neasfalatate, imi trebuie ceva cu valente mai off road. dupa ce am vazut ca poate acest bmw as inclina tot spre bmw. dar poate altii mai cunoscatori au alte pareri (argumentate). astept sugestii + sfaturi de calatorie. merci, ~ama LE: am uitat sa precizez ca pe motocicleta voi fi impreuna cu inca o persoana, iar alaturi de noi nu va mai fi nimeni in aceasta expeditie. asa ca fiabilitatea trece pe primul plan! Destul de usor (185 gol), suficient de puternic (85 cai), roata fata 21, valente off road dar si sosea, ciclistica buna, accesorii touratech garla, bmw=fiabil......................F800GS..............................este mobra cu care eu as pleca.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 Sau 1150GS, ADV sau nu. Poate mai confortabil pentru pasagera, cardan, autonomie mai mare la ADV si un motor testat in foarte multe expeditii de gen. Singura rezerva pe care as avea-o vis-a-vis de F800GS este ca-i motorul prea nou si nu s-au descoperit inca toate hibele la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexxx Postat Septembrie 28, 2008 Share Postat Septembrie 28, 2008 (editat) Cred ca la drum lung merita sa ai cardan (parerea mea). Eu as lua un BMW R1200 GS (ADV e cam greu ...) si i-as pune roti cu spite si niste cauciucuri mixte. Editat Septembrie 28, 2008 de alexxx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 Singura rezerva pe care as avea-o vis-a-vis de F800GS este ca-i motorul prea nou si nu s-au descoperit inca toate hibele la el. Nu e chiar asa nou. E motorul de pe F800 S si ST aparut pe piata in 2006. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 29, 2008 Autor Share Postat Septembrie 29, 2008 (editat) observ ca toata lumea se invarte in jurul marci bmw. am uitat sa precizez ca ma intereseaza sfaturi in legatura cu motociclete care sa aibe aproximativ 10-15 ani vechime, cam cum e k75-ul meu. asta din doua considerente, sa se incadreze intr-un buget de $2000 (pe k75 am dat $1500) si sa bata mai putin la ochi. din ce am citit america latina nu este un tinut tocmai sigur, si daca reusesti sa scapi cu brio de gherilele si militiile din bolivia si columbia, tot nu esti in siguranta. si o motocicleta mai veche ar atrage mai putin si deci mai mici sansele de a fi jefuit. o bijuterie ca F800 sau R1200 ar putea fi cauza pentru care m-am trezit cu 2 gloante in cap... numai prin mexic cat m-am invartit si am vazut politia federala patruland cu hummer-uri, armuri si arme automate cum au mascatii la noi. ma gandesc ca totusi nu patrulau degeaba... vreau sa trec cat mai neobservat! ~ama Editat Septembrie 29, 2008 de bavareze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Angi Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 observ ca toata lumea se invarte in jurul marci bmw. am uitat sa precizez ca ma intereseaza sfaturi in legatura cu motociclete care sa aibe aproximativ 10-15 ani vechime, cam cum e k75-ul meu. asta din doua considerente, sa se incadreze intr-un buget de $2000 (pe k75 am dat $1500) si sa bata mai putin la ochi. din ce am citit america latina nu este un tinut tocmai sigur, si daca reusesti sa scapi cu brio de gherilele si militiile din bolivia si columbia, tot nu esti in siguranta. si o motocicleta mai veche ar atrage mai putin si deci mai mici sansele de a fi jefuit. o bijuterie ca F800 sau R1200 ar putea fi cauza pentru care m-am trezit cu 2 gloante in cap... numai prin mexic cat m-am invartit si am vazut politia federala patruland cu hummer-uri, armuri si arme automate cum au mascatii la noi. ma gandesc ca totusi nu patrulau degeaba... vreau sa trec cat mai neobservat! ~ama BMW R 80 sau 100 GS, AfricaTwin sau SuperTenere. Aici e discutabil. Habar n-am ce-as alege dintre astea. Toate-s legende si sunt nemuritoare. Da si tu cu banu' si vezi ce iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladimir_HD Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 Eu as spune r1100gs, care sa se incadreze la solicitarea de ani, dar nu cred ca se incadreaza in bani. Pe de alta parte, este un monument de fiabilitate si rezistenta la abuz... Eu pe acesta as merge... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 La 2000 de dolari nu stiu exact ce i-ar iesi... orice ar fi, ai grija de la cine o iei ca e riscant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 (editat) La ora actuala cred ca piata cu cei mai multi fani / motoare Yamaha XT600 este Brazilia. Modelul acesta de motocicleta e cat se poate de low profile, mai ales daca folosesti si un model pre `90. Partea proasta e ca nu prea e in elementul ei cu pasager si bagaj. In ordinea preferintelor personale si raportat la suma mentionata de tine, eu as alege intre urmatoarele - Bmw GS vechi (cele mai faine ar fi GS Basic-ul sau Kalahari-ul din 1996, insa nu stau in 2000 $. Sau poate oi avea tu noroc in SUA...), Africa Twin-ul de 650, Transalp, SuperTenere. Editat Septembrie 29, 2008 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 (editat) Salut.La bani astia te incadrezi la un Transalp,Super Tenere, KLE 500[nu stiu daca il place bagaje si basager].eu as alege SuperTenere.Africa twin la bani astia nu ai sa gasesti decat ceva mai vechi. Editat Septembrie 29, 2008 de cs-marius-b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Septembrie 29, 2008 Share Postat Septembrie 29, 2008 Daca zici ca ai si pasager, atunci mergi pe mana GS-ului 1100, cred ca merita!Oricum , mult noroc din partea mea si sa reusesti ceea ce ti-ai propus.., esti curajos sa vrei sa mergi prin Bolivia, Mexic.., nus ce sa zic, tu stii mai bine daca ai ce vedea pe acolo! Nu art fi o idee rea daca ti-ai lua un pistol cu gaze pt derutarea posibilor atacatori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 29, 2008 Autor Share Postat Septembrie 29, 2008 La 2000 de dolari nu stiu exact ce i-ar iesi... orice ar fi, ai grija de la cine o iei ca e riscant. motoreta mi-o voi cumpara din california unde preturile sunt mai bunicele decat in europa. mai ales la japoneze. Daca zici ca ai si pasager, atunci mergi pe mana GS-ului 1100, cred ca merita!Oricum , mult noroc din partea mea si sa reusesti ceea ce ti-ai propus.., esti curajos sa vrei sa mergi prin Bolivia, Mexic.., nus ce sa zic, tu stii mai bine daca ai ce vedea pe acolo! Nu art fi o idee rea daca ti-ai lua un pistol cu gaze pt derutarea posibilor atacatori am mai fost prin mexic. e destul de dubios sa vezi ca politia (nu armata) patruleaza in humvee cu mitraliera instalata pe acoperis si cum oamenii sunt arestati si bagati cate 20 intr-un pick-up truck si dusi... undeva ) am vazut multe poze deosebite din america de sud si am zis ca merita riscul , ca sa pot vedea cu ochii mei toate acele locuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 (editat) Ai nevoie de o motoreta uzuala in zonele respectiva pentru a avea de unde procura eventuale piese de schimb. In cazul americii de sud yamaha XT600 este foarte populara si foarte buna ca motoreta. Cat despre bagaje si pasager, duce foarte bine daca nu vrei sa mergi cu peste 100km/h Cu pauze la fiecare ora de cateva minute poti merge fara probleme pentru tine si pasager. Un upgrade bun ar fi o sa mai confortabila pentru xt si pornire la buton si pedala. Editat Septembrie 30, 2008 de morarugeorge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Septembrie 30, 2008 Autor Share Postat Septembrie 30, 2008 Ai nevoie de o motoreta uzuala in zonele respectiva pentru a avea de unde procura eventuale piese de schimb. In cazul americii de sud yamaha XT600 este foarte populara si foarte buna ca motoreta. Cat despre bagaje si pasager, duce foarte bine daca nu vrei sa mergi cu peste 100km/h Cu pauze la fiecare ora de cateva minute poti merge fara probleme pentru tine si pasager. Un upgrade bun ar fi o sa mai confortabila pentru xt si pornire la buton si pedala. vad ca au mai fost folosite la excursii de genul asta http://www.lomo-expedition.de/bikes-en.html desi pare cam sport si mai putin touring... aia de la LoMo nu erau cu pasager si le-a fost mai usor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Septembrie 30, 2008 Share Postat Septembrie 30, 2008 (editat) Pentru zonele sarace, mai putin civilizate... eu recomand o motoreta cat mai simpla, cat mai putine elemente in miscate, usor de reglat sau reparat. XT600 avantaje mocilindru ambielaj rulementi supape cu reglaj (surub si piulita) o singura axa cu came racire pe ulei si aer (o sonda de presiune de ulei se poate adapte extrem de usor) cuplu bun la turatie joasa sculele necesare reparatiei integrale a motoretei nu este deloc mare si nici nu necesita scule speciale. accesorii se gasesc usor consum bun de benzina dezavantaje trepidatii saua nu prea confortabila la viteze de peste 100km/h te cam bate vantul Editat Septembrie 30, 2008 de morarugeorge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Octombrie 2, 2008 Autor Share Postat Octombrie 2, 2008 a mai mers careva in drumetii atat de lungi si prin zone relativ neamenajate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maguest Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 Poate o sa-mi iau niste bobarnace, dar.. ma indoiesc ca vei avea probleme atat de mari in America de Sud pentru ca ai un moto "Flashy". Am cunoscut si intalnit destul de multi motociclisti care au facut America de Sud pe GS-uri, V-Stroame, unul chiar pe un Ducati. Depinde de atitudinea ta fata de oameni si de cum stii sa mirosi situatiile. Daca te arunci in gura leului, te arunci cu orice. Drumurile nu sunt atat de proaste.. si le fac fata toate motoarele de touring. Acum, comfortabil poti merge pe orice,.. daca vrei sa te simti bine. Stiu ca ma vor contrazice multi, dar eu am mers pe LC4 400 2up vreo 6000 de km si n-am avut nici unul probleme, dureri, etc. Da, unele motoare sunt mai confortabile decat altele dar depinde de cum iti managenuiesti calatoria. Teoretic... daca ai bani (si frica ta e de "flashy" dar o ignori) iti recomand un VStrom. Monument de fiabilitate, comfortabil. Daca ramai in zona de 2000$, ia-ti Africa Twin sau SuperTenere. In State insa cred ca sunt mai putine AT-uri si ST-uri decat in Europa ca sa ai din ce alege. VStromuri sunt garla. Ar mai fi TransAlpul (care nu s-a vandut in State decat in 88 si 89 si iarasi.. e greu de gasit). Sau, sau, sau... daca renunti la confortul teoretic, iti poti lua un KLR (ai garla in State, e cea mai vanduta moto de enduro in State, gasesti si mai ieftine de 2000$ si de restul iti mai iei ceva accesorii, e foarte simpla, o repari pe oriunde daca te lasa). Si cel mai important: pleaca de acasa . Drum bun si succese nebanuite, Dan Si ca raspuns la ultima ta intrebare: da, am facut eu 27.000 in vara asta. "ne-amenajate" au fost Mongolia si Siberia dar si unele bucati din Asia Centrala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Octombrie 8, 2008 Autor Share Postat Octombrie 8, 2008 Poate o sa-mi iau niste bobarnace, dar.. ma indoiesc ca vei avea probleme atat de mari in America de Sud pentru ca ai un moto "Flashy". Am cunoscut si intalnit destul de multi motociclisti care au facut America de Sud pe GS-uri, V-Stroame, unul chiar pe un Ducati. Depinde de atitudinea ta fata de oameni si de cum stii sa mirosi situatiile. Daca te arunci in gura leului, te arunci cu orice. Drumurile nu sunt atat de proaste.. si le fac fata toate motoarele de touring. Acum, comfortabil poti merge pe orice,.. daca vrei sa te simti bine. Stiu ca ma vor contrazice multi, dar eu am mers pe LC4 400 2up vreo 6000 de km si n-am avut nici unul probleme, dureri, etc. Da, unele motoare sunt mai confortabile decat altele dar depinde de cum iti managenuiesti calatoria. Teoretic... daca ai bani (si frica ta e de "flashy" dar o ignori) iti recomand un VStrom. Monument de fiabilitate, comfortabil. Daca ramai in zona de 2000$, ia-ti Africa Twin sau SuperTenere. In State insa cred ca sunt mai putine AT-uri si ST-uri decat in Europa ca sa ai din ce alege. VStromuri sunt garla. Ar mai fi TransAlpul (care nu s-a vandut in State decat in 88 si 89 si iarasi.. e greu de gasit). Sau, sau, sau... daca renunti la confortul teoretic, iti poti lua un KLR (ai garla in State, e cea mai vanduta moto de enduro in State, gasesti si mai ieftine de 2000$ si de restul iti mai iei ceva accesorii, e foarte simpla, o repari pe oriunde daca te lasa). Si cel mai important: pleaca de acasa . Drum bun si succese nebanuite, Dan Si ca raspuns la ultima ta intrebare: da, am facut eu 27.000 in vara asta. "ne-amenajate" au fost Mongolia si Siberia dar si unele bucati din Asia Centrala. super tare! ai ceva poze? ceva intamplari pe parcurs? pe unde mai exact ai fost? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 Cred ca e vorba de Dan Honciuc, adica el e cel care ti-a scris. Uite aici detalii: http://www.postcardsfromplanetearth.com/ si aici: /index.php?showtopic=259501 Sau poti merge asa: http://uk.youtube.com/watch?v=Q5iU7twPOio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.