easybiker Postat Octombrie 17, 2008 Share Postat Octombrie 17, 2008 Motocicleta care a schimbat viziunea motociclistilor si producatorilor despre cum ar trebui sa mearga pe strada si sa functioneze o motocicleta sport. Din punctul meu de vedere a fost cu 10 ani inaintea vremii ei luand in considerare abilitatile motocicletei si concurenta din acea vreme. Motociclistii au supranumit Kawasaki Z1 , The King. Nu avea rival in `72 si nu a prea avut rivaL pana dupa jumatatea anilor `70 cand tot Kawasaki au scos pe piata Z1300. Din punctul meu de vedere este perfecta ca design si este una dintre putinele motociclete pe care nu as dori sa le modific. Motorul scos in `72 s-a fabricat cu diferite capacitati si configuratii de cutie si s-a folosit pe diferite modele pana prin `99,inclusiv pe motocicletele de politie americane,KZ1000.Din pacate un Z1 din primii doi ani `72-`73 ,restaurat,sare ca pret de 15.000 de euro,dar cu 2500-3000 poti gasi unul original in stre proasta ca material de restaurare. Link la Motorcyclemuseum - http://www.motorcyclemuseum.org/classics/bike.asp?id=48 Un link la Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Z1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 Este perfecta..,asa trebuie sa arate o motocicleta , dar, cu atatea imbunataatiri adaugate de-a lungul timpului o sa uitam curand cum arata o motocicleta .Recunosc ca sunt un tip conservator, dar am facut compromisul sa-mi i-au una cu plastice..,nu-i nimic, voi repara greseala curand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 Este perfecta..,asa trebuie sa arate o motocicleta , dar, cu atatea imbunataatiri adaugate de-a lungul timpului o sa uitam curand cum arata o motocicleta .Recunosc ca sunt un tip conservator, dar am facut compromisul sa-mi i-au una cu plastice..,nu-i nimic, voi repara greseala curand Adica scoti plasticele, nu-i asa? O faci "neichid"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 (editat) da de honda cb 750 nu zice nimeni nimic? doar a introdus 4 in linie, si alte chestii, a fost si este inca considerata o motocicleta perfecta, care isi pastreaza linia de la inceputuri, si mai presus de toate, a detronat bonneville-ul de la triumph oricum, faina kawa asta... Editat Octombrie 18, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Octombrie 18, 2008 Share Postat Octombrie 18, 2008 prma a fost honda cb750! soichiro honda e tatal conceptului de motor mare, 4 timpi cu 4 cilindri in linie, DOHC, frane pe disc si alte inovatii in productia de serie ... asta se intampla in 1969 - CB750......... deci kawasaki nu a facut decat sa majoreze capacitatea cilindrica si a iesit exceptionala dealtfel z1000, una dintre cele mai reusite moto fabricate vreodata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Octombrie 19, 2008 Autor Share Postat Octombrie 19, 2008 (editat) The Z1 Kawasaki was developed in strict secrecy under the project name "New York Steak". Some years previously, Kawasaki, primarily a manufacturer of two-stroke motorcycles, decided to make a 750cc 4-cylinder 4-stroke sports motorcycle; they were beaten to the market place by the Honda CB750. Apparently, the bosses at Kawasaki were horrified and ordered their designers to come up with something overwhelmingly better.[citation needed] The subsequent design was a 903cc bike with stunning styling details that took the motorcycling world by storm and set a standard for superbikes that is still being imitated today. Citatul este din Wikipedia. Cred ca Honda sunt primii ce au reusit sa scoata pe piata motocicleta cu acest concept,dar asta nu minimalizeaza reusita Kawasaki. Spre deosebire de Honda,cei de la Kawasaki au facut-o de doua ori. Odata cand creeau motorul de750 la sfarsitul anilor 60 si a doua oara ,dupa ce iesit CB750,cu cateva spatamani inainte de motocicleta celor de de la Kawa,au refacut total motocicleta. Si nu cred ca a constat doar in marirea capacitatii cilindrice. CB750 nu a fost DOHC decat din 78. A fost single cam,adica SOHC. In schimb motorul Z1 este DOHC. Deci domnul Honda este in cel mai bun caz nepotul,nu parintele DOHC. Lnk: http://www.cyclechaos.com/wiki/Honda_CB750K Editat Octombrie 19, 2008 de easybiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 (editat) corect! kawasaki Z1&2 a fost primul cu sistem DOHC! mea culpa... Editat Octombrie 19, 2008 de _andrei_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pijama Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 Motoarele astea nu au aparut in Mad Max 1 ? Bine, facute putin in stilul rat-bike. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sconx Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 (editat) da de honda cb 750 nu zice nimeni nimic?doar a introdus 4 in linie, si alte chestii, a fost si este inca considerata o motocicleta perfecta, care isi pastreaza linia de la inceputuri, si mai presus de toate, a detronat bonneville-ul de la triumph oricum, faina kawa asta... Si pentru colegul tau de mai jos ANDREI. Japonia nu a introdus nimic, in afara de copiat. Regret dezamagirea voastra.Istoria moto nu are legatura cu Japonia.No offence! Motorul de 4 in linie pe moto a fost introdus in serie in 1912 de Henderson (prototipul a fost facut de Excelsior) 965 cmc. Succesuri! Editat Octombrie 19, 2008 de sconx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 sconx, ce ai facut?? deja pute!....... era vorba de productia de serie, marketing, chestii, socoteli....... lasa-ne nene cu istoria pe care o stii tu de pe gugal................... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sconx Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 corect! kawasaki Z1&2 a fost primul cu sistem DOHC! mea culpa... Sa fi tu sanatos ! DOHC facut de japonezi.... Printre primii e vorba de Moto Guzzi in '55 dar motorul V8 a fost folosit in curse.Nu s-au produs de serie. Si mult mai clar este Moto Morini care il construia din 56 pe motorul de 175 Rebello.Dar campionatele le-a dominat din 63 cu 250-ul DOHC care a provenit din 175 pana in '67 (corecteaza-ma daca gresesc). Poate nu va era familiara expresia "fastest 250cc single of the world". Clar Morini a fost invins la puncte in '63 de Honda dar din cauza absentei de la doua campionate dar totusi sa dam cezarului ce-i al cezarului. Cand Morini , Agusta , Benelli , Mondial etc. faceau legea unii d-abia se trezeau din seaua calului.Urmatoarea perioada le apartzine distrugandui- pe cei cu reputatzie cu mijloacele lor de locomotie ieftine ceea ce a dus la falimentul multora din cei amintitzi de mine. Dar sa lasam istoria cum e. sconx, ce ai facut?? deja pute!....... era vorba de productia de serie, marketing, chestii, socoteli....... lasa-ne nene cu istoria pe care o stii tu de pe gugal................... Din pacate eu nu o stiu de pe gugal. Pozele doar ca nu am asa ceva. Vezi ca am vorbit frumos......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_andrei_ Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 mai omule, e vorba de productia de serie (costuri limitate de productie) nu prototipuri sau serie mica pe care nu si le putea permite oricine.... honda cb750 ca si z1 ul au fost motociclete de serie mare care au avut carecteristicile tehnice despre care vorbiram si totodata mai mult decat accesibile ca pret pentru cumpratorul de rand, motociclistul de strada cu buget limitat .... s-au vandut in sute de mii de exemplare, nu 2,3.. ce naiba, parca nu vorbim romaneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Octombrie 19, 2008 Share Postat Octombrie 19, 2008 (editat) Si pentru colegul tau de mai jos ANDREI.Japonia nu a introdus nimic, in afara de copiat. Regret dezamagirea voastra.Istoria moto nu are legatura cu Japonia.No offence! Motorul de 4 in linie pe moto a fost introdus in serie in 1912 de Henderson (prototipul a fost facut de Excelsior) 965 cmc. Succesuri! Nu e niciun regret/dezamagire...nu stiu in cate exemplare s-a facut jucaria aia, da cu siguranta nu in multe ca nu s-a prea auzit de ea(si nu sunt fan japo, ba din contra, al oldtimerelor)...oricum, utila informatia...multam Si stiu de copiatul japonezarilor, ca aveam vorba aia "cand abureau cu nasul geamurile uzinelor din europa..."...dar CB-ul, Z1, ca si alte modele, intra in istorie ca motorete inovative si care au ajutat la dezvoltarea navelor spatiale de le vedem acum pe strazi... Ar fi pacat sa facem si pe topicul asta disputa honda vs kawa sau japo vs restu Editat Octombrie 19, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Octombrie 20, 2008 Autor Share Postat Octombrie 20, 2008 (editat) Motoarele astea nu au aparut in Mad Max 1 ? Bine, facute putin in stilul rat-bike. Da,este chiar un model celebru acolo,The goose bike, motocicleta gri de militie. Sa revenim la discutia principala. Este bine ca se discuta in contradictoriu. Asa invatam toti cate ceva nou. Eu intotdeauna am fost de parere ca exista o diferenta intre a copia si a folosi/perfectiona un concept. Oricum acest exemplu nu se aplica in cazul nostru. Z1 este o motocicleta cu totul originala ,cu un singur predecesor,doar la nivel de aspect general, CB750. Fara suparare,nu vreau sa enervez pe nimeni,dar cine afirma ca tot ce au facut japonezii in lumea moto a fost doar sa copieze,ori nu are suficienta informatie despre motocicletele japoneze,ori este ignorant,ori vede doar ca un cal si nu vrea sa accepte ca japo,prin creeatiile lor au schimbat lumea moto.Exemplele de mai jos sunt de genul: Honda Goldwing este copia nu stiu carui Zundapp din anii `30 pentru ca ei au introdus motorul 4 boxer. Ceva filmulete: Cel mai interesant! --> World speed and andurance quarter mile record: Editat Octombrie 20, 2008 de easybiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sconx Postat Octombrie 29, 2008 Share Postat Octombrie 29, 2008 da de honda cb 750 nu zice nimeni nimic? si mai presus de toate, a detronat bonneville-ul de la triumph da de honda cb 750 nu zice nimeni nimic?si mai presus de toate, a detronat bonneville-ul de la triumph :( Nu o lua personal dar nu ma pot abtzine.Care e motoreta care a detronat Boneville-ul? CARE? Nu-s fan Anglia.In ce sens a detronat ? Nici la ora actuala....Si niciodata. Ai vazut ultima creatzie a lui Triumph 1600 bicilindric in linie? Meritzi warn, crede-ma, nu pot sa cred ce citesc (si in nici un caz de la tine). P.S. CB-ul "seven fifty" de care vorbesti am avut, chiar modelul Bol d'Or alb + rosu, cateva luni dupa care l-am dat..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Octombrie 30, 2008 Autor Share Postat Octombrie 30, 2008 :( Nu o lua personal dar nu ma pot abtzine.Care e motoreta care a detronat Boneville-ul?CARE? Nu-s fan Anglia.In ce sens a detronat ? Nici la ora actuala....Si niciodata. Ai vazut ultima creatzie a lui Triumph 1600 bicilindric in linie? Meritzi warn, crede-ma, nu pot sa cred ce citesc (si in nici un caz de la tine). P.S. CB-ul "seven fifty" de care vorbesti am avut, chiar modelul Bol d'Or alb + rosu, cateva luni dupa care l-am dat..... Omul vrea sa spuna (si cred ca se intelege foarte clar) ca producatorii japonezi au detronat pe anumite segmente de piata din acea vreme (in USA) , motocicletele britanice. Din punct de vedere economic.Pe nisa Boneville a intrat CB 750 ,in 1969 (nu are nici o legatura cu Bol dOr care a aparut in anii `80).Ce legatura are Boneville din 2008 ,motocicleta produsa de un producator ce a cumparat vechiul brand Triumph la sfarsitul anilor `80 si a mutat si fabrica in alta locatie,cu vechiul Boneville? Apropo,Bol d`Or este de 900 nu de 750. Necunosctorii numeau CB750F, Bol d`Or in anii 80. Diferentele intre 750 si 900 sunt enorme. Jante,capacitate,aspect motor ,semi carena,putere,frane,etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sconx Postat Octombrie 30, 2008 Share Postat Octombrie 30, 2008 (editat) Omul vrea sa spuna (si cred ca se intelege foarte clar) ca producatorii japonezi au detronat pe anumite segmente de piata din acea vreme (in USA) , motocicletele britanice. Din punct de vedere economic.Pe nisa Boneville a intrat CB 750 ,in 1969 (nu are nici o legatura cu Bol dOr care a aparut in anii `80).Ce legatura are Boneville din 2008 ,motocicleta produsa de un producator ce a cumparat vechiul brand Triumph la sfarsitul anilor `80 si a mutat si fabrica in alta locatie,cu vechiul Boneville? Apropo,Bol d`Or este de 900 nu de 750. Necunosctorii numeau CB750F, Bol d`Or in anii 80. Diferentele intre 750 si 900 sunt enorme. Jante,capacitate,aspect motor ,semi carena,putere,frane,etc. Economic..... nu ca au detronat, le-au asanat si pe italiene si pe englezesti, nu mai spun de toate crossurile spaniole, si mai aproape de noi, legenda CZ cross (am aflat recent restaurand unul), care prin tehnologie l-au ingropat, nemaicumparandu-l U.S.A. sa dus la vale. De Triumph spuneam ESTETIC...nu au ce sa detroneze niciodata indiferent proprietarul. Referitor la Bol d'Or posibil sa fi fost de 900, am la beci undeva un xerox vechi dupa Brief.Dar vopseaua alb/rosu era originala , l-am desfacut un pic, emblema BOL aurie era originala eu asa imi amintesc 750 FC... avea si carena aceea oribila (parca numai carena...) era sparta si stiu ca am dat-o jos(o sa caut , e chestie veche '94-95), nu ma contrazic... E singura poza pe gugal care arata identic..asa arata si stiu anul , ce certitudine 1982, si uite si in dreptul ei ce scrie.Daca retin , a mea avea jantele aurii... http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Hon...750f2C%2082.htm Repet nu ma contrazic, caut mai intai xeroxul, daca o mai fi. Editat Octombrie 30, 2008 de sconx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Noiembrie 1, 2008 Share Postat Noiembrie 1, 2008 (editat) Nu o lua personal dar nu ma pot abtzine.Care e motoreta care a detronat Boneville-ul?CARE? Nu-s fan Anglia.In ce sens a detronat ? Nici la ora actuala....Si niciodata. Ai vazut ultima creatzie a lui Triumph 1600 bicilindric in linie? Meritzi warn, crede-ma, nu pot sa cred ce citesc (si in nici un caz de la tine). P.S. CB-ul "seven fifty" de care vorbesti am avut, chiar modelul Bol d'Or alb + rosu, cateva luni dupa care l-am dat..... Cum a zis si @easybiker, mai sus, vorbeam strict de primul CB(ala de 750) SI despre Bonneville-ul care a rupt america in doua cu Marlon Brando, cum a fost detrunat ca performanta si calitate de munanatia aia de CB(ca tre sa recunosc, a fost o minunatie la vremea ei, si culmea, nici variantele noi nu stau rau la multe capitole)... Atat...vorbeam de istorie, nu de creeatii noi... De Bonneville-ul de atunci, cu CB-ul de atunci...exceptand senzatiile creeate de ambele motorete, doua senzatii total diferite(vibratii, etc) PS: propune-ma pt warn Editat Noiembrie 1, 2008 de Mr_ORL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Noiembrie 30, 2008 Share Postat Noiembrie 30, 2008 Cum a zis si @easybiker, mai sus, vorbeam strict de primul CB(ala de 750) SI despre Bonneville-ul care a rupt america in doua cu Marlon Brando, cum a fost detrunat ca performanta si calitate de munanatia aia de CB(ca tre sa recunosc, a fost o minunatie la vremea ei, si culmea, nici variantele noi nu stau rau la multe capitole)... Atat...vorbeam de istorie, nu de creeatii noi... De Bonneville-ul de atunci, cu CB-ul de atunci...exceptand senzatiile creeate de ambele motorete, doua senzatii total diferite(vibratii, etc) PS: propune-ma pt warn ca sa punem lucrurile un pic la punct.daca vorbim despre concept:moto cu motor 4 cilindri in linie dispus trnsversal si antrenand roata prin lant,e clar!nu japonezii au inventat roata.ca ex. dau doar moto de curse Gilera Rondine 500 Compresore care castiga curse de viteza inca din 1936.daca insa ne referim la moto produse in serie mare si cu un grad mare de fiabilitate atunci trebuie sa recunoastem ca japonezii de la Honda au produs prima moto de acest fel:CB 750 lansat in 1969. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Iunie 22, 2009 Autor Share Postat Iunie 22, 2009 Un filmulet care explica multe din discutiile avute mai sus. Foarte fain: Link: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.