John Paul Postat Septembrie 16, 2005 Share Postat Septembrie 16, 2005 Salutare, Uite ca s-a intimplat ca sa mergem eu si cu un prieten al meu la o benzinarie ca sa umflam rotile la o Jawa 350 si pe minunatia aia de "umflator" scria presiunea in Bari. Sincer n-am stiut cat sa punem dar am pus pana la urma 1,8 bari pe fata si 2,5 bari pe spate ( ca eram 2 si am zis sa fie mai plina ). Apoi azi am citit si eu de pe ghidul motociclistilor despre voblaj ( joaca roata din fata ) si acolo scria ca unele dintre posibilele cauze pentru asta ar fi presiunea inegala in roti. Noi n-am avut nici o treaba, dar nici acuma nu stiu cat ar fi recomandat sa bagi in roti si de aia m-am gandit sa va intreb si pe voi cat bagati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Septembrie 16, 2005 Share Postat Septembrie 16, 2005 chiar asa daca stie careva si la voshod cat trebuie sa fie presiunea in roti sa dea sher ca in fiecare sezon i-i rup valva la roata de pe spate de 2-3 ori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 16, 2005 Share Postat Septembrie 16, 2005 pai vezi cat scrie pe cauciuc... eu la ij si jawa bag 2.2 pe spate si 2 pe fata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 16, 2005 Share Postat Septembrie 16, 2005 1,8-2 fata si 2-2,5 spate in functie de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulian_florea Postat Septembrie 17, 2005 Share Postat Septembrie 17, 2005 Fata 1.6; spate 1.9 (2.25 cu pasager) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
reptile Postat Septembrie 17, 2005 Share Postat Septembrie 17, 2005 2 fata,2.5 spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 18, 2005 Share Postat Septembrie 18, 2005 vin si io cu o intrebare tot despre cauciucuri: cand trebuie schimbate gumele (anvelopele) la o comunista in general, planeta in particular? ale mele s-au tocit mult si deja incepe sa-mi fie frica sa nu faca o figura urata. cel de pe fatza are pe linia lui mediana aspect de slick (s-au tocit de tot "coltzii de cauciuc" -iar intre ei au aparut santzuri in cauciuc de 3 mm adancime mai ales dupa ce am bagat 2 atmosfere fatza-spate; oricum ma feresc sa mai franez pe el ca sa nu patineze aiurea). sunt bune cauciucurile de la tunaru? exista vreo alternativa la cele ruseshti (care sa merite banii bineintzeles ) ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 18, 2005 Share Postat Septembrie 18, 2005 Le schimbi cand se uzeaza, nu exista vreun termen...Io cred ca mai poti trai cu cauciucurile alea o vreme, nu au decat 8000km.Io la Ij am avut 15 000 si nu le-am schimbat (erau originalele). Cauciucurile de la Tunaru sunt cauciucuri rusesti cum gasesti in toata lumea est-sovietica. Sunt rezistente ,polivalente, nu faci pana, nu crapa. Ofera o aderenta multumitoare. Nu am observat sa aluneci pe ploaie, si chiar pe zapada se descurca. Cred ca sunt cele mai potrivite pentru un Ij. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 18, 2005 Share Postat Septembrie 18, 2005 Io cred ca mai poti trai cu cauciucurile alea o vreme, nu au decat 8000km au 9200 de km domnu' aleko... dak nu a fost umblat la kilometraj (nu neaparat zorro, care nu l-ash crede instare de asemenea marlanii , ci cei dinaintea lui). ma intreb de ce cauciucurile din '93 mai au inca emblema sovietica (URSS)... le aveau pe stoc, sau nu au schimbat matritzele aia de la fabrica de anvelope? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 18, 2005 Share Postat Septembrie 18, 2005 numa intrebari aiurea pui , de unde mortii ei sa stiu eu de ce cauciucurile tale au URSS pe ele? La Tunaru am vazut niste cauciucuri noi la vanzare cu URSS pe ele Inseamna ca Uniunea Sovietica nu a disparut , s-a ascuns o vreme printre gunoaie si acu pandeste momentul oportun sa iasa la iveala. Asa ca rusii nici nu si-au batut capul sa mai schimbe matritele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 19, 2005 Share Postat Septembrie 19, 2005 numa intrebari aiurea pui las' mah ca shi tu aveai obiceiuri ciudat cand aveai ijul... trageai in mers decompresorul ca sa sperii babele sau ai incercat sa scotzi shaua dar nici nu shtiai pe ce sa apeshi ... asha suntem totzi la inceput. o sa iau anvelopa noua de la tunaru cand oi pune 100 de lei d-ashtia noi la ciorap... chiar si asha URSSista cum e ea.. shtiu ca trebuie sa am grija de jante sa nu rugineasca... dar dak deja stratul de crom s-a cam dus (putzin ce-i drept) si rugina a inceput sa mushte din janta? ce fac? curatz cu smirghel rugina si acoper cu o vopsea? la janta spate (care e plina constant de ulei T90 - prea mult ulei aruncat pe lantz din cutia de viteze) nu imi fac probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 19, 2005 Share Postat Septembrie 19, 2005 nu, e o tehnica speciala. iei o bucata de lemn de brad, pui niste ulei pe ea si freci usor, doar acolo unde ai rugina. impotriva ruginei intotdeauna ajuta sa freci cu o carpa murdara de ulei, mai ales pe crom. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Aloooooooooo!!! Domnilor! Se discuta despre presiunea in roti. Revenind la subiectul initial, cel mai bine este sa vezi in cartea tehnica a motocicletei ce presiune spune constructorul pentru dimensiunile de pneu date de el. Daca pui un pneu de alte dimensiuni trebuie facut un calcul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Aloooooooooo!!! Domnilor! Se discuta despre presiunea in roti. scuze dak am ofensat pe cineva luand-o ushor pe langa subiect (si ca am transformat ushor topicul in chat cu aleko ). dar am considerat ca aici ar fi cazul sa intreb si de uzura anvelopei si de intretzinerea jentzilor. on-topic: cred ca presiunea in rotzi trebuie sa fie chiar cea trecuta pe anvelopa! io la ij pun 2atm-2atm pe fatza -spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 nu te ataca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 vin si io cu o intrebare tot despre cauciucuri: cand trebuie schimbate gumele (anvelopele) la o comunista in general, planeta in particular? ale mele s-au tocit mult si deja incepe sa-mi fie frica sa nu faca o figura urata. cel de pe fatza are pe linia lui mediana aspect de slick (s-au tocit de tot "coltzii de cauciuc" -iar intre ei au aparut santzuri in cauciuc de 3 mm adancime mai ales dupa ce am bagat 2 atmosfere fatza-spate a deshis cineva un topic despre momentul schimbarii anvelopelor: topic anvelope Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Auxois350 Postat Octombrie 1, 2005 Share Postat Octombrie 1, 2005 Eu bag 2 atmosfere fatza spate si la Jawa si la Dnepr si cand aveam minsk,ij si chiar la dacie tot 2 atmosfere bagam si nu am avut niciodata nici cea mai mica neplacere cauzata de presiunea in pneuri,cum ar fi ruperea valvei,uzura prematura sau sa se crape pneul..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Octombrie 2, 2005 Share Postat Octombrie 2, 2005 Ideea de baza e: daca e prea moale cauciucul, se uzeaza pe margini ( pe lateral) si face mici crapaturi, daca presiunea e prea mare, se poate intepa mult mai ushor, si se poate si uza mult mai repede pe mijloc, pe suprafatza de rulare. Dar ( si aci rog pe cinveva sa-mi confirme sau sa ma contrazica, pt ca nu-s sigur )poate imbunatati manevrabilitaea... (?!?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.