Sari la conținut

Veteranii,adunarea!


Dan Nastase
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

am mers pe zapada de foarte multe ori si la temperaturi de -15 grade si nu am fost singurul! taximetristi pe acea vreme erau profesionisti toti cand greseau erau transferati la autobuze sau dati afara.si pusi sa plateasca scolarizarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Erau alte vremuri, de neinteles ( poate ) astazi pentru multi. Eram o gasca de "prieteni" in primul rind, unde nu conta ce motor ai. Pleacm la munte, mare, mobre pe linga cehesti, nemtesti, rusesti, japoneze, etc.... Au fost situatii cind faceam 2 zile pina la mare din cauza penelor de cauciuc sau schimbam ambielaje la mobre in santz si nu se supara nimeni ca intirziem sau dormim in cimp. Bagam motoarele la iernat numai cind oprea ceasca circulatia, etc, etc, etc.........

Mesaj completat

Iar taximetristii erau chiar prietenii nostri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, dar ... sa nu uitam ca si taximetristii erau ...

La voi erau taximetristi? :D

La noi era doar rata de unu jumate, aia de patru cu muncitorii, un IMS-u' si-un Molotov si DRM-u'! :)

Prin '80 au umplut pamintu' cu radare de tot felu'...cu furtune peste sosea, cu ele puse in roaba la vreo poarta, sau pur si simplu te luau dupa ureche (trebuia sa mergi cam asa: pîr-pîr-pîr..., iar daca treceai: vrummmmm, gata, te lasau fara permis si amenda ca la negri)! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

noi am prins vremuri intradevar grele nu sant patetic dar secu veghea mai ales in bucuresti! intrebati pe nastase de exemplu sau pe altii care eram verificati! legea de aur era sa nu pomenim decat de motoare! multi nu stiu asta! unii am avut posibilitati si am avut japoneze sau alte moto vestice parintii nostrii si-au asumat niste riscuri mari! cat despre radare era cea mai mica problema a noastra!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de grija "lor" pentru motoarele noastre, imi aduc aminte cind am avut un accident destul de nasol ( doru stie foarte bine ) militia a ajuns la locul accidentului instant ! Dar nu de grija mea, ci fusesm dat prin statie de generalul "N..A" sa fiu oprit dupa ce-i "crosetasem" pe la universitate dacia neagra in care era. Pe ala il f-tea grija de unde am eu japoneza ( era prin '82 ) si a trimis un echipaj dupa mine, care m-a gasit - din pacate- infipt intr-o dacie 1100 citeva sute de metri mai departe. Dacia intrase pe contrasens...

 

Mesaj completat

Asa e dorule. Simion, Silitra, Relu Gladoveanu, etc.... niste oameni deosebiti !!!

Editat de ReluOlaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Radare erau, si ramineai fara permis instant. Daca opreai ... :D

radare,stabi de partid sau vre-un tablagiu in civil care scoteau naiba mai stie ce act ptr ca lui i s-a parut ca ai circulat peste viteza legala daca il depaseai,cei cu numere mici la conserve mai faceau pe smecherii in trafic,militieni care treceau cu vederea aproape orice gafa in trafic contra unui pachet de Kent,militian pe mobra in trafic care umbla mut de beat si cand avea chef de control ne oprea si ne punea sa suflam sa vada daca nu am baut,nu in fiola ci pe nasul lui.Culmea ca el mirosea a votca de la o posta.Verdictul: am baut toti si dupa ce statea putin meditativ cu mainile in solduri,dadea chipiul pe ceafa si ne zicea:hai data care vine sa nu va mai prind bauti ca v-am ras la carnet.Si urca apoi pe jawa lui si incurca toata circulatia cu o intersectie mai incolo prin semnele facute si nerecunoscute de nimeni...ca sa aflam dupa cativa ani caci cazuse urat cu jawa si se cam terminase ca si agent de circulatie.Pacat,era un om bun,atat doar ca se dadea in stamba cateodata/Erai sigur ca de la el motociclistii nu luau amenda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu îmi aduc aminte ... prin 78 când abea ne luasem carnete de mobra, eu si piticu, cum ne-a oprit militia ca n-am cedat prioritate la rondu' de la universitate ...

au venit dupa noi ca rechinii

n-ai cedat prioritatea ... carnetu' la control ... ia uite - un prost

apare si piticu - aoloeo asta-i si mai prost (carnet de doo sapt)

ne duceam la mare

ne-au luat instant carnetele dar, cu drept de conducere înca 24 ore...

credeti ca nu ne-am mai dus la mare?!?

 

ne-am întors dupa fo 3-4 zile ... cu ele la mesagerie

ce vremuri taica :-))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da asa este si sa mai precizez ceva aveam marsuri aproape in fiecare seara cand ne retrageam intre 12 si 3 noaptea! opream la oricine care facea o pana! ne ajutam la mecanica, pana si mirese pe moto tot atunci am vazut! si cand nu se putea circula tot ne vedeam! a si era sa uit mergeam inpreuna prin oras indiferent ce motoare aveam! adica de la mobre in sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi aduc aminte in perioada grea cu benzina, plecam la mare cu benzina de rezerva in bidoane de ulei mobil de cite 1 litru pe "elefant". 5 litri sa fiu sigur ca ajung...

Dupa accidentul ala nasol, fiind cu o mina operata si in ghips, m-a ajutat Doru sa fac motoru: indreptat jambele strimbe la atelier la tatal lui "bujie", carat fiarele cu triumph-ul lui, reparat pompa de frina, Tibi mi-a rezolvat aripa fata, etc.... Si cind mi-au scos dupa 1 luna ghipsul si firele, in sec 2 eram pe moto ! Degetele de la mina stinga nu le puteam indoi ( avusesem 1 deget smuls ), dar trageam ambreiajul din brat si am mers din momentul ala din nou zilnic ... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare eu am facut primul rezervor de peste 20l pentru enduro in bucuresti cred ca si din tara din tabla? si asa ne putem lauda cu lucruri pe care l-am fact deja si am schimbat prima distributie centrala fara sa desfac motorul? si tu relu ai facut oare un pinion de cutie de honda la 23 pentru niki? si acum circula acel motor! sau multe alte piese? da atunci totul se fabrica de la 0 probleme aveam doar cu plasticele noroc ca atunci erau putine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cerandu-mi scuze pentru calitatea fotografiei - raspund si eu la intrebarea: "Ce faceam acum 20 de ani ?"

Mentionez: pentru asemenea periplu, dotasem coburii cu cate o canistra de 10 litri fiecare !

 

post-882-1256285854_thumb.jpg

 

De asemenea, pentru ca a venit vorba, imi permit sa reiau o povestire cu "parfum de epoca"...

propunand cu aceasta ocazie motoveteranilor bucuresteni, o intalnire saptamanala -

In fiecare JOI la SALA POLIVALENTA.

Seniorii care de o vreme s-au dedulcit la conserve (exemplu elocvent RELU OLARU & Co),

sunt rugati sa se re-echipeze urgent cu "armasari - putere". Pentru "intregirea familiei".

 

Salut vartos de veteran !

 

 

VREMURI DE HAIDUCIE...

 

Pe la inceputul anilor '70 unul dintre locurile de intalnire ale motociclistilor din Bucuresti

era in spatele Operei Romane... Asta dupa ce Strada Armeneasca si... blonda motociclista de acolo

nu mai puteau face fata pretendentilor intru gloria asfaltului...

Aproape firesc, punctul de intalnire s-a mutat la cofetaria Tosca, peste drum de Opera,

si (foarte convenabil) vizavi de caminele studentelor de la drept si litere... Atata doar

ca daca te incumetai sa faci vreo "lipeala" trebuia sa iti asumi si riscurile unor deplasari

pe la Bacau si Focsani pentru a duce Cosanzenele la domiciliul de resedinta in weekend...

Drumul ca drumul, ca de aia aveam motoare, dar mai haios era cand ingenua

- care credea ca e rost de maritis cu un bucurestean - vroia sa te prezinte acasa parintilor...

Motiv pentru care, dupa ce numarul logodnicilor motorizati a ajuns la saturatie, ba chiar subunitar -

ca la un moment dat erau cam doua-trei pretendente pe cap de motociclist,

locul s-a schimbat "strategic" in Drumul Taberei, undeva pe langa Favorit,

pe o alee care pe vremea aceea iesea in sosea (acum este un bloc acolo).

Pe aleea cu pricina, subsemnatul pictase direct pe asfalt o mare emblema rotunda

care reprezenta un vultur, iar de jur imprejur scria cu majuscule: LUCKY POINT.

Motiv de pelerinaj pentru marea majoritate a motociclistilor bucuresteni, pentru ca in scurt timp

se dusese vestea ca nici o escapada motorizata prin tara nu poate fi incununata de succes

decat daca treci la plecare peste punctul norocos...

Dupa ce fetele de la Opera s-au mai domolit si dupa ce edilii Capitalei s-au gandit ca nu ar fi rau

sa extinda cartierul, locul s-a schimbat la cofetaria Turn de la Sala Palatului...

Un loc de "centrala afirmare" a unor zgubilitici ca Gica-frana, Bujie, Cap-de-fier

si a altor nebuni frumosi ai marelui oras...

De acolo, "locurile" au alternat intre parcarea din fata hotelului Athenee si cea de la Eva,

spre disperarea securistilor care nu vedeau cu ochi buni (ca nici acum de altfel)

un mare grup de motociclisti care - oricand, nu-i asa - "este un potential subversiv"-...

Din nou locurile au alternat - intre Parcul Herastrau (intrarea din Soseaua Nordului),

Arcul de Triumf (ca acum) si Fantana Miorita (gara Baneasa). Dar cum toate acestea erau "obiective"

si securitatea nu vedea cu ochi buni o adunare de motociclisti...bla, bla, you know... ne-am "refugiat"

in Padurea Baneasa, la Casa Alba si campingul din apropiere...

Nici aici nu era bine "ca venea straini" si puteai afla cum e dincolo... Mai si ce motoare aveau -

in special italienii - o nebunie ! Noroc cu afilierea la Clubul Sportiv Municipal Bucuresti -

ca asa au mai scapat si ei de noi si noi de ei... ca vaz' Doamne eram acum "in cadru organizat"...

Dar nu a fost rau pentru ca - in cladirea boiereasca de pe str. Bateriilor

(acum disparuta de pe harta de cand cu Casa Popoului) - s-au organizat competitii moto valoroase,

printre care si asa numitele raliuri de "regularitate si rezistenta"- concursuri deschise tuturor motociclistilor -

pe care FRM nu ar face rau daca le-ar reinvia...

De acolo - pentru ca eram totusi "prea in centru" - ne-am mutat sediul in Parcul Tineretului -

intrarea din Soseaua Oltenitei. Ce vremuri... si ce... vulpitze...

Dupa celebrul Raliu International cu sosirea in Neptun, gazduit de nea' Nicu in 1976,

vazand ei cam ce ar putea face 3.500 de motociclisti impreuna -

securistii si militienii au devenit foarte activi, asa ca pana prin '80 lucrurile erau cam albastre pentru noi

si au inceput sa miroasa urat... including ratia de benzina de 5 litri pe luna si... "pe cap" de motor...

pe care nu o puteai "capata" decat iesind din Bucuresti, spre Giurgiu... si aia o benzina infecta,

zice-se de 90 cifra octanica... da' era clar 75 super de camioane - daca iti pica pe haine

puteai o saptamana a Cristian-Dihor...

De necaz ne-am mutat din nou la Arc, asa de-ai dracu' si am jucat leapsa si v-ati ascunselea

cu "organili" pana la revolutie.

Doamne, ce vremuri !... Pe atunci nu conta ca ai Mobra, IJ, MZ, BMW sau Triumph... Eram pur si simplu impreuna...

Toti pentru unul si unul pentru toti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ce faceam acum 20 de ani ?"

 

 

Pe la inceputul anilor '70 unul dintre locurile de intalnire ale motociclistilor din Bucuresti .......

Doamne, ce vremuri !... Pe atunci nu conta ca ai Mobra, IJ, MZ, BMW sau Triumph... Eram pur si simplu impreuna...

Toti pentru unul si unul pentru toti ![/b]

O adevarata poveste in cele zise si cu multa patima. Extraordinar de frumos. In 86 dabia ma dadeam cu o mini-mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

VREMURI DE HAIDUCIE...

 

 

Frumos povestit si captivant.Cred ca fiecare are de spus cate o povestioara.Hai sa le postam aici.Si daca se strang mai multe poate faceti o rubrica in Univers Moto.

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am stat mult daca sa mai scriu sau nu.

conduc din 1976, m-am casatorit pe motor, un TS de 250, iar pe 19 august m-am dus la Ogna Mures cu o honda Vfr de 750, si in curba la Miraslau am intrat intr-o curba si nu am mai iesit, Am scapat SIFONAT rau mina rupta in trei, 6 coaste, clavicula rupta , blocaj renal am trecut la un pas de doamna cu coasa.

Acum m-am resemnat nu mai sunt interesat de de doua roti,cred ca pempersi care au fost accesorii la costumul moto.

Daca vrei sa cumperii la un pret convenabil honda vfr, 750, suzuki de 500 va astept.

VITEZA daca nu te ucide , te baga in spital,( si ce te mai chinui )

eu m-am vindecat si la propriu si la figurat.

Va urez tot binele din lume.

Al vostru viorel , de Stefanesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viorele, bine ca ai scapat, si sa te faci bine cit mai repede.

Aceleasi ginduri le-am avut si eu acum 2 ani cind am vrut sa cumpar ( cumparam, eu si frate-miu ) din nou moto. Amindoi am ajuns la concluzia ca in momentul asta ( cel putin pentru noi care avem copii mici ) e mult mai important sa putem avea grija de ei si sa fim aproape de famile. Pe linga faptul ca mersul pe 2 roti este el insusi periculos, circulatia dementa din ultimii ani si inconstienta celor de la volane si ghidoane ne-au facut sa preferam siguranta considerabil mai mare a conservei.

Pentru cei fara copii poate fi greu de inteles, dar daca ii ai, nu exista alta grija mai mare pentru tine decit sa poti sa-i ajuti si sa-i cresti. Ori daca da peste tine un papucist, taximetrist, vitezist, sau oricare sofer sau motoretist tupeist sau inconstient, ce faci ? Cine duce copilul la gradinita, sau in parc ? Cine iti ajuta nevasta la treburila casei ? Nu mai vorbim de drumurile la spital sau doamne fereste sa fie mai rau....

Dan m-a "dojenit" pentru faptul ca nu mai am moto si citeva posturi inainte mi-a urat atit mie cit si fratelui meu sa ne laum din nou. Iti multumesc din suflet, dar cu tot dorul nostru ( inca foarte mare !! ) pentru moto, cred ca vom ramine conservari.

Dane, crede-ma ca nu ne e usor, mai ales dupa zeci de ani si 4 anotimpuri/an petrecuti pe 2 roti ( si aproximativ 20 motoare ale noastre ! ) sa renuntam. Insa, uneori in viata, prioritatile se schimba cerind si sacrificii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Viorele, bine ca ai scapat, si sa te faci bine cit mai repede.

Cine duce copilul la gradinita, sau in parc ? Cine iti ajuta nevasta la treburila casei ? Nu mai vorbim de drumurile la spital sau doamne fereste sa fie mai rau....

... dupa zeci de ani si 4 anotimpuri/an petrecuti pe 2 roti ( si aproximativ 20 motoare ale noastre ! ) sa renuntam. Insa, uneori in viata, prioritatile se schimba cerind si sacrificii.

Ma distrez copios la replicile care le am in gind...si la care ma gindeam cu durere in suflet cind aveam copiii mici, nevasta tinerica si io umblam 365 zile/ an pe doua roti!

Vad ca aceleasi intrebari vi le puneti si voi sau si le pun toti...la un moment dat.

Aveam si-atunci si am si-acum aceleasi raspunsuri, poate cu un umor depasit, dar cu mult adevar: copiii ii va duce la gradinita si in parc un nenea binevoitor, care o s-o ajute si pe nevasta in gospodarie...si care poate iti multumeste pentru pasiunea ta sinucigasa!

Nu sintem de neinlocuit nici macar pentru copiii nostri, ascultati ce va spun io...e un adevar dureros, dar e adevar!

Dar, aici vine partea minunata a povestii...cind are cine sa te astepte acasa, mergi parca altfel, simturile is ascutite ca la iepurele de cimp si reflexele lucreaza spre binele tau chiar si involuntar!

Cind stii ca acasa te-asteapta o muiere expirata, cu grijile cotidiene puse in locul mesei de cina...parca mergi cu mecla-n nori si te cam doare-n basca!

Singura placere ramine atunci motocicleta, drumul serpuit si interminabil, orizontul care te-asteapta cu locuri mereu noi...

Asta in caz ca nu te asteapta vreo ispita cu 20 ani mai tinara ca muierea personala sau...mai stiu io ce placeri ascunse are fiecare!

Si ca sa nu deviez muuuult prea tare, cred ca pasiunea asta numita motociclism tine de microbul fiecaruia, de nivelul la care a ajuns "infectia" si nu in ultimul rind de punga!

Io cred ca n-as putea renunta la capra decit poate ciung, olog sau cu inventarul profund afectat, sau cind bugetul personal ar atinge cote critice de alarma si mi-ar lasa datoriile in coada de peste!

In rest, atit cit ma duc oasele si traista, sper sa nu descalec capra definitiv in favoarea conservei!

Asfalt uscat va doresc! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Veteranii,adunarea!
  • Vizitator unpinned this topic
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...