Sari la conținut

Turbo Pe Nipru


axi
 Share

Postări Recomandate

Din cate citeam eu in literatura de specialitate am inteles ca e de 3 ori mai mare turatia arborelui de unde deducem ca daca arborele are 9000 rot/min, turbina are 3000 rot/min (am atasat documentul din care am citit chestia asta....daca e ceva gresit rog cunoscatorii sa ma corecteze).

 

 

e exact invers :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 100
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Rotorul are la interior o parte dintata. Acesti dinti se angreneaza cu dintii de pe arborele fixat in cilindru. Acesti dinti determina traiectoria si directia rotorului. La trei rotatii ale arborelui de iesire, rotorul se roteste o singura data." citat din literatura de specialitate....

 

Daca "la 3 rotatii ale arborelui de iesire, rotorul se roteste o singura data" => ca la 9000 rot ale arborelui de iesire, rotorul de descrie 3000 rot.

 

Ce este mai curios la acest motor......lucru care nu l-am gasit nicaieri: UNGEREA! Cum se realizeaza aceasta! Pe cei ce stiu acest capitol, chiar ii rog frumos sa-l faca public!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Rotorul are la interior o parte dintata. Acesti dinti se angreneaza cu dintii de pe arborele fixat in cilindru. Acesti dinti determina traiectoria si directia rotorului. La trei rotatii ale arborelui de iesire, rotorul se roteste o singura data." citat din literatura de specialitate....

 

Daca "la 3 rotatii ale arborelui de iesire, rotorul se roteste o singura data" => ca la 9000 rot ale arborelui de iesire, rotorul de descrie 3000 rot.

 

Ce este mai curios la acest motor......lucru care nu l-am gasit nicaieri: UNGEREA! Cum se realizeaza aceasta! Pe cei ce stiu acest capitol, chiar ii rog frumos sa-l faca public!

da da da cine nu stia asta....? :haha:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

blow-off-valve inca nu am dar probabil ca o sa-l fac eu-apropo- nu e pentru a proteja motorul ci turbina-cand iei gazul turbina mai are inca inertzie, se face presiune mare in admisie shi merge inapoi in paletele de la turbina.

 

Scuza-ma dar aici esti total pe langa cu explicatia . Vezi ca este pe turbina in partea de evacuare

Chiar pentru a proteja motorul este "blow-off-valve" daca te uiti mai atent o sa-ti dai seama sigur ca atunci cand deschide acea clapeta gazele ies direct fara sa mai amtreneze turbina si daca o sa te mai uiti toate motoarele supraalimentate au pe bord un manometru care masoara presinea in galeria de admisie ca sa-ti dai seama ca e ceva in neregula daca presiunea creste peste o anumita valoare motorul poate "capota".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuza-ma dar aici esti total pe langa cu explicatia . Vezi ca este pe turbina in partea de evacuare

Chiar pentru a proteja motorul este "blow-off-valve" daca te uiti mai atent o sa-ti dai seama sigur ca atunci cand deschide acea clapeta gazele ies direct fara sa mai amtreneze turbina si daca o sa te mai uiti toate motoarele supraalimentate au pe bord un manometru care masoara presinea in galeria de admisie ca sa-ti dai seama ca e ceva in neregula daca presiunea creste peste o anumita valoare motorul poate "capota".

 

ALO, ALO, PAMANTUL catre domnu' DCSAN20 !

 

se pare ca shi dumneata dormi cu turbinele sub perna dar habar nu ai ca piulitza de 6 se strange cu cheia de 10 ! - ca sa ma exprim poetic shi sa nu spun ca te bagi intr-o discutzie total nedocumentat, numai ca sa ma corectezi

aici tu sa ma scuzi dar chiar eshti TOTAL pe langa cu contra-explicatzia. iata de ce:

"blow-off-valve" este exact ce am descris eu mai sus, lucru pe care l-ai shi citat. in sistemele de tipul evacuare>turbina>intercooler>carburator>admisie , in momentul in care dai gaz, turbina se invarte mai repede, comprima aerul shi formeaza presiune in admisie, atat inainte cat shi dupa clapeta de acceleratzie din carburator-care in acest moment este deschisa.

in momentul cand iei gazul, turbina nu trece instantaneu de la o turatzie mare la una mica- corespunzatoare unei alte pozitzii la clapeta de acceleratzie- care acum este inchisa-, ci se invarte inca un pic datorita inertziei rotorului shi a gazelor din evacuare, de unde rezulta o diferentza mare de presiune de o parte shi de alta a clapetei de acceleratzie din carburator:

- intre turbina shi clapeta- presiunea se acumuleaza intr-o perioada f scurta de timp,

- intre clapeta shi admisie in motor, unde se formeaza un vacuum.

ei , tocmai aici intervine rolul supapei de descarcare- asha numita "blow-off-valve, care in momentul in care sesizeaza diferentza de presiune in sistem descarca (elibereaza) presiunea ce se acumuleaza intre turbina shi clapeta carburatorului.

rolul acestei descarcari este de a proteja turbina, intercoolerul shi tubulatura de creshteri brushte de presiune. de obicei, presiunea este eliberata direct in aer, shi se poate monta un fluier pe supapa, ca sa auzi cand functzioneaza

 

tu confunzi "blow-off-valve" cu "wastegate-valve", care are rolul de a "scurtcircuita" turbina in momentul cand presiunea ajunge la o anumita valoare prestabilita shi de a lasa gazele de evacuare sa treaca pe langa rotorul turbinei,direct in galerie.asta nu este montata pe evacuare ci direct in corpul turbinei, galeria de evacuare incepe imediat dupa supapa de eliberare, generic numita "wastegate-valve".

acuma ca te-am luminat, eshti dator cu o bere, ca m-am uscat de cand scriu aicea! :peace:

numai bine cosmin aka kerosen!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kerosenule ai dreptate! am fost superficial eu ma gandeam la un motor diesel. Dar vezi ca presiune se formeaza numai dupa turbina inaintea turbinei se formeaza depresiune,iar blow-off-valve se pune pe motoarele de genezatie mai noua si de turatie mare! Sa stii ca eu nu dau decat cico de baut ca sunt anti alcoolic. Maxima sanatate!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

shtim asta de mult, klaus, e de pe celalalt topic cu Ural turbo.

shi aici nu se cearta nimeni, nu vezi ca ne intalnim la ciocolata calda, suna mai mult ca un "love story" :peace:

Editat de kerosen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce ai gasit tu acolo e de jucarie! - sper ca te-ai prins!

doar arata ca un turbo, de fapt e doar un motorash electric care "impinge" aerul in motor.

viteza cu care e absorbit aerul in cilindru la un motor aspirat depashshte cu mult viteza aerului pe care o poate produce ventilatorul ala mic de plastic, de unde rezulta ca mai mult franeaza, decat ajuta

btw, ca sa produca randament un sistem turbo trebuie sa faca presiune serioasa acolo, asta-i pepsi!

 

pe bune acuma, cred ca mai mult aer baga un cooler de la Intel !!! :peace: :D :ok:

 

acuma fa comparatzie intre o jucarie pentru copii intre 2- 4 ani(a doua imagine) shi o piesa adevarata (prima imagine shi a treia) !!!

post-1567-1136756892_thumb.jpg

post-1567-1136757470_thumb.jpg

post-1567-1136757509_thumb.jpg

Editat de kerosen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

Am gasit pe Ebay :peace:

 

... da treaba aia cred ca-i doar asa de decor, cam de prost gust (nu mi-as pune asa ceva pe motor) da doar de decor, pt ca functional cred ca mai mult strica decat ajuta

Editat de moto_comuniste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ma dau si eu cu parerea aici:

1. E greu sa gasesti un turbo pt capacitatea mica a motorului de motocicleta. Turbinele puse pe masini au nevoie de presiune mare pe galeria de evacuare pentru a le pune in functiune, presiune care nu stiu daca poate sa fie furnizata de un motor cu cilindree mica.

2. Motoarele turbo au raportul de comprimare foarte mic, asta stiu de la masini. De exemplu Opel Calibra cu motor C20XE (2,0l 115cp, aspirat) are raportul de 11, iar C20LET(2,0 litri, 150 cai, turbo, in esenta acelasi motor ca C20XE dar cu turbo) are compresia de 9! Fara aceasta micsorare de compresie viata motorului este foarte mica!

Nu stiu daca va este de folos ce am spus, nici nu am citit tot topicul pentru ca nu am avut timp, daca informatiile mele sunt eronate va rog corectati sau stergeti! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ma dau si eu cu parerea aici:

1. E greu sa gasesti un turbo pt capacitatea mica a motorului de motocicleta. Turbinele puse pe masini au nevoie de presiune mare pe galeria de evacuare pentru a le pune in functiune, presiune care nu stiu daca poate sa fie furnizata de un motor cu cilindree mica.

2. Motoarele turbo au raportul de comprimare foarte mic, asta stiu de la masini. De exemplu Opel Calibra cu motor C20XE (2,0l 115cp, aspirat) are raportul de 11, iar C20LET(2,0 litri, 150 cai, turbo, in esenta acelasi motor ca C20XE dar cu turbo) are compresia de 9! Fara aceasta micsorare de compresie viata motorului este foarte mica!

Nu stiu daca va este de folos ce am spus, nici nu am citit tot topicul pentru ca nu am avut timp, daca informatiile mele sunt eronate va rog corectati sau stergeti! :peace:

 

informatziile tale nu sunt eronate, dar citeshte tot topicul asta shi pe cel cu Ural turbo de mai jos

 

mi-a placut faza aia cu turbo pe 2t :ok:

 

asha, shi, ce e de ras ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stresule, eshti paralel cu mecanica! ... mai informeaza-te inainte sa ne aratzi cat eshti de deshtept :peace:

sistemele turbo nu au treba cu catzi timpi are motorul, atata vreme cat exista o evacuare shi o admisie.

potzi sa pui turbo pe orice tip de motor: benzina, diesel, 2T, 4T, etc probabil shi pe wankel

 

 

shi mai citeshte topicurile in intregime inainte de a posta aiurea, doar ca itzi mareshti ratingul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu poti pe benzinar 2t de pe o motocicleta! un turbo baga fortat aer, aerul trage benzina dupa el se face amestec... bun si amestecu'' ala unde se duce? in carter mai intai unde se loveste de un mediu inchis, da inapoi in carb, deja sunt turbulente mult mai mari decat in mod normal... dupa aia prin baleiaje ajunge in camera de ardere... aici alta rupere de utere, la un moment dat admisia si evacuarea la un 2t sunt amandoua deschise si o sa iasa si mai multa benzina nearsa afara decat iese de obicei, iar asta n-ar fi rau daca turbina n-ar fi pe evacuare ca sa strice si rezonanta pe care o ofera toba, rezonanta care in mod normal ar impinge gazele nearse inapoi! consum mare, putere pierduta si castigata in acelasi timp de turbina.

 

castigul de putere este REAL intr-adevar, fiabilitatea scazand DRASTIC si facand un motor de genul asta absolut INUTILIZABIL pe distante mai mari de 100 de km, insuficient pt. strada, primele care o sa cedeze o sa fie semeringurile, imediat dupa aia o sa se uzeze sau o sa se sparga pistonul... mai cauta putin si o sa vezi ca NIMENI nu a reusit sa puna un turbo pe un 2t pe benzina si sa mai si fie fiabil! singurii care au pus turbo pe 2t au vrut sa doboare recorduri si NICI MACAR CARTERELE nu au mai putut fi folosite!

 

in concluzie este imposibil sa pui turbo pe o motocicleta 2t pe care vrei s-o folosesti macar pe circuit, sa nu mai vorbim de strada! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai stresule, trebuie sa ma repet: chiar eshti paralel cu mecanica!

 

- daca nu ar fi turbo, nu s-ar produce turbulentze prin carter, dupa cum zici tu? cand pistonul trage amestec, la fel se intampla,aceleashi turbulentze se produc, diferentza e doar de presiune ,ca la turbo amestecul intra comprimat, deci mai repede shi in cantitate mai mare! in plus turbulentzele de care zici ajuta la omogenizarea amestecului!

-turbina nu impiedica cu nimic gazele, shi nici nu le incurca in mishcarea lor catre galeria de evacuare. gazele invart rotorul cu palete, nu rotorul invarte gazele, asha ca evacuarea dupa turbina e la fel ca inainte-doar mai rapida! (cred ca nu prea shtii cum functzioneaza o turbina );

-problemele cu fiabilitatea exista intradevar, dar nu cum spui tu, adica pistoanele se topesc doar cand amstecul nu e reglat corect shi racirea e deficitara, iar pana la spart mai este cale lunga. asta tzine de nivelul de presiune pe care vrei sa-l ai, daca e mare - riscul de fisurare creshte. dupa cum ai vazut, scooterul ala avea 0.6, ceea ce e potrivit. shi nimeni nu lasa pistoanele shi bielele de la un motor aspirat pe un motor cu turbo- se pun altele mai rezistente;

-oricum discutzia nu era despre rezistentza shi fiabilitatea motoarelor 2t turbo, ci despre posibilitatea shi existentza lor- lucru care s-a shi demonstrat;

-nu te mai stresa cu turbo, lasa ca ne intalnim la vara, sau la ntrunirea de la hunedoara- daca vii- shi povestim acolo!

numai bine cosmin aka kerosen!

Editat de kerosen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

aceleasi turbulente se produc pe 2t aspirat dar cum ai zis tu, la presiune mai mica si nu "da inapoi" la fel de multe gaze in galerie si carburator, la turbo da! culmea e ca spre deosebire de 4t unde un motor turbo este mai eficient la acelasi regim de ture decat unul aspirat, un 2t o sa fie doar mai puternic si mai putin eficient (a se citi consum mult ridicat de carburant)! gandeste-te ca prima faza de admisie la un 2t e in carter (dupa cum probabil stii motorul in 2t are intr-un fel 2 faze de admisie, una in carter si una prin baleiaje in camera de ardere) si benzina nu are unde sa se duca decat inapoi in carb! dupa ce s-a inchis fereastra de admisie presiunea marita va forta semeringurile care vor scapa, de aici pierdere de putere iar (intr-adevar per total presiunea ramane mai mare dar in acelasi timp mult mai mica decat ar avea un 4t).

 

la pistoane nu vorbeam de topirea lor (se presupune ca un om care pune turbo pe 2t chiar stie ce face si stie sa regleze si amestecul) ci de spargerea lor pur si simplu... de ce? se uzeaza extrem de repede si incep sa se "balangane" in cilindru, la turatii mari intra in rezonanta si buba!

 

in leg. cu turbina: gazele invart turbina si daca gazele invart turbina nu e logic ca palele turbinei sa opuna rezistenta? ba da! de aici evacuare mai greu, pierdere de putere care totusi este compensata la un 4t foarte usor, la 2t tobele sunt proiectate altfel si trebuie sa traga aer de afara, lucru care este impiedicat de turbina care trage tot timpul gazele afara si nu le permite sa intre inapoi! iar crestere de putere mult mai mica decat la un 4t!

 

oricum concluzia este alta: daca vrei sa dovedesti ca se poate monta asa ceva pe 2t poti s-o faci si sa arati si cresterea de putere dar daca vrei sa mergi cu motoru' mai bine te apuci de facut copii!

 

tu chiar crezi ca de cand m-am apucat de modificat ragaliile mele nu m-am gandit la un turbo 2t?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceleasi turbulente se produc pe 2t aspirat dar cum ai zis tu, la presiune mai mica si nu "da inapoi" la fel de multe gaze in galerie si carburator, la turbo da! culmea e ca spre deosebire de 4t unde un motor turbo este mai eficient la acelasi regim de ture decat unul aspirat, un 2t o sa fie doar mai puternic si mai putin eficient (a se citi consum mult ridicat de carburant)! gandeste-te ca prima faza de admisie la un 2t e in carter (dupa cum probabil stii motorul in 2t are intr-un fel 2 faze de admisie, una in carter si una prin baleiaje in camera de ardere) si benzina nu are unde sa se duca decat inapoi in carb! dupa ce s-a inchis fereastra de admisie presiunea marita va forta semeringurile care vor scapa, de aici pierdere de putere iar (intr-adevar per total presiunea ramane mai mare dar in acelasi timp mult mai mica decat ar avea un 4t).

 

la pistoane nu vorbeam de topirea lor (se presupune ca un om care pune turbo pe 2t chiar stie ce face si stie sa regleze si amestecul) ci de spargerea lor pur si simplu... de ce? se uzeaza extrem de repede si incep sa se "balangane" in cilindru, la turatii mari intra in rezonanta si buba!

 

in leg. cu turbina: gazele invart turbina si daca gazele invart turbina nu e logic ca palele turbinei sa opuna rezistenta? ba da! de aici evacuare mai greu, pierdere de putere care totusi este compensata la un 4t foarte usor, la 2t tobele sunt proiectate altfel si trebuie sa traga aer de afara, lucru care este impiedicat de turbina care trage tot timpul gazele afara si nu le permite sa intre inapoi! iar crestere de putere mult mai mica decat la un 4t!

 

oricum concluzia este alta: daca vrei sa dovedesti ca se poate monta asa ceva pe 2t poti s-o faci si sa arati si cresterea de putere dar daca vrei sa mergi cu motoru' mai bine te apuci de facut copii!

 

tu chiar crezi ca de cand m-am apucat de modificat ragaliile mele nu m-am gandit la un turbo 2t?

STRESU'I VARZA :peace: :ok: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tu da pedala la minsk :ok:

:peace: gata , am ajuns la o concluzie: stresule- cu tine numai la bere se poate vorbi, ca asha pe uscat tzi se urca la cap! imi retrag cuvintele cu paralelismul, vad ca tzi-ai facut temele la capitolul 2T!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...