memyselfandI Postat Martie 17, 2009 Share Postat Martie 17, 2009 Pt toba modificata sau goala, nu trebuie sa faci nici un reglaj la carburator.Bafta multam' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos555 Postat Martie 23, 2009 Autor Share Postat Martie 23, 2009 Pana la urma am facut cate ceva, si am ajuns la cateva concluzii. Din pacate de motor nu m-am bucurat deloc, din cauza ca dupa ce am rezolvat cu afumatu de bujii si alte prostii mi s-a stricat de tot "starter clutch" nu stiu care e denumirea din romana, angrenajul ala care iti porneste motorul cand tu apesi pe buton. Asa, ca mic rezumat simptomele erau cam asa, consum mare 10%, afuma bujii, exista niste hacuri subtile la viteze mici, si cate o data in loc sa porneasca se ineca, asta deobicei dupa ce bujiile erau asa murdare incat nu mai dadeau scanteie cum trebuia. Ce am facut. Am schimbat pipele , chestiile care se pun pe bujii, astea nu se strica cat sa nu mai mearga de tot, dar exista in ele o rezistenta care dupa cativa ani nu mai functioneaza cum ar trebui. Ca sa vezi daca merg cum trebuie e nevoie sa le masori, valorile care tb sa le ai, le gasesti aici, inclusiv o prezentare mai detaliata a lor. http://faq.f650.com/FAQs/PlugCapsnCoils.htm#Plug Caps: Lucru mai special la pipele de pe f650 asta mai vechi, e ca au o rezistenta de 1 ohm parca, si de asta e nevoie sa iei de la AB din pacate, altele ne putand fi folosite, una costa 100lei, ai doua, deci 200lei. Schimbat buji, din ce m-am ducumentat cele mai bune sunt alea prevazute de fabricant, ngk d8ea se gasesc mai peste tot. Schimbat filtru de aer, in jur de 30lei la AB Dupa ce am facut toate astea, s-a imbunatatit un pic felul in care mergea, dar in continuare aafuma bujiile, iar hacurile acelea au ramas. Si am impresia ca s-a redus si consumul cu vreun litru dar tot e mult. A urmat o reglare si curatare a carburatorului. Au fost curatate si air jeturile, au si o denumire in romana care imi scapa, din ce am inteles la acest tip de carburator sunt 4 astfel de chestii. Treaba cu carburatoarele din ce am vazut eu , e destul de delicata, adica daca nu ai foarte mult timp de pierdut mai bine dai niste bani sa ti-l faca unu care chiar se pricepe (costa in jur de 200-250lei ), altfel risti sa ai mai mult probleme. Pe la flanse, cred ca asa se numesc, tuburile de cauciuc care se prind de carburator, pe acolo tragea un pic de aer fals (iti poti da seama daca trage aer fals atunci cand e un fel de murdarie stransa pe langa marginea lor, mici zone mai prafuite), si au fost date si astea cu un soi de silicon. Inca ceva destul de important, tb golit si curata rezervorul dupa un reglaj de carburator, nu de alta da mai poate avea gunoaie , apa, prin el, si iti bati joc de efortu cu reglatul carburatiei. Inca un lucru idiot care mi s-a intamplat a fost sa imi curga benzina in ulei, din cauza ca nu a inchis cum trebuie carburatorul nu stiu ce chestie, si din cauza asta a fost nevoie sa fac si un schim de ulei, desi nu era nevoie deloc. Morala, folositi acel robinet de inchis benzina, daca nu folosesti motoru cateva ore inchide robinetu, pt asta e facut, iar la motocicelte vechi cum e a mea de 13 ani, acele piese care ar tb sa tina benzina sa nu curga in motor sunt uzate si poti avea cate o supriza din asta, adica nu degeaba au pus aia off acolo la robinetu ala. Din pacate mare concluzia in care sa va spun ce bine merge, si ce putin consuma nu pot sa vo dau, din cauza ca acum am marele noroc sa fiu nevoit sa repar prostia aia de 'stater clutch', care costa numai 250E, piesel care intra in banii astia nu sunt decat o roata dintata si un fel de rulment, adica nu iti poti imagina ca alea ar costa mai mult de 50lei, dar supriza costa 1100lei. Morla la faza cu starteru asta e, daca nu ai nici o treaba cu mecanica si ala care iti vinde motocicleta iti explica ca e normala ca atunci cand pornesti motoru sa se auda niste tronsnituri pocnituri ca se da peste cap n stiu ce mecanism, sa nu-l credeti. Defapt cel mai important sfat pt unu care isi cumpara motor, sa il duca la un service inainte sa-l ia, neaparat ,chiar daca da pe el 1000E sa vada aia ce e cu el, eu am dat pe motor 2500 si acum am mai dat 500e pe tot felul de reparatii si piese, plus ca de o luna ma chinui cu ia, si tot nu am terminat, adica la ce bafta am avut pana acum nu m-ar mira sa continui sirul de reparatii care inseamna timp si bani cheltuiti, plus o mie de draci, pana la vara cand probabil o sa-i dau foc. Sper sa ajute pe cineva informatiile astea si daca va mai pot fi de folos cu ceva lasati un PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 (editat) Pana la urma am facut cate ceva, si am ajuns la cateva concluzii. Din pacate de motor nu m-am bucurat deloc, din cauza ca dupa ce am rezolvat cu afumatu de bujii si alte prostii mi s-a stricat de tot "starter clutch" nu stiu care e denumirea din romana, angrenajul ala care iti porneste motorul cand tu apesi pe buton. Asa, ca mic rezumat simptomele erau cam asa, consum mare 10%, afuma bujii, exista niste hacuri subtile la viteze mici, si cate o data in loc sa porneasca se ineca, asta deobicei dupa ce bujiile erau asa murdare incat nu mai dadeau scanteie cum trebuia. Ce am facut. Am schimbat pipele , chestiile care se pun pe bujii, astea nu se strica cat sa nu mai mearga de tot, dar exista in ele o rezistenta care dupa cativa ani nu mai functioneaza cum ar trebui. Ca sa vezi daca merg cum trebuie e nevoie sa le masori, valorile care tb sa le ai, le gasesti aici, inclusiv o prezentare mai detaliata a lor. http://faq.f650.com/FAQs/PlugCapsnCoils.htm#Plug Caps: Lucru mai special la pipele de pe f650 asta mai vechi, e ca au o rezistenta de 1 ohm parca, si de asta e nevoie sa iei de la AB din pacate, altele ne putand fi folosite, una costa 100lei, ai doua, deci 200lei. Schimbat buji, din ce m-am ducumentat cele mai bune sunt alea prevazute de fabricant, ngk d8ea se gasesc mai peste tot. Schimbat filtru de aer, in jur de 30lei la AB Dupa ce am facut toate astea, s-a imbunatatit un pic felul in care mergea, dar in continuare aafuma bujiile, iar hacurile acelea au ramas. Si am impresia ca s-a redus si consumul cu vreun litru dar tot e mult. A urmat o reglare si curatare a carburatorului. Au fost curatate si air jeturile, au si o denumire in romana care imi scapa, din ce am inteles la acest tip de carburator sunt 4 astfel de chestii. Treaba cu carburatoarele din ce am vazut eu , e destul de delicata, adica daca nu ai foarte mult timp de pierdut mai bine dai niste bani sa ti-l faca unu care chiar se pricepe (costa in jur de 200-250lei ), altfel risti sa ai mai mult probleme. Pe la flanse, cred ca asa se numesc, tuburile de cauciuc care se prind de carburator, pe acolo tragea un pic de aer fals (iti poti da seama daca trage aer fals atunci cand e un fel de murdarie stransa pe langa marginea lor, mici zone mai prafuite), si au fost date si astea cu un soi de silicon. Inca ceva destul de important, tb golit si curata rezervorul dupa un reglaj de carburator, nu de alta da mai poate avea gunoaie , apa, prin el, si iti bati joc de efortu cu reglatul carburatiei. Inca un lucru idiot care mi s-a intamplat a fost sa imi curga benzina in ulei, din cauza ca nu a inchis cum trebuie carburatorul nu stiu ce chestie, si din cauza asta a fost nevoie sa fac si un schim de ulei, desi nu era nevoie deloc. Morala, folositi acel robinet de inchis benzina, daca nu folosesti motoru cateva ore inchide robinetu, pt asta e facut, iar la motocicelte vechi cum e a mea de 13 ani, acele piese care ar tb sa tina benzina sa nu curga in motor sunt uzate si poti avea cate o supriza din asta, adica nu degeaba au pus aia off acolo la robinetu ala. Din pacate mare concluzia in care sa va spun ce bine merge, si ce putin consuma nu pot sa vo dau, din cauza ca acum am marele noroc sa fiu nevoit sa repar prostia aia de 'stater clutch', care costa numai 250E, piesel care intra in banii astia nu sunt decat o roata dintata si un fel de rulment, adica nu iti poti imagina ca alea ar costa mai mult de 50lei, dar supriza costa 1100lei. Morla la faza cu starteru asta e, daca nu ai nici o treaba cu mecanica si ala care iti vinde motocicleta iti explica ca e normala ca atunci cand pornesti motoru sa se auda niste tronsnituri pocnituri ca se da peste cap n stiu ce mecanism, sa nu-l credeti. Defapt cel mai important sfat pt unu care isi cumpara motor, sa il duca la un service inainte sa-l ia, neaparat ,chiar daca da pe el 1000E sa vada aia ce e cu el, eu am dat pe motor 2500 si acum am mai dat 500e pe tot felul de reparatii si piese , plus ca de o luna ma chinui cu ia, si tot nu am terminat, adica la ce bafta am avut pana acum nu m-ar mira sa continui sirul de reparatii care inseamna timp si bani cheltuiti, plus o mie de draci, pana la vara cand probabil o sa-i dau foc. Sper sa ajute pe cineva informatiile astea si daca va mai pot fi de folos cu ceva lasati un PM. "starter clutch" pare sa fie "ambreajul"demarorului, adica bendixul electromotorului. Pretul e aberant, dar daca nu vrei sa incerci printr-un magazin de piese normal, in definitiv sunt banii tai... Se pare ca cineva nu prea expert (indiferent de sigla si numele firmei) a executat inlocuiri uzuale, scumpe dar in acelasi timp pe alocuri inutile. Bendixul este chiar ghinion si va trebui inlocuit. In rest iti recomand sa nu mai dai nici un ban la mesteri atat timp cat bujia continua sa fie afumata, indiferent de cate explicatii primesti . Pe scurt - se fac experiente pe banii tai. Un mers defectuos nu poate avea 2 cauze, s-ar numi coincidenta. Iti urez succes de acum incolo! Editat Martie 24, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos555 Postat Martie 24, 2009 Autor Share Postat Martie 24, 2009 "starter clutch" pare sa fie "ambreajul"demarorului, adica bendixul electromotorului. Pretul e aberant, dar daca nu vrei sa incerci printr-un magazin de piese normal, in definitiv sunt banii tai... Se pare ca cineva nu prea expert (indiferent de sigla si numele firmei) a executat inlocuiri uzuale, scumpe dar in acelasi timp pe alocuri inutile. Bendixul este chiar ghinion si va trebui inlocuit. In rest iti recomand sa nu mai dai nici un ban la mesteri atat timp cat bujia continua sa fie afumata, indiferent de cate explicatii primesti . Pe scurt - se fac experiente pe banii tai. Un mers defectuos nu poate avea 2 cauze, s-ar numi coincidenta. Iti urez succes de acum incolo! Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita. crezi ca toate bemveurile cu 2 sau 4 roti cumpara piese prin AB? Cel mai probabil bendixul sa fie italienesc. Intreaba pe aia cu f-uri de unde isi cumpara piese. Poti cauta si la dezmembrari dar nu prea ai sanse ca e o piesa cam "consumabila" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grumpy Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita. man, cauta in primul rand pe e-bay gasesti o groaza de piese acolo. vezi ca mai e un tip pe forum care aduce piese de bembeu de la bavaria nemteasca. din ce vad eu la bujiile tale, ai carburatoarele muci. nu mai da 200-250 lei pe un reglaj ca dai enorm. un reglaj de carburi, nu face mai mult de 80 lei. a doua oara, daca vei sta pe langa mecanic, iti vei face singur carburatorul . Primul lucru pe care te sfatuiesc sa-l faci, e sa cobori cuiele de nivel cu 1-2 santuri (astea le gasesti cand desfaci capacele negre din plastic care se vad cand ridici seaua. nu e nevoie sa dai carburatoarele jos. p.s. ai grija sa nu se puna praf pe membranele de cauciuc.). Daca tot afuma, du-te la un service de cartier, si se rezolva. Nu e o treaba grea, chiar daca asa pare de pe margine (am trecut si eu prin asa ceva. de doua ori.)... Si un sfat, schimba la 4500. eu asa schimb si, de la 4500, scade in 3500. ce e sub 3500 merge subturat si horcaie. P.S. Nu te enerva, desi stiu ce simti. Este un motor bun care iti va face plimbarile placute Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 (editat) Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita. din cate m-am documentat pe net, nu trebuie neaparat sa schimbi si roata dintata..ajunge numai rulmentul.. (80 Eur.. 3.5 mil a fost saptamana trecuta la reprezentata BMW).. nu circula asa ca strici roata dintata si mai tare.. eu am intrebat de rulment si la reprezentata Rotax din Romania si am primit ca raspuns : aduc piese numai pt. avioane cu motor Rotax.. Editat Martie 27, 2009 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos555 Postat Martie 27, 2009 Autor Share Postat Martie 27, 2009 Multumesc pentru sfaturi, am observat si eu intr-un final ca e mai sanatos sa schimbi pe la 4500, desi iti cam zbarnaie fundu de la toate vibratiile alea, ce sa-i faci sunt incepator si mai dureaza pana imi dau seama de ce si cum. De problema cu carburatia am scapat , nu mai afuma bujii si nici nu mai scoate fum cand accelerez mai tare, pretul care l-am scris mai sus era cel de la AB, unde nu m-am dus,le-am facut in alta parte, am incercat sa pun preturile ca sa-si fac o idee si cei care nu au mare treaba cu toate chestiile astea, ca si mine de altfel, ce-i drept am uitata sa precizez ca ala era pretul maxim care mi s-a spus. Zilele astea trebuie sa se uite cineva sa vada ce-i cu roata aia dintata si cu rulmentul ala, daca ma costa piesele 350 va dau de baut . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Martie 27, 2009 Share Postat Martie 27, 2009 (editat) Multumesc pentru sfaturi, am observat si eu intr-un final ca e mai sanatos sa schimbi pe la 4500, desi iti cam zbarnaie fundu de la toate vibratiile alea, ce sa-i faci sunt incepator si mai dureaza pana imi dau seama de ce si cum. De problema cu carburatia am scapat , nu mai afuma bujii si nici nu mai scoate fum cand accelerez mai tare, pretul care l-am scris mai sus era cel de la AB, unde nu m-am dus,le-am facut in alta parte, am incercat sa pun preturile ca sa-si fac o idee si cei care nu au mare treaba cu toate chestiile astea, ca si mine de altfel, ce-i drept am uitata sa precizez ca ala era pretul maxim care mi s-a spus. Zilele astea trebuie sa se uite cineva sa vada ce-i cu roata aia dintata si cu rulmentul ala, daca ma costa piesele 350 va dau de baut . Desfa acel "starter clutch" si vei vedea ca in acel "rulment" (care este, de fapt, un ambreiaj de sens) acele role cu came sunt tinute stranse de un arc care le cuprinde circumferinta exterioara. Taie cu un sfic 5-10 mm din acel arc, astfel incat sa-l strangi, rasuceste-l la loc si vei vedea ca ai scapat de problema fara a da nici un ban. Daca ai un arc de l aun semering mai mare, cam la aceeasi dimensiune sau un pic mai strans, ar fi si mai bine. Spor la treaba. P.S. Din pacate, pentru a putea ajunge la acel "rulment" din "starter clutch", va trebui sa-ti confectionezi 2 dispozitive speciale. Unul, ca un fel de colier mai mare cu un maner, pentru a putea bloca volantul cu magneti sa-i poti desface surubul care il strange pe con si unul, sub forma de presa, adica un cilindru filetat la exterior cu acelasi filet care este practicat in mijlocul volantului cu magneti si cu o gaura filetata pe mijloc in care sa se insurubeze un surub de care vei strange pentru a putea disloca volantul de pe arborele motor. Nu este mare lucru, dar ti-ar trebui un strungar nu foarte priceput. Oricum, vei scapa cheltuind cateva sute de mii si nu zeci de milioane pentru o problema banala. P.S. 2 Din pacate, nu prea am timp, dar, daca esti din Bucuresti, da-mi un telefon la 0740437615 si voi incerca sa te ajut. Din cauza timpului, ma repet, nu promit nimic, decat ca incerc sa te ajut. Editat Martie 27, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buzoianu Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Am F650 din '98 si o gramada de piese (adica inca una accidentata) Daca te pot ajuta cu ceva piese sau unele operatiuni de service, contacteaza-ma. O zi buna si fara evenimente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.