Sari la conținut

Triciclul


AdrianS
 Share

Postări Recomandate

Incep prin a-mi cere scuze pentru postul masiv pe care il voi face. Insa nu pot scrie ori posta poze despre odrasla mea decat daca ilustrez istoria din spatele ei, altfel n-ar mai avea farmec. Pentru cei ce nu sunt rabdatori, pozele pot fi accesate printr-un link la sfarsitul post-ului.

 

Asa ca sa-ncepem.

 

Baza

 

Nu stiam cum sa-mi laud nitel "odrasla" si mi-am dat seama c-am forumul motociclism.ro la dispozitie.

 

Ei bine, noua zona unde-si are loc "tara" mea (stiti voi, "ma duc la tara") este la vreo treizeci de kilometri in sud de Bucuresti, pe soseaua Bucuresti - Giurgiu, intr-o comuna numita "Comana". Si sa nu credeti cumva ca-i vorba de vreo darapanatura. Paduri de stejar, dealuri, campii, raurile Neajlov si Arges, balta Comana (in plina reamenajare) si toate cele. Practic, reteta completa pentru un sac de amintiri. Toata zona respectiva este acum, cica, "zona turistica nationala", deci n-am nimerit deloc rau. Iar pretul terenului a crescut mult in ultimii ani.

 

Oricum, ideea ar fi ca o asemenea suprafata intinsa de explorare ar fi greu de acoperit cu "Peugeousu' " sau cu "Mergedesu' ". Sa nu mai vorbim de bicicleta, caci drumul de intoarcere ar fi extenuant, cel putin pentru mine (desi primele excursii pe-acolo le-am facut cu pedalele). Iar cu cativa ani inainte de-a da peste Comana, pe noi doi, respectiv pe tatal meu si pe mine, ne-a lovit boala motoarelor (pe tata-l izbise mai de mult :moto:).

 

Patru roti

 

Asa ca, rand pe rand, au aparut draciile: "001", un kart cu motor de Hoinar, motor ce va fi amintit pe parcurs. Schumacheritza asta de masinutza prindea cam 80 km/h, insa n-am apucat vreodata sa intru in treapta a cincea de viteza. Acum, sasiul se odihneste pe undeva prin magazia de la tara, fara motor pe el.

 

La vreun an distanta dupa ce luase nastere 001, "002" isi face aparitia pe bancul de lucru de la subsolul cladirii in care lucreaza tatal meu. Se uita el la o teava de calorifer veche de vreo 30 de ani, o-ntoarce pe toate partile si-si zice "gata, asta ATeVeu iese!". Iar restul, de la sine-nteles... scrapheap challenge! Motorul (de Mobra), luat cu 500 de mii din targ, toate cele patru amortizoare cu 50 de mii (doua de Mobra, doua de Honda), rotile de motocositoare romaneasca, distantiere osie spate facute dintr-un steag al pionerilor :eek:, franele pe fata, recunosc, serioase, pe saboti, insa sabotii erau facuti din pingele de pantofi :moron: (la un moment dat mi s-au tocit pingelele si-am renuntat la frana pe fata, deocamdata 002-ul a facut cam 1000 de kilometri fara frane :D), si toate cele! Sa fiu sincer, nu cred c-a existat vreo data sa nu se desprinda ceva de pe 002. Ba mai zboara cate un surub, ba se mai rupe vreo sudura, ba ma trezeam in trei roti in loc de patru, ba mi se cracanau rotile din fata :kiss:, dar taman asta era sarea si piperul "calatoriilor" respective. Ma jur caci cred ca daca aveam un ATV cumparat, nu ma distram sau nu invatam nici pe sfert cele ce le-am invatat cu maldarul asta de corniere si tevi puse laolalta. Ai o satisfactie cand stii ca "dom'le, uite ce-au facut patru maini" (de fapt, trei si jumatate, ca eu unul eram cam nestiutor pe vremea cand 002 a fost facut). Adica e facut de tine.

 

Pe langa faptul ca am desfacut de nu stiu cate ori motorul si l-am pus la loc, deci il cam stiu pe de rost acum. Tin minte ca, la un moment dat, eram la vreo trei sate distanta cu 002-ul, pe undeva prin Mironesti (un sat de-a lungul Argesului), si ma trezesc ca "POC", mi se rupe cadrul in doua, de la mijloc. Ne dam jos (eu si cu un prieten de la tara, nu cred sa fi vazut baiat mai de treaba ca asta), "inspectam pagubele", ne gandim ce-i de facut, afurisim nitel situatia de "gatu' si pastele si grijania" mamelor si strabunicilor sudurii, si pe urma ma izbesc de solutia pe care o adopt de fiecare data cand am probleme: sârma! Zic, "Costele, scoate colacul ala de sarma pe care l-am luat cu noi". Iau si patentul, dau de vreo doua ori cu sarma de jur imprejurul cadrului, leg bine cu patentul si ma reped inapoi acasa, la doua sate distanta, cu cadrul frant de la jumatate, insa reparat rapid cu sarma :lol:.

 

Multifunctionalitatea sarmei este impresionanta. Am facut orice din ea, de la antene de televizor la ghidaj pentru o presa (incercam sa scot o piesa, insa cele trei brate ale presei ce se fixau pe piesa alunecau incontinuu, astfel ca le-am legat strans intre ele cu sarma si n-am avut probleme :hug:), iar eu vin tot timpul la scoala cu patentul la mine, asa ca sa n-aud mistouri pe seama mea :baldy:.

 

Triciclul

 

Sa fi fost la cativa ani dupa ce a mers prima oara, pe puterile ei, Mobra (002-ul), cand tata, cu bicicleta, ajunge pe Strada Muzelor (stiti voi unde vine) si vede o matahala de masinarie ruseasca pe trei roti, lunga cat o Dacie, parcata pe marginea strazii. Era dezolanta privelistea: cauciucurile dezumflate si afundate in asfalt, majoritatea pedalelor/manetelor desprinse, motorul nu era pe ea si toate cele. La scurt timp dupa asta, se intereseaza la poarta in dreptul careia era parcat triciclul si ne-am trezit, in toamna anului trecut, carand un dinozaur de 250 de kile in spatele unei Dacii-papuc imprumutate, pana la tara. Ajunsi acolo, am descarcat incarcatura masiva, si noroc cu rotile care erau toate infranate, ca altfel cred ca ajungea triciclul pana la cusca lui Rex :-L, ca nici de-al naibii nu puteam s-o opresc. A stat ea pana in primavara anului curent, invelita cu cateva folii, pana cand ne-am hotarat sa scoatem ceva din ea. Asa ca da-i bataie: am scurtat-o cam cu un metru (au pus rusii astia pe ea niste fiare de zici ca voiau s-o trimita la razboi), i-am scos doua din cele patru amortizoare de pe spate, dintre care eu nu pot indoi nici unul de tari ce sunt :-L, am scos roata cea mica de pe fata (identica cu cele din spate) si am pus una de Mobra (deja era rupere la aspect), cu tot cu o aripa de Mobra, ce-avea un aspect retro prin forma ei (primele modele ale motoretei aveau niste aripi reusite), am aplecat mai inspre spate ghidonul, spre a crea efectul de "chopper", am rezolvat franele (minune!), diferentialul (ce poate fi trecut si pe marsarier!), am scos cam 100 de kile de fier de pe ea si-am inlocuit monstrul de motor de 250 cmc si l-am inlocuit cu un motor de Hoinar (50 cmc, 5 cp), ce-si facuse viata pe kartul mai sus amintit, iar apoi m-am lasat purtat de val si i-am dat ansamblului o culoare argintie. 003-ul era gata sa pacane!

 

Bai, frate... deci n-aveti cum sa stiti cum ma simt cand conduc minunatia asta... are si forma, da-o-ncolo! O fi ea facuta din ce-am avut la-ndemana, insa cand stai pe ea, parca esti pe o combinatie de Harley/Cadillac/chopper :ok:. Iar performantele sunt exceptionale, din punctul meu de vedere. Dat fiind faptul ca sasiul are cam 100 - 150 de kile, iar motorul e destul de mic, faptul ca prinde 30 km/h si se descurca fara probleme cu 6 persoane pe ea, in treapta a cincea de viteza este fenomenal, din cate stiu eu. E dat naibii motorasul ala :peace:.

 

Ce s-o mai lungesc... mai bine v-arat pozele! Sunt recente, au doua saptamani. Eu unul vreau sa zic ca uite ca se poate, s-am trimis fotografiile si prin strainatate, pe la alde suedezi, englezi, sarbi, francezi, americani, si s-au crucit toti cand au vazut-o :moto:, asa ca pot sa ma laud ca-ncepe lumea sa ne stie de frica!

 

<<< Aici >>> se pot gasi cateva dintre pozele pe care le-am facut la Comana, v-as fi tare recunoscator de le-ati vedea pe toate. O sa mai uploadez si altele facute tot acolo, insa, deocamdata, cred c-ajung :lol:. Daca ati da link-ul si altora, m-ati face un tip fericit.

 

Am de gand ca, peste cativa ani, sa-i pun la loc motorul de 250 si s-o omologhez, sper sa tina smecheria. Chiar mi-ar placea s-o vad pe drum si sa n-am probleme. Ultima (a doua) oara cand m-a oprit un politist, respectivul s-a uitat la mine, si-a varat mainile buzunar si m-a intrebat: "Cat baga?", lol!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Lol, de-ngrijit, lupule, stai linistit. Am, pentru bormasina, o foaie de smirghel foarte dur, cu care slefuiesc orice, chit ca-i lemn ori metal. Dupa ce-am curatat saua (facuta din teava de calorifer pe care-am indoit-o pe mengina), am aplicat direct bronz de aluminiu (vopseaua) insa vad ca n-a tinut la rugina. Asa ca la primavara o curat din nou cu smirghelul respectiv, dau o mana de grund si pe urma diluez niste bronz de aluminiu (care se vinde la tubulete de 20.000, foarte ieftin daca stai sa te gandesti ca, pe langa faptul ca vopseaua tine pe orice, tine si la temperatura mare, c-am dat si pe teava (nu toba) de esapament si n-are nici pe naiba, si mai arata si bine :moron:) si-l folosesc pe post de vopsea pentru spray, c-am si-un compresor si voila!

 

Cat despre triciclu, mai am sa-i sudez doua pedale rabatabile (le iau din targ, de-alea de Mobra) pentru pasager si n-am treaba! Si lol, da, din lateral, zici ca-i tun esapamentu' :baldy:. Ma gandeam intr-o vreme ori sa-l scurtez, ori sa-l scot pe dreapta/stanga, ca sa am loc si de-un portbagaj, ca deh, mai iei cate-o trusa de scule, cate-o sticla de apa s.a. Ah, bine ca mi-am amintit, mai e vorba sa-i sudez si doua cutii de metal pe laterale, cam pe-acolo pe unde-i "coada" motorului, pe post de cutii de scule etc. Le am, da' treaba o s-o fac la primavara.

 

Oricum, da, cred ca cu matahala aia de motor de 250, o sa stau pe-o bomba cu numar impar de roti :ok:, insa-mi fac probleme c-am impresia ca nici macar in curtea RAR-ului n-o sa am voie sa intru, lol! Ah, si sa nu uit: am de gand sa-mbrac toata saua in piele sau in inlocuitor... c-asa, e putin... bleaga, heh!

 

Las' ca maine va povestesc si cateva "trasee" :lol:.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: Zeu, PepsiMan, multam de apreciere! Zau ca ma faceti sa ma simt bine!

 

Pozele cu 001 ar fi deplorabile de le-as face curand, caci puntea spate a kart-ului a fost dezmembrata ca sa-i iau frana pe disc, spre a o pune pe 002. Culmea a fost c-am pierdut unul din etriere la o zi dupa ce-am montat frana :ok:. Insa o sa le fac si lor niste poze, sa pun si eu mana pe-o camera foto digitala, caci cele pe care le-am triciclului au fost facute cu un aparat digital imprumutat. 003 ar fi triciclul, iar 004 e un monstru (fratele mai mare al lui 002) pe care montez un motor de 125. Bigger, better! :moron:

 

Oricum, multumesc de aprecieri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La triciclu bazat pe shasiu, punte-cutie-motor spate de VW broasca te-ai gandit? Eu vreau sa-mi fac asha ceva, am fieru', imi tre' timpu' (tre' intai sa repar casa de la moshia mea, ca se cere, pe urma garaj uriash, etc etc)... am 11 mashini, 3 motoare.... am baza materiala cum ar veni.... dar vorba fostului shef- "Bai Mihaitza, pe tine serviciul asta te cam incurca!" :ok:

Oricum imi place entuziasmul vostru. Eu n-am reushit inca sa-mi duc visele Mad-Max-istice la realitate :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam sa folosesc motor de Trabant. Pe langa faptul ca-i in doi timpi (my favourites), e compact: cutia, diferentialul si planetarele sunt o parte integranta a motorului, deci practic ar trebui numai sa pun rotile si sa montez motorul, si gata! Dar, pe de alta parte, un mic pont: n-ar mai avea farmec :lol:, desi n-ar fi rau.

 

Motorul de 250 ar trebui sa fie de-ajuns. Si-asa, Hoinarul face minuni. Multam revo si mihaiachi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum am promis, dat fiind faptul ca-mi place sa povestesc (poate nu la fel de mioritic precum o face jamel :lol:), am de gand s-astern pe celuloza din aluat de pixeli modul in care a decurs ultima calatorie cu triciclul, parcursa acum cateva zile.

 

Eram la Comana de cateva zile si ultima activitate pe care-am facut-o de-avea o legatura directa cu cativa cai-putere a fost faptul c-am dat jos carburatorul de pe Dacia tatalui meu (la cererea lui, precum si la indemnul cum ca "p-ala de Mobra il stii, hai sa-l inveti si p-asta, ca nu-i cine stie ce") ca sa-l spal, ca deh, in ultima vreme incepea sa cam galopeze eleganta Dacie Break. Nu spun, ca nu l-am desfacut de 60.000 de kilometri pe care-i are masina, pentru ca n-a fost nevoie. Pur si simplu s-a nimerit sa fie masina buna, ulei i-am dat (desi n-a curs nici o picatura), iar ea s-a metamorfozat, pe rand, ba in vehicul pentru invatacei, ba in Raba (cand caram ori saci de ciment, ori cosaci, ori dulapi, ori mobila, ori tigla, ori caramizi, toate la tara, pe drumuri mai mult bombardate decat noroite), ba in Jeep ori intr-un pui de monster truck. Duce, saraca, si n-are pretentii mari. Cum ar zice jamel, "apa, paie si bataie".

 

Si-oricum, am desfacut carburatorul (dupa ce i-a rupt tata un port-jigler din greseala, asta-i alta treaba :ok:), l-am bagat intr-o oala plina cu Decarbusolv (solutie foarte buna de degresat carburatoarele si nu numai, v-o recomand), asta dupa ce am desfacut toate jiglerele de pe el. Rezultatul a fost ca, dupa niscaiva minute de stat in oala cu pricina, ne-am trezit c-un carburator de Dacie nou-nout, gata de mers in targ cu el, legati toti trei (noi doi, cu tot cu fier) cu funda rosie, pentru a-l vinde drept piesa neumblata. Asa era de curat. Si nu va pot descrie ce era pe el, dupa 60.000 de kilometri de drumuri de tara :moron:. Dupa ce l-am pus la loc, al naibii ca mai si mergea, iar relantiul era cu 300 de rotatii mai mare, deci va dati seama ca era cam jegos :baldy:.

 

Insa trecand la ce ne intereseaza, la vreo cateva zile dupa intamplarea asta-mi zice taica-miu: "Azi nu ma mai tragi in piept, bine?"; zic eu, "Cu ce?, la care tata "Pai da' azi poate ma duci si tu cu triciclul ala, ca de cand l-am facut nu m-am urcat pe el decat asa, sa stau pe loc!". Zis si facut, i-am pus pe-un umar geanta cu camera de filmat, pe-un altul rucsacul cu scule, ca deh, e fier si Mobra (Hoinar cica) pan' la urma :moto:, am iesit pe poarta si i-am dat bice! Cale de cativa kilometri, nu prea am respirat in voia mea, datorita stransorii tatalui, care se tot plangea ba ca-i saua prea ingusta (si el imi daduse dimensiunile), ba ca prea ne hatzanam, desi descria hopurile ca "leganari", c-amortizoarele lucreaza de mai-mai sa compari fierul cu un Cadillac, zau daca va mint!

 

Sa fi facut noi vreo zece kilometri, ca deja, tata era destul de relaxat, se obisnuise cu pozitia nu taman sigura pe care-o are pasagerul pe triciclu, si s-a plans in repetate randuri ca trebuie schimbat amortizorul dreapta-spate (mai aveam doua, identice), cum ca bate fier pe fier. Am luat la cunostinta ultima remarca, iar amortizorul l-am schimbat in seara aceleasi zile. Si-ajungem in Mironeeeeeeeeesti, un sat pe marginea Argesului, foarte frumos de altfel, care are tot ce-i trebuie, dintre care amintesc si falia de deasupra Argesului, de unde se poate vedea foarte bine (atentie, suntem cam la vreo 35-40 kilometri distanta de Bucuresti) Parlamentul ori turnul de la CET Sud. Tata trage la o bodega, sa-si ia avant cu o bere, iar eu pun mana pe Panasonicul meu analog (care filmeaza excelent) si filmez o mare parte din sat (cat puteam cuprinde cu picioarele si privirea, in limita a catorva minute de pauza), desi am trecut prin sat, prin intermediul 002-ului si 003-ului, de foarte multe ori. Il stiam pe de rost. Hop c-apare si tata, punem tot la loc, ma uit la nivelul de benzina, reglez putin relanti-ul care era cam mic, bag in viteza si fugi! Si unde nu-l iau pe triciclu (cu tot cu balastul ce-l aveam pe post de pasager) la coborat o vale abrupta de tot, ce era de fapt drum de pamant insa cam stricat, de ma-ntreaba tata de vreo cinci ori de nu ne-mpotmolim pe-acolo, si, sa fiu sincer, puteam sa jur ca ori m-ar fi furat vreun fagas, ori as fi lovit cu diferentialul de pamant sau m-as fi impotmolit in noroaiele pan' la genunchi, da' uite c-am masina fiabila si descurcareata, si ne-am descurcat de minune pe terenul accidentat. Am coborat valea (si faceam uz din plin de frane, un lux inexistent la Mobra (002), de care v-am zis ca singurele frane disponibile sunt cele stil-Flintstone, cu doua, respectiv patru picioare incercand din rasputeri sa franeze o bucata destul de nervoasa de fier in miscare), ne-am oprit, iar tata s-a minunat (arunca cu sapca in stanga si-n dreapta, la 'shtou) cum mama lu' Sfantu' Carburantzie apucam eu cu copilotul meu, Costel, taman pe drumurile cele mai nasoale. Raspunsul meu a fost, desigur, legat de faptul ca ne placea sa exploram, urmat de intrebarea oarecum retorica "Asa-i, tata, ca te-mpotmoleai cu Dacia, daca erai p-aici?; normal c-a fost urmat de-un raspicat "Pai da' cum dracu'! Prin ce hartoape m-ai dus!".

 

Am filmat si pe-acolo imprejurimile impresionante, drum pe care, de altfel, cum am amintit mai devreme, il mai parcursesem de vreo zece ori. Am pornit inainte si-am cotit stanga pe drumul de-a lungul Argesului, s-o luam inapoi inspre Comana. Si unde n-am apucat sa-l duc pe triciclu prin toate vaile si pe toate dealurile, si prin toate hartoapele (pe care-am incercat sa le incalec cat mai gratios cu putinta, s-ar zice ca mi-au iesit manevrele), de ne-am facut cruce amandoi pilotii cum se descurca motorasul peste tot pe unde-l duceam. A fost si-un deal anevoios foarte, insa treapta-ntaia ("a"-ul din coada e ostentativ pus) s-a decis ca n-are cum sa se faca de ras impotriva unui deal anti-masina, si-a urcat de-a muscat pamantul. Daca stau sa ma gandesc, vreo 250 de kile tot aveam, si nu ne simtea. Misto. Intorc privirea catre tata, care ranjea in gol, in chip de "Laser, frate!", zambesc la randu-mi si-mi continui drumul. Ajung la un pod de tuburi ce traversa Argesul, pod pe care, de altfel, l-am traversat de multe ori, insa in vara anului curent, a fost luat de furia raului, care-a venit umflat peste masura din cauza ploilor ce-au fost anul asta. Cu tot cu vreo treizeci de metri de mal.

 

Am mai urcat cateva dealuri cu-a-ntaia, am mai incalecat niste noroaie imposibile, ne-am mai facut, de cateva ori, cruce in fel triumfal, am mai filmat si ne-am intors, intr-un tarziu, in Comana. Cred ca traseul a fost cu siguranta doveditor in ceea ce priveste vlaga pe care-o are motorul de Hoinar. Pe langa faptul ca reductia pe care-o da diferentialul nu permite triciclului sa depaseasca 30 km/h, deci, implicit, ii da multa putere, cei 50 de centimetri cubi de romanesc in doi timpi sunt destul de nervosi incat sa te faca sa te simti bine cand ii stapanesti. Desigur, mai si surubaresti la ei, din cand in cand, dar asta-i tot farmecul. Regula e ca "mai sare", dar satisfactia e imensa, cand te gandesti ca "uite, ba, e facut de je, de watashi, de me, de eu". Cam asta a fost de data asta :eek:, dar de-abia am inceput, stati linistiti!

 

Serios iau in considerare posibilitatea ca s-ar putea sa nu trec nici macar de poarta RAR-ului cu 003-ul, dar heck, ce conteaza :D.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

super ideile tale ....

As vrea sa stiu de la ce ai folosit puntea spate de la triciclu si unde as putea gasii una doar puntea fara roti ..puntea cu planetarele

 

te salut si respecte pt ideile tale

 

roby

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noroc, Roby! Pai puntea din spate e de la o Tula 200 (russian stuff), adica tot ce vezi, diferentialu', planetarele, basculele, amortizoarele (erau in numar de patru, pe spate) si rotile. Practic, toata sandramaua e facuta din acea Tula, numai c-am scurtat-o mult, as fi putut sa jur ca-i cat o Dacie!

 

Unde gasesti? Hmm... ai putea sa-ncerci, in primul rand, duminica dimineata, la Autovit, pe Dambovita, in Bucuresti. Cred ca stii unde vine. Se-aduna acolo motociclisti din toate partile. Se vand de toate, de la segmenti la roti, de la Mobre desfacute la motociclete intregi, chiar si ATV-uri etc. Daca nu... o sa ma uit dupa tricicluri, insa sper sa n-ajung la groapa de gunoi :P.

 

Bafta si multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noroc, Roby! Unde gasesti? Hmm... ai putea sa-ncerci, in primul rand, duminica dimineata, la Autovit, pe Dambovita, in Bucuresti. Cred ca stii unde vine. Se-aduna acolo motociclisti din toate partile. Se vand de

mai eu is barcelona,cum sa vin eu acolo :crack: ....ma intereseaza daca gaseste cineva pt mine?

 

salut :P uitate in profile la locatie cind mai raspunzi si la altii :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, stiu, m-am uitat inainte de-asta si-am vazut frumosul caps ce descria bine-vestitul oras spaniol. Chiar am fost p-acolo. Insa spuneam de Autovit mai mult la modul general, imi dau seama ca n-ai cum sa dai o fuga pana peste drum, incoa :P, iar cum eu nu prea stiu unde poti gasi o Tula ruseasca prin Barcelona, recomand Google.

 

Vrei sa-ti caut punti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam, Cristi! :P

 

Da, chiar acum ma vorbeam cu taica-miu in timp ce dezgropam zeci de pagini folosind Google, si analizam cateva situatii. Ca sa-l transform in ciclomotor (legal vorbind), trebuie sa poata fi pornita la pedale. Acum, stiu ca-i destul de penibil cand te gandesti ca porneste la pedala, insa ma gandeam cum sa-i montez doua pedale (plus un sistem "fly", ca la bicicleta, ca sa nu se-nvarta alea ca dementele in timpul mersului), ce se vor lega la un alt pinion ce-ar putea fi pus pe axul motor... sau ceva de genul.

 

Nu c-as putea eu sa pornesc prea usor vreo suta si cateva zeci de kile (cu tot cu mine, practic, la pornire) folosind pedalele, da' deh, bine-ati venit in automobilistica romaneasca :crack:.

 

Practic, daca-i adaug pedalele mai sus-amintite, tinand cont de faptul ca-i motor de 49 etc., intra-n categoria mopedelor (ciclomotoarelor) si nu mai am nevoie nici de carnet, nici de inmatriculare.

 

Waddya say?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios sa stiu cum ai rezolvat, noroc!

 

By the way... neah, cred ca mai rau ma complic cu pedale. O s-arate si ca dracu' etc... o pun in vitrina, imi iau A1 si iau o Mobra :P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios sa stiu cum ai rezolvat, noroc!

 

off topic

Pai foarte simplu,am sa folosesc diferentiarul dintro cutie de viteze masina, la care am sai adaug doua planetare scurte si voi adapta pe diferential un pinion pt lant si un disc de frina

Chiar asa de curiozitate daca ai o cutie de masina desfao in doua si vei vedea dupa ce scoti din carcasa diferentialul in care intra planetrele,ce simplu este de facut si adaptat....doar sa stii cum,dar vei stii tu sigur ca vad ca ai imaginatie si iti place-........

 

salut

roby

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm... adevarat, da, poti sa faci si-asa. Cu toate astea, tot recomand motoru' de Trabant ori VW. Nu mai desfaci nimic, doar ii mai pui doua roti si ti-ai facut punte spate (respectiv fata). Diferential, cutie, tot ce-i trebuie.

 

De triciclurile astea facute la fabrica, ce stiti? Sunt la comanda? Pana la urma, I gotta have one. Desi sunt mai mult indragostit de creatia de fatza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate astea, tot recomand motoru' de Trabant ori VW. Nu mai desfaci nimic, doar ii mai pui doua roti si ti-ai facut punte spate (respectiv fata). Diferential, cutie, tot ce-i trebuie.

Nu mai desfaci nimic decat daca iei toata partea din spate a VW-ului, astea au cutie de viteze, ca orice masina, inclusiv diferential :P, si suspensie independenta pe fiecare roata, deci, practic, nu este o punte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lol, practic ti-ai rezolvat problemele :baldy:. Mai astept nitel si mai salivez uitandu-ma la ce scule au OCC (printre care si taietor de tabla prin jet de apa, fara sa mai mentionez uneltele de sudura in gaz ori cele de-ndoit tabla etc.), apoi poate vad eu ce fac, un nou triciclu.

 

Motorul de VW mi se pare prea mare, totusi. Vorbesc de capacitate. Prea puternic pentru ce-mi trebuie. Doi timpi in doi cilindri nemtesti sunt de-ajuns :P ca sa umilesti opozitia.

 

Intre timp, nu pot sa ma opresc din admiratul motorului bine surubarit de Hoinar (ori Mobra, nu mai zic). Sunt nervoase rau de tot motorasele-astea. Musca. Latra.

 

EDIT: Acum o saptamana am fost din nou la tara. Desigur, cam frigutz. Ca sa scap de frig, am pus mana pe-o cazma si-am luat la omor una din brazdele pe unde tractorul n-a avut loc sa are, in curte. Intr-un sfert de ora deja transpiram, iar dupa alte doua ore de eliberare mentala (stiu, suna ciudat, insa munca fizica "outdoors" ce-o fac pentru mine insumi ma relaxeaza), m-am decis sa-mi testez incheieturile incalzite pe-o repriza de triciclu. Scot bestia, dau drumul la benzina, inec carburatorul, dau o pedala: nimic. Inca una: nimic. Si-nca una: nimic. Stau si chibzuiesc doua secunde ce-aveam de facut. Si m-a plesnit revelatia: nu dadusem drumul la contact :crack:. Dau contactul pe on, ridic pedala, tin ambreiajul ca sa trimit pedala la ultima tura in care misca pistonul si-apas cu piciorul: a pornit la sfert, dupa cateva saptamani de inactivitate! E-o performanta cu care multe Dacii nu se pot lauda :lol:.

Editat de AdrianS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...