Sari la conținut

Am Luat Insfarsit Un Nipru


bach
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 198
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gata, m-ai terminat! :) No comment! Uite cum pierd eu toata noaptea...

Domnul Cristi,avem de-a face cu un motor gorbaciovist,din marea familie a halitoarelor de ulei.Atunci cand s-a oprit prima data trebuia,dupa o

scurta asteptare,masurata pata de ulei de sub motor si de la roata de spate.In functie de marimea si directia acestor pete trebuia intervenit.Nu exista

pregorbaciovist sau postgorbaciovist care sa nu lepede ulei.Iaca,de asta simsonul nu poate fi rezolvat de posesorii de halitoare de ulei.Va salut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci daca se opreste deodata in mers ca si cand s-a taiat curentul e clar ca:

1. nu e de la carburatoare (logic)

2. nu e de la incarcare si baterie (ca altfel mergea intr-un cilindru km, urechi sa ai sa auzi...)

E fie de la aprindere, adica s-a deplasat ceva fie de la un scurt.

Ceea ce tu singur ai zis ca ai....

 

Maria ta, vezi ca spamuiesti. Si ii atingi la coarda sensibila si pe aia 2-3 posesori de Simson functional care culmea au si sovietice. Cati km ati facut cu Simsonul anul trecut?

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani! (prima postare pe anul asta). Salut. Intr-o postare din 15 Noiembrie am scris ca dupa rezolvarea problemei de la butonul ON-OFF de pe comanda electrica din dreapta sa urmeze o interventie la CONTACTUL cu cheie (de Lastun). Eu am scris, tu nu ai intervenit, acum problema persista si probabil genereaza alte probleme. Foarte probabil CONTACTUL sa nu faca legaturi FERME intre ploturile din interior si FACE LEGATURILE CAND VREA EL. Contactele astea nesigure creeaza probleme in toata instalatia electrica. Asta poate fi o cauza a incarcarii alternatorului, mai slaba, nu este permanenta. Tot asta poate fi cauza in cazul aprinderii, cind ESTE alimentata, cind NU. BUJIILE. Sint de doua feluri: unele care functioneaza si unele care nu functioneaza. Bujiile care AU FUNCTIONAT BINE este foarte putin probabil sa se strice stind. Personal nu pot sa fac o recomandare a unui anumit tip de bujii. Fiecare motor se "adapteaza" cu un tip de bujii, functie de reglajele care le are facute, functie de starea lui de "sanatate" (mai nou-mai obosit). Nu vreau sa comentez despre BUJII CALDE s-au BUJII RECI. Din normele si standardele actuale nu mai intelegi nimic, totul este o aiureala, multa vorbarie si de multe ori bani aruncati degeaba.I-mi permit sa-ti dau un sfat: aduni o "sacosa" de bujii vechi, faci o selectie vizuala a lor, curatate putin cu peria, montate pe motor si probate. Porneste motorul, OK. Urmatoare pereche, si pina ai 3-4 perechi. Apoi proba de drum. Rezista la drum, nu rezista, ptr. ca sint bujii care functioneaza cind motorul este "forjat" la drum lung si sint unele care atunci cind motorul este incins nu mai vor. In 15-20 km de mers prin oras te-ai lamurit cu perechea respectiva. Din ce ai "in sacosa" ai selectat in felul asta 3-4 perechi de bujii care le pastrezi "de rezerva" si rezolvi problema cu bujiile. Cine a fost cu mine la drum stie ca pe cilindrul sting aveam un Brisk si pe dreptul un Sinterom, si mergea motorul de numa-numa. ( Si acum este scris cu marker-ul pe ele S-stinga, D-dreapta si stau acolo la "rezerva", ptr. ca sint sigure.) Asa ca nu te lua dupa "norme si recomandari", foloseste practica, "lucrul manual", este cel mai sigur. Chiar daca existential sintem in secolul XXI, practica ne omoara, nu viteza. Ti-as mai da sfaturi (stii cum este cu zece bete la dosul altuia) insa ma opresc aici. Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani! (prima postare pe anul asta). Salut. Intr-o postare din 15 Noiembrie am scris ca dupa rezolvarea problemei de la butonul ON-OFF de pe comanda electrica din dreapta sa urmeze o interventie la CONTACTUL cu cheie (de Lastun). Eu am scris, tu nu ai intervenit, acum problema persista si probabil genereaza alte probleme. Foarte probabil CONTACTUL sa nu faca legaturi FERME intre ploturile din interior si FACE LEGATURILE CAND VREA EL. Contactele astea nesigure creeaza probleme in toata instalatia electrica. Asta poate fi o cauza a incarcarii alternatorului, mai slaba, nu este permanenta. Tot asta poate fi cauza in cazul aprinderii, cind ESTE alimentata, cind NU. BUJIILE. Sint de doua feluri: unele care functioneaza si unele care nu functioneaza. Bujiile care AU FUNCTIONAT BINE este foarte putin probabil sa se strice stind. Personal nu pot sa fac o recomandare a unui anumit tip de bujii. Fiecare motor se "adapteaza" cu un tip de bujii, functie de reglajele care le are facute, functie de starea lui de "sanatate" (mai nou-mai obosit). Nu vreau sa comentez despre BUJII CALDE s-au BUJII RECI. Din normele si standardele actuale nu mai intelegi nimic, totul este o aiureala, multa vorbarie si de multe ori bani aruncati degeaba.I-mi permit sa-ti dau un sfat: aduni o "sacosa" de bujii vechi, faci o selectie vizuala a lor, curatate putin cu peria, montate pe motor si probate. Porneste motorul, OK. Urmatoare pereche, si pina ai 3-4 perechi. Apoi proba de drum. Rezista la drum, nu rezista, ptr. ca sint bujii care functioneaza cind motorul este "forjat" la drum lung si sint unele care atunci cind motorul este incins nu mai vor. In 15-20 km de mers prin oras te-ai lamurit cu perechea respectiva. Din ce ai "in sacosa" ai selectat in felul asta 3-4 perechi de bujii care le pastrezi "de rezerva" si rezolvi problema cu bujiile. Cine a fost cu mine la drum stie ca pe cilindrul sting aveam un Brisk si pe dreptul un Sinterom, si mergea motorul de numa-numa. ( Si acum este scris cu marker-ul pe ele S-stinga, D-dreapta si stau acolo la "rezerva", ptr. ca sint sigure.) Asa ca nu te lua dupa "norme si recomandari", foloseste practica, "lucrul manual", este cel mai sigur. Chiar daca existential sintem in secolul XXI, practica ne omoara, nu viteza. Ti-as mai da sfaturi (stii cum este cu zece bete la dosul altuia) insa ma opresc aici. Numai bine.

 

 

uite un post foarte bun!practica e mama invataturii!bravo Rocknroll!

 

numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani! (prima postare pe anul asta). Salut. Intr-o postare din 15 Noiembrie am scris ca dupa rezolvarea problemei de la butonul ON-OFF de pe comanda electrica din dreapta sa urmeze o interventie la CONTACTUL cu cheie (de Lastun). Eu am scris, tu nu ai intervenit, acum problema persista si probabil genereaza alte probleme. Foarte probabil CONTACTUL sa nu faca legaturi FERME intre ploturile din interior si FACE LEGATURILE CAND VREA EL. Contactele astea nesigure creeaza probleme in toata instalatia electrica. Asta poate fi o cauza a incarcarii alternatorului, mai slaba, nu este permanenta. Tot asta poate fi cauza in cazul aprinderii, cind ESTE alimentata, cind NU. BUJIILE. Sint de doua feluri: unele care functioneaza si unele care nu functioneaza. Bujiile care AU FUNCTIONAT BINE este foarte putin probabil sa se strice stind. Personal nu pot sa fac o recomandare a unui anumit tip de bujii. Fiecare motor se "adapteaza" cu un tip de bujii, functie de reglajele care le are facute, functie de starea lui de "sanatate" (mai nou-mai obosit). Nu vreau sa comentez despre BUJII CALDE s-au BUJII RECI. Din normele si standardele actuale nu mai intelegi nimic, totul este o aiureala, multa vorbarie si de multe ori bani aruncati degeaba.I-mi permit sa-ti dau un sfat: aduni o "sacosa" de bujii vechi, faci o selectie vizuala a lor, curatate putin cu peria, montate pe motor si probate. Porneste motorul, OK. Urmatoare pereche, si pina ai 3-4 perechi. Apoi proba de drum. Rezista la drum, nu rezista, ptr. ca sint bujii care functioneaza cind motorul este "forjat" la drum lung si sint unele care atunci cind motorul este incins nu mai vor. In 15-20 km de mers prin oras te-ai lamurit cu perechea respectiva. Din ce ai "in sacosa" ai selectat in felul asta 3-4 perechi de bujii care le pastrezi "de rezerva" si rezolvi problema cu bujiile. Cine a fost cu mine la drum stie ca pe cilindrul sting aveam un Brisk si pe dreptul un Sinterom, si mergea motorul de numa-numa. ( Si acum este scris cu marker-ul pe ele S-stinga, D-dreapta si stau acolo la "rezerva", ptr. ca sint sigure.) Asa ca nu te lua dupa "norme si recomandari", foloseste practica, "lucrul manual", este cel mai sigur. Chiar daca existential sintem in secolul XXI, practica ne omoara, nu viteza. Ti-as mai da sfaturi (stii cum este cu zece bete la dosul altuia) insa ma opresc aici. Numai bine.

Eu consider ca cel mai usor verifici o bujie punand-o la o drujba.Imediat iti va spune ce poate.Intotdeauna m-am lepadat de alea nasoale,aruncandu-le

cat mai departe.Succes in repararea motoarelor,poate anul asta o punem de o hora mare.Chiar daca dupa noi va ramane o imensa pata de ulei.Pe curand!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am un "instrument" cu care veriic bujiile,lampa care se aprinde la 10.000V(CRED) atat stiu ca este necesar pentru ca scanteia sa strapunga spatiul dintre elctrozi(scuzati-ma daca nu zic bine)

Editat de Mihai_Mobra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnul Cristi,avem de-a face ....posesorii de halitoare de ulei.Va salut.

Sefu' am avut si eu simson ceva ani buni si-l cunosc foarte bine, mai bine decit crezi(pe el si pe un mz-125 am invatat tot ce stiu acum, am facut multa "scoala"). Simt ca ai "ceva" impotriva boxerelor, esti partinitor, dar poate-ti trece! Ambele motoare au farmecul lor, nu pot fii comparate intre ele, diferentele sunt mari: 1. una are finete, fiabilitate si si mult sarm, in schimb cu usoare pretentii la capitolul aprindere, incarcare, cealalta 2. simplitate, forta, increderea de a merge oriunde, pe orice tip de drum in orce conditii atmosferice etc. Insa in absolut toate cazurile, motoarele ca si masinile aduc satisfactii atunci cand cei ce le folosesc stiu sa le utilizeze, intretina, sa le repare. O lunga perioada nu am mai mers pe motor, apoi "microbul" m-a atins si a trebuit sa optez la ce sa-mi iau, intre cele doua, cantarind avantajele si dezavantajele :) . Am ales nipra, gasisem si simson in stare buna la bani mai putini, dar... am luat in considerare si capitolul "piese de schimb". Am facuto bucati piesa cu piesa, reparand sau inlocuind ce a fost nevoie. Am facut anul trecut multi km si te asigur ca nu lasa pete de ulei pe drum sau in parcari, ulei mananca si este normal, asa este conceput motorul, insa nu ma deranjeaza ca la fiecare 500-1000 de km trebe completat. Toate motoarele din vechea generatie mananca ulei(nu au siemeringuri la cozile supapelor), fabricantii specifica in cartile lor consumurile(ca fiind normale), am descris acest aspect pana la cel mai mic detaliu pe pro-bike, tot la comuniste! Apoi te-as ruga sa fii mai clar, nu inteleg la ce te referi: ..."de asta simsonul nu poate fi rezolvat de posesorii de halitoare de ulei"... adica ce?

@thvlad are mz-125, simson si nipru, daca ai avea ocazia sa le vezi personal, te asigur ca ai ramane uimit, apoi sa stai de vorba si cu el sa-i cunosti opinia... doar esti "rege"!

Te salut si eu si poate vom avea ocazia sa ne intalnim si pe sosea, la vre-o intalnire de comuniste. Iarna scurta si asfalt intins!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sefu' am avut si eu simson ceva ani buni si-l cunosc foarte bine, mai bine decit crezi(pe el si pe un mz-125 am invatat tot ce stiu acum, am facut multa "scoala"). Simt ca ai "ceva" impotriva boxerelor, esti partinitor, dar poate-ti trece! Ambele motoare au farmecul lor, nu pot fii comparate intre ele, diferentele sunt mari: 1. una are finete, fiabilitate si si mult sarm, in schimb cu usoare pretentii la capitolul aprindere, incarcare, cealalta 2. simplitate, forta, increderea de a merge oriunde, pe orice tip de drum in orce conditii atmosferice etc. Insa in absolut toate cazurile, motoarele ca si masinile aduc satisfactii atunci cand cei ce le folosesc stiu sa le utilizeze, intretina, sa le repare. O lunga perioada nu am mai mers pe motor, apoi "microbul" m-a atins si a trebuit sa optez la ce sa-mi iau, intre cele doua, cantarind avantajele si dezavantajele :) . Am ales nipra, gasisem si simson in stare buna la bani mai putini, dar... am luat in considerare si capitolul "piese de schimb". Am facuto bucati piesa cu piesa, reparand sau inlocuind ce a fost nevoie. Am facut anul trecut multi km si te asigur ca nu lasa pete de ulei pe drum sau in parcari, ulei mananca si este normal, asa este conceput motorul, insa nu ma deranjeaza ca la fiecare 500-1000 de km trebe completat. Toate motoarele din vechea generatie mananca ulei(nu au siemeringuri la cozile supapelor), fabricantii specifica in cartile lor consumurile(ca fiind normale), am descris acest aspect pana la cel mai mic detaliu pe pro-bike, tot la comuniste! Apoi te-as ruga sa fii mai clar, nu inteleg la ce te referi: ..."de asta simsonul nu poate fi rezolvat de posesorii de halitoare de ulei"... adica ce?

@thvlad are mz-125, simson si nipru, daca ai avea ocazia sa le vezi personal, te asigur ca ai ramane uimit, apoi sa stai de vorba si cu el sa-i cunosti opinia... doar esti "rege"!

Te salut si eu si poate vom avea ocazia sa ne intalnim si pe sosea, la vre-o intalnire de comuniste. Iarna scurta si asfalt intins!

In primul rand e foarte bine ca am trecut sanatosi in 2009.De-abia astept sa ne gasim cu motoarele .Vom afla multe raspunsuri.Daca v-as intreba care-i

secretul ambielajului,carburatorului sau incarcarii la simson ar trebui sa raspundeti pe loc.Ca doar il cunoasteti foarte bine.Chiar mai bine decat cred eu.

Pe curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DACA AR TREBUII SA INTREBI DE AMBIELAJ SI ALTE BOLI CRONICE ALE SIMSONULUI AR FI FRUMOS SI DE BUN SIMT SA O FACI PE TOPICUL "SIMSON" SAU PE ORICARE TOPIC PERSONAL.........SA NU CREDETI CA AM CEVA CU CINEVA DAR S-ASA E VARZA FORUMUL NU-L MAI ............IN CONTINUARE! numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai aline explicale la oameni ce ai facut la el (reparat)in ultimele sapt si detaliaza clar simtomele sa te poata ajuta ca am vazut ca ti-au raspuns niste oameni care detin si intretin neprele de ceva vreme si au ceva experienta in spate

salut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare parte am cam prins ideea, ramane doar sa am putin de soare sa ma pot apuca ca la -7 grade nu prea pot lucra la el. Am sa va tin la curent dupa ce fac anumite teste ca sa-mi pot da seama, asa degeaba sa tot imi bat gura, ce-a fost de spus sa spus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Daca v-as intreba care-i secretul ambielajului,carburatorului sau incarcarii la simson ar trebui sa raspundeti pe loc.....Pe curand.

Asa-i d-le, dar nu m-ai inrebat! O sa v-bim cand ne-om vedea, cu o bere-n fata la un foc de tabara, intr-o ambianta placuta si sa-ti mai spun un lucru: am intentia de a cumpara un simson in viitor, probabil anul acesta (a fost motorul meu de suflet, care mi-a mancat multe ore de munca, bantuieli ale talciocurilor in cautare de piese, fiind alte vremuri, alte timpuri... nostlgice bine-nteles). Ma bucura faptul ca intentionezi sa ne vedem iar pana atunci sa auzim numai de bine!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Bine ai venit printe noi, sa-l stapinesti sanatos, sa ai nervi de otel si prima restaurare: desfiinteaza naibii filtrele suplimentare de benzina. Cind are sa-ti fie lumea mai draga ai sa constati ca nu lucreaza un cilindru si pina sa te prinzi ca nu vine benzina... cine stie pe unde umbli si te umpli de draci degeaba. Unii spun ca filtraza benzina mai bine, nu se infunda carburatoarele etc, etc. OK. Dar prin carburatoarele Niprului si la cit de mari sint jiglerele trece si un barzaune prin ele nestingherit. Ori filtrele alea sint foarte sensibile, la o molecula de apa s-au praf se infunda. In robinetul de inchidere al benzinei este o sita care eu cred ca este suficienta ptr. filtrare. De doua ori pe sezon dai rezervorul jos, spalat cu trei, patru litri de benzina montat la loc. Tot atunci desfacut paharul decantor de la robinetul de benzina, spalat, spalat sita, suflat cu aer, montat la loc si pe urma... benzina, paie si bataie. Hai ca ajunge. Te-am luat tare de bine ce ai intrat in gasca nebunilor cu Nipre. Numai bine.

De aia uni mai suparati pe viata si-au mai cumparat inca un motor pe langa Niprul Cel Batran,pt ca atunci cand te-ai saturat de surubarit la el te sui pe japoneza cea fiabila si scapi de "stresul" reparatiei indata! :) ....ahhh ce vremuri...bafta si astfalt(nu conteaza de care)sub roata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Caferacer 78, i-ti inchipui ca japonezele cele fiabile nu "sufera" de "apa in benzina" servita elegant de la pompa? S-au din condensul rezultat in urma diferentelor de temperatura? Fara nici un fel de polemica, contrari s-au "desteptaciuni", este vorba despre intretinere, s-au mai "neologist-evoluat", maintanance", ca tot ne place sa ne stilcim la limba. Mecanica are aceleasi reguli, de la ceasuri mecanice de mina pina la motoare navale.(Asta ca o "acrobatie lingvistica", sa nu spun metafora) Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Caferacer 78, i-ti inchipui ca japonezele cele fiabile nu "sufera" de "apa in benzina" servita elegant de la pompa? S-au din condensul rezultat in urma diferentelor de temperatura? Fara nici un fel de polemica, contrari s-au "desteptaciuni", este vorba despre intretinere, s-au mai "neologist-evoluat", maintanance", ca tot ne place sa ne stilcim la limba. Mecanica are aceleasi reguli, de la ceasuri mecanice de mina pina la motoare navale.(Asta ca o "acrobatie lingvistica", sa nu spun metafora) Numai bine.

 

Aceleasi reguli de mecanica, diferente de fiabiliate. Japonezele chiar pleaca la prima cheie si te aduc acasa. Senzatia unei comuniste ...priceless.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cauta meserias inainte care sa-ti pasuieasca scaunele la supape, nu merge cu orice si nu orice meserias stie, in rest nu dai de obstacole, daca schimb ghidurile implicit trebuie pasuite si scaunele la supape,un dorn de 8 cu umar de 10, un alezor de 8, o torta sau lampa sau aragazul nevesti ori a mamei, rabdare, timp si se rezolva.

dar! daca nu are joc coada supapelor in ghiduri si pasuies pe scaune nare rost sa-le desfaci.

testul cu benzina, fanta de lumina, obligatoriu fara arcuri......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo care ati schimbat ghidurile la nipra?? Ca ma bate un gand sa schimb toate ghidurile si supapele, desi numai una are mici scapari. Este dificila operatiunea???

Ce treaba au ghidurile cu scaparile?Verifica daca ai uzura la ghiduri...daca nu ,nu le schimba!Mai bine rectifica supapele(in strung), apoi retifica scaunele supapelor(exista o freza speciala), apoi pasuieste supapele pe scaune.Exista mici ateliere care fac asta..si este ieftin(50 lei/chiulasa in bacau...demontat,verificat,rectificat,montat,probat)...ca sa faci tu reconditonarea asta ai nevoie de strung si freza care sa aiba unghiul corespunzator pentru scaune!

Spor maxim!

Editat de krokodilu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am gatat insfarsit asa zisa reconditionare a motocicletei ;)

 

 

 

Tin sa precizez ca aceasta motocicleta NU A FOST RESTAURATA ci RECONDITIONATA ( ca sa nu lasam loc de interpretari) si nu sa incercat aducere 100% la original ci o asa zisa cosmetizare de bun simtz si pe gustul meu bineinteles, ca doar e a mea :burnout:

post-21334-1234553280_thumb.jpg

post-21334-1234553292_thumb.jpg

post-21334-1234553307_thumb.jpg

post-21334-1234553321_thumb.jpg

post-21334-1234553333_thumb.jpg

post-21334-1234553349_thumb.jpg

post-21334-1234553368_thumb.jpg

post-21334-1234553395_thumb.jpg

post-21334-1234553409_thumb.jpg

post-21334-1234553423_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...