Sari la conținut

bmw f650 consum mare


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pana la urma am facut cate ceva, si am ajuns la cateva concluzii. Din pacate de motor nu m-am bucurat deloc, din cauza ca dupa ce am rezolvat cu afumatu de bujii si alte prostii mi s-a stricat de tot "starter clutch" nu stiu care e denumirea din romana, angrenajul ala care iti porneste motorul cand tu apesi pe buton.

 

Asa, ca mic rezumat simptomele erau cam asa, consum mare 10%, afuma bujii, exista niste hacuri subtile la viteze mici, si cate o data in loc sa porneasca se ineca, asta deobicei dupa ce bujiile erau asa murdare incat nu mai dadeau scanteie cum trebuia.

Ce am facut.

Am schimbat pipele , chestiile care se pun pe bujii, astea nu se strica cat sa nu mai mearga de tot, dar exista in ele o rezistenta care dupa cativa ani nu mai functioneaza cum ar trebui. Ca sa vezi daca merg cum trebuie e nevoie sa le masori, valorile care tb sa le ai, le gasesti aici, inclusiv o prezentare mai detaliata a lor. http://faq.f650.com/FAQs/PlugCapsnCoils.htm#Plug Caps:

Lucru mai special la pipele de pe f650 asta mai vechi, e ca au o rezistenta de 1 ohm parca, si de asta e nevoie sa iei de la AB din pacate, altele ne putand fi folosite, una costa 100lei, ai doua, deci 200lei.

Schimbat buji, din ce m-am ducumentat cele mai bune sunt alea prevazute de fabricant, ngk d8ea se gasesc mai peste tot.

Schimbat filtru de aer, in jur de 30lei la AB

 

Dupa ce am facut toate astea, s-a imbunatatit un pic felul in care mergea, dar in continuare aafuma bujiile, iar hacurile acelea au ramas. Si am impresia ca s-a redus si consumul cu vreun litru dar tot e mult.

 

A urmat o reglare si curatare a carburatorului. Au fost curatate si air jeturile, au si o denumire in romana care imi scapa, din ce am inteles la acest tip de carburator sunt 4 astfel de chestii. Treaba cu carburatoarele din ce am vazut eu , e destul de delicata, adica daca nu ai foarte mult timp de pierdut mai bine dai niste bani sa ti-l faca unu care chiar se pricepe (costa in jur de 200-250lei ), altfel risti sa ai mai mult probleme. Pe la flanse, cred ca asa se numesc, tuburile de cauciuc care se prind de carburator, pe acolo tragea un pic de aer fals (iti poti da seama daca trage aer fals atunci cand e un fel de murdarie stransa pe langa marginea lor, mici zone mai prafuite), si au fost date si astea cu un soi de silicon. Inca ceva destul de important, tb golit si curata rezervorul dupa un reglaj de carburator, nu de alta da mai poate avea gunoaie , apa, prin el, si iti bati joc de efortu cu reglatul carburatiei.

Inca un lucru idiot care mi s-a intamplat a fost sa imi curga benzina in ulei, din cauza ca nu a inchis cum trebuie carburatorul nu stiu ce chestie, si din cauza asta a fost nevoie sa fac si un schim de ulei, desi nu era nevoie deloc. Morala, folositi acel robinet de inchis benzina, daca nu folosesti motoru cateva ore inchide robinetu, pt asta e facut, iar la motocicelte vechi cum e a mea de 13 ani, acele piese care ar tb sa tina benzina sa nu curga in motor sunt uzate si poti avea cate o supriza din asta, adica nu degeaba au pus aia off acolo la robinetu ala.

Din pacate mare concluzia in care sa va spun ce bine merge, si ce putin consuma nu pot sa vo dau, din cauza ca acum am marele noroc sa fiu nevoit sa repar prostia aia de 'stater clutch', care costa numai 250E, piesel care intra in banii astia nu sunt decat o roata dintata si un fel de rulment, adica nu iti poti imagina ca alea ar costa mai mult de 50lei, dar supriza costa 1100lei. Morla la faza cu starteru asta e, daca nu ai nici o treaba cu mecanica si ala care iti vinde motocicleta iti explica ca e normala ca atunci cand pornesti motoru sa se auda niste tronsnituri pocnituri ca se da peste cap n stiu ce mecanism, sa nu-l credeti. Defapt cel mai important sfat pt unu care isi cumpara motor, sa il duca la un service inainte sa-l ia, neaparat ,chiar daca da pe el 1000E sa vada aia ce e cu el, eu am dat pe motor 2500 si acum am mai dat 500e pe tot felul de reparatii si piese, plus ca de o luna ma chinui cu ia, si tot nu am terminat, adica la ce bafta am avut pana acum nu m-ar mira sa continui sirul de reparatii care inseamna timp si bani cheltuiti, plus o mie de draci, pana la vara cand probabil o sa-i dau foc.

Sper sa ajute pe cineva informatiile astea si daca va mai pot fi de folos cu ceva lasati un PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am facut cate ceva, si am ajuns la cateva concluzii. Din pacate de motor nu m-am bucurat deloc, din cauza ca dupa ce am rezolvat cu afumatu de bujii si alte prostii mi s-a stricat de tot "starter clutch" nu stiu care e denumirea din romana, angrenajul ala care iti porneste motorul cand tu apesi pe buton.

 

Asa, ca mic rezumat simptomele erau cam asa, consum mare 10%, afuma bujii, exista niste hacuri subtile la viteze mici, si cate o data in loc sa porneasca se ineca, asta deobicei dupa ce bujiile erau asa murdare incat nu mai dadeau scanteie cum trebuia.

Ce am facut.

Am schimbat pipele , chestiile care se pun pe bujii, astea nu se strica cat sa nu mai mearga de tot, dar exista in ele o rezistenta care dupa cativa ani nu mai functioneaza cum ar trebui. Ca sa vezi daca merg cum trebuie e nevoie sa le masori, valorile care tb sa le ai, le gasesti aici, inclusiv o prezentare mai detaliata a lor. http://faq.f650.com/FAQs/PlugCapsnCoils.htm#Plug Caps:

Lucru mai special la pipele de pe f650 asta mai vechi, e ca au o rezistenta de 1 ohm parca, si de asta e nevoie sa iei de la AB din pacate, altele ne putand fi folosite, una costa 100lei, ai doua, deci 200lei.

Schimbat buji, din ce m-am ducumentat cele mai bune sunt alea prevazute de fabricant, ngk d8ea se gasesc mai peste tot.

Schimbat filtru de aer, in jur de 30lei la AB

 

Dupa ce am facut toate astea, s-a imbunatatit un pic felul in care mergea, dar in continuare aafuma bujiile, iar hacurile acelea au ramas. Si am impresia ca s-a redus si consumul cu vreun litru dar tot e mult.

 

A urmat o reglare si curatare a carburatorului. Au fost curatate si air jeturile, au si o denumire in romana care imi scapa, din ce am inteles la acest tip de carburator sunt 4 astfel de chestii. Treaba cu carburatoarele din ce am vazut eu , e destul de delicata, adica daca nu ai foarte mult timp de pierdut mai bine dai niste bani sa ti-l faca unu care chiar se pricepe (costa in jur de 200-250lei ), altfel risti sa ai mai mult probleme. Pe la flanse, cred ca asa se numesc, tuburile de cauciuc care se prind de carburator, pe acolo tragea un pic de aer fals (iti poti da seama daca trage aer fals atunci cand e un fel de murdarie stransa pe langa marginea lor, mici zone mai prafuite), si au fost date si astea cu un soi de silicon. Inca ceva destul de important, tb golit si curata rezervorul dupa un reglaj de carburator, nu de alta da mai poate avea gunoaie , apa, prin el, si iti bati joc de efortu cu reglatul carburatiei.

Inca un lucru idiot care mi s-a intamplat a fost sa imi curga benzina in ulei, din cauza ca nu a inchis cum trebuie carburatorul nu stiu ce chestie, si din cauza asta a fost nevoie sa fac si un schim de ulei, desi nu era nevoie deloc. Morala, folositi acel robinet de inchis benzina, daca nu folosesti motoru cateva ore inchide robinetu, pt asta e facut, iar la motocicelte vechi cum e a mea de 13 ani, acele piese care ar tb sa tina benzina sa nu curga in motor sunt uzate si poti avea cate o supriza din asta, adica nu degeaba au pus aia off acolo la robinetu ala.

Din pacate mare concluzia in care sa va spun ce bine merge, si ce putin consuma nu pot sa vo dau, din cauza ca acum am marele noroc sa fiu nevoit sa repar prostia aia de 'stater clutch', care costa numai 250E, piesel care intra in banii astia nu sunt decat o roata dintata si un fel de rulment, adica nu iti poti imagina ca alea ar costa mai mult de 50lei, dar supriza costa 1100lei. Morla la faza cu starteru asta e, daca nu ai nici o treaba cu mecanica si ala care iti vinde motocicleta iti explica ca e normala ca atunci cand pornesti motoru sa se auda niste tronsnituri pocnituri ca se da peste cap n stiu ce mecanism, sa nu-l credeti. Defapt cel mai important sfat pt unu care isi cumpara motor, sa il duca la un service inainte sa-l ia, neaparat ,chiar daca da pe el 1000E sa vada aia ce e cu el, eu am dat pe motor 2500 si acum am mai dat 500e pe tot felul de reparatii si piese :blink: , plus ca de o luna ma chinui cu ia, si tot nu am terminat, adica la ce bafta am avut pana acum nu m-ar mira sa continui sirul de reparatii care inseamna timp si bani cheltuiti, plus o mie de draci, pana la vara cand probabil o sa-i dau foc.

Sper sa ajute pe cineva informatiile astea si daca va mai pot fi de folos cu ceva lasati un PM.

"starter clutch" pare sa fie "ambreajul"demarorului, adica bendixul electromotorului. Pretul e aberant, dar daca nu vrei sa incerci printr-un magazin de piese normal, in definitiv sunt banii tai...

Se pare ca cineva nu prea expert (indiferent de sigla si numele firmei) a executat inlocuiri uzuale, scumpe dar in acelasi timp pe alocuri inutile.

Bendixul este chiar ghinion si va trebui inlocuit.

In rest iti recomand sa nu mai dai nici un ban la mesteri atat timp cat bujia continua sa fie afumata, indiferent de cate explicatii primesti . Pe scurt - se fac experiente pe banii tai. Un mers defectuos nu poate avea 2 cauze, s-ar numi coincidenta.

Iti urez succes de acum incolo!

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"starter clutch" pare sa fie "ambreajul"demarorului, adica bendixul electromotorului. Pretul e aberant, dar daca nu vrei sa incerci printr-un magazin de piese normal, in definitiv sunt banii tai...

Se pare ca cineva nu prea expert (indiferent de sigla si numele firmei) a executat inlocuiri uzuale, scumpe dar in acelasi timp pe alocuri inutile.

Bendixul este chiar ghinion si va trebui inlocuit.

In rest iti recomand sa nu mai dai nici un ban la mesteri atat timp cat bujia continua sa fie afumata, indiferent de cate explicatii primesti . Pe scurt - se fac experiente pe banii tai. Un mers defectuos nu poate avea 2 cauze, s-ar numi coincidenta.

Iti urez succes de acum incolo!

 

 

Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita.

crezi ca toate bemveurile cu 2 sau 4 roti cumpara piese prin AB? Cel mai probabil bendixul sa fie italienesc. Intreaba pe aia cu f-uri de unde isi cumpara piese.

Poti cauta si la dezmembrari dar nu prea ai sanse ca e o piesa cam "consumabila"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita.

 

man, cauta in primul rand pe e-bay :scratch: gasesti o groaza de piese acolo. vezi ca mai e un tip pe forum care aduce piese de bembeu de la bavaria nemteasca. din ce vad eu la bujiile tale, ai carburatoarele muci. nu mai da 200-250 lei pe un reglaj ca dai enorm. un reglaj de carburi, nu face mai mult de 80 lei. a doua oara, daca vei sta pe langa mecanic, iti vei face singur carburatorul :friends:. Primul lucru pe care te sfatuiesc sa-l faci, e sa cobori cuiele de nivel cu 1-2 santuri (astea le gasesti cand desfaci capacele negre din plastic care se vad cand ridici seaua. nu e nevoie sa dai carburatoarele jos. p.s. ai grija sa nu se puna praf pe membranele de cauciuc.). Daca tot afuma, du-te la un service de cartier, si se rezolva. Nu e o treaba grea, chiar daca asa pare de pe margine (am trecut si eu prin asa ceva. de doua ori.)...

Si un sfat, schimba la 4500. eu asa schimb si, de la 4500, scade in 3500. ce e sub 3500 merge subturat si horcaie.

P.S. Nu te enerva, desi stiu ce simti. Este un motor bun care iti va face plimbarile placute :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai afuma bujii, motoru merge chiar ok, singura problema e ca acel ambreaj demaror e distrus si nu cupleaza la motor , mai mult se invarte in gol, si nu am incotro decat sa iau piesa de la AB(alt magazin nu stiu, daca imi poti recomanda unu ti-as fi foarte recunoscator), de la alt motor din ce am inteles nu se potriveste, si varianta sh la fel nu e una stralucita.

 

din cate m-am documentat pe net, nu trebuie neaparat sa schimbi si roata dintata..ajunge numai rulmentul.. (80 Eur.. 3.5 mil a fost saptamana trecuta la reprezentata BMW).. nu circula asa ca strici roata dintata si mai tare..

eu am intrebat de rulment si la reprezentata Rotax din Romania si am primit ca raspuns : aduc piese numai pt. avioane cu motor Rotax.. :scratch:

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi, am observat si eu intr-un final ca e mai sanatos sa schimbi pe la 4500, desi iti cam zbarnaie fundu de la toate vibratiile alea, ce sa-i faci sunt incepator si mai dureaza pana imi dau seama de ce si cum. De problema cu carburatia am scapat , nu mai afuma bujii si nici nu mai scoate fum cand accelerez mai tare, pretul care l-am scris mai sus era cel de la AB, unde nu m-am dus,le-am facut in alta parte, am incercat sa pun preturile ca sa-si fac o idee si cei care nu au mare treaba cu toate chestiile astea, ca si mine de altfel, ce-i drept am uitata sa precizez ca ala era pretul maxim care mi s-a spus. Zilele astea trebuie sa se uite cineva sa vada ce-i cu roata aia dintata si cu rulmentul ala, daca ma costa piesele 350 va dau de baut :scratch: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Multumesc pentru sfaturi, am observat si eu intr-un final ca e mai sanatos sa schimbi pe la 4500, desi iti cam zbarnaie fundu de la toate vibratiile alea, ce sa-i faci sunt incepator si mai dureaza pana imi dau seama de ce si cum. De problema cu carburatia am scapat , nu mai afuma bujii si nici nu mai scoate fum cand accelerez mai tare, pretul care l-am scris mai sus era cel de la AB, unde nu m-am dus,le-am facut in alta parte, am incercat sa pun preturile ca sa-si fac o idee si cei care nu au mare treaba cu toate chestiile astea, ca si mine de altfel, ce-i drept am uitata sa precizez ca ala era pretul maxim care mi s-a spus. Zilele astea trebuie sa se uite cineva sa vada ce-i cu roata aia dintata si cu rulmentul ala, daca ma costa piesele 350 va dau de baut :scratch: .

Desfa acel "starter clutch" si vei vedea ca in acel "rulment" (care este, de fapt, un ambreiaj de sens) acele role cu came sunt tinute stranse de un arc care le cuprinde circumferinta exterioara. Taie cu un sfic 5-10 mm din acel arc, astfel incat sa-l strangi, rasuceste-l la loc si vei vedea ca ai scapat de problema fara a da nici un ban. Daca ai un arc de l aun semering mai mare, cam la aceeasi dimensiune sau un pic mai strans, ar fi si mai bine.

Spor la treaba.

P.S. Din pacate, pentru a putea ajunge la acel "rulment" din "starter clutch", va trebui sa-ti confectionezi 2 dispozitive speciale. Unul, ca un fel de colier mai mare cu un maner, pentru a putea bloca volantul cu magneti sa-i poti desface surubul care il strange pe con si unul, sub forma de presa, adica un cilindru filetat la exterior cu acelasi filet care este practicat in mijlocul volantului cu magneti si cu o gaura filetata pe mijloc in care sa se insurubeze un surub de care vei strange pentru a putea disloca volantul de pe arborele motor. Nu este mare lucru, dar ti-ar trebui un strungar nu foarte priceput. Oricum, vei scapa cheltuind cateva sute de mii si nu zeci de milioane pentru o problema banala.

P.S. 2 Din pacate, nu prea am timp, dar, daca esti din Bucuresti, da-mi un telefon la 0740437615 si voi incerca sa te ajut. Din cauza timpului, ma repet, nu promit nimic, decat ca incerc sa te ajut.

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...