stircu Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 In primul rand este vorba de o Suzuki VX800 nu am pornit o 3 saptamani si a trebuit sa pun bateria la redresor am lasat bateria la redresor toata noaptea si dimineata.....cu chef de plimbare o pun repede pe motoreta. insa nici un semn ca ar avea curent ... asta dupa ce a facut o scanteie era arsa siguranta principala....(se arsese siguranta principala) pun alta se arde instantaneu.... si cu a 2 a si cu a 3 a asta si cu contactul pus si fara contactul pus... are cineva vre o idee despre ce s a intamplat... sau de unde sa incep..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 <br />In primul rand este vorba de o Suzuki VX800<br />nu am pornit o 3 saptamani si a trebuit sa pun bateria la redresor<br />am lasat bateria la redresor toata noaptea si dimineata.....cu chef de plimbare o pun repede pe motoreta.<br />insa nici un semn ca ar avea curent ... asta dupa ce a facut o scanteie<br />era arsa siguranta principala....(se arsese siguranta principala) pun alta se arde instantaneu.... si cu a 2 a si cu a 3 a<br />asta si cu contactul pus si fara contactul pus...<br />are cineva vre o idee despre ce s a intamplat... sau de unde sa incep.....<br /><br /> Esti sigur ca nu ai conectat bateria invers? Altfel, e clar ca este vorba despre un scurt-circuit grosolan. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stircu Postat Octombrie 5, 2008 Autor Share Postat Octombrie 5, 2008 nu am cum sa o conectez invers pr ca nu ajung firele plus la plus si minus la minus la redreson ampermetrul era dat peste cap dar din cate imi amintesc eu arata asa cand bateria e in stare proasta nu stiu cu ce sa incep... din ce stiu eu e impozibil sa.....inversez semnele la baterie merci de raspuns o zi excelenta! Esti sigur ca nu ai conectat bateria invers? Altfel, e clar ca este vorba despre un scurt-circuit grosolan. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nano Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 Inainte sa mai arzi cateva sigurante imprumuta o baterie de la altcineva, este posibil sa ai un scurt in bateria ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 mie imi suna a scurt pe un traseu gen (+) - sigurantza - (-). Cind mai umbli pe la ea, verifica daca nu-ti atinge cumva vreun fir de cadru (care-i pol negativ aka "masa") N-am mai intalnit pina acuma asa ca numai sugerez, e posibil sa fi patit ceva bateria (o "supra incarcare"). Incearca si sa afli citi volti are in ea bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stircu Postat Octombrie 5, 2008 Autor Share Postat Octombrie 5, 2008 merci o zi excelenta nu am cum sa o conectez invers pr ca nu ajung fireleplus la plus si minus la minus la redreson ampermetrul era dat peste cap dar din cate imi amintesc eu arata asa cand bateria e in stare proasta nu stiu cu ce sa incep... din ce stiu eu e impozibil sa.....inversez semnele la baterie merci de raspuns o zi excelenta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 vezi sa nu atinga una din borne pe cadru. sau sa nu fie ceva pe firul care duce la electromotor - un fir mare si gros care coboara pana acolo. la o mobra care sta mult pe loc soarecii pot fi o problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 ... este posibil sa ai un scurt in bateria ta. ...WTF??? la o mobra care sta mult pe loc soarecii pot fi o problema ... sau oile negre! Cauta scurt-circuitul, daca se arde siguranta principala e grosolan. Si nu, o baterie cu scurt-circuit "intern" sau care nu mai tine curent nu arde sigurantele! Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 la o mobra care mergea si a stat mult - si care acum arde siguranta de 30 A cu contactul luat - un cablu ros de diverse animale pare cea mai probabila cauza. si zonele de care zic eu au sansele cele mai mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 mai intai incearca si monteaza bateria invers ca ai incarcato gresit<- la+ si invers>100%de acolo e pt cei care nu stiu un acumulator descarcat se poate incarca si invers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 <br />mai intai incearca si monteaza bateria invers ca ai incarcato gresit<- la+ si invers>100%de acolo e <br />pt cei care nu stiu un acumulator descarcat se poate incarca si invers<br /><br /><br /><br /> Cum adica "un acumulator se poate incarca si invers"??? Adica sa te intorci cu posteriorul la el?... Sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 poti face ca o baterie sa-ti scoata + pe borna de minus<posesorii de auto honda mai vechi stiu despre ce spun aici> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 5, 2008 Share Postat Octombrie 5, 2008 <br />poti face ca o baterie sa-ti scoata + pe borna de minus<posesorii de auto honda mai vechi stiu despre ce spun aici><br /> Acum m'am prins, te'ai referit la inversarea polaritatii LA INCARCARE ... prima data am inteles ca'i recomandai sa monteze PE MOTOR bateria invers. In mod normal un redresor (incarcator) industrial are neaparat protectie la inversarea polaritatii... dar nu putem sti ce model a fost folosit asa ca e posibil sa ai dreptate, mai ales ca la un moment dat chiar se mentioneaza ca acul ampermetrului "era dat peste cap". Merita o incercare de reincarcare de data asta cu electrozii atent conectati. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Octombrie 6, 2008 Share Postat Octombrie 6, 2008 da asta i-am recomandat sa o monteze invers sa vada daca i se mai arde siguranta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaRider Postat Octombrie 6, 2008 Share Postat Octombrie 6, 2008 1.bateria are scurt in ea -acest lucru este imposibil pentru ca distanta dintre polii baterieri este mare iar intre acestia sunt acele placi din plumb care stau in acid, si in timp imbatranesc si isi maresc rezistenta nu si o micsoreaza. o ipoteza proasta rau de tot 2.Acul redresorului (ampermetrul) -dupa cum am invatat la fizica cu ajutorul unui ampermetru aflam ``curentul`` care trece prin acel circuit si se masoara in Amperi (A).Rog a nu se face confuzia intre curent (amperi) si tensiune (volti) o confuzie des intalnita intre necunoscatori. -Redresorul este confectionat dintr un amarat de transformator si o punte redresoare.In serie cu aceasta punte redresoare se afla acul indicator ampermetrul. Deci cu cat acul arata un nivel mai ridicat pe cadran cu atat curentul absorbit de catre bateria de la bornele redresorului este mai mare. Acum este foarte important de stiut un lucru : -cu cat o baterie este mai descarcata cu atat absoarbe un curent mai mare iar in dimp curentul absorbit se diminueaza o data ce se incarca bateria, acul ampermetrului va porni de la un nivel urmand sa scada o data cu incarcarea acesteia. -cu cat o baterie este mai uzata, mai proasta, ea absoare un curent mai mic decat este normal. -o baterie stricata absoarbe foarte putin curent, deci conectand o la un redresor acul ampermetrului nu se va misca de loc -o baterie se incarca corect in felul urmator : -spre ex bateria are 13 Ah (amperi ora) -curentul de incarcare indicat de ampermetrul legat in serie cu ea si redresorul trebuie sa fie de 10 ori mai mic adica 1,3 Amperi (1300 miliamperi) timp de 12 ore. Avand in vedere ca teoria mea este plictisitoare , problema ta cu siguranta este urmatoarea.verifica mufa contactului, unde firul de +12V iti da la masa si iti arde siguranta princilapa cu sau fara contactul pus.ma refer de mufa care se afla pe la coarne pe acolo in cadru`. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 @ yamaharider - la cate prostii spui aici nu stiu cine vine la tine sa isi repare cdi 1.bateria are scurt in ea -acest lucru este imposibil pentru ca distanta dintre polii baterieri este mare iar intre acestia sunt acele placi din plumb care stau in acid, si in timp imbatranesc si isi maresc rezistenta nu si o micsoreaza. o ipoteza proasta rau de tot o baterie poate fi in scurt total sau partial (doar unu sau mai multi elementi). Elementii aflati in scurt nu mai stocheaza energie deloc . Lucrul asta se poate afla cu un voltmetru pus la bornele bateriei - dacadupa ce o tii pe redresor o perioada are sub 12v e clar - pt fiecare aprox 2v care lipsesc un element e in scurt. 2.Acul redresorului (ampermetrul) -dupa cum am invatat la fizica cu ajutorul unui ampermetru aflam ``curentul`` care trece prin acel circuit si se masoara in Amperi (A).Rog a nu se face confuzia intre curent (amperi) si tensiune (volti) o confuzie des intalnita intre necunoscatori. -Redresorul este confectionat dintr un amarat de transformator si o punte redresoare.In serie cu aceasta punte redresoare se afla acul indicator ampermetrul. Deci cu cat acul arata un nivel mai ridicat pe cadran cu atat curentul absorbit de catre bateria de la bornele redresorului este mai mare. doar alea rudimentare sunt asa . redresoarele noi au multe alte jucarii in ele. curentul foarte mare apare si daca se conecteaza invers bateria si redresorul nu are protectie la asa ceva. daca bateria nu e goalacomplet se lasa cu scantei si fum de notaa 10 Acum este foarte important de stiut un lucru : -cu cat o baterie este mai descarcata cu atat absoarbe un curent mai mare iar in dimp curentul absorbit se diminueaza o data ce se incarca bateria, acul ampermetrului va porni de la un nivel urmand sa scada o data cu incarcarea acesteia. -cu cat o baterie este mai uzata, mai proasta, ea absoare un curent mai mic decat este normal. -o baterie stricata absoarbe foarte putin curent, deci conectand o la un redresor acul ampermetrului nu se va misca de loc -o baterie se incarca corect in felul urmator : -spre ex bateria are 13 Ah (amperi ora) -curentul de incarcare indicat de ampermetrul legat in serie cu ea si redresorul trebuie sa fie de 10 ori mai mic adica 1,3 Amperi (1300 miliamperi) timp de 12 ore. ai prins tu ceva dar nu chiar tot. un redresor modern nu permite curent mai mare decat trebuie. o baterie stricata absoarbe curent in cunctie de cum s-a stricat (sulfatata- absoarbe un curent mediu pe redresor, intrerupta - nu absoarbe nimic , in scurt - in functie de tipul scurtului - prin atingerea placilor sau doar prin pasta scuturatade pe ele si cati elementi sunt afectati ) oricum nu folositi redresor auto pt baterii moto - le distruge redresorul trebuie sa fie capabil sa recunoasca capacitatea bateriei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YamahaRider Postat Octombrie 7, 2008 Share Postat Octombrie 7, 2008 sefu` cand ai sa ai tu anii mei de electronica mai vorbim...oricum NU EXISTA ELEMENT IN SCURT. chiastia asta trebuie sa iti iasa din cap.si nu stiu de ce te ai luat tu de cdi uri ca n ai treaba cu fenomenu, de la un rederesor la cdi e diferenta ca de la cer la pamant. o baterie cand are 10 V in loc de 12 inseamna ca are ceva probleme cu placile intrerupte iar voltmetrul are sa iti arate 10v dar curentul ei la astia 10v este de 500 miliamperi in loc de 13Amperi cat ar fi trebuit sa aiba. Pentru ca are unul sau mai multi elementi intrerupti.Acel element intrerupt are o rezistenta mare pentru ca sta in acid....e ca si cum ai baga 2 fire in acid sulfuric in serie cu o baterie buna. e chiar asa greu de inteles ? Oricum nu imi place sa ma contrazic pentru ca nu este cazul aicia trebuie sa ai gura mare nu sa spui lucruri destepte. eu vreau sa imi explici un singur lucru....chiar te rog....cum o baterie cu un element in scurt poate arde siguranta principala de 30 de amperi....astept.... Si mai vreau sa imi explice toti de pe forumul asta fiecare cum se pricepe avand in vedere poza mea cu functionarea bateriei cum poate o baterie sa aiba dupa cum ai zis tu ``scurt`` adica prin interiorul acesteia sa atinga borna + cu borna - Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xxm Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 incearca sa o pornesti impinsa(cu o siguranta pusa, desigur), daca se arde siguranta atunci ai o problema, daca nu, e din cauza bateriei...din cate stiu eu si motoarele pornesc impinse.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 clarificare date: ..bateria poate fi în "scurt" din 2 motive: 1. deformarea plăcilor , prin curenți mari de încărcare 2. prin depunerea unui strat gros de pastă în bazine, ce ating baza plăcilor (pasta este cea desprinsă din grătarele plăcilor ) Sulfatarea este procesul de formare a unui compus de Pb-S stabil, apare de obicei la bateriile supuse descărcării avansate Âşi menținute aÂşa mult timp Singurul circuit ce poate determina scurt circuite în "stand by" este cel principal de alimentare, ce duce de la plus la contactul central. (este singurul fir aflat în permanență sub potențial)..firul gros către demaror este mediat de releul de pornire rezolvare: aparat de măsură pe firele de la plus (evident desfăcute de la bornă) Âşi masă, măsurată rezistența, mai mult ca sigur este scurt, apoi defilat firul de plus general ce duce la contact, de găsit zona unde este în contact cu masa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Octombrie 8, 2008 Share Postat Octombrie 8, 2008 (editat) sefu` cand ai sa ai tu anii mei de electronica mai vorbim... am destui, si in special in curenti tari - electrotehnica. in ultimii ani am tot stat print-un laborator intr-un centru r&d oricum NU EXISTA ELEMENT IN SCURT. chiastia asta trebuie sa iti iasa din cap.si nu stiu de ce te ai luat tu de cdi uri ca n ai treaba cu fenomenu, de la un rederesor la cdi e diferenta ca de la cer la pamant. exista, si se intampla in mai multe cazuri: - se scutura pasta din elementi , se depune pe fundul celulei si scurtcircuiteaza placile de plumb (accient, incarcare la curent prea mare, socuri, etc) - se ating placile intre ele (deformare soc, deformare in urma unui scurtcircuit, problema se regaseste in special la acumulatorii de calitate scazuta-fara placi de separare calumea) in toate cazurile astea elementul in scurt are o rezistenta relativ mica - lucru care permite un curent insemnat din partea celor sanatosi. dar bateria nu va avea tensiunea corecta chiar daca bateria e incarcata complet. poti privi elementul scurtcircuitat ca pe un element strapat o baterie cand are 10 V in loc de 12 inseamna ca are ceva probleme cu placile intrerupte iar voltmetrul are sa iti arate 10v dar curentul ei la astia 10v este de 500 miliamperi in loc de 13Amperi cat ar fi trebuit sa aiba. Pentru ca are unul sau mai multi elementi intrerupti.Acel element intrerupt are o rezistenta mare pentru ca sta in acid....e ca si cum ai baga 2 fire in acid sulfuric in serie cu o baterie buna. e chiar asa greu de inteles ? orice acumulator are e caracteristici, 2 sunt scrise mare pe el, a 3-a in documentatie 1- tensiunea nominala (V) 2- capacitatea (Ah) - aia 14 Ah sau altceva care sunt scrisi mare pe baterie 3- curentul de scurtcircuit (la o baterie buna de 14 Ah este peste 150 A) aici se simte performanta unei baterii - daca nu il poate genera nu are vana bateria cu tensiune relativ ok dar care nu poate genera curent - este sulfatata = placile de plumb sunt acoperite cu sulfat de plumb - compus care genereaza cresterea rezisentei interne si impiedica reactiile norrmale din elementi Oricum nu imi place sa ma contrazic pentru ca nu este cazul aicia trebuie sa ai gura mare nu sa spui lucruri destepte. pe asta ai nimerit-o bine eu vreau sa imi explici un singur lucru....chiar te rog....cum o baterie cu un element in scurt poate arde siguranta principala de 30 de amperi....astept....Si mai vreau sa imi explice toti de pe forumul asta fiecare cum se pricepe avand in vedere poza mea cu functionarea bateriei cum poate o baterie sa aiba dupa cum ai zis tu ``scurt`` adica prin interiorul acesteia sa atinga borna + cu borna - vezi explicatia mea de mai sus. element in scurt echivaleaza cu element scurtcircuitat, strapat - asta scade tensiunea totala a bateriei dar lasa loc pt furnizarea unui curent important. in cazul de la care a inceput topicul nu este vorba de niciuna din variante. faptul ca siguranta se arde cu contactul luat indica scurt in zonele indicate de mine uite ca a raspuns si nflt si nu vazusem. o singuracorectie firul gros către demaror este mediat de releul de pornire unele modele il au conectat permanent, si electromotorul se activeaza cand este atacat prin butonul de pornire - de asta am inclus pe lista scuze de offtopic Editat Octombrie 8, 2008 de ZIDU' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazymobra50 Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 (editat) are un prieten o aprilia rs 50 si ar vrea sa stie firele care ii vin la contact care cum si ce sunt pt ca vrea sa isi schimbe contactul(cel care ii pe ea el numai buton fara cheie) va rog ajuta-ti , mersi firele care vin din moto sunt : verde, rosu, albastu, portocaliu Editat Octombrie 9, 2008 de crazymobra50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 mov Âşi roz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 Inainte sa mai arzi cateva sigurante imprumuta o baterie de la altcineva, este posibil sa ai un scurt in bateria ta. si care e legatura dintre elementii scurtcircuitati in baterie si siguranta arsa???????? tu nu iti dai seama ca nu e absolut nici o logica in ceea ce spui? mie imi suna a scurt pe un traseu gen (+) - sigurantza - (-). Cind mai umbli pe la ea, verifica daca nu-ti atinge cumva vreun fir de cadru (care-i pol negativ aka "masa")N-am mai intalnit pina acuma asa ca numai sugerez, e posibil sa fi patit ceva bateria (o "supra incarcare"). Incearca si sa afli citi volti are in ea bateria. chestia cu firul e posibila, dar nu vad cum naiba sa se intample daca motocicleta a stat.....doar de la soareci..... la faza cu supraincarcarea bateriei, deja esti in plop rau, plopul in aer, aerul undeva, la inaltimi considerabile si, deci, rarefiat........deja cred ca depasesti conceptul de perpetuum mobile prin aceasta supraincarcare.......propun sa nu mai dam banii pe baterii de 12V 130-150Ah pentru tractoare ci sa luam 9 acumulatori R6 de 1,5V alcalini pe care sa ii supraincarcam pana se poate porni tractorul cu ei..... ceea ce nu pot intelege la tine este ca daca esti pafarist, de ce te bagi aiurea?..... vezi sa nu atinga una din borne pe cadru. sau sa nu fie ceva pe firul care duce la electromotor - un fir mare si gros care coboara pana acolo. la o mobra care sta mult pe loc soarecii pot fi o problema chiar ti se pare tie ca omul asta ar fi atat de chior incat sa nu vada ca-i atinge borna de plus la masa????? poate doar sa fi chiorat de la flama si scanteile produse in urma scurtului...... da, soarecii pot fi o problema.....insa nu cred ca ar fi cazul..... ...WTF??? ... sau oile negre! Cauta scurt-circuitul, daca se arde siguranta principala e grosolan. Si nu, o baterie cu scurt-circuit "intern" sau care nu mai tine curent nu arde sigurantele! Spor! e clar ca nu le arde.....e imposibil asa ceva..... la o mobra care mergea si a stat mult - si care acum arde siguranta de 30 A cu contactul luat - un cablu ros de diverse animale pare cea mai probabila cauza. si zonele de care zic eu au sansele cele mai mari in loc sa dai un raspuns pertinent, vad ca te tot afunzi in a da vina pe animale.....pun pariu ca nu au nici o vina saracele animale..... mai intai incearca si monteaza bateria invers ca ai incarcato gresit<- la+ si invers>100%de acolo e pt cei care nu stiu un acumulator descarcat se poate incarca si invers este cel mai bine documentat raspuns ever.....nici pompa de apa antrenata de cutie a lui lznicu nu poate sa il egaleze....nici transmisia pe carter......deja eu cred ca tu esti un mic alchimist...vreau si eu aur......auzi, baterie incarcata invers....esti tru rau de tot sunt tare curios ce anume va poate trimite la asemenea raspunsuri atat de bine documentate.....deja notiunea de s.f. este mult prea invechita si demodata pentru raspunsul tau.....omule, fa un bine si nu te mai apropia de baterii, vezi sa nu cumva sa te curentezi la 12V. poti face ca o baterie sa-ti scoata + pe borna de minus<posesorii de auto honda mai vechi stiu despre ce spun aici> se pare ca nu era suficient ca ai scos cea mai mare perla posibila, a trebuit sa persisti in ineptie....grav, in acest caz, tu chiar crezi asta..... sunt curios ce vina au posesorii de autoturisme honda vechi..... Acum m'am prins, te'ai referit la inversarea polaritatii LA INCARCARE ... prima data am inteles ca'i recomandai sa monteze PE MOTOR bateria invers. In mod normal un redresor (incarcator) industrial are neaparat protectie la inversarea polaritatii... dar nu putem sti ce model a fost folosit asa ca e posibil sa ai dreptate, mai ales ca la un moment dat chiar se mentioneaza ca acul ampermetrului "era dat peste cap". Merita o incercare de reincarcare de data asta cu electrozii atent conectati. Ride Safe! mai nene, dar si tu incepi sa crezi bazaconiile chelului? cum naiba sa incarci bateria invers? ar trebui sa schimbi complet continutul chimic al placilor pentru a putea face asta.....e imposibil.....oricum, chiar daca ai face-o, bag mana in foc ca acea baterie nu va reusi sa furnizeze in veci atat de mult curent incat sa arda o siguranta de 30A. in plus, ce anume, in instalatie, ar fi deranjat de cuplarea bateriei cu polaritate inversa? ps: asta poate fi considerat un indiciu pentru rezolvarea problemei omului....dar, daca ai rabdare sa-mi citesti acest post pana la capat, vei afla si parerea mea. da asta i-am recomandat sa o monteze invers sa vada daca i se mai arde siguranta bravo! asfalt uscat numai sub roti si moarte conservarilor!.....si salutari cu farul! 1.bateria are scurt in ea -acest lucru este imposibil pentru ca distanta dintre polii baterieri este mare iar intre acestia sunt acele placi din plumb care stau in acid, si in timp imbatranesc si isi maresc rezistenta nu si o micsoreaza. o ipoteza proasta rau de tot 2.Acul redresorului (ampermetrul) -dupa cum am invatat la fizica cu ajutorul unui ampermetru aflam ``curentul`` care trece prin acel circuit si se masoara in Amperi (A).Rog a nu se face confuzia intre curent (amperi) si tensiune (volti) o confuzie des intalnita intre necunoscatori. -Redresorul este confectionat dintr un amarat de transformator si o punte redresoare.In serie cu aceasta punte redresoare se afla acul indicator ampermetrul. Deci cu cat acul arata un nivel mai ridicat pe cadran cu atat curentul absorbit de catre bateria de la bornele redresorului este mai mare. Acum este foarte important de stiut un lucru : -cu cat o baterie este mai descarcata cu atat absoarbe un curent mai mare iar in dimp curentul absorbit se diminueaza o data ce se incarca bateria, acul ampermetrului va porni de la un nivel urmand sa scada o data cu incarcarea acesteia. -cu cat o baterie este mai uzata, mai proasta, ea absoare un curent mai mic decat este normal. -o baterie stricata absoarbe foarte putin curent, deci conectand o la un redresor acul ampermetrului nu se va misca de loc -o baterie se incarca corect in felul urmator : -spre ex bateria are 13 Ah (amperi ora) -curentul de incarcare indicat de ampermetrul legat in serie cu ea si redresorul trebuie sa fie de 10 ori mai mic adica 1,3 Amperi (1300 miliamperi) timp de 12 ore. Avand in vedere ca teoria mea este plictisitoare , problema ta cu siguranta este urmatoarea.verifica mufa contactului, unde firul de +12V iti da la masa si iti arde siguranta princilapa cu sau fara contactul pus.ma refer de mufa care se afla pe la coarne pe acolo in cadru`. in sfarsit, iata ca a trebuit sa apara si un post documentat, bine intentionat si cu adevarat folositor. s-a lasat cam mult asteptat. sunt intru totul de acord, sunt sfaturi practice bine explicate teoretic. insa, am o mica obiectie: fenomenul de scurt intre placi poate exista. din cauza scuturarii placilor, pasta de pe ele, in special cea "rosie"(placile de plus), oxidul de plumb, daca nu ma insel, se poate depune pe fundul cuvei fiecarui element si intra in contact cu partea de jos a acestor placi, scurtcircuitandu-le. am intalnit aceasta problema. rezolvarea a fost relativ usoara si a prelungit durata de viata a acelei baterii cu aproximativ 2 ani. pur si simplu am varsat tot electrolitul din baterie, am spalat-o temeinic agitand-o cu apa distilata pana cand nu a mai curs decat apa incolora, curata. apoi, dupa ce am lasat electrolitul sa se decanteze, l-am bagat la loc in elementi, am completat cu electrolit din alta baterie pana la nivelul indicat si am pus-o la incarcat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 Si daca tot e concurs, si eu zic tot ca @yamaharider a avut cel mai la subiect post de pana acum. Domnu' Zidu' (fara suparare) dar v-ati luat cam aiurea de el, nu vad nimic aberant in ce a postat, ba chiar e foarte bun postul lui. Luati legatura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Octombrie 9, 2008 Share Postat Octombrie 9, 2008 @ yamaharider - la cate prostii spui aici nu stiu cine vine la tine sa isi repare cdi omul nu spune deloc prostii, tu, insa, le cam dai cu brio.... o baterie poate fi in scurt total sau partial (doar unu sau mai multi elementi). Elementii aflati in scurt nu mai stocheaza energie deloc . Lucrul asta se poate afla cu un voltmetru pus la bornele bateriei - daca dupa ce o tii pe redresor o perioada are sub 12v e clar - pt fiecare aprox 2v care lipsesc un element e in scurt. doar alea rudimentare sunt asa . redresoarele noi au multe alte jucarii in ele. curentul foarte mare apare si daca se conecteaza invers bateria si redresorul nu are protectie la asa ceva. daca bateria nu e goala complet se lasa cu scantei si fum de notaa 10 o baterie goala complet este o baterie distrusa irecuperabil, ma rog, poate nu irecuperabil, caci, ducand-o la un centru de reciclare, fapta ta va contribui la producerea altor baterii si la protejarea mediului..... ai prins tu ceva dar nu chiar tot.un redresor modern nu permite curent mai mare decat trebuie. o baterie stricata absoarbe curent in cunctie de cum s-a stricat (sulfatata- absoarbe un curent mediu pe redresor, intrerupta - nu absoarbe nimic , in scurt - in functie de tipul scurtului - prin atingerea placilor sau doar prin pasta scuturata de pe ele si cati elementi sunt afectati ) a prins foarte bine mult mai multe lucruri reale, fizice, tehnice decat tine iar sfaturile lui sunt foarte bune. din cauza faptului ca sulfatul de plumb este un izolator electric al dracului de bun, o baterie sulfatata va absorbi un curent foarte mic. ciudat, dar iar te contrazic, o baterie intrerupta, pun pariu pe orice, ca tot absoarbe ceva curent....asta ca sa te iau si asa, cu ceva idealist, pur teoretic....chiar daca puntile de legatura dintre placi si bornele de plus si minus ale fiecarui element in parte sunt rupte complet, tot vei avea un curent stabilit pe acolo, din cauza electrolitului si a fenomenului de electroliza. crezi asta? eu am experimentat-o, ok? in plus, este aproape imposibil ca toate acele punti sa fie complet intrerupte. chiar daca vei folosi o baterie de ups care nu este gandita sa reziste la socurile si/sau vibratiile auto/moto, nu se vorscutura toate placile sau rupe toate acele punti de legatura ci una, doua din ele si gata, bateria este deja scoasa din uz......sigur te prinzi repede de acest fapt..... oricum nu folositi redresor auto pt baterii moto - le distruge redresorul trebuie sa fie capabil sa recunoasca capacitatea bateriei sfatul pe care l-ai dat tu suna a sfat de mecanici amatori de dacie care se strang in fata blocului pe langa cel care saracul isi repara efectiv harbul, stau cu berea in mana si ii tot spun amaratului care se chinuie sa surubareasca...."nu, ma, nu asa, stiu io mai bine!"....apoi altul: "nu, ma, ii zici aiurea, io stiu cum trebuie!", astfel incat, sarmanul ii da foc masinii capiat de atatea pareri "avizate" care nu fac altceva decat sa-i toace aiurea creierii....ori da foc masinii ori ii ia la suturi pe "mecanicii bine voitori"......eu asta fac, ii "trosnesc" de nu se vad..... daca vroiai sa dai un sfat care sa dovedeasca ceva experienta in "surubareala", ii spuneai sa nu foloseasca la incarcare decat un curent maxim egal cu 10% din curentul nominal al bateriei. era greu? nu era deloc greu, dar de ce sa nu-i dam aiurea inainte cu eterna dilema auto vs moto sau invers.... sefu` cand ai sa ai tu anii mei de electronica mai vorbim...oricum NU EXISTA ELEMENT IN SCURT. chiastia asta trebuie sa iti iasa din cap.si nu stiu de ce te ai luat tu de cdi uri ca n ai treaba cu fenomenu, de la un rederesor la cdi e diferenta ca de la cer la pamant. o baterie cand are 10 V in loc de 12 inseamna ca are ceva probleme cu placile intrerupte iar voltmetrul are sa iti arate 10v dar curentul ei la astia 10v este de 500 miliamperi in loc de 13Amperi cat ar fi trebuit sa aiba. Pentru ca are unul sau mai multi elementi intrerupti.Acel element intrerupt are o rezistenta mare pentru ca sta in acid....e ca si cum ai baga 2 fire in acid sulfuric in serie cu o baterie buna. e chiar asa greu de inteles ? Oricum nu imi place sa ma contrazic pentru ca nu este cazul aicia trebuie sa ai gura mare nu sa spui lucruri destepte. eu vreau sa imi explici un singur lucru....chiar te rog....cum o baterie cu un element in scurt poate arde siguranta principala de 30 de amperi....astept.... Si mai vreau sa imi explice toti de pe forumul asta fiecare cum se pricepe avand in vedere poza mea cu functionarea bateriei cum poate o baterie sa aiba dupa cum ai zis tu ``scurt`` adica prin interiorul acesteia sa atinga borna + cu borna - sincer, acum, fenomenul de scurtcircuitare al placilor chiar exista si am descris mai sus si cum se poate repara...... acum, poate ca ai si tu dreptate undeva, scurtul nu apare intre borna plus si minus ci intre placile aceluiasi element. in rest, sunt din nou de acord, in mare, cu ce ai spus. incearca sa o pornesti impinsa(cu o siguranta pusa, desigur), daca se arde siguranta atunci ai o problema, daca nu, e din cauza bateriei...din cate stiu eu si motoarele pornesc impinse.. bine, ma, cum le mai spui tu bine, asa e si la scutere? vezi ca ti se explica clar la scooter mania cum sa iti rezolvi roata cu cui infipt in ea..... io i-as propune sa lege bateria cu o sfoara si sa o traga dupa el, pe asfalt, prin oras si sa faca vruuum, vruuuuuum..... lasa-ne..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.