Sari la conținut

Gps sau Traseu marcat?


maly
 Share

Gps sau Traseu marcat?  

41 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

PRO TRASEU MARCAT! De ce? Pt ca daca traseul este bine marcat nu ai cum sa te pierzi,pt ca eventualele semne care lipsesc se pot pune la loc si inaintea,sau in timpul cursei,pt ca vorbim de concurs enduro,nu de orientare turistica,deci clar nu trebuie pierdut timp pe traseu intrebandu-te in care parte s-o iei,pt ca semnele se vad si pe vreme frumoasa si pe ploaie... CONTRA GPS! De ce? Pt ca daca e padurea f deasa pierzi semnalul,pt ca daca e ceata pierzi semnalul(cunoscatorii stiu ce inseamna sa te abati chiar si 100 de m de pe traseu,si cat iti ia sa reintri pe el),pt ca putina lume stie sa foloseasca GPS-ul,si pt ca este o jucarie destul de expensiva...Nu toti cei care se dau la curse si-l permit. Si-asa sunt destule probleme la concursuri,multe persoane si-au anuntat deja absenta in ceea ce priveste cursele din CNE 2009,daca se mai baga si obligatoriu GPS...hmmm.....no comment...... Eventual vom da cu :smoke: pt CNE.... Andrea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este cursa enduro intr-un campionat de enduro este foarte clar. Comform regulamentului se va marca traseul cu marcaje prevazute de catre regulament. Nicaeri nu se foloseste intr-o cursa de enduro GPS. Sunt curse, altele decat cele care se raporteaza la regulamentul mai sus amintit, in care se navigheaza folosindu-se GPS. Sunt doua lucruri diferite care au fiecare partile lor bune si rele. In rest sunt perfect de acord cu Andrea.

 

Dan Morar

Editat de MOD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu de acord cu Andreea si cu Dan. S-a discutat mult de asta in topicul dedicat cursei de la sf ghe. Daca e cursa de enduro trebuie marcat.

Pentru restul curselor, prietenesti, curse private, off road, etc - cred ca o combinatie intre GPS si marcaje din loc in loc e f bine. La curse cu trasee lungi nu se poate marca si verifica tot traseul.

 

@ Maly - bine ai venit la enduro si pe forum Ovidiu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PRO marcaje..colegii au subliniat multe motive ptr care marcajele sunt preferate de piloti chiar daca tendinta este spre a folosi gps-ul..ca organizator ar fi foarte simplu cu gps-ul..faci traseul il salvezi ,il prelucrezi,il incarci concurentului si apoi stai si te certi cu 70% din ei ca au luat-o pe langa sau au taiat vreo urcare/coborare/curba..asa marcajul e sfant,trebuie sa mergi din banda in banda sau pe sageti,nimeni nu stie unde te duce sau pe unde se duce traseul..pe de alta parte colegii care sunt in prima linie si binevoiesc sa smulga marcajele in timpul cursei sunt si ei o mare problema,si asta in situatia in care nu te poti baza mereu pe copaci(pasuni,goluri alpine,etc)ptr sageti.mai exista si binevoitorii care considera ca le tulburi linistea,fiindca un traseu de cursa inseamna strabaterea lui de zeci de ori ptr gasirea celor mai interesante solutii sau pasaje si te trezesti in ziua cursei cu jumate de traseu nemarcat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am votat pentru traseu marcat, mi se mare mai simplu pentru ca te concentrezi la traseu si la marcaje in acelasi timp (in varianta in care traseul e marcat bine) GPS-ul te poate pacali rau de tot si iti poate distrage atentia.

Editat de Narko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine cu marcaje. Nu-ti mai iei ochii de la traseu si ai sanse mai mici sa faci buba. Si nici nu-i mai dai in cap aluia care a facut GPS-ul, sau care incarca traseul.

GPS-ul este mai folositor la raid, unde ai spatiu deschis si mai merge sa lasi ochii in jos o clipa, ca sa vezi ruta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar si in competitiile de raid, cind te apropii de CP-uri si alte asemenea puncte, nu te mai duci dupa road-book, ci dupa gps, care se activeaza automat.

 

stai stai stai ca trebuie sa facem putin lumina ca citeste vreun copil si crede ca il pacalim :laugh:

 

doar cand esti la 3 km de CP. Si e "ascuns". Adica nu e activ de la inceput pe GPS, ca sa te ajute la orientare, ci devine activ doar cand esti pe o raza de 3 km de CP. In rally, GPS-ul are un rol de siguranta, nu de navigatie. Prin hidden waypoint organizatorii se asigura ca treci prin CP - pentru ca ratarea unui CP poate fi o chestie de viata si de moarte in raliuri gen Dakar. Organizatorii trebuie sa se asigure ca toata lumea trece prin CP pentru - realimentare, apa, pauza obligatorie de 15 min si eventualele notificari din partea organizatorilor - de ex, daca din cauze meteo pot fi foarte multi intarziati si organiatorii pot intrerupe cursa intr-un anumit CP iar pilotii sa fie dusi in bivuac pe sosea.

Tot ca un element de siguranta, GPS-ul are un cod de deblocare - in momentul in care un rider are dificultati, baga codul de deblocare si GPS-ul devine activ, cu harti si rute, astfel incat riderul sa poata ajunge usor la o asezare sau la bivuac. Folosirea codului de deblocare se penalizeaza cu multe ore sau cu descalificarea (in cazul folosirii repetate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
stai stai stai ca trebuie sa facem putin lumina ca citeste vreun copil si crede ca il pacalim :(

 

doar cand esti la 3 km de CP. Si e "ascuns". Adica nu e activ de la inceput pe GPS, ca sa te ajute la orientare, ci devine activ doar cand esti pe o raza de 3 km de CP. In rally, GPS-ul are un rol de siguranta, nu de navigatie. Prin hidden waypoint organizatorii se asigura ca treci prin CP - pentru ca ratarea unui CP poate fi o chestie de viata si de moarte in raliuri gen Dakar. Organizatorii trebuie sa se asigure ca toata lumea trece prin CP pentru - realimentare, apa, pauza obligatorie de 15 min si eventualele notificari din partea organizatorilor - de ex, daca din cauze meteo pot fi foarte multi intarziati si organiatorii pot intrerupe cursa intr-un anumit CP iar pilotii sa fie dusi in bivuac pe sosea.

Tot ca un element de siguranta, GPS-ul are un cod de deblocare - in momentul in care un rider are dificultati, baga codul de deblocare si GPS-ul devine activ, cu harti si rute, astfel incat riderul sa poata ajunge usor la o asezare sau la bivuac. Folosirea codului de deblocare se penalizeaza cu multe ore sau cu descalificarea (in cazul folosirii repetate).

 

 

Mai intii "La multi ani!". Sa fiti sanatosi (sau sa va reparati repede) si sa umblati pe unde va doriti!

Acu', venind inapoi la gps-urile noastre, sint de acord cu tine, doar ca am scris varianta scuuuurta, scurta, a ceea ce ai zis tu. :o Important, insa, este ca gps-ul se foloseste pentru chestiunea "orientare" in competitiile de raid, chiar daca pentru scurt timp. In rest, busola si road-book.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...